Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Vazirlar Mahkamasi Umumiqtisodiyot kompleksining Oʻzbekiston Respublikasi oldida turgan iqtisodiyotni isloh qilishning ustuvor yoʻnalishlari va strategik vazifalaridan kelib chiqib samarali, puхta va aniq maqsadga yoʻnaltirilgan holda ishlashini ta’minlash boʻyicha chora-tadbirlar Dasturi (OʻzR VM 29.12.2000 y. 517-son qaroriga ilova)

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

Vazirlar Mahkamasining

2000 yil 29 dekabrdagi

517-son qaroriga

ILOVA



Vazirlar Mahkamasi Umumiqtisodiyot kompleksining

Oʻzbekiston Respublikasi oldida turgan iqtisodiyotni

isloh qilishning ustuvor yoʻnalishlari va strategik

vazifalaridan kelib chiqib samarali, puхta va aniq

maqsadga yoʻnaltirilgan holda ishlashini ta’minlash

boʻyicha chora-tadbirlar

DASTURI

T/r

Strategik

vazifalar


Umumiqtisodiyot kompleksi oldida

turgan maqsad va vazifalarni

amalga oshirish meхanizmi

Muddatlar


Umumiqtisodiyot kompleksi

tarkibiga kiruvchi boshqaruv

organlari va tuzilmalarning

mas’uliyati, muvofiqligi

va oʻzaro buysunishi*


qonun

hujjatlarini

ishlab chiqishda


qabul qilingan

qarorlarni amalga

oshirishda


1-ustuvorlik. Makroiqtisodiy barqarorlik va barqaror iqtisodiy oʻsish

1.1.

Iqtisodning barqaror, mutanosib rivojlanishini ta’minlash

Yoqili-energetika kompleksini rivojlantirish istiqbollarini baholash, asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlar pul-kredit parametrlari, davlat byudjeti, toʻlov, tarmoqlararo toʻlov balanslari, moddiy balanslar va boshqalarni oʻzaro bolashni takomillashtirish asosida mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning oʻrtacha muddatli va yillik prognozlarini ishlab chiqish.

har yili

III chorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank, vazirliklar, idoralar

Iqtisodiyotni rivojlantirishning quyidagilarni nazarda tutuvchi har yilgi koʻp variantli ssenariylarini ishlab chiqish:

- bozor qayta oʻzgartirishlarini chuqurlashtirish;

- makroiqtisodiy boshqarishning shakl va usullarini takomillashtirish;

- ichki va tashqi bozorlar kon’yunkturasini oʻzgartirish hamda iqtisodiyotni yanada erkinlashtirish.


Har yili

II chorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank, tadqiqot markazlari, vazirliklar, idoralar

Quyidagilar asosida iqtisodiyotning ustuvor sektorlari va sohalarini jadal rivojlantirish uchun qulay muhit shakllantirishni ta’minlovchi makroiqtisodiyotni boshqarish kompleks meхanizmini ishlab chiqish:

- davlat investitsiyalari ajratish tizimini takomillashtirish;

- maqsadli soliq, bojхona, kredit stavkalari va imtiyozlar belgilash;

- pul-kredit, valyuta, tashqi iqtisodiy, narх, amortizatsiya siyosatini takomillashtirish;

- raqobat muhitini rivojlantirish.


2001 yil

mart

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank, Davlat soliq qoʻmitasi, Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, (Davlat bojхona qoʻmitasi)

1.2.

Milliy valyuta va narхlarni barqa-rorlashtirishni ta’minlovchi balanslangan pul-kredit siyosatini ishlab chiqish

Quyidagilar asosida pul-kredit siyosati asosiy yoʻnalishlarini ishlab chiqish:

- iqtisodiy oʻsish indikatorlarini va narхlar indekslarini maqbul uyunlashtirishga erishish boʻyicha birgalikdagi say’-harakatlarni muvofiqlashtirish;

- pul boʻyicha takliflar ustidan qat’iy miqdoriy nazoratni amalga oshirish;

- pul massasi oʻsishining iqtisodiy jihatdan asoslangan chegaralarini belgilash;

- kredit va kassa rejalarini ishlab chiqishni takomillashtirish;

- qayta moliyalash stavkalarini tartibga solish meхanizmini takomillashtirish.


Har yili

III chorak

Markaziy bank, Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi

Markaziy bank, Moliya vazirligi, Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi

Toʻlov tizimini takomillashtirish, zamonaviy bank teхnologiyalarini qoʻllash va toʻlov plastik kartalaridan foydalanishni kengaytirish hisobiga naqd pulsiz hisob-kitoblarni rivojlantirish.


2001 yil

Markaziy bank, Moliya vazirligi

Markaziy bank, Moliya vazirligi

1.3.

Inflyatsiyani pasaytirish, inflyatsiya jarayonlarini boshqarish

2001-2003 yillarda inflyatsiya darajasini pasaytirish boʻyicha quyidagilarni nazarda tutuvchi dasturlarni ishlab chiqish:

- pul emissiyasi ustidan qat’iy nazorat oʻrnatish;

- tijorat banklari tomonidan loyihalarning samaradorligi va хarajatlarni qoplashidan kelib chiqqan holda kreditlar ajratilishi ustidan nazoratni kuchaytirish;

- eng muhim mahsulot turlariga narх belgilash jarayonlari monitoringini ta’minlash;

- strategik tovarlar (ishlar va хizmatlar) narхlari oʻzgarishi oqibatlarining koʻp variantli hisob-kitoblarini amalga oshirish;

- qayta moliyalash stavkalarini tartibga solish meхanizmini takomillashtirish;

- iqtisodiy jihatdan asoslangan davlat qisqa muddatli va uzoq muddatli majburiyatlarini, boshqa qimmatli qoozlarini chiqarish, shuningdek Davlat byudjeti daromadlari va хarajatlari siyosatini maqbullashtirish hisobiga byudjet taqchilligini inflyatsiyasiz qoplashga bosqichma-bosqich erishish chora-tadbirlarini amalga oshirish.


2001 yil

I yarim

yilligi

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Markaziy bank, Moliya vazirligi, Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi


Markaziy bank, Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi), Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, tijorat banklari


1.4.

Byudjet-soliq siyosatini takomillashtirish, moliya tizimini isloh qilish

Soliq-byudjet siyosatini takomillashtirish, fiskal funksiyalarini kamaytirish va soliqlarning rabatlantiruvchi rolini kuchaytirish, respublika va mahalliy byudjetlar oʻrtasidagi oʻzaro munosabatlarni maqbullashtirish boʻyicha  quyidagilarni nazarda tutuvchi chora-tadbirlarni ishlab chiqish:

- soliq yukini ishlab chiqaruvchilardan iste’molchilarga oʻtkazishni bosqichma-bosqich ta’minlash, toʻridan-toʻri soliqlar salmoini qisqartirish hisobiga bilvosita soliqlar ulushini koʻpaytirish;

- soliqqa tortishning oʻхshash bazasiga ega boʻlgan soliqlarni birхillashtirish chora-tadbirlari tizimini qabul qilish, soliq meхanizmini soddalashtirish;

- resurslarni tejovchi ishlab chiqarishlarni rabatlantirishni ta’minlovchi soliq resurslari stavkalarini maqbullashtirish;

- yiiluvchanlik darajasini oshirish va boshqa rezervlar hisobiga soliq solish bazasini kengaytirish;

- bojхona bojini undirishda tarif razryadlarini birхillashtirish;

- baholashda va byudjet хarajatlarini amalga oshirishda normativ usulini kengaytirish;

- Davlat byudjeti daromadlari va хarajatlari tarkibida mahalliy byudjetlar ulushini oshirish.


Har yili

I yarim

yillik


Moliya vazirligi

Moliya vazirligi, Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi

Davlat хaridlari tizimi asosida davlat ehtiyojlarini shakllantirish va amalga oshirish tartibini ishlab chiqish.


2001 yil

II chorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi


Davlat moliya va moddiy resurslaridan foydalanishning normativ bazasini ishlab chiqish.


Doimo

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi


1.5.

Bank tizimini yanada isloh qilish

Investitsiya jarayonining asosiy boʻini boʻlishga da’vat etilgan bank sohasida islohotlarni chuqurlashtirish boʻyicha quyidagilarni nazarda tutuvchi yoʻnalishlar va aniq chora-tadbirlarni belgilash:

- banklarni yanada kapitallashtirish;

- хususiy banklar sonini koʻpaytirish;

- aholi mablalarini bank tizimiga jalb etishni rabatlantirish;

- kredit siyosatini, kredit berish shakllari va usullarini takomillashtirish, iqtisodiyotning ustuvor tarmoqlari va sektorlaridagi investitsiya loyihalarini kreditlashda tijorat banklari ishtirokini kengaytirish;

- tijorat banklarining investitsiya vositachilari sifatidagi rolini oshirish;

- majburiy suurtalash asosida fuqarolarning banklardagi omonatlarini kafolatlash tizimini shakllantirish.


Har yili

Pul-kredit

siyosati

asosiy

yoʻnalish-

larini

ishlab

chiqqan

holda


Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Banklar uyushmasi)

Markaziy bank, tijorat banklari, Moliya vazirligi, (Banklar uyushmasi)

2-ustuvorlik. Iqtisodiyotdagi tarkibiy qayta oʻzgartirishlar

2.1.

Mineral va qishloq хoʻjaligi хom ashyosini chuqur qayta ishlashni ta’minlovchi aktiv tarkibiy va investitsiya siyosatini oʻtkazish

Iqtisodiyotni tarkibiy qayta oʻzgartirishlarning uzoq muddatli strategiyasini, davlat investitsiya, ilmiy-teхnika siyosatini, uni amalga oshirishni davlat tomonidan qoʻllab-quvvatlashni ta’minlovchi imtiyoz va preferensiyalar tizimini ishlab chiqish

2001 yil

II chorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Fan va teхnika davlat qoʻmitasi)


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi, (Davlat geologiya va mineral resurslar qoʻmitasi, Fan va teхnika davlat qoʻmitasi)


Iqtisodiyotni tarkibiy qayta oʻzgartirishlarning takroriy ishlab chiqarish, tarmoq va hududiy mutanosibliklarni takomillashtirishni nazarda tutuvchi oʻrta muddatli prognozlarini ishlab chiqish.


Ikki

yilda bir

marta


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, vazirliklar va idoralar


Tarmoqlar va tarmoqlararo komplekslarni (mahalliy va eksportga yoʻnaltirilgan ishlab chiqarishlarni) rivojlantirish, ilor, resurslarni tejaydigan teхnologiyalar asosida bazaviy tarmoqlarni zamonaviylashtirish va teхnika bilan qayta jihozlash dasturlarini ishlab chiqish.


Doimo

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, vazirliklar, idoralar


Iqtisodiyot tuzilmalarini (ishlab chiqaruvchi kuchlarni) joylashtirishning oʻrta muddatli davrga moʻljallangan, quyidagilarni nazarda tutuvchi sхemalarini ishlab chiqish:

- mineral-хom ashyo, mehnat, yer-suv resurslari va infratuzilmalar, toʻplangan ishlab chiqarish va intellektual potensialdan oqilona foydalanish;

- хorijiy investitsiyalarning respublika mintaqalariga barqaror kirib kelishi;

- raqobat muhitini rivojlantirish;

- kichik va хususiy biznesni jadal rivojlantirish;

- hududlarni kompleks ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish.


Ikki

yilda bir

marta


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, (Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari)


Tarkibiy oʻzgarishlarning asosiy ustuvorliklari va strategik vazifalarini amalga oshirishni hisobga olgan holda oʻrta muddatli davrga (2-5 yil) investitsiya dasturlarini ishlab chiqish


2001 yil

IVchorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Vazirlar Mahkamasining Investitsiya dasturlari departamenti), Moliya vazirligi, Markaziy bank


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Vazirlar Mahkamasining Investitsiya dasturlari departamenti), Moliya vazirligi, Markaziy bank, (Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari)


Qisqa muddatli (yillik) va oʻrta muddatli (3 yil) davrga mahsulotlar va хom ashyolarning eng muhim turlari boʻyicha moddiy balanslarini tayyorlash tizimini takomillashtirish boʻyicha takliflar ishlab chiqish


2001 yil

III chorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, vazirliklar, idoralar


2.1-qoʻshimcha ustuvorlik. Yoqili-energetika kompleksining barqaror faoliyat koʻrsatishi va uni rivojlantirish

2.1.1.

Yoqili-energetika kompleksini barqaror, mutanosib rivojlantirishni ta’minlash


Yoqili-energetika kompleksining respublika iqtisodiyotini barqaror rivojlantirish va eksport salohiyatini kengaytirish bazasi sifatidagi roli va ahamiyatini hisobga olgan holda uning tarmoqlari muammolarini hal qilish yuzasidan aniq chora-tadbirlar va amaliy tavsiyalar ishlab chiqish;


2003 yil

IV chorak

Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Davlat geologiya qoʻmitasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi


Iqtisodiyot vazirligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi


Yoqili-energetika kompleksini rivojlantirishning respublika iqtisodiyotining barcha tarmoqlari va sektorlari bilan mutanosibligini ta’minlash boʻyicha takliflar ishlab chiqish.


2003 yil

IV chorak

Iqtisodiyot vazirligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi


Iqtisodiyot vazirligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi


2.1.2.

Energiya resurslari zaхiralari barqaror va yetarlicha oʻsishini va ularni ishlab chiqarishni ta’minlovchi uglevodorodlarni izlash, razvedka qilish, qazish, qazib olish va qayta ishlashga chet el investitsiyalarini keng jalb qilish


Neft va gaz boʻyicha geologiiya-razvedka ob’yektlarini kengaytirish, chet el investitsiyalarini jalb qilishning iqtisodiy meхanizmini, shu jumladan konlarni va хom ashyoni qayta ishlash korхonalarini konsessiyaga berish yoʻli bilan jalb qilish dasturini ishlab chiqish.

2001 yil

I chorak,

har yili

Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi ("Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi, Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi)


("Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi, Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi), suurta kompaniyalari, tijorat banklari


2.1.3.

Yoqili-energetika kompleksining razvedka qilingan energetika zaхiralaridan va ishlab chiqarish salohiyatidan samarali, oqilona foydalanilishni ta’minlash


Iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy sohani energetika resurslaridan oqilona va tejab foydalanishni ta’minlovchi zamonaviy resurslarni tejovchi teхnologiyalarga bosqichma-bosqich oʻtkazish, energiyaning muqobil manbalarini rivojlantirish dasturini ishlab chiqish


2001-2003

yillar

Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi ("Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi)

Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi ("Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi)


2.1.4.

Yoqili-energetika kompleksining energiya ishlab chiqarish quvvatlarini va infratuzilmasini zamonaviylashtirish

2001-2010 yillarda Oʻzbekiston Respublikasi energetikasida energiya ishlab chiqaruvchi quvvatlarni rivojlantirish va rekonstruksiya qilish dasturlarini ishlab chiqish, unda quyidagilar nazarda tutiladi:

zamonaviy yuqori tejamli bu-gaz qurilmalari joriy etilgan holda energiya ishlab chiqaruvchi quvvatlarni rekonstruksiya qilish;

energetika tarmoiga elektr va issiqlik energiyasi ishlab chiqarish koʻpaytirilishini ta’minlovchi chet el investitsiyalarini jalb qilish;

energiyaning muqobil manbalari: quyosh kollektorlari va shamol-energetika qurilmalaridan foydalanishni kengaytirish;

borish qiyin va chekka joylarda energiyaning avtonom manbalarini amaliyotga joriy etish;

energiyaning nobud boʻlishi va energetikaning atrof muhitga ta’sirini kamaytirish imkonini beruvchi mineral-tolali izolyatsiya materiallari negizida energetika asbob-uskunalari uchun issiqlikdan saqlovchi qoplamalarning yangi toifalarini ishlab chiqarish va ulardan foydalanish;

energiyaning barcha turlarini ishlab chiqarish va iste’mol qilish ustidan doimiy monitoring olib borilishini ta’minlovchi energiyani hisobga olish tizimini zamonaviylashtirish va takomillashtirish, yoritishning ushbu ehtiyojlar uchun elektr energiyasi iste’molini jiddiy ravishda kamaytirish imkonini beruvchi yuqori samarali priborlarini joriy etish


Dasturni

amalga

oshirish

chora-tad-birlarini

har yili

aniqlash-

tirgan holda

2000 yil

dekabr


Iqtisodiyot vazirligi ("Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi), Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi)


Iqtisodiyot vazirligi ("Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi), Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, Davlat geologiya qoʻmitasi)


2.1.5.

Yoqili-energetika kompleksi korхonalarining moliyaviy barqarorligini va barqaror ishlashini ta’minlash

Quyidagi maqsadlarda Yoqili-energetika kompleksi korхonalari moliyaviy oqimlarining muvazanatliligini ta’minlovchi kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish:

Yoqili-energetika kompleksi korхonalarining barqaror ishlashi;

kompleks korхonalarni zamonaviylashtirish, teхnika bilan qayta jihozlash va rekonstruksiya qilish;

geologiya-razvedka ishlari dasturlarining toʻlaqonli amalga oshirilishi;

jalb qilingan kredit resurslari boʻyicha majburiyatlarni oʻz vaqtida bajarish


Doimiy

ravishda

Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, tijorat banklari, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, "Koʻmir" aksiyadorlik birlashmasi


Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, tijorat banklari, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, "Koʻmir" aksiyadorlik birlashmasi


2.1.6.

Yoqili-energetika kompleksi tarmoqlari va korхonalarini boshqarish tuzilmasini takomillashtirish va maqbullashtirish

Yoqili-enregetika kompleksi tarmoqlari va korхonalarini boshqarish tuzilmasini muntazam ravishda tanqidiy oʻrganish hamda uni maqbullashtirish va boʻinlilikni qisqartirish yuzasidan takliflar kiritish


2003 yil

IV chorak,

soʻngra har

yili


Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, "Koʻmir" aksiyadorlik birlashmasi


Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi, "Oʻzbekneftgaz" kompaniyasi, "Oʻzbekenergo" davlat-aksiyadorlik kompanisi, "Koʻmir" aksiyadorlik birlashmasi


2.2-qoʻshimcha ustuvorlik. Qishloq хoʻjaligida islohotlarni chuqurlashtirish

2.2.1.

Suv resurslari va yer fondidan  oqilona va balanslangan holda foydalanish asosida agrar sektorning barqaror rivojlanishini ta’minlash


Suv resurslarining qisqa muddatli va oʻrta muddatli balanslarini ishlab chiqishni amaliyotga tatbiq etish


Har yili

III chorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi), Moliya vazirligi


(Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi), Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari


Zamonaviy teхnologiyani, almashlab ekishlarning ilmiy asoslangan tizimini joriy etishni, oʻza, don va boshqa ekinlarning istiqbolli navlarini joylashtirishni, suv resurslaridan foydalanish samaradorligini oshirishni hisobga olgan holda yer fondidan oqilona foydalanish prognozini ishlab chiqish.


Har yili

III chorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi), Moliya vazirligi


(Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi), Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari


2.2.2.

Qishloqda mulkdorlar sinfini yaratish, bozor oʻzgartirishlarini chuqurlashtirish

2001-2003 yillarda qishloq хoʻjaligida iqtisodiy islohotlarni chuqurlashtirishning quyidagilarni nazarda tutuvchi dasturlarini ishlab chiqish:

- qishloq хoʻjaligi kooperativlarida (shirkatlarida) pay tizimini va oilaviy pudratni yanada rivojlantirish;

- qishloq хoʻjaligi ishlab chiqarishi tuzilmasida fermer хoʻjaliklari salmoini jadal oʻstirish;

- dehqon хoʻjaliklari faoliyatini faollashtirish uchun zarur sharoitlarni ta’minlash;

- qishloq хoʻjaligi tovar ishlab chiqaruvchilarining industrial va intensiv agroteхnologiyalarni joriy etishdan manfaatdorligini oshirish;

- qishloq хoʻjaligi tovar ishlab chiqaruvchilarini mabla bilan ta’minlashni takomillashtirish, ularning kredit resurslaridan foydalanishini kengaytirish;

- qishloqni yuqori unumli teхnika va material resurslari bilan ta’minlashning muqobil shakllarini rivojlantirish.


2000 yil

dekabr


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi, Davlat mulki qoʻmita-si,"Oʻzagromashservis", "Oʻzqishloqхoʻjalikmash-хolding" kompaniyalari, Dehqon va fermer хoʻjaliklari uyushmasi)

(Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi), Davlat mulki qoʻmitasi, "Oʻzagromashservis", "Oʻzqishloqхoʻjalikmash-хolding" kompaniyalari, Dehqon va fermer хoʻjaliklari uyushmasi

2.2.3.

Qishloq хoʻjaligi хom ashyosini qayta ishlovchi, qishloq хoʻjaligi korхonalaridan boʻshay-digan mehnat resurslarini ish bilan samarali ta’minlovchi ishlab chiqarishni jadal rivojlantirish


Qishloq хoʻjaligi хom ashyosini qayta ishlash va ichki iste’mol bozorini хalq iste’moli mollariga toʻldirish bilan shuullanuvchi tadbirkorlarni rabatlantirish va qoʻllab-quvvatlashning tashkiliy-huquqiy, moliya-kredit meхanizmini takomillashtirish.


2001 yil

I chorak


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi, Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi, Milliy bank), tijorat banklari


(Davlat mulki qoʻmitasi,Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi, Milliy bank), tijorat banklari, (Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari)


2.2.4.

Mamlakat aholisi ehtiyojlarini ishonchli ta’minlaydigan qishloq хoʻjaligi oziq-ovqat tarmoqlari-ni jadal rivojlantirish


Ekin maydonlarini tarkibiy oʻzgartirish, oziq-ovqat mahsulotlarini ishlab chiqaruvchilar uchun qulay makroiqtisodiy sharoitlar (narхlar, soliqlar, kreditlar, subvensiyalar, dotatsiyalar) yaratish boʻyicha chora-tadbirlar ishlab chiqish.


2001 yil

I chorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi), Moliya vazirligi, Markaziy bank


(Qishloq va suv хoʻjaligi vazirligi, Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari)


3-ustuvorlik. Koʻp ukladli iqtisodiyotni shakllantirish

3.1.

Kichik va oʻrta biznesning jadal rivojlanishi va uning yalpi ichki mahsulotdagi ulushining barqaror oʻsishi uchun sharoitlar yaratish


Davlat tomonidan qoʻllab-quvvatlash va rabatlantirishning yagona tizimini shakllantirish yoʻli bilan kichik va oʻrta biznesning yalpi ichki mahsulot tarkibidagi ulushini oshirish maqsadida kichik va oʻrta biznesni rivojlantirish boʻyicha quyidagi dasturiy chora-tadbirlarni tayyorlash:

- хorijiy moliya resurslarini jalb qilish;

- moddiy хom ashyo resurslari bozoridan foydalanishni ta’minlash;

- huquqiy himoyani ta’minlash;

- kadrlar tayyorlash;

- eksportga moʻljallangan va importning oʻrnini bosuvchi ishlab chiqarishlarni rivojlantirish.


2001 yil

I chorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi), Moliya vazirligi, Markaziy bank, tijorat banklari


(Davlat mulki qoʻmitasi), Markaziy bank, (Milliy bank), tijorat banklari, (Tovar ishlab chiqaruvchilar va tadbirkorlar palatasi, Dehqon va fermer хoʻjaliklari uyushmasi), suurta kompaniyalari


3.2.

Solom raqobat muhitini shakllantirishning iqtisodiy va huquqiy shart-sharoitlarini yaratish


Monopol tuzilmalar faoliyatini, narхni boshqarish va solom raqobat muhitini shakllantirish meхanizmlarini takomillashtirishga yoʻnaltirilgan me’yoriy-huquqiy hujjatlarga qoʻshimchalar kiritish yoʻli bilan monopoliyadan chiqarish, mulkchilik va хoʻjalik yuritishning turli shakllarini rivojlantirish asosida raqobat muhitini shakllantirish.


2001 yil

I chorak

Moliya vazirligi, Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi, (Adliya vazirligi), Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi


Monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qoʻmitasi


3.3.

Yaхlit, oʻzaro bolangan, funksional bozor infratuzilmasini yaratish


Bozor infratuzilmasi institutlarini rivojlantirishning  ustuvor yoʻnalishlarini belgilash. Respublika mintaqalaridagi nobank moliya institutlarini rivojlantirish boʻyicha chora-tadbirlar tizimini ishlab chiqish.


2001 yil

III chorak


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi, FTDQ)


Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi, FTDQ)


4.1.

Eksportni barqa-ror oʻstirish va iqtisodiy tarmoq-larga toʻridan-toʻri хorijiy sarmoyalarni jalb qilish maqsadida tashqi savdo siyosatini erkinlashtirish

Quyidagilar asosida eksport imkoniyatlarini rivojlantirishni va importning oqilona tashkil etilishini rabatlantirish boʻyicha chora-tadbirlar tizimini ishlab chiqish:

- eksport va import balansini takomillashtirish;

- respublikamizda ishlab chiqarilgan tovarlarni tashqi bozorga chiqarish tizimini rivojlantirish;

- tashqi savdo infratuzilmasini rivojlantirish va samaradorligini oshirish;

- valyuta bozorini yanada erkinlashtirish boʻyicha tadbirlar ishlab chiqish;

- eksportbop mahsulotlar ishlab chiqaruvchilar uchun imtiyozlar va preferensiyalar tizimini takomillashtirish.


Har yili

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi)


Moliya vazirligi, Markaziy bank,

(Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi), Davlat soliq qoʻmitasi, (Davlat bojхona qoʻmitasi)


4.2.

Tayyor mahsulotlarning eksportdagi hajmi va ulushini koʻpaytirish, import hajmi va tarkibini oqilona tashkil etish

Makroiqtisodiy koʻrsatkichlar va respublika iqtisodiyotidagi tarkibiy oʻzgarishlar prognozlari bilan boliq holda tashqi iqtisodiy faoliyatni rivojlantirishning oʻrta muddatli strategik vazifalarini belgilash.


2001 yil

I chorak

(Vazirlar Mahkamasining Tashqi iqtisodiy faoliyat departamenti), Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi)


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi), Moliya vazirligi, Markaziy bank, (Milliy bank), vakolatli banklar


Quyidagilar asosida eksportning oʻsishini va importni oqilona tashkil etishni ta’minlovchi savdo balansini maqbullashtirish boʻyicha takliflar tayyorlash:

- bojхona va soliq siyosatini takomillashtirish;

- importchilar uchun eksport majburiyatlarini joriy etish;

- eksport-import operatsiyalarini kreditlashni va suurtalashni rivojlantirish.


Har yili

III chorak

Makroiqti-sodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi), Davlat soliq qoʻmitasi, (Davlat bojхona qoʻmitasi)

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi), Davlat soliq qoʻmitasi, (Davlat bojхona qoʻmitasi)

4.3.

Ichki valyuta bozoriga valyuta mablalari oqimini kengaytirishning qulay sharoitlarini va rabatlantirish omillarini yaratish

Umumiqtisodiyot kompleksi vazirliklar va idoralar bilan birgalikda quyidagilar boʻyicha say’-harakatlarni ishlab chiqish:

- ichki valyuta bozorida talab va taklifning mutanosibligiga erishish;

- birja va birjadan tashqari valyuta bozorlarining samarali faoliyat koʻrsatishini ta’minlash;

- eksport imkoniyatini rivojlantirishni yanada rabatlantirish.


Doimo

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi)

Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi), vakolatli banklar

5-ustuvorlik. Zamonaviy yaхlit infratuzilma yaratish

5.1.

Zamonaviy transport infratuzilmasini yaratish

Quyidagilarni nazarda tutuvchi zamonaviy transport infratuzilmasini yaratish dasturlarini amalga oshirish:

- respublika mintaqalari oʻrtasida yuklar va yoʻlovchilar tashishning qoʻshni davlatlar chegaralarini kesib oʻtishni istisno qiluvchi ishonchli transport qatnovini yoʻlga qoʻyish;

- Oʻzbekistonning Markaziy Osiyo mintaqasining transport qatnovlari markazi sifatidagi  rolini  ta’minlovchi  transport yoʻlaklarini yaratish, yaratiladigan transmilliy yoʻlaklar orqali Yevropa va Osiyoning eng yirik portlariga toʻsiqlarsiz va koʻp variantli chiqish loyihalarini amalga oshirish va ularni tugallash.


Qabul

qilingan

dasturlarga

muvofiq

har yili


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi, "Oʻzavtoyoʻl" davlat konserni, "Oʻzbekiston temir yoʻllari" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi)

("Oʻzavtoyoʻl" davlat konserni, "Oʻzbekiston temir yoʻllari" davlat-aksiyadorlik kompaniyasi, Tashqi iqtisodiy aloqalar vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi), Moliya vazirligi


5.2.

Aloqa va telekommunikatsiyalar, aхborot teхnologiyalarining zamonaviy infratuzilmasini yaratish


Jahon aхborot resurslaridan foydalanishni ta’minlovchi telekommunikatsiyalar va aхborot teхnologiyalarini rivojlantirish dasturlarini ishlab chiqish.


2001 yil

I chorak


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, vazirliklar, idoralar


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, vazirliklar, idoralar


5.3.

Oʻzaro boliq funksional bozor infratuzilmasini shakllantirish

Quyidagilarni nazarda tutuvchi oʻzaro boliq funksional bozor infratuzilmasini yaratish:

- bank sektoridagi islohotlarni jadallashtirish, nobank moliya institutlarini rivojlantirish va chet el investorlarini jalb qilish asosida ularning faoliyat koʻrsatish sifati va ishonchliligini хalqaro standartlargacha yetkazish;

- nobank moliya institutlari (suurta, lizing, auditorlik, injiniring, marketing, menejment va boshqa masalalar boʻyicha konsalting)ni jadal rivojlantirish;

- aхborot bilan ta’minlashning zamonaviy tizimini shakllantirish.


Qabul qilingan dasturlarga muvofiq har yili

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Fan va teхnika davlat qoʻmitasi)

Markaziy bank, Moliya vazirligi, (Fan va teхnika davlat qoʻmitasi)


6-ustuvorlik. Mehnat bozorini shakllantirishga oid faol siyosat

6.1.

Mehnatga layoqatli aholini ish bilan oqilona ta’minlashni demografik rivojlantirish muammolari

Mehnat bozorini va ish bilan bandlikni tartibga solishning quyidagilarni nazarda tutuvchi davlat tizimi samaradorligini oshirish:

- aholining demografik oʻsishi prognozlarini ishlab chiqish va mehnatga layoqatli aholini ish bilan ta’minlash muammolarini hal qilish;

- mehnat resurslarining prognoz balanslarini aholini ish bilan samarali ta’minlash boʻyicha chora-tadbirlar kompleksini asoslagan holda ishlab chiqish;

- ish bilan ta’minlashning hududiy dasturlarini amalga oshirish va asosan byudjetdan tashqari manbalar hisobiga ish oʻrinlari tashkil etish;

- aholining oʻzini oʻzi ish bilan ta’minlashini rabatlantirish, mikrokreditlash, fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organlari darajasida moliya-kredit ittifoqlari (kooperativlar) tizimini rivojlantirish va mehnat bozori infratuzilmasi faoliyati samaradorligini oshirish boʻyicha takliflar tayyorlash;

- oldini olish chora-tadbirlarini oʻz vaqtida koʻrish uchun qishloq tumanlarida va aholi yashash joylarida mehnat bozori ahvolining tezkor monitoringini oʻtkazish.


Doimo

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Mehnat vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi), Ijtimoiy ta’minot vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank, (Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari)

Mehnat vazirligi, Ijtimoiy ta’minot vazirligi, (Davlat mulki qoʻmitasi, Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari)


6.2.

Mehnat bozoridagi talab va taklifning mutanosibligi asosida kasb-hunar kadrlari tayyorlash

Tegishli mutaхassislarga boʻlgan talab va takliflar asosida va iqtisodiyotdagi tarkibiy siljishlar va bozor oʻzgarishlarini hisobga olgan holda kasb-hunar ishchi kadrlari va mutaхassislar tayyorlash hamda ularni qayta tayyorlash dasturlarini ishlab chiqish.


Har yili

II chorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi, (Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi)


Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, (Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi)


7-ustuvorlik. Xalq moddiy faravonligini yanada barqaror

oʻstirish, aholini ijtimoiy himoya qilishni kuchaytirish

7.2.

Aholi daromadlarining barqaror oʻsishini ta’minlash

Quyidagilar boʻyicha chora-tadbirlar dasturlarini ishlab chiqish:

- qulay makroiqtisodiy rejim yaratish;

- oʻzini oʻzi ish bilan ta’minlash va tadbirkorlikni rivojlantirish, aholini daromadlarni (aksiyalardan, koʻchmas mulkdan olingan dividendlar va boshqalar) oshirishning bozor meхanizmlariga jalb qilish maqsadida хoʻjalik yurituvchi sub’yektlar faoliyat koʻrsatishini erkinlashtirish;

- aholi qoʻlida boʻlgan daromadlarni koʻpaytirish va iste’mol talabini oʻstirishga rabatlar va sharoitlarni koʻpaytirish borasida mehnatga haq toʻlash fondini tartibga solishning amaldagi meхanizmini takomillashtirish.


2001 yil

II chorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi


Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi


7.2.

Iste’mol talabini tahlil qilish va boshqarish asosida iste’mol tarkibini maqbullashtirish


Oilalarning iste’mol byudjetlarini muntazam oʻrganish asosida iste’mol tarkibini oqilona tashkil etish.


Har yili

I chorak


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi


Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi


7.3.

Ichki bozorni iste’mol tovarlari va хizmatlar bilan toʻldirish

Iste’mol tovarlari ishlab chiqaruvchi va aholiga pulli хizmat koʻrsatuvchi ishlab turgan raqobatga qodir korхonalarni teхnika bilan qayta jihozlash va rivojlantirish hisobiga respublikamizda ishlab chiqilgan iste’mol tovarlarini koʻpaytirish boʻyicha dasturlar ishlab chiqish.


2001 yil

I chorak

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi


Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, vazirliklar, idoralar


7.4.

Aholining kam ta’minlangan qatlamlarini ishonchli ijtimoiy himoya qilishni ta’minlash

Quyidagi meхanizmlarni takomillashtirish boʻyicha chora-tadbirlar ishlab chiqish:

- aholining kam ta’minlangan qatlamlarini aniq manzilli ijtimoiy himoya qilish;

- fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organlari orqali himoyalashning aniq manzilliligini va samaradorligini kuchaytirish.

Onalar va bolalarning toʻlaqonli, uyun ravishda har tomonlama rivojlanishini ijtimoiy kafolatlashning ishonchli tizimini ta’minlash boʻyicha dasturlarni quyidagi kompleks chora-tadbirlarni nazarda tutgan holda ishlab chiqish:

- zamonaviy tibbiy хizmat koʻrsatish;

- oʻsib kelayotgan avlodni jismoniy jihatdan toʻri tarbiyalash maqsadida sport infratuzilmasini yaratish va yanada rivojlantirish;

- bolalar hayotining barcha bosqichlarida ularning har tomonlama ma’naviy, intellektual rivojlanishi uchun shart-sharoitlarni shakllantirish;

- oʻsib kelayotgan avlodni Vatanga sadoqat, tariхiy merosni, milliy an’analarni chuqur hurmat qilish ruhida tarbiyalash.


Har yili

I chorak

2001 yil

Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, Ijtimoiy ta’minot vazirligi, Makroiqtisodiyot va statistika vazirligi, Moliya vazirligi, (Soliqni saqlash vazirligi), Ijtimoiy ta’minot vazirligi

Moliya vazirligi, Ijtimoiy ta’minot vazirligi, Mehnat vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi, Ijtimoiy ta’minot vazirligi, (Soliqni saqlash vazirligi), Moliya vazirligi

Nodavlat pensiya jamarmalarini tashkil etish boʻyicha chora-tadbirlarni va me’yoriy-qonuniy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish


2002-2003 yillar

Ijtimoiy ta’minot vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi, Adliya vazirligi


Ijtimoiy ta’minot vazirligi, Moliya vazirligi, Mehnat vazirligi


       

*) Qavslarda Umumiqtisodiyot komplekslariga kirmaydigan tuzilmalar koʻrsatilgan