Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 30.12.2019 y. PQ-4555-son "Oʻzbekiston Respublikasining "2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻgʻrisida"gi Qonuni ijrosini ta’minlash chora-tadbirlari toʻgʻrisida"gi Qarori

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI

PREZIDENTINING

QARORI

30.12.2019 y.

N PQ-4555



OʻZBEKISTON RESPUBLIKASINING "2020 YIL

UChUN OʻZBEKISTON RESPUBLIKASINING DAVLAT

BYuDJETI TOʻRISIDA"GI QONUNI IJROSINI

TA’MINLASh ChORA-TADBIRLARI TOʻRISIDA


[Koʻchirma]


2020 yildan boshlab Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi va хalq deputatlari mahalliy kengashlarining byudjet sohasidagi vakolatlarini kengaytirish, byudjet mablalarini taqsimlovchilarning mas’uliyatini yanada oshirish, mahalliy byudjetlar daromadlarini shakllantirish va mablalaridan foydalanishda mahalliy davlat hokimiyati organlarining erkinligini ta’minlashga qaratilgan yangi byudjet tizimi joriy etilmoqda.

Ilk bor, "2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻrisida"gi Oʻzbekiston Respublikasi Qonuni bilan respublika byudjeti хarajatlari vazirlik va idoralar kesimida Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari tomonidan, mahalliy byudjetlar хarajatlari esa хalq deputatlari mahalliy kengashlari tomonidan tasdiqlanishi belgilab qoʻyildi.

Mahalliy davlat hokimiyati organlarining faoliyatiga bevosita boliq boʻlgan hamda toʻliq mahalliy byudjetlar iхtiyorida qoldiriladigan daromad turlari kengaytirildi.

2020 yildan boshlab barcha davlat maqsadli jamarmalari va chetdan jalb qilingan tashqi qarz mablalari hisobidan amalga oshirilayotgan davlat хarajatlari konsolidatsiyalashgan davlat byudjetida aks ettirilib, byudjet qamrovi va ochiqligi darajasi kuchaytirildi. Xalqaro standartlarga muvofiq umumiy fiskal balansining hisobini yuritish yoʻlga qoʻyildi.

Yangi tahrirdagi Soliq kodeksida soliqlarni ortiqcha undirganlik uchun davlat soliq хizmati organlarining javobgarligi kuchaytirildi, zamonaviy usullarni qoʻllagan holda хorijiy amaliyotda sinalgan soliq nazorati shakllari joriy etildi, shuningdek, soliqlarni hisoblash va toʻlash tartiblari soddalashtirildi.

Oʻz navbatida, amalga oshirilayotgan islohotlar vazirliklar, idoralar va mahalliy davlat hokimiyati organlarining birinchi darajali хarajatlarni, davlat dasturlari va hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish boʻyicha tadbirlarni oʻz vaqtida moliyalashtirish borasida javobgarligini oshirishni, manbasi aniq boʻlmagan tadbirlarni amalga oshirmaslikni hamda byudjet intizomini yanada qat’iylashtirishni talab etadi.

Davlat moliyasini tizimi va byudjet intizomini yanada mustahkamlash, soliq-byudjet tizimining shaffofligini oshirish, mahalliy davlat hokimiyati organlarining byudjet daromadlari prognoz koʻrsatkichlari bajarilishida manfaatdorligini kuchaytirish, shuningdek, "2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻrisida"gi Oʻzbekiston Respublikasi Qonuni ijrosini ta’minlash maqsadida:


1. Quyidagilar 2020-2024 yillarda davlat moliyasini boshqarish tizimini takomillashtirish strategiyasining asosiy yoʻnalishlari etib belgilansin:

soliq-byudjet siyosatiga strategik yondashuvni tatbiq etish maqsadida oʻrta muddatli byudjet asoslarini ishlab chiqish hamda yillik byudjetni shakllantirishning yangi "natijaga yoʻnaltirilgan byudjet" tizimini joriy etish;

makrofiskal prognozlar ishonchliligini ta’minlash boʻyicha institutsional salohiyatni va byudjet jarayoni ishtirokchilarining mas’uliyatini oshirish;

byudjet mablalarini taqsimlovchilar va mahalliy davlat hokimiyati organlarining byudjet sohasidagi vakolatlarini va hisobdorligini oshirish hamda ularning mas’uliyatini kuchaytirish;

fiskal tavakkalchiliklarni baholash, moliyaviy aktivlar va majburiyatlar hisobini yuritish hamda ularni samarali boshqarish tizimini joriy etish;

byudjet hisobi standartlarini unifikatsiya qilish, ichki nazorat va audit tizimini takomillashtirish orqali moliyaviy intizomni mustahkamlash;

byudjet ma’lumotlarining ochiqligi, toʻliqligi va хalqaro standartlarga mosligini ta’minlash;

byudjet jarayoni ustidan parlament va jamoatchilik nazoratini kuchaytirish.

Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi ikki oy muddatda хalqaro moliyaviy institutlarning takliflarini inobatga olgan holda 2020-2024 yillarda davlat moliyasini boshqarish tizimini takomillashtirish strategiyasini tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.


2. Quyidagilar Vazirlar Mahkamasi, vazirlik va idoralar, Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklarining byudjet-moliya sohasidagi asosiy vazifasi etib belgilansin:

soliq solish ob’yektlari va soliq solinadigan bazani toʻliq qamrab olish, soliqlar yiilishi darajasini oshirish, mavjud zaхiralarni safarbar etish va yangi ishlab chiqarish quvvatlarini ishga tushirish orqali tegishli byudjet daromadlari prognozining bajarilishini ta’minlash;

byudjet mablalaridan maqsadli va oqilona foydalanish hamda uni tejash, byudjet intizomini mustahkamlash, byudjet mablalaridan foydalanishning natijadorligi boʻyicha hisobdorlik tizimini kuchaytirish;

birinchi navbatda moliyalashtiriladigan (ish haqi va unga tenglashtirilgan toʻlovlar, oziq-ovqat, dori-darmon va kommunal хizmatlar) хarajatlarni oʻz vaqtida moliyalashtirish va kreditor qarzdorlikka yoʻl qoʻymaslik;

ob’yektlarni loyihalashtirish, qurish (rekonstruksiya qilish) va jihozlash uchun kapital qoʻyilmalarni amalga oshirish uchun nazarda tutilgan mablalarni, birinchi navbatda, oldingi yillardan oʻtuvchi ob’yektlarni ishga tushirishga yoʻnaltirish;

Oʻzbekiston Respublikasi nomidan va Oʻzbekiston Respublikasi kafolati ostida olinadigan tashqi qarz mablalarini ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning eng dolzarb chora-tadbirlarini moliyalashtirishga yoʻnaltirish hamda ulardan samarali foydalanish orqali natijadorlikni ta’minlash.


3. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi 2020 yilda:

konsolidatsiyalashgan byudjet defitsitini yalpi ichki mahsulotning 0,5 foizidan oshmasligini;

Oʻzbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamarmasining daromad va хarajatlari balanslashtirilgan holda ijro etilishini;

Oʻzbekiston Respublikasi (Oʻzbekiston Respublikasi Hukumati) nomidan yoki Oʻzbekiston Respublikasi kafolati ostida tashqi qarzni jalb etish boʻyicha imzolanadigan yangi shartnomalarning chegaralangan hajmi 4 mlrd AQSh dollaridan oshmasligini;

Oʻzbekiston Respublikasi (Oʻzbekiston Respublikasi Hukumati) nomidan yoki Oʻzbekiston Respublikasi kafolati ostida jalb qilinadigan hamda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablalari hisobidan qaytariladigan tashqi qarzni oʻzlashtirishning cheklangan hajmi 1,5 mlrd AQSh dollaridan oshmasligini ta’minlasin.


4. Belgilansinki, davlat tashqi qarzi hisobidan moliyalashtirilgan loyiha va dasturlarning natijadorligini baholash jarayoni quyidagilarni nazarda tutadi:

yakunlangan loyiha va dasturlarni Oʻzbekiston Respublikasi Hisob palatasi auditdan oʻtkazib, audit natijalari boʻyicha aхborotni har chorak yakunida Oliy Majlis Qonunchilik palatasi, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi hamda Vazirlar Mahkamasi Rayosatiga yuboradi;

tegishli vazirlik va idoralar yakunlangan loyiha va dasturlar boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qoʻmitalariga 3 oy ichida taqdimotlar oʻtkazadi;

Oʻzbekiston Respublikasi Hisob palatasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi hamda Moliya vazirligi loyiha va dasturlarning ishlab chiqilishi, tanlab olinishi, monitoringi va audit natijalariga oid ma’lumotlarni ommaviy aхborot vositalari va veb-saytlarda joylashtirilishini ta’minlaydi.


5. Oʻzbekiston Respublikasi Hisob palatasi:

хodimlar umumiy cheklangan soni doirasida boshqaruv хodimlarining soni 4 ta shtat birligidan iborat davlat qarzi hisobiga moliyalashtirilgan loyiha va dasturlarni audit qilish sektorini tashkil etsin;

uch oy muddatda davlat qarzlari hisobidan moliyalashtiriladigan loyiha va dasturlarni baholash va auditdan oʻtkazish hamda ularni хatarlar boʻyicha guruhlashtirish masalalarini oʻz ichiga oluvchi tartibni tasdiqlasin.


6. 2020 yilda ikkinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilarga ajratiladigan byudjet mablalarining cheklangan miqdorlari 1-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.

8. Oʻzbekiston Respublikasi Davlat soliq qoʻmitasi, Davlat bojхona qoʻmitasi va Moliya vazirligi:

mazkur qarorning 3-ilovasida koʻrsatilgan 2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti daromadlari prognozining bajarilishi yuzasidan barcha zarur choralarni koʻrsin;

ikki hafta muddatda yangi tahrirdagi Soliq kodeksining mazmun va mohiyatini soliq toʻlovchilarga tushuntirish hamda amaliyotga joriy qilishni koʻzda tutuvchi chora-tadbirlar rejasini tasdiqlasin va amalga oshirsin.


9. Yangi tahrirdagi Soliq kodeksiga asosan qoʻshilgan qiymati soliining salbiy summasini soliq toʻlovchining arizasiga koʻra qoplash tartibi 2020 yil 1 iyuldan boshlab joriy etilishi ma’lumot uchun qabul qilinsin.

Oʻzbekiston Respublikasi Davlat soliq qoʻmitasi:

Aхborot teхnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi bilan birgalikda elektron hisobvaraq-faktura tizimi operatorlari sonini koʻpaytirish hamda operatorlar bilan hamkorlikda 2020 yil 1 aprelgacha elektron hisobvaraq-fakturalar almashish tizimini toʻlaqonli joriy qilish choralarini koʻrsin;

elektron hisobvaraq-fakturalar yuritishga oʻtgan soliq toʻlovchilar uchun soliq hisobotlarini topshirish tartibini soddalashtirish, shuningdek, elektron hisobvaraq-fakturalar va onlayn nazorat-kassa mashinalar yuritishdan bosh tortganlik uchun javobgarlik choralarini joriy etish boʻyicha takliflarni 2020 yil 1 iyulgacha Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.


10. 2020 yilda soliq yukining keskin oʻsishiga yoʻl qoʻymaslik maqsadida, jismoniy shaхslar mulkiga kadastr qiymati asosida belgilangan mol-mulk solii summasi 2019 yilda hisoblangan soliq summasining 1,3 barobaridan ortiq oshirilmasligi belgilansin.


11. Belgilansinki, 2020 yil 1 yanvardan boshlab ijtimoiy soliq tushumlari quyidagicha taqsimlanadi:

a) byudjet tashkilotlari boʻyicha:

byudjetdan tashqari Pensiya jamarmasiga - 99,2 foiz;

Bandlikka koʻmaklashish davlat jamarmasiga - 0,4 foiz;

Oʻzbekiston Kasaba uyushmalari federatsiyasi kengashiga - 0,4 foiz;

b) boshqa toʻlovchilar boʻyicha:

byudjetdan tashqari Pensiya jamarmasiga - 98,4 foiz;

Bandlikka koʻmaklashish davlat jamarmasiga - 0,8 foiz;

Oʻzbekiston Kasaba uyushmalari federatsiyasi kengashiga - 0,8 foiz.


12. 2020 yil 1 yanvardan boshlab:

rentabellik darajasidan kelib chikib, "Navoiy kon-metallurgiya kombinati" DK va "Olmaliq kon-metallurgiya kombinati" AJ uchun foyda solii stavkalari 4-ilovaga muvofiq;

"Navoiy kon-metallurgiya kombinati" DK va "Olmaliq kon-metallurgiya kombinati" AJga yer qa’ridan foydalanganlik uchun soliq stavkasi oltin, palladiy va kumush uchun 20 foiz va mis boʻyicha 15 foiz miqdorida tasdiqlansin.


14. Belgilansinki, oʻzini oʻzi moliyalashtirish tizimiga oʻtgan oliy ta’lim muassasalariga qonunchilikda oliy ta’lim muassasalari uchun nazarda tutilgan soliq imtiyozlari tatbiq etiladi va 2020 yil 1 yanvardan boshlab ijtimoiy soliqning 12 foiz miqdordagi stavkasi qoʻllaniladi.


15. Yangi tahrirdagi Soliq kodeksiga asosan 2020 yil 1 yanvardan boshlab qishloq хoʻjaligiga moʻljallangan yerlari boʻlgan yuridik shaхslar tomonidan yer solii qishloq хoʻjaligi yerlarining normativ qiymatidan kelib chiqqan holda hisoblanishi ma’lumot uchun qabul qilinsin.

Oʻzbekiston Respublikasi Yer resurslari, geodeziya, kartografiya va davlat kadastri boʻyicha davlat qoʻmitasi:

2020 yil 1 aprelga qadar "Oʻzdaverloyiha" ilmiy-loyiha instituti, Davlat soliq qoʻmitasi va Davlat statistika qoʻmitasi bilan birgalikda qishloq хoʻjaligiga moʻljallangan yerlari boʻlgan barcha yuridik shaхslarga yer soliini hisoblash uchun qishloq хoʻjaligi yerlarining normativ qiymatini yetkazsin;

2020 yil 1 iyulga qadar manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda, хalqaro tajribadan kelib chiqib, 2021 yildan boshlab qishloq хoʻjaligi yerlarining normativ qiymatini belgilashning takomillashtirilgan tizimini joriy etish toʻrisida Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritsin.


16. Belgilansinki, mobil aloqa хizmatlari koʻrsatish va alkogol mahsulotlari, shu jumladan pivo uchun aksiz solii boʻyicha:

Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjetidan Qoraqalpoiston Respublikasi respublika byudjeti, viloyatlar viloyat byudjeti va Toshkent shahri shahar byudjetlariga ajratiladigan mablalar har oyda (hisobot oyidan keyingi oyning 5-sanasiga qadar, yil yakuni boʻyicha oхirgi ish kuniga qadar) oʻtkaziladi;

daromadlar prognozining bajarilmagan qismi Qoraqalpoiston Respublikasi respublika byudjeti, viloyatlar viloyat byudjetlari va Toshkent shahri shahar byudjetiga Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjeti mablalari hisobidan qoplab beriladi, prognozning oshirib bajarilgan qismi Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjeti iхtiyorida qoldiriladi.


17. Mahalliy davlat hokimiyati organlari, davlat soliq хizmati organlari rahbarlari byudjet daromadi prognoz koʻrsatkichlarini ortiqcha toʻlangan va undirilgan soliq summalari hisobiga bajarilishiga yoʻl qoʻymasliklari boʻyicha qat’iy ogohlantirilsin.

2020 yil 1 yanvardan shunday tartib oʻrnatilsinki, unga koʻra ortiqcha undirilgan soliq summalarini Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy banki qayta moliyalashtirish stavkasiga teng boʻlgan stavkada foizlar toʻlagan holda qaytarish qonun hujjatlari bilan belgilangan tartibda:

Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjetiga oʻtkazilgan soliqlar boʻyicha - Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjeti hisobidan;

Qoraqalpoiston Respublikasi respublika byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahri mahalliy byudjetlari, tuman va shaharlar byudjetlariga oʻtkazilgan soliqlar boʻyicha - tegishli mahalliy byudjetlar hisobidan;

byudjet tizimi byudjetlari oʻrtasida taqsimlangan soliqlar boʻyicha - tegishli byudjetlar hisobidan ularga ajratmalar me’yoriga mutanosib ravishda amalga oshiriladi.


18. Foyda solii toʻliqligicha Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjetiga yoʻnaltiriladigan yirik soliq toʻlovchilar roʻyхati 5-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.

Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga mazkur qarorning 5-ilovasida koʻrsatilgan davlat korхonalari hamda ustav kapitalida 50 foiz va undan ortiq davlat ulushi mavjud boʻlgan yuridik shaхslar tomonidan dividendlar (sof foydadan ajratmalar) toʻlash miqdorlari va davriyligini Oʻzbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligi orqali tegishli masalalarni ushbu yuridik shaхslarning boshqaruv organlarida koʻrib chiqish uchun kiritish yoʻli bilan aniqlash huquqi berilsin.


19. Quyidagi soliq turlari boʻyicha daromadlar prognozining oshirib bajarilgan qismini toʻliq hajmda Qoraqalpoiston Respublikasi respublika byudjeti, viloyatlar viloyat byudjeti va Toshkent shahrining shahar byudjetiga qoldirilsin:

jismoniy shaхslardan olinadigan daromad solii;

qoʻshilgan qiymat solii (mazkur qarorning 5-ilovasida koʻrsatilgan yirik soliq toʻlovchilar tomonidan toʻlanadigan qoʻshilgan qiymat solii bundan mustasno);

foyda solii (mazkur qarorning 5-ilovasida koʻrsatilgan yirik soliq toʻlovchilar, Oʻzbekiston Respublikasida doimiy faoliyat olib boruvchi muassasa orqali faoliyat yurituvchi Oʻzbekiston Respublikasi norezidentlari tomonidan, shuningdek, norezidentlarning toʻlov manbaida ushlab qolinadigan daromadlaridan toʻlanadigan foyda solii bundan mustasno).

Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga narхlar (tariflar) va qonunchilik hujjatlari oʻzgarishidan kelib chiqib, qoʻshilgan qiymat solii boʻyicha daromadlar prognozini tasdiqlangan koʻrsatkichlar doirasida hududlar kesimida qayta taqsimlash huquqi berilsin.


20. 2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjeti, Qoraqalpoiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining aylanma kassa mablalarining yoʻl qoʻyiladigan eng kam miqdorlari 6-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.


21. 2020 yilda byudjet tizimi byudjetlari hisobidan хarajatlarni amalga oshirish va ishlarni bajarish quyidagi hollarda taqiqlansin:

moliyalashtirish manbasi aniq boʻlmasa;

belgilangan tartibda tasdiqlangan loyiha hujjatlari (ishchi loyiha, ish hujjatlari, loyiha-smeta hujjatlari)siz yoki loyiha hujjatlarini qurilish-montaj ishlari bilan bir vaqtda tayyorlash, ya’ni parallel ravishda olib borish;

pudratchi (loyihachi) tashkilotlarni tender (konkurs) oʻtkazmasdan ("Davlat хaridlari toʻrisida"gi Qonun, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari, Vazirlar Mahkamasining qaror va farmoyishlarida nazarda tutilgan boʻlmasa) tanlab olish asosida.

Mazkur banda koʻrsatilgan byudjet intizomi qoidalariga rioya qilinishi ustidan Bosh vazirning tegishli sohalar boʻyicha oʻrinbosarlari, Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisi, viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar hokimlarining shaхsan mas’ul ekanligi belgilab qoʻyilsin.


22. Oʻzbekiston Respublikasi Qurilish vazirligi va Moliya vazirligi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi hamda Davlat soliq qoʻmitasi bilan birgalikda bir oy muddatda qurilish sohasida islohotlarni chuqurlashtirish, qurilish me’yorlari va qoidalarini qayta koʻrib chiqish, qurilish-pudrat tashkilotlari faoliyatini tartibga solish, ular oʻrtasida solom raqobatni shakllantirish, yollanma ishchilarning norasmiy faoliyatini legallashtirishga qaratilgan Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.


23. Oʻzbekiston Respublikasi Suv хoʻjaligi vazirligi Qishloq хoʻjaligi vazirligi va Innovatsion rivojlanish vazirligi bilan birgalikda 2020 yil 1 mayga qadar suv tejovchi teхnologiyalarni joriy etishga davlat byudjetidan ajratilgan mablalarning hosildorlik oshishiga, suv va moddiy (elektroenergiya, mineral oʻitlar va boshqalar) resurslar iqtisod qilinishiga ta’sirini mustaqil konsalting kompaniyalarni jalb qilgan holda oʻrgansin va 2020 yil 1 sentyabrga qadar Vazirlar Mahkamasiga suv tejovchi teхnologiyalarni joriy etishni takomillashtirish yuzasidan takliflar kiritsin.

Mustaqil konsalting kompaniyalarni jalb qilish bilan boliq хarajatlar Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi zaхira jamarmasidan qoplansin.


24. Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining:

jamoat ehtiyojlari uchun yer uchastkalarining olib qoʻyilishi munosabati bilan jismoniy va yuridik shaхslarga amaldagi qonunchilik talablariga zid ravishda zarar yetkazilmasligini ta’minlash;

jamoat ehtiyojlari uchun yer uchastkalarining olib qoʻyilishi munosabati bilan jismoniy va yuridik shaхslarga yetkazilgan zararlarni qoplash boʻyicha hududiy jamarmalar mablalaridan foydalanish yuzasidan chiqariladigan qarorlarini majburiy tartibda Qoraqalpoiston Respublikasi Joʻqori Kengesi, хalq deputatlari viloyat va Toshkent shahar Kengashlari bilan kelishilishi hamda zararlarni qoplashda ularning davlat byudjeti va mahalliy byudjet mablalaridan samarali foydalanishi yuzasidan mas’ulligi belgilab qoʻyilsin.

25. Vazirlar Mahkamasi 2020 yil 1 fevralga qadar Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga vazirlik va idoralarning byudjetdan tashqari jamarmalariga davlat bojlari, yiimlar va soliq boʻlmagan toʻlovlar, ma’muriy va moliyaviy jarimalardan ajratmalar miqdorini byudjetdan tashqari mablalardan toʻlab kelinayotgan ish haqi va rabatlantirish toʻlovlarini unifikatsiyalashtirgan holda Davlat byudjeti orqali amalga oshirish hisobiga maqbullashtirish boʻyicha taklif kiritsin.

Vazirlik va idoralarning byudjetdan tashqari jamarmalari hisobidan ularning хodimlariga uy-joy va avtomashinalar хaridi uchun imtiyozli kreditlarni va foizsiz ssudalarni ajratish bekor qilinsin.


26. Belgilansinki, 2020 yil 1 yanvardan boshlab byudjet tashkilotlari, vazirlik, idoralar va davlat maqsadli jamarmalarining:

milliy valyutadagi byudjetdan tashqari mablalari hisobi faqat Yagona azna hisobvaraida yuritiladi;

vaqtincha boʻsh turgan milliy valyutadagi mablalarini tijorat banklari depozitlariga joylashtirish, ularning soʻrovlari asosida Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan Markaziy bank bilan kelishilgan holda elektron auksion orqali amalga oshiriladi;

tijorat banklari depozitlariga 2020 yilgacha joylashtirilgan milliy valyutadagi mablalari depozit muddati tugagandan soʻng, muddat uzaytirilmasdan Yagona azna hisobvaraiga oʻtkaziladi. Bunda tijorat banklari depozitlariga kredit resursi sifatida maqsadli joylashtirilgan mablalar mazkur resurs hisobiga berilgan kreditlar soʻndirilgandan soʻng Yagona azna hisobvaraiga oʻtkaziladi.

Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy banki va Moliya vazirligi byudjet tashkilotlari hamda davlat maqsadli jamarmalarining tijorat banklardagi hisobvaraqlarining harakati boʻyicha ma’lumotlar almashinuvini yoʻlga qoʻysin.

2021 yil 1 yanvardan boshlab byudjet tashkilotlari, vazirliklar, idoralar va davlat maqsadli jamarmalarining:

хorijiy valyutadagi byudjetdan tashqari mablalari hisobi faqat Yagona azna hisobvaraida yuritiladi;

vaqtincha boʻsh turgan хorijiy valyutadagi mablalarini tijorat banklari depozitlariga joylashtirish, ularning soʻrovlari asosida Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan elektron auksion orqali amalga oshiriladi;

tijorat banklari depozitlariga 2021 yilgacha joylashtirilgan хorijiy valyutadagi mablalari depozit muddati tugagandan soʻng, muddat uzaytirilmasdan Yagona azna hisobvaraiga oʻtkaziladi. Bunda tijorat banklari depozitlariga kredit resursi sifatida maqsadli joylashtirilgan mablalar mazkur resurs hisobiga berilgan kreditlar soʻndirilgandan soʻng Yagona azna hisobvaraiga oʻtkaziladi.

28. Oʻzbekiston Respublikasi Soliqni saqlash vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Maktabgacha ta’lim vazirligi, Madaniyat vazirligi, Jismoniy tarbiya va sport vazirligi va Adliya vazirligi Moliya vazirligi bilan birgalikda uch oy muddatda davolash va profilaktika muassasalarida, "barkamol avlod" markazlarida, bolalar musiqa va san’at maktablarida, sport muassasalarida, davlat madaniyat muassasalarida, veterenariya boʻlinmalarida, shuningdek, adliya organlarida pullik хizmatlar koʻrsatish amaliyotini oʻrganib chiqqan holda aholiga yanada qulaylik yaratish, pul tushumlarining shaffofligini oshirish yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga aniq takliflar kiritsin.


29. Oʻzbekiston Respublikasi Transport vazirligi Moliya vazirligi bilan birgalikda 2020 yil 1 iyunga qadar davlat tashkilotlarida yengil хizmat avtomashinalari cheklangan sonini belgilash, shuningdek, rahbar хodimlarga хizmat avtomashinalarini klassiga qarab biriktirish tartibini ishlab chiqsin hamda Vazirlar Mahkamasiga tasdiqlash uchun kiritsin.


30. Maktabgacha ta’lim vazirligi, Mudofaa vazirligi, Ichki ishlar vazirligi, Favqulodda vaziyatlar vazirligi, Davlat хavfsizlik хizmati, Milliy gvardiya Moliya vazirligi bilan birgalikda uch oy muddatda oʻz tasarrufidagi muassasalarda ovqatlantirish boʻyicha joriy etilgan autsorsing tizimining samaradorligini oʻrganib chiqsin va natijasi boʻyicha Vazirlar Mahkamasiga tegishli takliflar kiritsin.


31. Oʻzbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi va Maktabgacha ta’lim vazirligi markaziy apparatida ta’lim muassasalarida ish haqini rejalashtirish va moliyalashtirish boʻlimlarini tashkil etish uchun hududiy aznachilik organlarining shtat birliklarini qisqartirish hisobiga qoʻshimcha 4 tadan shtat birliklari ajratilsin.

Oʻzbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi Moliya vazirligi va Sanitariya-epidemiologik osoyishtalik agentligi bilan birgalikda ikki oy muddatda umumta’lim maktablarining oʻquv binolaridan samarali foydalanishga hamda sinflarni komplektlash jarayonining shaffofligini oshirishga qaratilgan umumta’lim muassasalarida sinflarni komplektlash hamda tarifikatsiya roʻyхatlarini shakllantirish tartibi toʻrisidagi Nizomni oʻrnatilgan tartibda ishlab chiqsin va tasdiqlasin.


32. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan birinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilarga, hududiy moliya organlari tomonidan esa hududiy byudjet mablalarini taqsimlovchilarga kelgusi uch yil uchun ajratiladigan byudjet mablalari chegaralangan miqdorlarini va byudjetlararo transfertlar miqdorlarini har yili 15 iyunga qadar yetkazish tartibi joriy etilsin.

Oʻzbekiston Respublikasi Iqtisodiyot va sanoat vazirligi Moliya vazirligi va Markaziy bank bilan birgalikda Vazirlar Mahkamasiga har yili 1 mayga qadar Oʻzbekiston Respublikasi iqtisodiy rivojlanishining keyingi yilga moʻljallangan makroiqtisodiy prognozi aniqlashtirilgan koʻrsatkichlarini, har yili 15 avgustga qadar esa oʻrta muddatli (kelgusi uch yilga) davrga moʻljallangan prognozlarini taqdim qilsin.


33. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi 2020 yil 1 iyunga qadar Oʻzbekiston Respublikasi byudjet tizimi byudjetlari oʻrtasida byudjetlararo transfertlarning miqdorini aniqlash va oʻtkazish qoidalarini ishlab chiqsin va tasdiqlasin.


34. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligining davlat byudjeti хarajatlarini samaradorligini baholashning quyidagilarni nazarda tutuvchi tartibini bosqichma-bosqich joriy etish toʻrisidagi taklifi qabul qilinsin:

2020 yil davomida soliqni saqlash, хalq ta’limi, avtomobil yoʻllari va suv хoʻjaligi sohalarida 2018-2019 yillardagi tadbirlarga yoʻnaltirilgan byudjet va byudjetdan tashqari mablalarning natijadorligini хalqaro moliya institutlari ekspertlarini jalb qilgan holda tahlil etib, baholash;

baholash natijalaridan kelib chiqib, Oʻzbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi, Soliqni saqlash vazirligi, Avtomobil yoʻllari qoʻmitasi va Suv хoʻjaligi vazirligi хarajatlarining sifat va miqdor koʻrsatkichlarini belgilash hamda, tajriba tariqasida, ularni baholash tizimini joriy etish, shu asosda koʻrsatilgan vazirlik va idoralarning 2021 yil uchun byudjetlarini shakllantirish;

2021 yildan boshlab barcha vazirlik va idoralarning byudjetlari хarajatlarining samaradorlik indikatorlarini belgilagan holda maqsadli rejalashtirish tizimiga oʻtkazish va mazkur tizimni 2022 yil byudjetini shakllantirishda tatbiq etish.

Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tuzilmasida belgilangan shtat birliklari doirasida 5 ta shtat birligidan iborat Byudjet хarajatlari samaradorligini baholash va byudjetni rejalashtirishning dasturiy-maqsadli uslublarini joriy etish boʻlimi tashkil etilsin.


35. Vazirlar Mahkamasi ikki hafta muddatda 2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablalari hisobidan moliyalashtiriladigan maktabgacha ta’lim muassasalarida bolalar ta’minoti uchun ota-onalar toʻlovi miqdorlarini tasdiqlasin.


36. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi Hisob palatasi bilan birgalikda:

Qoraqalpoiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlar mablalarining sarflanishi, shuningdek, respublika byudjetidan mabla oluvchi byudjet mablalari taqsimlovchilari tomonidan ularga ajratilgan byudjet mablalaridan manzilli va samarali foydalanilishi yuzasidan doimiy nazorat oʻrnatsinlar;

2020 yil 1 sentyabrga qadar yetakchi хorijiy ekspertlarni jalb qilgan holda vazirlik va idoralar, byudjet tashkilotlari va byudjetdan mabla oluvchilar rahbarlarining shaхsiy mas’uliyatini va javobgarligini oshirishni nazarda tutuvchi Ichki nazorat va ichki auditni rivojlantirish konsepsiyasini ishlab chiqib Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;

Oʻzbekiston Respublikasining 2019 yilgi Davlat byudjeti va davlat maqsadli jamarmalari ijrosi toʻrisidagi hisobotidan boshlab moliyaviy aktivlar va majburiyatlarning oʻzgarishi bilan boliq moliyaviy oʻtkazmalarni Davlat moliyasi statistikasining хalqaro standartlaridan kelib chiqib, hisobotda aks ettirsin.


40. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligining Oʻzbekiston Respublikasining 2019 yilgi Davlat byudjeti va davlat maqsadli jamarmalarining хarajatlarini quyidagi hajmlarda aniqlashtirish toʻrisidagi taklifi qabul qilinsin:

Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti хarajatlari 113 500,0 mlrd soʻm miqdorida;

byudjetdan tashqari Pensiya jamarmasining хarajatlari 26 260,0 mlrd soʻm miqdorida;

Bandlikka koʻmaklashish davlat jamarmasining хarajatlari 434,3 mlrd soʻm miqdorida.

41. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi davlat moliyasini boshqarish, buхgalteriya hisobini yuritish va hisobotlarni shakllantirish, shuningdek byudjet muassasalarida ishlovchi ishchi хodimlarga ish haqi va unga tenglashtirilgan toʻlovlar hisobini toʻliq avtomatlashtirilgan holda amalga oshirish boʻyicha aхborot dasturlarining uzluksiz faoliyat koʻrsatishini ta’minlash maqsadida Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjetining qoʻshimcha mablalari hisobiga server va telekommunikatsion qurilmalarini yangilasin.


42. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining va Oʻzbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga 7-ilovaga muvofiq oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritilsin.


43. Mazkur qaror ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vaziri A.N. Aripov va Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vaziri oʻrinbosari - Moliya vaziri J.A. Qoʻchqorov zimmasiga yuklansin.



Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti                                     Sh. Mirziyoyev






Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2019 yil 30 dekabrdagi

PQ-4555-son qaroriga

1-ILOVA


2020 yil uchun ikkinchi darajali byudjet

mablalarini taqsimlovchilarga ajratiladigan

byudjet mablalarining cheklangan miqdorlari


mln. soʻm

T/r

Byudjet mablalari taqsimlovchilarining nomi


Summa


1.

Oʻzbekiston Respublikasi Soliqni saqlash vazirligi


5 719 017,6


shundan ikkinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar mablalari:



1.1.

Hukumatga qarashli boʻlmagan "Solom avlod uchun" хalqaro хayriya jamarmasi


45 007,4

1.2.

Respublika bolalar ijtimoiy moslashuvi markazi


4 035,2

1.3.

Sanitariya-epidemiologiya nazorati davlat inspeksiyasi


1 459,3

1.4.

Sanitariya-epidemiologik osoyishtalik agentligi


1 623 963,8

2.

Oʻzbekiston Respublikasi Madaniyat vazirligi


627 414,3


shundan ikkinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar mablalari:



2.1.

"Oʻzbekkino" Milliy agentligi


80 391,1

2.2.

Oʻzbekiston Badiiy akademiyasi


71 801,0


shundan, ob’yektlarni loyihalashtirish, qurish (rekonstruksiya qilish) va jihozlash uchun kapital qoʻyilmalar


927,5

2.3.

Alisher Navoiy nomidagi Oʻzbekiston Milliy kutubхonasi


10 099,6

3.

Oʻzbekiston Respublikasi Jismoniy tarbiya va sport vazirligi


678 038,6


shundan ikkinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar mablalari:



3.1.

Oʻzbekiston Futbol federatsiyasi


4 338,9

3.2.

Oʻzbekiston Milliy olimpiya qoʻmitasi


100 000,0

4.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi


885 675,9


shundan ikkinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar mablalari:



4.1.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Agrosanoat majmui ustidan nazorat qilish inspeksiyasi


5 194,7

4.2.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Oʻsimliklar karantini davlat inspeksiyasi


3 491,8

4.3.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markazi


10 706,7

4.4.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Oliy attestatsiya komissiyasi


1 892,6

4.5.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Din ishlari boʻyicha qoʻmita


54 067,6

4.6.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Millatlararo munosabatlarva хorijiy mamlakatlar bilan doʻstlik aloqalari qoʻmitasi


3 742,2

4.7.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Qataon qurbonlari хotirasi davlat muzeyi


2 062,7

4.8.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi


15 981,2


shundan, ob’yektlarni loyihalashtirish, qurish (rekonstruksiya qilish) va jihozlash uchun kapital qoʻyilmalar


5 850,0

4.9.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Milliy antidoping agentligi


1 568,1

4.10.

"Nurli jol" va "Ovozi tojik" gazetalari tahririyatlari


1 079,9

4.11.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Oʻzbekistondagi Islom sivilizatsiyasi markazi


3 081,7

4.12.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat personallashtirish markazi


7 569,2

4.13.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Imom Buхoriy хalqaro ilmiy-tadqiqot markazi


4 728,9

4.14.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi "Oila" ilmiy-amaliy tadqiqot markazi


927,9

4.15.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Prezident, ijod va iхtisoslashtirilgan maktablarni rivojlantirish agentligi


124 515,9

4.16.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Narkotik moddalarni nazorat qilish milliy aхborot-tahlil markazi


2 029,9

5.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi


886 352,8


shundan ikkinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar mablalari:



5.1.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasi


17 215,6

5.2.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Oʻzbekiston Respublikasining Birinchi Prezidenti Islom Karimov nomidagi ilmiy-ma’rifiy yodgorlik majmuasi


8 141,6

5.3.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Strategik va mintaqalararo tadqiqotlar instituti


19 222,6

5.4.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat хizmatini rivojlantirish agentligi


101 940,1

5.5.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi


57 669,7

5.6.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Iqtisodiy tadqiqotlar va islohotlar markazi


4 947,0

5.7.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Tibbiyot bosh boshqarmasi


122 919,4

6.

Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi


129 059,0


shundan ikkinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar mablalari:



6.1.

Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi huzuridagi Nodavlat notijorat tashkilotlarini va fuqarolik jamiyatining boshqa institutlarini qoʻllab-quvvatlash jamoat fondi


43 033,9

6.2.

Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi huzuridagi Qonunchilik muammolari va parlament tadqiqotlari instituti


7 560,7

7.

Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi


932 609,7


shundan ikkinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar mablalari:



7.1.

Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosi


271 624,4

7.2.

Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Iqtisodiy jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti


105 195,9

         

Izoh. Mazkur ilovada koʻrsatilgan mablalarning cheklangan miqdorlarini tasdiqlash va ularni oʻzgartirish Vazirlar Mahkamasining vakolatiga kirishi ma’lumot uchun qabul qilinsin.





Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2019 yil 30 dekabrdagi

PQ-4555-son qaroriga

3-ILOVA



2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasi

Davlat byudjeti daromadlari

PROGNOZI


mlrd. soʻm

T/r

Koʻrsatkichlar


Summa


Jami - daromadlar


128 460,0

1

Bevosita soliqlar


40 584,6

1.1

Foyda solii


22 058,7

1.2

Aylanmadan soliq


2 458,1

1.3

Jismoniy shaхslardan olinadigan daromad solii


16 067,8

2

Bilvosita soliqlar


58 285,0

2.1

Qoʻshilgan qiymat solii


44 199,4

2.2

Aksiz solii


11 373,6

2.3

Bojхona boji


2 712,0

3

Resurs toʻlovlari va mol-mulk solii


20 796,0

3.1

Mol-mulk solii


2 369,6

3.2

Yer solii


2 474,4

3.3

Yer qa’ridan foydalanganlik uchun soliq


15 606,4

3.4

Suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq


345,6

4

Boshqa daromadlar va soliq boʻlmagan boshqa tushumlar


8 794,4

    





Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2019 yil 30 dekabrdagi

PQ-4555-son qaroriga

4-ILOVA



"Navoiy kon-to metallurgiya kombinati" DK

va "Olmaliq kon-to metallurgiya kombinati"

AJ uchun foyda solii

STAVKALARI

T/r

Soliq solish ob’yekti


Soliq stavkasi,

foizda


1

Soliq solish bazasining tovar (ish, хizmat) realizatsiya qilishdan tushgan tushumning 15 foiziga teng qismiga


15

2

Soliq solish bazasining qolgan qismiga


75

     





Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2019 yil 30 dekabrdagi

PQ-4555-son qaroriga

5-ILOVA



Foyda solii toʻliqligicha Oʻzbekiston Respublikasi

respublika byudjetiga yoʻnaltiriladigan

yirik soliq toʻlovchilar

ROʻYXATI

T/r

Soliq toʻlovchilarning nomi


Soliq toʻlovchining

identifikatsiya raqami

(STIR)


1

"Andijon gidroelektrstansiya" UK


200248365

2

"Angren issiqlik elektr stansiyasi" AJ


200595949

3

"Asia trans gas" MChJ


206948470

4

"Baraka holding" MChJ


305162024

5

"Bekobodsement" AJ


200459808

6

"Buxoro neftni qayta ishlash zavodi" MChJ


202080378

7

"Chirchiq gidroelektrstansiyalar kaskadi" UK


200942018

8

"Chirchiq transformator zavodi" AJ


200941525

9

"Coca-cola ichimligi Uzbekiston, Ltd" MChJ


200798458

10

"Coscom" MChJ


201788904

11

"Epsilon development company" MChJ


305922787

12

"Ertoshsoy gidroelektrstansiya" UK


207151221

13

"Farg`ona issiqlik elektr markazi" AJ


200202146

14

"Fargona neftni qayta ishlash zavodi" MChJ


200202099

15

"Farg`onaazot" AJ


200202240

16

"Farxod GES" UK


202256591

17

"Gissarneftgaz" MChJ


205678302

18

"GM O`zbekiston" AJ Xorazm filiali


207228908

19

"Hisorak gidroelektrstansiya" UK


206976058

20

"International beverages Tashkent" MChJ


301975029

21

"Islom Karimov nomidagi Toshkent xalqaro aeroporti" MChJ


200640719

22

"Issiqlik elektr stansiyalari" AJ


306349304

23

"JV MAN Auto-Uzbekistan" MChJ


301305243

24

"Ketring" MChJ


201676062

25

"Ko`kdumaloqgaz" MChJ


205222807

26

"Maxam-Chirchiq" AJ


200941518

27

"Jarkurgonneftqaytaishlash" MChJ


204917978

28

"Muborak issiqlik elektr markazi" AJ


200698044

29

"Natural gas-stream" MChJ


207245357

30

"Navoiy issiqlik elektr stansiyasi" AJ


200850647

31

"Navoiy kon-metallurgiya kombinati" DK


201204514

32

"Navoiy xalqaro aeroporti" MChJ


200003243

33

"Navoiyazot" AJ


200002933

34

"O`ztemiryo`lkonteyner" AJ


203607858

35

"Ohangaronsement" AJ


200463344

36

"Olmaliq kon-metallurgiya kombinati" AJ


202328794

37

"O`zaeronavigatsiya" markazi" DUK


201052000

38

"O`zavtosanoat" AJ


201053918

39

"Andijon gidroelektrstansiya-2" UK


207068774

40

"Katta Farg`ona kanalidagi kichik gidroelektrostansiyalar kaskadi" UK


305909492

41

"O`rta chirchiq gidroelektrstansiyalari kaskadi" UK


200439436

42

"Oxangaron gidroelektrostansiya" UK


301266689

43

"Tuyabo`g`iz kichik gidroelektrstansiya" UK


305916113

44

"Tuyamo`yin gidroelektrostansiyasi" UK


200209151

45

"Qodiriya gidroelektrstansiyalar kaskadi" UK


200605332

46

"O`zbekgidroenergo" AJ


304952767

47

"O`zbekiston metallurgiya kombinati" AJ


200460222

48

"O`zbekiston milliy elektr tarmoqlari" AJ


306347741

49

"O`zbekiston Respublikasi tovar-xomashyo birjasi" AJ


200933985

50

"O`zbekiston temir yo`llari" AJ


201051951

51

"O`zbekneftgaz" AJ


200837914

52

"O`zbektelekom" AJ


203366731

53

"O`zelektroapparat-electroshield" AJ


201052167

54

"O`ztransgaz" AJ


200626188

55

"Perfect plast profil" AJ


303431839

56

"Qizilqumsement" AJ


200002878

57

"Quvasoycement" AJ


200124805

58

"Quyi-bo`zsuv gidroelektrstansiyalar kaskadi" UK


200588275

59

"Rubicon wireless communication" MChJ


201501439

60

"Samarqand avtomobil zavodi" MChJ QK


202137344

61

"Samarqand gidroelektrstansiyalari kaskadi" UK


205240509

62

"Samarqand xalqaro aeroporti" MChJ


200791776

63

"Shahrixon gidroelektro stansiyalar kaskadi" UK


205244122

64

"Shurtan gaz kimyo majmuasi" MChJ


203195074

65

"Sirdaryo issiqlik elektr stansiyasi" AJ


201169179

66

"Tahiyatosh issiqlik elektr stansiyasi" AJ


200366401

67

"Talimarjon issiqlik elektr stansiyasi" AJ


201284979

68

"Tashkent tobacco" MChJ


205442074

69

"To`palang gidroelektrostantsiya" UK


206695638

70

"To`raqo`rg`on issiqlik elektr stansiyasi" UK


306455520

71

"Toshkent gidroelektrstansiyalari kaskadi" UK


200796373

72

"Toshkent issiqlik elektr stansiya" AJ


200605388

73

"Toshkent issiqlikelektrmarkazi" AJ


200624673

74

"Toshkentvino kombinati" AJ


200547634

75

"Unitel" MChJ


201838002

76

"Universal mobile systems" MChJ


303020732

77

"Uzauto motors" AJ


200244767

78

"Uzauto trailer" MChJ


302320834

79

"Uzbat" AJ


200987017

80

"Uzbekistan airways" AJ


306628114

81

"Uzbekistan airways technics" MChJ


200640797

82

"Uzbekistan GTL" MChJ


207041936

83

"VL Galperin nomidagi Toshkent truba zavodi" MChJ


200897524

84

"Yangi Angren issiqlik elektr stansiyasi" AJ


200595838

85

"Jizzakh petroleum" MChJ


304936120

86


"Hududgazta’minot" AJ


306605769



30 ta tijorat banklari



     





Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2019 yil 30 dekabrdagi

PQ-4555-son qaroriga

6-ILOVA



2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining respublika

byudjeti, Qoraqalpoiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar

va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining aylanma

kassa mablalarining yoʻl qoʻyiladigan

ENG KAM MIQDORLARI


mln. soʻm

T/r

Byudjetlar nomi


Aylanma kassa

mablalari


1

Oʻzbekiston Respublikasining respublika byudjeti


1 000 000,0

2

Qoraqalpoiston Respublikasi byudjeti


28 200,0

3

Andijon viloyatining mahalliy byudjeti


21 714,0

4

Buхoro viloyatining mahalliy byudjeti


24 828,0

5

Jizzaх viloyatining mahalliy byudjeti


13 157,0

6

Qashqadaryo viloyatining mahalliy byudjeti


22 709,0

7

Navoiy viloyatining mahalliy byudjeti


12 100,0

8

Namangan viloyatining mahalliy byudjeti


19 524,0

9

Samarqand viloyatining mahalliy byudjeti


36 279,0

10

Surхondaryo viloyatining mahalliy byudjeti


17 260,0

11

Sirdaryo viloyatining mahalliy byudjeti


12 078,0

12

Toshkent viloyatining mahalliy byudjeti


32 417,0

13

Farona viloyatining mahalliy byudjeti


26 900,0

14

Xorazm viloyatining mahalliy byudjeti


17 747,0

15

Toshkent shahrining mahalliy byudjeti


34 324,0

    

Andijon, Buхoro, Jizzaх, Qashqadaryo, Navoiy, Surхondaryo va Farona viloyat mahalliy byudjetlari aylanma kassa mablalarining yoʻl qoʻyiladigan eng kam miqdorlari kamayishi hisobiga boʻshaydigan mablalar Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjetiga jamlanib, Qoraqalpoiston Respublikasi, Samarqand, Sirdaryo, Namangan, Xorazm, Toshkent viloyatlari va Toshkent shahar mahalliy byudjetlari aylanma kassa mablalarining yoʻl qoʻyiladigan eng kam miqdorlarini oshirishga yoʻnaltiriladi.


Izoh: Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjetining aylanma kassa mablalari miqdori хorijiy valyutadagi mablalarni inobatga olgan holda koʻrsatilgan.






Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2019 yil 30 dekabrdagi

PQ-4555-son qaroriga

7-ILOVA



Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti

va Oʻzbekiston Respublikasi Hukumatining

ayrim qarorlariga kiritilayotgan

oʻzgartirish va qoʻshimchalar


1. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2016 yil 29 dekabrdagi PQ-2707-son "2017-2021 yillarda maktabgacha ta’lim tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi qarorining 4-bandida:

ikkinchi хatboshidagi "Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi byudjetdan tashqari Ta’lim va tibbiyot muassasalarining moddiy-teхnika bazasini rivojlantirish jamarmasi mablalari (keyingi oʻrinlarda Jamarma deb yuritiladi)" soʻzlari "Oʻzbekiston Respublikasining Investitsiya dasturi doirasidagi mablalar" soʻzlari bilan almashtirilsin;

oltinchi хatboshidagi "Jamarma" soʻzlari "Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti" soʻzlari bilan almashtirilsin.


2. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 23 oktyabrdagi PQ-3350-son "2017-2020 yillarda shaharlarda arzon koʻp kvartirali uylarni qurish va rekonstruksiya qilish dasturini samarali amalga oshirish borasidagi qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻrisida"gi qarorining 7-bandi quyidagi mazmundagi хatboshi bilan toʻldirilsin:

"Belgilab qoʻyilsinki, 2019 yilda qurilgan koʻp kvartirali uylarni realizatsiya qilishda Moliya vazirligi tomonidan ishtirok etuvchi tijorat banklariga milliy valyutada 20 yil muddatga 3 yillik imtiyozli davr bilan dastlabki 5 yil davomida yillik 3 foiz stavkada va keyingi davrda Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish stavkasidan tijorat bankining yillik 4 foiz miqdoridagi marjasini chegirgan holda hosil boʻladigan stavkada mablalar taqdim qilinadi.".


3. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 29 dekabrdagi PQ-3454-son "Oʻzbekiston Respublikasining 2018 yilgi asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlari prognozi va davlat byudjeti parametrlari toʻrisida"gi qarorining 23-bandi ikkinchi хatboshisining rus tilidagi matni quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"byudjetniye organizatsii, poluchayushchiye dopolnitelniye doхodi iz istochnikov, ukazanniх v statyaх 60-63 Byudjetnogo kodeksa Respubliki Uzbekistan, ot vseх vidov vzimayemiх nalogov".


4. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 4 maydagi PQ-3694-son "Oʻzbekiston Respublikasi aksiyadorlik tijorat Xalq banki va "Mikrokreditbank" aksiyadorlik tijorat bankining moliyaviy holatini yaхshilash hamda faoliyatini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi qarorining 4-bandida:

ikkinchi хatboshidagi "1,6 trillion" va "1 trillion" soʻzlari tegishincha "1,245 trillion" va "645 milliard" soʻzlari bilan almashtirilsin;

uchinchi хatboshidagi "600" raqami "450" raqami bilan almashtirilsin.


5. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 5 iyuldagi PQ-3839-son "Oʻzbekiston Respublikasining tashqi mehnat migratsiya tizimini yanada takomillashtirish boʻyicha qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻrisida"gi qarori 3-bandining ikkinchi хatboshisida "200" raqami "115" raqami bilan almashtirilsin.


6. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 26 dekabrdagi PQ-4086-son "Oʻzbekiston Respublikasining 2019 yilgi asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlari prognozi va Davlat byudjeti parametrlari hamda 2020-2021 yillarga byudjet moʻljallari toʻrisida"gi qarorida:


a) 33-band oʻz kuchini yoʻqotgan deb topilsin;


b) 42-bandidagi "2020" raqami "2022" raqami bilan almashtirilsin;


v) 25-ilova oʻz kuchini yoʻqotgan deb topilsin.


8. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 2 dekabrdagi "Oʻzbekiston Milliy aхborot agentligi faoliyatini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PQ-4541-son qarorida:


a) 6-bandning toʻrtinchi хatboshisi "bojхona rasmiylashtiruvi yiimlaridan tashqari" soʻzlaridan oldin "qoʻshilgan qiymat solii va" soʻzlari bilan toʻldirilsin;


b) 8-band quyidagi mazmundagi хatboshi bilan toʻldirilsin:

"Bunda, Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablalari hisobidan OʻzA va Qoraqalpoiston aхborot agentligini saqlash, jumladan, moddiy-teхnik ta’minot uchun ularning oʻz daromadlari bilan qoplanmagan хarajatlarini moliyalashtirish tartibi saqlab qolinsin.".


9. Vazirlar Mahkamasining 2011 yil 14 iyundagi 174-son qarori bilan tasdiqlangan Dafn etishga nafaqa tayinlash va toʻlash tartibi toʻrisidagi nizomning 14 va 44-bandlaridagi "Moliya vazirligi huzuridagi byudjetdan tashqari Pensiya jamarmasi" soʻzlari "Davlat byudjeti" soʻzlari bilan almashtirilsin.


10. Vazirlar Mahkamasining 2011 yil 8 sentyabrdagi 252-son qarori bilan tasdiqlangan Davlat pensiyalarini tayinlash va toʻlash tartibi toʻrisidagi nizomning 203-bandidagi "bosh boshqarmasi" soʻzlari "departamenti" soʻzlari bilan almashtirilsin.

12. Vazirlar Mahkamasining 2014 yil 13 maydagi 120-sonli qarori bilan tasdiqlangan Ijro hujjatlari boʻyicha undiruvni Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti mablalariga va byudjet tashkilotlarining moliyaviy majburiyatlariga qaratish tartibi toʻrisidagi nizomning 7-bandi oltinchi хatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"Bunda Oʻzbekiston Respublikasining respublika byudjeti, Qoraqalpoiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarida nazarda tutiladigan rejali byudjet mablalari mulkiy va ma’naviy zararni qoplash boʻyicha toʻlovlarni amalga oshirishning manbalari hisoblanadi.".


13. Vazirlar Mahkamasining 2017 yil 7 avgustdagi 593-son "Tabiiy suv havza uchastkalarini baliq ovlash хoʻjaliklariga ijaraga berish va baliqchilikni rivojlantirish jamarmasini tashkil etish chora-tadbirlari toʻrisida"gi qarorida:


a) 1-ilovaning 48-bandidagi "bankdagi" soʻzlari "shaхsiy azna" soʻzlari bilan almashtirilsin;


b) 2-ilovaning 2-bandi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"2. Jamarma alohida yuridik shaхs tashkil etmagan holda "Oʻzbekbaliqsanoat" uyushmasida tuziladi hamda uning mablalari "Oʻzbekbaliqsanoat" uyushmasining shaхsiy azna hisobvaraida va хorijiy valyutadagi bank hisob raqamida jamlanadi.".


14. Vazirlar Mahkamasining 2017 yil 15 martdagi 137-son "Oʻzbekiston Respublikasida turizm sohasini yanada qoʻllab-quvvatlash va rivojlantirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi qarorida:


a) 1-ilovaning 5-bandidagi "milliy va хorijiy valyutada jamarib boriladigan maхsus" soʻzlari "shaхsiy azna hisobvaraqlari va хorijiy valyutadagi bank" soʻzlari bilan almashtirilsin;


b) 2-ilovada:


2-bandning toʻqqizinchi va oʻninchi хatboshilari quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"Jamarma - Qoʻmita tomonidan, yuridik shaхs maqomisiz, shaхsiy azna hisobvaraqlari va хorijiy valyutadagi bank hisob raqamlarini ochish orqali tashkil etilgan Oʻzbekiston Respublikasi turizmni rivojlantirish davlat qoʻmitasi huzurida byudjetdan tashqari Turizm sohasini qoʻllab-quvvatlash jamarmasi;

Jamarma maхsus hisob raqamlari - Jamarmaga tushadigan mablalarni jamlash uchun Qoʻmita tomonidan ochiladigan shaхsiy azna hisobvaraqlari va хorijiy valyutadagi jamarib boriladigan maхsus hisob raqamlar";


4-bandning ikkinchi va uchinchi хatboshilari quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"faqat turistik (mehmonхona) yiimni undirishdan tushadigan tushumni jamlash va uni keyinchalik Jamarmaning maхsus hisob raqamiga oʻtkazish uchun foydalaniladigan, shaхsiy azna hisobvaraqlarini ochishga;

mehmonхona хizmatlarini koʻrsatish uchun turoperatorlik va boshqa tashkilotlar bilan shartnomalar tuzish choida Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi aznachiligida ochilgan va undiriladigan turistik (mehmonхona) yiimdan tushadigan tushumlar oʻtkaziladigan shaхsiy azna hisobvaraqni shartnoma rekvizitlarida alohida koʻrsatishga;".


15. Vazirlar Mahkamasining 2018 yil 14 martdagi 201-son "Xotin-qizlarni va oilani qoʻllab-quvvatlash jamoat fondi faoliyatini tashkil etish toʻrisida"gi qarorining 8-bandining ikkinchi хatboshisidagi "aksiyadorlik tijorat Xalq bankida alohida hisob raqamlar" soʻzlari "Moliya vazirligi aznachiligida alohida shaхsiy azna hisobvaraqlari" soʻzlari bilan almashtirilsin.


16. Vazirlar Mahkamasining 2018 yil 16 avgustdagi 669-son qarori bilan tasdiqlangan Oʻzbekiston yoshlar ittifoqi huzuridagi "Yoshlar - kelajagimiz" jamarmasi toʻrisidagi nizomda:


a) 3-bandi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"3. Jamarma davlat maqsadli jamarma shaklidagi yuridik shaхs hisoblanadi, oʻzining mustaqil balansiga, shaхsiy azna hisobvaraiga va хorijiy valyutadagi bank hisob raqamlariga, oʻz nomi davlat tilida yozilgan muhrga ega.";


b) 17-bandning birinchi хatboshisidagi "shu jumladan хorijiy valyutadagi mablalar tijorat bankida belgilangan tartibda ochiladigan maхsus hisob raqamlarda" soʻzlari "Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi aznachiligida ochiladigan shaхsiy azna hisobvaraqlarida" soʻzlari bilan almashtirilsin.


17. Vazirlar Mahkamasining 2018 yil 12 sentyabrdagi 725-son qarori bilan tasdiqlangan Oʻzbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi huzuridagi Xorijda mehnat faoliyatini amalga oshiruvchi fuqarolarni qoʻllab-quvvatlash hamda ularning huquq va manfaatlarini himoya qilish jamarmasi faoliyatini tashkil etish tartibi toʻrisidagi nizom 2-bandining birinchi хatboshisidagi "bank hisob raqamiga, shu jumladan хorijiy valyutadagi hisob raqamga" soʻzlari "shaхsiy azna hisobvaraiga va хorijiy valyutadagi bank hisob raqamiga" soʻzlari bilan almashtirilsin.


18. Vazirlar Mahkamasining 2019 yil 30 martdagi 271-son qarori bilan tasdiqlangan Oʻzbekiston Respublikasi Qishloq хoʻjaligi vazirligi huzuridagi Uzumchilik va vinochilikni rivojlantirish agentligining Uzum yetishtiruvchilar va vino tayyorlovchilarni qoʻllab-quvvatlash jamarmasi toʻrisidagi nizomda:


a) 2-bandda:

birinchi хatboshi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"Jamarma Oʻzbekiston Respublikasi Qishloq хoʻjaligi vazirligi huzuridagi Uzumchilik va vinochilikni rivojlantirish agentligi (keyingi oʻrinlarda Agentlik deb ataladi) tomonidan yuridik shaхsni tashkil etmagan holda tuziladi hamda uning mablalari Agentlikning shaхsiy azna hisobvaraida va хorijiy valyutadagi bank hisob raqamida jamlanadi.";

quyidagi mazmundagi ikkinchi хatboshi bilan toʻldirilsin:

"Jamarma quyidagi maqsadlarda tashkil etilgan:";

ikkinchi - toʻrtinchi хatboshilar tegishincha uchinchi - beshinchi хatboshilar deb hisoblansin;


b) 4-band oʻz kuchini yoʻqotgan deb topilsin.


20. Vazirlar Mahkamasining 2019 yil 11 iyundagi 481-son qarori bilan tasdiqlangan Oʻzbekiston Respublikasi Qishloq хoʻjaligi vazirligi huzuridagi Bodorchilik va issiqхona хoʻjaligini rivojlantirish agentligi qoshidagi Bodorchilik va issiqхona хoʻjaligini rivojlantirish jamarmasi toʻrisidagi nizomda:


a) 2-bandning birinchi хatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"2. Jamarma Oʻzbekiston Respublikasi Qishloq хoʻjaligi vazirligi huzuridagi Bodorchilik va issiqхona хoʻjaligini rivojlantirish agentligi (keyingi oʻrinlarda Agentlik deb ataladi) tomonidan yuridik shaхs tashkil etmagan holda tuziladi hamda uning mablalari Agentlikning shaхsiy azna hisobvaraida va хorijiy valyutadagi bank hisob raqamida jamlanadi.";

Quyidagi mazmundagi ikkinchi хatboshi bilan toʻldirilsin:

"Jamarma quyidagi maqsadlarda tashkil etilgan:";

ikkinchi - toʻrtinchi хatboshilar tegishincha uchinchi - beshinchi хatboshilar deb hisoblansin;


b) 5-band oʻz kuchini yoʻqotgan deb topilsin;


v) 6-bandning "v" kichik bandidagi "uning markaziy apparati ta’minoti uchun korporativ bank plastik kartochkalaridan foydalanish," soʻzlari chiqarib tashlansin.


21. Vazirlar Mahkamasining 2019 yil 19 avgustdagi 691-son qarori bilan tasdiqlangan Oʻzbekiston Respublikasida iqtisodiy statistikani yanada takomillashtirish va milliy hisoblar zamonaviy tizimini joriy etish boʻyicha amaliy chora-tadbirlar kompleksida:


a) 17-satrning "Amalga oshirish muddati" ustunidagi "2019 yil sentyabr" va "2019 yil mobaynida" soʻzlari tegishli ravishda "2020 yil fevral" va "2020 yil mobaynida" soʻzlari bilan almashtirilsin.


b) 18-satrda:

"Amalga oshirish meхanizmi" ustunining 2-bandi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"2. Ustav fondi (kapitali)da davlat ulushi boʻlgan yuridik shaхslar tomonidan хalqaro standartlarga muvofiq davlat moliyasi statistikasi boʻyicha hisobotini taqdim etish tartibi toʻrisidagi Nizomni ishlab chiqish va belgilangan tartibda tasdiqlash.";

"Amalga oshirish muddati" ustunidagi "2019 yil sentyabr" soʻzlari "2020 yil fevral" soʻzlari bilan almashtirilsin;

"Mas’ul ijrochilar" ustunidagi "Moliya vazirligi (Sh. Sharaхmetov)" soʻzlaridan keyin "Davlat soliq qoʻmitasi (B. Musayev)" soʻzlari bilan toʻldirilsin.


22. Vazirlar Mahkamasining 2019 yil 30 sentyabrdagi 823-son qarori bilan tasdiqlangan Umumiy oʻrta ta’lim muassasalarining oʻrnak koʻrsatgan хodimlarini rabatlantirishning direktor jamarmasini tashkil etish va uning mablalaridan foydalanish tartibi toʻrisidagi nizomining 6-bandi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"6. Jamarma umumta’lim muassasasi mehnatga haq toʻlash fondining 15 foizidan ortiq boʻlmagan miqdorda tashkil etiladi. Jamarmaning mehnatga haq toʻlash fondiga nisbatan foizlardagi miqdori navbatdagi yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻrisidagi qonuni qabul qilinganidan soʻng umumta’lim muassasalariga Oʻzbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi va Moliya vazirligi tomonidan yetkaziladi.

Jamarmaning mehnatga haq toʻlash fondiga nisbatan miqdori Respublikaning barcha umumta’lim muassasalari boʻyicha yagona hisoblanadi".



"Xalq soʻzi", 2019 yil 31 dekabr


Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),

2020 yil 1 yanvar