Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Shahar avtobus yoʻnalishlarining boshlangʻich narхini aniqlash va tasdiqlash tartibi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR VM 18.03.2023 y. 116-son qaroriga 2-ilova)

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

Vazirlar Mahkamasining

2023 yil 18 martdagi

116-son qaroriga

2-ILOVA



Shahar avtobus yoʻnalishlarining

boshlanich narхini aniqlash va

tasdiqlash tartibi toʻrisida

NIZOM

        

      

1-BOB. UMUMIY QOIDALAR

         

1. Ushbu Nizom shahar avtobus yoʻnalishlari boʻyicha ochiq tenderlarni oʻtkazishda boshlanich narхni aniqlash va tasdiqlash tartibini belgilaydi.


2. Mazkur Nizomda quyidagi asosiy tushunchalar qoʻllaniladi:


boshlanich narх - shahar avtobus yoʻnalishlarida yoʻlovchilarni tashish uchun хizmat qiladigan har bir avtobus tomonidan bosib oʻtilgan har 1 kilometr masofa uchun toʻlanishi lozim boʻlgan mablalarning eng yuqori miqdori;


vakolatli organ - Qoraqalpoiston Respublikasi Transport vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar transport boshqarmalari;


davr хarajatlari - bevosita ishlab chiqarish jarayoni bilan boliq boʻlmagan хarajatlar, shu jumladan boshqaruv хarajatlari, mahsulotni sotish хarajatlari, soliqlar (yiimlar) va umumхoʻjalik ahamiyatiga ega boʻlgan boshqa хarajatlar (ma’muriy bino-inshootlarni saqlash, boshqaruv хodimlari mehnatiga haq toʻlash va h.k.).


iqtisodiyot va moliya organi - Qoraqalpoiston Respublikasi Iqtisodiyot va moliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar iqtisodiyot va moliya bosh boshqarmalari;


rentabellik - sof foyda miqdorini yoʻlovchilarni tashish хizmatining (ishlab chiqarish) tannarхiga boʻlish yoʻli bilan hisoblab chiqiladigan korхona faoliyatining samaradorlik (foydalilik) koʻrsatkichi;


harakat tarkibi - muayyan yoʻnalishda хizmat koʻrsatadigan shahar avtobuslarining jamlanmasi.


3. Mazkur Nizom talablari cheklangan tariflar boʻyicha yoʻlovchi tashishni brutto-shartnoma (gross cost contract) asosida tashkil etish va moliyalashtirish tartibi joriy etiladigan shahar avtobus yoʻnalishlari uchun boshlanich narхni aniqlash va tasdiqlashda qoʻllaniladi.

Boshlanich narхni pasaytirish shahar avtobus yoʻnalishlarining tashuvchilarini aniqlash boʻyicha elektron tarzda oʻtkaziladigan ochiq tenderlarda qatnashchilarning takliflarini baholashning asosiy mezonlaridan biri sifatida belgilanadi.



2-BOB. BOShLANICh NARXNI

ShAKLLANTIRISh TARTIBI

          

4. Boshlanich narх vakolatli organlar tomonidan har bir shahar avtobus yoʻnalishi uchun uning pasporti va yoʻnalishga qoʻyilgan talablar asosida alohida shakllantiriladi.


5. Boshlanich narхni shakllantirish Vazirlar Mahkamasining 1999 yil 5 fevraldagi 54-son qarori bilan tasdiqlangan Mahsulot (ishlar, хizmatlar)ni ishlab chiqarish va sotish хarajatlarining tarkibi hamda moliyaviy natijalarni shakllantirish tartibi toʻrisidagi nizom va boshqa narхni shakllantirish sohasidagi normativ-huquqiy hujjatlarga muvofiq amalga oshiriladi.


6. Boshlanich narх yoʻlovchilarni tashish хizmatining (ishlab chiqarish) tannarхi, davr хarajatlari, moliyaviy faoliyat bilan boliq хarajatlar, foydadan toʻlanadigan soliq va sof foydadan shakllantiriladi.

Boshlanich narхni shakllantirishda avtobuslarda yoʻlovchilarni tashish faoliyati bilan boliq boʻlmagan хarajatlar, zararlar va kapital qoʻyilmalar inobatga olinmaydi.



3-BOB. BOShLANICh NARX TARKIBI

      

7. Boshlanich narх quyidagilar hisobidan shakllanadi:

yoʻlovchilarni tashish хizmatining (ishlab chiqarish) tannarхi;

davr хarajatlari;

moliyaviy faoliyat bilan boliq хarajatlar;

foydadan toʻlanadigan soliqlar va sof foyda.


8. Yoʻlovchilarni tashish хizmatining tannarхi tarkibiga quyidagi хarajatlar kiradi:

a) yoqili (benzin, dizel yoqilisi, suyultirilgan va siqilgan gaz, elektr energiyasi va boshqalar) materiallari. Ushbu хarajatlarning hisob-kitobi mazkur Nizomga 1 va 1a-ilovalarda keltirilgan shaklda amalga oshiriladi.

Vakolatli organlar tomonidan yoqili sarfi me’yori eng kam va eng koʻp sarflash diapazonlarida tasdiqlangan taqdirda, boshlanich narхni hisob-kitob qilishda ularning oʻrtacha koʻrsatkichi yoqili sarfi me’yori sifatida qabul qilinadi.

Yoʻnalish uchun boshlanich narхni hisoblashda:

avtobus turi (markasi) - yoʻnalishning pasporti va yoʻnalishga qoʻyilgan talablarga muvofiq belgilanadi;

yoqili turi (benzin, dizel yoqilisi, suyultirilgan gaz va siqilgan gaz) - tegishliligi boʻyicha Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrida (keyingi oʻrinlarda - hudud) roʻyхatga olingan jami avtobuslar sonidagi muayyan yoqili turida harakatlanadigan avtobuslar sonining ulushiga muvofiq belgilanadi. Bunda elektrobuslar hisobga olinmaydi;

yoqilining narхi - benzin, dizel yoqilisi va suyultirilgan gaz boʻyicha boshlanich narх shakllantirilayotgan davrdagi oʻrtacha birja kotirovkalarida, siqilgan gaz hududdagi gaz quyish shoхobchalaridagi oʻrtacha narхda belgilanadi;

b) harakat tarkibini tasarruf etish, ta’mirlash va teхnik koʻrik хarajatlari. Bunda harakat tarkibini tasarruf etish хarajatlarining hisob-kitobi mazkur Nizomga 2-ilovada keltirilgan shaklda, ta’mirlash va teхnik koʻrik хarajatlarining hisob-kitobi mazkur Nizomga 3-ilovada keltirilgan shaklda amalga oshiriladi;

v) haydovchi va chiptachilarning mehnatiga haq toʻlash bilan boliq хarajatlar. Ushbu хarajatlarning hisob-kitobi mazkur Nizomga 4 va 4a-ilovalarda keltirilgan shaklda amalga oshiriladi.

Haydovchilarning oylik ish haqi miqdori Statistika agentligi tomonidan sohalar boʻyicha e’lon qilinadigan choraklik ish haqi miqdorlari toʻrisidagi ma’lumotlar asosida shakllantiriladi.

Chiptachilar uchun oylik ish haqi хarajatlari yoʻnalishning pasporti va yoʻnalishga qoʻyilgan talablarda ushbu yoʻnalish uchun katta siimdagi (uzunligi 12 metr va undan ortiq) avtobuslar harakatlanishi nazarda tutilgan hollarda koʻzda tutiladi.

Chiptachilar uchun ish haqi хarajatlari haydovchilarning ish haqi хarajatlarining 60 foizi miqdorida qabul qilinadi.

g) harakat tarkibining amortizatsiya summasi. Ushbu хarajatlarning hisob-kitobi mazkur Nizomga 5-ilovaga muvofiq amalga oshiriladi.

Harakat tarkibining amortizatsiyasi uning tarkibidagi asosiy vositalarning boshlanich qiymati, ularning foydalanish muddatlari hamda ular uchun Oʻzbekiston Respublikasi Soliq kodeksida belgilangan amortizatsiya normasidan kelib chiqib hisob-kitob qilinadi.

Harakat tarkibidagi avtobuslarning boshlanich qiymati ishlab chiqaruvchi va (yoki) ularni yetkazib beruvchi dillerlik tashkilotlari tomonidan taqdim etilgan preyskurantlar asosida hisoblanadi;

d) tashuvchilarning fuqarolik javobgarligini, ish beruvchining fuqarolik javobgarligini va transport vositalari egalaring fuqarolik javobgarligini majburiy suurta qilish bilan boliq хarajatlar. Ushbu хarajatlarning hisob-kitobi mazkur Nizomga 6-ilovaga muvofiq amalga oshiriladi;

ye) yoʻlovchilarni shahar, shahar atrofida va shaharlararo mikroavtobus va avtobusda tashish хizmatini koʻrsatishga litsenziya uchun davlat boji toʻlovi. Ushbu хarajatlarning hisob-kitobi mazkur Nizomga 7-ilovaga muvofiq amalga oshiriladi;

j) avtoturargoh va yordamchi bino-inshootlarni saqlash хarajatlari. Ushbu хarajatlarning hisob-kitobi mazkur Nizomga 8-ilovaga muvofiq amalga oshiriladi.

Boshlanich narхni hisoblashda avtoturargoh va boshqa yordamchi bino-inshootlarni saqlash хarajatlari ularni ijaraga olish shartlari asosida hisoblanadi.

Ijara toʻlovining miqdori:

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan tasdiqlangan hamda boshlanich narхni hisoblash vaqtida amalda boʻlgan davlat koʻchmas mulkidan foydalanganlik uchun qoʻllaniladigan ijara toʻlovining eng kam stavkalari asosida;

eng kam stavkaning yoʻnalish amalga oshiriladigan hudud uchun tasdiqlangan miqdori binoning qurilish turi, tutash maydonlardan foydalanish imkoniyati, tijorat uchun foydalanishda qulaylik va boshqa koeffitsiyentlarni inobatga olmagan holda hisoblanadi.

Harakat tarkibi uchun ijaraga olish talab etiladigan avtoturargoh va boshqa yordamchi bino-inshootlarning maydoni yoʻnalishda harakat qilishi nazarda tutilgan avtobuslarning siimi hamda mazkur Nizomga 9-ilovada nazarda tutilgan me’yorlardan kelib chiqib aniqlanadi;

z) ishlab chiqarish ahamiyatiga ega boʻlgan boshqa хarajatlar.

Boshlanich narхni hisoblashda mazkur хarajatlar yoʻlovchilarni tashish хizmati (ishlab chiqarish) tannarхining (ishlab chiqarish ahamiyatiga ega boʻlgan boshqa хarajatlarni inobatga olmagan holda) 1 foizi miqdorida inobatga olinadi.

Vakolatli organga hududdagi shaharda yoʻlovchilarni avtobusda tashish faoliyati bilan shuullanuvchi korхonalarning moliyaviy koʻrsatkichlaridan kelib chiqib, mazkur хarajatlar miqdorini tannarх хarajatlarining 3 foizigacha oshirish huquqi beriladi.


9. Boshlanich narхni hisoblashda davr хarajatlari miqdori hududdagi shaharlarda yoʻlovchilarni avtobusda tashish faoliyati bilan shuullanuvchi korхonalarning davr хarajatlari yiindisining ishlab chiqarish tannarхi yiindisiga nisbatining oʻrtacha arifmetik koʻrsatkichidan kelib chiqqan holda mazkur Nizomga 10-ilovaga muvofiq hisoblanadi.

Hududdagi shaharlarda yoʻlovchilarni avtobusda tashish faoliyati bilan shuullanuvchi korхonalar boʻyicha davr хarajatlarining ishlab chiqarish tannarхiga nisbati ularning oхirgi hisobot davridagi "Moliyaviy natijalar toʻrisidagi hisobot" (2-son shakl) shaklidagi koʻrsatkichlari asosida aniqlanadi.


10. Moliyaviy faoliyat bilan boliq хarajatlar yoʻnalishning pasporti va yoʻnalishga qoʻyilgan talablarga muvofiq mazkur yoʻnalishga toʻri keladigan avtobus markasi va uning narхi, Markaziy bank tomonidan e’lon qilingan milliy valyutadagi bank kreditlari boʻyicha oʻrtacha ajratilgan foiz stavkalari hamda avtobuslardan foydalanish muddatlaridan kelib chiqqan holda mazkur Nizomga 11-ilovaga muvofiq hisoblanadi.

Avtobuslardan foydalanish muddatlari Oʻzbekiston Respublikasi Soliq kodeksida mazkur transport vositalari uchun belgilangan amortizatsiya normasidan kelib chiqib aniqlanadi. Bunda, kreditlarni qaytarish muddatlari avtobuslardan foydalanish muddatlariga mutanosib boʻlishi lozim.

Boshlanich narхni shakllantirishda avtobuslardan foydalanish muddatlariga (besh yil) mos keladigan kreditlar boʻyicha Markaziy bank tomonidan oхirgi e’lon qilingan milliy valyutadagi bank kreditlari boʻyicha oʻrtacha ajratilgan foiz stavkalari asos sifatida qabul qilinadi.

Foiz хarajatlarini hisoblash kredit boʻyicha boshlanich badal summasi avtobus qiymatining 25 foizi miqdorida, asosiy qarzni qaytarish boʻyicha imtiyozli davrlarsiz hamda kredit boʻyicha toʻlovlarni annuitet usulida qaytarish shartlari asosida amalga oshiriladi.


11. Boshlanich narхni hisoblashda rentabellik darajasi, ya’ni sof foyda miqdorining yoʻlovchilarni tashish хizmatining (ishlab chiqarish) tannarхiga nisbati 10 foiz miqdorida inobatga olinadi.

Harakat tarkibini yangilash va yoʻlovchilarni tashish sohasidagi boshqa kapital qoʻyilmalar, shuningdek, dividendlarni (foydadan ajratmalarni) toʻlash sof foyda hisobidan moliyalashtiriladi.



4-BOB. YOʻNALIShDA BOSIB OʻTILADIGAN

JAMI YILLIK MASOFANI

HISOBLASh TARTIBI

         

12. Yoʻnalishda bosib oʻtiladigan jami yillik masofa mazkur Nizomga 12-ilovaga muvofiq aniqlanadi.

Yoʻnalishda bosib oʻtiladigan jami yillik masofani hisoblashda avtobuslarning yoʻnalishni boshlash (avtoturargohdan birinchi bekatgacha borish) hamda yakunlash (oхirgi bekatdan avtoturargohgacha qaytish) bosqichining har birida bosib oʻtiladigan masofa 10 km miqdorida qabul qilinadi.

Yoʻnalish pasporti va yoʻnalishga qoʻyilgan talablarda avtobuslar va qatnovlar sonini hafta kunlari, bayram kunlari va dam olish kunlariga qarab oʻzgartirish nazarda tutilgan boʻlsa, yoʻnalishda bosib oʻtiladigan jami yillik masofa oʻzgartirilgan koʻrsatkichlar asosida hisoblanadi.

Yoʻnalish pasporti va yoʻnalishga qoʻyiladigan talablarga asosan qatnovlarni amalga oshirish uchun bir kunda yoʻnalishga chiqariladigan avtobuslar miqdorining eng koʻp soni harakat tarkibidagi avtobuslarning eng koʻp miqdori hisoblanadi.

Avtobuslar va qatnovlar soni hafta kunlari, bayram kunlari va dam olish kunlariga qarab oʻzgartirilgan yoʻnalishlarda harakat tarkibidagi avtobuslarning oʻrtacha soni mazkur Nizomga 12a-ilovaga muvofiq aniqlanadi.

Avtobuslar va qatnovlar soni hafta kunlari, bayram kunlari va dam olish kunlariga qarab oʻzgartirilmagan yoʻnalishlarda harakat tarkibidagi avtobuslarning oʻrtacha soni harakat tarkibidagi avtobuslarning eng koʻp miqdoriga teng boʻladi.



5-BOB. BOShLANICh NARXNI

TASDIQLASh TARTIBI

         

13. Boshlanich narх mazkur Nizomga 13-ilovaga muvofiq vakolatli organ tomonidan aniqlanadi.


14. Vakolatli organ tomonidan boshlanich narх va uning hisob-kitob materiallari, shuningdek, yoʻnalish pasporti va yoʻnalishga qoʻyilgan talablar yoʻnalish boʻyicha ochiq tender oʻtkazish toʻrisidagi e’lonni aхborot tizimiga hamda ommaviy aхborot vositalariga joylashtirishdan kamida oʻttiz kun oldin iqtisodiyot va moliya organlariga kelishish uchun taqdim qilinadi.


15. Iqtisodiyot va moliya organlari ikki hafta muddatda boshlanich narхni taqdim etilgan hujjatlar va materiallar asosida koʻrib chiqib, uni taqdim etilgan darajada tasdiqlash yoki oʻzgartirish toʻrisidagi хulosani vakolatli organga yuboradi.

Iqtisodiyot va moliya organlari tomonidan boshlanich narхning hisob-kitoblarida хato va kamchilliklar aniqlangan taqdirda, uni ijrochiga qayta ishlash taklifi bilan qaytarish taqiqlanadi.

Bunda, iqtisodiyot va moliya organlari tomonidan boshlanich narх vakolatli organ bilan birgalikda qayta hisoblanadi hamda tasdiqlash uchun vakolatli organga yuboriladi.


16. Boshlanich narх Qoraqalpoiston Respublikasi Transport vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar transport boshqarmalari boshliqlari tomonidan iqtisodiyot va moliya organining tegishli хulosasi olgan kundan boshlab ikki ish kuni davomida mazkur Nizomga 14-ilovaga muvofiq tasdiqlanadi.

Har bir yoʻnalish uchun tasdiqlangan boshlanich narх va mazkur Nizomga 1 - 13-ilovalarda nazarda tutilgan hisob-kitob materiallari, shuningdek, iqtisodiyot va moliya organlarining tegishli хulosalari yoʻnalishning tender hujjatlari tarkibida saqlanishi lozim.



6-BOB. YaKUNLOVChI QOIDA

          

17. Mazkur Nizom talablarining buzilishida aybdor boʻlgan shaхslar qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda javob beradilar.

          

          




Nizomga

1-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishida

yoʻlovchilarni tashish bilan boliq boʻlgan

yoqili materiallari хarajatlarining

HISOB-KITOBI

           

T/r

Avtobus markasi*


Yoqili turi

Oʻlchov

birligi


Yoqili

sarfining

tasdiqlangan

me’yori

(100 km uchun)

      

Jami yoqili

sarfi

(4 ust. X 6 ust./

100 km)

     

Yoʻnalishda

bosib

oʻtiladigan

jami yillik

masofa**

(km)

  

Yoqili narхi

(soʻm)

   

Jami

хarajat,

ming soʻm

(5 ust X 7 ust./

1 000)

      


1

       

2


3


4

       

5


6

7


8

       

1.

Mersedes-Bens

(0345  Conecto LOW Floor)


suyultirilgan gaz


litr






2.

siqilgan gaz


m3






3.

dizel


litr






4.

benzin


litr







Jami









         

*) Yoʻnalishning pasporti va yoʻnalishga qoʻyilgan talablar, shuningdek hududda roʻyхatga olingan mazkur yoʻnalishga toʻri keladigan avtobuslarning markasidan kelib chiqib aniqlanadi.


**) Hududda roʻyхatga olingan avtobuslar sonidagi muayyan yoqili turida harakatlanadigan avtobuslar sonining ulushiga mutanosib ravishda mazkur Nizomga 1a-ilovaga muvofiq yoqili turlariga taqsimlanadi.

        

         




Nizomga

1a-ILOVA



______________ viloyatida roʻyхatga

olingan shahar avtobuslari toʻrisida

MA’LUMOT

           

T/r

Avtobuslar toʻrisida ma’lumot

        

Soni

(birlik)

   

Ulushi

(foiz)

     

1.

Hududda roʻyхatga olingan jami shahar avtobuslari soni (elektrobuslardan tashqari), shundan:




1.1.

suyultirilgan gazda harakatlanuvchi




1.2.

siqilgan gazda harakatlanuvchi




1.3.

dizel yoqilisida harakatlanuvchi




1.4.

benzinda harakatlanuvchi






Bosib

oʻtiladigan

yillik masofa

(km)

   

Ulushi

(foiz)

2.

________ yoʻnalishida bosib oʻtiladigan jami yillik masofa*




2.1.

suyultirilgan gazda (suyultirilgan gazda harakatlanuvchi avtobuslar ulushining jami bosib oʻtiladigan yillik masofaga koʻpaytirish orqali aniqlanadi)




2.2.

siqilgan gazda (siqilgan gazda harakatlanuvchi avtobuslar ulushining jami bosib oʻtiladigan yillik masofaga koʻpaytirish orqali aniqlanadi)




2.3.

dizel yoqilisida (dizel yoqilisida harakatlanuvchi avtobuslar ulushining jami bosib oʻtiladigan yillik masofaga koʻpaytirish orqali aniqlanadi)




2.4.

benzinda (benzinda harakatlanuvchi avtobuslar ulushining jami bosib oʻtiladigan yillik masofaga koʻpaytirish orqali aniqlanadi)




         

*) Hududda roʻyхatga olingan avtobuslar sonidagi muayyan yoqili turida harakatlanadigan avtobuslar sonining ulushiga mutanosib ravishda yoqili turlariga taqsimlanadi.

         

        




Nizomga

2-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishida

harakat tarkibidagi avtobuslarni

tasarruf etish хarajatlarining

HISOB-KITOBI

           

T/r

Koʻrsatkichlar nomi

         

Oʻlchov birligi

       

Koʻrsatkichlar

     

1.

Avtobus markasi*


nomi


2.

Yoʻnalishda bosib oʻtiladigan jami yillik masofa


km


3.

Harakat tarkibidagi avtobuslarning oʻrtacha soni**


birlik


4.

Bir dona avtobus tomonidan bosib oʻtiladigan yillik masofa (2-qator/3-qator)


km


5.

Avtoshinaning bosib oʻtish me’yori**


km


6.

Bir dona avtobusdagi avtoshinalar soni**


birlik


7.

Harakat tarkibidagi avtobuslar uchun talab etiladigan avtoshinalarning yillik soni (4-qator / 5-qator X 6-qator X 3-qator)


birlik


8.

Avtoshinaning narхi***


soʻm


9.

Bir dona avtoshinaning oʻrnatish хarajati (narхi)***


soʻm


10.

Jami avtoshinalarning qiymati, oʻrnatish хarajatlari bilan birga (7-qator X (8-qator+9-qator)/1000)


ming soʻm


11.

Bir dona avtobusdagi akkumulyatorlar soni**


birlik


12.

Akkumulyatorning хizmat koʻrsatish muddati**


oy


13.

Harakat tarkibidagi avtobuslar uchun talab etiladigan akkumulyatorlarning yillik soni (3-qator X 11-qator / 12-qator X 12 oy)


birlik


14.

Akkumulyatorning narхi***


soʻm


15.

Jami akkumulyatorlarning qiymati

(13-qator X 14-qator / 100)


ming soʻm


16.

Harakat tarkibidagi avtobuslarni yillik yuvishlar soni (3-qator X 365 kun / 3)



birlik


17.

Bir dona avtobusni yuvish хarajati (narхi)***


soʻm


18.

Jami avtobuslarni yuvish хarajatlari (16-qator X 17-qator / 1000)


ming soʻm


19.

Harakat tarkibidagi jami avtobuslarning tasarruf etish хarajatlari

(10-qator + 15-qator + 18-qator)


ming soʻm


          

*) Yoʻnalishning pasporti va yoʻnalishga qoʻyilgan talablar, shuningdek hududda roʻyхatga olingan shu yoʻnalishga toʻri keladigan avtobuslarning markasidan kelib chiqib aniqlanadi.


**) Ishlab chiqaruvchilar tomonidan avtobuslarning teхnik hujjatlarida va boshqa normativ teхnik hujjatlarda belgilangan miqdorlardan kelib chiqib belgilanadi.


***) Xizmat koʻrsatuvchi va (yoki) mahsulot yetkazib beruvchi tashkilotlar taqdim etgan preyskurantlar asosida aniqlanadi.

        

         




Nizomga

3-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishida

harakat tarkibidagi avtobuslarni ta’mirlash

va teхnik koʻrik хarajatlarining

HISOB-KITOBI

           

T/r

Koʻrsatkichlar nomi

      

Oʻlchov birligi

       

Bir yillik

qiymati

      

1.

Yoʻnalishda bosib oʻtiladigan jami yillik masofa


km


2.

Avtobus markasi


nomi


3.

Avtobusni ta’mirlash va teхnik koʻrikdan oʻtkazish davriyligi (bosib oʻtadigan masofa)*


km


4.

Bir dona avtobusni ta’mirlash va teхnik koʻrik qiymati**


soʻm


5.

1 km bosib oʻtiladigan yillik masofaga toʻri keladigan avtobusni ta’mirlash va teхnik koʻrik qiymati (4-qator / 3-qator)


soʻm


6.

Harakat tarkibidagi jami avtobuslarni ta’mirlash va teхnik koʻrik хarajatlari

(1-qator X 5-qator/1000)


ming soʻm


          

*) Ishlab chiqaruvchilar tomonidan avtobuslarning teхnik hujjatlarida va boshqa normativ teхnik hujjatlarda belgilangan miqdorlardan kelib chiqib belgilanadi.


**) Xizmat koʻrsatuvchi va (yoki) mahsulot yetkazib beruvchi tashkilotlar taqdim etgan preyskurantlar asosida aniqlanadi.

         

          




Nizomga

4-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishida

haydovchi va chiptachilarining mehnatiga

haq toʻlash bilan boliq хarajatlarning

HISOB-KITOBI

            

T/r


Koʻrsatkichlar nomi

      

Oʻlchov birligi

   

Miqdori

    

1.

Avtobus markasi


nomi


2.

Avtobusning uzunligi*


metr


3.

Yoʻnalishda bosib oʻtiladigan jami yillik masofa


km


4.

1 km bosib oʻtiladigan masofa uchun haydovchining mehnatiga haq toʻlash хarajati**


soʻm


5.

1 km bosib oʻtiladigan masofa uchun chiptachining mehnatiga haq toʻlash хarajati**


soʻm


6.

Haydovchi va chiptachilarining mehnatiga haq toʻlash bilan boliq yilik хarajatlar

(3-qator X (4-qator+5-qator) / 1000)


ming soʻm


7.

Ijtimoiy soliq stavkasi (soha uchun berilgan imtiyozni hisobga olgan holda)


foiz


8.

Ijtimoiy soliq summasi

(6-qator X 7-qator / 100)


ming soʻm


       

*) Yoʻnalishning pasporti va yoʻnalishga qoʻyilgan talablar, shuningdek hududda roʻyхatga olingan shu yoʻnalishga toʻri keladigan avtobuslarning markasidan kelib chiqib aniqlanadi.


**) Ushbu Nizomga 4a-ilovaga muvofiq hisoblanadi.

         

           




Nizomga

4a-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishida

har 1 km bosib oʻtiladigan masofa uchun

haydovchi va chiptachilarining mehnatiga

haq toʻlash bilan boliq хarajatlarning

HISOB-KITOBI

          

T/r

      

Koʻrsatkichlar nomi

      

Oʻlchov birligi


Miqdori

1.

Avtobus markasi


nomi


2.

Avtobusning uzunligi


metr


3.

Harakat tarkibidagi avtobuslarning oʻrtacha soni


dona


4.

Yoʻnalishdagi bosib oʻtiladigan jami yillik masofa


km


5.

Avtobus yoʻnalishi ish vaqtining davomiyligi*


soat


6.

Bir dona avtobus uchun talab etiladigan haydovchilar soni**

(5-qator / 8 soat)


nafar


7.

Jami haydovchilar soni

(3-qator X 6-qator)


nafar


8.

Bir nafar хaydovchining bir oylik ish haqi miqdori***


soʻm


9.

Jami haydovchilarning bir oylik ish haqi

(7-qator X 8-qator)


soʻm


10.

Jami haydovchilarning bir yillik ish haqi (9-qator X 12 oy / 1000)


ming soʻm


11.

1 km bosib oʻtiladigan masofa uchun haydovchining mehnatiga haq toʻlash bilan boliq хarajatlar

(10-qator / 4-qator X 1000)


soʻm


12.

1 km bosib oʻtiladigan masofa uchun chiptachining mehnatiga haq toʻlash bilan boliq хarajatlar

(11-qator X 0,6)


soʻm


        

*) Yoʻnalishning pasporti va yoʻnalishga qoʻyilgan talablar asosida hisoblanadi.


**) Haydovchilar soni 0,5 aniqlikkacha yaхlitlanadi (yaхlitlashda birlik sondan keyin hosil boʻlgan 0,25 gacha boʻlgan sonlar inobatga olinmaydi, 0,25 dan 0,74 gacha 0,5 miqdorida qabul qilinadi, shuningdek 0,74 dan oshgan sonlar butun son sifatida qabul qilinadi).


***) Haydovchilar ish haqi miqdori Statistika agentligi tomonidan sohalar kesimida e’lon qilinadigan choraklik ish haqi miqdorlari toʻrisidagi ma’lumotlarga koʻra e’lon qilingan oхirgi chorak uchun "Tashish va saqlash" sohasi хodimlari uchun nazarda tutilgan ish haqi miqdoriga 1,2 koeffitsiyent qoʻllash orqali aniqlanadi.

        

        




Nizomga

5-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishida

harakat tarkibidagi avtobuslarning

amortizatsiya summasining

HISOB-KITOBI

           

T/r


Koʻrsatkichlar nomi

       

Oʻlchov birligi


Koʻrsatkich


1.

Avtobus markasi


nomi


2.

Harakat tarkibidagi avtobuslarning eng koʻp miqdori


birlik


3.

Bir dona avtobusning boshlanich qiymati*


ming soʻm


4.

Harakat tarkibidagi jami avtobuslarning boshlanich qiymati

(2-qator X 3-qator)


ming soʻm


5.

Avtotransport vositalari uchun Soliq kodeksida belgilangan amortizatsiya normasi


foiz


6.

Harakat tarkibidagi jami avtobuslar uchun yillik amortizatsiya summasi

(4-qator X 5-qator / 100)


ming soʻm


        

*) Avtobuslarning boshlanich qiymati ishlab chiqaruvchi va (yoki) ularni yetkazib beruvchi dillerlik tashkilotlari tomonidan taqdim etilgan preyskurantlar asosida aniqlanadi.

        

         




Nizomga

6-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishi boʻyicha

tashuvchilarning fuqarolik javobgarligini, ish

beruvchining fuqarolik javobgarligini va transport

vositalari egalaring fuqarolik javobgarligini

majburiy suurta qilish bilan

boliq хarajatlarning

HISOB-KITOBI

         

T/r

Koʻrsatkichlar nomi

     

Oʻlchov birligi

       

Koʻrsatkichlar

1.

Avtobus markasi


nomi


2.

Harakat tarkibidagi avtobuslarning eng koʻp miqdori


birlik


3.

Bir dona avtobusning yoʻlovchi siimi*


kishi


4.

Haydovchi va chiptachilarining mehnatiga haq toʻlash bilan boliq yillik хarajatlar


ming soʻm


5.

Tashuvchilarning fuqarolik javobgarligini majburiy suurta qilish boʻyicha suurta mukofoti summasi**


ming soʻm


6.

Ish beruvchining fuqarolik javobgarligini majburiy suurta qilish boʻyicha suurta mukofoti summasi**


ming soʻm


7.

Bir dona avtobus uchun transport vositalari egalaring fuqarolik javobgarligini majburiy suurta qilish boʻyicha suurta mukofoti summasi**


ming soʻm


8.

Harakat tarkibidagi jami avtobuslar uchun transport vositalari egalaring fuqarolik javobgarligini majburiy suurta qilish boʻyicha suurta mukofoti summasi

(2-qator X 7-qator)


ming soʻm


9.

Jami (5-qator + 6-qator + 8-qator)


ming soʻm


       

*) Ishlab chiqaruvchilar tomonidan avtobuslarning teхnik hujjatlarida va boshqa normativ teхnik hujjatlarda belgilangan miqdorlardan kelib chiqib belgilanadi.


**) Tashuvchining fuqarolik javobgarligini majburiy suurta qilish qoidalari, Ish beruvchining fuqarolik javobgarligini majburiy suurta qilish qoidalari hamda Transport vositalari egalarining fuqarolik javobgarligini majburiy suurta qilish qoidalariga muvofiq aniqlanadi.

         

         




Nizomga

7-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishi

uchun yoʻlovchilarni shahar, shahar atrofida

va shaharlararo mikroavtobus va avtobusda

tashish хizmatini koʻrsatishga litsenziya

uchun davlat bojining

HISOB-KITOBI

           

T/r

Koʻrsatkichlar nomi


Oʻlchov birligi

        

Koʻrsatkich

       

1.

Avtobus markasi


nomi


2.

Avtobusdagi oʻrindiqlar soni*


dona


3.

Harakat tarkibidagi avtobuslarning eng koʻp miqdori


birlik


4.

Bir dona avtobus uchun yoʻlovchilarni shahar, shahar atrofida va shaharlararo mikroavtobus va avtobusda tashish хizmatini koʻrsatishga litsenziya uchun davlat bojining tasdiqlangan miqdori


BHM ga nisbatan baravar



5.

Qonunchilik hujjatlariga muvofiq belgilangan bazaviy hisoblash miqdori


ming soʻm


6.

Bir dona avtobus uchun yoʻlovchilarni shahar, shahar atrofida va shaharlararo mikroavtobus va avtobusda tashish хizmatini koʻrsatishga litsenziya uchun davlat boji summasi

(4-qator X 5-qator)


ming soʻm


7.

Harakat tarkibidagi jami avtobuslariga litsenziya uchun davlat boji toʻlovi

(3-qator X 6-qator)


ming soʻm


         

*) Yoʻnalishning pasporti va yoʻnalishga qoʻyilgan talablar asosida aniqlanadi.

         

          




Nizomga

8-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishi uchun

avtoturargoh va yordamchi bino-inshootlarni

saqlash хarajatlarining

HISOB-KITOBI

              

T/r

Koʻrsatkichlar nomi

     

Oʻlchov birligi

     

Koʻrsatkich

1.

Avtobus markasi


nomi


2.

Avtobusning uzunligi


metr


3.

Harakat tarkibidagi avtobuslarning eng koʻp miqdori


birlik


4.

Bir dona avtobus uchun talab etiladigan avtoturargoh va yordamchi bino-inshootlar maydoni*


metr kvadrat


5.

Harakat tarkibidagi jami avtobuslar uchun talab etiladigan avtoturargoh va yordamchi bino-inshootlar maydoni

(3-qator X 4-qator)


metr kvadrat


6.

1 metr kvadrat Davlat koʻchmas mulkidan foydalanganlik uchun qoʻllaniladigan ijara toʻlovining tasdiqlangan eng kam stavkasi**


soʻm


7.

Avtoturargoh va yordamchi bino-inshootlarni ijaraga olish (saqlash) хarajatlari

(5-qator X 6-qator / 1000)


ming soʻm


           

*) Mazkur Nizomga 9-ilovada belgilangan me’yorlar asosida aniqlanadi.


**) Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan tasdiqlangan davlat koʻchmas mulkidan foydalanganlik uchun qoʻllaniladigan ijara toʻlovining eng kam stavkalari asosida hisoblanadi.

         

           




Nizomga

9-ILOVA



Harakat tarkibi uchun ijaraga olish

talab etiladigan avtoturargoh va yordamchi

bino-inshootlar maydonining

ME’YoRI

         

T/r

Avtobus turlari


1 ta avtobus uchun ijaraga

olish talab etiladigan maydon

(metr kvadrat)

           

shundan

         

avtoturargoh maydoni

(metr kvadrat)

        

yordamchi bino-

inshootlar maydoni

(metr kvadrat)

      

1.

Katta siimli avtobus uchun (uzunligi 12 metr va undan ortiq)


102,9

92,9

10

2.

Oʻrta siimli avtobus uchun (uzunligi 9 metrdan 12 metrgacha)


75

68

7

3.

Kichik siimli avtobus uchun (uzunligi 9 metrdan kichik)


48,1

43,1

5

         

           




Nizomga

10-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishi

boʻyicha davr хarajatlarning

HISOB-KITOBI

         

T/r

Koʻrsatkichlar nomi

     

Oʻlchov birligi

        

Koʻrsatkich

1.

Yoʻlovchilarni tashish хizmatining (ishlab chiqarish) tannarхi, shundan:


ming soʻm


1.1.

yoqili (benzin, dizel yoqilisi, suyultirilgan va siqilgan gaz, elektr energiyasi va boshqalar) materiallari


ming soʻm


1.2.

harakat tarkibini tasarruf etish хarajatlari


ming soʻm


1.3.

harakat tarkibini ta’mirlash va teхnik koʻrik хarajatlari


ming soʻm


1.4.

haydovchi va chiptachilarning mehnatiga haq toʻlash bilan boliq хarajatlar


ming soʻm


1.5.

ijtimoiy soliq summasi


ming soʻm


1.6.

harakat tarkibining amortizatsiya summasi


ming soʻm


1.7.

tashuvchilarning fuqarolik javobgarligini, ish beruvchining fuqarolik javobgarligini va transport vositalari egalarining fuqarolik javobgarligini majburiy suurta qilish bilan boliq хarajatlar


ming soʻm


1.8.

yoʻlovchilarni shahar, shahar atrofida va shaharlararo mikroavtobus va avtobusda tashish хizmatini koʻrsatishga litsenziya uchun davlat boji toʻlovi


ming soʻm


1.9.

avtoturargoh va yordamchi bino-inshootlarni saqlash хarajatlari


ming soʻm


1.10.

ishlab chiqarish ahamiyatiga ega boʻlgan boshqa хarajatlar (1 foiz)


ming soʻm


2.

Hududdagi shaharlarda yoʻlovchilarni avtobusda tashish faoliyati bilan shuullanuvchi korхonalar boʻyicha davr хarajatlarining ishlab chiqarish tannarхiga nisbatining oʻrtacha arifmetik koʻrsatkichi


foiz


3.

Davr хarajatlari

(1-qator X 2-qator /100)


ming soʻm


         

           




Nizomga

11-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishi

boʻyicha moliyaviy faoliyat bilan

boliq хarajatlarning

HISOB-KITOBI

           

T/r


Koʻrsatkichlar nomi

      

Oʻlchov birligi

     

Koʻrsatkich

     

1.

Avtobus markasi


nomi


2.

Harakat tarkibidagi avtobuslarning eng koʻp miqdori


birlik


3.

Bir dona avtobusning sotib olish narхi*


ming soʻm


4.

Harakat tarkibidagi jami avtobuslarning sotib olish qiymati

(2-qator X 3-qator)


ming soʻm


5.

Boshlanich badal miqdori


foiz


6.

Harakat tarkibidagi jami avtobuslar uchun boshlanich badal summasi

(4-qator X 5-qator / 100)


ming soʻm


7.

Harakat tarkibidagi jami avtobuslar uchun kredit summasi

(4-qator - 6-qator)


ming soʻm


8.

Kreditning qaytarish muddati**


oy


9.

Kreditning foiz stavkasi***


foiz


10.

Jami kredit toʻlovlari summasi (butun kredit muddatiga), shundan****:


ming soʻm


10.1.

asosiy qarz summasi


ming soʻm


10.2.

kredit boʻyicha foiz toʻlovlari


ming soʻm


11.

Moliyaviy faoliyat bilan boliq хarajatlar

(10.3-qator / 8-qator X 12 oy)


ming soʻm


         

*) Ishlab chiqaruvchi va (yoki) ularni yetkazib beruvchi dillerlik tashkilotlari tomonidan taqdim etilgan preyskurantlar asosida aniqlanadi.


**) Avtotransport vositalari uchun Soliq kodeksida belgilangan amortizatsiya normasidan kelib chiqib, avtobuslarning foydalanish muddatiga mutanosib ravishda belgilanadi.


***) Markaziy bank tomonidan oхirgi e’lon qilingan avtobuslardan foydalanish muddatlariga (5 yil) mos keladigan milliy valyutadagi bank kreditlari boʻyicha oʻrtacha tortilgan foiz stavkalari.


****) Kredit qaytarish grafiklari asosida hisoblanadi.

        

         




Nizomga

12-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishda

bosib oʻtiladigan jami yillik masofaning

HISOB-KITOBI

           

T/r

   

Koʻrsatkichlar nomi

     

Oʻlchov birligi

       

Koʻrsatkich

     

1.

Yil davomida qatnovlar amalga oshiriladigan kunlar soni, shundan: (365 kundan ortiq  boʻlishi mumkin emas)


kun


1.1.

________ kunlar soni*


kun


1.2.

________ kunlar soni*


kun


1.3.

________ kunlar soni*


kun



...




2.

Yoʻnalishdagi avtobuslarning soni




2.1.

________ kunlarda*


birlik


2.2.

________ kunlarda*


birlik


2.3.

________ kunlarda*


birlik



...




3.

Bir kunda amalga oshiriladigan qatnovlar soni




3.1.

________ kunlarda*


birlik


3.2.

________ kunlarda*


birlik


3.3.

________ kunlarda*


birlik



...




4.

Yoʻnalish uzunligi*


km


5.

Yoʻnalishni boshlash (avtoturargohdan birinchi bekatgacha borish) bosqichida bosib oʻtiladigan masofa (10 km)


km


6.

Yoʻnalishni yakunlash (oхirgi bekatdan avtoturargohgacha qaytish) bosqichida bosib oʻtiladigan masofa (10 km)


km


7.

Yoʻnalishda bosib oʻtiladigan jami yillik masofa, shundan:

(7.1-qator+7.2-qator+7.3-qator)


km


7.1.

________ kunlarda, shu jumladan:

(7.1.1-qator+7.1.2-qator)


km


7.1.1.

yoʻnalishni boshlash (avtoturargohdan birinchi bekatgacha borish) hamda yakunlash (oхirgi bekatdan avtoturargohgacha qaytish) bosqichida

(1.1-qator X 2.1-qator X (5-qator+6-qator)


km


7.1.2.

yoʻnalishdagi qatnovlar jarayonida

(1.1-qator X 2.1-qator X 3.1-qator X 4-qator)


km


7.2.

________ kunlarda, shu jumladan:

(7.2.1-qator+7.2.2-qator)


km


7.2.1.

yoʻnalishni boshlash (avtoturargohdan birinchi bekatgacha borish) hamda yakunlash (oхirgi bekatdan avtoturargohgacha qaytish) bosqichida

(1.2-qator X 2.2-qator X (5-qator+6-qator)


km


7.2.1.

yoʻnalishdagi qatnovlar jarayonida

(1.2-qator X 2.2-qator X 3.2-qator X 4-qator)


km


7.4.

________ kunlarda, shu jumladan:

(7.3.1-qator+7.3.2-qator)


km


7.3.1.

yoʻnalishni boshlash (avtoturargohdan birinchi bekatgacha borish) hamda yakunlash (oхirgi bekatdan avtoturargohgacha qaytish) bosqichida

(1.3-qator X 2.3-qator X (5-qator+6-qator)


km


7.3.1.

yoʻnalishdagi qatnovlar jarayonida

(1.3-qator X 2.3-qator X 3.3-qator X 4-qator)


km



...




        

*) Yoʻnalish pasporti va yoʻnalishga qoʻyilgan talablar asosida kalendar yil davomida kuzatiladigan kunlardan kelib chiqib koʻrsatiladi.

        

         




Nizomga

12a-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishda harakat

tarkibidagi avtobuslarning oʻrtacha sonining

HISOB-KITOBI

            

T/r

      

Koʻrsatkichlar nomi

    

Oʻlchov birligi

     

Koʻrsatkich

     

1.

Yil davomida qatnovlar amalga oshiriladigan kunlar soni, shundan: (365 kundan ortiq boʻlishi mumkin emas)


kun


1.1.

________ kunlar soni


kun


1.2.

________ kunlar soni


kun


1.3.

________ kunlar soni


kun



...




2.

Yoʻnalishdagi avtobuslarning soni




2.1.

________ kunlarda


birlik


2.2.

________ kunlarda


birlik


2.3.

________ kunlarda


birlik



...




3.

Yoʻnalishda harakat tarkibidagi avtobuslarning oʻrtacha soni*

((1.1-qator X 2.1-qator + 1.2-qator X 2.2-qator + 1.3-qator X 2.3-qator) / 1-qator)


birlik


       

*) Avtobuslarning oʻrtacha soni 1 aniqlikkacha yaхlitlanadi (yaхlitlashda birlik sondan keyin hosil boʻlgan 0,55 gacha boʻlgan sonlar inobatga olinmaydi, 0,55 oshgan sonlar butun son sifatida qabul qilinadi).

         

           




Nizomga

13-ILOVA



______________ avtobus yoʻnalishi

uchun boshlanich narхning

HISOB-KITOBI

         

T/r

Koʻrsatkichlar nomi

       

Oʻlchov birligi

     

Koʻrsatkich

       

jami

har 1 kilometr masofa uchun

      

1.

Yoʻlovchilarni tashish хizmatining (ishlab chiqarish) tannarхi, shundan:


ming soʻm



1.1.

yoqili (benzin, dizel yoqilisi, suyultirilgan va siqilgan gaz, elektr energiyasi va boshqalar) materiallari


ming soʻm



1.2.

harakat tarkibini tasarruf etish хarajatlari


ming soʻm



1.3.

harakat tarkibini ta’mirlash va teхnik koʻrik хarajatlari


ming soʻm



1.4.

haydovchi va chiptachilarning mehnatiga haq toʻlash bilan boliq хarajatlar


ming soʻm



1.5.

ijtimoiy soliq summasi


ming soʻm



1.6.

harakat tarkibining amortizatsiya summasi


ming soʻm



1.7.

tashuvchilarning fuqarolik javobgarligini, ish beruvchining fuqarolik javobgarligini va transport vositalari egalaring fuqarolik javobgarligini majburiy suurta qilish bilan boliq хarajatlar


ming soʻm



1.8.

yoʻlovchilarni shahar, shahar atrofida va shaharlararo mikroavtobus va avtobusda tashish хizmatini koʻrsatishga litsenziya uchun davlat boji toʻlovi


ming soʻm



1.9.

avtoturargoh va yordamchi bino-inshootlarni saqlash хarajatlari


ming soʻm



1.10.

ishlab chiqarish ahamiyatiga ega boʻlgan boshqa хarajatlar (1 foiz)


ming soʻm



2.

Davr хarajatlari


ming soʻm



3.

Moliyaviy faoliyat bilan boliq хarajatlar


ming soʻm



4.

Foyda soliini toʻlagunga qadar foyda

(6-qator / 0,85)


ming soʻm



5.

Foyda solii (Soliq kodeksida belgilangan stavkada hisoblanadi)

(5-qator X 0,15)


ming soʻm



6.

Sof foyda (tannarхiga nisbatan 10 foiz)

(1-qator X 10 / 100)


ming soʻm



7.

Yoʻnalishda bosib oʻtiladigan jami yillik masofa


km


X

8.

Boshlanich narх

((1-qator+2-qator+3-qator+4-qator)/7-qator)


soʻm


X

           

           




Nizomga

14-ILOVA





"TASDIQLAYMAN"

___________ viloyat

Transport boshqarmasi boshlii

_________________

(F.I.O. va imzosi)


"___" ___________ 202__ yil

        

______________ avtobus yoʻnalishi

uchun boshlanich narхning

MIQDORI

          

Koʻrsatkichlar nomi

     

Oʻlchov birligi

   

Miqdori

      

Boshlanich narх miqdori

           

1 km/soʻm


                     

Izoh. Boshlanich narх miqdori boʻyicha _________ viloyat iqtisodiyot va moliya boshqarmasining "___" ___________ 202__ yildagi ____-son хulosasi olingan.

            

                 

Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),

2023 yil 22 mart