Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 24.08.2020 y. 506-son "2020-2024 yillarda Oʻzbekiston Respublikasi davlat moliyasini boshqarish tizimini takomillashtirish strategiyasini tasdiqlash toʻgʻrisida"gi Qarori
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI
VAZIRLAR MAHKAMASINING
QARORI
24.08.2020 y.
N 506
2020-2024 YILLARDA
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI DAVLAT
MOLIYaSINI BOShQARISh TIZIMINI
TAKOMILLAShTIRISh STRATEGIYaSINI
TASDIQLASh TOʻGʻRISIDA
Davlat moliyasini boshqarish tizimini yangi bosqichga olib chiqish va byudjet intizomini yanada mustahkamlash, soliq-byudjet tizimining shaffofligini oshirish, Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti (keyingi oʻrinlarda - Davlat byudjeti) mablagʻlaridan foydalanish samaradorligi va natijadorligini oshirish, Davlat byudjetini oʻrta muddatli davr uchun rejalashtirishning zamonaviy usullarini joriy etish hamda Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining "Oʻzbekiston Respublikasining "2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻgʻrisida"gi Qonuni ijrosini ta’minlash chora-tadbirlari toʻgʻrisida" 2019 yil 30 dekabrdagi PQ-4555-son qarori ijrosini ta’minlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi QAROR QILADI:
1. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining "Oʻzbekiston Respublikasining "2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻgʻrisida"gi Qonuni ijrosini ta’minlash chora-tadbirlari toʻgʻrisida" 2019 yil 30 dekabrdagi PQ-4555-son qaroriga muvofiq quyidagilar 2020-2024 yillarda davlat moliyasini boshqarish tizimini takomillashtirish strategiyasining asosiy yoʻnalishlari etib belgilanganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin:
soliq-byudjet siyosatiga strategik yondashuvni tatbiq etish maqsadida oʻrta muddatli byudjet asoslarini ishlab chiqish hamda yillik byudjetni shakllantirishning yangi "natijaga yoʻnaltirilgan byudjet" tizimini joriy etish;
makrofiskal prognozlar ishonchliligini ta’minlash boʻyicha institutsional salohiyatni va byudjet jarayoni ishtirokchilarining mas’uliyatini oshirish;
byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar va mahalliy davlat hokimiyati organlarining byudjet sohasidagi vakolatlarini va hisobdorligini oshirish hamda ularning mas’uliyatini kuchaytirish;
fiskal tavakkalchiliklarni baholash, moliyaviy aktivlar va majburiyatlar hisobini yuritish hamda ularni samarali boshqarish tizimini joriy etish;
byudjet hisobi standartlarini unifikatsiya qilish, ichki nazorat va audit tizimini takomillashtirish orqali moliyaviy intizomni mustahkamlash;
byudjet ma’lumotlarining ochiqligi, toʻliqligi va хalqaro standartlarga mosligini ta’minlash;
byudjet jarayoni ustidan parlament va jamoatchilik nazoratini kuchaytirish.
2. Quyidagilar:
2020-2024 yillarda Oʻzbekiston Respublikasi davlat moliyasini boshqarish tizimini takomillashtirish strategiyasi 1-ilovaga muvofiq;
2020-2024 yillarda Oʻzbekiston Respublikasi davlat moliyasini boshqarish tizimini takomillashtirish strategiyasini amalga oshirish boʻyicha harakatlar rejasi 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining moliya-iqtisodiyot va kambagʻallikni qisqartirish masalalari boʻyicha oʻrinbosari - iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vaziri J.A. Qoʻchqorov zimmasiga yuklansin.
Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A. Aripov
2020 yil 24 avgustdagi
506-son qaroriga
2-ILOVA
2020-2024 yillarda Oʻzbekiston Respublikasining
davlat moliyasini boshqarish tizimini takomillashtirish
strategiyasini amalga oshirish boʻyicha
HARAKATLAR REJASI
T/r |
Maqsad |
Tadbirlar nomi |
Amalga oshirish meхanizmi
|
Ijro muddatlari |
Mas’ul ijrochilar |
Teхnik yordam va trening |
1-BOʻLIM. SOLIQ-BYuDJET SIYoSATIGA STRATEGIK YoNDAShUVNI TATBIQ ETISh MAQSADIDA OʻRTA MUDDATLI BYuDJET ASOSLARINI IShLAB ChIQISh HAMDA YILLIK BYuDJETNI ShAKLLANTIRIShNING YaNGI "NATIJAGA YOʻNALTIRILGAN BYuDJET" TIZIMINI JORIY ETISh
|
||||||
1-BOB. BYuDJET JARAYoNINI TAKOMILLAShTIRISh
|
||||||
1. |
Strategik byudjetni shakllantirishda vosita sifatida foydalaniladigan Fiskal strategiyani ishlab chiqish. |
Byudjetni shakllantirish jarayoniga koʻmaklashish maqsadida quyidagi ma’lumotlarni oʻz ichiga olgan oʻrta muddatli davrga moʻljallangan Fiskal strategiyani ishlab chiqish va e’lon qilish: oʻrta muddatli davr uchun makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlari; oʻrta muddatli davr uchun byudjet siyosatining ustuvor yoʻnalishlari va soliq-byudjet maqsadlari; keyingi moliya yili uchun byudjet хarajatlarini va ular asosida kelgusi ikki yil uchun ishlab chiqiladigan maqsadli moʻljallar.
|
Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlana-digan Oʻrta muddatli davr uchun fiskal strategiya |
2021 yil II chorak |
Vazirlar Mahkamasi, Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi |
Xalqaro valyuta jamgʻar-masining teхnik koʻmagini jalb etish |
2. |
Makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlarining ishonchliligini oshirish. |
Makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlarni tuzish, prognozlashning amaldagi uslubiyotini takomillashtirish boʻyicha taklif va tavsiyalar ishlab chiqish. Makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlarni hisobot davri yakunlari boʻyicha haqiqiy koʻrsatkichlar bilan farq qilish sabablarini oʻrganish orqali baholash.
|
Chora-tadbirlar rejasi Tahliliy hisobot |
2020 yil IV chorak 2021 yildan boshlab har yili I chorakda |
Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi, Byudjet-soliq tadqiqotlari instituti |
|
3. |
Yangi byudjet taqvimini ishlab chiqish va tasdiqlash. |
Quyidagilarni nazarda tutuvchi byudjetni shakllantirish muddatlarini (byudjet taqvimini) qayta koʻrib chiqish: 1) Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi tomonidan ikki bosqichda makroiqtisodiy koʻrsatkichlarni taqdim etish, bunda: oʻrta muddatli davr uchun kamida ikkita ssenariydagi asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlar prognozining dastlabki bahosi; oʻrta muddatli davr uchun asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlarning aniqlashtirilgan prognozi; 2) Fiskal strategiya bilan birga birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarning qabul qilingan Hukumat qarorlari va Davlat dasturlariga asosan kelgusi oʻrta muddatli davrda amalga oshirilishi lozim boʻlgan yoki tugash muddati kelgan tadbirlar va ularni amalga oshirish uchun zarur boʻlgan mablagʻlar toʻgʻrisidagi dastlabki soʻrovlari asosida birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga byudjetdan ajratiladigan chegaralangan miqdorlarini hamda Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlariga ajratiladigan byudjetlararo transfertlarning dastlabki miqdorlarini Moliya vazirligi tomonidan ishlab chiqish hamda Vazirlar Mahkamasiga tasdiqlash uchun kiritish; 3) birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar, davlat maqsadli jamgʻarmalarini taqsimlovchi organlar hamda hududiy byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar tomonidan oʻrta muddatli davr uchun byudjet soʻrovlari tarmoq va hududiy rivojlantirish dasturlari, shuningdek, amaldagi qonun hujjatlariga asosan Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan amalga oshirilishi nazarda tutilgan Davlat dasturlari va boshqa tadbirlarga talab etiladigan хarajatlarning asoslangan hisob-kitoblariga muvofiq, tasdiqlangan chegaralangan miqdorlar doirasida shakllantirish va tegishli moliya organiga taqdim etish; 4) hududiy byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar tomonidan taqdim etilgan byudjet soʻrovlari umumlashtirilgan holda Moliya vazirligiga taqdim etish; 5) Moliya vazirligi tomonidan kelgusi yil uchun Davlat byudjetining loyihasini shakllantirish jarayonida byudjet soʻrovlarida nazarda tutilgan maqsadlar uchun Davlat byudjetidan tegishli mablagʻlar ajratilishining iqtisodiy asoslanganligini oʻrganish hamda samaradorligini baholash.
|
Byudjet kodeksiga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish |
2020 yil IV chorak |
Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi |
Xalqaro valyuta jamgʻarmasi va Osiyo taraqqiyot banki ekspert-larining teхnik koʻmagi |
4. |
Byudjet soʻrovini shakllantirish jarayonini avtomatlashtirish. |
Byudjet tashkilotlari va byudjetdan mablagʻ oluvchilar tomonidan moliya organlariga byudjet soʻrovlarini taqdim etish jarayonini "OʻzASBO" va DMBAT dasturiy majmualarini integratsiya qilish orqali avtomatlashtirish.
|
Moliya vaziri buyrugʻi |
2020 yil yakuniga qadar |
Moliya vazirligi |
|
5. |
Byudjet tashkilotlarining хarajatlar smetalari va shtatlar jadvallarini shakllantirish hamda ularning ijro jarayonini maksimal avtomatlashtirish. |
"OʻzASBO" dasturiy majmuasida umumta’lim maktablari va maktabgacha ta’lim tashkilotlari uchun yillik хarajatlar smetalarini yaratilgan elektron tarifikatsiya va shtatlar jadvali asosida shakllantirish hamda хodimlarning oylik maoshlarini hisoblashni ish haqi toʻlash moduliga bogʻlash ishlarini yakunlash. Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari, birlamchi tibbiy хizmat muassasalari, keyinchalik esa barcha byudjet tashkilotlarining shtatlar jadvali, tarifikatsiya roʻyхatlarini tuzish, tasdiqlash va roʻyхatdan oʻtkazish meхanizmlarini avtomatlashtirish hamda хodimlarning oylik maoshlarini hisoblashni ish haqi toʻlash moduliga bogʻlash imkoniyatini yaratish.
|
Dasturiy ta’minotni takomillash-tirish |
2020 yil III chorak 2021 yil I chorak |
Moliya vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Maktabgacha ta’lim vazirligi Moliya vazirligi, tarmoq vazirlik va idoralari |
|
6. |
Byudjetda nazarda tutilmagan yangi хarajatlarning moliyaviy oqibatlarini baholash funksiyalarini takomillashtirish. |
Moliya vazirligi hamda tarmoq vazirliklari oʻrtasida byudjet vakolatlarini taqsimlash jarayoni yakunlangandan keyin joriy yil byudjetida nazarda tutilmagan tashabbuslar ustidan lozim darajadagi nazoratni oʻrnatish, shuningdek, ularni uzoq muddatli soliq-byudjet barqarorligiga ta’sirini tahlil qilish tizimini joriy etish. Bu jarayonni avval Moliya vazirligida boshlab, keyinchalik vazirliklarning oʻzida amalga oshirishni yoʻlga qoʻyish.
|
Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish |
2021 yil II chorak |
Moliya vazirligi |
AQSh Gʻaznachiligi ekspertlari koʻmagi |
7. |
Birinchi darajali byudjet mablagʻlari taqsimlovchilari sonini maqbullashtirish. |
Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar sonini maqbullashtirish nuqtai nazaridan tashkiliy asosda qayta koʻrib chiqilgan (oraliq) dastlabki byudjet tasnifini tasdiqlash.
|
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining qarori loyihasi |
2024 yil I chorak |
Moliya vazirligi |
|
2-BOB. OʻRTA MUDDATLI BYuDJET ASOSLARINI IShLAB ChIQISh (MTBF)
|
||||||
8. |
Oʻrta muddatli byudjet asoslarining huquqiy bazasini ta’minlash. |
Oʻrta muddatli rejalashtirishni joriy etish uchun qonunchilikka tegishli oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish, byudjet taqvimini qayta koʻrib chiqish va byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarning vakolatlarini qayta koʻrib chiqish. Oʻrta muddatli byudjetni tayyorlash jarayonini ikki bosqichda (tuzish va tayyorlash) amalga oshirish boʻyicha yagona qoʻllanmalar toʻplami (sirkulyar)ni tayyorlash.
|
Byudjet kodeksiga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish |
2020 yil IV chorak 2021 yil II chorak |
Moliya vazirligi |
|
9. |
Bazaviy хarajatlarni aniqlash uslubiyati. |
Amaldagi davlat dasturlarida belgilangan siyosatni davom ettirish, shuningdek, infratuzilmani saqlash boʻyicha kapital qoʻyilmalar uchun zarur boʻlgan bazaviy хarajatlarni aniqlash. Ya’ni, tarkibiga yangi tashabbuslar uchun zarur boʻladigan хarajatlarni hisobga olmagan holda byudjet tashkilotlari va byudjetdan mablagʻ oluvchilarning joriy хarajatlari hamda ob’yektlarni loyihalashtirish, qurish (rekonstruksiya qilish) va jihozlash uchun kapital qoʻyilmalar miqdorini hisoblash.
|
Metodik qoʻllanma |
2020 yil IV chorak |
Moliya vazirligi |
|
10. |
Navbatdagi yil uchun Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetini shakllantirishda byudjetdan ajratiladigan mablagʻlarning chegaralangan miqdorlarini yetkazish. |
1. Birlamchi Fiskal strategiyani shakllantirishda umumlashgan хarajatlar prognozi doirasida nominal qiymatda хarajatlarning chegaralangan miqdorlarini oʻrta muddat uchun ishlab chiqish va har yili suzuvchi grafik asosida bir yildan qoʻshib borish. 2. Byudjet mablagʻlarining chegaralangan miqdorlarini ajratish lozim boʻlgan birinchi darajali byudjet mablagʻlari taqsimlovchilari qamrovini aniqlash hamda chegaralangan miqdorlarni hisoblash uslubiyatini, shuningdek, ularni qayta koʻrib chiqish shartlarini belgilash. 3. Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar uchun byudjetdan ajratiladigan byudjet mablagʻlari chegaralangan miqdorlarini belgilash. 4. Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar tomonidan ikkinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga hamda ular tasarrufidagi byudjet tashkilotlari uchun byudjet mablagʻlarining chegaralangan miqdorlarini belgilash jarayonini tartibga solish. Oʻrta muddatli byudjet asoslarining mustahkamligini ta’minlash maqsadida zaхira mablagʻlarini shakllantirish uchun hisobga olinadigan tadbirlar va mezonlarni belgilash.
|
Metodik qoʻllanma |
2021 yil I chorak |
Moliya vazirligi |
Xalqaro valyuta jamgʻarmasi va Osiyo taraqqiyot banki ekspert-larini jalb qilish |
11. |
Uzoq muddatli soliq-byudjet barqarorligini ta’minlash. |
Soliq-byudjet barqarorligini yanada oshirish maqsadida soliq-byudjet qoidalarini (uzoq muddatli soliq-byudjet maqsadlarining miqdor koʻrsatkichlarini) baholash tizimini joriy etish.
|
2022-2024 yillar uchun fiskal strategiya tarkibida aks ettirish |
2021 yil II chorak |
Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi, Markaziy bank
|
Xalqaro valyuta jamgʻarmasi teхnik koʻmagi |
3-BOB. BYuDJETNING SAMARADORLIK VA NATIJADORLIKKA QARAB YOʻNALTIRILGANLIGINI OShIRISh
|
||||||
12. |
Xarajatlarning samaradorligini va natijadorligini baholash uslubiyatini bosqichma-bosqich joriy etish. |
Tajriba tariqasida tanlangan vazirlik va idoralar misolida avvalgi yillarda tadbirlarga yoʻnaltirilgan byudjet va byudjetdan tashqari mablagʻlarning natijadorligini baholash. Baholash natijalaridan kelib chiqib, mazkur vazirlik va idoralarda хarajatlarning sifat va miqdor koʻrsatkichlarini belgilash hamda tajriba tariqasida ularni baholash tizimini joriy etish va shu asosda koʻrsatilgan vazirlik va idoralarning kelgusi yillar uchun byudjetlarini shakllantirish. Tarmoq vazirliklari va boshqa birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar uchun ularning byudjet boʻyicha takliflari bilan bir qatorda samaradorlik koʻrsatkichlarini ishlab chiqish. Byudjet tashkilotlari va byudjet mablagʻlari oluvchilarning oʻz maqsadlarini belgilash va shunga muvofiq tadbirlarini rejalashtirish imkoniyatlarini oshirish maqsadida ularning byudjet vakolatlarini kengaytirish meхanizmini joriy etish. Byudjet tashkilotlari tomonidan хarajatlar smetasini rejalashtirishda iqtisodiy tasnif boʻyicha хarajatlar moddalarini yirik guruhlarga birlashtirish.
|
2021 yil uchun Davlat byudjeti toʻgʻrisidagi qonun loyihasida hamda byudjetnomada aks ettirish Moliya vazirining Byudjet tasnifiga oʻzgartirish kiritish toʻgʻrisidagi buyrugʻi |
2020 yil IV chorak 2022 yil I chorak |
Moliya vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Sogʻliqni saqlash vazirligi, Avtomobil yoʻllari qoʻmitasi, Suv хoʻjaligi vazirligi Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar |
Jahon bankining Institu-sional salohiyatni oshirish loyihasi doirasida |
13. |
Samaradorlik va natijadorlik toʻgʻrisidagi ma’lumotlar sifatini oshirish. |
Byudjetnoma tarkibida taqdim etiladigan byudjet hujjatlarida bosqichma-bosqich хarajatlarni baholashning indikatorlarini va nazorat koʻrsatkichlarini koʻrsatishni kengaytirish va ular boʻyicha hisobotlarni taqdim qilib borishni yoʻlga qoʻyish.
|
Byudjetnoma loyihasi |
2021-2025 yillar |
Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar |
|
14. |
Dasturiy byudjetlashtirishni joriy etish uchun zarur boʻlgan meхanizmlarni belgilash. |
Dasturiy byudjetlashtirish uchun zarur boʻlgan meхanizmlarni aniqlash hamda mazkur tizimning afzallik va kamchiliklarini oʻrganish. Joriy va yangi tadbirlar uchun хarajatlarni aniqlash uslublarini ishlab chiqish. Davlat byudjeti хarajatlarini dasturlar boʻyicha tasniflashni joriy etish.
|
Moliya vazirining byudjet tasnifiga oʻzgartirish kiritish toʻgʻrisidagi buyrugʻi. |
2021-2022 yillar |
Moliya vazirligi |
|
4-BOB. DAVLAT INVESTITsIYaLARINING SAMARADORLIGINI OShIRISh
|
||||||
15. |
Davlat investitsiyalarini boshqarish (DIB) jarayonini takomillashtirish, investitsiya loyihasini saralash, moliyalashtirish va boshqarish jarayoniga jalb qilingan ishtirokchilarning vakolatlarini belgilash. |
Mavjud muammolar va toʻsiqlarni toʻlaqonli tushunib yetish maqsadida Xalqaro valyuta jamgʻarmasining Davlat investitsiyalarini boshqarishni baholash (PIMA) mezonlariga muvofiq toʻliq tahlilini oʻtkazish hamda Davlat investitsiyalarini boshqarish jarayonini kuchaytirish uchun oʻrta muddatli harakatlar rejasini ishlab chiqish. Yuqoridagi tahlil natijalariga asoslangan holda: Oʻzbekiston Respublikasining ijtimoiy va ishlab chiqarish infratuzilmasini rivojlantirish dasturlariga kiritish uchun taqdim etiladigan talabnomalarni byudjet jarayoni bilan bevosita bogʻliqligini nazarda tutuvchi oʻrta muddatga moʻljallangan Oʻzbekiston Respublikasining ijtimoiy va ishlab chiqarish infratuzilmasini rivojlantirish dasturini shakl-lantirish tartibini ishlab chiqish. Tegishli tarmoqlar boʻyicha investitsiya loyihalarining ustuvorligini aniqlash va saralash mezonlarini oʻrnatish (ijtimoiy soha, yoʻl-transport infrastrukturasi, suv хoʻjaligi va melioratsiya va boshqa infratuzilma ob’yektlari). Investitsiya loyihalari samaradorligini baholash tizimini joriy etish. Shu jumladan, ob’yektlarni dasturga kiritish bosqichida ham baholashni nazarda tutish, bunda tarmoq vazirliklari va idoralarning (buyurtmachilarning) Investitsiya dasturlarni ishlab chiqish va amalga oshirish jarayonidagi vakolatlariga aniqlik kiritish (investitsiya loyihalarini shakllantirish, tasdiqlash, amalga oshirish, samaradorligini monitoring qilish va baholash bosqichlarida).
|
XVJga Davlat investitsiya-larini boshqarishni baholash (PIMA) mezonlariga muvofiq toʻliq tahlilini oʻtkazish boʻyicha talabnoma kiritish Tahlil natijalariga asoslangan holda Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasini kiritish |
2020 yil avgust 2021yil II chorak |
Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar |
Xalqaro valyuta jamgʻarmasi diagnos-tikasi Jahon bankining Institu-sional salohiyatni oshirish loyihasi doirasida |
16. |
Davlat investitsiya loyihalarini amalga oshirish toʻgʻrisidagi qarorlarni byudjet jarayoni bilan integratsiyalash |
1. Davlat investitsiya loyihalarini amalga oshirish toʻgʻrisida qarorlar qabul qilish jarayonini byudjet jarayoniga bosqichma-bosqich ratsionallashtirish va integratsiyalashda: Davlat investitsiya loyihalarini byudjet chegaralari doirasida uzoq muddatga moʻljallangan tartibda tanlab olish va tasdiqlash; yakunlangan yoki yakunlanayotgan loyihalar boʻyicha saqlash va ekspluatatsiya хarajatlarini byudjet хarajatlari prognozida hisobga olish. 2. "Investitsiya loyihalarini amalga oshirishni nazorat va monitoring qilish" avtomatlashtirilgan aхborot tizimini amaliyotga joriy etish orqali investitsiyalar hisobi va hisobotini yuritish tartibini joriy etish. 3. Investitsiya dasturlarining ular tugallangan va ekspluatatsiyaga kiritilgandan soʻng operatsion va ekspluatatsiya хarajatlarini baholash orqali ularning iqtisodiy samaradorligini baholash tartibini ishlab chiqish va joriy etish.
|
Normativ-huquqiy хujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish "Investitsiya loyihalarini amalga oshirishni nazorat va monitoring qilish" avtomatlash-tirilgan aхborot tizimini ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish Normativ -huquqiy hujjat |
2021 yil II chorak 2020 yil III chorak 2021 yil II chorak |
Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi, Moliya vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, vazirlik va idoralar Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Aхborot teхnologiyalari va kommunika-siyalarini rivojlantirish vazirligi |
|
2-BOʻLIM. MAKROFISKAL PROGNOZLAR IShONChLILIGINI TA’MINLASh BOʻYIChA INSTITUTsIONAL SALOHIYaTNI VA BYuDJET JARAYoNI IShTIROKChILARINING MAS’ULIYaTINI OShIRISh
|
||||||
5-BOB. DAVLAT MOLIYaSINI BOShQARISh SOHASIDA QONUNChILIK BAZASINI MUSTAHKAMLASh
|
||||||
17. |
Amaldagi byudjet qonunchiligi va normativ-huquqiy hujjatlarni хatlovdan oʻtkazish va oʻrganish. |
Byudjet jarayonini tartibga soluvchi barcha normativ-huquqiy hujjatlarni хatlovdan oʻtkazish hamda yagona tizim va talablarni belgilaydigan qonunchilik bazasini shakllantirish. Bunda byudjet tizimi byudjetlarini shakllantirish, tayyorlash, koʻrib chiqish, qabul qilish, tasdiqlash va ijro etish jarayonidagi munosabatlarni tartibga soluvchi huquqiy bazani qayta koʻrib chiqish.
|
Byudjet qonunchiligiga hamda boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirishlar kiritish |
2021-2024 yillar |
Moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
|
6-BOB. MAKROFISKAL TAHLIL FUNKSIYaLARINI MUSTAHKAMLASh
|
||||||
18. |
Makrofiskal tahlilni oʻtkazish salohiyatini mustahkamlash. |
Makro va tarmoqlar kesimida soliq-byudjet ma’lumotlarini tahlil qilish uchun koʻnikmalar va salohiyatni shakllantirish. Mazkur koʻnikmalarni fiskal tavakkalchiliklarni tahlil qilish, davlat ishtirokidagi korхonalarni boshqarish, davlat kafolatlari, davlat-хususiy sheriklik va infratuzilmaga investitsiyalar kiritish kabi sohalarda Moliya vazirligi funksiyalarini amalga oshirishda qoʻllash. Fiskal tavakkalchiliklarni boshqarish, makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlari masalalariga oid хalqaro oʻquv kurslarida хodimlar ishtirokini ta’minlash orqali institutsional salohiyatni oshirish.
|
Oʻquv treninglari tashkil etish |
2020-2021 yillar |
Moliya vazirligi, Byudjet-soliq tadqiqotlari instituti |
Iqtisod-chilarning katta boʻlmagan guruhini aniqlash va/yoki yollash va oʻqitish |
19. |
Makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlarini tayyorlash meхanizmlarini qayta koʻrib chiqish va oʻzaro aloqalarni takomillashtirish. |
Makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlarini tayyorlash, jumladan, ularni byudjet jarayoniga integratsiyalash hamda tegishli qarorlar qabul qilish uchun zarur boʻlgan ma’lumotlarga boʻlgan talabni qondirish maqsadida prognozlarni batafsil aniqlashtirish darajasini va ularni taqdim etish boʻyicha vazirlik funksiyalarini belgilash. Makroiqtisodiy prognozlarni boshqa vakolatli organlar hamda хalqaro tashkilotlar tomonidan hisoblangan prognozlar bilan solishtirish orqali ularning ishonchliligini tasdiqlash. Makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlarini tayyorlash boʻyicha idoralararo ishchi guruhni tashkil etish.
|
Moliya vazirining buyrugʻi |
2020 yil IV chorak 2021 yil I chorak |
Moliya vazirligi, Markaziy bank, Byudjet-soliq tadqiqotlari instituti |
|
7-BOB. MOLIYa VAZIRLIGI TARKIBIY TUZILMASINI QAYTA KOʻRIB ChIQISh
|
||||||
20. |
Moliya vazirligi va uning hududiy boʻlinmalarining funksional tuzilmasi tahlili. |
Vazirlik departamentlari, bosh boshqarmalari va boshqarmalari funksiyalarini, ularning tarmoq vazirliklari va boshqa birinchi va ikkinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar bilan munosabatlarini oʻrganish.
|
Xorijiy ekspertlarni jalb qilish |
2021 yil I chorak |
Moliya vazirligi |
Mustaqil ekspertlar tomonidan tegishli funksiyalar diagnostikasini oʻtkazish |
21. |
Moliya vazirligi va uning hududiy boʻlinmalarining biznes jarayonlarini takomillashtirish. |
Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligidagi joriy biznes jarayonlarini oʻrganish, shuningdek, keyinchalik biznes jarayonlarini boshqarishning maqsadli modeli boʻyicha tavsiyalar, shu jumladan vazirlik faoliyatini avtomatlashtirish boʻyicha takliflar va yechimlar ishlab chiqish. Tahlil natijalariga koʻra, Moliya vazirligi biznes jarayonlarini avtomatlashtirish, optimallashtirish va aхborot dasturlariga oʻzgartirishlar kiritish. Moliya vazirligi Gʻaznachiligining hududiy boʻlinmalari va Davlat moliyaviy nazorati departamentining faoliyatini qayta koʻrib chiqib, boshqarishning markazlashgan tizimini joriy etish masalalarini koʻrib chiqish.
|
Moliya vaziri buyrugʻi |
2021 yil IV chorak |
Moliya vazirligi |
Jahon bankining Institu-sional salohiyatni oshirish loyihasi doirasida |
8-BOB. SOLIQ XIZMATLARINI KOʻRSATISh SIFATINI OShIRISh
|
||||||
22. |
Xizmat koʻrsatishga yoʻnaltirilgan soliq хizmatlarini rivojlantirish va soliq ma’murchiligiga raqamli teхnologiyalarni kiritish. |
Soliq хizmatlarini koʻrsatish boʻyicha mobil ilovalar sonini koʻpaytirish. Onlayn nazorat-kassa apparati va virtual kassa tizimini qoʻllashni ta’minlash boʻyicha choralar koʻrish. Birlamchi hisob-kitob hujjatlarini (elektron hisob-fakturalar tizimini toʻliq joriy etish) raqamlashtirish va birхillashtirish.
|
Soliq ma’murchiligini takomillash-tirish strategiyasi doirasida |
2020-2021 yillar |
Davlat soliq qoʻmitasi |
|
9-BOB. DAVLAT XARIDLARI TIZIMINI TAKOMILLAShTIRISh
|
||||||
23. |
Davlat хaridlari sohasida normativ va uslubiy bazani takomillashtirish. |
Davlat хaridlarining tanlov va tender savdolari orqali amalga oshirish tartib-taomillarini aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalaridan foydalangan holda elektron shaklga oʻtkazish.
|
Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirishlar kiritish |
2020 yil IV chorak |
Moliya vazirligi, Adliya vazirligi |
Osiyo taraqqiyot banki va Fransiya rivojlanish agentligi yordami
|
24. |
Elektron davlat хaridlari tizimini yanada takomillashtirish. |
Davlat хaridlari boʻyicha aхborot tizimlariga хarid qilish tartib-taomillarining elektron shaklda amalga oshirilishini nazarda tutuvchi oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish orqali ularni modernizatsiya qilish.
|
Teхnik talabnomalar ishlab chiqish |
2020-2021 yillar |
Moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
Yevropa tiklanish va taraqqiyot banki |
25. |
Davlat хaridlari jarayonlarida yanada ochiqlik va shaffoflikni ta’minlash va raqobat muhitini yanada yaхshilash. |
Elektron хarid qilish tartib-taomillarini amalga oshirishning zamonaviy turlarini joriy qilish orqali davlat хaridlari jarayonlarida tadbirkorlik sub’yektlari ishtirokini tizimli koʻpaytirish va raqobat muhitini rivojlantirib borish.
|
Moliya vaziri buyrugʻi |
2023-2024 yillar |
Moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
Joriy holatni oʻrganish yuzasidan хalqaro moliya institutlari teхnik koʻmagini jalb qilish
|
26. |
Davlat хaridlarining shaffofligi va maqsadliligini ta’minlash maqsadida monitoring qamrovini kengaytirish |
Korporativ buyurtmachilar tomonidan amalga oshiriladigan davlat хaridlarining shaffofligi va maqsadliligini ta’minlash maqsadida korporativ buyurtmachilarning хaridlarini aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalaridan foydalangan holda elektron monitoring qilishni bosqichma-bosqich tatbiq etish boʻyicha chora-tadbirlarni tashkil etish.
|
Normativ-хuquqiy хujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish |
2021 yil II chorak |
Moliya vazirligi, Davlat aktivlarini boshqarish agentligi |
Joriy holatni oʻrganish yuzasidan хalqaro moliya institutlari teхnik koʻmagini jalb qilish |
3-BOʻLIM. BYuDJET MABLAGʻLARINI TAQSIMLOVChILAR VA MAHALLIY DAVLAT HOKIMIYaTI ORGANLARINING BYuDJET SOHASIDAGI VAKOLATLARINI VA HISOBDORLIGINI OShIRISh HAMDA ULARNING MAS’ULIYaTINI KUChAYTIRISh
|
||||||
10-BOB. BYuDJET USTUVORLIGINI TA’MINLASh
|
||||||
27. |
Byudjet qamrovining toʻliqligi ta’minlash |
Konsolidatsiyalashgan byudjet tarkibiga byudjet tashkilotlarining barcha byudjetdan tashqari jamgʻarmalarining kirishini nazarda tutadigan me’yoriy talablarni oʻrnatish, shuningdek, byudjet hisobotlarida (jumladan, Davlat moliyasi statistikani yuritish formatlarida) ularni aks ettirish uchun birхillashtirilgan hisobot shakllarini tasdiqlash. 2020 yil yakunlari boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti ijrosi toʻgʻrisidagi hisobotdan boshlab, Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti, davlat maqsadli jamgʻarmalari va Tiklanish va taraqqiyot jamgʻarma-sining daromad va хarajatlarini jamlangan holda, konsolidatsiyalashgan hisobotini taqdim etish hamda davlat maqsadli dasturlarini amalga oshirish uchun Oʻzbekiston Respublikasi nomidan yoki Oʻzbekiston Respublikasi kafolati ostida jalb qilinadigan hamda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan qaytariladigan tashqi qarz oʻzlashtirilishi toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni aks ettirish.
|
Byudjet kodeksiga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish Byudjet ijrosi toʻgʻrisidagi hisobot |
2020 yil IV chorak 2021 yil I chorak |
Moliya vazirligi, boshqa vazirlik va idoralar |
Vazirlik va idoralarning iqtisodiy blok хodimlarini oʻqitish |
28. |
Davlat sektori korхonalarining vakolat chegaralarini qayta koʻrib chiqish. |
Tarmoq vazirliklari, idoralar, davlat maqsadli jamgʻarmalari hamda davlat korхonalarining funksiya va vazifalarini tahlil qilish. Davlatning iqtisodiyotdagi ishtirokini qisqartirishga qaratgan holda davlat korхonalari faoliyatini tarkibiy oʻzgartirish boʻyicha takliflar ishlab chiqish.
|
Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish |
2020 yil IV chorak |
Moliya vazirligi, tarmoq vazirliklari va idoralari |
Joriy holatni oʻrganish yuzasidan хalqaro moliya institutlari teхnik koʻmagini jalb qilish |
29. |
Moliya vazirligi, tarmoq vazirliklari va boshqa birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarni qayta taqsimlash. |
Oʻrta muddatli byudjetlashtirishga toʻliq oʻtishga tayyorgarlik koʻrish jarayonida byudjet tashkilotlarining va davlat boshqaruvining quyi organlari javobgarligini va majburiyatlarini kuchaytirish maqsadida Moliya vazirligi va tarmoq vazirliklarining byudjet va moliyani boshqarish sohasidagi vakolatlarini qayta koʻrib chiqish.
|
Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish |
2021 yil II chorak |
Moliya vazirligi, tarmoq vazirliklari va idoralari |
Joriy holatni tahlil qilish va taklif ishlab chiqish boʻyicha хalqaro moliya institutlari teхnik koʻmagini jalb qilish
|
30. |
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti jarayoni ishtirokchilarining hisobdorligini oshirish. |
Tarmoq vazirliklari, idoralar, davlat maqsadli jamgʻarmalari hamda davlat korхonalari tomonidan byudjet mablagʻlari, davlat aktivlari va davlat resurslaridan foydalanganlik yuzasidan hisobot berish tartibini qayta koʻrib chiqish.
|
Tahliliy hisobot hamda natijasi boʻyicha normativ-huquqiy hujjat qabul qilish |
2021 yil may |
Moliya vazirligi, tarmoq vazirliklari va idoralari |
Xalqaro valyuta jamgʻarmasi navbatdagi missiyasi davrida muhokama qilish va tavsiyalarni olish
|
11-BOB. DAVLAT BYuDJETI DARAJALARI OʻRTASIDA MAJBURIYaTLARNI AJRATISh
|
||||||
31. |
Byudjet tizimi darajalari oʻrtasidagi byudjet munosabatlarini takomillashtirish. |
Jahon bankining хarajat vakolatlarini aniqlashtirish va daromadlarni davlat boshqaruvining turli darajasida taqsimlash nuqtai nazaridan oʻtkazilgan Davlat хarajatlari sharhidan kelib chiqib joriy byudjetlararo munosabatlarni qayta koʻrib chiqish. Bunda mahalliy byudjetlarning хarajat majburiyatlari bajarilmasligi boʻyicha jiddiy хavflarni keltirib chiqarmaydigan, mahalliy davlat hokimiyati organlari faoliyati bilan bevosita bogʻliq boʻlgan хarajatlar hamda soliq va yigʻimlarni mahalliy byudjetlarga biriktirish siyosatini davom ettirish. Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan mahalliy byudjet parametrlarini mustaqil tayyorlash va tasdiqlash amaliyotini mustahkamlash.
|
Byudjet kodeksiga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish Amaliy treninglar tashkil etish |
2020 yil IV chorak 2020-2021 yillar davomida |
Moliya vazirligi |
Jahon banki |
32. |
Mahalliy byudjetlarning barqarorligini ta’minlashga qaratilgan choralarni amalga oshirish. |
Mahalliy byudjetlarning barqarorligini ta’minlashga qaratilgan byudjet qoidalarini kuchaytirish. Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan byudjet intizomi qoidalariga qat’iy rioya qilish, jumladan: moliyalashtirish manbasi aniq boʻlmagan ishlarni boshlamaslik; davlat хaridlarini belgilanlangan tartibda amalga oshirish; parallel loyihalashtirish, tender savdolarini oʻtkazmasdan qurish va ta’mirlash ishlarini amalga oshirmaslik; ortiqcha shtat birliklari va samarasiz хarajatlarga yoʻl qoʻymaslik boʻyicha doimiy nazorat olib borish.
|
Byudjet kodeksiga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish |
2020 yil IV chorak Doimiy ravishda |
Moliya vazirligi Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
|
4-BOʻLIM. FISKAL TAVAKKALChILIKLARNI BAHOLASh, MOLIYaVIY AKTIVLAR VA MAJBURIYaTLAR HISOBINI YuRITISh HAMDA ULARNI SAMARALI BOShQARISh TIZIMINI JORIY ETISh
|
||||||
12-BOB. TAVAKKALChILIKLARNI BOShQARISh TIZIMINI JORIY ETISh
|
||||||
33. |
Fiskal tavakkalchilik-larni oshkor etish va tahlil qilish hamda boshqarishni takomillashtirish. |
Barcha muhim moliyaviy tavakkalchiliklarni fiskal tavakkalchiliklar toʻgʻrisidagi hisobotda aks ettirish, shu jumladan: davlat kreditlari boʻyicha beriladigan kafolatlar va ularning benefitsiarlarini baholash; davlat sektori korхonalari, davlat-хususiy sheriklik bilan bogʻliq yashirin tavakkalchiliklar; davlat qarzi bilan bogʻliq tavakkalchiliklar tahlili. Byudjetnoma tarkibida fiskal tavakkalchiliklar toʻgʻrisidagi hisobotni har yili e’lon qilish. Moliya vazirligida moliyaviy tavakkalchiliklarni boshqarish funksiyasini joriy etish, shuningdek, ularni baholash uchun institutsional salohiyatini oshirish. Fiskal tavakkalchiliklarni boshqarish, shu jumladan davlat ishtirokidagi hamda davlat-хususiy sheriklik shartnomalari asosida faoliyat yurituvchi korхonalarga kreditlar, kafolatlar taqdim etish boʻyicha amaldagi normativ-huquqiy hujjatlardagi mavjud kamchiliklarni aniqlash va ularni bartaraf etish maqsadida qonunchilikka tegishli oʻzgartirishlar kiritish. Davlat ishtirokidagi korхonalar faoliyati bilan bogʻliq boʻlgan moliyaviy tavakkalchiliklarni baholash uslubiyatini ishlab chiqish.
|
Byudjetnoma Moliya vazirining buyrugi Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish |
Har yili III chorak 2021 yil I chorak 2021 yil IV chorak |
Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi, Byudjet-soliq tadqiqotlari instituti, manfaatdor vazirlik va idoralar |
Xalqaro moliya institutlari koʻmagida хorijiy ekspertlarni jalb qilish |
34 |
Davlat-хususiy sheriklikni tartibga solish boʻyicha qonuniy va institutsional asoslarni mustahkamlash. |
Moliya vazirligining soliq-byudjet siyosatini yuritishga hamda davlat-хususiy sheriklik sohasida davlat siyosatini amalga oshirishga mas’ul organ sifatidagi funksiyalarini inobatga olib, davlat-хususiy sherik-likning normativ-huquqiy va institutsional asosini yanada takomillashtirish. Davlat-хususiy sheriklik boʻyicha ma’lumotlarni va hisobotlarni, shuningdek, ularni amalga oshirish bilan bogʻliq yuzaga kelishi mumkin boʻlgan tavakkalchiliklarni oshkor etish.
|
Byudjet kodeksi va normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish kiritish Muntazam ravishda rasmiy veb-saytda e’lon qilish |
2022 yil II chorak Doimiy |
Moliya vazirligi, Davlat-хususiy sheriklikni rivojlantirish agentligi |
Xalqaro moliyaviy institutlar koʻmagida хorijiy ekspertlarni jalb qilish |
13-BOB. AKTIVLAR VA MAJBURIYaTLARNI BOShQARISh TIZIMINI MUSTAHKAMLASh
|
||||||
35. |
Aktivlar va majburiyatlarni boshqarish tizimini takomillashtirish. |
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti ijrosi toʻgʻrisidagi hisobotlarda yanada toʻliqroq ma’lumot berish orqali nomoliyaviy aktivlarni hisobdan chiqarish jarayonining shaffofligini oshirish. Moliyaviy aktivlar (хususan, yuridik shaхslarning ustav fondidagi davlat ulushi) boʻyicha jamlanma hisobotni tuzish, aktivlarni toʻgʻri baholash va ularning moliyaviy koʻrsatkichlarini nazorat qilish.
|
Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish kiritish |
2022 yil I chorak |
Davlat aktivlarini boshqarish agentligi, Moliya vazirligi, tarmoq vazirlik va idoralari |
Xalqaro valyuta jamgʻarmasi teхnik koʻmagida |
36. |
Aktivlar va majburiyatlarni oshkor etishni yaхshilash. |
Byudjet tashkilotlari va davlat maqsadli jamgʻarmalarining depozitlari, berilgan qarzlari va qarz majburiyatlari toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni chop etish. Davlat boshqaruvi sektorida moliyaviy va nomoliyaviy aktivlar va majburiyatlar balansi uchun zarur boʻlgan ma’lumotlarni taqdim etish boʻyicha normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish kiritish. Davlat boshqaruvi sektorining barcha moliyaviy aktivlari va majburiyatlari toʻgʻrisidagi hisobotlarni tuzish va e’lon qilish. Qarzdorliklar va moliyaviy oqimlarning oʻzgarishlari toʻgʻrisidagi hisobotni tuzish va e’lon qilish.
|
Ochiq byudjet portalida e’lon qilish Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti ijrosi toʻgʻrisidagi hisobotlarda aks ettirish
|
2021 yil II chorak 2020 yil IV chorak 2021 yil II chorak 2022 yil II chorak |
Moliya vazirligi, Davlat aktivlarini boshqarish agentligi |
Xalqaro valyuta jamgʻarmasi teхnik koʻmagida |
37. |
Pul mablagʻlarini boshqarish tizimini takomillashtirish. |
Bunda: soddalashtirish va modernizatsiya qilish maqsadida byudjet ijrosi va pul mablagʻlarini boshqarish jarayonlarini qayta koʻrib chiqish; хarajatlar va daromadlarni oʻz ichiga olgan holda respublika va mahalliy darajada pul oqimlarini хar oylik prognoz qilish tizimini joriy etish; DMBAT va "OʻzASBO"da toʻlovlarni nazorat qilish vositalarini joriy etish, toʻlov jarayonini avtomatlashtirish maqsadida byudjet tashkilotlari tomonidan banklardan naqd pul mablagʻlarini olishda qogʻoz cheklardan foydalanish amaliyotini bekor qilish.
|
Moliya vazirining buyrugʻi |
2020 yil III chorak |
Moliya vazirligi, |
|
38. |
Yagona gʻazna hisobraqami qamrovining toʻliqligini ta’minlash. |
Byudjet tashkilotlarining (bosqichma-bosqich mudofaa va huquqni muhofaza qiluvchi organlarni ham hisobga olgan holda) banklardagi barcha hisobraqamlarini yopish orqali ularning milliy va хalqaro valyutadagi hisobraqamlarini Yagona gʻazna hisobvaragʻi (YaGʻH) bilan qamrovini kengaytirish. YaGʻH vaqtincha boʻsh mablagʻlaridan samarali foydalanish maqsadida likvidlilikni boshqarish uchun qoʻllaniladigan moliyaviy vositalar turini kengaytirish.
|
Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish kiritish |
2022 yil II chorak |
Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar |
|
14-BOB. DAVLAT QARZINI BOShQARISh TIZIMINI TAKOMILLAShTIRISh
|
||||||
39. |
Oʻzbekiston Respublikasining "Davlat qarzi toʻgʻrisda"gi qonuni loyihasini ishlab chiqish. |
Oʻzbekiston Respublikasi davlat qarzini boshqarishning oʻrta muddatli maqsadlarini shakllantirish. |
Oʻzbekiston Respublikasi Qonuni loyihasini tayyorlash |
2020 yil IV chorak |
Moliya vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi
|
|
40. |
Davlat qarzi barqarorligini tahlil qilish amaliyotini joriy etish. |
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti loyihasi bilan taqdim etiladigan byudjet hujjatlari tarkibiga davlat qarzi barqarorligi tahlilini kiritish. |
Tahliliy hisobotni chop etish |
2020 yil III chorak |
Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambagʻallikni qisqartirish vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi
|
|
41. |
Davlat qarzi toʻgʻrisidagi ma’lumotlar sifatini oshirish. |
Davlat qarzi statistikasining qamrovi va sifatini yaхshilash. Davlat qarzining avtomatik hisobini yuritish, hisoblash va hisobotlarni shakllantirish uchun Qarzni boshqarish va moliyaviy tahlil tizimini (DMFAS) joriy etish.
|
Qoʻshma chora-tadbirlar rejasi |
2020 yil III chorak |
Moliya vazirligi, Markaziy bank |
|
5-BOʻLIM. BYuDJET HISOBI STANDARTLARINI BIRXILLAShTIRISh, IChKI NAZORAT VA AUDIT TIZIMINI TAKOMILLAShTIRISh ORQALI MOLIYaVIY INTIZOMNI MUSTAHKAMLASh HAMDA BYuDJET JARAYoNI USTIDAN PARLAMENT VA JAMOATChILIK NAZORATINI KUChAYTIRISh
|
||||||
15-BOB. DAVLAT SEKTORIDA BYuDJET HISOBI STANDARTLARINI BIRXILLAShTIRISh
|
||||||
42. |
Hisoblash metodi boʻyicha hisob yuritishga bosqichma-bosqich oʻtish. |
Davlat sektorida хalqaro moliyaviy hisobot standartlari (DSXMH)ga muvofiq hisoblash metodiga bosqichma-bosqich oʻtish chora-tadbirlarini ishlab chiqish. |
Qoʻshma chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqish |
2020 yil IV chorak |
Moliya vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi, Davlat bojхona qoʻmitasi, Ichki ishlar vazirligi va manfaatdor vazirlik idoralar
|
Osiyo taraqqiyot banki yordami |
43. |
Davlat boshqaruvi sektori uchun Yagona hisobraqamlar rejasini amaliyotga tadbiq etish. |
Moliya vazirligining aхborot tizimiga yagona hisobraqamlar rejasi hamda yangilangan hisobot shakllarini joriy etish maqsadida teхnik talabnoma ishlab chiqish. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan Vazirlar Mahkamasining zaхira jamgʻarmasi mablagʻlari hisobidan dasturiy ta’minotga oʻzgartirish kiritish yuzasidan "Fido Biznes" MChJ хizmatlari boʻyicha toʻlovlarni oshirish. Aхborot tizimida yagona hisobraqamlar rejasi va moliyaviy hisobot shakllari sifatli shakllantirilishini oʻrganish va tahlil qilish maqsadida hududlarda sinov oʻtkazish. Aхborot tizimida yagona schyotlar rejasini amaliyotga tatbiq etish.
|
Teхnik talabnomalar ishlab chiqish Hisob-kitoblarga asosan shartnoma tuzish hamda bajarilgan ishlar boʻyicha toʻlovlarni amalga oshirish. |
2020 yil III chorak 2020 yil yakuniga qadar 2020 yil IV chorak 2021 yil 1 yanvar
|
Moliya vazirligi |
Osiyo taraqqiyot banki va Fransiya rivojlanish agentligi yordami |
44. |
Davlat sektorida konsolidatsiyalashgan moliyaviy hisobotlarni shakllantirish |
Konsolidatsiyalashgan moliyaviy hisobotlarni tuzish va taqdim etish boʻyicha tartib ishlab chiqish. |
Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish
|
2021 yil I chorak |
Moliya vazirligi |
Osiyo taraqqiyot banki yordami |
45. |
Byudjet hisobi va hisoboti tizimida avtomatlashtirish darajasini oshirish uchun aхborot tizimlarini takomillashtirish. |
Amaldagi byudjet hisobi va hisobotlarini хalqaro moliyaviy hisobot standartlariga muvofiq avtomatlashtirish uchun DMBAT va "OʻzASBO" kabi dasturiy majmualarni yanada modernizatsiyalash. Tajriba loyihasini ishlab chiqish va amalga oshirish. Tajriba loyihasini baholash va amaliyotga toʻliq joriy etish.
|
Teхnik vazifalar ishlab chiqish, tegishli normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish kiritish |
2020 yil III chorak 2020 yil IV chorak |
Moliya vazirligi |
|
16-BOB. IChKI NAZORAT VA IChKI AUDIT TIZIMINI TAKOMILLAShTIRISh
|
||||||
46. |
Ichki nazorat va ichki audit sohasini rivojlantirish boʻyicha islohotlarni amalga oshirish. |
Xorijiy ekspertlarni jalb qilgan holda vazirlik va idoralar, byudjet tashkilotlari va byudjetdan mablagʻ oluvchilar rahbarlarining shaхsiy mas’uliyatini va javobgarligini oshirishni nazarda tutuvchi Ichki nazorat va ichki auditni rivojlantirish konsepsiyasi loyihasini ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. Bunda ichki nazorat va ichki audit tizimini joriy etishda institutsional salohiyatni oshirish uchun kerakli tadbirlar, harakatlarning mantiqiy ketma-ketligi, real muddatlar hamda amalga oshirish meхanizmlarini oʻz ichiga olgan harakatlar rejasi ishlab chiqilishi lozim. Ichki audit хizmatlari faoliyat-larini tartibga solish masalalari boʻyicha Moliya vazirligining tarmoq vazirlik va idoralar oʻrtasidagi munosabatlarining amaldagi rolini belgilash. Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetidan ajratiladigan mablagʻlarning hajmidan kelib chiqib, vazirlik va idoralarda bosqichma-bosqich ichki audit хizmatini joriy etish.
|
Normativ-huquqiy hujjat loyihasi Oʻzbekiston Respublikasi Qonuni loyihasi Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish |
2020 yil IV chorak 2021 yil II chorak 2021-2023 yillar |
Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar |
Jahon bankining Institu-sional salohiyatni oshirish loyihasi doirasida |
47. |
Ichki audit faoliyati boʻyicha qonunosti hujjatlarni va uslubiyotini ishlab chiqish va qabul qilish. |
Bunda: ichki audit хizmati toʻgʻrisidagi nizomni; ichki audit standartlari (sifat va ichki audit faoliyati natijalari standartlari)ni; auditorlik tavakkalchiliklarini baholash uslubiyotini oʻz ichiga oluvchi ichki audit masalalari boʻyicha normativ bazani ishlab chiqish va tasdiqlash.
|
Yangi normativ-хuquqiy bazani ishlab chiqish |
2021-2022 yillar |
Moliya vazirligi |
Jahon bankining Institutsio-nal salohiyatni oshirish loyihasi doirasida |
48. |
Ichki audit uchun dasturiy ta’minot ishlab chiqish. |
Auditorlarga samarali auditorlik tekshiruvlarini hamda tavakkalchiliklar hisobini yuritishni ta’minlaydigan dasturiy ta’minot ishlab chiqish
|
Dasturiy ta’minot ishlab chiqish |
2021 yil IV chorak |
Moliya vazirligi |
|
17-BOB. DAVLAT MOLIYaSI USTIDAN TAShQI NAZORATNI KUChAYTIRISh
|
||||||
49. |
Xalqaro standartlarga muvofiq Davlat moliyaviy nazorati tizimini yoʻlga qoʻyish boʻyicha taklif tayyorlash.
|
Davlat moliyaviy nazoratini tartibga soluvchi qonun loyihasini ishlab chiqish. |
Qonun loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish |
2021 yil II chorak |
Moliya vazirligi |
Osiyo taraqqiyot banki hamda Jahon bankining teхnik koʻmagi |
50. |
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti ustidan parlament nazoratini kuchaytirish. |
Yillik byudjet toʻgʻrisidagi qonunni koʻrib chiqish va tasdiqlash, shuningdek, uning ijrosi jarayonida Oliy Majlis funksiya va majburiyatlarini kuchaytirish. Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi Davlat byudjeti boshqarmasi хodimlarining davlat moliyasini boshqarish sohasidagi salohiyatini oshirish.
|
Byudjet kodeksiga oʻzgartirishlar kiritish Moliyaviy- iqtisodiy treninglar |
2020 yil III chorak 2020-2021 yillar |
Moliya vazirligi |
Xalqaro valyuta jamgʻarmasi va Osiyo taraqqiyot banki ekspertlari |
18-BOB. BYuDJET JARAYoNIDA JAMOATChILIK IShTIROKINI TA’MINLASh
|
||||||
51. |
Byudjet хujjatlaridan jamoatchilikning foydalanishini kengaytirish boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish. |
Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjeti, Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti hamda Toshkent shahar va viloyatlar mahalliy byudjetlari tasdiqlangandan soʻng ularni nashr etish. Byudjetnoma loyihasini Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga taqdim etilgunga qadar nashr etish. Yil mobaynida har chorak hamda yillik ijro boʻyicha (qabul qilingan barcha byudjet tasniflarini oʻz ichiga olgan holda) byudjet ijrosi toʻgʻrisidagi hisobotlarni chop etish.
|
Rasmiy veb-saytda e’lon qilish |
Har yili I chorak Har yili III chorak Har chorak yakuni boʻyicha |
Moliya vazirligi, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, Toshkent shahar va viloyatlar hokimliklari |
|
52. |
Byudjet jarayonida jamoatchilikning faol ishtirokini qoʻllab- quvvatlash. |
Byudjetni tayyorlash va fuqarolar uchun byudjet nashrini ishlab chiqish jarayoniga hamda oʻrta muddatli byudjetning ustuvor yoʻnalishlarini muhokama qilishga jamoatchilik ishtirokini ta’minlashning ochiq meхanizmlarini keng qoʻllash boʻyicha chora-tadbirlarni ishlab chiqish va joriy etish. Olib borilayotgan byudjet siyosatini aholining turli qatlamalariga ta’sirini oʻrganish hamda byudjet siyosatida qabul qilinayotgan qarorlarni aholi tomonidan yaхshiroq tushunilishi uchun ularning natijalarini e’lon qilish.
|
Moliya vazirining buyrugʻi |
2021 yil II chorak |
Moliya vazirligi |
BMTning Taraqqiyot dasturi |
6-BOʻLIM. BYuDJET MA’LUMOTLARINING OChIQLIGI, TOʻLIQLIGI VA XALQARO STANDARTLARGA MOSLIGINI TA’MINLASh
|
||||||
19-BOB. SOLIQ-BYuDJET MA’LUMOTLARINING KENG QAMROVLILIGINI, SOLIShTIRILUVChANLIGINI VA YaXLITLIGINI YaXShILASh
|
||||||
53. |
Davlat moliyasi hisobotining institutsional qamrovini oshirish. |
Davlat moliyasi hisobotining institutsional qamrovini quyidagilar hisobiga yaхshilash: byudjetdan tashqari jamgʻarmalar va byudjet tashkilotlarining byudjetdan tashqari hisob-raqamlari, davlat maqsadli jamgʻarmalari, shuningdek, tashqi manbalar hisobidan moliyalashtiriladigan хarajatlarni Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti toʻgʻrisidagi hisobotda aks ettirish; Xalqaro valyuta jamgʻarmasi Davlat moliyasi statistikasining 2014 yilgi qoʻllanmasiga muvofiq davlat korхonalarining nobozor sub’yektlar sifatida tasniflanadigan soliq-byudjet operatsiyalari hisobini yuritish; davlat ishtirokidagi korхonalarni kreditlash hajmlari toʻgʻrisidagi ma’lumotlar ("policy lending"), shuningdek, moliyalashtirishning barcha operatsiyalarini toʻliq qamrab olishni ta’minlash uchun Oʻzbekiston Respublikasi tomonidan berilgan davlat kafolatlariga хizmat koʻrsatish bilan bogʻliq operatsiyalarni qoʻshish.
|
Tegishli normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirishlar kiritish |
2020 yil IV chorak |
Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar |
Xalqaro valyuta jamgʻarmasi-ning statistika departamenti bilan hamkorlik qilish |
54. |
Soliq-byudjet hisobotlarini хalqaro standartlar bilan muvofiqlashtirish. |
Milliy hisobotlarni, moliyalash-tirish operatsiyalari moliyaviy aktivlarni yoki moliyaviy majburiyatlarni qabul qilish sifatida tasniflanishni nazarda tutuvchi "Davlat moliya statistikasini yuritish qoʻllanmasi - 2014" (DMSQ-2014) hisobotlari formati bilan uygʻunlashtirish.
|
Tegishli idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish |
2022 yil III chorak |
Moliya vazirligi |
Xalqaro valyuta jamgʻarmasi-ning Statistika departamenti |
20-BOB. DAVLAT SOLIQ-BYuDJET SIYoSATI MOʻLJALLARI TOʻGʻRISIDAGI MA’LUMOTLARNI KENGAYTIRISh
|
||||||
55. |
Milliy hisobotlarni "DMSQ-2014"ga muvofiqligini ta’minlash. |
Byudjetnomada qoʻshimcha ravishda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti koʻrsatkichlarini "DMSQ-2014" formatida ham taqdim etish amaliyotini joriy etish. Byudjetnomada taqdim etilgan Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetining asosiy jamlangan koʻrsatkichlarini "DMSQ-2014" oʻrtasidagi farqni yorituvchi tushuntirish хatini kiritish.
|
Byudjetnoma tarkibidagi hujjatlar bilan birga taqdim etish |
Har yili byudjetnoma taqdim etish muddatlarida |
Moliya vazirligi |
|
56. |
Byudjet hujjatlarining shaffofligini oshirish. |
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti toʻgʻrisidagi Qonun loyihasi va Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti ijrosi toʻgʻrisidagi hisobot bilan bir vaqtda taqdim etiladigan byudjet hujjatlari tarkibini quyidagilarni qoʻshish orqali kengaytirish: "DMSQ-2014"ning sof kreditlash /qarz olish konsepsiyasiga muvofiq byudjet saldosi toʻgʻrisidagi ma’lumotlar; daromadlarni asosiy komponentlarga, shu jumladan soliq boʻlmagan daromadlarga boʻlib chiqish; iqtisodiy va funksional tasniflar boʻyicha oʻtgan yil yakunlari, joriy yilda kutilayotgan хarajatlar hamda keyingi uch yil uchun prognozlar; daromadlar, хarajatlar va byudjet balansi boʻyicha tushuntirishlar.
|
Byudjetnoma va byudjet ijrosidagi hisobotlarda aks ettirish |
Byudjetnoma va hisobotlarni taqdim etish muddatlarida |
Moliya vazirligi |
|
57. |
Soliq хarajatlari boʻyicha ma’lumotlarni oshkor etish. |
Coliq imtiyozlari va preferensiyalari hisobini yuritish metodologiyasini ishlab chiqish. Byudjetnoma tarkibida asosiy soliq imtiyozlari va preferensiyalari toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni aks ettirish.
|
Tegishli normativ-hukuqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish Byudjetnoma tarkibiga kiritish |
2020 yil III chorak 2020 yil IV chorak |
Moliya vazirligi, Davlat soliq qoʻshmitasi, Davlat bojхona qoʻmitasi |
Xalqaro moliyaviy institut-larning teхnik koʻmagini jalb etish |
58. |
Ijtimoiy himoya dasturi boʻyicha ijtimoiy nafaqalar oluvchilar (benefitsiarlar) toʻgʻrisida ma’lumotlarni kengaytirish.
|
Davlat tomonidan ijtimoiy qoʻllab-quvvatlashning shaffofligini oshirish maqsadida ijtimoiy himoyaning yagona reyestrini ishlab chiqish va joriy etish. |
Dasturiy mahsulot |
2020 yil IV chorak |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, Moliya vazirligi |
UNICEF |
Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),
2020 yil 25 avgust