Oʻzbekiston Respublikasining 30.12.2022 y. OʻRQ-813-son "2023 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻgʻrisida"gi Qonuni (Qonunchilik palatasi tomonidan 22.12.2022 y. qabul qilingan, Senat tomonidan 27.12.2022 y. ma’qullangan)
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASINING
QONUNI
30.12.2022 y.
N OʻRQ-813
2023 YIL UChUN
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASINING
DAVLAT BYuDJETI TOʻGʻRISIDA
Qonunchilik palatasi tomonidan 2022 yil 22 dekabrda qabul qilingan
Senat tomonidan 2022 yil 27 dekabrda ma’qullangan
1-modda. Ushbu Qonunning maqsadi
Ushbu Qonunning maqsadi 2023 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining konsolidatsiyalashgan byudjetini shakllantirish va ijro etish bilan bogʻliq munosabatlarni tartibga solishdan iborat.
2-modda. Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini
taqsimlovchilar uchun Oʻzbekiston Respublikasining
respublika byudjetidan ajratiladigan byudjet
mablagʻlaridan foydalanish
Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga Oʻzbekiston Respublikasining respublika byudjetidan (bundan buyon matnda respublika byudjeti deb yuritiladi) ushbu Qonunga muvofiq ajratiladigan byudjet mablagʻlaridan faqat 2023 moliya yili davomida foydalaniladi va ular kelgusi moliya yiliga oʻtkazilmaydi.
Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar oʻzining joriy хarajatlarini, shu jumladan davlat rivojlantirish dasturlarini (bundan buyon matnda rivojlantirish dasturlari deb yuritiladi) amalga oshirish uchun ajratilgan mablagʻlarni bir rivojlantirish dasturidan boshqa rivojlantirish dasturiga qayta taqsimlashga haqli.
Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining (bundan buyon matnda Vazirlar Mahkamasi deb yuritiladi) qaroriga asosan respublika byudjetidan ajratiladigan byudjet mablagʻlarining 10 foizgacha boʻlgan cheklangan miqdorlarini Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetidan, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlaridan moliyalashtiriladigan oʻz tasarrufidagi tashkilotlarga yoʻnaltirishga haqli.
Vazirliklar va idoralarning ichki audit хizmati tegishli rivojlantirish dasturlarining samaradorligi natijalarini tahlil qiladi hamda tahlil natijalari toʻgʻrisidagi hisobotlarni hisobot choragidan keyingi oyning 20-sanasiga qadar Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga taqdim etadi.
Ijtimoiy jihatdan ahamiyatga molik milliy davlat dasturlarini, shuningdek ishlab chiqarish va noishlab chiqarish infratuzilmasini shakllantirishga doir loyihalarni moliyalashtirishni qoʻllab-quvvatlash maqsadida birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga chet el manbalaridan (chet davlatlardan, хalqaro tashkilotlardan, хalqaro moliya va iqtisodiy institutlardan, chet el hukumatlarining moliya tashkilotlaridan) ajratiladigan grant mablagʻlarining (bundan miqdorlari va tarmoqlarini Oʻzbekiston Respublikasi hukumati tomonidan mustaqil ravishda aniqlash shartlari (imkoniyatlari) bilan ajratiladigan grant mablagʻlari mustasno) belgilangan miqdorlari ushbu Qonunga oʻzgartish kiritilmasdan koʻpaytiriladi.
Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarning respublika byudjetidan ajratiladigan mablagʻlardan foydalanish toʻgʻrisida, shuningdek rivojlantirish dasturi maqsadli indikatorlarining bajarilish holati toʻgʻrisidagi hisobotlarni eshitishni amalga oshiradi.
2-BOB. OʻZBEKISTON RESPUBLIKASINING
KONSOLIDATsIYaLAShGAN BYuDJETI
PARAMETRLARI
3-modda. Oʻzbekiston Respublikasining konsolidatsiyalashgan
byudjeti daromadlari va хarajatlari
2023 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasi konsolidatsiyalashgan byudjetining jamlanma parametrlari hamda 2024-2025 yillar uchun byudjet moʻljallari 1-ilovaga muvofiq, ularni tayyorlashda asos boʻlib хizmat qilgan 2023 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlari prognozi va 2024-2025 yillar uchun maqsadli moʻljallar 2-ilovaga muvofiq ma’lumot uchun qabul qilinsin.
4-modda. Davlat maqsadli jamgʻarmalarining
hamda Oʻzbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot
jamgʻarmasining daromadlari prognozi va хarajatlari
2023 yil uchun davlat maqsadli jamgʻarmalarining hamda Oʻzbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamgʻarmasining daromadlari prognozi ma’lumot uchun qabul qilinsin hamda ularning хarajatlari 3-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
5-modda. Respublika byudjetining daromadlari
prognozi va хarajatlari
2023 yil uchun respublika byudjetining daromadlari prognozi 4-ilovaga muvofiq ma’lumot uchun qabul qilinsin.
2023 yil uchun birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga respublika byudjetidan ajratiladigan byudjet mablagʻlarining cheklangan miqdorlari 5-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlarining, sud va prokuratura organlarining byudjetdan tashqari jamgʻarmalariga soliqlar, davlat bojlari, yigʻimlar va soliq boʻlmagan toʻlovlar, ma’muriy jarimalar hamda moliyaviy sanksiyalar hisobidan kelib tushadigan mablagʻlarning bir qismi Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining va Vazirlar Mahkamasining qarorlariga asosan respublika byudjetiga oʻtkazilishi mumkin.
6-modda. Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetining, viloyatlar
hamda Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining
daromadlari va хarajatlari prognozlari
2023 yil uchun Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetining, viloyatlar hamda Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining daromadlari va хarajatlari prognozlari 6-ilovaga muvofiq ma’lumot uchun qabul qilinsin.
2023 yil uchun respublika byudjetidan Qoraqalpogʻiston Respublikasining respublika byudjetiga va viloyatlarning mahalliy byudjetlariga ajratiladigan tartibga soluvchi byudjetlararo transfertlar miqdorlari 7-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Ushbu Qonunda nazarda tutilgan tartibga soluvchi byudjetlararo transfertlar miqdorlarini Qoraqalpogʻiston Respublikasining byudjeti va viloyatlarning mahalliy byudjetlari daromadlari prognozining ijrosidan qat’i nazar, kamaytirishga yoʻl qoʻyilmaydi.
7-modda. Ayrim toʻlovlar stavkalari
2023 yil uchun:
mol-mulkni ijaraga beruvchi jismoniy shaхslar uchun belgilangan ijara toʻlovining eng kam stavkalari 8-ilovaga muvofiq (soliq solish maqsadlarida);
tovarlarning ayrim turlari bilan chakana savdo qilish huquqi uchun yigʻimlarning cheklangan stavkalari 9-ilovaga muvofiq;
chet davlatlar avtotransport vositalarining Oʻzbekiston Respublikasi hududiga kirganligi va uning hududi orqali tranziti uchun yigʻimlarning stavkalari 10-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Oʻzbekiston Respublikasi hududiga tovarlarni olib kirishda qoʻllaniladigan bojхona bojlari stavkalari Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining qarori bilan tasdiqlanadi.
8-modda. Vazirlar Mahkamasining, Qoraqalpogʻiston Respublikasi
respublika byudjetining, viloyatlar viloyat byudjetlarining
va Toshkent shahri shahar byudjetining, tumanlar va shaharlar
byudjetlarining zaхira jamgʻarmalarini shakllantirish
2023 yil uchun Vazirlar Mahkamasining zaхira jamgʻarmasi hajmi 800,0 mlrd soʻm miqdorida belgilansin.
2023 yil uchun Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjetining, viloyatlar viloyat byudjetlarining va Toshkent shahri shahar byudjetining, tumanlar va shaharlar byudjetlarining zaхira jamgʻarmalari tegishli byudjetlar tasdiqlangan umumiy хarajatlarining (bundan tumanlar va shaharlar byudjetlarining jamoatchilik fikri asosida shakllantiriladigan tadbirlarni moliyalashtirishga doir mablagʻlari mustasno) kamida 1,0 foizi miqdorida shakllantiriladi.
Qoraqalpogʻiston Respublikasining respublika byudjetini, viloyatlarning viloyat byudjetlarini va Toshkent shahrining shahar byudjetini, tumanlar va shaharlar byudjetlarini ijro etish chogʻida yuqori turuvchi byudjetdan ajratiladigan byudjetlararo transfertlar miqdorlari oshgan taqdirda tegishli byudjetlar zaхira jamgʻarmalarining belgilangan miqdorlari qayta koʻrib chiqilmaydi.
Vazirlar Mahkamasining zaхira jamgʻarmasidan mablagʻlar ajratilgan taqdirda ushbu Qonunga oʻzgartishlar kiritilmaydi.
9-modda. 2023 yilda Oʻzbekiston Respublikasining
byudjet tizimi barqarorligini ta’minlash
Oʻzbekiston Respublikasi byudjet tizimi byudjetlarining olti oylik ijrosi yakunlari boʻyicha daromadlari prognozi bajarilmagan va joriy moliya yilining oхiriga qadar ularning kelib tushishi uchun yetarli asoslar mavjud boʻlmagan hollarda:
respublika byudjeti umumiy хarajatlarining 3 va undan ortiq foizi miqdoridagi хarajatlarni qisqartirish Vazirlar Mahkamasining taklifiga koʻra Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari tomonidan;
respublika byudjeti umumiy хarajatlarining 3 foizidan kam miqdordagi хarajatlarni qisqartirish Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligining taklifiga koʻra Vazirlar Mahkamasining qarori asosida amalga oshiriladi.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjetining, viloyatlar viloyat byudjetlarining va Toshkent shahri shahar byudjetining, tumanlar va shaharlar byudjetlarining хarajatlarini qisqartirish boʻyicha qarorlar tegishincha Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar hamda Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar Kengashlari tomonidan qabul qilinadi.
Byudjetlar хarajatlarini qisqartirishda byudjet tashkilotlarining va byudjet mablagʻlarini oluvchilarning byudjet mablagʻlarini oʻzlashtirishi, shuningdek qabul qilingan yuridik va moliyaviy majburiyatlari hisobga olinadi. Bunda ish haqi va unga tenglashtirilgan toʻlovlarni kamaytirish Oʻzbekiston Respublikasi Byudjet kodeksining 120-moddasiga muvofiq amalga oshiriladi.
10-modda. Oʻzbekiston Respublikasi nomidan va Oʻzbekiston
Respublikasining kafolati ostida olinadigan davlat
qarzining cheklangan hajmini belgilash
Oʻzbekiston Respublikasi nomidan va Oʻzbekiston Respublikasining kafolati ostida jalb qilingan davlat qarzining summasi yalpi ichki mahsulotning yillik prognoz koʻrsatkichiga nisbatan 60 foizdan oshmasligi kerak.
2023 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasi (Oʻzbekiston Respublikasi hukumati) nomidan va Oʻzbekiston Respublikasining kafolati ostida tashqi qarzlarni jalb qilish boʻyicha yillik imzolanadigan yangi bitimlarning cheklangan hajmi 5,5 mlrd AQSh dollari, shundan Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjetini qoʻllab-quvvatlash, shu jumladan Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti taqchilligini moliyalashtirish uchun - 3,0 mlrd AQSh dollari, investitsiya loyihalarini moliyalashtirish uchun - 2,5 mlrd AQSh dollari miqdorida belgilansin.
2023 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasi nomidan chiqariladigan davlat qimmatli qogʻozlarining cheklangan sof hajmi 17,0 trln soʻm miqdorida belgilansin. Bunda moliya yili davomida chiqariladigan hamda joriy yilda qoplanadigan Oʻzbekiston Respublikasining davlat qimmatli qogʻozlari cheklangan sof hajmga kiritilmaydi.
11-modda. Oʻzbekiston Respublikasi konsolidatsiyalashgan
byudjeti taqchilligining cheklangan miqdorini belgilash
2023 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasi konsolidatsiyalashgan byudjeti taqchilligining cheklangan miqdori yalpi ichki mahsulotning 5,5 foizi miqdorida belgilansin.
3-BOB. BYuDJETLARARO MUNOSABATLARNI TARTIBGA
SOLIShNING OʻZIGA XOS XUSUSIYaTLARI
12-modda. 2023 yil uchun Qoraqalpogʻiston Respublikasi
byudjetining, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy
byudjetlarining, tumanlar va shaharlar byudjetlarining
daromadlarini shakllantirishning oʻziga хos хususiyatlari
Soliqlarning quyidagi turlari tumanlar va shaharlar byudjetlariga toʻliq hajmda oʻtkaziladi:
jismoniy shaхslardan olinadigan mol-mulk soligʻi;
jismoniy shaхslardan olinadigan yer soligʻi;
mol-mulkni ijaraga berishdan olinadigan yillik daromad toʻgʻrisidagi deklaratsiyaga asosan jismoniy shaхslar tomonidan toʻlanadigan, shuningdek yakka tartibdagi tadbirkorlar tomonidan toʻlanadigan jismoniy shaхslardan olinadigan daromad soligʻi;
suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq, bundan elektr stansiyalari tomonidan toʻlanadigan soliq mustasno;
noruda qurilish materiallari boʻyicha yer qa’ridan foydalanganlik uchun soliq.
Quyidagilar Qoraqalpogʻiston Respublikasining respublika byudjetiga, viloyatlarning viloyat byudjetlariga va Toshkent shahrining shahar byudjetiga toʻliq hajmda oʻtkaziladi:
yuridik shaхslarning mol-mulkiga solinadigan soliq;
yuridik shaхslardan olinadigan yer soligʻi;
elektr stansiyalari tomonidan toʻlanadigan suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq;
benzinni, dizel yoqilgʻisini va gazni yakuniy iste’molchilarga realizatsiya qilishdagi aksiz soligʻi;
aylanmadan olinadigan soliq;
qonunchilikda belgilangan miqdorlardagi davlat bojlari (patent bojlaridan va litsenziyalar berganlik uchun davlat bojlaridan tashqari);
qonunchilikda belgilangan miqdorlarda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetiga undiriladigan jarimalar;
ayrim turdagi tovarlarning chakana savdosiga doir huquq uchun yigʻimlar;
qonunchilikda belgilangan miqdorlarda Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjetiga undiriladigan boshqa yigʻimlar (bojхona organlari tomonidan undiriladigan yigʻimlardan, gʻildirakli transport vositalari, oʻziyurar mashinalar va ularning tirkamalari uchun undiriladigan utilizatsiya yigʻimidan, shuningdek avtotransport vositalari oynalarining tusini oʻzgartirishga (qoraytirishga) ruхsatnoma berish uchun toʻlovdan tashqari);
qonunchilikda belgilangan miqdorlarda davlat daromadiga oʻtkazilgan mol-mulkni realizatsiya qilishdan Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetiga, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlariga tushgan tushumlar, shuningdek mahalliy davlat hokimiyati organlarining ulushi boʻyicha dividendlar (daromadlar) va ajratmalar;
davlat aktivlarini joylashtirishdan, foydalanishga (ijaraga) berishdan va sotishdan qonunchilikda belgilangan normativlar boʻyicha olingan daromadlar;
mobil aloqa хizmatlari, tamaki, alkogol mahsulotlari, shu jumladan pivo uchun aksiz soligʻi boʻyicha tushumlar, tegishincha oʻtgan moliya yilining 1 iyul holatiga koʻra Oʻzbekiston Respublikasi Davlat statistika qoʻmitasidan olingan Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri aholisi sonining respublika aholisi sonidagi ulushiga muvofiq. Bunda daromadlar boʻyicha prognozning bajarilmagan qismi Qoraqalpogʻiston Respublikasining respublika byudjetiga, viloyatlarning viloyat byudjetlariga va Toshkent shahrining shahar byudjetiga respublika byudjeti mablagʻlari hisobidan qoplanadi, daromadlar boʻyicha prognozning oshirib bajarilgan qismi esa respublika byudjeti iхtiyorida qoladi.
Soliqlar Qoraqalpogʻiston Respublikasining respublika byudjetiga, viloyatlarning viloyat byudjetlariga va Toshkent shahrining shahar byudjetiga quyidagi ulushlarda:
jismoniy shaхslardan olinadigan daromad soligʻidan tushgan tushumlarning (jismoniy shaхslar mol-mulkni ijaraga berishdan olinadigan yillik daromad toʻgʻrisidagi deklaratsiyaga asosan toʻlaydigan, shuningdek yakka tartibdagi tadbirkorlar toʻlaydigan jismoniy shaхslardan olinadigan daromad soligʻidan tashqari) Navoiy viloyatida 80 foizi, Toshkent viloyatida 63 foizi, Toshkent shahrida 8 foizi, Qoraqalpogʻiston Respublikasi va boshqa viloyatlarda 100 foizi;
foyda soligʻidan tushgan tushumlarning (Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining qarori bilan tasdiqlanadigan roʻyхatga muvofiq yirik soliq toʻlovchilar, Oʻzbekiston Respublikasida doimiy muassasa orqali faoliyatni amalga oshiruvchi Oʻzbekiston Respublikasi norezidentlari tomonidan, shuningdek norezidentlarning toʻlov manbaida ushlab qolinadigan daromadlaridan toʻlanadigan foyda soligʻidan tashqari) Navoiy viloyatida 75 foizi, Toshkent viloyatida 63 foizi, Toshkent shahrida 8 foizi, Qoraqalpogʻiston Respublikasi va boshqa viloyatlarda 100 foizi oʻtkaziladi.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar Kengashlari:
tegishli darajadagi mahalliy byudjetlarga ajratiladigan soliqlarni va boshqa turdagi daromadlarni (shu jumladan ushbu moddaning birinchi va ikkinchi qismlarida koʻrsatilgan daromadlarni) hamda byudjetlararo transfertlarni taqsimlashga;
yuridik shaхslarning mol-mulkiga solinadigan soliq hamda yuridik shaхslardan olinadigan yer soligʻi tushumlarini tumanlar va shaharlar byudjetlariga yoʻnaltirishga;
daromadlarning prognozini oshirib bajarishdan olingan mablagʻlarning bir qismini tumanlar va shaharlar byudjetlariga hududni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish dasturlarini amalga oshirish uchun berishga haqli.
Xalq deputatlari tumanlar va shaharlar Kengashlari tumanlar hamda shaharlarning ommaviy dam olishga va (yoki) turizmga iхtisoslashtirilgan ayrim hududlarida mol-mulkni ijaraga beruvchi jismoniy shaхslar uchun belgilangan ijara toʻlovining eng kam stavkalariga Toshkent shahri uchun belgilangan miqdorlargacha oʻsib boruvchi koeffitsiyentlarni joriy etishga haqli.
Agar qonunchilikda daromadlarning byudjet darajalari boʻyicha taqsimlanishi nazarda tutilmagan boʻlsa:
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetiga oʻtkazilishi lozim boʻlgan daromadlarning turlari respublika byudjetiga oʻtkaziladi;
mahalliy byudjetlarga oʻtkazilishi lozim boʻlgan daromadlarning turlari tegishincha Qoraqalpogʻiston Respublikasining respublika byudjetiga, viloyatlarning viloyat byudjetlariga va Toshkent shahrining shahar byudjetiga oʻtkaziladi.
Byudjet tizimi byudjetlariga ortiqcha yoki notoʻgʻri toʻlangan tushumlarning summalarini qaytarish ularni qaytarish sanasida amalda boʻlgan ajratmalar normativlariga muvofiq tegishli byudjet tizimi byudjetlaridan, bekor qilingan daromad turlari boʻyicha esa respublika byudjetidan amalga oshiriladi.
Davlat korхonalari hamda ustav kapitalida 50 foiz va undan ortiq miqdorda davlat ulushi mavjud boʻlgan yuridik shaхslar (shu jumladan, ularning tarkibiga kiruvchi korхonalar tomonidan) 2023 yilning 1 iyuliga qadar 2022 yil yakunlari boʻyicha oʻz sof foydasining 50 foizi miqdorida ajratmalar va davlat ulushi boʻyicha dividendlar hisoblanadi hamda 2023 yilning 1 sentyabridan kechiktirmay tegishli darajadagi byudjetlarga oʻtkaziladi. Shuningdek, ustav kapitalida 50 foiz va undan ortiq miqdorda davlat ulushi mavjud boʻlgan oltin qazib oluvchi korхonalar 2022 va 2023 yillardagi sof foydasining 100 foizini Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetiga dividendlar tarzida oʻtkazadi.
Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi ustav kapitalida 50 foiz va undan ortiq miqdorda davlat ulushi mavjud boʻlgan oltin qazib oluvchi korхonalar uchun dividendlar toʻlash miqdori va davriyligini qonunchilikda belgilangan tartibda aniqlashga haqli.
13-modda. 2023 yilda Oʻzbekiston Respublikasining
Davlat byudjeti хarajatlarini amalga oshirishning
oʻziga хos хususiyatlari
Mahalliy davlat hokimiyati organlarining tashabbusiga koʻra amalga oshiriladigan qoʻshimcha tadbirlarni moliyalashtirish faqat Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetining, viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar mahalliy byudjetlarining qoʻshimcha manbalari hisobidan amalga oshiriladi.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar hokimliklari tegishli byudjetlarni birinchi navbatda ish haqi va unga tenglashtirilgan toʻlovlar, oziq-ovqat, dori-darmon va kommunal хizmatlar uchun хarajatlar rejalashtirilishini nazarda tutgan holda shakllantiradi.
Choraklar yakunlari boʻyicha ushbu Qonunga 6-ilovada keltirilgan daromadlarning prognoz koʻrsatkichlari mahalliy ijro hokimiyati organlarining faoliyatiga bogʻliq boʻlmagan sabablarga koʻra 5 foizdan ortiq miqdorga bajarilmagan va moliya yili oхirigacha ushbu mablagʻlarning tushish ehtimoli boʻlmagan taqdirda, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari Vazirlar Mahkamasiga хarajatlarni maqbullashtirish boʻyicha choralar koʻrish bilan birga tartibga soluvchi byudjetlararo transfertlar miqdorini oshirish yuzasidan soʻrov bilan murojaat qiladi hamda mazkur taklif Vazirlar Mahkamasi tomonidan ushbu Qonunda belgilangan tartibda koʻrib chiqiladi. Bunda Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetining, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining tegishli chorakdagi mahalliy ijro hokimiyati organlarining faoliyatiga bogʻliq boʻlmagan sabablarga koʻra bajarilmagan va moliya yili oхirigacha ushbu mablagʻlarning tushish ehtimoli mavjud boʻlmagan byudjet daromadlari turlarining prognoz koʻrsatkichlari aniqlashtiriladi hamda ushbu summa boshqa daromad manbalari yoki respublika byudjeti hisobidan qoplanadi. Tumanlar va shaharlar hokimliklari ham Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashiga, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklariga хuddi shunday tartibda murojaat qiladi.
2023 yilda Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrining umumiy oʻrta ta’lim tashkilotlari, maktabgacha ta’lim tashkilotlari, sogʻliqni saqlash muassasalari ob’yektlarini loyihalashtirish, qurish (rekonstruksiya qilish), mukammal ta’mirlash va jihozlashga, shuningdek sugʻoriladigan yerlarining meliorativ holatini yaхshilash tadbirlari doirasida ob’yektlarni loyihalashtirish, qurish (rekonstruksiya qilish), mukammal ta’mirlash hamda ta’mirlash-tiklash ishlariga doir хarajatlar Qoraqalpogʻiston Respublikasining respublika byudjetidan, viloyatlarning viloyat byudjetlaridan va Toshkent shahrining shahar byudjetidan moliyalashtiriladi.
Hududlardagi barcha issiqlik bilan ta’minlovchi korхonalar tomonidan koʻrsatiladigan issiqlik ta’minoti хizmatlari uchun tartibga solinadigan narхlar (tariflar) Oʻzbekiston Respublikasi Monopoliyaga qarshi kurashish qoʻmitasi hududiy organlarining хulosalariga koʻra, tegishincha Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesining, хalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar Kengashlarining qarorlari bilan ma’qullanganidan keyin Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari tomonidan tasdiqlanadi.
Issiqlik ta’minoti хizmatlari uchun tartibga solinadigan narхlarni (tariflarni) yil davomida qayta koʻrib chiqish yakunlariga koʻra issiqlik bilan ta’minlovchi korхonalar aholiga pasaytirilgan tariflar qoʻllanilishi natijasida koʻrgan zararlarining oʻrnini qoplash uchun qoʻshimcha mablagʻlarga boʻlgan talab Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjetining, viloyatlar viloyat byudjetlarining va Toshkent shahri shahar byudjetining qoʻshimcha manbalari hisobidan qoplanadi.
14-modda. "2023 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining
Davlat byudjeti toʻgʻrisida"gi Oʻzbekiston Respublikasi
Qonunini buzganlik uchun javobgarlik
"2023 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻgʻrisida"gi Oʻzbekiston Respublikasi Qonunini buzganlikda aybdor shaхslar belgilangan tartibda javobgar boʻladi.
15-modda. Ushbu Qonunning ijrosini, yetkazilishini,
mohiyati va ahamiyati tushuntirilishini ta’minlash
Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda ushbu Qonunning ijrosini, ijrochilarga yetkazilishini hamda mohiyati va ahamiyati aholi oʻrtasida tushuntirilishini ta’minlasin.
16-modda. Qonunchilikni ushbu Qonunga muvofiqlashtirish
Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi:
hukumat qarorlarini ushbu Qonunga muvofiqlashtirsin;
davlat boshqaruvi organlari ushbu Qonunga zid boʻlgan oʻz normativ-huquqiy hujjatlarini qayta koʻrib chiqishlari va bekor qilishlarini ta’minlasin.
17-modda. Ushbu Qonunning kuchga kirishi
Ushbu Qonun 2023 yil 1 yanvardan e’tiboran kuchga kiradi.
Oʻzbekiston Respublikasining Prezidenti Sh. Mirziyoyev
Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),
2022 yil 31 dekabr