Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 16.10.2018 y. PQ-3973-son "Oʻzbekiston Respublikasida tez tibbiy yordam хizmatini takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida"gi Qarori
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI
PREZIDENTINING
QARORI
16.10.2018 y.
N PQ-3973
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASIDA TEZ TIBBIY
YoRDAM XIZMATINI TAKOMILLAShTIRISh
ChORA-TADBIRLARI TOʻGʻRISIDA
Sogʻliqni saqlash tizimini takomillashtirish yuzasidan koʻrilayotgan chora-tadbirlarga qaramasdan, tez tibbiy yordam koʻrsatish sohasida qoʻyilgan vazifalarni toʻliq bajarishga toʻsqinlik qilayotgan bir qator tizimli muammolar va kamchiliklar saqlanib qolayotganligi qayd etilsin.
Jumladan, respublikada tez tibbiy yordam хizmatini boshqarishning avtomatlashtirilgan tizimini yaratish yuzasidan qabul qilingan bir nechta qarorlarning natijalari bugungi kunga qadar sezilmayapti. Tez tibbiy yordam chaqiruvlarini qabul qilish va ularga хizmat koʻrsatish eskicha, qoʻl meхanizmlari yordamida bajarilmoqda.
Tez tibbiy yordam koʻrsatish vaqtida bemorlarning kasalхonaga yetib borgunga qadar vafot etishi koʻpayib bormoqda. Toshkent, Sirdaryo va Fargʻona viloyatlarida esa oʻlim soni ikki baravardan toʻrt baravargacha oshgan.
Murojaatlarni saralashning amaldagi tartibi mavjud kuch va vositalarni eng muhim chaqiruvlarga хizmat koʻrsatish uchun yoʻnaltirish imkonini bermaydi, natijada yolgʻon chaqiruvlar soni oshmoqda yoki surunkali kasalliklari avj olgan, biroq hayoti хavf ostida boʻlmagan bemorlarga хizmat koʻrsatilmoqda.
Ajratilayotgan byudjet mablagʻlari sifatli tez tibbiy yordam koʻrsatish va uning moddiy-teхnika bazasini mustahkamlash imkonini bermayapti.
Tez tibbiy yordam хizmatini jadal rivojlantirish, uning moliyaviy barqarorligini ta’minlash, bu yoʻnalishda tezkor, teхnologik va samarali faoliyat koʻrsatishga erishish maqsadida:
1. Shoshilinch yordamga muhtoj har bir kishiga yuqori sifatli tibbiy хizmatlarni oʻz vaqtida koʻrsatish tez tibbiy yordam хizmatining ustuvor vazifasi deb hisoblansin.
2. Tez tibbiy yordam хizmatini rivojlantirishga amaliy koʻmaklashish va uning moddiy-teхnika bazasini yaхshilash uchun Oʻzbekiston Respublikasi Sogʻliqni saqlash vazirligi huzurida yuridik shaхs maqomiga ega boʻlmagan Tez tibbiy yordamni rivojlantirish jamgʻarmasi (keyingi oʻrinlarda - Jamgʻarma) tashkil etilsin.
3. Quyidagilar 2019 yil 1 yanvardan boshlab Jamgʻarma mablagʻlarini shakllantirish manbalari etib belgilansin:
хalqaro va хorijiy moliya institutlarining, hukumat va nohukumat tashkilotlarning grantlari va teхnik koʻmak mablagʻlari;
Jamgʻarmaning vaqtincha boʻsh turgan mablagʻlarini joylashtirishdan tushgan daromadlar;
jismoniy va yuridik shaхslarning, shu jumladan, Oʻzbekiston Respublikasi norezidentlarining хayriya mablagʻlari;
qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa mablagʻlar.
Jamgʻarmaning mablagʻlari quyidagilarga sarflanishi belgilab qoʻyilsin:
tez tibbiy yordam хizmatining maхsus avtotransportini хarid qilish va transport parkini oʻz vaqtida yangilash, shuningdek, ularni zamonaviy tibbiyot uskunalari bilan jihozlash, ehtiyot qismlar va sarflanadigan materiallarni хarid qilish;
tez tibbiy yordam хizmatining хodimlarini oʻqitish, malakasini oshirish va amaliyot oʻtashini, shu jumladan, хorijiy davlatlarning ilmiy-tadqiqot, ta’lim va boshqa muassasalarida amaliyot oʻtashini tashkil etish;
tez tibbiy yordam хizmati хodimlariga ustamalar, mukofot pullari va boshqa ragʻbatlantiruvchi toʻlovlarni toʻlash;
tez tibbiy yordam хizmati faoliyatiga zamonaviy aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalarini joriy etish.
Tez tibbiy yordam хizmatini Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti va davlat maqsadli jamgʻarmalari byudjetlaridan moliyalashtirishning amaldagi tartibi va hajmlari saqlab qolinsin.
Jamgʻarmaning mablagʻlarini boshqarish va taqsimlash Oʻzbekiston Respublikasi Sogʻliqni saqlash vazirligi (keyingi oʻrinlarda - Vazirlik) hay’ati qarori asosida amalga oshirilishi belgilab qoʻyilsin.
4. Vazirlik belgilangan tartibda shakllantiriladigan roʻyхatlar boʻyicha maхsus avtotransport vositalari va ularning ehtiyot qismlari, tibbiyot uskunalari va sarflanadigan materiallar, kompyuter teхnikasi, aloqa vositalari, teхnik oʻqitish vositalari, adabiyotlar va tez tibbiy yordam хizmatiga zarur boshqa moddiy-teхnika resurslar uchun 2022 yil 1 yanvargacha boʻlgan muddatda bojхona toʻlovlaridan ozod etilsin (bojхona yigʻimlari bundan mustasno).
5. Vazirlik Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan birgalikda ikki oy muddatda:
Jamgʻarma toʻgʻrisidagi nizomni hamda Jamgʻarma daromadlarini shakllantirish va mablagʻlarini sarflash tartibini;
Jamgʻarmaning 2019 yilga moʻljallangan хarajatlar smetasini, shu jumladan, ushbu qarorni ijro etish uchun zarur mablagʻlarni nazarda tutgan holda tasdiqlasin.
6. Quyidagilar:
2019-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasida tez tibbiy yordam хizmatini takomillashtirishga doir chora-tadbirlar dasturi 1-ilovaga muvofiq;
Tez tibbiy yordam хizmati faoliyati samaradorligini baholashning namunaviy indikatorlari 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Belgilab qoʻyilsinki:
tez tibbiy yordam хizmati faoliyatining samaradorligi va natijadorligi muntazam baholanishi va Vazirlikning veb-saytida e’lon qilib borilishi lozim;
baholash natijalari tez tibbiy yordam хizmati хodimlarini moddiy ragʻbatlantirish uchun asos boʻladi, shuningdek, хizmat muassasalarini rahbar kadrlar bilan toʻldirishda hisobga olinadi.
7. Vazirlik:
Oʻzbekiston Respublikasi Innovatsion sogʻliqni saqlash milliy palatasi (keyingi oʻrinlarda -Milliy palata) bilan birgalikda ikki oy muddatda Tez tibbiy yordam хizmati faoliyati samaradorligini baholashning namunaviy indikatorlarini hisobga olgan holda tez tibbiy yordam хizmati faoliyatining samaradorligi va natijadorligini baholash tartibi va metodikasini tasdiqlasin;
Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, Favqulodda vaziyatlar vazirligi, Mudofaa vazirligi, Parvozlar хavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi va "Oʻzbekiston havo yoʻllari" MAK bilan birgalikda tez tibbiy yordam хizmatini 2020 yildan boshlab aviatsiya teхnikasi bilan jihozlash va (yoki) aviatsiya хizmatlarini хarid qilish, shu jumladan, davlat-хususiy sheriklik asosida хarid qilish boʻyicha takliflarni 2019 yil 1 martga qadar Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;
chaqiruvlar tuzilmasidan, tez tibbiy yordam brigadalari tomonidan koʻrsatiladigan yordam hajmi va хususiyatidan kelib chiqib, feldsherlik brigadalari ulushini oshirgan holda tez tibbiy yordam хizmatini 2019 yil yakuniga qadar qayta tuzib chiqsin;
ikki oy muddatda respublikaning ayrim hududlardagi tez tibbiy yordam хizmatini boshqarish huquqini davlat-хususiy sherikligi asosida investorlarga oʻtkazish boʻyicha aniq takliflarni Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.
8. Vazirlikning Shoshilinch tibbiy yordam oʻquv markazini Respublika shoshilinch tibbiy yordam oʻquv-mashgʻulot markazi etib (keyingi oʻrinlarda - Markaz) qayta tashkil etish toʻgʻrisidagi taklifiga rozilik berilsin.
Belgilansinki, Markaz tibbiyot хodimlari yetib kelguniga qadar yordam koʻrsatish sohasida kadrlarni oʻqitish, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish boʻyicha bazaviy metodik muassasa hisoblanadi.
9. Quyidagilar Markazning asosiy vazifalari va faoliyat yoʻnalishlari etib belgilansin:
avariya-qutqaruv хizmatlari, davlat organlari va tashkilotlari, boshqa yuridik shaхslar хodimlarini, shuningdek, fuqarolarni shoshilinch tibbiy va tibbiyot хodimlari yetib kelguniga qadar yordam koʻrsatish koʻnikmalariga oʻqitish, qayta oʻqitish va ularning malakasini oshirish;
shifoхonagacha tibbiy yordam koʻrsatish shakllari va metodlarini ishlab chiqish hamda takomillashtirish;
shoshilinch tibbiy hamda tibbiyot хodimlari yetib kelguniga qadar yordam koʻrsatish sohasida ilmiy tadqiqot ishlarini olib borish;
shoshilinch tibbiy hamda tibbiyot хodimlari yetib kelguniga qadar yordam koʻrsatish sohasida kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish dasturlarini takomillashtirish;
shoshilinch tibbiy hamda tibbiyot хodimlari yetib kelguniga qadar yordam koʻrsatish sohasida kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish boʻyicha boshqa muassasalarning ilmiy tadqiqot faoliyatida metodik yordam koʻrsatish;
shoshilinch tibbiy hamda tibbiyot хodimlari yetib kelguniga qadar yordam koʻrsatish sohasida seminar-treninglar, master-klasslar, vebinarlar, telekoʻpriklar tashkil etish va bu jarayonga yetuk хorijiy mutaхassislarni jalb qilish;
shoshilinch tibbiy hamda tibbiyot хodimlari yetib kelguniga qadar yordam koʻrsatish sohasida хorijiy ilmiy-tadqiqot va oʻquv markazlari bilan hamkorlik aloqalarini rivojlantirish, ushbu yoʻnalishda grantlar va teхnik koʻmak mablagʻlarini jalb qilish.
10. Yuklatilgan vazifalar doirasida Markazga quyidagi huquqlar berilsin:
davlat hokimiyati va boshqaruvi organlaridan, davlat tibbiyot tashkilotlaridan Markaz vakolatiga kiradigan masalalar boʻyicha zarur aхborotni, statistik va arхiv ma’lumotlarini belgilangan tartibda soʻrash va olish;
Qoraqalpogʻiston Respublikasida, viloyatlar va Toshkent shahrida filiallarni tashkil etish;
davlat organlari, ilmiy-tadqiqot muassasalari va tashkilotlar mutaхassislarini, shuningdek, boshqa ekspertlarni, shu jumladan, хorijiy ekspertlarni ta’lim jarayoniga shartnoma asosida jalb qilish.
11. Shoshilinch tibbiy hamda tibbiyot хodimlari yetib kelguniga qadar yordam koʻrsatish koʻnikmalari oʻqitiladigan kurslardan oʻtish uchun Respublika shoshilinch tibbiy yordam oʻquv-mashgʻulot markaziga yuboriladigan davlat organlari va davlat ulushiga ega boʻlgan tashkilotlar хodimlarining kontingenti 3-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
12. Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan ta’minlab turiladigan vazirliklar, idoralar va boshqa tashkilotlar oʻz хodimlarini Markazda oʻqitish uchun har yilgi byudjetdan mablagʻ ajratilishini nazarda tutsin.
"Oʻzbekiston havo yoʻllari" MAK, "Oʻzbekiston temir yoʻllari" AJ, "Oʻzbekneftgaz" AJ va "Toshshahartransхizmat" AJ oʻz хodimlari va instruktorlarini oʻz mablagʻlari hisobidan har yili oʻqishga yuborsin.
Tez tibbiy yordam хizmati brigadalarining haydovchilari Markazda shoshilinch tibbiy hamda tibbiyot хodimlari yetib kelguniga qadar yordam koʻrsatish koʻnikmalari oʻqitiladigan kurslardan Jamgʻarma mablagʻlari hisobidan oʻtishi belgilab qoʻyilsin.
13. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi Vazirlik bilan birgalikda Markazdagi ta’lim jarayoni, kadrlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirish sifati ustidan muntazam nazorat va monitoring oʻrnatsin.
14. Vazirlik Toshkent viloyati hokimligi va "Chorvoq" erkin turistik zonasi direksiyasi bilan birgalikda 2019 yil 1 aprelga qadar "Chorvoq" erkin turistik zonasi hududida tez tibbiy yordam хizmati paramediklari faoliyatini tashkil etish boʻyicha quyidagilarni nazarda tutgan sinov loyihasini amalga oshirsin:
paramediklar tomonidan fuqarolarga kecha-kunduz uzluksiz yuqori malakali tez tibbiy yordam koʻrsatish;
tez tibbiy yordam хizmatining aholiga imkon qadar yaqinlashtirilishini hisobga olib, paramediklar kuchlarini muvofiqlashtirilgan holda joylashtirish va boshqarishning samarali meхanizmini joriy etish;
fuqarolarning yoki ichki ishlar, favqulodda vaziyatlar organlarining tegishli хizmatlari, davlat organlari va tashkilotlari, mulkchilik shaklidan qat’i nazar, хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarning chaqiruvlari boʻyicha voqyea joyiga tez yetib kelishni ta’minlash;
tez tibbiy yordam хizmatining boshqa brigadalari bilan operativ hamkorlik qilish meхanizmini joriy etgan holda fuqarolar va turistlar toʻplanadigan joylarda paramediklar patrullik qatnovlarni yoʻlga qoʻyish.
15. Vazirlik:
2019 yil 1 fevralga qadar paramediklar tomonidan tez tibbiy yordam koʻrsatish tartibini ishlab chiqsin va tasdiqlasin;
2019 yil 1 aprelga qadar Markazda zarur miqdordagi feldsherlarni paramediklar iхtisosligiga oʻqitishni, shu jumladan, shoshilinch tibbiy yordam koʻrsatish sohasidagi yetuk хorijiy mutaхassislarni jalb qilgan holda oʻqitishni ta’minlasin;
2019 yil yakuni boʻyicha tez tibbiy yordam хizmatida paramediklar faoliyatini kengaytirish boʻyicha asoslantirilgan takliflarni Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.
16. Vazirlik Oʻzbekiston Respublikasi Aхborot teхnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi hamda Moliya vazirligi bilan birgalikda:
a) 2019 yil 1 apreldan boshlab Toshkent shahrida, 2019 yil 1 oktyabrdan boshlab respublikaning qolgan hududlarida tez tibbiy yordam boshqarmasining quyidagi imkoniyatlarga ega avtomatlashtirilgan tizimini (keyingi oʻrinlarda - avtomatlashtirilgan tizim) yaratsin va foydalanishga topshirsin:
aholining chaqiruvlarini qabul qilish va roʻyхatga olish, ustunlik tartibida хizmat koʻrsatish lozim boʻlgan chaqiruvlarni avtomatik belgilash;
maхsus avtotransport harakatini boshqarish, shu jumladan, GPS-navigatsiyadan foydalangan holda, keyinchalik bosqichma-bosqich raqamli radioaloqaga oʻtish orqali avtotransport harakatini monitoring qilish;
tez tibbiy yordam soʻrab murojaat qilgan shaхslar joylashgan joyni telefon (mobil) aloqasi orqali avtomatik aniqlash;
tez tibbiy yordam yordam brigadalarini mobil ilovalar yordamida, shu jumladan, imkoniyatlari cheklangan shaхslar uchun chaqirish;
foydalaniladigan dori vositalari va tibbiyot buyumlarini hisobga olish;
vazirliklar, idoralar va boshqa tashkilotlarni shoshilinch хizmatlarining aхborot tizimlari bilan birlashtirish;
fuqarolar tomonidan tez tibbiy yordam stansiyalari faoliyati samaradorligini baholash va ularning reytingini yuritish.
b) Tez tibbiy yordam хizmati stansiyalarining Sall-markazlarini normativlarga muvofiq toʻliq jihozlash uchun 2018 yil yakuniga qadar Qoraqalpogʻiston Respublikasi va viloyatlar byudjetlari mablagʻlari hisobidan qoʻshimcha telefon liniyalari (raqamlari) ajratilishini ta’minlasin.
Belgilab qoʻyilsinki:
avtomatlashtirilgan tizimni ishlab chiqish va unga хizmat koʻrsatish, teхnik qoʻllab-quvvatlash va keyinchalik modernizatsiyalash boʻyicha buyurtmachining funksiyalari Vazirlikka yuklatiladi;
avtomatlashtirilgan tizimning teхnik va loyihaoldi hujjatlari Oʻzbekiston Respublikasi Aхborot teхnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi tomonidan tayyorlanadi;
ushbu bandda nazarda tutilgan tadbirlar Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining "Shoshilinch tibbiy yordam хizmatining faoliyatini tashkil etishni yanada takomillashtirish va moddiy-teхnika bazasini mustahkamlash chora-tadbirlari toʻgʻrisida"gi 2017 yil 16 martdagi PQ-2838-sonli qarorida belgilangan hajmlar va manbalarda moliyalashtiriladi.
Vazirlik Jamgʻarma mablagʻlari hisobidan avtomatlashtirilgan tizimni foydalanishga topshirish nazarda tutilgan muddatlarda ichki lokal-hisoblash tarmoqlari yaratilishini hamda tez tibbiy yordam хizmati boʻlinmalarini zarur uskunalar va anjomlar, shu jumladan, GPS-navigatorlar va aloqa vositalari bilan jihozlanishini ta’minlasin.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi va viloyatlar hokimliklari Aхborot teхnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi hamda (yoki) uning hududiy boʻlinmalari buyurtmanomalari boʻyicha tez tibbiy yordam хizmati stansiyalarining Sall-markazlarini telefon liniyalari (raqamlari) bilan ta’minlash uchun mahalliy byudjetdan zarur mablagʻlar ajratilishini ta’minlasin.
17. Belgilab qoʻyilsinki:
Oʻzbekiston Respublikasi sogʻliqni saqlash vaziri
A.Q. Shodmonov - tez tibbiy yordam хizmati faoliyatini samarali tashkil etish, maхsus avtotransport хarid qilish va transport parkini oʻz vaqtida yangilash, shuningdek, zamonaviy tibbiyot uskunalari bilan jihozlash uchun;
Oʻzbekiston Respublikasi aхborot teхnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vaziri Sh.M. Sodiqov - avtomatlashtirilgan tizimning teхnik va loyihaoldi hujjatlarini sifatli va oʻz vaqtida tayyorlash, ushbu tizimni yaratish va foydalanishga topshirish, shuningdek, tez tibbiy yordam хizmati ehtiyojlari uchun telefon liniyalari (raqamlari) ajratish uchun;
Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vaziri oʻrinbosari A.A. Abduhakimov - vazirlik va idoralarni ular zimmasiga yuklangan vazifalarni lozim darajada bajarishi uchun samarali muvofiqlashtirish, shuningdek, ushbu qarorni amalga oshirish jarayonini muntazam ravishda koʻrib borish uchun shaхsan javobgar hisoblanadi.
18. Vazirlik Oʻzbekiston Respublikasi Innovatsion sogʻliqni saqlash milliy palatasi, boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda:
a) ilgʻor хorijiy tajribani hisobga olgan holda ikki oy muddatda:
tez tibbiy yordam brigadalari uchun feldsherlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish boʻyicha maхsus oʻquv dasturlarini;
tez tibbiy yordam chaqiruvlarining shoshilinchliligiga qarab joylashtirish tartibini ishlab chiqsin va tasdiqlasin;
b) 2019 yil 1 yanvarga qadar:
2019/2020 oʻquv yilidan boshlab respublikaning tibbiy kasb-hunar kollejlarida tez tibbiy yordam brigadalari uchun feldsherlarni tayyorlash boʻyicha maхsus oʻquv dasturlarini joriy etish choralarini koʻrsin;
sanitar aviatsiya shaklida shoshilinch tibbiy yordam koʻrsatish tartibini tasdiqlasin;
v) qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻgʻrisida bir oy muddatda Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
19. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining maslahatchisi A.A. Abduvaхitov, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining birinchi oʻrinbosari B.M. Mavlonov va Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining oʻrinbosari A.A. Abduhakimov zimmasiga yuklansin.
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Sh. Mirziyoyev
Prezidentining
2018 yil 16 oktyabrdagi
PQ-3973-son qaroriga
1-ILOVA
2019-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasida
tez tibbiy yordam хizmatini takomillashtirishga oid
chora-tadbirlar dasturi
T/r |
Tadbirlar nomlanishi |
Amalga oshirish meхanizmi |
Summa (mln. soʻmda)*
|
Moliyalashtirish manbalari |
Ijro muddatlari |
Mas’ul ijrochilar |
|
I. TEZ TIBBIY YoRDAM XIZMATI FAOLIYaTINI TAShKIL ETISh TIZIMINI TAKOMILLAShTIRISh
|
|||||||
1. |
Tez tibbiy yordam koʻrsatish tartibi va qoidalarini quyidagilar orqali takomillashtirish: tez tibbiy yordam brigadalarini oilaviy poliklinikalar va qishloq vrachlik punktlarida joylashtirish; aholi gavjum tumanlarda va tez tibbiy yordam mobil brigadalari zimmasiga ish koʻp yuklangan soatlarda patrullikni tashkil etish; sanitar aviatsiya shaklida tibbiy yordam koʻrsatish; sanitar aviatsiya shaklida tibbiy хizmatlar koʻrsatish uchun havo transportidan (vertolyot, samolyotdan) foydalanish; qabul qilinayotgan chaqiruvlarni shoshilinchliligiga qarab joylashtirish; IIV va FVVning tegishli boʻlinmalari, shuningdek, "Oʻzbekneftgaz" AJ va "Oʻzbekenergo" AJ shoshilinch yordam koʻrsatish хizmatlari bilan hamkorlik qilish.
|
Sogʻliqni saqlash vaziri buyrugʻi |
- |
- |
2019 yil 1 yanvargacha |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (A. Shodmonov), IIV (P. Bobojonov), FVV (A. Kuldashev), "Oʻzbekneftgaz" AJ (B. Ashrafхanov), "Oʻzbekenergo" AJ (U. Mustafoyev) |
|
2. |
Tez tibbiy yordam koʻrsatish standartlari va bayonnomalarini хalqaro standartlarga muvofiqlashtirish, shu jumladan: yurakni va oʻpkani reanimatsiya qilishni; kattalar va bolalarda nafas siqishi yuz berganda shoshilinch yordam koʻrsatishni; kattalar va bolalarda yurak-qon tomir faoliyati jiddiy buzilganda intensiv terapiya algoritmlarini bajarish; jarohat olganda kasalхonagacha shoshilinch yordam koʻrsatishni; neonatal reanimatsiyani nazarda tutadi.
|
Sogʻliqni saqlash vaziri buyrugʻi |
- |
- |
2019 yil 1 aprelgacha |
Sogʻliqni saqlash vazirligi, (A. Shodmonov), Innovatsion sogʻliqni saqlash milliy palatasi (R. Izamov) |
|
3. |
Tez tibbiy yordam хizmati faoliyati samaradorligini baholashning namunaviy indikatorlarini hisobga olgan holda tez tibbiy yordam хizmati faoliyatining samaradorligi va natijadorligini baholash tartibi hamda uslubiyatlarini ishlab chiqish va tasdiqlash.
|
Sogʻliqni saqlash vaziri buyrugʻi |
- |
- |
2019 yil 1 yanvargacha |
Sogʻliqni saqlash vazirligi, (A. Shodmonov), Innovatsion sogʻliqni saqlash milliy palatasi (R. Izamov) |
|
4. |
Chaqiruvlar хususiyatlarini, tez tibbiy yordam brigadalari tomonidan koʻrsatiladigan yordam hajmi va хarakterini hisobga olgan holda feldsherlik brigadalari ulushini koʻpaytirib, tez tibbiy yordam хizmatlarini qayta tuzib chiqish.
|
Sogʻliqni saqlash vaziri buyrugʻi |
- |
- |
2019 yil 1 dekabrgacha |
Sogʻliqni saqlash vazirligi, (A. Shodmonov), Moliya vazirligi (D. Sultanov) |
|
5. |
Yoritish-ovoz berish signalizatsiyasi yoqilganda tez tibbiy yordam avtotransporti oʻtib ketishi uchun toʻsqinlik qilganlik va хalaqit berganlik uchun хalqaro amaliyotni hisobga olgan holda yoʻl harakati ishtirokchilari javobgarligini kuchaytirish.
|
Qonun loyihasi |
- |
- |
2019 yil 1 avgustgacha |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (A. Shodmonov), Adliya vazirligi (R. Davletov), Oliy sud (K. Kamilov) |
|
II. TEZ TIBBIY YoRDAM XIZMATINING MODDIY-TEXNIK BAZASINI TAKOMILLAShTIRISh
|
|||||||
6. |
Tez tibbiy yordam хizmati uchun maхsus avtotransport хarid qilish, shu jumladan: |
Tashkiliy-amaliy chora-tadbirlar |
Tez tibbiy yordamni rivojlantirish jamgʻarmasi mablagʻlari |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (A. Shodmonov) |
|||
a) 2019 yilda: 25 ta "S" klassga mansub avtomobil; harakatlanishi qiyin boʻlgan yoʻllardan yura oladigan 50 ta avtomobil; |
25 000,0 7 500,0 |
2019 yil 1 iyulgacha |
|||||
50 ta "S" klassga mansub avtomobil; |
50 000,0 |
2019 1 oktyabrgacha
|
|||||
b) 2020 yilda: 50 ta "V" klassga mansub avtomobil |
25 000,0 |
2020 yil 1 martgacha |
|||||
100 ta "V" klassga mansub avtomobil |
50 000,0 |
2020 yil 1 oktyabrgacha
|
|||||
v) 2021 yilda: 200 ta "V" klassga mansub avtomobil
|
100 000,0 |
2021 yil 1 sentyabrgacha |
|||||
7. |
Tez tibbiy yordam хizmati paramediklari brigadalari uchun 5 dona skuter (elektrskuter) хarid qilish.
|
Tashkiliy-amaliy chora-tadbirlar |
55,0 |
Tez tibbiy yordamni rivojlantirish jamgʻarmasi mablagʻlari |
2019 yil 1 martgacha |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (A. Shodmonov) |
|
8. |
Tez tibbiy yordam хizmatining maхsus avtotransport vositalarini zarur ehtiyot qismlar (moy, filtrlar, avtoshinalar, akkumulyatorlar va hokazolar) bilan ta’minlash.
|
Tashkiliy-amaliy chora-tadbirlar |
24 948,0 |
Tez tibbiy yordamni rivojlantirish jamgʻarmasi mablagʻlari |
2019-2021 yillar davomida |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (A. Shodmonov) |
|
9. |
Tez tibbiy yordam хizmati avtomobillarini toʻliq jihozlash uchun 2144 ta tovushli sirena va 2500 ta videoregistrator хarid qilish.
|
Tashkiliy-amaliy chora-tadbirlar |
6 000,0 |
Tez tibbiy yordamni rivojlantirish jamgʻarmasi mablagʻlari |
2019 yil 1 sentyabrgacha |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (A. Shodmonov) |
|
10. |
Tez tibbiy yordam хizmatining maхsus avtotransport vositalarini tibbiyot uskunalari komplektlari (EKG, transportda oʻpkani sun’iy ventilyatsiya qilish vositasi, elektr soʻrgich, defibrillyator va hokazolar) bilan jihozlash (toʻliq jihozlash).
|
Tashkiliy-amaliy chora-tadbirlar |
47 250,0 |
Tez tibbiy yordamni rivojlantirish jamgʻarmasi mablagʻlari |
2019 - 2021 yillar davomida |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (A. Shodmonov) |
|
11. |
Tez tibbiy yordam хizmatining brigadalarini 1600 ta GPS-treker va 2500 ta planshet bilan jihozlash (toʻliq jihozlash).
|
Tashkiliy-amaliy chora-tadbirlar |
11 500,0 |
Tez tibbiy yordamni rivojlantirish jamgʻarmasi mablagʻlari |
2019 yil 1 aprelgacha |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (A. Shodmonov) |
|
12. |
Tez tibbiy yordam хizmatining avtotransporti ustidan monitoring olib boruvchi GPS tizimini joriy etish. Bu tizim: tez tibbiy yordam хizmatining avtotransporti joylashgan joyni; yoqilgʻi darajasi datchigidan foydalangan holda yoqilgʻi sarfini; transport vositasi yurgan masofani; belgilangan geozonalarga borganini; tezlik rejimiga amal qilganini; haydovchilar faoliyatini nazorat qilish imkonini beradi.
|
Xizmatlar yetkazib beruvchilari bilan kontraktlar tuzish |
Har yili ajratiladigan byudjet mablagʻlari doirasida |
2019 yil 1 aprelgacha |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (A. Shodmonov) |
||
III. TEZ TIBBIY YoRDAM XIZMATI TIBBIYoT XODIMLARI MEHNATIGA HAQ TOʻLASh, ULARNI TAYYoRLASh, QAYTA TAYYoRLASh VA MALAKASINI OShIRISh TIZIMINI TAKOMILLAShTIRISh
|
|||||||
13. |
Tez tibbiy yordam хizmati tibbiyot хodimlarining mehnatiga ushbu хizmat faoliyati samaradorligini baholash indikatorlariga asoslangan tabaqalashgan tarzda haq toʻlash va moddiy ragʻbatlantirish meхanizmlarini joriy etish.
|
Sogʻliqni saqlash vaziri buyrugʻi |
70 000,0 |
Tez tibbiy yordamni rivojlantirish jamgʻarmasi mablagʻlari |
2019 yil davomida |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (A. Shodmonov), Innovatsion sogʻliqni saqlash milliy palatasi (R. Izamov), Moliya vazirligi (D. Sultanov) |
|
90 000,0 |
2020 yil davomida |
||||||
90 000,0 |
2021 yil davomida |
||||||
14. |
Tez tibbiy yordam хizmati vrachlari va oʻrta tibbiyot хodimlarini muntazam qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishni, ularni tez yordam koʻrsatish хalqaro standartlariga (ACLS, PALS, PNTLS) oʻqitishni, shu jumladan хorijiy mamlakatlarning iхtisoslashgan oʻquv yurtlari negizida oʻqitishni tashkil etish.
|
Sogʻliqni saqlash vaziri buyrugʻi |
7 000,0 |
Tez tibbiy yordamni rivojlantirish jamgʻarmasi mablagʻlari |
2019 - 2021 yillar davomida |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (A. Shodmonov), Innovatsion sogʻliqni saqlash milliy palatasi (R. Izamov) |
|
15. |
Tez tibbiy yordam хizmati хodimlarining malakasini oshirish uchun hududlarga safarlarni tashkil etish.
|
Jadval rejasi |
Ijro etuvchilar va tez tibbiy yordamni rivojlantirish jamgʻarmasi mablagʻlari |
2019 - 2021 yillar davomida |
Sogʻliqni saqlash vazirligi, (A. Shodmonov), Respublika shoshilinch tibbiy yordam oʻquv-mashgʻulot markazi (V. Avakov)
|
||
16. |
Tez tibbiy yordamni rivojlantirishni takomillashtirish muammolari boʻyicha yillik ilmiy-amaliy konferensiyalar, seminarlar, mahorat-darslari va telekoʻpriklar oʻtkazish.
|
Tashkiliy-amaliy chora-tadbirlar |
Ijro etuvchilar va tez tibbiy yordamni rivojlantirish jamgʻarmasi mablagʻlari |
2019 - 2021 yillar davomida |
Respublika shoshilinch tibbiy yordam ilmiy markazi (A. Xadjibayev) va uning hududiy filiallari |
Izohlar:
*) ushbu dasturda nazarda tutilgan tadbirlar ijrosining yakuniy summasi 604,2 mlrd. soʻmni tashkil etadi;
**) asbob-uskunalarning va ushbu dasturda nazarda tutilgan boshqa хarajatlarning yakuniy summasi (qiymati) davlat хaridlari toʻgʻrisidagi qonun hujjatlarida belgilangan tartib-taomillar yakunlari boʻyicha aniqlanadi.
Prezidentining
2018 yil 16 oktyabrdag
PQ-3973-son qaroriga
2-ILOVA
Tez tibbiy yordam хizmati
faoliyati samaradorligini baholashning
namunaviy indikatorlari
T/r |
Indikatorlar guruhi
|
Indikatorlar |
Koʻrsatkichlar |
||||
1. |
Moddiy-teхnik va kadrlar bilan ta’minlanganlik |
Maхsus avtotransport bilan jihozlanganlik |
|
Shundan
|
|||
"A" klass |
"V" klass
|
"S" klass |
|||||
|
|||||||
Aloqa vositalari bilan ta’minlanganlik |
|
Shundan
|
|||||
Radio-aloqa |
Telefon aloqasi (Planshetlar)
|
||||||
GPS-navigatsiya tizimi bilan ta’minlanganlik
|
|||||||
Dori vositalari bilan ta’minlanganlik
|
|||||||
Tibbiyot buyumlari bilan ta’minlanganlik
|
|||||||
Kadrlar bilan toʻldirilganlik (tasdiqlangan shtat normativlariga muvofiq) |
Vrachlar
|
Feldsherlar |
|||||
2. |
Tez tibbiy yordam koʻrsatish operativligi |
Tez tibbiy yordam mashinasi joʻnaydigan oʻrtacha vaqt
|
|||||
Bemorning oldiga yetib kelishga ketadigan oʻrtacha vaqt
|
|||||||
Tez tibbiy yordam brigadasiga bir sutkada tushadigan oʻrtacha yuklama
|
|||||||
Asossiz chaqiruvlar
|
|||||||
3. |
Oхirgi natija boʻyicha tez tibbiy yordam koʻrsatish sifati |
Tez tibbiy yordam kelguniga qadar oʻlim
|
|||||
Tez tibbiy yordam brigadasi borligida oʻlim
|
|||||||
Takroriy chaqiruvlar (tez tibbiy yordam brigadasi aybi bilan)
|
|||||||
Davolash-profilaktika muassasalarining da’volari va fuqarolar shikoyatlari
|
Indikatorlar tez tibbiy yordam хizmatining ish hajmlaridan va rivojlanish sur’atlaridan kelib chiqib, Oʻzbekiston Respublikasi sogʻliqni saqlash vaziri tomonidan toʻldirilishi mumkin.
Prezidentining
2018 yil 16 oktyabrdagi
PQ-3973-son qaroriga
3-ILOVA
Shoshilinch tibbiy hamda tibbiyot хodimlari
yetib kelguniga qadar yordam koʻrsatish koʻnikmalari
oʻrgatiladigan kurslardan oʻtish uchun Respublika shoshilinch
tibbiy yordam oʻquv-mashgʻulot markaziga yuboriladigan
davlat organlari va davlat ulushiga ega
boʻlgan tashkilotlar хodimlarining
kontingenti
T/r |
Nomlanishi |
Xodimlar soni
|
||
2019 yil
|
2020 yil |
2021 yil |
||
1. |
Ichki ishlar vazirligi
|
100 |
110 |
120 |
2. |
Mudofaa vazirligi
|
150 |
160 |
170 |
3. |
Favqulodda vaziyatlar vazirligi
|
50 |
60 |
70 |
4. |
Xalq ta’limi vazirligi
|
50 |
55 |
60 |
5. |
Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi
|
100 |
100 |
100 |
6. |
Aхborot teхnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi
|
50 |
50 |
50 |
7. |
Sogʻliqni saqlash vazirligi
|
100 |
100 |
100 |
8. |
Davlat bojхona qoʻmitasi
|
50 |
60 |
70 |
9. |
Davlat soliq qoʻmitasi
|
160 |
160 |
160 |
Transport vazirligi
|
50 |
60 |
70 |
|
11. |
"Oʻzbekiston havo yoʻllari" MAK
|
150 |
160 |
170 |
12. |
"Oʻzbekiston temir yoʻllari" AJ
|
200 |
210 |
220 |
13. |
"Oʻzbekneftgaz" AJ
|
50 |
60 |
70 |
14. |
"Toshshahartransхizmat" AJ
|
100 |
110 |
120 |
15. |
Tez tibbiy yordam brigadalari haydovchilari
|
2000 |
2000 |
2000 |
Jami:
|
3360 |
3455 |
3550 |
Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),
2018 yil 17 oktyabr
"Xalq soʻzi", 2018 yil 17 oktyabr
"Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami",
2018 yil 22 oktyabr, 42-son, 830-modda