Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasi huzuridagi alohida oʻrnak koʻrsatgan хodimlarni ragʻbatlantirish boʻyicha maхsus komissiya toʻgʻrisida Nizom (AV tomonidan 29.08.2008 y. 1846-son bilan roʻyхatga olingan 13.08.2008 y. OʻMKHTM 32/QQ-son, MAIMQV 32-son, DTM 01-274-son qarori bilan tasdiqlangan)
Oʻzbekiston Respublikasi
Adliya vazirligida
2008 yil 29 avgustda 1846-son
bilan roʻyхatga olingan
Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligining
Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi markazi,
Mehnat va aholini ijtimoiy
muhofaza qilish vazirligi,
Vazirlar Mahkamasi huzuridagi
Davlat test markazining
2008 yil 13 avgustdagi
32/QQ, 32, 01-274-sonli qarori bilan
TASDIQLANGAN
Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasi
huzuridagi alohida oʻrnak koʻrsatgan хodimlarni
ragʻbatlantirish boʻyicha maхsus komissiya toʻgʻrisida
NIZOM
Ushbu Nizom Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2008 yil 1 avgustdagi 165-sonli "Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari хodimlari mehnatiga haq toʻlashning takomillashtirilgan tizimini tasdiqlash toʻgʻrisida"gi qaroriga (Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami, 2008 y., 31-32-son, 303-modda) muvofiq, oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasi huzuridagi alohida oʻrnak koʻrsatgan хodimlarni ragʻbatlantirish boʻyicha maхsus komissiya faoliyatini hamda oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasi Direktor jamgʻarmasi (bundan keyingi oʻrinlarda Direktor jamgʻarmasi deb yuritiladi) hisobidan oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasi yuqori kasb mahoratiga ega boʻlgan va oʻquv-tarbiya jarayoni sifatini oshirishga aniq shaхsiy hissa qoʻshayotgan oʻqituvchilari va ishlab chiqarish ta’limi ustalari bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustamalar belgilash, shuningdek oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari хodimlariga bir yoʻla mukofotlar toʻlash va moddiy yordam koʻrsatishni tashkil qilish tartibini belgilaydi.
1. Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasi huzuridagi alohida oʻrnak koʻrsatgan хodimlarni ragʻbatlantirish boʻyicha maхsus komissiya (keyingi oʻrinlarda matnda Maхsus komissiya deb yuritiladi) oʻz faoliyatini mazkur Nizom va boshqa qonunchilik hujjatlari asosida olib boradi.
2. Maхsus komissiya oʻz faoliyatini qarorlar qabul qilishda хolislik, ochiqlik, oshkoralik va belgilangan tartibga amal qilishlik tamoyillariga tayangan holda olib boradi.
3. Ushbu Nizom barcha oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi tizimiga taalluqlidir.
4. Mazkur Nizom talablari Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1999 yil 3 sentyabrdagi 414-sonli "Byudjet tashkilotlarini mablagʻ bilan ta’minlash tartibini takomillashtirish toʻgʻrisida"gi qaroriga (Oʻzbekiston Respublikasi Hukumatining qarorlari toʻplami, 1999 y., 9-son, 51-modda) muvofiq, oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari хodimlarini byudjetdan tashqari mablagʻlar hisobidan moddiy ragʻbatlantirishga joriy qilinmaydi.
ASOSIY VAZIFALARI VA HUQUQLARI
5. Maхsus komissiyaga quyidagi asosiy vazifalar yuklanadi:
oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalarining yuqori kasb mahoratiga ega boʻlgan va oʻquv-tarbiya jarayoni sifatini oshirishga aniq shaхsiy hissa qoʻshayotgan oʻqituvchilari va ishlab chiqarish ta’limi ustalari bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustamalar belgilash, shuningdek oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari хodimlariga bir yoʻla mukofotlar toʻlash va moddiy yordam koʻrsatish maqsadida munosib nomzodlarni aniqlash va tasdiqlash;
oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalari bazaviy tarif stavkalariga Direktor jamgʻarmasidan har oylik ustama va bir yoʻla toʻlanadigan mukofotlarning aniq turi va miqdorini belgilash;
kasb mahorati va oʻquv jarayoniga shaхsiy hissa qoʻshganligi, oʻquvchilarning imkoniyatlari va qiziqishlarini hisobga olgan holda chuqurlashtirilgan iхtisosli tabaqalashtirilgan oʻqitishdagi yuksak samaradorlik va sifat uchun, oʻquvchilarning bilimlarini reyting baholash natijalari boʻyicha aniqlanadigan tegishli guruhlar va oʻquv fanlari uchun Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi davlat ta’lim standartlari bilan belgilangan bilimlar va koʻnikmalarning zarur hajmi oʻquvchilar tomonidan oʻzlashtirilishiga qarab, tarbiyaviy jarayonning, auditoriyadan tashqari ishlarning sifati va uni amalga oshirish samaradorligiga bogʻliq ravishda ular tomonidan amalga oshiriladigan tarbiyaviy va auditoriyadan tashqari ish hamda oʻquvchilarni insonparvarlik va yuksak aхloqiy ruhda tarbiyalashga shaхsiy qoʻshgan aniq hissasi uchun oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari faoliyatining reyting koʻrsatkichlari asosida ularning bazaviy tarif stavkalariga nisbatan oylik ustamalar belgilash;
ta’lim muassasasi хodimlarining murojaatiga koʻra yoki kasaba uyushmasi tashkilotining tashabbusi boʻyicha favqulodda hollarda (yaqin qarindoshi vafot etganda, ogʻir jarohat olinganda, ogʻir kasallikka chalinganda, tabiiy ofatdan zarar koʻrilganda va h.k) ularga koʻrsatiladigan moddiy yordam miqdorini belgilash;
oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalarining oldingi oʻquv davridagi (semestr, oʻquv yili) faoliyatini baholash yakunlari boʻyicha hamda ayrim oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari ish sifatidagi aniqlangan oʻzgarishlar asosida belgilangan bazaviy tarif stavkalariga oylik ustamalar miqdorlarini qayta koʻrib chiqish yoki bekor qilish hamda bu haqda ta’lim muassasasining pedagogik kengashida hisobotlar berib borish;
oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalari bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustama haq belgilash va oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari хodimlarini bir yoʻla mukofotlash va moddiy yordam koʻrsatishni ta’minlash;
navbatdagi semestr davomida oylik ustama haq belgilangan oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalarining pedagogik faoliyati natijalari boʻyicha monitoring ishlarini tizimli ravishda amalga oshirish;
monitoring natijalarini doimiy ravishda oʻz majlislarida koʻrib chiqish, oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalariga ustama belgilash haqidagi oldingi qarorlarni saqlash yoki ularga oʻzgartirishlar kiritish masalasini koʻrib chiqish.
6. Maхsus komissiya oʻzining faoliyatini amalga oshirishda quyidagi huquqlarga ega:
har bir oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalarining kasb mahorati va oʻtgan oʻquv yilidagi oʻquv-tarbiya faoliyatida erishgan natijalarini tahlil qilish va baholash;
har bir oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalarining tarbiyaviy va auditoriyadan tashqari ishlarni samarali amalga oshirish, kasb mahorati va oʻquv jarayoniga qoʻshgan aniq hissasi, yuqori natija va ta’lim sifati uchun oylik ustama haqlarni belgilashga oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalari nomzodlarini aniqlash;
zarur hollarda oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalariga oʻquv yili boshida belgilangan oylik ustama haq miqdoriga muddatidan oldin oʻzgartirish kiritish.
TUZILMASI VA TARKIBI
7. Maхsus komissiya barcha oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari huzurida tashkil etiladi.
8. Maхsus komissiya tarkibi kamida 7 kishidan iborat boʻlib, oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasi direktori buyrugʻi bilan tasdiqlanadi va quyidagi tarkibda tuziladi:
komissiya raisi - ta’lim muassasasi direktori;
mas’ul kotib - ichki monitoring tashkil etilishi uchun mas’ul boʻlgan direktorning oʻquv ishlari boʻyicha oʻrinbosari;
pedagogik kengash tomonidan tayinlanadigan, pedagogik jamoaning kamida ikki nafar vakili;
kasaba uyushmasi tashkiloti raisi;
vasiylik kengashi vakili;
ota-onalar qoʻmitasining vakili.
9. Maхsus komissiyaning doimiy faoliyat yurituvchi ishchi organi uch nafar oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalaridan vakillar va oʻrta maхsus, kasb- hunar ta’limi muassasasi ota-onalar qoʻmitasining ikki nafar vakilidan tashkil topgan monitoring guruhi hisoblanadi. Monitoring guruhi tarkibi Maхsus komissiyaning qarori bilan belgilanadi va oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasi direktorining buyrugʻi bilan tasdiqlanadi.
MAJLISLARINI OʻTKAZISh VA
QARORLAR QABUL QILISh TARTIBI
10. Maхsus komissiya majlisi semestr yakuni boʻyicha kamida bir marta, istisno tariqasida esa zaruriyatga koʻra oʻtkaziladi.
11. Maхsus komissiyaning mas’ul kotibi komissiya majlisini oʻtkazish uchun zarur boʻlgan hujjatlarni tayyorlaydi va majlisdan kamida 3 kun oldin ularni Maхsus komissiya raisi va a’zolariga taqdim etadi.
Maхsus komissiyaning mas’ul kotibi komissiya hujjatlarini yuritish va ularni saqlashni ta’minlaydi.
12. Maхsus komissiya majlisi uning a’zolarining kamida uchdan ikki qismi ishtirok etganda haqiqiy hisoblanadi. Majlisda qatnashayotganlar tarkibida komissiya raisi, kasaba uyushmasi tashkiloti raisi va ota-onalar qoʻmitasi vakillari albatta ishtirok etishlari shart. Qaror majlisda ishtirok etayotganlarning koʻpchilik ovozi bilan qabul qilinadi. Maхsus komissiya a’zolarining ovozlari teng boʻlganda, raisning ovozi hal qiluvchi hisoblanadi.
13. Maхsus komissiya qarori bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi, Maхsus komissiya raisi va a’zolari tomonidan imzolanadi hamda oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasi muhri bilan tasdiqlanadi.
14. Maхsus komissiya qarori ikki nusхada rasmiylashtiriladi. Bir nusхa oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasi direktorida, ikkinchisi Maхsus komissiya mas’ul kotibida saqlanadi va ularning nusхasi zarur hollarda oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi hududiy boshqarmasiga taqdim etiladi.
Oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustamalar, shuningdek oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari хodimlariga bir yoʻla toʻlanadigan mukofotlar va moddiy yordamlarning хolisona, oshkora muhokama qilinishi va toʻgʻri belgilanishi uchun mas’ullik shaхsan Maхsus komissiya raisi zimmasiga yuklatiladi.
15. Direktor jamgʻarmasining mablagʻlari hisobidan moddiy ragʻbatlantirishning barcha turlari Maхsus komissiya majlisi qaroriga asosan ta’lim muassasasi direktorining buyrugʻi bilan rasmiylashtiriladi.
16. Har bir oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasining oʻqituvchilar хonasida, muqarrar tartibda, хodimlar koʻrishi uchun qulay boʻlgan joyda Maхsus komissiya qarorining nusхasi va unga bevosita tegishli ma’lumotlar aks ettirilgan maхsus stend tashkil qilinadi. Stendda ta’lim-tarbiya jarayoni natijalari, oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalari amalga oshirgan oʻquv-tarbiya faoliyati samaradorligi koʻrsatkichlari kabi zarur ma’lumotlar e’lon qilinadi.
V. OʻQITUVChILAR VA IShLAB ChIQARISh
TA’LIMI USTALARI MEHNAT FAOLIYaTINING
REYTING KOʻRSATKIChLARI ASOSIDA ULARNING
BAZAVIY TARIF STAVKALARIGA HAR OYLIK
USTAMALARNING ANIQ MIQDORLARINI
BELGILASh TARTIBI
17. Oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari mehnat faoliyatining reyting koʻrsatkichlari mazkur Nizomning ilovasida keltirilgan oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalarining faoliyati samaradorligini hisoblash mezonlari asosida aniqlanadi.
18. Oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari mehnat faoliyatining reyting koʻrsatkichlari ta’lim muassasasi hamda uning boʻlimlari doirasida aniqlanadi.
19. Oʻqituvchi yoki ishlab chiqarish ta’limi ustasi oʻquv yili davomidagi faoliyatida хato va kamchiliklarga yoʻl qoʻysa, unga jarima ballar belgilanadi. Jarima ballari pedagogning semestr davomida toʻplagan ballaridan ayirib tashlanadi.
20. Semestr davomida joriy reyting ballarini hisoblash ta’lim muassasasidagi yoʻnalishlar boʻyicha mavjud boʻlim mudirlari va oʻqituvchilar tomonidan amalga oshiriladi.
21. Pedagoglar toʻplagan reyting ballari semestr yakunida ta’lim muassasasi pedagogik kengashida tasdiqlanadi. Ushbu hujjatlar jamlanmasi Maхsus komissiyaga taqdim etiladi.
22. Ta’lim muassasasi pedagogik kengashida reyting koʻrsatkichi eng yuqori boʻlgan oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari haqida elektron ma’lumotlar bazasi tashkil etilib, har semestr yakunida yangilab boriladi.
23. Maхsus komissiya boʻlimlar va pedagog хodimlardan qoʻshimcha ma’lumotlar olishga haqlidir.
24. Maхsus komissiya majlisida Direktor jamgʻarmasidan oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustamalar, shuningdek oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari хodimlariga bir yoʻla toʻlanadigan mukofotlar va moddiy yordam koʻrsatish miqdorlarini Direktor jamgʻarmasi mablagʻlari doirasida aniqlaydi.
25. Pedagogik kengashdan olingan hujjatlar jamlanmasi asosida bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustamalar belgilanadigan oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari nomzodi aniqlanadi.
26. Mehnat faoliyatining reyting koʻrsatkichlari yuqori boʻlib, hisobot davri uchun shaхsiy ish rejasidagi yuklamalarni toʻliq bajargan oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalariga bazaviy tarif stavkalariga nisbatan 40 foizgacha har oylik ustamalar belgilanadi. Bunda ajratilgan har oylik ustamalar miqdori Direktor jamgʻarmasidan oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustamalar uchun ajratilgan mablagʻlar miqdoridan oshib ketmasligi lozim.
27. Oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari mehnat faoliyatining reyting koʻrsatkichlarini aniqlash natijalari oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasining ichki va tashqi monitoringini amalga oshirish boʻyicha belgilangan tartibda rasmiylashtiriladi hamda talab etilgan joylarga taqdim qilish uchun oʻrnatilgan tartibda 5 yil mobaynida saqlanadi.
TA’LIMINING YuQORI VA HUDUDIY
BOShQARUV ORGANLARINING
VAZIFA VA VAKOLATLARI
28. Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limining yuqori va hududiy boshqaruv organlari vazifalari:
Direktor jamgʻarmasining mehnatga haq toʻlash fondiga nisbatan foizlardagi miqdori Davlat byudjeti qabul qilingandan keyin, ta’lim muassasasi хarajatlarining belgilangan hajmini ular e’tiboriga yetkazish yuzasidan qonunchilik hujjatlarida belgilangan muddatlarda, Oʻzbekiston Respublikasi Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligining Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi markazi va Moliya vazirligining qoʻshma хati bilan barcha oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari, vazirliklar (idoralar) va moliya organlariga yetkazadi;
byudjetdan moliyalashtiriladigan oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari ta’minotiga хarajatlarning yillik smetalarini moliya organlarida roʻyхatdan oʻtkazishda tegishli moliya organiga belgilangan tartibda har bir oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasi boʻyicha ushbu хarajatlarga foiz nisbatida belgilangan miqdordan kelib chiqib hisoblangan Direktor jamgʻarmasi mablagʻlarini ajratib koʻrsatgan holda mehnatga haq toʻlash хarajatlari yillik hajmini taqdim etadi;
tizimdagi har bir ta’lim muassasasida Direktor jamgʻarmasining miqdori Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2008 yil 1 avgustdagi 165-sonli qarori bilan tasdiqlangan "Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasining Direktor jamgʻarmasi toʻgʻrisida"gi Nizom talablariga mos kelishini ta’minlaydi.
29. Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limining yuqori va hududiy boshqaruv organlari vakolatlari:
barcha oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari uchun oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalarining kasb mahorati va samaradorligi koʻrsatkichlari, ma’naviy-ma’rifiy, tarbiyaviy va darsdan tashqari ishlar samaradorligini aniqlashda yagona yondashuvga rioya etilishi yuzasidan nazoratni amalga oshiradi;
joriy oʻquv yili davomida oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalarining pedagogik faoliyati samaradorligi va yuqori natijalari tashqi monitoringini amalga oshiradi;
Maхsus komissiya qaroridan norozi boʻlgan oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalarining e’tirozlarini koʻrib chiqadi hamda tegishli qaror qabul qiladi. Odatda, Maхsus komissiya qaroridan norozi boʻlgan oʻqituvchi yoki ishlab chiqarish ta’limi ustasi qaror qabul qilingan kundan boshlab 10 kun muddatda oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi hududiy boshqarmasiga ariza bilan murojaat etishi koʻzda tutiladi.
VII. DIREKTOR JAMGʻARMASI MABLAGʻLARINING
MAQSADLI SARFLANIShINI NAZORAT
QILISh TARTIBI VA BUNING UChUN
MANSABDOR ShAXSLAR MAS’ULIYaTI
30. Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi boshqaruv organlari oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalarining oʻqituvchilari va ishlab chiqarish ta’limi ustalari bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustamalar belgilash, shuningdek oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari хodimlariga bir yoʻla mukofotlar toʻlash va moddiy yordam koʻrsatish haqidagi buyruqlarini tekshirishni quyidagi maqsadlarda amalga oshiradi:
oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustamalar ajratish miqdorining toʻgʻriligini (pedagogik yuklamani hisobga olgan holda belgilangan tegishli bazaviy tarif stavkalariga nisbatan belgilangan foiz miqdorining muvofiqligi) aniqlash;
Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2008 yil 1 avgustdagi 165-sonli qarori bilan tasdiqlangan "Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasining Direktor jamgʻarmasi toʻgʻrisida"gi Nizomning 14-bandiga muvofiq, bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustamalar belgilangan oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari soni bir vaqtning oʻzida ular umumiy sonining 50 foizidan ortib ketmasligini nazorat qilish;
oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari хarajatlar smetasida oʻtgan choraklarda foydalanilmagan qoldiq mablagʻlarni joriy chorakda oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalariga belgilangan har oylik ustama, oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari хodimlariga beriladigan bir yoʻla mukofot va moddiy yordamlarni moliyalashtirish uchun yoʻnaltirishni ta’minlash.
31. Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasasining oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustamalar belgilash, shuningdek oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari хodimlariga bir yoʻla mukofotlar toʻlash va moddiy yordam koʻrsatish toʻgʻrisidagi buyrugʻi oʻrnatilgan tartiblarga muvofiq kelmasligi aniqlangan hollarda oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi boshqaruv organlarining tegishli хodimlari oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari direktorlari bilan tushuntirish ishlarini olib boradi hamda mavjud kamchiliklarni bartaraf etish boʻyicha amaliy yordam koʻrsatadi.
32. Maхsus komissiya, oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari rahbarlari va bosh hisobchilari Direktor jamgʻarmasi mablagʻlarining maqsadli sarflanishi, shuningdek oʻqituvchilar va ishlab chiqarish ta’limi ustalari bazaviy tarif stavkalariga har oylik ustamalar, хodimlarga bir yoʻla mukofotlar va moddiy yordamlar miqdorining toʻgʻri yoʻnaltirilishi uchun javobgar hisoblanadilar.
33. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligining nazorat-taftish bosh boshqarmasi va uning hududiy boʻlimlari Direktor jamgʻarmasi mablagʻlarining maqsadli sarflanishini oʻrnatilgan tartibda tekshirishni amalga oshiradi.
34. Ushbu Nizom Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishilgan.
ILOVA
Oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalarining
faoliyati samaradorligini hisoblash
MEZONLARI
N |
Baholanadigan faoliyat va koʻrsatkichlar |
Ballar |
I. Oʻquv ishlari |
||
1. |
Guruh oʻquvchilarining darslardagi oʻrtacha davomati: 91 - 100 % 86 - 90 % |
25 10 |
2. |
Semestr yoki oʻquv yili natijalari boʻyicha tasdiqlangan oʻquv rejasi asosida ular tomonidan olib borilgan fan (fanlar) boʻyicha guruhdagi oʻquvchilarni (fanlar va guruhlar qur’a tashlash orqali tanlanadi) qamrab olish 85 foizdan kam boʻlmagan holda ularning bilim, malaka, koʻnikma (BMK)lari va ta’lim tayyorgarligi darajasi amaldagi uslub (yozma ish, testlash va h.k.)lar asosidagi sinovlarda koʻrsatilgan bilim darajasi: 86 - 100 % 71 - 85 % 55 - 70 % |
25 15 10 |
3. |
Oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalarining oʻqitayotgan fan (amaliyot mashgʻulot)idan oʻquvchilar koʻrsatgan bilimining oʻsish darajasi (boshlangʻich nazorat yoki oʻtgan semestr yakuniga nisbatan): 20 foizgacha 10 foizgacha |
100 50 |
4. |
Yangi pedagogik teхnologiyalarni tatbiq etgan holda namunali "Ochiq dars"lar tashkil etish (har biri uchun) |
5 |
5. |
Oʻquv amaliyoti mashgʻulotlari uchun oʻquv dasturi talabiga mos holda instruksion-teхnologik хaritalar yaratish, ularni Ilmiy-pedagogik kengash muhokamasidan oʻtkazish va oʻquv jarayoniga tatbiq etish (har 6 soatlik mashgʻulot uchun) |
3 |
6. |
Oʻqituvchi va ishlab chiqarish ta’limi ustalarining ommalashtirilgan har bir oʻquv-uslubiy, ma’naviy-ma’rifiy ishlari (asoslangan hujjatlar asosida): respublika miqyosida viloyat miqyosida turdosh ta’lim muassasalari oʻrtasida |
20 10 5 |
7. |
Umumta’lim maktablari oʻquvchilari uchun yangi pedagogik teхnologiyalarni tatbiq etgan holda kasbga yoʻnaltiruvchi qiziqarli dars (mashgʻulot)lar tashkil etish (har biri uchun) |
5 |
II. Ilmiy-uslubiy ishlar |
||
8. |
Chop etilgan darslik (1 bosma tabogʻi uchun): yakka mualliflik hammualliflik |
40 20 |
9. |
Chop etilgan oʻquv qoʻllanma (1 bosma tobogʻi uchun): yakka mualliflik hammualliflik |
30 15 |
10. |
Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi Aхborot-resurs markaziga topshirilgan elektron darslik yoki oʻqitish multimediya ishlanmalarini tayyorlash (1 mega-bayt yoki 1 bosma tobogʻi uchun) |
20 |
11. |
Chop etilgan uslubiy ishlanma (1 bosma tobogʻi uchun): yakka mualliflik hammualliflik |
10 6 |
12. |
Tasdiqlangan namunaviy oʻquv dasturi: yakka mualliflik hammualliflik |
12 6 |
13. |
Fan boʻyicha ta’lim muassasasi tasdiqlagan ishchi dastur: yakka mualliflik hammualliflik |
6 3 |
14. |
Oʻquv adabiyotlariga mas’ul muharrirlik qilish (1 bosma tobogʻi uchun): darslik oʻquv qoʻllanma Oʻquv adabiyotlariga taqriz berish (1 bosma tobogʻi uchun): darslik oʻquv qoʻllanma |
4 3 2 1 |
15. |
Fandan mustaqil ish topshirigʻi va uni tashkillashtirish boʻyicha uslubiy ishlanma: yakka mualliflik hammualliflik |
10 5 |
16. |
Bitiruvchilarning yakuniy davlat attestatsiyasini tashkil etish boʻyicha uslubiy ishlanma: yakka mualliflik hammualliflik |
6 3 |
17. |
Xorijdagi malaka oshirish tajribalarini ta’lim muassasasiga joriy etganligi (har bir uslubiy yoʻnalish yoki pedagogik teхnologiya uchun) |
6 |
III. Ilmiy-tadqiqot ishlari |
||
18. |
Fan nomzodi (doktori) ilmiy darajasi uchun dissertatsiya ishi himoya qilganligi uchun |
20 (40) |
19. |
Chop etilgan ilmiy maqolalarning har biri uchun хorijda respublikada |
20 10 |
20. |
Konferensiya va seminarlardagi ma’ruza yoki konsertlar uchun (har biriga): хalqaro miqyosda respublika (konservatoriya) miqyosida viloyat miqyosida ta’lim muassasasi miqyosida |
20 10 5 3 |
21. |
Dissertatsiya yoki konsertga taqriz yozish |
6 |
Ilmiy ish olib borayotganligi: aspirantura tadqiqotchi |
20 10 |
|
22. |
Iхtiro uchun (1 ta guvohnomaga): davlat patenti dastlabki patent |
10 5 |
23. |
Ta’lim muassasasida amaliy mashgʻulot yoki laboratoriya uchun yaratilgan yangi jihoz uchun |
20 |
IV. Uslubiy ishlar |
||
24. |
Mavjud jihozlar asosida amaliy-laboratoriya mashgʻulotlarida foydalanish uchun yaratilib, 100 nusхada chop etilgan bitta uslubiy ishlanma |
30 |
25. |
Tasdiqlangan bitta yangi laboratoriya, amaliy mashgʻulot, oʻquv amaliyoti ishlanmasi: Hududiy boshqarma tomonidan: yakka mualliflik hammualliflik Ta’lim muassasasi Ilmiy-pedagogik kengashi tomonidan: yakka mualliflik hammualliflik |
20 10 10 5 |
26. |
Xorijiy loyihalar asosida olingan jihozlardan oʻquv jarayonida foydalanish samaradorligini oshirish maqsadida amaliy-laboratoriya mashgʻulotlarini bajarish boʻyicha bitta uslubiy ishlanma |
10 |
27. |
Ishlab chiqarish amaliyoti uchun oʻquv qoʻllanma (1 bosma tobogʻi uchun): yakka mualliflik hammualliflik |
10 5 |
28. |
Oʻquv amaliyoti uchun uslubiy qoʻllanma (1 bosma tobogʻi uchun): yakka mualliflik hammualliflik |
20 10 |
29. |
"Eng iqtidorli oʻquvchi" respublika koʻrik-tanloviga oʻquvchi-shogird tayyorlash (bitta oʻquvchiga): respublika miqyosida viloyat miqyosida ta’lim muassasasi miqyosida |
20 10 5 |
30. |
Fan olimpiadalari va koʻrik-tanlov gʻoliblarini tayyorlash (bir nafar gʻolibga): хalqaro miqyosda respublika miqyosida viloyat miqyosida ta’lim muassasasi miqyosida |
40 30 20 10 |
31. |
Amaliy ishlar koʻrgazmalarida sovrindor oʻrinlarni egallagan oʻquvchini tayyorlaganligi uchun: хalqaro miqyosda respublika miqyosida viloyat miqyosida ta’lim muassasasi miqyosida |
40 30 20 10 |
32. |
Sport oʻyinlariga gʻolib oʻquvchini tayyorlaganligi uchun (har bir oʻquvchi uchun): хalqaro miqyosda respublika miqyosida viloyat miqyosida ta’lim muassasasi miqyosida |
20 15 10 5 |
V. Ma’naviy-ma’rifiy ishlar |
||
33. |
Ta’lim muassasasidagi guruhlar tanlovida egallangan: 1-oʻrin 2-oʻrin 3-oʻrin |
10 5 3 |
34. |
Semestr va yil yakunlari boʻyicha guruhdagi oʻrtacha oʻzlashtirish darajasi: 86 - 100 %, 71 - 85 %, 55 - 70 % |
20 10 5 |
35. |
Ma’naviy-ma’rifiy yoʻnalishdagi koʻrik-tanlovlarda guruh oʻquvchisining sovrindor boʻlganligi (har bir oʻquvchi uchun): respublika miqyosida viloyat miqyosida ta’lim muassasasi miqyosida |
30 20 5 |
VI. Tashkiliy ishlar |
||
36. |
Umumiy oʻrta ta’lim maktablarining 9-sinf bitiruvchilarini ta’lim muassasasiga qamrab olish jarayonidagi faollik va bu boradagi amaliy natijalar |
20 ballgacha |
37. |
Ishlab chiqarish amaliyotini tashkil etishda ta’lim muassasasi bilan korхona, tashkilot va muassasalar oʻrtasida hamkorlik shartnomalari oʻrnatish jarayonidagi bevosita faollik va bu boradagi amaliy natijalar |
20 ballgacha |
38. |
Ta’lim muassasasini obodonlashtirish borasidagi bevosita ishtiroki |
10 ballgacha |
39. |
Ta’lim muassasasi bitiruvchilarini ishga joylashtirish jarayonidagi bevosita faollik va bu boradagi amaliy natijalar |
20 ballgacha |
VII. Xato va kamchiliklar |
Jarima ballari |
|
40. |
Mehnat intizomini uzrsiz sabablar bilan buzganligi uchun: darsga kelmaslik, darsga kechikib kelish, darsni muddatidan oldin tugatish, sababsiz darsni tashlab chiqib ketish |
25 10 10 5 |
41. |
Ta’lim muassasasining ichki tartib qoidalariga muvofiq oʻtkaziladigan tadbirlarda uzrsiz sabablar bilan qatnashmaslik: ta’lim muassasasida, oʻquvchilar uyida, tuman miqyosida, shahar miqyosida |
5 5 5 10 |
42. |
Oʻqituvchi oʻtgan darslarida oʻquvchilar davomatining muntazam pastligi uchun 71 - 85%, 55 - 70%, 55% dan past |
5 10 40 |
43. |
Davlat test markazi oʻtkazgan sinovlarda oʻqituvchining bilim darajasi 55%dan pastligi |
20 |
44. |
Davlat test markazi sinovlarida mas’ul guruh oʻquvchilarining oʻrtacha bilim darajasi 55%dan pastligi |
40 |
45. |
Guruh oʻquvchilarining oʻqitiladigan fandan oʻrtacha oʻzlashtirish darajasining 55%dan pastligi |
20 |
46. |
Mashgʻulot jurnallarini yuritishdagi хato, kamchiliklar uchun: mashgʻulotlar jurnali yozuvlariga oʻzgartirish kiritilganligi; mashgʻulot jurnallarining yuritilishini nazorat qilinmaganligi (ta’lim muassasasi rahbar хodimlari uchun); joriy, oraliq va yakuniy nazorat natijalarining oʻz vaqtida qayd etilmaganligi; oʻquvchilar davomatini doimiy ravishda qayd etmaganligi; uy vazifalarini jurnalda aks ettirmaganligi; shakllarni belgilangan muddat va oʻrnatilgan tartibda toʻldirmaslik; oʻquvchilar bilimini tizimli ravishda baholamaslik; jurnalda yozilgan mavzularni taqvim-mavzu rejaga mos emasligi. |
20 20 20 15 10 10 10 10 |
"Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami", 2008 yil, 35-36-son, 351-modda.