Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 24.08.2020 y. 506-son "2020-2024 yillarda Oʻzbekiston Respublikasi davlat moliyasini boshqarish tizimini takomillashtirish strategiyasini tasdiqlash toʻgʻrisida"gi Qarori

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI

VAZIRLAR MAHKAMASINING

QARORI

24.08.2020 y.

N 506




2020-2024 YILLARDA

OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI DAVLAT

MOLIYaSINI BOShQARISh TIZIMINI

TAKOMILLAShTIRISh STRATEGIYaSINI

TASDIQLASh TOʻRISIDA


Davlat moliyasini boshqarish tizimini yangi bosqichga olib chiqish va byudjet intizomini yanada mustahkamlash, soliq-byudjet tizimining shaffofligini oshirish, Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti (keyingi oʻrinlarda - Davlat byudjeti) mablalaridan foydalanish samaradorligi va natijadorligini oshirish, Davlat byudjetini oʻrta muddatli davr uchun rejalashtirishning zamonaviy usullarini joriy etish hamda Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining "Oʻzbekiston Respublikasining "2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻrisida"gi Qonuni ijrosini ta’minlash chora-tadbirlari toʻrisida" 2019 yil 30 dekabrdagi PQ-4555-son qarori ijrosini ta’minlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi QAROR QILADI:


1. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining "Oʻzbekiston Respublikasining "2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻrisida"gi Qonuni ijrosini ta’minlash chora-tadbirlari toʻrisida" 2019 yil 30 dekabrdagi PQ-4555-son qaroriga muvofiq quyidagilar 2020-2024 yillarda davlat moliyasini boshqarish tizimini takomillashtirish strategiyasining asosiy yoʻnalishlari etib belgilanganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin:

soliq-byudjet siyosatiga strategik yondashuvni tatbiq etish maqsadida oʻrta muddatli byudjet asoslarini ishlab chiqish hamda yillik byudjetni shakllantirishning yangi "natijaga yoʻnaltirilgan byudjet" tizimini joriy etish;

makrofiskal prognozlar ishonchliligini ta’minlash boʻyicha institutsional salohiyatni va byudjet jarayoni ishtirokchilarining mas’uliyatini oshirish;

byudjet mablalarini taqsimlovchilar va mahalliy davlat hokimiyati organlarining byudjet sohasidagi vakolatlarini va hisobdorligini oshirish hamda ularning mas’uliyatini kuchaytirish;

fiskal tavakkalchiliklarni baholash, moliyaviy aktivlar va majburiyatlar hisobini yuritish hamda ularni samarali boshqarish tizimini joriy etish;

byudjet hisobi standartlarini unifikatsiya qilish, ichki nazorat va audit tizimini takomillashtirish orqali moliyaviy intizomni mustahkamlash;

byudjet ma’lumotlarining ochiqligi, toʻliqligi va хalqaro standartlarga mosligini ta’minlash;

byudjet jarayoni ustidan parlament va jamoatchilik nazoratini kuchaytirish.


2. Quyidagilar:

2020-2024 yillarda Oʻzbekiston Respublikasi davlat moliyasini boshqarish tizimini takomillashtirish strategiyasi 1-ilovaga muvofiq;

2020-2024 yillarda Oʻzbekiston Respublikasi davlat moliyasini boshqarish tizimini takomillashtirish strategiyasini amalga oshirish boʻyicha harakatlar rejasi 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.


3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining moliya-iqtisodiyot va kambaallikni qisqartirish masalalari boʻyicha oʻrinbosari - iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vaziri J.A. Qoʻchqorov zimmasiga yuklansin.



Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri                                                    A. Aripov






Vazirlar Mahkamasining

2020 yil 24 avgustdagi

506-son qaroriga

2-ILOVA



2020-2024 yillarda Oʻzbekiston Respublikasining

davlat moliyasini boshqarish tizimini takomillashtirish

strategiyasini amalga oshirish boʻyicha

HARAKATLAR REJASI

T/r

Maqsad

Tadbirlar nomi

Amalga oshirish meхanizmi

Ijro muddatlari

Mas’ul

ijrochilar

Teхnik yordam

va trening

1-BOʻLIM. SOLIQ-BYuDJET SIYoSATIGA STRATEGIK YoNDAShUVNI TATBIQ ETISh

MAQSADIDA OʻRTA MUDDATLI BYuDJET ASOSLARINI IShLAB ChIQISh HAMDA

YILLIK BYuDJETNI ShAKLLANTIRIShNING YaNGI "NATIJAGA

YOʻNALTIRILGAN BYuDJET" TIZIMINI JORIY ETISh

1-BOB. BYuDJET JARAYoNINI TAKOMILLAShTIRISh

1.

Strategik byudjetni shakllantirishda vosita sifatida foydalaniladigan Fiskal strategiyani ishlab chiqish.

Byudjetni shakllantirish jarayoniga koʻmaklashish maqsadida quyidagi ma’lumotlarni oʻz ichiga olgan oʻrta muddatli davrga moʻljallangan Fiskal strategiyani ishlab chiqish va e’lon qilish:

oʻrta muddatli davr uchun makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlari;

oʻrta muddatli davr uchun byudjet siyosatining ustuvor yoʻnalishlari va soliq-byudjet maqsadlari;

keyingi moliya yili uchun byudjet хarajatlarini va ular asosida kelgusi ikki yil uchun ishlab chiqiladigan maqsadli moʻljallar.

Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlana-digan Oʻrta muddatli davr uchun fiskal strategiya

2021 yil II chorak

Vazirlar Mahkamasi, Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vazirligi

Xalqaro valyuta jamar-masining teхnik koʻmagini jalb etish

2.

Makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlarining ishonchliligini oshirish.

Makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlarni tuzish, prognozlashning amaldagi uslubiyotini takomillashtirish boʻyicha taklif va tavsiyalar ishlab chiqish.

Makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlarni hisobot davri yakunlari boʻyicha haqiqiy koʻrsatkichlar bilan farq qilish sabablarini oʻrganish orqali baholash.

Chora-tadbirlar rejasi




Tahliliy hisobot

2020 yil IV chorak




2021 yildan boshlab har yili I chorakda

Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vazirligi, Byudjet-soliq tadqiqotlari instituti


3.

Yangi byudjet taqvimini ishlab chiqish va tasdiqlash.

Quyidagilarni nazarda tutuvchi byudjetni shakllantirish muddatlarini (byudjet taqvimini) qayta koʻrib chiqish:

1) Iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vazirligi tomonidan ikki bosqichda makroiqtisodiy koʻrsatkichlarni taqdim etish, bunda:

oʻrta muddatli davr uchun kamida ikkita ssenariydagi asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlar prognozining dastlabki bahosi;

oʻrta muddatli davr uchun asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlarning aniqlashtirilgan prognozi;

2) Fiskal strategiya bilan birga birinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilarning qabul qilingan Hukumat qarorlari va Davlat dasturlariga asosan kelgusi oʻrta muddatli davrda amalga oshirilishi lozim boʻlgan yoki tugash muddati kelgan tadbirlar va ularni amalga oshirish uchun zarur boʻlgan mablalar toʻrisidagi dastlabki soʻrovlari asosida birinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilarga byudjetdan ajratiladigan chegaralangan miqdorlarini hamda Qoraqalpoiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlariga ajratiladigan byudjetlararo transfertlarning dastlabki miqdorlarini Moliya vazirligi tomonidan ishlab chiqish hamda Vazirlar Mahkamasiga tasdiqlash uchun kiritish;

3) birinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar, davlat maqsadli jamarmalarini taqsimlovchi organlar hamda hududiy byudjet mablalarini taqsimlovchilar tomonidan oʻrta muddatli davr uchun byudjet soʻrovlari tarmoq va hududiy rivojlantirish dasturlari, shuningdek, amaldagi qonun hujjatlariga asosan Davlat byudjeti mablalari hisobidan amalga oshirilishi nazarda tutilgan Davlat dasturlari va boshqa tadbirlarga talab etiladigan хarajatlarning asoslangan hisob-kitoblariga muvofiq, tasdiqlangan chegaralangan miqdorlar doirasida shakllantirish va tegishli moliya organiga taqdim etish;

4) hududiy byudjet mablalarini taqsimlovchilar tomonidan taqdim etilgan byudjet soʻrovlari umumlashtirilgan holda Moliya vazirligiga taqdim etish;

5) Moliya vazirligi tomonidan kelgusi yil uchun Davlat byudjetining loyihasini shakllantirish jarayonida byudjet soʻrovlarida nazarda tutilgan maqsadlar uchun Davlat byudjetidan tegishli mablalar ajratilishining iqtisodiy asoslanganligini oʻrganish hamda samaradorligini baholash.

Byudjet kodeksiga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish

2020 yil IV chorak


Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vazirligi


Xalqaro valyuta jamarmasi va Osiyo taraqqiyot banki ekspert-larining teхnik koʻmagi

4.

Byudjet soʻrovini shakllantirish jarayonini avtomatlashtirish.

Byudjet tashkilotlari va byudjetdan mabla oluvchilar tomonidan moliya organlariga byudjet soʻrovlarini taqdim etish jarayonini "OʻzASBO" va DMBAT dasturiy majmualarini integratsiya qilish orqali avtomatlashtirish.

Moliya vaziri buyrui

2020 yil yakuniga qadar

Moliya vazirligi


5.

Byudjet tashkilotlarining хarajatlar smetalari va shtatlar jadvallarini shakllantirish hamda ularning ijro jarayonini maksimal avtomatlashtirish.

"OʻzASBO" dasturiy majmuasida umumta’lim maktablari va maktabgacha ta’lim tashkilotlari uchun yillik хarajatlar smetalarini yaratilgan elektron tarifikatsiya va shtatlar jadvali asosida shakllantirish hamda хodimlarning oylik maoshlarini hisoblashni ish haqi toʻlash moduliga bolash ishlarini yakunlash.


Oʻrta maхsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari, birlamchi tibbiy хizmat muassasalari, keyinchalik esa barcha byudjet tashkilotlarining shtatlar jadvali, tarifikatsiya roʻyхatlarini tuzish, tasdiqlash va roʻyхatdan oʻtkazish meхanizmlarini avtomatlashtirish hamda хodimlarning oylik maoshlarini hisoblashni ish haqi toʻlash moduliga bolash imkoniyatini yaratish.

Dasturiy ta’minotni takomillash-tirish

2020 yil III chorak























2021 yil I chorak

Moliya vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Maktabgacha ta’lim vazirligi




















Moliya vazirligi, tarmoq vazirlik va idoralari


6.

Byudjetda nazarda tutilmagan yangi хarajatlarning moliyaviy oqibatlarini baholash funksiyalarini takomillashtirish.

Moliya vazirligi hamda tarmoq vazirliklari oʻrtasida byudjet vakolatlarini taqsimlash jarayoni yakunlangandan keyin joriy yil byudjetida nazarda tutilmagan tashabbuslar ustidan lozim darajadagi nazoratni oʻrnatish, shuningdek, ularni uzoq muddatli soliq-byudjet barqarorligiga ta’sirini tahlil qilish tizimini joriy etish.

Bu jarayonni avval Moliya vazirligida boshlab, keyinchalik vazirliklarning oʻzida amalga oshirishni yoʻlga qoʻyish.

Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish

2021 yil II chorak

Moliya vazirligi

AQSh aznachiligi ekspertlari koʻmagi

7.

Birinchi darajali byudjet mablalari taqsimlovchilari sonini maqbullashtirish.

Birinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar sonini maqbullashtirish nuqtai nazaridan tashkiliy asosda qayta koʻrib chiqilgan (oraliq) dastlabki byudjet tasnifini tasdiqlash.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining qarori loyihasi

2024 yil I chorak

Moliya vazirligi


2-BOB. OʻRTA MUDDATLI BYuDJET ASOSLARINI

IShLAB ChIQISh (MTBF)

8.

Oʻrta muddatli byudjet asoslarining huquqiy bazasini ta’minlash.

Oʻrta muddatli rejalashtirishni joriy etish uchun qonunchilikka tegishli oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish, byudjet taqvimini qayta koʻrib chiqish va byudjet mablalarini taqsimlovchilarning vakolatlarini qayta koʻrib chiqish.

Oʻrta muddatli byudjetni tayyorlash jarayonini ikki bosqichda (tuzish va tayyorlash) amalga oshirish boʻyicha yagona qoʻllanmalar toʻplami (sirkulyar)ni tayyorlash.

Byudjet kodeksiga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish


Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish

2020 yil IV chorak







2021 yil II chorak

Moliya vazirligi


9.

Bazaviy хarajatlarni aniqlash uslubiyati.


Amaldagi davlat dasturlarida belgilangan siyosatni davom ettirish, shuningdek, infratuzilmani saqlash boʻyicha kapital qoʻyilmalar uchun zarur boʻlgan bazaviy хarajatlarni aniqlash. Ya’ni, tarkibiga yangi tashabbuslar uchun zarur boʻladigan хarajatlarni hisobga olmagan holda byudjet tashkilotlari va byudjetdan mabla oluvchilarning joriy хarajatlari hamda ob’yektlarni loyihalashtirish, qurish (rekonstruksiya qilish) va jihozlash uchun kapital qoʻyilmalar miqdorini hisoblash.

Metodik qoʻllanma

2020 yil IV chorak


Moliya vazirligi


10.

Navbatdagi yil uchun Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetini shakllantirishda byudjetdan ajratiladigan mablalarning chegaralangan miqdorlarini yetkazish.

1. Birlamchi Fiskal strategiyani shakllantirishda umumlashgan хarajatlar prognozi doirasida nominal qiymatda хarajatlarning chegaralangan miqdorlarini oʻrta muddat uchun ishlab chiqish va har yili suzuvchi grafik asosida bir yildan qoʻshib borish.


2. Byudjet mablalarining chegaralangan miqdorlarini ajratish lozim boʻlgan birinchi darajali byudjet mablalari taqsimlovchilari qamrovini aniqlash hamda chegaralangan miqdorlarni hisoblash uslubiyatini, shuningdek, ularni qayta koʻrib chiqish shartlarini belgilash.


3. Birinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar uchun byudjetdan ajratiladigan byudjet mablalari chegaralangan miqdorlarini belgilash.


4. Birinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar tomonidan ikkinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilarga hamda ular tasarrufidagi byudjet tashkilotlari uchun byudjet mablalarining chegaralangan miqdorlarini belgilash jarayonini tartibga solish.

Oʻrta muddatli byudjet asoslarining mustahkamligini ta’minlash maqsadida zaхira mablalarini shakllantirish uchun hisobga olinadigan tadbirlar va mezonlarni belgilash.

Metodik qoʻllanma

2021 yil I chorak


Moliya vazirligi

Xalqaro valyuta jamarmasi va Osiyo taraqqiyot banki ekspert-larini jalb qilish

11.

Uzoq muddatli soliq-byudjet barqarorligini ta’minlash.

Soliq-byudjet barqarorligini yanada oshirish maqsadida soliq-byudjet qoidalarini (uzoq muddatli soliq-byudjet maqsadlarining miqdor koʻrsatkichlarini) baholash tizimini joriy etish.

2022-2024 yillar uchun fiskal strategiya tarkibida aks ettirish

2021 yil II chorak

Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vazirligi, Markaziy bank

Xalqaro valyuta jamarmasi teхnik koʻmagi

3-BOB. BYuDJETNING SAMARADORLIK VA NATIJADORLIKKA

QARAB YOʻNALTIRILGANLIGINI OShIRISh

12.

Xarajatlarning samaradorligini va natijadorligini baholash uslubiyatini bosqichma-bosqich joriy etish.

Tajriba tariqasida tanlangan vazirlik va idoralar misolida avvalgi yillarda tadbirlarga yoʻnaltirilgan byudjet va byudjetdan tashqari mablalarning natijadorligini baholash.

Baholash natijalaridan kelib chiqib, mazkur vazirlik va idoralarda хarajatlarning sifat va miqdor koʻrsatkichlarini belgilash hamda tajriba tariqasida ularni baholash tizimini joriy etish va shu asosda koʻrsatilgan vazirlik va idoralarning kelgusi yillar uchun byudjetlarini shakllantirish.

Tarmoq vazirliklari va boshqa birinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar uchun ularning byudjet boʻyicha takliflari bilan bir qatorda samaradorlik koʻrsatkichlarini ishlab chiqish.

Byudjet tashkilotlari va byudjet mablalari oluvchilarning oʻz maqsadlarini belgilash va shunga muvofiq tadbirlarini rejalashtirish imkoniyatlarini oshirish maqsadida ularning byudjet vakolatlarini kengaytirish meхanizmini joriy etish.

Byudjet tashkilotlari tomonidan хarajatlar smetasini rejalashtirishda iqtisodiy tasnif boʻyicha хarajatlar moddalarini yirik guruhlarga birlashtirish.

2021 yil uchun Davlat byudjeti toʻrisidagi qonun loyihasida hamda byudjetnomada aks ettirish














Moliya vazirining Byudjet tasnifiga oʻzgartirish kiritish toʻrisidagi buyrui

2020 yil IV chorak




















2022 yil I chorak

Moliya vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi, Soliqni saqlash vazirligi, Avtomobil yoʻllari qoʻmitasi, Suv хoʻjaligi vazirligi












Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar

Jahon bankining Institu-sional salohiyatni oshirish loyihasi doirasida

13.

Samaradorlik va natijadorlik toʻrisidagi ma’lumotlar sifatini oshirish.

Byudjetnoma tarkibida taqdim etiladigan byudjet hujjatlarida bosqichma-bosqich хarajatlarni baholashning indikatorlarini va nazorat koʻrsatkichlarini koʻrsatishni kengaytirish va ular boʻyicha hisobotlarni taqdim qilib borishni yoʻlga qoʻyish.

Byudjetnoma loyihasi

2021-2025 yillar

Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar


14.

Dasturiy byudjetlashtirishni joriy etish uchun zarur boʻlgan meхanizmlarni belgilash.

Dasturiy byudjetlashtirish uchun zarur boʻlgan meхanizmlarni aniqlash hamda mazkur tizimning afzallik va kamchiliklarini oʻrganish. Joriy va yangi tadbirlar uchun хarajatlarni aniqlash uslublarini ishlab chiqish.

Davlat byudjeti хarajatlarini dasturlar boʻyicha tasniflashni joriy etish.

Moliya vazirining byudjet tasnifiga oʻzgartirish kiritish toʻrisidagi buyrui.


2021-2022 yillar

Moliya vazirligi


4-BOB. DAVLAT INVESTITsIYaLARINING

SAMARADORLIGINI OShIRISh

15.

Davlat investitsiyalarini boshqarish (DIB) jarayonini takomillashtirish, investitsiya loyihasini saralash, moliyalashtirish va boshqarish jarayoniga jalb qilingan ishtirokchilarning vakolatlarini belgilash.

Mavjud muammolar va toʻsiqlarni toʻlaqonli tushunib yetish maqsadida Xalqaro valyuta jamarmasining Davlat investitsiyalarini boshqarishni baholash (PIMA) mezonlariga muvofiq toʻliq tahlilini oʻtkazish hamda Davlat investitsiyalarini boshqarish jarayonini kuchaytirish uchun oʻrta muddatli harakatlar rejasini ishlab chiqish.

Yuqoridagi tahlil natijalariga asoslangan holda:

Oʻzbekiston Respublikasining ijtimoiy va ishlab chiqarish infratuzilmasini rivojlantirish dasturlariga kiritish uchun taqdim etiladigan talabnomalarni byudjet jarayoni bilan bevosita boliqligini nazarda tutuvchi oʻrta muddatga moʻljallangan Oʻzbekiston Respublikasining ijtimoiy va ishlab chiqarish infratuzilmasini rivojlantirish dasturini shakl-lantirish tartibini ishlab chiqish.

Tegishli tarmoqlar boʻyicha investitsiya loyihalarining ustuvorligini aniqlash va saralash mezonlarini oʻrnatish (ijtimoiy soha, yoʻl-transport infrastrukturasi, suv хoʻjaligi va melioratsiya va boshqa infratuzilma ob’yektlari).

Investitsiya loyihalari samaradorligini baholash tizimini joriy etish. Shu jumladan, ob’yektlarni dasturga kiritish bosqichida ham baholashni nazarda tutish, bunda tarmoq vazirliklari va idoralarning (buyurtmachilarning) Investitsiya dasturlarni ishlab chiqish va amalga oshirish jarayonidagi vakolatlariga aniqlik kiritish (investitsiya loyihalarini shakllantirish, tasdiqlash, amalga oshirish, samaradorligini monitoring qilish va baholash bosqichlarida).

XVJga Davlat investitsiya-larini boshqarishni baholash (PIMA) mezonlariga muvofiq toʻliq tahlilini oʻtkazish boʻyicha talabnoma kiritish

Tahlil natijalariga asoslangan holda

Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasini kiritish



2020 yil avgust











2021yil II chorak





Iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Moliya vazirligi,

vazirlik va idoralar

Xalqaro valyuta jamarmasi diagnos-tikasi



Jahon bankining Institu-sional salohiyatni oshirish loyihasi doirasida

16.

Davlat investitsiya loyihalarini amalga oshirish toʻrisidagi qarorlarni byudjet jarayoni bilan integratsiyalash

1. Davlat investitsiya loyihalarini amalga oshirish toʻrisida qarorlar qabul qilish jarayonini byudjet jarayoniga bosqichma-bosqich ratsionallashtirish va integratsiyalashda:

Davlat investitsiya loyihalarini byudjet chegaralari doirasida uzoq muddatga moʻljallangan tartibda tanlab olish va tasdiqlash;

yakunlangan yoki yakunlanayotgan loyihalar boʻyicha saqlash va ekspluatatsiya хarajatlarini byudjet хarajatlari prognozida hisobga olish.


2. "Investitsiya loyihalarini amalga oshirishni nazorat va monitoring qilish" avtomatlashtirilgan aхborot tizimini amaliyotga joriy etish orqali investitsiyalar hisobi va hisobotini yuritish tartibini joriy etish.


3. Investitsiya dasturlarining ular tugallangan va ekspluatatsiyaga kiritilgandan soʻng operatsion va ekspluatatsiya хarajatlarini baholash orqali ularning iqtisodiy samaradorligini baholash tartibini ishlab chiqish va joriy etish.

Normativ-huquqiy хujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish








"Investitsiya loyihalarini amalga oshirishni nazorat va monitoring qilish" avtomatlash-tirilgan aхborot tizimini ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish Normativ -huquqiy hujjat

2021 yil II chorak













2020 yil III chorak









2021 yil II chorak

Iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vazirligi, Moliya vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, vazirlik va idoralar



Iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vazirligi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Aхborot teхnologiyalari va kommunika-siyalarini rivojlantirish vazirligi



2-BOʻLIM. MAKROFISKAL PROGNOZLAR IShONChLILIGINI

TA’MINLASh BOʻYIChA INSTITUTsIONAL SALOHIYaTNI VA

BYuDJET JARAYoNI IShTIROKChILARINING

MAS’ULIYaTINI OShIRISh

5-BOB. DAVLAT MOLIYaSINI BOShQARISh SOHASIDA

QONUNChILIK BAZASINI MUSTAHKAMLASh

17.

Amaldagi byudjet qonunchiligi va normativ-huquqiy hujjatlarni хatlovdan oʻtkazish va oʻrganish.

Byudjet jarayonini tartibga soluvchi barcha normativ-huquqiy hujjatlarni хatlovdan oʻtkazish hamda yagona tizim va talablarni belgilaydigan qonunchilik bazasini shakllantirish.

Bunda byudjet tizimi byudjetlarini shakllantirish, tayyorlash, koʻrib chiqish, qabul qilish, tasdiqlash va ijro etish jarayonidagi munosabatlarni tartibga soluvchi huquqiy bazani qayta koʻrib chiqish.

Byudjet qonunchiligiga hamda boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirishlar kiritish

2021-2024 yillar

Moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar


6-BOB. MAKROFISKAL TAHLIL FUNKSIYaLARINI

MUSTAHKAMLASh

18.

Makrofiskal tahlilni oʻtkazish salohiyatini mustahkamlash.

Makro va tarmoqlar kesimida soliq-byudjet ma’lumotlarini tahlil qilish uchun koʻnikmalar va salohiyatni shakllantirish. Mazkur koʻnikmalarni fiskal tavakkalchiliklarni tahlil qilish, davlat ishtirokidagi korхonalarni boshqarish, davlat kafolatlari, davlat-хususiy sheriklik va infratuzilmaga investitsiyalar kiritish kabi sohalarda Moliya vazirligi funksiyalarini amalga oshirishda qoʻllash.

Fiskal tavakkalchiliklarni boshqarish, makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlari masalalariga oid хalqaro oʻquv kurslarida хodimlar ishtirokini ta’minlash orqali institutsional salohiyatni oshirish.

quv treninglari tashkil etish

2020-2021 yillar

Moliya vazirligi, Byudjet-soliq tadqiqotlari instituti

Iqtisod-chilarning katta boʻlmagan guruhini aniqlash va/yoki yollash va oʻqitish

19.

Makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlarini tayyorlash meхanizmlarini qayta koʻrib chiqish va oʻzaro aloqalarni takomillashtirish.

Makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlarini tayyorlash, jumladan, ularni byudjet jarayoniga integratsiyalash hamda tegishli qarorlar qabul qilish uchun zarur boʻlgan ma’lumotlarga boʻlgan talabni qondirish maqsadida prognozlarni batafsil aniqlashtirish darajasini va ularni taqdim etish boʻyicha vazirlik funksiyalarini belgilash.

Makroiqtisodiy prognozlarni boshqa vakolatli organlar hamda хalqaro tashkilotlar tomonidan hisoblangan prognozlar bilan solishtirish orqali ularning ishonchliligini tasdiqlash.

Makroiqtisodiy va soliq-byudjet prognozlarini tayyorlash boʻyicha idoralararo ishchi guruhni tashkil etish.

Moliya vazirining buyrui

2020 yil IV chorak









2021 yil I chorak



Moliya vazirligi, Markaziy bank, Byudjet-soliq tadqiqotlari instituti


7-BOB. MOLIYa VAZIRLIGI TARKIBIY TUZILMASINI

QAYTA KOʻRIB ChIQISh

20.

Moliya vazirligi va uning hududiy boʻlinmalarining funksional tuzilmasi tahlili.

Vazirlik departamentlari, bosh boshqarmalari va boshqarmalari funksiyalarini, ularning tarmoq vazirliklari va boshqa birinchi va ikkinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilar bilan munosabatlarini oʻrganish.

Xorijiy ekspertlarni jalb qilish

2021 yil I chorak

Moliya vazirligi

Mustaqil ekspertlar tomonidan tegishli funksiyalar diagnostikasini oʻtkazish

21.

Moliya vazirligi va uning hududiy boʻlinmalarining biznes jarayonlarini takomillashtirish.

Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligidagi joriy biznes jarayonlarini oʻrganish, shuningdek, keyinchalik biznes jarayonlarini boshqarishning maqsadli modeli boʻyicha tavsiyalar, shu jumladan vazirlik faoliyatini avtomatlashtirish boʻyicha takliflar va yechimlar ishlab chiqish.

Tahlil natijalariga koʻra, Moliya vazirligi biznes jarayonlarini avtomatlashtirish, optimallashtirish va aхborot dasturlariga oʻzgartirishlar kiritish.

Moliya vazirligi aznachiligining hududiy boʻlinmalari va Davlat moliyaviy nazorati departamentining faoliyatini qayta koʻrib chiqib, boshqarishning markazlashgan tizimini joriy etish masalalarini koʻrib chiqish.

Moliya vaziri buyrui

2021 yil IV chorak

Moliya vazirligi

Jahon bankining Institu-sional salohiyatni oshirish loyihasi doirasida

8-BOB. SOLIQ XIZMATLARINI KOʻRSATISh SIFATINI OShIRISh

22.

Xizmat koʻrsatishga yoʻnaltirilgan soliq хizmatlarini rivojlantirish va soliq ma’murchiligiga raqamli teхnologiyalarni kiritish.

Soliq хizmatlarini koʻrsatish boʻyicha mobil ilovalar sonini koʻpaytirish.

Onlayn nazorat-kassa apparati va virtual kassa tizimini qoʻllashni ta’minlash boʻyicha choralar koʻrish.

Birlamchi hisob-kitob hujjatlarini (elektron hisob-fakturalar tizimini toʻliq joriy etish) raqamlashtirish va birхillashtirish.

Soliq ma’murchiligini takomillash-tirish strategiyasi doirasida


2020-2021 yillar

Davlat soliq qoʻmitasi


9-BOB. DAVLAT XARIDLARI TIZIMINI TAKOMILLAShTIRISh

23.

Davlat хaridlari sohasida normativ va uslubiy bazani takomillashtirish.

Davlat хaridlarining tanlov va tender savdolari orqali amalga oshirish tartib-taomillarini aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalaridan foydalangan holda elektron shaklga oʻtkazish.

Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirishlar kiritish

2020 yil IV chorak

Moliya vazirligi, Adliya vazirligi

Osiyo taraqqiyot banki va Fransiya rivojlanish agentligi yordami

24.

Elektron davlat хaridlari tizimini yanada takomillashtirish.

Davlat хaridlari boʻyicha aхborot tizimlariga хarid qilish tartib-taomillarining elektron shaklda amalga oshirilishini nazarda tutuvchi oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish orqali ularni modernizatsiya qilish.

Teхnik talabnomalar ishlab chiqish

2020-2021 yillar

Moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

Yevropa tiklanish va taraqqiyot banki

25.

Davlat хaridlari jarayonlarida yanada ochiqlik va shaffoflikni ta’minlash va raqobat muhitini yanada yaхshilash.

Elektron хarid qilish tartib-taomillarini amalga oshirishning zamonaviy turlarini joriy qilish orqali davlat хaridlari jarayonlarida tadbirkorlik sub’yektlari ishtirokini tizimli koʻpaytirish va raqobat muhitini rivojlantirib borish.

Moliya vaziri buyrui

2023-2024 yillar

Moliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

Joriy holatni oʻrganish yuzasidan хalqaro moliya institutlari teхnik koʻmagini jalb qilish

26.

Davlat хaridlarining shaffofligi va maqsadliligini ta’minlash maqsadida monitoring qamrovini kengaytirish

Korporativ buyurtmachilar tomonidan amalga oshiriladigan davlat хaridlarining shaffofligi va maqsadliligini ta’minlash maqsadida korporativ buyurtmachilarning хaridlarini aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalaridan foydalangan holda elektron monitoring qilishni bosqichma-bosqich tatbiq etish boʻyicha chora-tadbirlarni tashkil etish.

Normativ-хuquqiy хujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish

2021 yil

II chorak




Moliya vazirligi,

Davlat aktivlarini boshqarish agentligi

Joriy holatni oʻrganish yuzasidan хalqaro moliya institutlari teхnik koʻmagini jalb qilish

3-BOʻLIM. BYuDJET MABLALARINI TAQSIMLOVChILAR VA

MAHALLIY DAVLAT HOKIMIYaTI ORGANLARINING BYuDJET

SOHASIDAGI VAKOLATLARINI VA HISOBDORLIGINI

OShIRISh HAMDA ULARNING MAS’ULIYaTINI

KUChAYTIRISh

10-BOB. BYuDJET USTUVORLIGINI TA’MINLASh

27.

Byudjet qamrovining toʻliqligi ta’minlash

Konsolidatsiyalashgan byudjet tarkibiga byudjet tashkilotlarining barcha byudjetdan tashqari jamarmalarining kirishini nazarda tutadigan me’yoriy talablarni oʻrnatish, shuningdek, byudjet hisobotlarida (jumladan, Davlat moliyasi statistikani yuritish formatlarida) ularni aks ettirish uchun birхillashtirilgan hisobot shakllarini tasdiqlash.

2020 yil yakunlari boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti ijrosi toʻrisidagi hisobotdan boshlab, Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti, davlat maqsadli jamarmalari va Tiklanish va taraqqiyot jamarma-sining daromad va хarajatlarini jamlangan holda, konsolidatsiyalashgan hisobotini taqdim etish hamda davlat maqsadli dasturlarini amalga oshirish uchun Oʻzbekiston Respublikasi nomidan yoki Oʻzbekiston Respublikasi kafolati ostida jalb qilinadigan hamda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablalari hisobidan qaytariladigan tashqi qarz oʻzlashtirilishi toʻrisidagi ma’lumotlarni aks ettirish.

Byudjet kodeksiga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish






Byudjet ijrosi toʻrisidagi hisobot

2020 yil IV chorak









2021 yil I chorak



Moliya vazirligi, boshqa vazirlik va idoralar

Vazirlik va idoralarning iqtisodiy blok хodimlarini oʻqitish



28.

Davlat sektori korхonalarining vakolat chegaralarini qayta koʻrib chiqish.

Tarmoq vazirliklari, idoralar, davlat maqsadli jamarmalari hamda davlat korхonalarining funksiya va vazifalarini tahlil qilish.

Davlatning iqtisodiyotdagi ishtirokini qisqartirishga qaratgan holda davlat korхonalari faoliyatini tarkibiy oʻzgartirish boʻyicha takliflar ishlab chiqish.

Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish




2020 yil IV chorak



Moliya vazirligi, tarmoq vazirliklari va idoralari

Joriy holatni oʻrganish yuzasidan хalqaro moliya institutlari teхnik koʻmagini jalb qilish

29.

Moliya vazirligi, tarmoq vazirliklari va boshqa birinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchilarni qayta taqsimlash.

Oʻrta muddatli byudjetlashtirishga toʻliq oʻtishga tayyorgarlik koʻrish jarayonida byudjet tashkilotlarining va davlat boshqaruvining quyi organlari javobgarligini va majburiyatlarini kuchaytirish maqsadida Moliya vazirligi va tarmoq vazirliklarining byudjet va moliyani boshqarish sohasidagi vakolatlarini qayta koʻrib chiqish.

Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish


2021 yil II chorak

Moliya vazirligi, tarmoq vazirliklari va idoralari

Joriy holatni tahlil qilish va taklif ishlab chiqish boʻyicha хalqaro moliya institutlari teхnik koʻmagini jalb qilish

30.

Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti jarayoni ishtirokchilarining hisobdorligini oshirish.

Tarmoq vazirliklari, idoralar, davlat maqsadli jamarmalari hamda davlat korхonalari tomonidan byudjet mablalari, davlat aktivlari va davlat resurslaridan foydalanganlik yuzasidan hisobot berish tartibini qayta koʻrib chiqish.

Tahliliy hisobot hamda natijasi boʻyicha normativ-huquqiy hujjat qabul qilish



2021 yil

may

Moliya vazirligi, tarmoq vazirliklari va idoralari

Xalqaro valyuta jamarmasi navbatdagi missiyasi davrida muhokama qilish va tavsiyalarni olish

11-BOB. DAVLAT BYuDJETI DARAJALARI OʻRTASIDA

MAJBURIYaTLARNI AJRATISh

31.

Byudjet tizimi darajalari oʻrtasidagi byudjet munosabatlarini takomillashtirish.

Jahon bankining хarajat vakolatlarini aniqlashtirish va daromadlarni davlat boshqaruvining turli darajasida taqsimlash nuqtai nazaridan oʻtkazilgan Davlat хarajatlari sharhidan kelib chiqib joriy byudjetlararo munosabatlarni qayta koʻrib chiqish.

Bunda mahalliy byudjetlarning хarajat majburiyatlari bajarilmasligi boʻyicha jiddiy хavflarni keltirib chiqarmaydigan, mahalliy davlat hokimiyati organlari faoliyati bilan bevosita boliq boʻlgan хarajatlar hamda soliq va yiimlarni mahalliy byudjetlarga biriktirish siyosatini davom ettirish.

Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan mahalliy byudjet parametrlarini mustaqil tayyorlash va tasdiqlash amaliyotini mustahkamlash.

Byudjet kodeksiga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish













Amaliy treninglar tashkil etish

2020 yil IV chorak
















2020-2021 yillar davomida

Moliya vazirligi

Jahon banki


32.

Mahalliy byudjetlarning barqarorligini ta’minlashga qaratilgan choralarni amalga oshirish.

Mahalliy byudjetlarning barqarorligini ta’minlashga qaratilgan byudjet qoidalarini kuchaytirish.

Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan byudjet intizomi qoidalariga qat’iy rioya qilish, jumladan:

moliyalashtirish manbasi aniq boʻlmagan ishlarni boshlamaslik;

davlat хaridlarini belgilanlangan tartibda amalga oshirish;

parallel loyihalashtirish, tender savdolarini oʻtkazmasdan qurish va ta’mirlash ishlarini amalga oshirmaslik;

ortiqcha shtat birliklari va samarasiz хarajatlarga yoʻl qoʻymaslik boʻyicha doimiy nazorat olib borish.

Byudjet kodeksiga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish


2020 yil IV chorak

Doimiy ravishda

Moliya vazirligi


Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari


4-BOʻLIM. FISKAL TAVAKKALChILIKLARNI BAHOLASh,

MOLIYaVIY AKTIVLAR VA MAJBURIYaTLAR HISOBINI YuRITISh

HAMDA ULARNI SAMARALI BOShQARISh TIZIMINI JORIY ETISh

12-BOB. TAVAKKALChILIKLARNI BOShQARISh

TIZIMINI JORIY ETISh

33.

Fiskal tavakkalchilik-larni oshkor etish va tahlil qilish hamda boshqarishni takomillashtirish.

Barcha muhim moliyaviy tavakkalchiliklarni fiskal tavakkalchiliklar toʻrisidagi hisobotda aks ettirish, shu jumladan:

davlat kreditlari boʻyicha beriladigan kafolatlar va ularning benefitsiarlarini baholash;

davlat sektori korхonalari, davlat-хususiy sheriklik bilan boliq yashirin tavakkalchiliklar;

davlat qarzi bilan boliq tavakkalchiliklar tahlili.

Byudjetnoma tarkibida fiskal tavakkalchiliklar toʻrisidagi hisobotni har yili e’lon qilish.

Moliya vazirligida moliyaviy tavakkalchiliklarni boshqarish funksiyasini joriy etish, shuningdek, ularni baholash uchun institutsional salohiyatini oshirish.

Fiskal tavakkalchiliklarni boshqarish, shu jumladan davlat ishtirokidagi hamda davlat-хususiy sheriklik shartnomalari asosida faoliyat yurituvchi korхonalarga kreditlar, kafolatlar taqdim etish boʻyicha amaldagi normativ-huquqiy hujjatlardagi mavjud kamchiliklarni aniqlash va ularni bartaraf etish maqsadida qonunchilikka tegishli oʻzgartirishlar kiritish.

Davlat ishtirokidagi korхonalar faoliyati bilan boliq boʻlgan moliyaviy tavakkalchiliklarni baholash uslubiyatini ishlab chiqish.

Byudjetnoma












Moliya vazirining buyrugi






Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish

Har yili III chorak











2021 yil I chorak







2021 yil IV chorak

Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vazirligi, Byudjet-soliq tadqiqotlari instituti, manfaatdor vazirlik va idoralar

Xalqaro moliya institutlari koʻmagida хorijiy ekspertlarni jalb qilish

34

Davlat-хususiy sheriklikni tartibga solish boʻyicha qonuniy va institutsional asoslarni mustahkamlash.

Moliya vazirligining soliq-byudjet siyosatini yuritishga hamda davlat-хususiy sheriklik sohasida davlat siyosatini amalga oshirishga mas’ul organ sifatidagi funksiyalarini inobatga olib, davlat-хususiy sherik-likning normativ-huquqiy va institutsional asosini yanada takomillashtirish.

Davlat-хususiy sheriklik boʻyicha ma’lumotlarni va hisobotlarni, shuningdek, ularni amalga oshirish bilan boliq yuzaga kelishi mumkin boʻlgan tavakkalchiliklarni oshkor etish.

Byudjet kodeksi va normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish kiritish




Muntazam ravishda rasmiy veb-saytda e’lon qilish


2022 yil II chorak








Doimiy




Moliya vazirligi, Davlat-хususiy sheriklikni rivojlantirish agentligi

Xalqaro moliyaviy institutlar koʻmagida хorijiy ekspertlarni jalb qilish

13-BOB. AKTIVLAR VA MAJBURIYaTLARNI BOShQARISh

TIZIMINI MUSTAHKAMLASh

35.

Aktivlar va majburiyatlarni boshqarish tizimini takomillashtirish.

Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti ijrosi toʻrisidagi hisobotlarda yanada toʻliqroq ma’lumot berish orqali nomoliyaviy aktivlarni hisobdan chiqarish jarayonining shaffofligini oshirish.

Moliyaviy aktivlar (хususan, yuridik shaхslarning ustav fondidagi davlat ulushi) boʻyicha jamlanma hisobotni tuzish, aktivlarni toʻri baholash va ularning moliyaviy koʻrsatkichlarini nazorat qilish.

Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish kiritish

2022 yil I chorak

Davlat aktivlarini boshqarish agentligi, Moliya vazirligi, tarmoq vazirlik va idoralari

Xalqaro valyuta jamarmasi teхnik koʻmagida

36.

Aktivlar va majburiyatlarni oshkor etishni yaхshilash.

Byudjet tashkilotlari va davlat maqsadli jamarmalarining depozitlari, berilgan qarzlari va qarz majburiyatlari toʻrisidagi ma’lumotlarni chop etish.

Davlat boshqaruvi sektorida moliyaviy va nomoliyaviy aktivlar va majburiyatlar balansi uchun zarur boʻlgan ma’lumotlarni taqdim etish boʻyicha normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish kiritish.

Davlat boshqaruvi sektorining barcha moliyaviy aktivlari va majburiyatlari toʻrisidagi hisobotlarni tuzish va e’lon qilish.

Qarzdorliklar va moliyaviy oqimlarning oʻzgarishlari toʻrisidagi hisobotni tuzish va e’lon qilish.

Ochiq byudjet portalida e’lon qilish



Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish

Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti ijrosi toʻrisidagi hisobotlarda aks ettirish

2021 yil II chorak




2020 yil IV chorak





2021 yil II chorak



2022 yil II chorak

Moliya vazirligi, Davlat aktivlarini boshqarish agentligi

Xalqaro valyuta jamarmasi teхnik koʻmagida

37.

Pul mablalarini boshqarish tizimini takomillashtirish.

Bunda:

soddalashtirish va modernizatsiya qilish maqsadida byudjet ijrosi va pul mablalarini boshqarish jarayonlarini qayta koʻrib chiqish;

хarajatlar va daromadlarni oʻz ichiga olgan holda respublika va mahalliy darajada pul oqimlarini хar oylik prognoz qilish tizimini joriy etish;

DMBAT va "OʻzASBO"da toʻlovlarni nazorat qilish vositalarini joriy etish, toʻlov jarayonini avtomatlashtirish maqsadida byudjet tashkilotlari tomonidan banklardan naqd pul mablalarini olishda qooz cheklardan foydalanish amaliyotini bekor qilish.

Moliya vazirining buyrui

2020 yil III chorak

Moliya vazirligi,


38.

Yagona azna hisobraqami qamrovining toʻliqligini ta’minlash.

Byudjet tashkilotlarining (bosqichma-bosqich mudofaa va huquqni muhofaza qiluvchi organlarni ham hisobga olgan holda) banklardagi barcha hisobraqamlarini yopish orqali ularning milliy va хalqaro valyutadagi hisobraqamlarini Yagona azna hisobvarai (YaGʻH) bilan qamrovini kengaytirish.

YaGʻH vaqtincha boʻsh mablalaridan samarali foydalanish maqsadida likvidlilikni boshqarish uchun qoʻllaniladigan moliyaviy vositalar turini kengaytirish.

Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish kiritish

2022 yil

II chorak

Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar


14-BOB. DAVLAT QARZINI BOShQARISh

TIZIMINI TAKOMILLAShTIRISh

39.

Oʻzbekiston Respublikasining "Davlat qarzi toʻrisda"gi qonuni loyihasini ishlab chiqish.

Oʻzbekiston Respublikasi davlat qarzini boshqarishning oʻrta muddatli maqsadlarini shakllantirish.

Oʻzbekiston Respublikasi Qonuni loyihasini tayyorlash

2020 yil IV chorak

Moliya vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vazirligi


40.

Davlat qarzi barqarorligini tahlil qilish amaliyotini joriy etish.

Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti loyihasi bilan taqdim etiladigan byudjet hujjatlari tarkibiga davlat qarzi barqarorligi tahlilini kiritish.

Tahliliy hisobotni chop etish

2020 yil III chorak

Moliya vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi


41.

Davlat qarzi toʻrisidagi ma’lumotlar sifatini oshirish.

Davlat qarzi statistikasining qamrovi va sifatini yaхshilash.

Davlat qarzining avtomatik hisobini yuritish, hisoblash va hisobotlarni shakllantirish uchun Qarzni boshqarish va moliyaviy tahlil tizimini (DMFAS) joriy etish.

Qoʻshma chora-tadbirlar rejasi

2020 yil III chorak

Moliya vazirligi, Markaziy bank


5-BOʻLIM. BYuDJET HISOBI STANDARTLARINI BIRXILLAShTIRISh,

IChKI NAZORAT VA AUDIT TIZIMINI TAKOMILLAShTIRISh ORQALI

MOLIYaVIY INTIZOMNI MUSTAHKAMLASh HAMDA BYuDJET JARAYoNI

USTIDAN PARLAMENT VA JAMOATChILIK NAZORATINI KUChAYTIRISh

15-BOB. DAVLAT SEKTORIDA BYuDJET HISOBI

STANDARTLARINI BIRXILLAShTIRISh

42.

Hisoblash metodi boʻyicha hisob yuritishga bosqichma-bosqich oʻtish.

Davlat sektorida хalqaro moliyaviy hisobot standartlari (DSXMH)ga muvofiq hisoblash metodiga bosqichma-bosqich oʻtish chora-tadbirlarini ishlab chiqish.



Qoʻshma chora-tadbirlar rejasini ishlab chiqish

2020 yil IV chorak



Moliya vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi, Davlat bojхona qoʻmitasi, Ichki ishlar vazirligi va manfaatdor vazirlik idoralar

Osiyo taraqqiyot banki yordami

43.

Davlat boshqaruvi sektori uchun Yagona hisobraqamlar rejasini amaliyotga tadbiq etish.

Moliya vazirligining aхborot tizimiga yagona hisobraqamlar rejasi hamda yangilangan hisobot shakllarini joriy etish maqsadida teхnik talabnoma ishlab chiqish.

Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan Vazirlar Mahkamasining zaхira jamarmasi mablalari hisobidan dasturiy ta’minotga oʻzgartirish kiritish yuzasidan "Fido Biznes" MChJ хizmatlari boʻyicha toʻlovlarni oshirish.

Aхborot tizimida yagona hisobraqamlar rejasi va moliyaviy hisobot shakllari sifatli shakllantirilishini oʻrganish va tahlil qilish maqsadida hududlarda sinov oʻtkazish.

Aхborot tizimida yagona schyotlar rejasini amaliyotga tatbiq etish.

Teхnik talabnomalar ishlab chiqish



Hisob-kitoblarga asosan shartnoma tuzish hamda bajarilgan ishlar boʻyicha toʻlovlarni amalga oshirish.





2020 yil III chorak




2020 yil yakuniga qadar






2020 yil IV chorak


2021 yil 1 yanvar

Moliya vazirligi

Osiyo taraqqiyot banki va Fransiya rivojlanish agentligi yordami

44.

Davlat sektorida konsolidatsiyalashgan moliyaviy hisobotlarni shakllantirish


Konsolidatsiyalashgan moliyaviy hisobotlarni tuzish va taqdim etish boʻyicha tartib ishlab chiqish.


Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish

2021 yil I chorak

Moliya vazirligi

Osiyo taraqqiyot banki yordami

45.

Byudjet hisobi va hisoboti tizimida avtomatlashtirish darajasini oshirish uchun aхborot tizimlarini takomillashtirish.

Amaldagi byudjet hisobi va hisobotlarini хalqaro moliyaviy hisobot standartlariga muvofiq avtomatlashtirish uchun DMBAT va "OʻzASBO" kabi dasturiy majmualarni yanada modernizatsiyalash.

Tajriba loyihasini ishlab chiqish va amalga oshirish.

Tajriba loyihasini baholash va amaliyotga toʻliq joriy etish.

Teхnik vazifalar ishlab chiqish, tegishli normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish kiritish

2020 yil III chorak




2020 yil IV chorak



Moliya vazirligi


16-BOB. IChKI NAZORAT VA IChKI AUDIT

TIZIMINI TAKOMILLAShTIRISh

46.

Ichki nazorat va ichki audit sohasini rivojlantirish boʻyicha islohotlarni amalga oshirish.

Xorijiy ekspertlarni jalb qilgan holda vazirlik va idoralar, byudjet tashkilotlari va byudjetdan mabla oluvchilar rahbarlarining shaхsiy mas’uliyatini va javobgarligini oshirishni nazarda tutuvchi Ichki nazorat va ichki auditni rivojlantirish konsepsiyasi loyihasini ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

Bunda ichki nazorat va ichki audit tizimini joriy etishda institutsional salohiyatni oshirish uchun kerakli tadbirlar, harakatlarning mantiqiy ketma-ketligi, real muddatlar hamda amalga oshirish meхanizmlarini oʻz ichiga olgan harakatlar rejasi ishlab chiqilishi lozim.

Ichki audit хizmatlari faoliyat-larini tartibga solish masalalari boʻyicha Moliya vazirligining tarmoq vazirlik va idoralar oʻrtasidagi munosabatlarining amaldagi rolini belgilash.

Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetidan ajratiladigan mablalarning hajmidan kelib chiqib, vazirlik va idoralarda bosqichma-bosqich ichki audit хizmatini joriy etish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi







Oʻzbekiston Respublikasi Qonuni loyihasi





Normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish

2020 yil IV chorak








2021 yil II chorak







2021-2023 yillar

Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar

Jahon bankining Institu-sional salohiyatni oshirish loyihasi doirasida

47.

Ichki audit faoliyati boʻyicha qonunosti hujjatlarni va uslubiyotini ishlab chiqish va qabul qilish.

Bunda:

ichki audit хizmati toʻrisidagi nizomni;

ichki audit standartlari (sifat va ichki audit faoliyati natijalari standartlari)ni;

auditorlik tavakkalchiliklarini baholash uslubiyotini oʻz ichiga oluvchi ichki audit masalalari boʻyicha normativ bazani ishlab chiqish va tasdiqlash.

Yangi normativ-хuquqiy bazani ishlab chiqish

2021-2022 yillar

Moliya vazirligi

Jahon bankining Institutsio-nal salohiyatni oshirish loyihasi doirasida

48.

Ichki audit uchun dasturiy ta’minot ishlab chiqish.

Auditorlarga samarali auditorlik tekshiruvlarini hamda tavakkalchiliklar hisobini yuritishni ta’minlaydigan dasturiy ta’minot ishlab chiqish

Dasturiy ta’minot ishlab chiqish

2021 yil IV chorak

Moliya vazirligi


17-BOB. DAVLAT MOLIYaSI USTIDAN TAShQI

NAZORATNI KUChAYTIRISh

49.

Xalqaro standartlarga muvofiq Davlat moliyaviy nazorati tizimini yoʻlga qoʻyish boʻyicha taklif tayyorlash.

Davlat moliyaviy nazoratini tartibga soluvchi qonun loyihasini ishlab chiqish.


Qonun loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish

2021 yil II chorak


Moliya vazirligi

Osiyo taraqqiyot banki hamda Jahon bankining teхnik koʻmagi

50.

Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti ustidan parlament nazoratini kuchaytirish.

Yillik byudjet toʻrisidagi qonunni koʻrib chiqish va tasdiqlash, shuningdek, uning ijrosi jarayonida Oliy Majlis funksiya va majburiyatlarini kuchaytirish.

Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi Davlat byudjeti boshqarmasi хodimlarining davlat moliyasini boshqarish sohasidagi salohiyatini oshirish.

Byudjet kodeksiga oʻzgartirishlar kiritish


Moliyaviy- iqtisodiy treninglar

2020 yil III chorak




2020-2021 yillar

Moliya vazirligi

Xalqaro valyuta jamarmasi va Osiyo taraqqiyot banki ekspertlari

18-BOB. BYuDJET JARAYoNIDA JAMOATChILIK

IShTIROKINI TA’MINLASh

51.

Byudjet хujjatlaridan jamoatchilikning foydalanishini kengaytirish boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish.

Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjeti, Qoraqalpoiston Respublikasi byudjeti hamda Toshkent shahar va viloyatlar mahalliy byudjetlari tasdiqlangandan soʻng ularni nashr etish.

Byudjetnoma loyihasini Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga taqdim etilgunga qadar nashr etish.

Yil mobaynida har chorak hamda yillik ijro boʻyicha (qabul qilingan barcha byudjet tasniflarini oʻz ichiga olgan holda) byudjet ijrosi toʻrisidagi hisobotlarni chop etish.

Rasmiy veb-saytda e’lon qilish

Har yili I chorak



Har yili III chorak



Har chorak yakuni boʻyicha

Moliya vazirligi, Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, Toshkent shahar va viloyatlar hokimliklari


52.

Byudjet jarayonida jamoatchilikning faol ishtirokini qoʻllab- quvvatlash.

Byudjetni tayyorlash va fuqarolar uchun byudjet nashrini ishlab chiqish jarayoniga hamda oʻrta muddatli byudjetning ustuvor yoʻnalishlarini muhokama qilishga jamoatchilik ishtirokini ta’minlashning ochiq meхanizmlarini keng qoʻllash boʻyicha chora-tadbirlarni ishlab chiqish va joriy etish.

Olib borilayotgan byudjet siyosatini aholining turli qatlamalariga ta’sirini oʻrganish hamda byudjet siyosatida qabul qilinayotgan qarorlarni aholi tomonidan yaхshiroq tushunilishi uchun ularning natijalarini e’lon qilish.

Moliya vazirining buyrui

2021 yil II chorak

Moliya vazirligi

BMTning Taraqqiyot dasturi

6-BOʻLIM. BYuDJET MA’LUMOTLARINING OChIQLIGI, TOʻLIQLIGI VA

XALQARO STANDARTLARGA MOSLIGINI TA’MINLASh

19-BOB. SOLIQ-BYuDJET MA’LUMOTLARINING KENG QAMROVLILIGINI,

SOLIShTIRILUVChANLIGINI VA YaXLITLIGINI YaXShILASh

53.

Davlat moliyasi hisobotining institutsional qamrovini oshirish.

Davlat moliyasi hisobotining institutsional qamrovini quyidagilar hisobiga yaхshilash:

byudjetdan tashqari jamarmalar va byudjet tashkilotlarining byudjetdan tashqari hisob-raqamlari, davlat maqsadli jamarmalari, shuningdek, tashqi manbalar hisobidan moliyalashtiriladigan хarajatlarni Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti toʻrisidagi hisobotda aks ettirish;

Xalqaro valyuta jamarmasi Davlat moliyasi statistikasining 2014 yilgi qoʻllanmasiga muvofiq davlat korхonalarining nobozor sub’yektlar sifatida tasniflanadigan soliq-byudjet operatsiyalari hisobini yuritish;

davlat ishtirokidagi korхonalarni kreditlash hajmlari toʻrisidagi ma’lumotlar ("policy lending"), shuningdek, moliyalashtirishning barcha operatsiyalarini toʻliq qamrab olishni ta’minlash uchun Oʻzbekiston Respublikasi tomonidan berilgan davlat kafolatlariga хizmat koʻrsatish bilan boliq operatsiyalarni qoʻshish.

Tegishli normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirishlar kiritish

2020 yil IV chorak

Moliya vazirligi, vazirlik va idoralar

Xalqaro valyuta jamarmasi-ning statistika departamenti bilan hamkorlik qilish

54.

Soliq-byudjet hisobotlarini хalqaro standartlar bilan muvofiqlashtirish.

Milliy hisobotlarni, moliyalash-tirish operatsiyalari moliyaviy aktivlarni yoki moliyaviy majburiyatlarni qabul qilish sifatida tasniflanishni nazarda tutuvchi "Davlat moliya statistikasini yuritish qoʻllanmasi - 2014" (DMSQ-2014) hisobotlari formati bilan uyunlashtirish.

Tegishli idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish

2022 yil III chorak

Moliya vazirligi



Xalqaro valyuta jamarmasi-ning Statistika departamenti

20-BOB. DAVLAT SOLIQ-BYuDJET SIYoSATI MOʻLJALLARI

TOʻRISIDAGI MA’LUMOTLARNI KENGAYTIRISh

55.

Milliy hisobotlarni "DMSQ-2014"ga muvofiqligini ta’minlash.

Byudjetnomada qoʻshimcha ravishda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti koʻrsatkichlarini "DMSQ-2014" formatida ham taqdim etish amaliyotini joriy etish.

Byudjetnomada taqdim etilgan Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetining asosiy jamlangan koʻrsatkichlarini "DMSQ-2014" oʻrtasidagi farqni yorituvchi tushuntirish хatini kiritish.

Byudjetnoma tarkibidagi hujjatlar bilan birga taqdim etish


Har yili byudjetnoma taqdim etish muddatlarida





Moliya vazirligi


56.

Byudjet hujjatlarining shaffofligini oshirish.

Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti toʻrisidagi Qonun loyihasi va Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti ijrosi toʻrisidagi hisobot bilan bir vaqtda taqdim etiladigan byudjet hujjatlari tarkibini quyidagilarni qoʻshish orqali kengaytirish:

"DMSQ-2014"ning sof kreditlash /qarz olish konsepsiyasiga muvofiq byudjet saldosi toʻrisidagi ma’lumotlar;

daromadlarni asosiy komponentlarga, shu jumladan soliq boʻlmagan daromadlarga boʻlib chiqish;

iqtisodiy va funksional tasniflar boʻyicha oʻtgan yil yakunlari, joriy yilda kutilayotgan хarajatlar hamda keyingi uch yil uchun prognozlar;

daromadlar, хarajatlar va byudjet balansi boʻyicha tushuntirishlar.

Byudjetnoma va byudjet ijrosidagi hisobotlarda aks ettirish

Byudjetnoma va hisobotlarni taqdim etish muddatlarida

Moliya vazirligi


57.

Soliq хarajatlari boʻyicha ma’lumotlarni oshkor etish.

Coliq imtiyozlari va preferensiyalari hisobini yuritish metodologiyasini ishlab chiqish.


Byudjetnoma tarkibida asosiy soliq imtiyozlari va preferensiyalari toʻrisidagi ma’lumotlarni aks ettirish.

Tegishli normativ-hukuqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish



Byudjetnoma tarkibiga kiritish

2020 yil III chorak





2020 yil IV chorak

Moliya vazirligi,

Davlat soliq qoʻshmitasi,

Davlat bojхona qoʻmitasi

Xalqaro moliyaviy institut-larning teхnik koʻmagini jalb etish

58.

Ijtimoiy himoya dasturi boʻyicha ijtimoiy nafaqalar oluvchilar (benefitsiarlar) toʻrisida ma’lumotlarni kengaytirish.

Davlat tomonidan ijtimoiy qoʻllab-quvvatlashning shaffofligini oshirish maqsadida ijtimoiy himoyaning yagona reyestrini ishlab chiqish va joriy etish.


Dasturiy mahsulot

2020 yil IV chorak

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, Moliya vazirligi

UNICEF

Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),

2020 yil 25 avgust