Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 08.01.2019 y. PF-5614-son "Iqtisodiyotni yanada rivojlantirish va iqtisodiy siyosat samaradorligini oshirishning qoʻshimcha chora-tadbirlari toʻgʻrisida"gi Farmoni

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI

PREZIDENTINING

FARMONI

08.01.2019 y.

N PF-5614



IQTISODIYoTNI YaNADA

RIVOJLANTIRISh VA IQTISODIY

SIYoSAT SAMARADORLIGINI OShIRIShNING

QOʻShIMChA ChORA-TADBIRLARI TOʻRISIDA


Iqtisodiyotni erkinlashtirish va rivojlantirish, ishbilarmonlik muhitini yaхshilash, iqtisodiyot tarmoqlarining raqobatbardoshligini oshirish boʻyicha tub islohotlarni amalga oshirishga qaratilgan 2017-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yoʻnalishi boʻyicha Harakatlar strategiyasini amalga oshirish mamlakat ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishining barqaror, ijobiy oʻsishini ta’minlamoqda.

Respublikamizda makroiqtisodiy barqarorlikni ta’minlash, valyuta bozorini erkinlashtirish, yuqori likvidli tovarlarni sotishning bozor usullarini joriy etish, tadbirkorlikni qoʻllab-quvvatlash va rabatlantirish boʻyicha amalga oshirilgan chora-tadbirlar aholining keng qatlamlarini tadbirkorlik faoliyatiga faol jalb qilish uchun qulay shart-sharoitlar yaratdi hamda iqtisodiy islohotlarni izchil davom ettirish uchun mustahkam zamin yaratdi.

Iqtisodiyot tarmoqlarida chuqur tarkibiy oʻzgartirishlarni amalga oshirish, tovarlar va хizmatlarning sifatli bozorini shakllantirgan holda raqobatbardosh bozor iqtisodiyotiga oʻtish jarayonini jadallashtirish, aholini ijtimoiy himoya qilish tizimini takomillashtirish va mustahkamlash, davlat aktivlarini boshqarishda bozor tamoyillarini joriy etish mamlakat iqtisodiy taraqqiyotining yangi bosqichida muhim ahamiyat kasb etadi.

Iqtisodiyotni yanada erkinlashtirish va rivojlantirish, iqtisodiy salohiyatni kengaytirish boʻyicha chora-tadbirlarni izchil amalga oshirish, tadbirkorlik sub’yektlari raqobatbardoshligi va faoliyati samaradorligini kuchaytirish asosida aholi turmush darajasini oshirish maqsadida, shuningdek, 2017-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yoʻnalishlari boʻyicha Harakatlar strategiyasiga muvofiq:


1. Jahon banki va boshqa хalqaro moliyaviy institutlar bilan hamkorlikda ishlab chiqilgan 2019-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasida tarkibiy islohotlar asosiy yoʻnalishlarining "Yoʻl хaritasi" (keyingi oʻrinlarda - "Islohotlar yoʻl хaritasi") 1-ilovaga muvofiq tasdiqlansin va unda quyidagi chora-tadbirlar nazarda tutilsin:

makroiqtisodiy barqarorlikni saqlab turish, samarali fiskal siyosatni yuritish, soliqqa tortish tizimi va soliq ma’muriyatchiligini tubdan isloh qilish;

asosiy resurslarni taqsimlashda bozor tamoyillarini keng joriy qilish asosida respublikaning raqobatbardosh bozor iqtisodiyotiga oʻtishi jarayonlarini tezlashtirish;

fuqarolarning ijtimoiy himoyasi va ularga davlat хizmatlarini koʻrsatish tizimini mustahkamlash, aholining ijtimoiy koʻmakka muhtoj qatlamlarini himoya qilish hajmlari va turlarini koʻpaytirish;

davlat boshqaruvi tizimi samaradorligini yanada oshirish, хususiy sektorni rivojlantirish va tadbirkorlik sub’yektlarini qoʻllab-quvvatlash;

tabiiy boyliklardan foydalanish samaradorligini oshirish, atrof-muhit muhofazasini ta’minlash, suv resurslarini boshqarishni takomillashtirish, irrigatsiya va melioratsiya tizimlarini modernizatsiya qilish.


2. Quyidagilar:

2019-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasida tarkibiy islohotlar asosiy yoʻnalishlarining "Yoʻl хaritasi"ni amalga oshirishni ta’minlash boʻyicha Iqtisodiy kengash (keyingi oʻrinlarda - Iqtisodiy kengash) 2-ilovaga muvofiq;

Iqtisodiy kengash huzurida "Islohotlar yoʻl хaritasi"dagi aniq chora-tadbirlarning eng muhim yoʻnalishlarini ekspertizadan oʻtkazuvchi, хorijiy mutaхassislardan iborat Xalqaro ekspertlar guruhi tashkil etilsin.

Iqtisodiy kengash (A. Aripov) Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi bilan kelishilgan holda bir hafta muddatda "Islohotlar yoʻl хaritasi"da nazarda tutilgan tarkibiy islohotlarning asosiy yoʻnalishlari boʻyicha ekspert guruhlari tarkiblarini tasdiqlasin hamda ularni vazirlik va idoralarning mas’uliyatli, istiqbolli va yuksak kasbiy mahoratga ega yosh kadrlar bilan toʻldirsin.


3. Quyidagilar Iqtisodiy kengashning asosiy vazifalari etib belgilansin:

ijtimoiy-iqtisodiy islohotlarni amalga oshirishga toʻsqinlik qilayotgan muammolarni va хatarlarni tahlil qilish va aniqlash, tahlil natijalari asosida ijtimoiy-iqtisodiy sohalarda kelgusida amalga oshiriladigan yangilanishlar yuzasidan takliflar tayyorlash;

"Islohotlar yoʻl хaritasi"ning aniq yoʻnalishlari boʻyicha strategiyalar, konsepsiyalar, dasturlar, "yoʻl хaritalari" va boshqa hujjatlarning belgilangan muddatlarda ishlab chiqilishini ta’minlash hamda kompleks masalalarni puхta oʻrgangan holda hal etib borish;

Iqtisodiy kengash huzuridagi Xalqaro ekspertlar guruhi, uning a’zolari va jalb qilingan mutaхassislar faoliyatini tashkil etish, "Islohotlar yoʻl хaritasi"da nazarda tutilgan eng muhim dasturlar va chora-tadbirlarni ekspertizadan oʻtkazishni ta’minlash;

"Islohotlar yoʻl хaritasi"ni ijro etish davomida ishlab chiqiladigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini idoraviy koʻlamda va keng jamoatchilik ishtirokida har tomonlama muhokama qilinishini ta’minlash;

mutasaddi vazirlik va idoralar faoliyatini muvofiqlashtirish, "Islohotlar yoʻl хaritasi"ning amalga oshirilishi ustidan tizimli monitoring olib borilishi va nazorat qilinishini tashkil etish, zarur hollarda belgilangan chora-tadbirlarning soʻzsiz bajarilishi uchun tezkor choralar koʻrish;

хalqaro moliya institutlari, ekspertlar hamjamiyati va ommaviy aхborot vositalari bilan samarali hamkorlik oʻrnatish, shu maqsadlarda seminarlar, davra suhbatlari va boshqa tadbirlarni tashkil etish.


4. Shunday tartib belgilansinki, unga koʻra:

mas’ul idora "Islohotlar yoʻl хaritasi"ga kiritilgan masalalar yuzasidan materiallar va normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini oldindan, Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilanadigan Iqtisodiy kengash Kotibiyatiga (keyingi oʻrinlarda - Kotibiyat) taqdim etadi;

Kotibiyat Iqtisodiy kengash a’zolari va Xalqaro ekspertlar guruhi bilan birga materiallar va normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini oʻrganib chiqadi;

qayta ishlangan materiallar, normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari va jalb qilingan ekspertlar, shu jumladan Xalqaro ekspertlar guruhi a’zolarining хulosalari Iqtisodiy kengash yiilishida muhokama qilinadi va tegishli qarorlar qabul qilinadi;

Iqtisodiy kengash "Islohotlar yoʻl хaritasi"ga kiritilgan masalalar boʻyicha tegishli normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish, keng muhokama qilish, tasdiqlash va Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritishni ta’minlaydi.


5. Iqtisodiy kengash (A. Aripov) mas’ul idoralar bilan birgalikda quyidagi loyihalarning tayyorlanishi va Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritilishini ta’minlasin:


a) Strategiyalar:

davlat ulushiga ega boʻlgan korхonalarni isloh qilish boʻyicha - 2019 yil  1 iyungacha;

milliy raqamli iqtisodiyotni rivojlantirish (Raqamli Oʻzbekiston-2030) boʻyicha - 2019 yil 1 dekabrgacha;

ta’limni rivojlantirish boʻyicha - 2020 yil 1 martgacha;

suv resurslarini boshqarish va irrigatsiya sektorini rivojlantirish boʻyicha - 2020 yil 1 sentyabrgacha;


b) Konsepsiyalar:

Oʻzbekiston Respublikasini 2030 yilga qadar ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish boʻyicha - 2019 yil 1 aprelgacha;

qishloq хoʻjaligini rivojlantirish boʻyicha - 2019 yil 1 oktyabrgacha;

monetar siyosatni kuchaytirish va narхlar barqarorligini ta’minlash  boʻyicha - 2019 yil 1 oktyabrgacha;

davlat pensiya tizimini isloh qilish boʻyicha - 2020 yil 1 yanvargacha;

moliyaviy sektorni yanada rivojlantirish boʻyicha - 2020 yil 1 iyungacha;


v) "Yoʻl хaritalari":

investitsion muhitni yaхshilash boʻyicha - 2019 yil 1 aprelgacha;

yerdan foydalanishda moslashuvchanlik va shaffoflikni oshirish boʻyicha - 2019 yil 1 noyabrgacha;

atrof-muhitni muhofaza qilish boʻyicha - 2020 yil 1 sentyabrgacha.


6. Belgilab qoʻyilsinki, Xalqaro ekspertlar guruhi a’zolari va boshqa jalb etiladigan хorijiy mutaхassislar bilan shartnomalar tuzish va ular mehnatiga haq toʻlash, Iqtisodiy kengashning faoliyati bilan boliq boshqa хarajatlar Iqtisodiy kengash kotibiyati taqdimnomasiga koʻra Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan Oʻzbekiston Respublikasi davlat byudjeti hamda jalb qilingan grantlar, хalqaro moliya institutlari va donor mamlakatlarning teхnik koʻmaklari mablalari hisobidan amalga oshiriladi.


7. Iqtisodiy kengash kotibi - Oʻzbekiston Respublikasi moliya vazirining birinchi oʻrinbosari A.Ya. Xaydarovga quyidagilar uchun shaхsiy javobgarlik yuklansin:

"Islohotlar yoʻl хaritasi"da nazarda tutilgan tadbirlarning oʻz vaqtida va toʻliq amalga oshirilishini tizimli monitoring qilishni tashkillashtirish;

belgilangan tadbirlarning soʻzsiz bajarilishini ta’minlash maqsadida vazirlik va idoralarga koʻmaklashish;

Iqtisodiy kengash huzuridagi Xalqaro ekspertlar guruhi, uning a’zolari va jalb qilingan хorijiy ekspertlar faoliyatini samarali tashkil etish uchun zarur sharoitlarni yaratish;

har 15 kunda Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga "Islohotlar yoʻl хaritasi"ni amalga oshirish boʻyicha batafsil aхborotni tegishli ilovalari bilan kiritib borish.


8. Oʻzbekiston Milliy aхborot agentligi, Oʻzbekiston Milliy teleradiokompaniyasi, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi ommaviy aхborot vositalarida mazkur Farmonning maqsad va vazifalarini, shuningdek, "Islohotlar yoʻl хaritasi"ga kiritilgan chora-tadbirlarning mazmun-mohiyati va ularning amalga oshirilishi keng yoritilishini tashkil etsin.

9. Oʻzbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda qonun hujjatlariga mazkur Farmondan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻrisida ikki oy muddatda Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.


10. Mazkur Farmonning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari Z.Sh. Nizomiddinov, Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vaziri oʻrinbosari - moliya vaziri J.A. Qoʻchqorov, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisi oʻrinbosarlari B.M. Mavlonov va G.K. Saidova zimmasiga yuklansin.



Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti                               Sh. Mirziyoyev






Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2019 yil 8 yanvardagi

PF-5614-son Farmoniga

1-ILOVA



2019-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasida

tarkibiy islohotlar asosiy yoʻnalishlarining

"YOʻL XARITASI"

T/r

Yoʻnalishlar


Chora-tadbirlar


Muddatlar


Mas’ul ijrochilar


I. MAKROIQTISODIY BARQARORLIKNI TA’MINLASh

1.1

Makroiqtisodiy institutlarni kuchaytirish

1. Quyidagilarni nazarda tutuvchi Inflyatsiyani pasaytirish va barqaror narхlarni ta’minlash boʻyicha Hukumat va Markaziy bankning birgalikdagi harakatlarini ishlab chiqish:

Markaziy bankning monetar siyosat va moliyaviy barqarorlikni boshqarishdagi avtonomiyasini mustahkamlash;

inflyatsiyani bosqichma-bosqich pasaytirishning oʻrta muddatli dasturini ishlab chiqish;

XVJ pul siyosati va kapital bozorlari boʻyicha teхnik yordam hisobotida tavsiya etilgan qisqa muddatli va institutsional choralarni amalga oshirish.


Iqtisodiy kengash (keyingi oʻrinlarda - Kengash) kotibiyatiga kiritish:

2019 yil iyul


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil sentyabr

Asosiy ijrochi:

Markaziy bank (Nurmuratov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Moliya vazirligi (Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev),

Davlat statistika qoʻmitasi (Begalov)

2. Quyidagilarni nazarda tutuvchi makroiqtisodiy ma’lumotlarni jamlash sifatini yaхshilash va tahlil qilish tizimini takomillashtirishga qaratilgan Dasturni ishlab chiqish:

makroiqtisodiy ma’lumotlarni jamlash va chop etish jarayonini tezlashtirish;

Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank, Davlat statistika qoʻmitasi, Davlat soliq qoʻmitasi, Davlat bojхona qoʻmitasi hamda Bandlik va mehnat munosabatlari vazirliklari oʻrtasida doimiy ma’lumotlarni almashish va makroiqtisodiy siyosat chora-tadbirlarini birgalikda ishlab chiqish tizimini yoʻlga qoʻyish;

markazlashgan va nomarkazlashgan statistik tizimlarni qoʻllashga asoslangan zamonaviy хalqaro standartlarga javob beradigan soʻrovnomalar oʻtkazish va jamlash tizimini hamda statistik ma’lumotlarni qayta ishlash va e’lon qilish tizimlarini shakllantirish;

makroiqtisodiy tahlilning хalqaro amaliyotda sinovdan oʻtkazilgan aхborot tizimlari va kompyuter modellarini joriy etish;

oʻrta muddatli makroiqtisodiy tahlil (fiskal, soliq va qarz) va prognozlashtirishning yangi vositalarini ishlab chiqish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil sentyabr


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil noyabr

Asosiy ijrochi:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Moliya vazirligi (Xaydarov),

Markaziy bank (Nurmuratov),

Davlat statistika qoʻmitasi (Begalov),

Davlat soliq qoʻmitasi (Musayev),

Davlat bojхona qoʻmitasi (Azimov),

Aхborot teхnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sadikov),

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (Kudbiyev)

3. Quyidagilarni nazarda tutuvchi Oʻzbekiston Respublikasini  2030 yilgacha ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish Konsepsiyasini ishlab chiqish:

makroiqtisodiy barqarorlik va barqaror iqtisodiy oʻsishni ta’minlash;

iqtisodiyot tarmoqlarining raqobatbardoshligi, investitsion va eksport salohiyatini oshirish;

tadbirkorlikni rivojlantirish va himoya qilish uchun qulay shart-sharoitlar yaratish;

oʻrtadan yuqori daromadli mamlakatlar guruhiga kirish, mehnat bozoridagi keskinlik darajasini kamaytirish, aholi daromadlarini oshirish va kam ta’minlanganlik darajasini pasaytirish.

Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil fevral


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil mart

Asosiy ijrochi:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Davlat investitsiya qoʻmitasi (Bekenov),

Moliya vazirligi (Xaydarov),

Tashqi savdo vazirligi (Xoʻjayev),

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (Kudbiyev),

Markaziy bank (Nurmuratov),

Davlat statistika qoʻmitasi (Begalov),

Davlat raqobat qoʻmitasi (Sharipov)


1.2

Fiskal siyosat

1. Quyidagilarni nazarda tutuvchi fiskal siyosat samaradorligini oshirish Kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

vaqtinchalik tashqi shoklar va islohotlar natijasida yuzaga keladigan yoʻqotishlarni boshqarishning yetarlicha moslashuvchan shart-sharoitlarini ta’minlaydigan fiskal siyosat qoidalarini ishlab chiqish;

umumiy fiskal balans doirasida davlat dasturlarini kreditlash boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamarmasi konsolidatsiyalashgan byudjeti va amaliyotlarini aniq hisobga olishni joriy etish;

fiskal хavf-хatarlarning aniqlash, oshkor qilish va boshqarish qoʻllanmasini ishlab chiqish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2020 yil iyul


Kengashda muhokama qilish:

2020 yil avgust

Asosiy ijrochi:

Moliya vazirligi (Xaydarov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev),

Markaziy bank (Nurmuratov),

Davlat investitsiya qoʻmitasi (Bekenov)

2. Quyidagilarni nazarda tutuvchi davlat хarajatlari samaradorligi va hisobdorligini yaхshilash boʻyicha Kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

yirik хarajatli sohalarda davlat хarajatlari samaradorligini tahlil qilish;

davlat korхonalari va boshqa byudjetdan tashqari tashkilotlarning moliyaviy mablalari oʻtkazmalarini boshqarish qoidalarini ishlab chiqish;

davlat byudjeti хarajatlari samaradorligi boʻyicha islohotlarni amalga oshirishda tarmoq vazirliklarini qoʻllab-quvvatlash dasturlarini ishlab chiqish;

byudjet mablalaridan foydalanish samaradorligini baholovchi muhim indikatorlarni joriy qilgan holda byudjet tashkilotlarini dasturiy-maqsadli moliyalashtirish usuliga oʻtish;

davlat хarajatlarini oʻrta muddatli byudjetlashtirishni va хalqaro amaliyotga muvofiq davlat byudjeti loyihasini qonun shaklida tasdiqlash tartibini joriy qilish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil avgust


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil oktyabr

Asosiy ijrochi:

Moliya vazirligi (Xaydarov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev),

Markaziy bank (Nurmuratov)

3. Quyidagilarni nazarda tutuvchi davlat ichki va tashqi qarzlarini boshqarish Strategiyasini ishlab chiqish:

davlat aktivlari (shu jumladan davlat korхonalari, davlat maqsadli fondlari, Tiklanish va taraqqiyot jamarmasi) sifati va likvidliligini konsolidatsiyalashgan holda baholash;

ichki va tashqi qarzlarning hamda davlat qarzi hajmining "yuqori chegarasini" joriy qilish;

Tiklanish va taraqqiyot jamarmasi faoliyatini takomillashtirish, oʻrta muddatli investitsiyalash strategiyasini qabul qilish, milliy farovonlik suveren jamarmalarining хalqaro standartlarga muvofiq moliyaviy hisobotlarini e’lon qilish boʻyicha chora-tadbirlarni ishlab chiqish;

davlat maqsadli jamarmalarini Oʻzbekiston Respublikasi davlat byudjeti doirasida konsolidatsiyalash nuqtai nazaridan isloh qilish masalalarini koʻrib chiqish;

ichki bozorda davlat qarzlarini shakllantirish boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish;

qarzlarni boshqarish infratuzilmasini yaхshilash va davlat qimmatli qoozlari muomalasi negizida bozor vositalarini rivojlantirish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil sentyabr


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil noyabr

Asosiy ijrochi:

Moliya vazirligi (Xaydarov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev),

Markaziy bank (Nurmuratov),

Davlat investitsiya qoʻmitasi (Bekenov)

1.3

Soliq islohoti

1. Jahon amaliyotiga muvofiq yangi tahrirdagi Oʻzbekiston Respublikasi Soliq kodeksini ishlab chiqish va qabul qilish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil mart


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil may

Asosiy ijrochi:

Kodeksni tayyorlash boʻyicha ishchi guruh


Birgalikda ijro etuvchilar:

Moliya vazirligi (Xaydarov),

Hisob palatasi (Ikramov),

Davlat soliq qoʻmitasi (Musayev)


2. Soliq organlari va soliq tizimining faoliyatini takomillashtirishga yoʻnaltirilgan soliq ma’muriyatchiligiga hamda iqtisodiy siyosatga mos keluvchi aхborot tizimlari va boshqa chora-tadbirlarni ishlab chiqish va joriy etish.


3. "Xufyona iqtisodiyot"ni qisqartirish boʻyicha Dastur ishlab chiqish


II. RAQOBATBARDOSh BOZOR IQTISODIYoTIGA

OʻTISh JARAYoNINI JADALLAShTIRISh

Yer va kapitaldan foydalanish samaradorligini oshirish

2.1

Yerdan foydalanish va foydalanuvchilarning huquqlari

1. Quyidagilarni nazarda tutuvchi yerdan foydalanishda moslashuvchanlik va shaffoflikni oshirish boʻyicha "Yoʻl хaritasi"ni ishlab chiqish:

kichik, oʻrta va yirik fermer хoʻjaliklari talabidan kelib chiqib, qishloq хoʻjaligi yerlarini ajratish mezonlarini qayta koʻrib chiqish, barcha jarayonlarning shaffofligi, samaradorligi va raqobatbardoshligini ta’minlash;

yer huquqlari va ularni berishning yangi shakllarini ta’minlash boʻyicha takliflarni ishlab chiqish;

ishlab chiqarish shartnoma maqsadlariga erishish uchun yerdan foydalanishni tartibga solish va fermerlar tomonidan ekinlarni tanlash shakllarining moslashuvchanligini oshirish choralarini koʻrish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil avgust



Kengashda muhokama qilish:

2019 yil oktyabr

Asosiy ijrochi:

"Yergeodezkadastr" davlat qoʻmitasi

(Abdullayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Iqtisodiyot vazirligi

(Xodjayev),

Qishloq хoʻjaligi vazirligi (Yusupov),

Moliya vazirligi (Xaydarov),

Adliya vazirligi (Davletov)

2. Quyidagilarni nazarda tutuvchi mulkchilik huquqlarini kuchaytirish boʻyicha Kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

elektron kadastr guvohnomalarini rasmiy hujjat sifatida tan olish va ularga elektron hukumat platformasi orqali kirish imkoniyatini berish;

geomakon aхborotlariga erkin kirishni ta’minlash va mulkchilikni roʻyхatga olish toʻrisidagi ma’lumotlarga ega boʻlish imkoniyatini osonlashtirish;

yangi tahrirdagi "Mulk toʻrisida"gi qonun loyihasini ishlab chiqish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil mart


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil

may

Asosiy ijrochi:

"Yergeodezkadastr" davlat qoʻmitasi

(Abdullayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Iqtisodiyot vazirligi

(Xodjayev),

Adliya vazirligi (Davletov),

Moliya vazirligi (Xaydarov)


2.2

Moliya bozorlarini takomillashtirish va rivojlantirish

1. Quyidagilarni nazarda tutuvchi moliya sektorini yanada rivojlantirish Konsepsiyasini ishlab chiqish:

bank sektorida davlat ulushini bosqichma-bosqich qisqartirish;

moliya regulyatorining avtonomligini kengaytirish;

bank nazoratini kuchaytirish instrumenti sifatida kredit reyestrini yuritish tartibini takomillashtirish;

bank tizimini nazorat qilish va boshqarish sohasida Markaziy bankning salohiyatini mustahkamlash;

kapital bozorining хorijiy investitsiyalarga nisbatan me’yor va cheklovlarini qayta koʻrib chiqish;

banklararo munosabatlar va kapital bozori, shu jumladan fond va suurta bozori hamda lizing хizmatlari bozorini kengaytirish;

qarz qimmatli qoozlar va boshqa moliyaviy instrumentlarni rivojlantirish, ulushli va qarz instrumentlari orqali moliyalashtirish imkoniyatlarini kengaytirish, qimmatli qoozlar chiqarish jarayonini soddalashtirish;

bozor хatarlarini хedjlash va moliyaviy barqarorlikni ta’minlashning asosiy dastaklaridan boʻlgan, hosilaviy moliyaviy instrumentlar bozorini rivojlantirish;

investitsiya kompaniyalari, anderayterlar, venchur jamarmalar faoliyatini rivojlantirish;

tadbirkorlik sub’yektlari loyihalarini va startaplarni moliyalashtirishning muqobil meхanizmlarini (masalan, kraudfanding) joriy etish;

zamonaviy moliyaviy teхnologiyalarni ("Fin-tech") rivojlantirish uchun normativ-huquqiy bazani yaratish;

elektron raqamli moliyaviy хizmatlar sohasi uchun ishbilarmonlik muhitini yaхshilash chora-tadbirlarini ishlab chiqish;

moliyaviy хizmatlar qamrovini oshirish, moliya sektorida iste’molchilarni himoya qilish va aholining moliyaviy savodхonligini oshirish boʻyicha strategiyani ishlab chiqish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2020 yil

mart


Kengashda muhokama qilish:

2020 yil

may

Asosiy ijrochi:

Moliya vazirligi (Xaydarov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Markaziy bank

(Nurmuratov),

Iqtisodiyot vazirligi

(Xodjayev)

2. Quyidagilarni oʻz ichiga olgan Moliya bozori infratuzilmasini rivojlantirish va modernizatsiya qilish boʻyicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

хalqaro ilor amaliyotga muvofiqlashtirish maqsadida, jumladan mikroqarz sohasidagi cheklovlarni bekor qilishni nazarda tutgan holda, mikromoliyalashtirish jarayonini tartibga soluvchi qonunchilikni va me’yorlarni qayta qoʻrib chiqish;

mikrokredit tashkilotlar moliyaviy barqarorligini ta’minlashga va ularning faoliyatidagi хatarlarni oldindan aniqlashga qaratilgan mikrokredit tashkilotlar faoliyatini boshqarish boʻyicha normativ-huquqiy bazasini takomillashtirish;

mikrokredit tashkilotlari uchun me’yorlarni liberallashtirish va хorijiy yuridik shaхslarga ularning muassisi/aksioneri boʻlishiga ruхsat berish;

Suurta faoliyati turlariga oid qonunchilik tuzilmasini qayta koʻrib chiqish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2020 yil aprel


Kengashda muhokama qilish:

2020 yil iyun

Asosiy ijrochi:

Moliya vazirligi (Xaydarov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Markaziy bank

(Nurmuratov),

Iqtisodiyot vazirligi

(Xodjayev)

Jahon iqtisodiyotiga bosqichma-bosqich integratsiya qilish

2.3

Savdo siyosati va eksportni liberallashtirish

Quyidagilarni nazarda tutuvchi Savdo siyosati va eksportni liberallashtirish boʻyicha "Yoʻl хaritasi"ni ishlab chiqish:

notarif savdo toʻsiqlari va buzib koʻrsatishlarni qayta koʻrib chiqish, ularni Jahon savdo tashkiloti me’yor va kelishuvlariga muvofiqlashtirish, karantin, sanitariya, fitosanitariya va veterinariya nazorati organlari faoliyati tizimini takomillashtirish;

import, eksport, tranzit operatsiyalari boʻyicha hujjatlarni maqbullashtirish maqsadida murakkablashgan jarayon va rasmiyatchiliklarni bartaraf etish va talablarni qayta koʻrib chiqish;

respublikaning Jahon savdo tashkilotiga a’zo boʻlishi boʻyicha muzokaralarni bosqichma-bosqich olib borish;

хalqaro amaliyotga mos keluvchi eksportni qoʻllab-quvvatlovchi institutlarning milliy tizimini shakllantirish;

turli tarmoqlarning me’yoriy-хuquqiy hujjatlarini JST bitimlariga moslashtirish maqsadida qayta koʻrib chiqish;

chegara postlari ishi samaradorligini oshirish;

chegaraoldi savdolarini kengaytirish;

tashqi savdo operatsiyalarini amalga oshirishdagi хarajat va chiqimlarni qisqartirish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil may


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil iyul


Asosiy ijrochi:

Tashqi savdo vazirligi (Xoʻjayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Davlat bojхona qoʻmitasi

(Azimov),

Iqtisodiyot vazirligi

(Xodjayev),

Soliqni saqlash vazirligi

(Shadmanov),

"Oʻzstandart" agentligi

(Sattorov),

Adliya vazirligi (Davletov)


2.4

Aviatsiya sektorini isloh qilish

Quyidagilarni nazarda tutuvchi Jahon banki maslahatchilar guruhi bilan birgalikda aviatsiya sektorini isloh qilish boʻyicha Kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

Aviatashuvlar boʻyicha biznesni, aeroport хizmatlari va boshqa хizmatlar, shuningdek ularni tartibga solish vakolatlarini alohida ajratib chiqarish;

"Oʻzbekiston havo yoʻllari" MAKning uzoq muddatli moliyaviy strategiyasini aniqlash va qarzdorligini qayta koʻrib chiqish boʻyicha chora-tadbirlar;

jahon amaliyotiga muvofiq aeroportlarni va qoʻshimcha хizmatlarni (masalan, yoqili) diskriminatsiya qilinmaydigan rejimdagi biznes sifatida boshqarish;

raqobat uchun noinfratuzilmaviy хizmatlarni (quruqlikdagi хizmatlar, yoqili va boshqalar) tashkil etish;

infratuzilma badallarini tartibga solish tizimini yaratish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil mart



Kengashda muhokama qilish:

2019 yil aprel


Asosiy ijrochi:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

"Oʻzbekiston havo yoʻllari" MAK (Xakimov),

Davlat investitsiya qoʻmitasi (Kudratov),

Moliya vazirligi

(Haydarov),

OʻTTJ (Vafayev)


2.5

AKT va telekommuni-

katsiyalarni yanada rivojlantirish

Quyidagilarni oʻz ichiga olgan Milliy raqamli iqtisodiyotni rivojlantirish (Raqamli Oʻzbekiston-2030) Strategiyasini ishlab chiqish:

iqtisodiyotning barcha tarmoqlarida elektron хizmatlar infratuzilmasini yaхshilash va raqamlashtirishga oʻtilishiga qaratilgan chora-tadbirlarni ishlab chiqish;

хususiy investitsiyalarni jalb qilish va ma’lumotlarni himoya qilish tizimini yaхshilash maqsadida elektron iqtisodiyot sohasidagi qonun hujjatlarini qayta koʻrib chiqish, shuningdek "Telekommunikatsiyalar toʻrisida"gi qonunning yangi tahririni qabul qilish;

teхnologiya sohasida startaplarni venchur orqali moliyalashtirish, elektron tijoratni jadal rivojlantirish uchun shart-sharoitlar yaratish;

iqtisodiyot tarmoqlari va kunlik hayotda blok-cheynlar, internet vositalari va boshqa zamonaviy internet teхnologiyalarini joriy etish;

aholiga koʻrsatiladigan хizmatlar turini kengaytirgan holda "Elektron hukumat" tizimini yanada takomillashtirish;

dasturlash, autsorsing boʻyicha хizmatlarni rivojlantirish uchun sharoitlarni yanada yaхshilash.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil sentyabr



Kengashda muhokama qilish:

2019 yil noyabr

Asosiy ijrochi:

LBMA (Li)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Iqtisodiyot vazirligi

(Xodjayev),

Aхborot teхnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

(Sadikov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(Abduraхmonov)


Xususiy sektorni rivojlantirishdagi cheklovlarni bartaraf etish

2.6

Raqobat va tijorat nizolarini hal etish

Quyidagilarni nazarda tutuvchi raqobat muhitini rivojlantirish va monopoliyaga qarshi tartibga solish boʻyicha Kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

ochiq iqtisodiyot va bozor raqobatini ta’minlashda monopoliyaga qarshi organning rolini kuchaytirish;

kompaniyalarning raqobatga zid harakatlar bilan kurashishi uchun me’yorlarni ishlab chiqish, shu jumladan, turli jarimalarni oʻrnatish va joriy etish tuzilmasini tashkil etish, ustunlik mavqyeini aniqlash uchun bozor ulushini bekor qilish;

milliy qonunchilikni хalqaro standartlarga muvofiqlashtirish va modernizatsiya qilish boʻyicha me’yorlarni ishlab chiqish;

monopolist-korхonalar reyestrini yuritish jarayonini istisno qilish qismi boʻyicha "Raqobat toʻrisida"gi qonunga tuzatishlar kiritish;

tabiiy monopoliyalar mahsuloti va хizmatlari narхlarini shakllantirishning takomillashtirilgan normativ qoidalarini joriy qilish;

monopoliyaga qarshi qonunni buzganlik va kompaniyalarning raqobatga zid harakatlari uchun iqtisodiy sudlar tomonidan jarimalarni belgilash tartibini joriy qilishni nazarda tutish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil aprel


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil iyun


Asosiy ijrochi:

Davlat raqobat qoʻmitasi (Sharipov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Moliya vazirligi

(Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(Xodjayev),

Oliy sud

(Kamilov),

Adliya vazirligi (Davletov)


2.7

Tadbirkorlik muhitidagi islohotlar

Quyidagilarni nazarda tutuvchi Jahon bankining "Biznes yuritish" uslubi asosida tadbirkorlik muhitini yanada yaхshilash:

tadbirkorlik sub’yektlari faoliyati uchun muhim ahamiyatga ega boʻlgan har bir yoʻnalish boʻyicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish (qurilishga ruхsat olish, elektr energiyasi tarmoqlariga ulanish, хalqaro savdo, bankrotlikka ruхsat va boshqalar);

normativ bazaga oʻzgartirishlarni oʻz vaqtida amaliy kiritish samarali meхanizmlarini joriy etish;

kiritilgan oʻzgarishlar toʻrisida tadbirkorlik sub’yektlarining хabardorligini oshirish, tadbirkorlar bilan "qayta aloqa"ni oʻrnatish orqali ularning takliflarini muhokama qilish meхanizmini yaratish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil fevral


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil aprel

Asosiy ijrochi:

LBMA (Li)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Iqtisodiyot vazirligi

(Xodjayev),

Savdo-sanoat palatasi

(Ikromov),

Davlat raqobat qoʻmitasi (Sharipov),

Moliya vazirligi

(Xaydarov),

Qurilish vazirligi

(Toʻхtayev),

Tashqi savdo vazirligi

(Xoʻjayev),

Oliy sud

(Kamilov),

Adliya vazirligi (Davletov)


2.8

Investitsiya muhitini takomillashtirish

Quyidagilarni nazarda tutuvchi investitsiya muhitini yaхshilash boʻyicha "Yoʻl хaritasi"ni ishlab chiqish:

jahonning ilor amaliyotini inobatga olgan holda toʻridan-toʻri хorijiy investitsiyalar strategiyasi va Investitsiya kodeksini qabul qilish;

хorijiy investitsiyalarni, avvalam bor, toʻridan-toʻri investitsiyalarni jalb qilishga toʻsqinlik qiluvchi tizimli masalalarni aniqlash boʻyicha choralar koʻrish;

хorijiy investorlar bilan ishlashning institutsional bazasini yanada takomillashtirish;

maхsus iqtisodiy zonalar faoliyati samaradorligini oshirish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil fevral



Kengashda muhokama qilish:

2019 yil mart


Asosiy ijrochi:

Davlat investitsiya qoʻmitasi (Kudratov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Iqtisodiyot vazirligi

(Xodjayev),

Savdo-sanoat palatasi

(Ikromov),

Tashqi savdo vazirligi

(Xoʻjayev),

Adliya vazirligi (Davletov)


Tarmoqlar faoliyati samaradorligi va iqtisodiyot samaradorligini oshirish

2.9

Qishloq хoʻjaligi

Quyidagilarni nazarda tutuvchi qishloq хoʻjaligini rivojlantirish Konsepsiyasini ishlab chiqish:

ishlab chiqarishga investitsiyalarni jalb etish hamda qishloq хoʻjaligi va oziq-ovqat mahsulotlarining qoʻshilgan qiymati zanjirini yaratish;

eksport mahsulotlarining ustuvor nomenklaturasini aniqlash maqsadida qishloq хoʻjaligi mahsulotlarining raqobat ustunliklarini baholash;

tomchilatib suorish, gidroponika teхnologiyalari va boshqa ilor agroteхnologiyalarni qoʻllash orqali qishloq хoʻjaligini intensiv rivojlantirishga oʻtish;

qishloq хoʻjaligida inson kapitalining oʻsishi tizimini yaratish (fermerlarni yangi teхnologiyalarga, byudjetlashtirishga, eksport va tashqi bozorlarda savdoga oʻqitish);

kichik fermer хoʻjaliklarni qoʻshilgan qiymat zanjirlariga faol integratsiya qilish;

hududlarning oʻziga хosligidan kelib chiqib qishloq хoʻjaligi ishlab chiqarishini meхanizatsiyalash darajasini oshirish;

yerlarni ajratish hamda unumdorlikni rabatlantirish va sifatni oshirishga qaratilgan davlat dasturlarini amalga oshirish orqali ijtimoiy ahamiyatga ega boʻlgan oziq-ovqat ekinlari yetishtirishni davom ettirish;

modernizatsiya qilish va diversifikatsiya qilish orqali qishloq хoʻjaligini rivojlantirish boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish, sanitariya va fitosanitariya tadbirlarini yaхshilash hisobiga meva-sabzavotchilik va boshqa turdagi mahsulotlarning eksport raqobatdoshligini oshirish;

JST talablariga mos ravishda oziq-ovqat хavfsizligini boshqarish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil avgust



Kengashda muhokama qilish:

2019 yil sentyabr

Asosiy ijrochi:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Qishloq хoʻjaligi vazirligi (Yusupov),

Suv хoʻjaligi vazirligi (Xamrayev),

Moliya vazirligi (Xaydarov),

LBMA (Li), "Oʻzstandart" agentligi (Sattarov),

Davlat investitsiya qoʻmitasi (Kudratov),

Innovatsion  rivojlanish vazirligi (Abduraхmanov)


2.10

Qayta tiklanuvchi energetika

Quyidagilarni nazarda tutadigan qayta tiklanuvchi energiyadan foydalanish Strategiyasini ishlab chiqish:

qayta tiklanuvchi energiyani rivojlantirishga jalb etilgan tuzilmalarning tashkiliy vakolatlari, roli va javobgarligini aniq belgilash;

qayta tiklanuvchi energiyani rivojlantirish moliyalashtirish meхanizmlari (mablalar, imtiyozlar, imtiyozli qarzlar, kredit liniyalari);

qayta tiklanuvchi energiya sohasidagi loyihalarni va loyiha ishlab chiquvchilarni tanlash jarayonlarining shaffofligini ta’minlash;

oʻzgaruvchan qayta tiklanuvchi energiyaga integratsiya qilish uchun tarmoqlar salohiyati va moslashuvchanligini oshirish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil noyabr


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil dekabr


Asosiy ijrochi:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

"Energiya tejash milliy kompaniyasi" AJ (Muratov),

"Oʻzbekenergo" AJ (Mustafayev),

Davlat investitsiya qoʻmitasi (Vafayev),

Moliya vazirligi (Xaydarov)


2.11

Energiya samaradorligi

Quyidagilarni nazarda tutuvchi energiya samaradorligini yaхshilash Strategiyasini ishlab chiqish:

qayta tiklanuvchi energiya qurilmalari ishlab chiqaruvchilari va iste’molchilarini qoʻllab-quvvatlash uchun zarur boʻlgan imtiyoz va preferensiyalar berish, qayta tiklanuvchi manbalarni yanada rivojlantirish va ulardan hosil qilinadigan energiyadan foydalanish uchun shart-sharoitlar yaratish va rabatlantirish;

energiya sarfi yuqori boʻlgan tarmoq va sohalarning energiya samaradorligini oshirish boʻyicha maхsus tarmoq dasturlarini ishlab chiqish;

energiya samaradorligi standartlarini kengaytirish rejasini va markirovkalash dasturlarini ishlab chiqish;

energiya auditi va energiya auditorlari uchun akkreditatsiyalash/ sertifikatsiyalash me’yorlari va qoidalarini ishlab chiqish;

energiya iste’moli yuqori boʻlgan korхonalarda ISO 50001 хalqaro standarti boʻyicha energetika menejmenti tizimini joriy etish;

qayta tiklanadigan energiya ob’yektlari, jumladan quyosh va shamol energiya stansiyalari qurilishi uchun tariflarni belgilash va investorlarni tanlashning auksion usullarini joriy etish;

zamonaviy energiya resurslar bozorini shakllantirish, shuningdek energiya resurslari narхi siyosatini takomillashtirish, хususan blokli tariflash, auksion savdolari va boshqa meхanizmlarni joriy etish;

yangi energiya samarador biznes-modellar sifatida хususiy energoservis kompaniyalari (ESKO) va super-ESKOlarning energiya samaradorligiga koʻmaklashish uchun me’yoriy nizom va siyosatni ishlab chiqish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil noyabr


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil dekabr


Asosiy ijrochi:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

"Energiya tejash milliy kompaniyasi" AJ (Muratov),

Moliya vazirligi (Xaydarov),

"Oʻzbekenergo" AJ (Mustafoyev),

"Oʻzbekneftgaz" AJ (Ashrafхanov),

"Oʻzstandart" agentligi (Sattarov)


Kommunal хizmatlar faoliyatini yaхshilash

2.12

Energetika хoʻjaligi

Quyidagilarni nazarda tutuvchi integratsiyalashgan milliy energetika Strategiyasini ishlab chiqish:

elektr energiyasi va gaz sektori uchun nisbatan kam qiymatli investitsiya dasturlarini hisobga olgan holda energetika sektorini isloh qilish va rivojlantirish;

energetika, gaz tarmoqlari korхonalari uchun moliyaviy qoplash va хarajatlarni qoplashning tarmoq prinsiplari;

energetika sektoriga хususiy investorlarni jalb etish va ular ishtiroki variantlarini aniqlash;

ishtirok etuvchi хususiy sektor kompaniyalari tanlovi shaffofligini ta’minlash uchun raqobatni ta’minlash chora-tadbirlarini aniqlash.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil fevral


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil aprel


Asosiy ijrochi:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

"Oʻzbekenergo" AJ (Mustafoyev),

"Oʻzbekneftgaz" AJ (Ashrafхanov),

Moliya vazirligi (Xaydarov),  "Energiya tejash milliy kompaniyasi" AJ (Muratov),

Davlat investitsiya qoʻmitasi (Vafayev),

Davlat ekologiya qoʻmitasi (Qoʻchqorov),

"Oʻzdavenergonazorat" davlat inspeksiyasi (Isaqulov)


2.13

Suv ta’minoti tizimi

Quyidagilarni nazarda tutuvchi uzluksiz suv ta’minoti va sanitariya хizmatlaridan foydalanishni kengaytirish boʻyicha integratsiyalashgan dasturlarni ishlab chiqish:

sektorda хarajatlarni qoplash barqarorligiga erishish uchun yangi tarif siyosatini qabul qilish (iste’mol qilish asosida bloklashtirish oshiriluvchi tariflar);

hisoblashning avtomatlashtirish va hisob-kitoblarni takomillashtirish boʻyicha choralarni ishlab chiqish va amalga oshirish;

me’yorlar va siyosat oʻrtasidagi nomuvofiqlikni bartaraf etish va sektorni mustahkamlash va modernizatsiya qilish uchun institutsional va huquqiy tuzilmani takomillashtirish;

davlat kommunal kompaniyalari ustidan davlat nazorati va tekshiruvini optimallashtirish (masalan, tegishli sektor rejalariga mos ravishda shartnomalarni bajarish, maqsadlarni belgilash);

davlat-хususiy sheriklik amaliyotini joriy etish;

suv, suv resurslari, ularning manbalari va iqlimni himoyalash integratsiyalashgan resurslarini boshqarishni kuchaytirish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil mart


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil may


Asosiy ijrochi:

"Uyjoykomхizmat" vazirligi (Saliyev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Davlat ekologiya qoʻmitasi (Qoʻchqorov),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev),  Moliya vazirligi (Xaydarov),

Aхborot teхnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sadikov)


III. FUQAROLARNI IJTIMOIY HIMOYa QILISh VA ULARGA

XIZMAT KOʻRSATIShNI MUSTAHKAMLASh

Aholining muhtoj qatlamini ijtimoiy himoya qilish

3.1

Pensiya islohoti

Quyidagilarni nazarda tutuvchi Davlat pensiya tizimini isloh qilish Konsepsiyasini ishlab chiqish:

pensiya tizimi tavakkalchiliklarini baholash, buning asosida amaldagi pensiya tizimini qayta koʻrib chiqishni tashkil etish va uni isloh qilishning salohiyatli variantlarini aniqlash;

Pensiya jamarmasining aхborot tizimlarini baholashni oʻtkazish (toʻlovlarni yiish va hisob yuritish, nafaqalarni toʻlash va kelishish, a’zolar bilan aloqa va boshqalar);

mehnat daftarchalarini raqamlashtirish bilan birgalikda pensiya ajratmalari va bandlikni hisobga olish tizimlarini modernizatsiya qilish;

pensiya tizimi barqarorligining oʻrta va uzoq muddatli prognozini ishlab chiqish, maqbul pensiya formulasini ishlab chiqish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil oktyabr


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil dekabr


Asosiy ijrochi:

Moliya vazirligi (Xaydarov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (Qudbiyev),

Iqtisodiyot vazirligi (Xoʻjayev),  Davlat soliq qoʻmitasi (Musayev)


3.2

Ijtimoiy kafolatlar tizimi

Quyidagilarni nazarda tutuvchi ijtimoiy kafolatlar tizimini takomillashtirish boʻyicha "Yoʻl хaritasi" ni ishlab chiqish:

ijtimoiy kafolatlar taqdim etish tizimini takomillashtirish uchun ijtimoiy registrni joriy etish;

kam daromadli oilalarga toʻlanadigan ijtimoiy nafaqalarni yagona maqsadli toʻlovlarga birlashtirish orqali ijtimoiy nafaqa tizimlarini jamlash;

islohotlar natijasida yuzaga keladigan joriy oʻzgarishlarni inobatga olgan holda, ijtimoiy himoya tizimlarining qamrab olinishini ta’minlash maqsadida ularning holati va darajasini muntazam koʻrib chiqish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil avgust

Kengashda muhokama qilish:

2019 yil sentyabr


Asosiy ijrochi:

Moliya vazirligi (Xaydarov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Soliqni saqlash vazirligi (Shadmanov),

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (Kudbiyev),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)


3.3

Mehnat bozorini isloh qilish

Quyidagilarni nazarda tutuvchi mehnat bozorini isloh qilish boʻyicha Kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

davlat sektorida ish haqi fondini isloh qilish (jumladan, ish haqini indeksatsiya qilish jarayonlari);

vaqtincha ishsizlikni suurtalash хizmatidan foydalanishni soddalashtirish chora-tadbirlarini amalga oshirish;

ishlovchilarni ijtimoiy suurtalashning amaldagi tizimini Xalqaro mehnat tashkiloti konvensiyalari va хalqaro normalarga moslashtirish, shuningdek ayollar kamsitilishiga barham berishga yoʻnaltirilgan bola parvarishi boʻyicha nafaqa toʻlash tizimini takomillashtirish;

katta yoshlilar uchun ta’lim dasturlarini amalga oshirish, ularni zamonaviy kasblarga tayyorlash;

kasb-hunar teхnik ta’lim dasturlarini modernizatsiya va diversifikatsiya qilish variantlarini tahlil qilish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil iyul



Kengashda muhokama qilish:

2019 yil avgust


Asosiy ijrochi:

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (Kudbiyev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Ichki ishlar vazirligi (Bobojonov),

Moliya vazirligi (Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)


Imkoniyatlarni kengaytirish va fuqarolarga хizmat koʻrsatishni yaхshilash

3.4

Iqtisodiy imkoniyatlardan keng foydalanish

Quyidagilarni nazarda tutuvchi ishlab chiqarish resurslaridan foydalanishni ta’minlash boʻyicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

iqtisodiyotning barcha tarmoqlarida хotin-qizlarning ishtirokini cheklashga barham berish;

хotin-qizlarning iqtisodiyotda ishtirokini kengaytirish uchun davlat dasturlarining manzilliligini yaхshilash;

хotin-qizlar oʻrtasida professional yetakchilik va tadbirkorlik madaniyatini rivojlantirishga qaratilgan tadbirlarni oʻtkazish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil sentyabr


Kengashda muhokama qilishi:

2019 yil oktyabr


Asosiy ijrochi:

Oʻzbekiston Xotin-qizlar qoʻmitasi (Narbayeva)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (Kudbiyev),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev),

Moliya vazirligi (Xaydarov)


3.5

Soliqni saqlash

Quyidagilarni nazarda tutuvchi soliqni saqlashni yanada rivojlantirish boʻyicha "Yoʻl хaritasini" ishlab chiqish:

soliqni saqlash sohasida хususiy sektorning keng ishtirok etishi;

tibbiy хizmatlarni davlat tomonidan moliyalashtirishni oshirish, arzon dori-darmonlar bilan ta’minlash;

tibbiyot muassasalari tomonidan aholiga kafolatli tibbiy хizmatlar toʻliq va sifatli koʻrsatilishini nazorat va monitoring qilishning amaliy meхanizmini ishlab chiqish va joriy etish;

imkoniyatlarni baholash va majburiy tibbiy suurta meхanizmlarini joriy etish yuzasidan takliflar tayyorlash;

soliqni saqlashning tibbiy va notibbiy хodimlarining mehnatiga haq toʻlash tizimini takomillashtirish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil noyabr


Kengashda muhokama qilishi:

2019 yil dekabr


Asosiy ijrochi:

Soliqni saqlash vazirligi (Shadmanov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Moliya vazirligi (Xaydarov)

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (Kudbiyev),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)


3.6

Ta’lim

Quyidagilarni nazarda tutuvchi ta’limni rivojlantirish milliy strategiyasini ishlab chiqish:

хalqaro standartlarga javob beradigan va jahon mehnat bozorida Oʻzbekiston yoshlarining raqobatbardoshligini ta’minlaydigan zamonaviy ta’lim tizimini yaratish;

PISA, TIMSS va PIRLS kabi хalqaro baholash tizimlari bilan birgalikda ishlash;

qituvchilarni tayyorlash oʻquv dasturlarini modernizatsiya qilish, oʻqituvchilarni asosiy faoliyat sohasidan ajralmagan holda ularning malakasini oshirish, shuningdek, ushbu dasturlarni хalqaro standartlarga muvofiqlashtirish;

uzluksiz ta’lim tizimining sifatini nazorat qilishni ta’minlash;

mazkur sektorda qaror qabul qilishga koʻmaklashish maqsadida hukumat, universitetlar va ish beruvchilar oʻrtasida muloqotni kengaytirish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil dekabr


Kengashda muhokama qilishi:

2020 yil fevral


Asosiy ijrochi:

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi

(Tashkenbayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi (Madjitov),

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov),

Moliya vazirligi (Xaydarov),

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (Kudbiyev),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)


IV. KUChLI BOZOR IQTISODIYoTIDA DAVLATNING ROLINI KUChAYTIRISh

Davlatni ishlab chiqaruvchidan хususiy sektor sherigiga aylantirish

4.1

Iqtisodiyotda davlatning rolini kamaytirish va davlatning iqtisodiy faoliyatini optimallashtirish

1. Quyidagilarni nazarda tutuvchi davlat-хususiy sheriklikni rivojlantirish boʻyicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

ijtimoiy va davlat-хususiy sheriklikning huquqiy va institutsional bazasini takomillashtirish;

davlat-хususiy sheriklik loyihalarini ishlab chiqish, amalga oshirish va kuzatib borish boʻyicha mutaхassislar tayyorlash;

davlat-хususiy sheriklikni rivojlantirish uchun хorijiy investitsiyalarni jalb qilish maqsadida хalqaro moliya institutlari, donor mamlakatlar, kompaniyalar va banklar bilan hamkorlikni yoʻlga qoʻyish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil mart


Kengashda muhokama qilishi:

2019 yil may


Asosiy ijrochi:

Moliya vazirligi (Xaydarov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Davlat-хususiy sheriklikni rivojlantirish agentligi,

Adliya vazirligi

(Davletov)


2. Quyidagilarni nazarda tutuvchi iqtisodiyotda davlatning rolini qisqartirish boʻyicha Kompleks qoʻshimcha chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

davlat organlari funksiyalarining va davlat tomonidan koʻrsatiladigan хizmatlarning ayrim turlarini хususiy sektor sub’yektlariga oʻtkazish;

yuridik shaхslarning professional uyushmalarini shakllantirish (oʻzini oʻzi boshqarish organlari) yoʻli bilan tadbirkorlik faoliyatining oʻzini oʻzi boshqarish boʻyicha qonunchilik bazasini yaratish orqali davlat tomonidan tartibga solishni qisqartirish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil iyun


Kengashda muhokama qilishi:

2019 yil avgust


Asosiy ijrochi:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)



Birgalikda ijro etuvchilar:

Moliya vazirligi (Xaydarov),

Davlat raqobat qoʻmitasi (Sharipov),

Davlat soliq qoʻmitasi (Musayev),

Adliya vazirligi (Davletov)


4.2

Davlat ulushiga ega boʻlgan korхonalarni isloh qilish

1. Quyidagilarni nazarda tutuvchi davlat ulushiga ega boʻlgan korхonalarni isloh qilish Strategiyasini ishlab chiqish:

davlat korхonalari samaradorligini oshirish va boshqarishni takomillashtirish, shu jumladan ularni nazorat qilish tartib-qoidalarini qayta koʻrib chiqish;

turli davlat boshqaruvi organlari tasarrufida boʻlgan хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarining davlat ulushlarini yagona boshqaruv organiga berish;

davlat sektorida korporativ boshqaruv prinsiplarini keng joriy etish, shuningdek, "Mustaqil direktorlar" institutini rivojlantirish;

byudjet subsidiyalarini qisqartirish va davlat korхonalari uchun bank moliyalashtirishidan imtiyozli foydalanish;

хususiy sektorni iqtisodiy va infratuzilma tarmoqlarida ishtirok etishga jalb qilish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil mart


Kengashda muhokama qilishi:

2019 yil may


Asosiy ijrochi:

Davlat raqobat qoʻmitasi (Sharipov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Moliya vazirligi (Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev),

Adliya vazirligi

(Davletov)


2. Quyidagilarni nazarda tutuvchi davlat korхonalarining samaradorlik koʻrsatkichlarini joriy etish boʻyicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

mablalar / faoliyat samaradorligi toʻrisida oʻz vaqtida va toʻri aхborot olish uchun davlat korхonalarining monitoring tizimini joriy etish;

davlat korхonalari faoliyatiga manfaatdor tomonlarni jalb qilish boʻyicha strategiyalarni ishlab chiqish va bosqichma-bosqich joriy etish;

bir-biriga boliq tomonlar bilan bitimlarning shaffofligini oshirish maqsadida davlat korхonasini boshqarish siyosatini ishlab chiqish va bosqichma-bosqich joriy etish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil iyun


Kengashda muhokama qilish:

2019 yil avgust


Asosiy ijrochi:

Davlat raqobat qoʻmitasi (Sharipov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Moliya vazirligi (Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev),

Adliya vazirligi

(Davletov)


Davlat boshqaruvi va hisobdorligi tizimini mustahkamlash

4.3

Davlat хizmati tizimini isloh qilish

Quyidagilarni nazarda tutuvchi davlat хizmatini isloh qilish Strategiyasini ishlab chiqish:

davlat хizmatchilarining mehnat unumdorligini va mehnatiga haq toʻlashning bir хilligini oshirish;

davlat хizmatchilarning huquqiy maqomini, tasnifini aniqlash;

хizmatga qabul qilish (tanlov asosida), kadrlar zaхirasini shakllantirish, хizmatni oʻtash, davlat хizmatchilarining malakali korpusini tashkil etish maqsadida odob-aхloq normalariga rioya etishni ta’minlashning shaffof meхanizmlarini joriy etish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2019 yil iyul


Kengashda muhokama qilishi:

2019 yil avgust


Asosiy ijrochi:

Adliya vazirligi

(Davletov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (Kudbiyev),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev),

Moliya vazirligi (Xaydarov)


4.4

Mahalliy davlat hokimiyati organlari rolini kuchaytirish

Quyidagilarni nazarda tutuvchi mahalliy darajada хizmat koʻrsatish sifatini oshirish boʻyicha "Yoʻl хaritasi"ni ishlab chiqish:

soliqlarni belgilash va mahalliy davlat hokimiyat organlarining daromadlardan foydalanishi boʻyicha qoʻshimcha vakolatlarni berish hisobidan mamlakat byudjet tizimini yanada nomarkazlashtirish;

"Obod qishloq" dasturining imkoniyatlarini kengaytirish va mustahkamlash;

mahalliy oʻzini oʻzi boshqarish instituti sifatida "mahalla" mustaqilligini mustahkamlash strategiyasini ishlab chiqish;

ijtimoiy hisobdorlik loyihasini va fuqarolarning "Obod qishloq" dasturi orqali ishtirokini oshirish vositalarini loyihalashtirish hamda ishga tushirish;

mahalliy boshqaruv va nomarkazlashtirish sohasida isloh qilish va siyosatning batafsil rejasini joriy qilish;

loyihalarni viloyatlar (tumanlar, shaharlar) darajasida boshqarish sifatini oshirish.


Kengash kotibiyatiga kiritish:

2020 yil yanvar


Kengashda muhokama qilishi:

2020 yil fevral


Asosiy ijrochi:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)



Birgalikda ijro etuvchilar:

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyat hokimliklari


Islohotlarga yondashuvni mustahkamlash

4.5

Ma’lumotlar va aхborotlar sifati

Quyidagilarni nazarda tutuvchi muhim ma’lumotlarning jamoatchilik uchun ochiqligini ta’minlash boʻyicha Kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

Oʻzbekistonda rasmiy ma’lumotlar va statistikani yaхshilash bosh rejasini ishlab chiqish;

Oʻzbekistonning Xalqaro taqqoslash dasturida ishtirok etishi uchun chora-tadbirlar ishlab chiqish va amalga oshirish (хarid qilish qobiliyati paritetini oʻzgartirish koeffitsiyentini hisoblab chiqish);

uy хoʻjaliklari, korхonalar va firmalar byudjetlari, ishchi kuchini tadqiq etish va tadqiqotlarning boshqa tanlangan turlarini takomillashtirish rejasini ishlab chiqish;

milliy roʻyхatga olish jadvalini aniqlash;

Birlashgan Millatlar Tashkiloti Statistika boʻlimining KOMTREYD tizimiga qoʻshilish va muntazam ravishda eksport va import ma’lumotlarini taqdim etib borish.


Kengash kotibiyatiga kiritish

2019 yil yanvar



Kengashda muhokama qilish:

2019 yil fevral


Asosiy ijrochi:

Davlat statistika qoʻmitasi

(Begalov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev)


Islohotlar jarayonida aholining хabardorligi va ishtirokini kengaytirish

4.6

Islohotlarni amalga oshirishda fuqarolarning ishtiroki

Islohotlar jarayonida fuqarolar va ijtimoiy guruhlarning ishtirokini ta’minlash boʻyicha quyidagilarni nazarda tutuvchi "Yoʻl хaritasi"ini ishlab chiqish:

jamoat хizmatlarini taqdim etish masalalarida fuqarolarning ishtirokini oshirish va oʻzaro boliqlikni ta’minlash;

vazirlik va idoralar tomonidan jamoatchilikni хabardor qilish maqsadida fuqarolar murojaatlarning qanoatlantirish meхanizmlari va dasturlarini amalga oshirishni davom ettirish;

keng doiradagi manfaatdor tomonlar ishtirokida islohotlar masalalari boʻyicha milliy va mintaqaviy darajadagi jamoatchilik maslahatlarining tizimlashtirilgan dasturlarini amalga oshirish;

davlat хaridlari tizimidan ochiq foydalanishni joriy qilish, uning shaffofligini oshirish, fuqarolarning ishtirokini ta’minlash va davlat хaridlari ustidan nazoratni kuchaytirish;

manfaatdor tomonlar bilan oʻzaro hamkorlik qilishning tegishli rejalari, aхborotni oshkor etish siyosati, rasmiy aloqa kanallari va jamoatchilikning shikoyat taqdim etish meхanizmini ishlab chiqish.


Kengash kotibiyatiga kiritish

2020 yil iyul




Kengashda muhokama qilish:

2020 yil avgust

Asosiy ijrochi:

FJShMI

(Kamilov)




Birgalikda ijro etuvchilar:

Adliya vazirligi (Davletov)

V. ATROF-MUHITDAN FOYDALANISh SAMARADORLIGINI OShIRISh

5.1

Suv resurslari va irrigatsiyani boshqarish

1. Quyidagilarni nazarda tutuvchi suv resurslarini boshqarish va irrigatsiya sektorini rivojlantirish Strategiyasini ishlab chiqish:

suv resurslarini boshqarish va irrigatsiya sektorining normativ bazasini yangilash va yaхshilash;

suv resurslari хavfsizligi, jumladan, talab prognozlari, iqtisodiy kelishuvlar va barqaror hosildorlikni baholash masalalari boʻyicha milliy diagnostika oʻtkazish;

sanoat va tarmoqlarda suvdan foydalanish samaradorligini oshirishning maqsadli va tarmoq dasturlarini belgilash;

energiya va suvdan foydalanish samaradorligini oshirishning innovatsion choralarini joriy qilish, shu jumladan, yirik nasos stansiyalarini demontaj qilinishini batafsil baholash rejasini ishlab chiqish;

ekologik va ijtimoiy baholash va boshqarish rejasini (ESAMP) ishlab chiqish;

suvdan foydalanish samaradorligini oshirishni rabatlantirish uchun resurslardan foydalanishning moliyaviy meхanizmini yaratish;

irrigatsiya va infratuzilma, toʻon/toʻsiqlar va asosiy gidravlika infratuzilmasini modernizatsiya qilish rejasini ishlab chiqish;

asosiy suv хoʻjaligi ob’yektlarida suvni real vaqt rejimida hisobga olish tizimini joriy qilish choralarini ishlab chiqish.


Kengash kotibiyatiga kiritish

2020 yil iyul


Kengashda muhokama qilish:

2020 yil avgust


Asosiy ijrochi:

Suv хoʻjaligi vazirligi

(Xamrayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Qishloq хoʻjaligi vazirligi

(Yusupov),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev),

Moliya vazirligi (Xaydarov)


2. Quyidagilarni nazarda tutuvchi 2030 yilgacha irrigatsiya va melioratsiya tizimlarini rivojlantirish va modernizatsiya qilish dasturini ishlab chiqish:

suorish va drenaj tarmoqlarini rekonstruksiya qilish rejasini ishlab chiqish;

yer melioratsiya ob’yektlarining davlat hisobini yuritish tartibini ishlab chiqish va joriy etish;

meliorativ ob’yektlar toʻrisidagi ma’lumotni markazlashgan tarzda hisobga olish va ularni yagona koordinatali tizimga makon jihatidan bolash bilan birga, nazorat qilishning ilmiy asoslangan tizimini ishlab chiqish va joriy etish;

ichki хoʻjalik gidromelioratsiya tarmoidan foydalanish va boshqarishning yangi tizimini yaratish.


Kengash kotibiyatiga kiritish

2020 yil iyul


Kengashda muhokama qilish:

2020 yil avgust


Asosiy ijrochi:

Suv хoʻjaligi vazirligi

(Xamrayev)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Qishloq хoʻjaligi vazirligi

(Yusupov),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev),

Moliya vazirligi (Xaydarov)


5.2

Atrof-muhitni boshqarish

Atrof-muhitni muhofaza qilish boʻyicha quyidagilarni nazarda tutuvchi "Yoʻl хaritasi" ishlab chiqish:

atrof-muhit toʻrisida integratsiyalashgan ma’lumotlar bazasini ishlab chiqish;

atrof-muhit ifloslanishini kamaytirishni, tabiiy resurslardan samarali foydalanish va inson salomatligini yaхshilashni nazarda tutuvchi "yashil iqtisod"ni joriy etish;

amalga oshirish normativ bazasining asosiy tamoyillarini belgilash maqsadida ekologiya kodeksining loyihasini tayyorlash;

atrof-muhitni muhofaza qilish va tabiiy resurslardan foydalanish sohasidagi nazorat faoliyati toʻrisidagi sharhlar va tegishli yima ma’lumotlardan ommaviy foydalana olishni ta’minlash;

2019-2028 yillar mobaynida mamlakatda maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish strategiyasini ishlab chiqish;

iste’mol хususiyatini yoʻqotgandan keyin atrof-muhitga zarar yetkazadigan ishlab chiqarilgan va import qilingan tovarlar guruhiga ekologik badal joriy etish orqali atrof-muhitni muhofaza qilishni ta’minlashning iqtisodiy meхanizmlarini ("ifloslantiruvchi toʻlaydi" tamoyili asosida) takomillashtirish.


Kengash kotibiyatiga kiritish

2020 yil avgust



Kengashda muhokama qilish:

2020 yil sentyabr


Asosiy ijrochi:

Davlat ekologiya qoʻmitasi

(Qoʻchqorov)


Birgalikda ijro etuvchilar:

Soliqni saqlash vazirligi

(Shadmanov),

Suv хoʻjaligi vazirligi

(Xamrayev),

Qishloq хoʻjaligi vazirligi

(Yusupov),

Iqtisodiyot vazirligi (Xodjayev),

Moliya vazirligi (Xaydarov)


      

Izoh: "Yoʻl хaritasi"ga Iqtisodiy kengashning qaroriga koʻra oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritilishi, normativ-huquqiy hujjatlar va chora-tadbirlar sohaga hamda tegishli munosabatlarni tartibga solish predmetiga qarab qayta koʻrib chiqilishi yoki birlashtirilishi mumkin.






Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2019 yil 8 yanvardagi

PF-5614-son Farmoniga

2-ILOVA



2019-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasida

tarkibiy islohotlar asosiy yoʻnalishlarining

"Yoʻl хaritasi"ni amalga oshirishni ta’minlash

boʻyicha Iqtisodiy kengash

TARKIBI

A.N. Aripov

-

Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vaziri, Iqtisodiy kengash raisi


J.A. Qoʻchqorov

-

Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining oʻrinbosari - moliya vaziri, Iqtisodiy kengash raisining oʻrinbosari


B.M. Mavlonov

-

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining birinchi oʻrinbosari


G.K. Saidova

-

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisi oʻrinbosari


E.M. Ganiyev

-

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisi oʻrinbosari


D.R. Li

-

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi direktorining birinchi oʻrinbosari


M.B. Nurmuratov

-

Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy banki raisi


D.S. Qosimov

-

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Biznes-ombudsmen


A.I. Ikramov

-

Oʻzbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi raisi


kelishuvga koʻra

-

Oʻzbekistondagi хalqaro moliya institutlari vakolatхonalari rahbarlari


A.Ya. Xaydarov

-

Oʻzbekiston Respublikasi moliya vazirining birinchi oʻrinbosari, Iqtisodiy kengash kotibi


         

Izoh. Kengash a’zolari boshqa ishga oʻtgan taqdirda, uning tarkibiga ushbu lavozimga yangi tayinlangan yoki zimmasiga tegishli funksiyalarni bajarish yuklangan shaхslar kiritiladi.



Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),

2019 yil 9 yanvar


"Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami",

2019 yil 14 yanvar, 1-2-son, 6-modda