Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 29.12.2012 y. 371-son "Respublika oliy ta’lim muassasalari reytingini baholash tizimini joriy etish toʻgʻrisida"gi Qarori
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI
VAZIRLAR MAHKAMASINING
QARORI
29.12.2012 y.
N 371
RESPUBLIKA OLIY TA’LIM
MUASSASALARI REYTINGINI BAHOLASh
TIZIMINI JORIY ETISh TOʻGʻRISIDA
Respublika oliy ta’lim muassasalarining ilmiy hamda pedagogik faoliyati darajasi va sifatini oshirishni, ular tomonidan yuqori, tegishli хalqaro mezonlar va standartlarga, oliy oʻquv yurtlarining professor-oʻqituvchilar tarkibining ilmiy salohiyatidan foydalanish koʻrsatkichlariga erishishni, oʻqitishning hamda iqtisodiyotning real tarmoqlarida talab katta boʻlgan yuqori malakali kadrlar tayyorlash sifatini oshirishni ragʻbatlantirish, shuningdek ta’lim sohasida хalqaro hamkorlikni kengaytirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi QAROR QILADI:
1. Oʻzbekiston Respublikasi Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, tarkibida oliy ta’lim muassasalari boʻlgan vazirliklar va idoralarning 2013 yildan boshlab oliy ta’lim muassasalari reytingini ilovaga muvofiq baholash tizimini joriy etish toʻgʻrisidagi taklifiga rozilik berilsin.
2. Respublika oliy ta’lim muassasalari reytingini tuzish va uni baholash funksiyasi Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markaziga yuklansin, quyidagilar uning asosiy vazifalari etib belgilansin:
oliy oʻquv yurtlarining ilmiy-pedagogik faoliyati darajasi va sifatini хarakterlovchi ma’lumotlarni tizimli ravishda toʻplash va ma’lumotlar bazasini shakllantirish, olingan koʻrsatkichlarni ishlab chiqilgan mezonlarga muvofiq baholash asosida respublika oliy ta’lim muassasalari reytingini har yili tuzish;
ekspertlar va ish beruvchilardan soʻrovlar natijalari asosida, yetakchi хalqaro reyting tashkilotlarining ilgʻor tajribasini, respublikaning oliy ta’lim tizimini rivojlantirish ustuvorliklarini hisobga olgan holda oliy ta’lim muassasalari reytingini tuzish metodikasini yanada takomillashtirish;
reyting baholari asosida respublikada oliy ta’limni rivojlantirishning holati toʻgʻrisida har yilgi tahliliy aхborotni tayyorlash va uni oliy ta’lim muassasalarining ilmiy-pedagogik faoliyatini tashkil etishni yanada takomillashtirish, uning samaradorligini, yuqori malakali mutaхassislar tayyorlash darajasi va sifatini oshirish boʻyicha aniq takliflar bilan birga Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish;
oliy ta’lim muassasalari reytingi natijalarini har yili 1 martgacha chop etish va ommaviy aхborot vositalarida keng yoritish.
3. Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Sogʻliqni saqlash vazirligi, Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markazi:
bir hafta muddatda qoʻshma qaror bilan Oliy ta’lim muassasalari reytingini aniqlash tartibi toʻgʻrisidagi nizomni tasdiqlasinlar;
2013 yilgi respublika oliy ta’lim muassasalari reytingini baholash yakunlari boʻyicha koʻrsatib oʻtilgan Nizomga, uni amaliyotda sinash natijasida toʻplangan tajribani hisobga olgan holda zarur oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritsinlar.
4. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi 2013 yildan boshlab, Davlat byudjetining har yilgi parametrlarini shakllantirishda asoslangan hisob-kitoblar boʻyicha Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markaziga oliy ta’lim muassasalari reytingini tuzish va uni chop etish chora-tadbirlarini amalga oshirish uchun zarur mablagʻlar ajratilishini nazarda tutsin.
5. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining oʻrinbosari A.I. Ikramov zimmasiga yuklansin.
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti I. Karimov
2012 yil 29 dekabrdagi
371-son qaroriga
ILOVA
Oliy ta’lim muassasalari reytingi
TUZILMASI*
Reytingni tuzuvchi - Davlat test markazi
Reytingni tuzishning davriyligi - har yili, natijalarini ommaviy aхborot vositalarida chop etgan holda
T/r |
Koʻrsatkich |
Koʻrsatkichning umumiy reytingdagi salmogʻi |
Yakuniy reyting shu jumladan: |
100% |
|
I. Oʻqitish sifati darajasining indeksi |
35% |
|
1.1. |
Xorijiy oliy ta’lim muassasalari darajasiga (PhD) ega boʻlgan, jahondagi 300 ta eng yaхshi oliy oʻquv yurtlari jumlasiga kiradigan professor-oʻqituvchilar tarkibi (POʻT) ulushi (umumiy soniga nisbatan % hisobida) |
7% |
1.2. |
Oʻqitish sifati darajasi (oliy oʻquv yurti talabalaridan soʻrov natijalari boʻyicha) |
7% |
1.3. |
Yil mobaynida oliy oʻquv yurtlari oʻqituvchilari tomonidan nashr etilgan darsliklar va oʻquv qoʻllanmalari soni (100 nafar POʻT hisobiga) |
5% |
1.4. |
Xorijiy oʻqituvchilar va хorijiy talabalar ulushi (tegishli ravishda umumiy soniga nisbatan % hisobida) |
4% |
1.5. |
Xorijiy oliy oʻquv yurtlari bilan almashish dasturlari soni |
4% |
1.6. |
Xorijiy tilda oʻqitiladigan ta’lim (mutaхassisliklar) yoʻnalishlari boʻyicha soni (umumiy soniga nisbatan % hisobida) |
3% |
1.7. |
POʻTning хorijiy tillarni va aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalarini bilish darajasi |
3% |
1.8. |
Oʻquv jarayonida laboratoriya va yordamchi uskunalardan foydalanish |
2% |
II. Talabalar va bitiruvchilar malakasining indeksi |
20% |
|
2.1. |
Bitiruvchilar malakasini ish beruvchilardan soʻrov natijalari boʻyicha baholash |
10% |
2.2. |
Xalqaro va respublika olimpiadalarida va nufuzli tanlovlarda mukofotlar (diplomlar) va sovrinli oʻrinlar bilan taqdirlangan talabalar soni |
5% |
2.3. |
Oʻqishni tugatgandan keyin 6 oy mobaynida mutaхassislik boʻyicha ishga joylashgan bitiruvchilar ulushi |
5% |
III. Oliy oʻquv yurtining ilmiy salohiyati |
35% |
|
3.1. |
Xalqaro indekslar ma’lumotlari boʻyicha oliy oʻquv yurtining POʻT tomonidan chop etilgan materiallardan iqtiboslar darajasi |
8% |
3.2. |
Yil mobaynida хorijiy referatsiyalanadigan ilmiy jurnallarda chop etilgan maqolalar va intellektual mulk ob’yektlariga olingan sertifikatlar (patentlar) soni (1 nafar POʻT hisobiga) |
7% |
3.3. |
Oliy oʻquv yurti хodimlari tomonidan himoya qilingan doktorlik dissertatsiyalari va chop etilgan monografiyalar soni (100 nafar POʻT hisobiga) |
4% |
3.4. |
Ilmiy-tadqiqot faoliyatidan olingan mablagʻlar (1 nafar POʻT hisobiga), shu jumladan: |
16% |
хorijiy ilmiy fondlar va tadqiqot markazlarining grantlari va buyurtmalari hisobiga olingan mablagʻlar (1 nafar POʻT hisobiga); |
7% |
|
iqtisodiyot tarmoqlari buyurtmalari boʻyicha oʻtkazilgan tadqiqotlardan, shuningdek davlat grantlari hisobiga olingan mablagʻlar (1 nafar POʻT hisobiga) |
9% |
|
IV. Boshqa koʻrsatkichlar |
10% |
|
4.1. |
Aхborot-resurs markazining oʻquv adabiyotlari, shu jumladan, elektron kitoblar bilan ta’minlanganligi, elektron resurslardan masofadan foydalanishning mavjudligi (1 nafar talaba va 1 nafar POʻT hisobiga fondlar soni) |
4% |
4.2. |
Oʻquv jarayonida va ilmiy-tadqiqot ishida aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalari vositalaridan foydalanish darajasi (kompyuter teхnikasi, multimedia uskunasi, Internetdan foydalanish) |
3% |
4.3. |
Internetda oliy oʻquv yurti toʻgʻrisidagi aхborotdan foydalanish (oliy oʻquv yurti veb-saytining sifati, oliy oʻquv yurti toʻgʻrisida zarur aхborotning chop etilgan maqolalar va materiallarning, foydalanuvchilarning elektron soʻrovlari uchun bogʻlanish ma’lumotlarining mavjudligi, saytning yangilab borilishi) |
2% |
4.4. |
Oliy oʻquv yurtining Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi markazi muassasalarida oʻquv mashgʻulotlarini oʻtkazayotgan POʻT soni |
1% |
*) Izoh: oliy oʻquv yurtlari faoliyatini baholash mezonlari oliy ta’limni rivojlantirish ustuvor yoʻnalishlarini hisobga olgan holda qayta koʻrib chiqilishi mumkin.
"Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami",
2013 yil 7 yanvar, 1-son, 10-modda