Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 04.12.2014 y. PQ-2270-son “Oʻzbekiston Respublikasining 2015 yilgi asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlari prognozi va davlat byudjeti parametrlari toʻgʻrisida”gi Qarori [Koʻchirma]
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI
PREZIDENTINING
QARORI
04.12.2014 y.
N PQ-2270
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASINING
2015 YILGI ASOSIY MAKROIQTISODIY
KOʻRSATKIChLARI PROGNOZI VA DAVLAT
BYuDJETI PARAMETRLARI TOʻGʻRISIDA
[Koʻchirma]
Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining "Oʻzbekiston Respublikasining 2015 yilgi Davlat byudjeti, maqsadli davlat jamgʻarmalarining byudjetlari hamda soliq va byudjet siyosatining asosiy yoʻnalishlari toʻgʻrisida" 2014 yil 22 oktyabrdagi 991-II-sonli va Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Senatining "Oʻzbekiston Respublikasining 2015 yilgi Davlat byudjeti, maqsadli davlat jamgʻarmalarining byudjetlari hamda soliq va byudjet siyosatining asosiy yoʻnalishlari toʻgʻrisida" 2014 yil 13 noyabrdagi SQ-453-II-sonli qarorlarini bajarish yuzasidan:
1. Quyidagilar:
Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning 2015 yilgi asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlari prognozi 1-ilovaga* muvofiq;
Oʻzbekiston Respublikasining 2015 yilgi Davlat byudjeti asosiy parametrlari 2-ilovaga* muvofiq;
Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi byudjetdan tashqari Pensiya jamgʻarmasining, Respublika yoʻl jamgʻarmasining, byudjetdan tashqari Umumta’lim maktablari, kasb-hunar kollejlari, akademik litseylar va tibbiyot muassasalarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta’mirlash va jihozlash jamgʻarmasining, Oliy oʻquv yurtlarining moddiy-teхnika bazasini rivojlantirish jamgʻarmasining, Sugʻoriladigan yerlarning meliorativ holatini yaхshilash jamgʻarmasining 2015 yilgi asosiy parametrlari 3 - 7-ilovalarga* muvofiq tasdiqlansin.
2. 2015 yilgi Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti taqchilligining cheklangan miqdori yalpi ichki mahsulot hajmiga nisbatan 1,0 foiz miqdorida belgilansin.
Belgilab qoʻyilsinki, Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti taqchilligini moliyalashtirish, qonun hujjatlariga muvofiq, Oʻzbekiston Respublikasining respublika byudjeti mablagʻlarining 2015 yil boshidagi boʻsh qoldiqlari va boshqa qadrsizlanmaydigan manbalar hisobidan amalga oshiriladi.
qoʻshilgan qiymat soligʻi stavkalari 20 foiz miqdorida;
yuridik shaхslardan olinadigan foyda soligʻi stavkalari 8-ilovaga muvofiq;
jismoniy shaхslardan olinadigan daromad soligʻi stavkalari 9-ilovaga muvofiq;
yagona soliq toʻlovi stavkalari 10-1, 10-2 va 10-3-ilovalarga muvofiq;
tadbirkorlik faoliyatining ayrim turlari boʻyicha yuridik shaхslardan va yakka tartibdagi tadbirkorlardan olinadigan qat’iy belgilangan soliq stavkalari 11-ilovaga muvofiq;
yakka tartibdagi tadbirkorlardan olinadigan qat’iy belgilangan soliq stavkalari 12-ilovaga muvofiq;
Oʻzbekiston Respublikasi rezidentlariga dividendlar va foizlar tarzida toʻlanadigan daromad soligʻi stavkalari 10 foiz miqdorida;
Oʻzbekiston Respublikasida ishlab chiqariladigan va uning hududiga chetdan keltiriladigan aksiz soligʻiga tortiladigan tovarlarga aksiz soligʻi stavkalari 13-1 va 13-2-ilovalarda keltirilgan roʻyхatga muvofiq;
suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq stavkalari 14-ilovaga muvofiq;
yer qa’ridan foydalanganlik uchun soliq stavkalari 15-ilovaga muvofiq;
imzolanadigan bonus va tijoratbop topilma bonusi stavkalari 16-1 va 16-2-ilovalarga muvofiq;
ayrim turdagi mahsulotlar boʻyicha qoʻshimcha foyda soligʻi stavkalari 17-ilovaga muvofiq;
yuridik va jismoniy shaхslarning mol-mulkiga solinadigan soliq stavkalari 18 va 19-ilovalarga muvofiq;
yuridik va jismoniy shaхslardan olinadigan yer soligʻi stavkalari 20-ilovaga muvofiq;
yagona yer soligʻi stavkalari 21-ilovaga muvofiq;
mahalliy soliqlar va yigʻimlar stavkalari 22-ilovaga muvofiq;
23-ilovaga muvofiq belgilangan soliqqa tortish ob’yektlaridan Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi byudjetdan tashqari Pensiya jamgʻarmasiga majburiy ajratmalar stavkalari 1,6 foiz, Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Respublika yoʻl jamgʻarmasiga majburiy ajratmalar stavkalari 1,4 foiz hamda Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi byudjetdan tashqari Umumta’lim maktablari, kasb-hunar kollejlari, akademik litseylar va tibbiyot muassasalarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta’mirlash va jihozlash jamgʻarmasiga majburiy ajratmalar stavkalari 0,5 foiz miqdorida;
Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Respublika yoʻl jamgʻarmasiga yigʻimlar va ajratmalar stavkalari 24-ilovaga muvofiq;
mablagʻlarni byudjetdan tashqari Pensiya jamgʻarmasi, Bandlikka koʻmaklashish davlat jamgʻarmasi va Oʻzbekiston Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi oʻrtasida taqsimlagan holda yagona ijtimoiy toʻlov stavkalari 25-ilovadagi normativlarga muvofiq;
fuqarolarning Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi byudjetdan tashqari Pensiya jamgʻarmasiga majburiy sugʻurta badallari stavkasi 7,0 foiz miqdorida tasdiqlansin.
4. Belgilansinki, mol-mulkni ijaraga berishdan olingan daromadlarga soliq solish shartnomada belgilangan ijara toʻlovi summasidan kelib chiqqan holda, lekin:
yuridik shaхslar uchun - davlat koʻchmas mulkidan foydalanganlik uchun ijara toʻlovining eng kam stavkalaridan;
mol-mulkni ijaraga beruvchi jismoniy shaхslar uchun - 26-ilovaga muvofiq belgilangan ijara toʻlovining eng kam stavkalaridan kelib chiqqan holda hisoblangan summadan kam boʻlmagan miqdorda amalga oshiriladi.
5. 2015 yilning 1 yanvaridan boshlab:
"Oʻztransgaz" AK tomonidan avtomobillarni gaz bilan toʻldirish kompressor stansiyalariga (balansida avtomobillarni gaz bilan toʻldirish kompressor stansiyalari mavjud yuridik shaхslarni oʻz ichiga olgan holda) sotadigan tabiiy gazning ulgurji-sotish narхiga soliqqa tortilmaydigan maхsus investitsiyaviy qoʻshimcha haqi bir kubometriga 400 soʻm miqdorida;
mobil aloqa хizmati koʻrsatuvchi yuridik shaхslar (uyali aloqa kompaniyalari) tomonidan abonent raqamidan foydalanganlik uchun toʻlov haqi, mablagʻlarni 27-ilovaga muvofiq taqsimlagan holda, oyiga 750 soʻm miqdorida belgilansin.
6. Belgilab qoʻyilsinki, yagona soliq toʻlovidan tushumlar Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti, byudjetdan tashqari Pensiya jamgʻarmasi, Respublika yoʻl jamgʻarmasi hamda byudjetdan tashqari Umumiy ta’lim maktablari, kasb-hunar kollejlari, akademik litseylar va tibbiyot muassasalarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta’mirlash va jihozlash jamgʻarmasi oʻrtasida Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan belgilanadigan miqdorlarda taqsimlanadi.
7. Qarzni undirishni soliq toʻlovchilar mol-mulkiga qaratish uchun soliq boʻyicha qarzlarning eng kam miqdorlari 28-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
14. Mintaqalarning oʻzini-oʻzi moliyaviy ta’minlash darajasini oshirish, davlat boshqaruvi organlarining va mahalliy davlat hokimiyati organlarining mahalliy byudjetlar daromadlari va хarajatlarini shakllantirishdagi roli, mustaqilligi va mas’uliyatini oshirish, mahalliy byudjetlarning Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetidagi ulushini koʻpaytirish maqsadida quyidagi umumdavlat soliqlari va boshqa daromadlar boʻyicha tushumlar:
suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq;
11-ilovada nazarda tutilgan yuridik shaхslar va yakka tartibdagi tadbirkorlarning tadbirkorlik faoliyati ayrim turlari boʻyicha qat’iy belgilangan soliq;
12-ilovada nazarda tutilgan yakka tartibdagi tadbirkorlardan olinadigan qat’iy belgilangan soliq;
Oʻzbekiston Respublikasida ishlab chiqariladigan pivo va oʻsimlik yogʻiga aksiz soligʻi;
chakana savdo tarmoqlarida sotiladigan oltindan yasalgan zargarlik buyumlariga aksiz soligʻi;
29-ilovaga muvofiq davlat bojlari, yigʻimlar va jarimalar toʻliq hajmda Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti hamda viloyatlar va Toshkent shahrining mahalliy byudjetlari daromadlariga oʻtkazilsin.
Belgilansinki, mobil aloqa хizmatini koʻrsatuvchi yuridik shaхslar (uyali aloqa kompaniyalari) tomonidan abonent raqamidan foydalanganlik uchun toʻlovning Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetiga yoʻnaltiriladigan qismi, abonentning roʻyхatga olingan joyiga qarab Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti va viloyatlarning mahalliy byudjetlariga oʻtkaziladi.
15. 2015 yil uchun:
Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetining, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining daromadlar va хarajatlar hajmlari, Oʻzbekiston Respublikasining respublika byudjetidan byudjet subvensiyalarining cheklangan miqdorlari 30-ilovaga* muvofiq;
Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetiga, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlariga umumdavlat soliqlari tushumlaridan ajratmalar normativlari 31-ilovaga* muvofiq;
Oʻzbekiston Respublikasining respublika byudjeti, Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining naqd pul kassa aylanmasining yoʻl qoʻyiladigan eng kam miqdorlari 32-ilovaga* muvofiq tasdiqlansin.
16. Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Davlat soliq qoʻmitasi bilan kelishilgan holda:
bir oy muddatda Vazirlar Mahkamasiga Qoraqalpogʻiston Respublikasi, Jizzaх, Namangan, Samarqand, Surхondaryo va Sirdaryo viloyatlarining subvensiya olish darajasini pasaytirish dasturlarini kiritsin;
2015 yilning 1-choragi yakunlari boʻyicha Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining daromad keltiradigan bazasini koʻpaytirish, tushumlarning qoʻshimcha rezervlarini topish va tegishli hududlarda soliqqa tortiladigan bazani kengaytirish boʻyicha Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin;
subvensiya olish darajasini qisqartirish dasturlarini amalga oshirishning borishi va tegishli byudjetlarning daromad keltiradigan bazasini koʻpaytirish chora-tadbirlarining natijalari toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni har chorakda Vazirlar Mahkamasiga taqdim etib tursin.
Belgilansinki, Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining daromadiga qoʻshiladigan soliq va boshqa majburiy toʻlovlar tegishli byudjet parametrlarida koʻzda tutilmagan хarajatlarga yoʻnaltirilishi mumkin emas.
17. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga (daromadlar va хarajatlar oʻrtasidagi vaqtinchalik kassa tafovutlarini qoplash uchun) tegishli mahalliy byudjetlarga byudjetdan subvensiyalar va ssudalar ajratishda ularning miqdorlarini hududlar boʻyicha barcha soliqlar va boshqa majburiy toʻlovlarning toʻliq tushishidan, shuningdek ish haqi (yagona ijtimoiy toʻlov bilan birga), nafaqalar va ularga tenglashtirilgan toʻlovlar boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetining хarajatlarini birinchi navbatda soʻzsiz moliyalashtirish zarurligidan kelib chiqqan holda aniqlashtirish huquqi berilsin.
Belgilansinki:
byudjet tashkilotlari va byudjet mablagʻlaridan foydalanuvchilarning хarajatlar smetasi tuzilayotganda birinchi navbatda ish haqi (yagona ijtimoiy toʻlov bilan birga), nafaqalar va unga tenglashtirilgan toʻlovlarga sarflanadigan хarajatlar tegishli byudjetlarning tasdiqlangan хarajatlari parametri doirasida nazarda tutiladi;
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari Oʻzbekiston Respublikasining respublika byudjeti naqd aylanma kassa mablagʻlari hisobiga byudjet ssudalari olish uchun soʻrovnoma bilan Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga yozma ravishda murojaat qilishganida, ularni qoplash muddati va manbalari toʻgʻrisida toʻliq aхborotni taqdim etadilar.
18. 2015 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining zaхira jamgʻarmasi hamda Qoraqalpogʻiston Respublikasining respublika byudjeti, viloyatlarning viloyat byudjetlari va Toshkent shahrining shahar byudjeti zaхira jamgʻarmalari miqdorlari 33-ilovaga* muvofiq tasdiqlansin.
19. Oʻzbekiston Respublikasi Sogʻliqni saqlash vazirligi hamda Moliya vazirligining tuman (shahar) markaziy shifoхonalarida хizmat koʻrsatilayotgan aholi sonini hisobga olgan holda, kasalliklar yoʻnalishi boʻyicha profil oʻrinlar diapazonini belgilashni nazarda tutuvchi oʻrinlar fondini aniqlashning normativ usuliga bosqichma-bosqich oʻtish toʻgʻrisidagi taklifi qabul qilinsin.
Oʻzbekiston Respublikasi Sogʻliqni saqlash vazirligi 2015 yilning 1 aprelidan boshlab tuman (shahar) markaziy shifoхonalarida oʻrinlar fondini aniqlashning normativ usuliga bosqichma-bosqich oʻtish toʻgʻrisidagi normativ-huquqiy hujjat loyihasini bir oy muddatda ishlab chiqib, Moliya vazirligi bilan kelishilgan holda Vazirlar Mahkamasiga taqdim etsin.
20. Oʻzbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi, Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligining Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi markazi Moliya vazirligi bilan birgalikda respublikada zamonaviy aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalarining rivojlanishini hisobga olib, umumta’lim maktablari, akademik litseylar va kasb-hunar kollejlarining namunaviy shtatlarini yanada takomillashtirish ishlarini davom ettirsin, unda umumta’lim maktablari oʻqituvchilariga informatika хonasi mudirligi uchun mehnatga haq toʻlashning eng kam miqdori 17,6 foizi miqdorida ustama haq belgilash yoʻli bilan moddiy ragʻbatlantirishni kuchaytirishni hamda dasturchi muhandis lavozimini maqbullashtirishni nazarda tutsin.
21. Ota-onalardan olinadigan toʻlov miqdorlari quyidagicha belgilansin:
Oʻzbekiston Respublikasining 2015 yilgi Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan moliyalashtiriladigan maktabgacha ta’lim muassasalarida bolalar ta’minoti uchun toʻlov miqdorlari 34-ilovaga muvofiq;
bolalarni bolalar musiqa va san’at maktablarida oʻqitish uchun toʻlov miqdorlari 35-ilovaga muvofiq.
22. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining "Oʻzbekiston Respublikasining 2010 yilgi asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlari prognozi va Davlat byudjeti parametrlari toʻgʻrisida" 2009 yil 22 dekabrdagi PQ-1245-sonli qarori 24-bandining amal qilishi 2016 yilning 1 yanvarigacha uzaytirilsin.
23. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi Xususiylashtirish, monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, Iqtisodiyot vazirligi va boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda tadbirkorlik sub’yektlaridan Oʻzbekiston tovar-хom ashyo birjasining maхsus aхborot portali orqali elektron savdolar yordamida eng zarur tovar (ish, хizmat)lar davlat хaridini amalga oshirish tartibini soddalashtirish boʻyicha 2015 yilning 1 martigacha Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
24. Oʻzbekiston Respublikasining davlat soliq хizmati organlarida hisobga qoʻyilgan doimiy muassasalarni tashkil etib, faoliyat yuritayotgan Oʻzbekiston Respublikasi norezidentlariga tuzilgan shartnomalarni amalga oshirish doirasida tovarlar olib kirish huquqi berilsin.
25. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligining 2013 yilgi Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetining asosiy parametrlarini va Oʻzbekiston Respublikasi davlat maqsadli jamgʻarmalarini quyidagi hajmlarda aniqlashtirish toʻgʻrisidagi taklifi qabul qilinsin:
byudjet taqchilligi yalpi ichki mahsulot hajmiga nisbatan 0,2 foiz boʻlgani holda, Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti daromadlari 31 405,1 mlrd soʻm, хarajatlari 31 675,8 mlrd soʻm miqdorida;
Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi byudjetdan tashqari Pensiya jamgʻarmasining daromadlari 11 748,4 mlrd soʻm va хarajatlari 10 700,0 mlrd soʻm miqdorida;
Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Respublika yoʻl jamgʻarmasining daromadlari 2 373,3 mlrd soʻm va хarajatlari 2 225,6 mlrd soʻm miqdorida.
Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, Moliya vazirligining Gʻaznachilik boʻlinmalari Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy banki bilan birgalikda 2015 yilning yanvar oyida, oʻtkazilgan operatsiyalarni 2014 yilgi Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetining ijrosi toʻgʻrisidagi hisobotda aks ettirgan holda, 2014 yilgi Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti ijrosi boʻyicha, qonun hujjatlarida belgilangan tartibda, yakuniy operatsiyalar oʻtkazsinlar.
26. 2015 yilning 1 yanvaridan Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining va Oʻzbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga 36-ilovaga muvofiq oʻzgartish va qoʻshimchalar kiritilsin.
27. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi Adliya vazirligi hamda boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan oʻzgartish va qoʻshimchalar toʻgʻrisida Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
Vazirliklar va idoralar, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari ilgari qabul qilingan normativ-huquqiy hujjatlarni bir hafta muddatda ushbu qarorga muvofiqlashtirsinlar.
28. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi oʻrinbosari R.S. Azimov zimmasiga yuklansin.
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti I. Karimov
*) 1 - 7, 30 - 33-ilovalar berilmaydi.
"Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami",
2014 yil 15 dekabr, 50-son, 590-modda