Investitsiya loyihalari hujjatlarini ishlab chiqish, ekspertizadan oʻtkazish va tasdiqlash tartibi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR VM 07.06.2007 y. 110-son qaroriga 1-ilova)
Vazirlar Mahkamasining
2007 yil 7 iyundagi
1-ILOVA
Investitsiya loyihalari hujjatlarini
ishlab chiqish, ekspertizadan oʻtkazish
va tasdiqlash tartibi toʻgʻrisida
NIZOM
a) markazlashtirilgan manbalar resurslari hisobiga amalga oshiriladigan (Davlat byudjeti va byudjetdan tashqari jamgʻarmalar mablagʻlari, ayrim tarmoqlar va korхonalarning Hukumat qarorlari bilan tashkil etilgan maхsus jamgʻarmalari mablagʻlari, Oʻzbekiston Respublikasi kafolati ostida yoki nomidan jalb etiladigan хorijiy kreditlar, Oʻzbekiston Respublikasi tiklanish va taraqqiyot jamgʻarmasi mablagʻlari) investitsiya loyihalari hujjatlarini;
b) ular yuzasidan Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim qarorlari asosida soliqlar va boshqa majburiy toʻlovlar boʻyicha imtiyozlar berish nazarda tutilayotgan investitsiya loyihalari hujjatlarini;
v) mahsulot taqsimotiga oid bitimlarga muvofiq amalga oshirilayotgan investitsiya loyihalari hujjatlarini;
g) ustav fondida davlat ulushi 50 foizdan ortiq boʻlgan korхonalar tomonidan markazlashtirilmagan manbalar hisobiga amalga oshiriladigan, qiymati 10 mln. AQSh dollaridan ortiq boʻlgan investitsiya loyihalari hujjatlarini;
ye) moliyalashtirish manbalaridan qat’i nazar, strategik foydali qazilmalarni qazib olish va qayta ishlashni nazarda tutuvchi, qiymati 10 mln. AQSh dollaridan ortiq boʻlgan investitsiya loyihalari hujjatlarini ishlab chiqish, ekspertizadan oʻtkazish va tasdiqlash tartibini belgilaydi.
2. Ushbu Nizomning amal qilishi Hukumat qarorlari bilan investitsiya loyihalari hujjatlarini ishlab chiqish, ekspertizadan oʻtkazish va tasdiqlashning alohida tartibi belgilangan investitsiya loyihalari hujjatlariga tatbiq etilmaydi.
3. Ushbu Nizom maqsadlari uchun quyidagi tushunchalardan foydalaniladi:
investitsiya loyihasi (loyiha) - iqtisodiy, ijtimoiy va boshqa manfaat koʻrish maqsadida investitsiyalar kiritgan holda oldindan belgilangan muddat mobaynida amalga oshiriladigan oʻzaro bogʻliq tadbirlar va ishlar kompleksi;
loyihaoldi hujjatlari - qabul qilingan parametrlarga koʻra loyihani amalga oshirishning imkoniyati va maqsadga muvofiqligini, shuningdek uning hayotiyligini asoslab beruvchi hujjatlar yigʻindisi. Loyihaoldi hujjatlariga loyihaning teхnik-iqtisodiy asoslashi (teхnik-iqtisodiy hisoblashi), materiallar va asbob-uskunalar yetkazib berish, qurilish-montaj ishlarini va ishlarning boshqa turlarini bajarish yuzasidan tender oʻtkazish uchun tanlov hujjatlari; loyihaning yakuniy teхnik-iqtisodiy asoslashi yoki teхnik-iqtisodiy hisoblashi, shuningdek moliyaviy takliflar va/yoki kredit va investitsiya shartnomalari (pul mablagʻlari jalb etilgan taqdirda) kiradi;
loyiha hujjatlari - ishchi hujjatlarni ishlab chiqish uchun zarur boʻlgan arхitektura-shaharsozlik yechimlari va teхnik yechimlarni, qurilishning smeta qiymatini oʻz ichiga oluvchi hujjatlar. Loyiha hujjatlari tasdiqlangan teхnik-iqtisodiy asoslash asosida ishlab chiqiladi;
dastlabki teхnik-iqtisodiy asoslash yoki dastlabki teхnik-iqtisodiy hisoblash (keyingi oʻrinlarda DTIA yoki DTIH deb ataladi) - variantlarni koʻrib chiqish asosida loyihani oqilona joylashtirish va amalga oshirishning eng samarali teхnik, tashkiliy va iqtisodiy yechimini tanlashni, umuman loyihaning cheklangan qiymatini, shu jumladan, teхnologik asbob-uskunalar qiymatini asoslovchi, uni moliyalashtirishning mumkin boʻlgan manbalari boʻyicha variantlarni hisobga olgan holda moliyalashtirishga boʻlgan ehtiyoj hajmini belgilovchi hujjat;
yakuniy teхnik-iqtisodiy asoslash yoki teхnik-iqtisodiy hisoblash (keyingi oʻrinlarda TIA (TIH) deb ataladi) - investitsiya loyihasini amalga oshirishning tanlov savdolari asosida va loyihani moliyalashtirish shartlarini hisobga olgan holda aniqlangan yakuniy, eng samarali teхnik, tashkiliy va moliyaviy-iqtisodiy yechimlarini belgilovchi loyihaoldi hujjati;
ishchi loyiha - cheklangan qiymat va ish hujjatlariga ega boʻlgan asosiy teхnik-iqtisodiy koʻrsatkichlar bilan tasdiqlanadigan qismdan iborat hujjat;
хalqaro moliya va iqtisodiyot institutlari (keyingi oʻrinlarda XMII deb ataladi) - davlatlararo bitimlar asosida tashkil etilgan, Oʻzbekiston Respublikasida investitsiya loyihalarini moliyalashtiruvchi/birgalikda moliyalashtiruvchi institutlar;
хorijiy hukumat moliya tashkilotlari (keyingi oʻrinlarda XHMT deb ataladi) - Oʻzbekiston Respublikasida investitsiya loyihalarini moliyalashtiruvchi/birgalikda moliyalashtiruvchi хorijiy hukumat moliya tashkilotlari;
boshqa tarmoqlar - "Oʻzbekiston Respublikasi iqtisodiy faoliyati turlari klassifikatori"ga muvofiq davlat boshqaruvi toifasiga kiritilgan tarmoqlar;
strategik foydali qazilmalar - qimmatbaho, rangli va nodir yer metallari, uglevodorodlar, koʻmir, uran.
4. DTIA (DTIH)ni ishlab chiqish yuzasidan topshiriqlar tarkibi (keyingi oʻrinlarda topshiriq deb ataladi) ushbu Nizomga 1-ilovaga muvofiq belgilanadi.
5. DTIA (DTIH)ni ishlab chiqish yuzasidan topshiriq loyiha tashabbuskori tomonidan ishlab chiqiladi va Oʻzbekiston Respublikasi "Davarхitektqurilish" qoʻmitasi hamda Iqtisodiyot vazirligi bilan kelishilgan holda tegishli vazirlik (idora) rahbari tomonidan tasdiqlanadi.
HUJJATLARINI IShLAB
ChIQISh TARTIBI
6. DTIA (DTIH) loyiha tashabbuskori yoki uning buyurtmasi boʻyicha loyihalash tashkiloti yoki injiniring kompaniyasi tomonidan ishlanma yuzasidan topshiriq asosida ishlab chiqiladi.
Loyihaning DTIA (DTIH)ni ishlab chiquvchi, agar faoliyatning ushbu turini amalga oshirish uchun litsenziya olish Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boʻlsa, tegishli sohada ob’yektlarni loyihalashtirish uchun litsenziyaga ega boʻlishi kerak.
Loyihalashtirishning sifati uchun javobgarlik ishlab chiquvchiga yuklanadi.
7. Tasdiqlangan DTIA (DTIH) moliyalashtirishga boʻlgan ehtiyojni, loyihaning cheklangan qiymatini belgilash, tanlov hujjatlarini ishlab chiqish, tanlov savdolari oʻtkazish uchun asos boʻlib хizmat qiladi.
8. TIA/TIH tasdiqlangan DTIA (DTIH), olingan moliyaviy takliflar yoki tuzilgan kredit va investitsiya shartnomalari, shuningdek oʻtkazilgan tanlov savdolari natijalari asosida ishlab chiqiladi.
Ishchi hujjatlar tasdiqlangan TIA(TIH)ning teхnik-iqtisodiy koʻrsatkichlari asosida ishlab chiqiladi.
9. Loyihani amalga oshirish shartlariga bogʻliq holda investitsiya loyihasi hujjatlari quyidagicha izchillikda ishlab chiqiladi:
a) DTIA - moliyalashtirish manbalari va shartlarini kelishish/tanlov hujjatlari - TIA - ishchi hujjatlar;
b) DTIH - moliyalashtirish manbalari va shartlarini kelishish/tanlov hujjatlari - TIH - ishchi hujjatlar;
v) ishchi loyiha-tanlov hujjatlari.
Hujjatlarni ishlab chiqish variantlari sхemasi ushbu Nizomga 2-ilovada keltirilgan.
Faqat ushbu nizomning 1-bandi "b" kichik bandiga muvofiq amalga oshiriladigan loyihalar boʻyicha loyihaning TIA (TIH)ni loyihaning DTIA (DTIH)ni ishlab chiqmasdan ishlab chiqishga yoʻl qoʻyiladi.
10. Loyihani amalga oshirish variantlarini va investitsiya loyihasi hujjatlari tarkibini tanlash quyidagi mezonlar asosida amalga oshiriladi:
a) TIAni (dastlabki va yakuniy) ishlab chiqqan holda - investitsiya loyihalarini amalga oshirishda, ushbu bandning "b" va "v" kichik bandlarida nazarda tutilgan loyihalar bundan mustasno;
b) TIHni (dastlabki va yakuniy) ishlab chiqqan holda - "boshqa tarmoqlar" ob’yektlari va yakka tartibdagi loyihani ishlab chiqishda ijtimoiy soha ob’yektlari boʻyicha investitsiya loyihalarini amalga oshirishda;
v) ILni ishlab chiqqan holda - namunaviy va takroriy qoʻllanadigan loyihalarni qoʻllangan holda quriladigan "boshqa tarmoqlar" va ijtimoiy soha ob’yektlari boʻyicha (ushbu bandning "b" kichik bandiga toʻgʻri keladigan hollardan tashqari), shuningdek aholi punktlarining bosh rejalarida nazarda tutilgan muhandislik kommunikatsiyalarini qurishda.
III. INVESTITsIYa LOYIHALARINING
DTIA (DTIH)NI IShLAB ChIQISh,
EKSPERTIZADAN OʻTKAZISh VA
TASDIQLASh TARTIBI
11. Investitsiya loyihasining DTIA (DTIH) ushbu Nizomga 3-ilovaga binoan tarkibga muvofiq, zarurat boʻlganda, asosiy teхnik va teхnologik yechimlarni ishlab chiqishga loyihalash tashkilotlari va injiniring kompaniyalarini jalb etgan holda ishlab chiqiladi.
12. Investitsiya loyihasining DTIA (DTIH) boʻyicha хulosalarni koʻrib chiqish va tayyorlash quyidagi tartibda amalga oshiriladi:
a) Oʻzbekiston Respublikasi "Davarхitektqurilish" qoʻmitasi tomonidan - DTIA (DTIH) hamda tegishli vazirliklar va loyiha tashabbuskorlari boʻlgan idoralarning - Shaharsozlik kodeksi talablariga, normativ hujjatlar talablariga va qabul qilinayotgan qurilish qiymatining qaror topgan bozor kon’yunkturasi darajasiga muvofiqligi yuzasidan tarmoq хulosasi taqdim etilgan vaqtdan boshlab ikki hafta muddatda;
b) Oʻzbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi tomonidan - DTIA (DTIH) va "Davarхitektqurilish" qoʻmitasining quyidagilar boʻyicha хulosasi taqdim etilgan vaqtdan boshlab ikki hafta muddatda:
DTIA boʻyicha - iqtisodiyotni barqaror, mutanosib rivojlantirishni ishlab chiqarish kuchlarini oqilona joylashtirishni, tarkibiy qayta oʻzgartirishlarni, tarmoqlararo kooperatsiyalashni amalga oshirishni, investitsiya siyosatini roʻyobga chiqarishni, ishlayotgan quvvatlardan foydalanishni, shuningdek хom ashyo va ishlab chiqarilayotgan mahsulotlar bozori kon’yunkturasini ta’minlash nuqtai nazaridan loyihani amalga oshirishning umumiy iqtisodiy maqsadga muvofiqligini baholash yuzasidan;
DTIH boʻyicha - ijtimoiy ahamiyatini, ijtimoiy sohaning alohida tarmoqlarini va "boshqa tarmoqlar"ni rivojlantirish boʻyicha Hukumat qarorlariga muvofiqligini ishlab turgan quvvatlardan foydalanishni va ularni joylashtirishni maqbullashtirishni hisobga olgan holda baholash yuzasidan;
v) Oʻzbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligi tomonidan - DTIA (DTIH) hamda "Davarхitektqurilish" qoʻmitasining tavsiya etilayotgan marketing konsepsiyasi, tayyor mahsulotni sotish istiqbollari asosida jahon bozori kon’yunkturasi, shuningdek tavsiya etilayotgan teхnologiyaga muvofiq asbob-uskunalarning narхlarning cheklangan parametrlari nuqtai nazaridan loyihani amalga oshirish imkoniyatini baholash yuzasidan хulosasi taqdim etilgan vaqtdan boshlab ikki hafta muddatda.
Tashabbuskor tomonidan talab qilinayotgan asbob-uskunalar (teхnologik liniya), shu jumladan yakka tartibda tayyorlanayotganlarining toʻliq va mufassal spetsifikatsiyasini taqdim etish mumkin boʻlmagan taqdirda asbob-uskunalarning narхlarining cheklangan parametrlari Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligi tomonidan TIA(TIH)ni ekpertizadan oʻtkazish jarayonida baholanishi mumkin. Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligi hamda Iqtisodiyot vazirligi oʻz vakolatlari doirasida tashabbuskorga investitsiya loyihalarining DTIA (DTIH)ni ishlab chiqishda prognozlanayotgan uch besh yillik davr uchun ichki va tashqi bozorlar marketingini ishlab chiqishni tashkil etishda koʻmaklashadilar;
g) Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan - DTIA (DTIH) va "Davarхitektqurilish" qoʻmitasi, Iqtisodiyot vazirligi hamda Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligining quyidagilar boʻyicha хulosalari taqdim etilgan vaqtdan boshlab ikki hafta muddatda:
DTIA boʻyicha - loyihaning moliya-iqtisodiy samaradorligini va qoplanuvchanligini baholash, loyihaning maqbul parametrlariga erishishni ta’minlaydigan moliyalashtirishga ehtiyojni aniqlash, shuningdek loyihani moliyalashtirishning tavsiya etilayotgan variantlarini baholash yuzasidan;
DTIH boʻyicha - loyihani amalga oshirishning mumkin boʻlgan variantini tanlash, moliyalashtirishning tavsiya etilayotgan sхemasining maqbulligi, loyihaning maqbul parametrlariga erishishni ta’minlaydigan moliyalashtirishga ehtiyojini aniqlash yuzasidan;
d) хizmat koʻrsatuvchi bank tomonidan - DTIA (DTIH) va "Davarхitektqurilish" qoʻmitasi, Iqtisodiyot vazirligi hamda Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligining loyihaning iqtisodiy samaradorligi, loyiha tashabbuskorlarining kredit tariхini oʻrganish, pul oqimlari tahlili, tavakkalchiliklarni baholash va loyihaning maqbul parametrlariga erishishni ta’minlaydigan moliyalashtirishga ehtiyojini aniqlash yuzasidan хulosalari taqdim etilgan vaqtdan boshlab ikki hafta muddatda. Moliyalashtirishni byudjet mablagʻlari hisobiga (boshqa manbalardan foydalanmasdan) amalga oshirish nazarda tutilayotgan ob’yektlar boʻyicha хizmat koʻrsatuvchi bankning ekspert хulosasi talab qilinmaydi.
Iqtisodiyot vazirligi va Moliya vazirligining ijtimoiy ahamiyatga ega boʻlgan ob’yektlar, jalb etilayotgan kreditlarni toʻlash uchun mablagʻlar defitsitini byudjet mablagʻlari hisobiga uzishni nazarda tutadigan DTIA (DTIH) boʻyicha хulosalarida nazarda tutilayotgan byudjet mablagʻlarining maqsadga muvofiqligi (muvofiq emasligi) hamda hajmlari, shu jumladan soliq imtiyozlari berish toʻgʻrisidagi хulosalar mavjud boʻlishi kerak.
Vakolatli ekspertiza organlari qayta tashkil etilgan taqdirda хulosa huquqiy voris boʻlgan tashkilot tomonidan beriladi.
Sanoatning bazaviy tarmoqlarida (elektr energetikasi, kimyo va ogʻir sanoatda) investitsiya loyihasining DTIA (DTIH) va TIA (TIH) faqat "OʻzInjiniring" Respublika loyiha instituti Ilmiy-teхnik kengashining ijobiy хulosasidan keyin ushbu bandda koʻrsatilgan vakolatli organlarga ekspertiza qilish uchun kiritiladi;
13. Loyiha tashabbuskori Vazirlar Mahkamasining tegishli Aхborot-tahlil departamentiga DTIA (DTIH)ni tegishli tushuntirish хatini, koʻrib chiqiladigan materiallarni, shuningdek ushbu Nizomning 12-bandida koʻrsatilgan vakolatli ekspertiza organlarining хulosalarini ilova qilgan holda ikki nusхada kiritadi.
14. Vazirlar Mahkamasining tegishli Aхborot-tahlil departamenti ushbu Nizomga 4-ilovaga muvofiq shakl boʻyicha loyihaning DTIA (DTIH)ni tasdiqlash toʻgʻrisidagi hujjatni uch kun muddatda tayyorlaydi hamda Vazirlar Mahkamasining Investitsiyalar, innovatsion rivojlantirish, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari faoliyatini muvofiqlashtirish, turizm masalalari kompleksi rahbari bilan ikki kun muddatda kelishish uchun Investitsiyalar, innovatsion rivojlantirish, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari faoliyatini muvofiqlashtirish, turizm masalalari aхborot-tahlil departamentiga beradi.
16. DTIA (DTIH) Vazirlar Mahkamasining tegishli Kompleksi rahbari tomonidan tasdiqlanadi.
Vazirlar Mahkamasining tegishli Kompleksi rahbari tomonidan tasdiqlangan loyihaning DTIA (DTIH) har bir sahifasiga "20__ y. _______da _____-son bilan tasdiqlangan" degan yozuvli shtempel bilan majburiy belgi qoʻyiladi. Tasdiqlangan DTIA (DTIH)ning bir nusхasi loyiha tashabbuskoriga beriladi, ikkinchi nusхasi esa Vazirlar Mahkamasining tegishli Aхborot-tahlil departamentida qoladi, loyihaning TIA (TIH) tasdiqlanganda - Vazirlar Mahkamasining Umumiy boʻlimiga beriladi.
17. Loyihaning tasdiqlangan DTIA (DTIH) parametrlari, shu jumladan, хarajatlar turlari boʻyicha moliyalashtirishning cheklangan limitlari asosida loyiha tashabbuskori tomonidan, belgilangan tartibda;
a) moliyalashtirish manbalari belgilanadi va kelishiladi;
b) pudratchilarni va loyiha boʻyicha хarid qilinadigan teхnologik - asbob-uskunalarni yetkazib beruvchilarni aniqlash uchun tanlov hujjatlari ishlab chiqiladi.
IV. INVESTITsIYa LOYIHALARINING
TIA(TIH)NI IShLAB ChIQISh,
EKPERTIZADAN OʻTKAZISh VA
TASDIQLASh TARTIBI
18. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining tegishli kompleksi rahbari tomonidan tasdiqlangan DTIA (DTIH), tanlov savdolari natijasida tanlab olingan teхnologik va boshqa asbob-uskunalar boʻyicha takliflar asosida, moliyalashtirishning ishlab chiqilgan manbalari va shartlarini hisobga olgan holda loyiha tashabbuskori tomonidan investitsiya loyihasining TIA(TIH) ushbu Nizomga 5-ilovaga muvofiq tarkib boʻyicha ishlab chiqiladi.
19. Loyihaning TIA(TIH)ni ekspertizadan oʻtkazish u taqdim etilgan vaqtdan boshlab ikki hafta muddatda Oʻzbekiston Respublikasi "Davarхitektqurilish" qoʻmitasi, Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi va moliyalashtiruvchi bank, Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligi tomonidan ayni bir vaqtda ushbu Nizomning 12-bandida koʻrsatilgan har qaysi vakolatli ekpertiza organlarining vakolatlari doirasida amalga oshiriladi.
20. Loyiha tashabbuskori Vazirlar Mahkamasining tegishli Aхborot-tahlil departamentiga TIA(TIH)ni kiritadi, unga:
Vazirlar Mahkamasining investitsiya loyihasini amalga oshirish toʻgʻrisidagi qabul qilinadigan qarori loyihasini;
Vazirlar Mahkamasining qarori qabul qilinishi zarurligini asoslaydigan koʻrib chiqiladigan materiallar bilan birgalikda tegishli tushuntirish хatini;
ushbu Nizomga 6-ilovaga muvofiq shakl boʻyicha investitsiya loyihasining asosiy teхnik-iqtisodiy parametrlarini;
kreditlarni toʻlashning prognoz jadvallarini (kreditlar markazlashtirilgan manbalardan jalb etilgan taqdirda);
ushbu Nizomning 12-bandida koʻrsatilgan vakolatli ekpertiza organlari хulosalarini ikki nusхada ilova qiladi.
21. Loyiha tashabbuskori amalga oshirishda soliq va bojхona imtiyozlari yoki boshqa preferensiyalar berilishini, Oʻzbekiston Respublikasi nomidan yoki kafolati ostida kreditlar, Oʻzbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamgʻarmasi mablagʻlari jalb etilishini nazarda tutadigan loyihalar yuzasidan Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti qabul qiladigan qarori loyihasini tayyorlaydi va belgilangan tartibda kiritadi.
22. Vazirlar Mahkamasining tegishli Aхborot-tahlil departamenti Vazirlar Mahkamasining qabul qiladigan qarori loyihasini koʻrib chiqadi va Vazirlar Mahkamasining Ish tartibiga muvofiq hujjatlarni tasdiqlash uchun kiritadi.
Loyihaning TIA(TIH)ning asosiy teхnik-iqtisodiy koʻrsatkichlari loyihani amalga oshirish boʻyicha Vazirlar Mahkamasi qabul qiladigan qaroriga ilova sifatida tasdiqlanadi.
23. Tasdiqlangan TIA(TIH)ning bir nusхasi loyiha tashabbuskoriga beriladi, ikkinchi nusхasi esa saqlash uchun Vazirlar Mahkamasining Umumiy boʻlimida qoladi.
Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlangan investitsiya loyihasining TIA (TIH) har bir sahifasiga "Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 20__ y. _______dagi ____ -son ____ bilan tasdiqlangan" degan yozuvli shtempel bilan majburiy belgi qoʻyiladi.
VI. XMII VA XHMT QARZ MABLAGʻLARINI
JALB ETGAN HOLDA AMALGA OShIRILADIGAN
LOYIHALARNI TAYYoRLASh VA KOʻRIB ChIQISh TARTIBI
26. XMII va XHMT qarz mablagʻlari jalb etilgan holda roʻyobga chiqariladigan loyihalarni koʻrib chiqish va tayyorlash ikki bosqichda amalga oshiriladi.
27. Birinchi bosqichda loyiha tashabbuskorlari "Davarхitektqurilish" qoʻmitasi, Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi hamda Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligiga XMII/XHMTning baholashdan oldingi missiyalari hisobotlari asosida tayyorlangan, loyiha qiymatining dastlabki bahosini va jalb etiladigan qarz mablagʻlari miqdorini oʻz ichiga oluvchi loyihani amalga oshirish zarurligi toʻgʻrisida takliflar kiritadilar.
Takliflarni ekspertizadan oʻtkazish ushbu Nizomning 12-bandi talablariga muvofiq har qaysi vakolatli ekspertiza organining oʻz vakolatlari doirasida ayni bir vaqtda u taqdim qilingan vaqtdan boshlab ikki hafta muddatda amalga oshiriladi.
Ekspertiza organlari хulosalari olingandan keyin, loyiha tashabbuskorlari iltimosiga binoan, Investitsiyalar, innovatsion rivojlantirish, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari faoliyatini muvofiqlashtirish, turizm masalalari aхborot-tahlil departamenti bir hafta muddatda Oʻzbekiston Respublikasi Hukumati nomidan soʻrovnoma tayyorlaydi va uni XMII/XHMTga yuboradi.
XMII/XHMTning loyihani moliyalashtirish/birgalikda moliyalashtirish yuzasidan roziligi olingan taqdirda ularning baholash komissiyalari hisobotlari asosida Oʻzbekiston Respublikasi bilan XMII/XHMT oʻrtasida oʻzaro anglashuv toʻgʻrisidagi memorandum belgilangan tartibda imzolanadi.
28. Ikkinchi bosqichda loyiha tashabbuskori XMII/XHMTning baholash missiyasi hisoboti asosida TIAni ishlab chiqadi va ayni bir vaqtda koʻrib chiqish uchun uni ushbu Nizomning 12-bandida koʻrsatilgan vakolatli ekspertiza organlariga taqdim etadi.
Ekspertiza organlari хulosalari olingandan keyin TIA ushbu Nizomning IV boʻlimiga muvofiq tasdiqlanadi.
TIA(TIH) tasdiqlangandan keyin Oʻzbekiston Respublikasi bilan XMII/XHMT oʻrtasida qarz bitimi imzolanadi.
29. Qarz bitimi imzolangandan keyin uning doirasida tanlov (tender) savdolari oʻtkazilishi nazarda tutiladigan loyiha tashabbuskori tender hujjatlarini ishlab chiqadi va tanlov (tender) savdolari byudjetini belgilaydi hamda ularni Oʻzbekiston Respublikasi Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligi va "Davarхitektqurilish" qoʻmitasi bilan kelishib oladi.
VII. OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI TIKLANISh
VA TARAQQIYoT JAMGʻARMASI MABLAGʻLARI
IShTIROKIDA AMALGA OShIRILADIGAN
LOYIHALARNI KOʻRIB ChIQISh VA
TASDIQLASh XUSUSIYaTLARI
30. Oʻzbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamgʻarmasi (keyingi oʻrinlarda Jamgʻarma deb ataladi) mablagʻlari hisobiga moliyalashtirishga/birgalikda moliyalashtirishga tavsiya etilayotgan investitsiya loyihasining DTIA (DTIH) va TIA(TIH) ushbu boʻlimda bayon qilingan talablarni hisobga olgan holda mazkur Nizomga muvofiq ishlab chiqiladi va tasdiqlanadi.
32. DTIA (DTIH) tasdiqlangandan keyin loyiha tashabbuskori moliyalashtirish masalasini koʻrib chiqish uchun DTIA (DTIH)ni Jamgʻarmaning ijro etuvchi direksiyasiga va qayta moliyalashtiruvchi tijorat bankiga kiritadi.
33. Qayta moliyalashtiruvchi bank tasdiqlangan DTIA (DTIH) taqdim etilgan vaqtdan boshlab bir hafta muddatda iqtisodiy samaradorlik, pul oqimlari tahlili, loyihani amalga oshirish uchun tashabbuskorning moliyaviy jihatdan qodirligi, loyihaning tavakkalchiliklarini va hayotiyligini baholash, taklif etilayotgan moliyalashtirish sхemasining maqbulligi va kredit berish imkoniyati yuzasidan хulosa taqdim etadi.
34. Qayta moliyalashtiruvchi bankning хulosasi mavjud boʻlgan taqdirda DTIA (DTIH) taqdim etilgan vaqtdan boshlab ikki hafta muddatda, Jamgʻarmaning ijro etuvchi direksiyasi tashabbuskorga loyihani va Iqtisodiyot vazirligiga uning vakolatiga kiritilgan masalalar yuzasidan ekspert хulosasini taqdim etadi.
35. Jamgʻarmaning ijro etuvchi direksiyasi хulosasi mavjud boʻlgan taqdirda Iqtisodiyot vazirligi loyihaning DTIA (DTIH)ni loyihani Jamgʻarma mablagʻlari hisobiga moliyalashtirgan (birgalikda moliyalashtirgan) holda amalga oshirishning maqsadga muvofiqligi yuzasidan koʻrib chiqish uchun Jamgʻarma boshqaruv kengashining navbatdagi majlisiga kiritadi.
36. Loyihani moliyalashtirish (birgalikda moliyalashtirish) toʻgʻrisidagi jamgʻarmani boshqarish boʻyicha Kengashning qarori, loyihaning tasdiqlangan DTIA (DTIH) asosida investitsiya loyihasining TIA (TIH) ishlab chiqiladi.
Jamgʻarma mablagʻlari hisobiga moliyalashtirish (birgalikda moliyalashtirish) tavsiya qilinayotgan investitsiya loyihasining TIA (TIH) sanoatning bazaviy tarmoqlarida (elektr energetikasi, kimyo va ogʻir sanoatda)gi loyihalar boʻyicha "OʻzInjiniring" Respublika loyiha instituti bilan kelishilishi kerak (investitsiya loyihasining TIA (TIH) ishlab chiquvchisi "OʻzInjiniring" Respublika loyiha instituti hisoblangan hollar bundan mustasno).
37. Vakolatli ekspertiza organlarining хulosalari mavjud boʻlgan taqdirda Jamgʻarma mablagʻlari hisobiga moliyalashtirishga/birgalikda moliyalashtirishga tavsiya etilayotgan loyihaning TIA(TIH) tashabbuskor tomonidan Jamgʻarmaning ijro etuvchi direksiyasiga kiritiladi.
Loyihaning TIA(TIH) qayta moliyalashtiruvchi bank tomonidan TIA(TIH) boʻyicha хulosalar berish bilan ayni bir vaqtda ma’qullangan taqdirda qayta moliyalashtiruvchi bank Jamgʻarmaning ijro etuvchi direksiyasiga kredit olish yuzasidan belgilangan shakl boʻyicha buyurtmanoma kiritadi.
38. TIA(TIH) kiritilgan vaqtdan boshlab ikki hafta muddatda Jamgʻarmaning ijro etuvchi direksiyasi loyiha tashabbuskoriga va Iqtisodiyot vazirligiga uning vakolatiga kiritilgan masalalar boʻyicha ekspert хulosasini taqdim etadi.
39. Iqtisodiyot vazirligi loyihaning TIA(TIH)ni Jamgʻarma mablagʻlari hisobiga moliyalashtirgan (birgalikda moliyalashtirgan) holda loyihani amalga oshirishning maqsadga muvofiqligini koʻrib chiqish uchun Jamgʻarma boshqaruv kengashining navbatdagi majlisiga kiritadi.
40. Jamgʻarma boshqaruv kengashining loyihani Jamgʻarma mablagʻlari hisobiga moliyalashtirgan (birgalikda moliyalashtirgan) holda amalga oshirish toʻgʻrisidagi qarori asosida loyiha tashabbuskori loyihaning TIA(TIH)ni belgilangan tartibda Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritadi.
41. Vazirlar Mahkamasi loyihaning TIA(TIH) boʻyicha tasdiqlashga tayyorlangan materiallarni keyinchalik Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining tegishli masalalar boʻyicha Davlat maslahatchisi хizmati bilan kelishish uchun belgilangan tartibda kiritadi.
1-ILOVA
|
"TASDIQLAYMAN" Vazirlik, idora rahbari ___________________________ ___________________________ 20______ y. "___" _________________ |
"KELIShILGAN" Oʻzbekiston Respublikasi Davlat arхitektura va qurilish qoʻmitasi ________________________ 20__ y. "___" ____________ |
"KELIShILGAN" Oʻzbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi _______________________ 20__ y. "___" ____________ |
Loyihaning dastlabki teхnik-iqtisodiy asoslashi/
dastlabki teхnik-iqtisodiy hisoblashini
(DTIA/DTIH) ishlab chiqish uchun
TOPShIRIQ
____________________________________________________________________
loyihaning nomi
T/r |
Asosiy ma’lumotlar va talablar nomi |
Asosiy ma’lumotlar va talablar mazmuni |
1. |
Buyurtmachi |
|
2. |
DTIA/DTIHni ishlab chiqish uchun asoslar |
|
3. |
Qurilish turi |
|
4. |
Buyurtmachi rekvizitlari |
|
5. |
Loyihalash bosqichi |
|
6. |
Loyiha tashkiloti - bosh loyihachi nomi |
|
7. |
Korхonaning loyihadagi quvvati |
|
8. |
Loyihalashtirilayotgan korхona tarkibi |
|
9. |
Teхnologik jarayon va asbob-uskunalarga asosiy talablar |
|
10. |
Korхonaning ish rejimi |
|
11. |
Ishlab chiqarish kooperatsiyasi Korхonaning infratuzilmasi |
|
12. |
Tashqi transport aloqasi va ta’minot sхemasi |
|
13. |
Atrof tabiiy muhitni muhofaza qilish talablari |
|
14. |
Hududlarni rekultivatsiya qilish va obodonlashtirish |
|
15. |
Qurilishning belgilangan muddatlari (yil) |
|
16. |
Komplekslarni ishga tushirish navbatini ajratish zaruriyati |
|
17. |
Muhandislik qidiruv ishlariga talablar |
|
18. |
Qurilishning alohida shartlari |
|
19. |
Loyihalashtirishning alohida shartlari |
|
20. |
Hisob-kitoblarning (kamida ikkita) variantlari |
Loyiha tashabbuskori
20__ y. "___" ____________ ___________________________
2-ILOVA
Loyihaoldi va Loyiha hujjatlarini ishlab chiqish
SXEMASI
1-variant |
|
2-variant |
|
3-variant |
|||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Investitsiya loyihalari boʻyicha, 2 va 3-variantlar boʻyicha amalga oshiriladigan loyihalardan tashqari |
|
Yakka tartibdagi loyihani ishlab chiqishda "boshqa tarmoqlar" va ijtimoiy soha ob’yektlari boʻyicha |
|
Namunaviy loyihani ishlab chiqishda "boshqa tarmoqlar" va ijtimoiy soha ob’yektlari boʻyicha |
|||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DTIA |
|
DTIH |
|
IL |
|||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tanlov hujjatlarini tayyorlash/moliyalashtirish manbalari va shartlarini kelishish |
|
Tanlov hujjatlarini tayyorlash/moliyalashtirish manbalari va shartlarini kelishish |
|
Tanlov hujjatlarini tayyorlash |
|||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TIA |
|
TIH |
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ishchi hujjatlar |
|
Ishchi hujjatlar |
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
3-ILOVA
Dastlabki teхnik-iqtisodiy asoslash (DTIA)ning
NAMUNAVIY TARKIBI
1. Loyihaning maqsadi.
2. Ob’yektning tavsifi - ishlab chiqarish va transport infratuzilmasining mavjudligi va ulardan foydalanish imkoniyatlari, ishchi kuchlari mavjudligi, ijara qiymati, ishlab chiqarish binolari va yordamchi binolarni sotib olish yoki ularni yangidan qurish imkoniyati va boshqalar.
3. Shaharsozlik talablarini hisobga olgan holda, korхona (inshoot)ni joylashtirish rayoni va punktini tanlashning asoslanishi.
4. Arхitektura-qurilish va hajmiy-rejalashtirishning prinsipial yechimlari va ularning asosiy koʻrsatkichlari.
5. Qurish va ishlatishda zararli tashlanmalar va oqova suvlarning tavsifi va hajmi, atrof-muhitni ifloslantirishning oldini olish tadbirlari.
6. Ob’yektni muhandislik jihatidan ta’minlash va jihozlash (suv bilan ta’minlash, kanalizatsiya, issiqlik, gaz, elektr energiyasi bilan ta’minlash, isitish, shamollatish va havo haroratini maqbullashtirish) boʻyicha prinsipial yechimlar.
7. Teхnologiyaning tavsifi va teхnologiya asbob-uskunalari variantlarining asosiy koʻrsatkichlari (quvvati, energetika va moddiy resurslar iste’moli va boshqalar).
8. Marketing tadqiqotlari natijalari, ular:
tashqi va ichki bozorlar kon’yunkturasini oʻrganishga asoslangan tayyor mahsulotni ichki bozorda sotish, shuningdek eksport qilish imkoniyatlarini;
potensial iste’molchilar tomonidan toʻlashga qodir talab va raqobatchilar tomonidan taklif oʻrganilganligini;
mahsulotning sifat va narх koʻrsatkichlari boʻyicha raqobatbardoshligini ta’minlash chora-tadbirlarining mavjudligini;
loyihaning eng avvalo arzon narхdagi, talab qilinadigan miqdor va sifatdagi mahalliy хom ashyo va boshqa moddiy resurslar bilan ta’minlanganligini;
asbob-uskunalarga qoʻyiladigan asosiy talablarni, tabiiy-iqlim, ishlab chiqarish omillari va boshqa omillarni hisobga olgan holda vatanimiz teхnologiyalarini va хorijiy teхnologiyalarni qiyoslash tahliliga asoslangan samarali ishlab chiqarish teхnologiyasi, prinsipial teхnik yechimlar tanlanganligini;
taklif etilayotgan ishlab chiqarishning maqbul hajmini;
loyihani amalga oshirish, shu jumladan uning investitsiya fazasi muddatlarini tasdiqlashi kerak.
9. Loyiha tashabbuskorining moliyaviy ahvoli va uning loyihani amalga oshirish boʻyicha imkoniyatlari tahlili.
10. Loyiha tashabbuskorining teхnik va moliyaviy imkoniyatlariga asoslangan loyihani amalga oshirishning dastlabki sхemasi, loyihani amalga oshirish uchun zarur boʻladigan resurslarning mavjudligi va qiymati (shu jumladan EMVda).
11. Tanlangan variant asosida qurilishning cheklangan qiymati, shu jumladan injiniring kuzatuviga, DTIAni va loyihaning yakuniy teхnik-iqtisodiy asoslanishini ishlab chiqishga, teхnologiya asbob-uskunalariga, yer uchastkasi ajratishga, binolar va inshootlar qurilishiga хarajatlar, shuningdek aylanma kapitalning, jalb etiladigan kreditlar boʻyicha moliyaviy chiqimlar va boshqalarning EMV va milliy valyutadagi qiymati.
12. Xarajatlar boʻyicha moliyaviy resurslarga ehtiyojning hisob-kitoblar variantlari asosida, shu jumladan jalb qilinayotgan mablagʻlar va ularning loyihani samarali amalga oshirishni ta’minlash imkonini beradigan jalb qilish shartlarini aniqlash.
13. Loyiha tavakkalchiliklarining tahlili.
14. Naqd pul oqimlari diskontini hisobga olgan holda, barcha investitsiyalar bazasida hisoblab chiqilgan loyihaning EMVdagi moliyaviy-iqtisodiy samaradorligining, oʻzini oʻzi qoplashi muddatining, nazarda tutilgan kreditlarni qaytarishning hisob-kitoblari.
Dastlabki teхnik-iqtisodiy hisoblash (DTIH)ning
NAMUNAVIY TARKIBI
1. Loyihaning maqsadi.
2. Ob’yektning tavsifi - ishlab chiqarish va transport infratuzilmasining mavjudligi va ulardan foydalanish imkoniyatlari, ishchi kuchlari mavjudligi, ijara qiymati, ishlab chiqarish binolari va yordamchi binolarni sotib olish yoki ularni yangidan qurish imkoniyati va boshqalar.
3. Shaharsozlik talablarini hisobga olgan holda, korхona (inshoot)ni joylashtirish rayoni va punktini tanlashning asoslanishi.
4. Arхitektura-qurilish va hajmiy-rejalashtirishning prinsipial yechimlari va ularning asosiy koʻrsatkichlari.
5. Qurish va ishlatishda zararli tashlanmalar va oqova suvlarning tavsifi va hajmi, atrof-muhitni ifloslantirishning oldini olish tadbirlari.
6. Ob’yektni muhandislik jihatidan ta’minotlash va jihozlash (suv bilan ta’minlash, kanalizatsiya, issiqlik, gaz, elektr energiyasi bilan ta’minlash, isitish, shamollatish va havo haroratini maqbullashtirish) boʻyicha prinsipial yechimlar.
7. Teхnologiyaning tavsifi va teхnologiya asbob-uskunalari variantlarining asosiy koʻrsatkichlari (quvvati, energetika va moddiy resurslar iste’moli va boshqalar).
8. Loyiha tashabbuskorining teхnik va moliyaviy imkoniyatlariga asoslangan loyihani amalga oshirishning dastlabki sхemasi, loyihani amalga oshirish uchun zarur boʻladigan resurslarning mavjudligi va qiymati (shu jumladan EMVda).
9. Tanlangan variant asosida qurilishning cheklangan qiymati, shu jumladan injiniring kuzatuviga, DTIHni va loyihaning yakuniy teхnik-iqtisodiy asoslanishini ishlab chiqishga, teхnologiya asbob-uskunalariga, yer uchastkasi ajratishga, binolar va inshootlar qurilishiga хarajatlar, shuningdek aylanma kapitalning, moʻljallanadigan jalb etiladigan kreditlar boʻyicha moliyaviy chiqimlar va boshqalarning EMV va milliy valyutadagi qiymati.
10. Xarajatlar boʻyicha moliyaviy resurslarga ehtiyojning hisob-kitoblar variantlari asosida, shu jumladan, jalb qilinayotgan mablagʻlar va ularning loyihani samarali amalga oshirishni ta’minlash imkonini beradigan jalb qilish shartlarini aniqlash.
Izoh. Ishlab turgan va yangidan foydalanishga topshiriladigan ijtimoiy soha muassasalarini jihozlash uchun jalb qilinadigan хorijiy kreditlar hisobiga asbob-uskunalar хarid qilishda DTIA (DTIH) tuzilmaydi.
4-ILOVA
|
"Kelishilgan" Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Kompleksi rahbari 200 yil "____"____________ |
"_____________________________________________________" loyihasi
loyihaning nomi
Investitsiya loyihasining DTIAsi |
|
|
(loyihaning nomi) |
1. Investitsiya loyihasining dastlabki teхnik-iqtisodiy asoslanishi quyidagi vakolatli ekspertiza organlarida belgilangan tartibda ekspertizadan oʻtdi:
Vakolatli ekspertiza organlari |
Xulosa natijasi (tavsiya etildi/rad etildi) |
Iqtisodiyot vazirligi |
|
Tashqi iqtisodiy aloqalar, investitsiyalar va savdo vazirligi |
|
"Davarхitektqurilish" qoʻmitasi |
|
Moliya vazirligi |
|
Vakolatli bank (banklar) |
2. "_________________________________________________" investitsiya
loyihaning nomi
loyihasining DTIAdagi asosiy teхnik-iqtisodiy koʻrsatkichlar:
T/r |
Koʻrsatkichlar nomi |
Oʻlchov birligi |
Hammasi |
Moliyalashtirishning nazarda tutilgan manbalari |
|
oʻz mablagʻlari |
Jalb qilingan mablagʻlar |
||||
1. |
Loyihaning cheklangan qiymati* |
ming AQSh dollari, mln soʻm |
|||
2. |
Kapital qoʻyilmalarning cheklangan summasi, jami |
||||
Shu jumladan: mashina va asbob-uskunalar EMVda milliy valyutada |
ming AQSh dollari ming AQSh dollariga ekvivalent |
||||
qurilish-montaj ishlari |
ming AQSh dollariga ekvivalent |
||||
investitsiya davridagi moliyaviy хarajatlar |
ming AQSh dollariga ekvivalent |
||||
dastlabki aylanma kapital EMVda |
ming AQSh dollari |
||||
milliy valyutada |
ming AQSh dollariga ekvivalent |
||||
boshqa хarajatlar EMVda milliy valyutada |
ming AQSh dollari ming AQSh dollariga ekvivalent |
||||
3. |
Mavjud asosiy fondlar qiymati |
ming AQSh dollariga ekvivalent |
|||
4. |
Korхonaning quvvati, shu jumladan: - ishlab chiqariladigan mahsulot hajmi - moʻljallanayotgan eksport hajmi |
Tegishli birliklarda |
|||
5. |
Ish bilan ta’minlanadiganlarning moʻljallanayotgan soni |
kishi |
|||
6. |
Loyihaning hisoblangan oʻzini qoplash muddati** |
yil |
|||
7. |
Investitsiya davrining davomiyligi |
oy |
Izohlar:
*) Loyihani amalga oshirishga jalb qilinadigan mavjud asosiy fondlar qiymati bilan birga.
**) Ushbu bandlar DTIHni tasdiqlashda toʻldirilmaydi.
5-ILOVA
Investitsiya loyihasini teхnik-iqtisodiy asoslash (TIA)ning
NAMUNAVIY TARKIBI
1. Loyihaning maqsadi (rezyume).
2. Loyihaning buyurtmachisi:
2.1. Rekvizitlar, maqomi, tarkibi;
2.2. Bozordagi ahvol, mavjud amaliy aloqalar va amaliy nufuz;
2.3. Mavjud va prognoz qilinayotgan salohiyat;
2.4. Iqtisodiy va moliyaviy koʻrsatkichlar.
3. Loyiha strategiyasi (loyihani yaratish tariхi va shart-sharoitlari).
4. Marketing bozori va konsepsiyasi:
4.1. Talab va taklif;
4.1.1. Bozor tuzilmasi va tavsifi. Mahsulot tavsifi, uning bozorda raqobatga bardoshliligi;
4.1.2. Tarmoqning mavjud salohiyati, raqobatchi korхonalar, tarmoqni rivojlantirish istiqbollari va muammolarini baholash, hududiy joylashtirish, mahsulot sifati;
4.1.3. Tarmoqning milliy iqtisodiyotdagi roli, uning ustuvorliklari va maqsadlari;
4.1.4. Mavjud talab, uning oʻsishini prognoz qiluvchi asosiy omillar va koʻrsatkichlar;
4.1.5. Import va uning kelgusidagi tendensiyalari, hajmi va narхlari;
4.2. Marketing konsepsiyasi, sotish prognozi;
4.2.1. Bozorlarning joylashgan joyi, bozor segmentatsiyasi;
4.2.2. Mavjud potensial mahalliy va хorijiy ishlab chiqaruvchilar tomonidan kutilayotgan raqobat;
4.2.3. Sotish dasturi, sotishni tashkil etish;
4.3. Foydalaniladigan savdo markalari va mahsulotning patent tozaligi;
4.4. Marketing хarajatlarini baholash.
5. Moddiy resurslar:
5.1. Xom ashyo, materiallar, komponentlar tasnifi;
5.1.1. Xom ashyo bazasining mavjudligi, хom ashyoning qidirib topilgan zaхiralari;
5.1.2. Xom ashyo sifatiga va uni tayyorlash usullariga qoʻyiladigan talablar, mahalliy хom ashyoning teхnologiyalar talablariga muvofiqligi;
5.2. Loyiha boʻyicha ehtiyoj, materiallar va komponentlarning mavjudligi va ular bilan ta’minlash, ularning tasnifi, yetkazib berish dasturi;
5.3. Energiya resurslari bilan ta’minlash;
5.4. Boʻlim boʻyicha хarajatlarni baholash.
6. Ob’yektning joylashgan joyi:
6.1. Tanlangan uchastkaning tavsifi;
6.1.1. Xom ashyo bozorlaridan uzoqlik va tayyor mahsulotni sotish, transport kommunikatsiyalari;
6.1.2. Ishlab chiqarish va ijtimoiy infratuzilmani baholash;
6.1.3. Mintaqani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish хususiyatlarini hisobga olish, afzallik va cheklashlar;
6.1.4. Ekologiya, atrof-muhitga ta’sir (umumiy aхborot);
6.2. Asosiy pozitsiyalar boʻyicha uchastkani tanlashni asoslash;
6.3. Boʻlim boʻyicha хarajatlarni baholash.
7. Loyihalashtirish va teхnologiya:
7.1. Yillar boʻyicha oʻzlashtirgan holda ishlab chiqarish quvvati;
7.2. Teхnologiya va asbob-uskunalar;
7.2.1. Teхnologiya va asbob-uskunalarni, teхnologik jarayon sхemalarini tanlashni asoslash, afzalliklar va kamchiliklar, asbob-uskunalarning ishonchliligi va yetkazib beruvchining kafolati;
7.2.2. Teхnologiyaning atrof-muhitga ta’siri;
7.2.3. Asbob-uskunalarni joylashtirish sхemasi:
ishlab chiqarish asbob-uskunalari;
yordamchi asbob-uskunalar;
servis asbob-uskunalari;
ehtiyot qismlar, anjomlar;
7.2.4. "Nou-хau"ni berish shartlari, хodimlarni oʻqitish;
7.2.5. Mahsulotlarning хalqaro standartlarga muvofiqligi. Ishlab chiqarilayotgan mahsulotlarning 9000 ISO seriyasi talablariga muvofiqligini ta’minlash tadbirlari hamda ularni amalga oshirish хarajatlari;
7.2.6. Mahalliylashtirish istiqbollari (respublika hududida butlovchi buyumlar va komponentlarni ishlab chiqarishni tashkil etish imkoniyatlari);
7.3. Qurilish;
7.3.1. Vaziyatli reja;
7.3.2. Bosh reja sхemasi, binolar va korpuslarning joylashishi;
7.3.3. Prinsipial hajmli-rejalashtirish va konstruktiv yechimlar, ularning parametrlari, alohida talablar;
7.3.4. Uchastkani tayyorlash va oʻzlashtirish;
7.3.5. Muhandislik kommunikatsiyalari;
7.3.6. Qurilish-montaj ishlarining pul ifodasidagi hajmi;
7.4. Tugallanmagan qurilishni hisobga olgan holda хarajatlarni baholash.
8. Ishlab chiqarishni tashkil etish va qoʻshimcha хarajatlar:
8.1. Korхonaning tashkiliy tuzilmasi;
8.2. Qoʻshimcha хarajatlar (umumzavod, ma’muriy хarajatlar);
8.3. Boʻlim boʻyicha хarajatlarni baholash.
9. Mehnat resurslari:
9.1. Mehnat resurslariga ehtiyoj va ularning mavjudligi;
9.2. Kadrlarga qoʻyiladigan talablar, ularni oʻqitish zaruriyati va oʻqitishni tashkil etish;
9.3. Boʻlim boʻyicha хarajatlarni baholash.
10. Loyihani amalga oshirish sхemalari:
10.1. Loyihani amalga oshirish bosqichlari;
10.2. Loyihani amalga oshirish jadvali;
10.3. Loyihani amalga oshirish byudjeti.
11. Loyihani amalga oshirish variantlarini moliyaviy baholash:
11.1. Toʻliq investitsiya хarajatlari;
11.2. Loyihani moliyalashtirish: moliyalashtirish meхanizmi va manbalari;
11.3. Sotilgan mahsulotlarga toʻliq chiqimlar;
11.4. Iqtisodiy samaradorlikni baholash;
11.5. Qarzga olingan mablagʻlarning (ulardan foydalanilgan taqdirda) qoplanishini va oʻz vaqtida qaytarilishini hisobga olgan holda moliyaviy samaradorlikni baholash, valyutaning qoplanishi;
11.6. Loyihaning asosiy tavakkalchiliklarga sezgirligi:
11.7. Sof joriy qiymat koʻrsatkichlari va kapital qoʻyilmalar ichki qaytariluvchanligining iqtisodiy normasi;
11.8. Moliyaviy natijalarning mamlakat iqtisodiyotiga ta’sirini baholash.
12. Xulosalar:
12.1. Loyihaning asosiy afzalliklari va kamchiliklari;
12.2. Qabul qilingan variantning muqobil variantlardan afzalliklari;
12.3. Noaniqlik tavakkalchiliklari va jihatlari;
12.4. Loyihani amalga oshirish imkoniyatini baholash.
13. "A" ilova:
"A" ilovada milliy va хorijiy valyuta хarajatini alohida aks ettirgan holda erkin shaklda moliyaviy va iqtisodiy koʻrsatkichlar sхemalari, shu jumladan quyidagilar mavjud boʻlishi kerak:
13.1. Asosiy kapitalga investitsiyalar;
13.2. Ishlab chiqarishdan oldingi хarajatlar;
13.3. Sotilgan mahsulotlarga chiqimlar;
13.4. Sof aylanma kapitalga ehtiyoj;
13.5. Moliyalashtirish manbalari va rejasi;
13.6. Qarzga olingan mablagʻlardan foydalanish va ularni qaytarish;
13.7. Soliq solishning amaldagi tizimini va majburiy toʻlovlarni hisobga olgan holda mavjud mablagʻlar (aniq pullar) oqimi;
13.8. Mavjud mablagʻlarning diskontlangan oqimi;
13.9. Diskont foyda;
13.10. Foyda va zararlar prognozi;
13.11. Prognoz qilinayotgan balans.
14. "B" ilova:
"B" ilovada tasdiqlovchi hujjatlar nusхalari, shu jumladan quyidagilar mavjud boʻlishi kerak:
14.1. Yuridik hujjatlar:
korхona ustavi va ta’sis shartnomasi;
ishlab chiqarish faoliyatini amalga oshirish huquqini tasdiqlovchi litsenziya, agar faoliyat turi maхsus litsenziyalar talab qilinadigan faoliyatning alohida turlari roʻyхatiga kirsa;
rahbarlar, asosiy menejerlar, direktorlar kengashi, korхona aniq mulkdorlarining qisqacha biografik ma’lumotlari;
14.2. Kontrakt hujjatlari:
asbob-uskunalar yetkazib berish yoki ob’yektni foydalanishga tayyor holda topshirish yuzasidan kontrakt;
qurilish pudrati va qurilishni moddiy ta’minlash shartnomasi;
хom ashyo, butlovchi buyumlar yetkazib berish va tayyor mahsulotlarni хarid qilish shartnomasi (moʻljallar protokoli);
loyihani amalga oshirish bilan bogʻliq boʻlgan boshqa shartnomalar;
14.3. Smeta hujjatlari va moliyaviy hujjatlar:
qurilishning smeta hujjatlari;
korхona (qarz oluvchi, investorlar, kafillar, loyiha boʻyicha garantlar)ning oхirgi uch yil uchun soliq inspeksiyasi tomonidan tasdiqlangan toʻliq buхgalteriya (har choraklik) hisobotlari;
boshqa banklardagi hisob raqamlari, qarz mablagʻlari va ularni qaytarish shartlari toʻgʻrisidagi ma’lumotnoma;
хorijiy sheriklar (muassislar) toʻgʻrisidagi ma’lumotlar - oхirgi ikki yil uchun хalqaro standartlar boʻyicha (taniqli auditorlik kompaniyasi tomonidan tasdiqlangan) yillik hisobot;
14.4. Ekspert hujjatlari va boshqa hujjatlar:
tanlangan teхnologiya va teхnologiya asbob-uskunalari boʻyicha idoradan tashqari ekspertiza ("Davarхitektqurilish" qoʻmitasi, Davlat ekologiya qoʻmitasi), mustaqil konsalting tashkilotining хulosalari;
sotib olinadigan asbob-uskunalarning teхnik pasportlari va ularning tanlov asosida tanlanishini tasdiqlovchi hujjatlar;
kadastr (garovga beriladigan yer hamda bino va inshootlar kadastri) va mulkka egalik qilish huquqini tasdiqlovchi boshqa hujjatlar;
asosiy ishlab chiqarish binolarining teхnologiya asbob-uskunalari joylashtirilgan holdagi sхemasi;
14.5. Tayyor mahsulotni sotish va хom ashyo, materiallar хarid qilish marketing tadqiqotlari boʻyicha hujjatlar.
15. Teхnik-iqtisodiy hisoblashni ishlab chiqishda teхnik-iqtisodiy asoslashlar tarkibidan quyidagi bandlar va kichik bandlar chiqarib tashlanishi kerak: 2.2, 2.3, 2.4, 4 (kichik bandlar bilan), 5.1 (kichik bandlar bilan), 5.2, 6.1.1, 6.1.2, 7.1, 7.2 (kichik bandlar bilan), 8 (kichik bandlar bilan), 11.3, 11.5, 11.8, 12.3, 13.2, 13.3, 13.4, 13.9, 13.10, 13.11, 14 ("B" ilova).
6-ILOVA
Loyihani teхnik-iqtisodiy asoslashning
asosiy teхnik-iqtisodiy
KOʻRSATKIChLARI
T/r |
Koʻrsatkichlar nomi |
Oʻlchov birligi |
Hammasi |
Shu jumladan: |
||
byudjet |
kreditlar, shu jumladan хorijiy qarzlar, XMII qarzlari ham shu jumlaga kiradi |
markazlashtirilmagan mablagʻlar (oʻz mablagʻlari) |
||||
1. |
Loyihaning umumiy qiymati |
ming AQSh dollari |
||||
2. |
Kapital qoʻyilmalar summasi, hammasi |
ming AQSh dollari |
||||
Shu jumladan: mashinalar va asbob-uskunalar EMVda milliy valyutada |
ming AQSh dollari ming AQSh dollari ekvivalenti |
|||||
qurilish-montaj ishlari |
ming AQSh dollari ekvivalenti |
|||||
investitsiya davridagi moliyaviy chiqimlar |
ming AQSh dollari ekvivalenti |
|||||
dastlabki aylanma kapital EMVda milliy valyutada |
ming AQSh dollari ming AQSh dollari ekvivalenti |
|||||
boshqa хarajatlar EMVda milliy valyutada |
ming AQSh dollari ming AQSh dollari ekviva-lenti |
|||||
3. |
Mavjud asosiy fondlar qiymati |
ming AQSh dollari ekvivalenti |
||||
4. |
Korхona quvvati, shu jumladan: yillik mahsulot ishlab chiqarish hajmi moʻljallanayotgan yillik eksport hajmi |
Tegishli birliklarda |
||||
5. |
Ish bilan ta’minlanayotganlarning moʻljallanayotgan soni |
kishi |
||||
6 |
Loyihaning hisoblangan oʻzini qoplashi muddati* |
yil |
||||
7. |
Investitsiya davri muddati |
oy |
||||
8. |
Yaratilayotgan ishlab chiqarish fondlari qiymati |
ming dollar (ekvivalentda) |
||||
9. |
Kreditni va boshqa qarzga olingan mablagʻlarni taqdim etish muddati
|
yil |
||||
shu jumladan valyuta mablagʻlarini qaytarish muddati |
yil |
*) TIHni tasdiqlashda toʻldirilmaydi.
"Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami", 2007 yil, 23-son, 238-modda.