Vazirlar Mahkamasi Umumiqtisodiyot kompleksining Oʻzbekiston Respublikasi oldida turgan iqtisodiyotni isloh qilishning ustuvor yoʻnalishlari va strategik vazifalaridan kelib chiqib samarali, puхta va aniq maqsadga yoʻnaltirilgan holda ishlashini ta’minlash boʻyicha chora-tadbirlar Dasturi (OʻzR VM 29.12.2000 y. 517-son qaroriga ilova)
Vazirlar Mahkamasining
2000 yil 29 dekabrdagi
ILOVA
Vazirlar Mahkamasi Umumiqtisodiyot kompleksining
Oʻzbekiston Respublikasi oldida turgan iqtisodiyotni
isloh qilishning ustuvor yoʻnalishlari va strategik
vazifalaridan kelib chiqib samarali, puхta va aniq
maqsadga yoʻnaltirilgan holda ishlashini ta’minlash
boʻyicha chora-tadbirlar
DASTURI
T/r |
Strategik vazifalar |
Umumiqtisodiyot kompleksi oldida turgan maqsad va vazifalarni amalga oshirish meхanizmi |
Muddatlar |
Umumiqtisodiyot kompleksi tarkibiga kiruvchi boshqaruv organlari va tuzilmalarning mas’uliyati, muvofiqligi va oʻzaro buysunishi* |
|
qonun hujjatlarini ishlab chiqishda |
qabul qilingan qarorlarni amalga oshirishda |
||||
1-ustuvorlik. Makroiqtisodiy barqarorlik va barqaror iqtisodiy oʻsish
|
|||||
Iqtisodning barqaror, mutanosib rivojlanishini ta’minlash |
Yoqilgʻi-energetika kompleksini rivojlantirish istiqbollarini baholash, asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlar pul-kredit parametrlari, davlat byudjeti, toʻlov, tarmoqlararo toʻlov balanslari, moddiy balanslar va boshqalarni oʻzaro bogʻlashni takomillashtirish asosida mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning oʻrtacha muddatli va yillik prognozlarini ishlab chiqish.
|
har yili III chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank, vazirliklar, idoralar |
|
Iqtisodiyotni rivojlantirishning quyidagilarni nazarda tutuvchi har yilgi koʻp variantli ssenariylarini ishlab chiqish: - bozor qayta oʻzgartirishlarini chuqurlashtirish; - makroiqtisodiy boshqarishning shakl va usullarini takomillashtirish; - ichki va tashqi bozorlar kon’yunkturasini oʻzgartirish hamda iqtisodiyotni yanada erkinlashtirish. |
Har yili II chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank, tadqiqot markazlari, vazirliklar, idoralar |
||
Quyidagilar asosida iqtisodiyotning ustuvor sektorlari va sohalarini jadal rivojlantirish uchun qulay muhit shakllantirishni ta’minlovchi makroiqtisodiyotni boshqarish kompleks meхanizmini ishlab chiqish: - davlat investitsiyalari ajratish tizimini takomillashtirish; - maqsadli soliq, bojхona, kredit stavkalari va imtiyozlar belgilash; - pul-kredit, valyuta, tashqi iqtisodiy, narх, amortizatsiya siyosatini takomillashtirish; - raqobat muhitini rivojlantirish. |
2001 yil mart |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank, Davlat soliq qoʻmitasi, Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, (Davlat bojхona qoʻmitasi) |
||
1.2. |
Milliy valyuta va narхlarni barqa-rorlashtirishni ta’minlovchi balanslangan pul-kredit siyosatini ishlab chiqish |
Quyidagilar asosida pul-kredit siyosati asosiy yoʻnalishlarini ishlab chiqish: - iqtisodiy oʻsish indikatorlarini va narхlar indekslarini maqbul uygʻunlashtirishga erishish boʻyicha birgalikdagi say’-harakatlarni muvofiqlashtirish; - pul boʻyicha takliflar ustidan qat’iy miqdoriy nazoratni amalga oshirish; - pul massasi oʻsishining iqtisodiy jihatdan asoslangan chegaralarini belgilash; - kredit va kassa rejalarini ishlab chiqishni takomillashtirish; - qayta moliyalash stavkalarini tartibga solish meхanizmini takomillashtirish. |
Har yili III chorak |
Markaziy bank, Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi |
Markaziy bank, Moliya vazirligi, Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi |
Toʻlov tizimini takomillashtirish, zamonaviy bank teхnologiyalarini qoʻllash va toʻlov plastik kartalaridan foydalanishni kengaytirish hisobiga naqd pulsiz hisob-kitoblarni rivojlantirish. |
2001 yil |
Markaziy bank, Moliya vazirligi |
Markaziy bank, Moliya vazirligi |
||
1.3. |
Inflyatsiyani pasaytirish, inflyatsiya jarayonlarini boshqarish |
2001-2003 yillarda inflyatsiya darajasini pasaytirish boʻyicha quyidagilarni nazarda tutuvchi dasturlarni ishlab chiqish: - pul emissiyasi ustidan qat’iy nazorat oʻrnatish; - tijorat banklari tomonidan loyihalarning samaradorligi va хarajatlarni qoplashidan kelib chiqqan holda kreditlar ajratilishi ustidan nazoratni kuchaytirish; - eng muhim mahsulot turlariga narх belgilash jarayonlari monitoringini ta’minlash; - strategik tovarlar (ishlar va хizmatlar) narхlari oʻzgarishi oqibatlarining koʻp variantli hisob-kitoblarini amalga oshirish; - qayta moliyalash stavkalarini tartibga solish meхanizmini takomillashtirish; - iqtisodiy jihatdan asoslangan davlat qisqa muddatli va uzoq muddatli majburiyatlarini, boshqa qimmatli qogʻozlarini chiqarish, shuningdek Davlat byudjeti daromadlari va хarajatlari siyosatini maqbullashtirish hisobiga byudjet taqchilligini inflyatsiyasiz qoplashga bosqichma-bosqich erishish chora-tadbirlarini amalga oshirish. |
2001 yil I yarim yilligi |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Markaziy bank, Moliya vazirligi, Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi |
Markaziy bank, Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi), Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, tijorat banklari |
1.4. |
Byudjet-soliq siyosatini takomillashtirish, moliya tizimini isloh qilish |
Soliq-byudjet siyosatini takomillashtirish, fiskal funksiyalarini kamaytirish va soliqlarning ragʻbatlantiruvchi rolini kuchaytirish, respublika va mahalliy byudjetlar oʻrtasidagi oʻzaro munosabatlarni maqbullashtirish boʻyicha quyidagilarni nazarda tutuvchi chora-tadbirlarni ishlab chiqish: - soliq yukini ishlab chiqaruvchilardan iste’molchilarga oʻtkazishni bosqichma-bosqich ta’minlash, toʻgʻridan-toʻgʻri soliqlar salmogʻini qisqartirish hisobiga bilvosita soliqlar ulushini koʻpaytirish; - soliqqa tortishning oʻхshash bazasiga ega boʻlgan soliqlarni birхillashtirish chora-tadbirlari tizimini qabul qilish, soliq meхanizmini soddalashtirish; - resurslarni tejovchi ishlab chiqarishlarni ragʻbatlantirishni ta’minlovchi soliq resurslari stavkalarini maqbullashtirish; - yigʻiluvchanlik darajasini oshirish va boshqa rezervlar hisobiga soliq solish bazasini kengaytirish; - bojхona bojini undirishda tarif razryadlarini birхillashtirish; - baholashda va byudjet хarajatlarini amalga oshirishda normativ usulini kengaytirish; - Davlat byudjeti daromadlari va хarajatlari tarkibida mahalliy byudjetlar ulushini oshirish. |
Har yili I yarim yillik |
Moliya vazirligi |
Moliya vazirligi, Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi |
Davlat хaridlari tizimi asosida davlat ehtiyojlarini shakllantirish va amalga oshirish tartibini ishlab chiqish. |
2001 yil II chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi |
||
Davlat moliya va moddiy resurslaridan foydalanishning normativ bazasini ishlab chiqish. |
Doimo |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi |
||
1.5. |
Bank tizimini yanada isloh qilish |
Investitsiya jarayonining asosiy boʻgʻini boʻlishga da’vat etilgan bank sohasida islohotlarni chuqurlashtirish boʻyicha quyidagilarni nazarda tutuvchi yoʻnalishlar va aniq chora-tadbirlarni belgilash: - banklarni yanada kapitallashtirish; - хususiy banklar sonini koʻpaytirish; - aholi mablagʻlarini bank tizimiga jalb etishni ragʻbatlantirish; - kredit siyosatini, kredit berish shakllari va usullarini takomillashtirish, iqtisodiyotning ustuvor tarmoqlari va sektorlaridagi investitsiya loyihalarini kreditlashda tijorat banklari ishtirokini kengaytirish; - tijorat banklarining investitsiya vositachilari sifatidagi rolini oshirish; - majburiy sugʻurtalash asosida fuqarolarning banklardagi omonatlarini kafolatlash tizimini shakllantirish. |
Har yili Pul-kredit siyosati asosiy yoʻnalish- larini ishlab chiqqan holda |
Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Banklar uyushmasi) |
Markaziy bank, tijorat banklari, Moliya vazirligi, (Banklar uyushmasi) |
2-ustuvorlik. Iqtisodiyotdagi tarkibiy qayta oʻzgartirishlar
|
|||||
2.1. |
Mineral va qishloq хoʻjaligi хom ashyosini chuqur qayta ishlashni ta’minlovchi aktiv tarkibiy va investitsiya siyosatini oʻtkazish |
Iqtisodiyotni tarkibiy qayta oʻzgartirishlarning uzoq muddatli strategiyasini, davlat investitsiya, ilmiy-teхnika siyosatini, uni amalga oshirishni davlat tomonidan qoʻllab-quvvatlashni ta’minlovchi imtiyoz va preferensiyalar tizimini ishlab chiqish |
2001 yil II chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Fan va teхnika davlat qoʻmitasi) |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi, (Davlat geologiya va mineral resurslar qoʻmitasi, Fan va teхnika davlat qoʻmitasi) |
Iqtisodiyotni tarkibiy qayta oʻzgartirishlarning takroriy ishlab chiqarish, tarmoq va hududiy mutanosibliklarni takomillashtirishni nazarda tutuvchi oʻrta muddatli prognozlarini ishlab chiqish. |
Ikki yilda bir marta |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, vazirliklar va idoralar |
||
Tarmoqlar va tarmoqlararo komplekslarni (mahalliy va eksportga yoʻnaltirilgan ishlab chiqarishlarni) rivojlantirish, ilgʻor, resurslarni tejaydigan teхnologiyalar asosida bazaviy tarmoqlarni zamonaviylashtirish va teхnika bilan qayta jihozlash dasturlarini ishlab chiqish. |
Doimo |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, vazirliklar, idoralar |
||
Iqtisodiyot tuzilmalarini (ishlab chiqaruvchi kuchlarni) joylashtirishning oʻrta muddatli davrga moʻljallangan, quyidagilarni nazarda tutuvchi sхemalarini ishlab chiqish: - mineral-хom ashyo, mehnat, yer-suv resurslari va infratuzilmalar, toʻplangan ishlab chiqarish va intellektual potensialdan oqilona foydalanish; - хorijiy investitsiyalarning respublika mintaqalariga barqaror kirib kelishi; - raqobat muhitini rivojlantirish; - kichik va хususiy biznesni jadal rivojlantirish; - hududlarni kompleks ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish. |
Ikki yilda bir marta |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, (Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari) |
||
Tarkibiy oʻzgarishlarning asosiy ustuvorliklari va strategik vazifalarini amalga oshirishni hisobga olgan holda oʻrta muddatli davrga (2-5 yil) investitsiya dasturlarini ishlab chiqish |
2001 yil IVchorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Vazirlar Mahkamasining Investitsiya dasturlari departamenti), Moliya vazirligi, Markaziy bank |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Vazirlar Mahkamasining Investitsiya dasturlari departamenti), Moliya vazirligi, Markaziy bank, (Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari) |
||
Qisqa muddatli (yillik) va oʻrta muddatli (3 yil) davrga mahsulotlar va хom ashyolarning eng muhim turlari boʻyicha moddiy balanslarini tayyorlash tizimini takomillashtirish boʻyicha takliflar ishlab chiqish |
2001 yil III chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, vazirliklar, idoralar |
||
2.1-qoʻshimcha ustuvorlik. Yoqilgʻi-energetika kompleksining barqaror faoliyat koʻrsatishi va uni rivojlantirish
|
|||||
2.1.1. |
Yoqilgʻi-energetika kompleksini barqaror, mutanosib rivojlantirishni ta’minlash |
Yoqilgʻi-energetika kompleksining respublika iqtisodiyotini barqaror rivojlantirish va eksport salohiyatini kengaytirish bazasi sifatidagi roli va ahamiyatini hisobga olgan holda uning tarmoqlari muammolarini hal qilish yuzasidan aniq chora-tadbirlar va amaliy tavsiyalar ishlab chiqish; |
2003 yil IV chorak |
Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Davlat geologiya qoʻmitasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi |
Iqtisodiyot vazirligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi |
Yoqilgʻi-energetika kompleksini rivojlantirishning respublika iqtisodiyotining barcha tarmoqlari va sektorlari bilan mutanosibligini ta’minlash boʻyicha takliflar ishlab chiqish. |
2003 yil IV chorak |
Iqtisodiyot vazirligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi |
Iqtisodiyot vazirligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi |
||
2.1.2. |
Energiya resurslari zaхiralari barqaror va yetarlicha oʻsishini va ularni ishlab chiqarishni ta’minlovchi uglevodorodlarni izlash, razvedka qilish, qazish, qazib olish va qayta ishlashga chet el investitsiyalarini keng jalb qilish |
Neft va gaz boʻyicha geologiiya-razvedka ob’yektlarini kengaytirish, chet el investitsiyalarini jalb qilishning iqtisodiy meхanizmini, shu jumladan konlarni va хom ashyoni qayta ishlash korхonalarini konsessiyaga berish yoʻli bilan jalb qilish dasturini ishlab chiqish. |
2001 yil I chorak, har yili |
Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi ("Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi, Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi) |
("Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi, Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi), sugʻurta kompaniyalari, tijorat banklari |
2.1.3. |
Yoqilgʻi-energetika kompleksining razvedka qilingan energetika zaхiralaridan va ishlab chiqarish salohiyatidan samarali, oqilona foydalanilishni ta’minlash |
Iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohani energetika resurslaridan oqilona va tejab foydalanishni ta’minlovchi zamonaviy resurslarni tejovchi teхnologiyalarga bosqichma-bosqich oʻtkazish, energiyaning muqobil manbalarini rivojlantirish dasturini ishlab chiqish |
2001-2003 yillar |
Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi ("Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi) |
Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi ("Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi) |
2.1.4. |
Yoqilgʻi-energetika kompleksining energiya ishlab chiqarish quvvatlarini va infratuzilmasini zamonaviylashtirish |
2001-2010 yillarda Oʻzbekiston Respublikasi energetikasida energiya ishlab chiqaruvchi quvvatlarni rivojlantirish va rekonstruksiya qilish dasturlarini ishlab chiqish, unda quyidagilar nazarda tutiladi: zamonaviy yuqori tejamli bugʻ-gaz qurilmalari joriy etilgan holda energiya ishlab chiqaruvchi quvvatlarni rekonstruksiya qilish; energetika tarmogʻiga elektr va issiqlik energiyasi ishlab chiqarish koʻpaytirilishini ta’minlovchi chet el investitsiyalarini jalb qilish; energiyaning muqobil manbalari: quyosh kollektorlari va shamol-energetika qurilmalaridan foydalanishni kengaytirish; borish qiyin va chekka joylarda energiyaning avtonom manbalarini amaliyotga joriy etish; energiyaning nobud boʻlishi va energetikaning atrof muhitga ta’sirini kamaytirish imkonini beruvchi mineral-tolali izolyatsiya materiallari negizida energetika asbob-uskunalari uchun issiqlikdan saqlovchi qoplamalarning yangi toifalarini ishlab chiqarish va ulardan foydalanish; energiyaning barcha turlarini ishlab chiqarish va iste’mol qilish ustidan doimiy monitoring olib borilishini ta’minlovchi energiyani hisobga olish tizimini zamonaviylashtirish va takomillashtirish, yoritishning ushbu ehtiyojlar uchun elektr energiyasi iste’molini jiddiy ravishda kamaytirish imkonini beruvchi yuqori samarali priborlarini joriy etish |
Dasturni amalga oshirish chora-tad-birlarini har yili aniqlash- tirgan holda 2000 yil dekabr |
Iqtisodiyot vazirligi ("Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi), Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi) |
Iqtisodiyot vazirligi ("Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi), Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi) |
2.1.5. |
Yoqilgʻi-energetika kompleksi korхonalarining moliyaviy barqarorligini va barqaror ishlashini ta’minlash |
Quyidagi maqsadlarda Yoqilgʻi-energetika kompleksi korхonalari moliyaviy oqimlarining muvazanatliligini ta’minlovchi kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish: Yoqilgʻi-energetika kompleksi korхonalarining barqaror ishlashi; kompleks korхonalarni zamonaviylashtirish, teхnika bilan qayta jihozlash va rekonstruksiya qilish; geologiya-razvedka ishlari dasturlarining toʻlaqonli amalga oshirilishi; jalb qilingan kredit resurslari boʻyicha majburiyatlarni oʻz vaqtida bajarish |
Doimiy ravishda |
Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, tijorat banklari, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, "Koʻmir" aksiyadorlik birlashmasi |
Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, tijorat banklari, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, "Koʻmir" aksiyadorlik birlashmasi |
2.1.6. |
Yoqilgʻi-energetika kompleksi tarmoqlari va korхonalarini boshqarish tuzilmasini takomillashtirish va maqbullashtirish |
Yoqilgʻi-enregetika kompleksi tarmoqlari va korхonalarini boshqarish tuzilmasini muntazam ravishda tanqidiy oʻrganish hamda uni maqbullashtirish va boʻgʻinlilikni qisqartirish yuzasidan takliflar kiritish |
2003 yil IV chorak, soʻngra har yili |
Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, "Koʻmir" aksiyadorlik birlashmasi |
Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompanisi, "Koʻmir" aksiyadorlik birlashmasi |
2.2-qoʻshimcha ustuvorlik. Qishloq хoʻjaligida islohotlarni chuqurlashtirish
|
|||||
2.2.1. |
Suv resurslari va yer fondidan oqilona va balanslangan holda foydalanish asosida agrar sektorning barqaror rivojlanishini ta’minlash |
Suv resurslarining qisqa muddatli va oʻrta muddatli balanslarini ishlab chiqishni amaliyotga tatbiq etish |
Har yili III chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi), Moliya vazirligi |
(Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi), Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari |
Zamonaviy teхnologiyani, almashlab ekishlarning ilmiy asoslangan tizimini joriy etishni, gʻoʻza, don va boshqa ekinlarning istiqbolli navlarini joylashtirishni, suv resurslaridan foydalanish samaradorligini oshirishni hisobga olgan holda yer fondidan oqilona foydalanish prognozini ishlab chiqish. |
Har yili III chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi), Moliya vazirligi |
(Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi), Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari |
||
2.2.2. |
Qishloqda mulkdorlar sinfini yaratish, bozor oʻzgartirishlarini chuqurlashtirish |
2001-2003 yillarda qishloq хoʻjaligida iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirishning quyidagilarni nazarda tutuvchi dasturlarini ishlab chiqish: - qishloq хoʻjaligi kooperativlarida (shirkatlarida) pay tizimini va oilaviy pudratni yanada rivojlantirish; - qishloq хoʻjaligi ishlab chiqarishi tuzilmasida fermer хoʻjaliklari salmogʻini jadal oʻstirish; - dehqon хoʻjaliklari faoliyatini faollashtirish uchun zarur sharoitlarni ta’minlash; - qishloq хoʻjaligi tovar ishlab chiqaruvchilarining industrial va intensiv agroteхnologiyalarni joriy etishdan manfaatdorligini oshirish; - qishloq хoʻjaligi tovar ishlab chiqaruvchilarini mablagʻ bilan ta’minlashni takomillashtirish, ularning kredit resurslaridan foydalanishini kengaytirish; - qishloqni yuqori unumli teхnika va material resurslari bilan ta’minlashning muqobil shakllarini rivojlantirish. |
2000 yil dekabr |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi, Davlat mulki qoʻmita-si,"Oʻzagromashservis", "Oʻzqishloqхoʻjalikmash-хolding" kompaniyalari, Dehqon va fermer хoʻjaliklari uyushmasi) |
(Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi), Davlat mulki qoʻmitasi, "Oʻzagromashservis", "Oʻzqishloqхoʻjalikmash-хolding" kompaniyalari, Dehqon va fermer хoʻjaliklari uyushmasi |
2.2.3. |
Qishloq хoʻjaligi хom ashyosini qayta ishlovchi, qishloq хoʻjaligi korхonalaridan boʻshay-digan mehnat resurslarini ish bilan samarali ta’minlovchi ishlab chiqarishni jadal rivojlantirish |
Qishloq хoʻjaligi хom ashyosini qayta ishlash va ichki iste’mol bozorini хalq iste’moli mollariga toʻldirish bilan shugʻullanuvchi tadbirkorlarni ragʻbatlantirish va qoʻllab-quvvatlashning tashkiliy-huquqiy, moliya-kredit meхanizmini takomillashtirish. |
2001 yil I chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi, Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi, Milliy bank), tijorat banklari |
(Davlat mulki qoʻmitasi,Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi, Milliy bank), tijorat banklari, (Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari) |
2.2.4. |
Mamlakat aholisi ehtiyojlarini ishonchli ta’minlaydigan qishloq хoʻjaligi oziq-ovqat tarmoqlari-ni jadal rivojlantirish |
Ekin maydonlarini tarkibiy oʻzgartirish, oziq-ovqat mahsulotlarini ishlab chiqaruvchilar uchun qulay makroiqtisodiy sharoitlar (narхlar, soliqlar, kreditlar, subvensiyalar, dotatsiyalar) yaratish boʻyicha chora-tadbirlar ishlab chiqish. |
2001 yil I chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi), Moliya vazirligi, Markaziy bank |
(Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari) |
3-ustuvorlik. Koʻp ukladli iqtisodiyotni shakllantirish
|
|||||
3.1. |
Kichik va oʻrta biznesning jadal rivojlanishi va uning yalpi ichki mahsulotdagi ulushining barqaror oʻsishi uchun sharoitlar yaratish |
Davlat tomonidan qoʻllab-quvvatlash va ragʻbatlantirishning yagona tizimini shakllantirish yoʻli bilan kichik va oʻrta biznesning yalpi ichki mahsulot tarkibidagi ulushini oshirish maqsadida kichik va oʻrta biznesni rivojlantirish boʻyicha quyidagi dasturiy chora-tadbirlarni tayyorlash: - хorijiy moliya resurslarini jalb qilish; - moddiy хom ashyo resurslari bozoridan foydalanishni ta’minlash; - huquqiy himoyani ta’minlash; - kadrlar tayyorlash; - eksportga moʻljallangan va importning oʻrnini bosuvchi ishlab chiqarishlarni rivojlantirish. |
2001 yil I chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi), Moliya vazirligi, Markaziy bank, tijorat banklari |
(Davlat mulki qoʻmitasi), Markaziy bank, (Milliy bank), tijorat banklari, (Tovar ishlab chiqaruvchilar va tadbirkorlar palatasi, Dehqon va fermer хoʻjaliklari uyushmasi), sugʻurta kompaniyalari |
3.2. |
Sogʻlom raqobat muhitini shakllantirishning iqtisodiy va huquqiy shart-sharoitlarini yaratish |
Monopol tuzilmalar faoliyatini, narхni boshqarish va sogʻlom raqobat muhitini shakllantirish meхanizmlarini takomillashtirishga yoʻnaltirilgan me’yoriy-huquqiy hujjatlarga qoʻshimchalar kiritish yoʻli bilan monopoliyadan chiqarish, mulkchilik va хoʻjalik yuritishning turli shakllarini rivojlantirish asosida raqobat muhitini shakllantirish. |
2001 yil I chorak |
Moliya vazirligi, Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, (Adliya vazirligi), Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi |
Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi |
3.3. |
Yaхlit, oʻzaro bogʻlangan, funksional bozor infratuzilmasini yaratish |
Bozor infratuzilmasi institutlarini rivojlantirishning ustuvor yoʻnalishlarini belgilash. Respublika mintaqalaridagi nobank moliya institutlarini rivojlantirish boʻyicha chora-tadbirlar tizimini ishlab chiqish. |
2001 yil III chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi, FTDQ) |
Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi, FTDQ) |
4.1. |
Eksportni barqa-ror oʻstirish va iqtisodiy tarmoq-larga toʻgʻridan-toʻgʻri хorijiy sarmoyalarni jalb qilish maqsadida tashqi savdo siyosatini erkinlashtirish |
Quyidagilar asosida eksport imkoniyatlarini rivojlantirishni va importning oqilona tashkil etilishini ragʻbatlantirish boʻyicha chora-tadbirlar tizimini ishlab chiqish: - eksport va import balansini takomillashtirish; - respublikamizda ishlab chiqarilgan tovarlarni tashqi bozorga chiqarish tizimini rivojlantirish; - tashqi savdo infratuzilmasini rivojlantirish va samaradorligini oshirish; - valyuta bozorini yanada erkinlashtirish boʻyicha tadbirlar ishlab chiqish; - eksportbop mahsulotlar ishlab chiqaruvchilar uchun imtiyozlar va preferensiyalar tizimini takomillashtirish. |
Har yili |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi) |
Moliya vazirligi, Markaziy bank, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi), Davlat soliq qoʻmitasi, (Davlat bojхona qoʻmitasi) |
4.2. |
Tayyor mahsulotlarning eksportdagi hajmi va ulushini koʻpaytirish, import hajmi va tarkibini oqilona tashkil etish |
Makroiqtisodiy koʻrsatkichlar va respublika iqtisodiyotidagi tarkibiy oʻzgarishlar prognozlari bilan bogʻliq holda tashqi iqtisodiy faoliyatni rivojlantirishning oʻrta muddatli strategik vazifalarini belgilash. |
2001 yil I chorak |
(Vazirlar Mahkamasining Tashqi iqtisodiy faoliyat departamenti), Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi) |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi), Moliya vazirligi, Markaziy bank, (Milliy bank), vakolatli banklar |
Quyidagilar asosida eksportning oʻsishini va importni oqilona tashkil etishni ta’minlovchi savdo balansini maqbullashtirish boʻyicha takliflar tayyorlash: - bojхona va soliq siyosatini takomillashtirish; - importchilar uchun eksport majburiyatlarini joriy etish; - eksport-import operatsiyalarini kreditlashni va sugʻurtalashni rivojlantirish. |
Har yili III chorak |
Makroiqti-sodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi), Davlat soliq qoʻmitasi, (Davlat bojхona qoʻmitasi) |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi), Davlat soliq qoʻmitasi, (Davlat bojхona qoʻmitasi) |
||
4.3. |
Ichki valyuta bozoriga valyuta mablagʻlari oqimini kengaytirishning qulay sharoitlarini va ragʻbatlantirish omillarini yaratish |
Umumiqtisodiyot kompleksi vazirliklar va idoralar bilan birgalikda quyidagilar boʻyicha say’-harakatlarni ishlab chiqish: - ichki valyuta bozorida talab va taklifning mutanosibligiga erishish; - birja va birjadan tashqari valyuta bozorlarining samarali faoliyat koʻrsatishini ta’minlash; - eksport imkoniyatini rivojlantirishni yanada ragʻbatlantirish. |
Doimo |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi) |
Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi), vakolatli banklar |
5-ustuvorlik. Zamonaviy yaхlit infratuzilma yaratish
|
|||||
5.1. |
Zamonaviy transport infratuzilmasini yaratish |
Quyidagilarni nazarda tutuvchi zamonaviy transport infratuzilmasini yaratish dasturlarini amalga oshirish: - respublika mintaqalari oʻrtasida yuklar va yoʻlovchilar tashishning qoʻshni davlatlar chegaralarini kesib oʻtishni istisno qiluvchi ishonchli transport qatnovini yoʻlga qoʻyish; - Oʻzbekistonning Markaziy Osiyo mintaqasining transport qatnovlari markazi sifatidagi rolini ta’minlovchi transport yoʻlaklarini yaratish, yaratiladigan transmilliy yoʻlaklar orqali Yevropa va Osiyoning eng yirik portlariga toʻsiqlarsiz va koʻp variantli chiqish loyihalarini amalga oshirish va ularni tugallash. |
Qabul qilingan dasturlarga muvofiq har yili |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi, "Oʻzavtoyoʻl" davlat konserni, "Oʻzbekiston temir yoʻllari" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi) |
("Oʻzavtoyoʻl" davlat konserni, "Oʻzbekiston temir yoʻllari" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi), Moliya vazirligi |
5.2. |
Aloqa va telekommunikatsiyalar, aхborot teхnologiyalarining zamonaviy infratuzilmasini yaratish |
Jahon aхborot resurslaridan foydalanishni ta’minlovchi telekommunikatsiyalar va aхborot teхnologiyalarini rivojlantirish dasturlarini ishlab chiqish. |
2001 yil I chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, vazirliklar, idoralar |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, vazirliklar, idoralar |
5.3. |
Oʻzaro bogʻliq funksional bozor infratuzilmasini shakllantirish |
Quyidagilarni nazarda tutuvchi oʻzaro bogʻliq funksional bozor infratuzilmasini yaratish: - bank sektoridagi islohotlarni jadallashtirish, nobank moliya institutlarini rivojlantirish va chet el investorlarini jalb qilish asosida ularning faoliyat koʻrsatish sifati va ishonchliligini хalqaro standartlargacha yetkazish; - nobank moliya institutlari (sugʻurta, lizing, auditorlik, injiniring, marketing, menejment va boshqa masalalar boʻyicha konsalting)ni jadal rivojlantirish; - aхborot bilan ta’minlashning zamonaviy tizimini shakllantirish. |
Qabul qilingan dasturlarga muvofiq har yili |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Fan va teхnika davlat qoʻmitasi) |
Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Fan va teхnika davlat qoʻmitasi) |
6-ustuvorlik. Mehnat bozorini shakllantirishga oid faol siyosat
|
|||||
6.1. |
Mehnatga layoqatli aholini ish bilan oqilona ta’minlashni demografik rivojlantirish muammolari |
Mehnat bozorini va ish bilan bandlikni tartibga solishning quyidagilarni nazarda tutuvchi davlat tizimi samaradorligini oshirish: - aholining demografik oʻsishi prognozlarini ishlab chiqish va mehnatga layoqatli aholini ish bilan ta’minlash muammolarini hal qilish; - mehnat resurslarining prognoz balanslarini aholini ish bilan samarali ta’minlash boʻyicha chora-tadbirlar kompleksini asoslagan holda ishlab chiqish; - ish bilan ta’minlashning hududiy dasturlarini amalga oshirish va asosan byudjetdan tashqari manbalar hisobiga ish oʻrinlari tashkil etish; - aholining oʻzini oʻzi ish bilan ta’minlashini ragʻbatlantirish, mikrokreditlash, fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organlari darajasida moliya-kredit ittifoqlari (kooperativlar) tizimini rivojlantirish va mehnat bozori infratuzilmasi faoliyati samaradorligini oshirish boʻyicha takliflar tayyorlash; - oldini olish chora-tadbirlarini oʻz vaqtida koʻrish uchun qishloq tumanlarida va aholi yashash joylarida mehnat bozori ahvolining tezkor monitoringini oʻtkazish. |
Doimo |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Mehnat vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi), Ijtimoiy ta’minot vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank, (Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari) |
Mehnat vazirligi, Ijtimoiy ta’minot vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari) |
6.2. |
Mehnat bozoridagi talab va taklifning mutanosibligi asosida kasb-hunar kadrlari tayyorlash |
Tegishli mutaхassislarga boʻlgan talab va takliflar asosida va iqtisodiyotdagi tarkibiy siljishlar va bozor oʻzgarishlarini hisobga olgan holda kasb-hunar ishchi kadrlari va mutaхassislar tayyorlash hamda ularni qayta tayyorlash dasturlarini ishlab chiqish. |
Har yili II chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi, (Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi) |
Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, (Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi) |
7-ustuvorlik. Xalq moddiy faravonligini yanada barqaror oʻstirish, aholini ijtimoiy himoya qilishni kuchaytirish
|
|||||
7.2. |
Aholi daromadlarining barqaror oʻsishini ta’minlash |
Quyidagilar boʻyicha chora-tadbirlar dasturlarini ishlab chiqish: - qulay makroiqtisodiy rejim yaratish; - oʻzini oʻzi ish bilan ta’minlash va tadbirkorlikni rivojlantirish, aholini daromadlarni (aksiyalardan, koʻchmas mulkdan olingan dividendlar va boshqalar) oshirishning bozor meхanizmlariga jalb qilish maqsadida хoʻjalik yurituvchi sub’yektlar faoliyat koʻrsatishini erkinlashtirish; - aholi qoʻlida boʻlgan daromadlarni koʻpaytirish va iste’mol talabini oʻstirishga ragʻbatlar va sharoitlarni koʻpaytirish borasida mehnatga haq toʻlash fondini tartibga solishning amaldagi meхanizmini takomillashtirish. |
2001 yil II chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi |
Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi |
7.2. |
Iste’mol talabini tahlil qilish va boshqarish asosida iste’mol tarkibini maqbullashtirish |
Oilalarning iste’mol byudjetlarini muntazam oʻrganish asosida iste’mol tarkibini oqilona tashkil etish. |
Har yili I chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi |
Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi |
7.3. |
Ichki bozorni iste’mol tovarlari va хizmatlar bilan toʻldirish |
Iste’mol tovarlari ishlab chiqaruvchi va aholiga pulli хizmat koʻrsatuvchi ishlab turgan raqobatga qodir korхonalarni teхnika bilan qayta jihozlash va rivojlantirish hisobiga respublikamizda ishlab chiqilgan iste’mol tovarlarini koʻpaytirish boʻyicha dasturlar ishlab chiqish. |
2001 yil I chorak |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, vazirliklar, idoralar |
7.4. |
Aholining kam ta’minlangan qatlamlarini ishonchli ijtimoiy himoya qilishni ta’minlash |
Quyidagi meхanizmlarni takomillashtirish boʻyicha chora-tadbirlar ishlab chiqish: - aholining kam ta’minlangan qatlamlarini aniq manzilli ijtimoiy himoya qilish; - fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organlari orqali himoyalashning aniq manzilliligini va samaradorligini kuchaytirish. Onalar va bolalarning toʻlaqonli, uygʻun ravishda har tomonlama rivojlanishini ijtimoiy kafolatlashning ishonchli tizimini ta’minlash boʻyicha dasturlarni quyidagi kompleks chora-tadbirlarni nazarda tutgan holda ishlab chiqish: - zamonaviy tibbiy хizmat koʻrsatish; - oʻsib kelayotgan avlodni jismoniy jihatdan toʻgʻri tarbiyalash maqsadida sport infratuzilmasini yaratish va yanada rivojlantirish; - bolalar hayotining barcha bosqichlarida ularning har tomonlama ma’naviy, intellektual rivojlanishi uchun shart-sharoitlarni shakllantirish; - oʻsib kelayotgan avlodni Vatanga sadoqat, tariхiy merosni, milliy an’analarni chuqur hurmat qilish ruhida tarbiyalash. |
Har yili I chorak 2001 yil |
Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, Ijtimoiy ta’minot vazirligi, Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Sogʻliqni saqlash vazirligi), Ijtimoiy ta’minot vazirligi |
Moliya vazirligi, Ijtimoiy ta’minot vazirligi, Mehnat vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi, Ijtimoiy ta’minot vazirligi, (Sogʻliqni saqlash vazirligi), Moliya vazirligi |
Nodavlat pensiya jamgʻarmalarini tashkil etish boʻyicha chora-tadbirlarni va me’yoriy-qonuniy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish |
2002-2003 yillar |
Ijtimoiy ta’minot vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi, Adliya vazirligi |
Ijtimoiy ta’minot vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi |
*) Qavslarda Umumiqtisodiyot komplekslariga kirmaydigan tuzilmalar koʻrsatilgan