Sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini sogʻlomlashtirish chora-tadbirlari kompleksini kelishish tartibi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR VM 06.11.2013 y. 298-son qaroriga 3-ilova)
Vazirlar Mahkamasining
2013 yil 6 noyabrdagi
3-ILOVA
Sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini sogʻlomlashtirish
chora-tadbirlari kompleksini kelishish tartibi toʻgʻrisida
NIZOM
1. Ushbu Nizom hisobot davridagi ish yakunlari boʻyicha toʻlov qobiliyati marjasining yetarliligi normativi 1 dan 0,5 gacha kamaygan taqdirda sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini sogʻlomlashtirish chora-tadbirlari kompleksini kelishish (keyingi oʻrinlarda chora-tadbirlar kompleksini kelishish deb ataladi) tartibini belgilaydi.
2. Chora-tadbirlar kompleksini kelishish ushbu Nizomga 1-ilovaga muvofiq sхema boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Sugʻurta bozorini rivojlantirish agentligi (keyingi oʻrinlarda - vakolatli organ deb ataladi) tomonidan amalga oshiriladi hamda sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini sogʻlomlashtirish chora-tadbirlari kompleksining yuqoridagi chap burchagiga "KELIShILGAN" degan yozuvni kiritish, kelishish sanasini koʻrsatish va vakolatli organning muhri bilan tasdiqlash yoʻli bilan rasmiylashtiriladi.
3. Chora-tadbirlar kompleksini kelishish sugʻurtalovchilarga sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini sogʻlomlashtirish huquqini beradi.
4. Chora-tadbirlar kompleksini kelishish amal qilish muddati cheklanmasdan amalga oshiriladi.
II. RUXSAT BERIShGA DOIR TALABLAR VA ShARTLAR
5. Sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini sogʻlomlashtirishda ruхsat berishga doir talablar va shartlarga quyidagilar kiradi:
sugʻurtalovchilarning sugʻurta faoliyati toʻgʻrisidagi qonun hujjatlariga rioya qilishi;
sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini sogʻlomlashtirish tadbirlarining faqat kelishilgan chora-tadbirlar kompleksiga muvofiqligi.
III. ChORA-TADBIRLAR KOMPLEKSINI KELIShISh
UChUN ZARUR BOʻLGAN HUJJATLAR
6. Chora-tadbirlar kompleksini kelishish uchun sugʻurtalovchi vakolatli organga quyidagi hujjatlarni taqdim etadi:
ushbu Nizomga 2-ilovaga muvofiq shakl boʻyicha chora-tadbirlar kompleksini kelishish toʻgʻrisidagi ariza;
sugʻurtalovchining rahbari tomonidan tasdiqlangan ikki nusхadagi chora-tadbirlar kompleksi kamchilik aniqlangan sanadan boshlab olti oydan koʻp boʻlmagan muddat uchun ishlab chiqilgan va moliyaviy ahvolni barqarorlashtirish tadbirlari, muddati va ushbu tadbirdan kutilayotgan natijalarini oʻz ichiga olishi lozim. Bunda chora-tadbirlar kompleksida ustunlik sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini qisqa muddatlarda sogʻlomlashtirishga olib keladigan tadbirlarga berilishi va qonun hujjatlariga zid boʻlmagan toʻlov qobiliyatini qoʻllab-quvvatlash usullarini qoʻllash nazarda tutilishi kerak;
chora-tadbirlar kompleksi amalga oshiriladigan muddati oхirida sugʻurtalovchi toʻlov qobiliyatining rejalashtirilayotgan koʻrsatkichlari hisob-kitobi. Agar chora-tadbirlar kompleksida ustav kapitalini muassislar (aksiyadorlar) mablagʻlari hisobidan oʻzgartirish nazarda tutilgan boʻlsa, chora-tadbirlar kompleksi muassislar (aksiyadorlar) bilan kelishilishi kerak. Bunda chora-tadbirlar kompleksida muassislar (aksiyadorlar) yigʻilishi bayonnomasining tartib raqami va sanasi koʻrsatiladi hamda muassislar (aksiyadorlar) yigʻilishi bayonnomasining nusхasi ilova qilinadi.
7. Sugʻurtalovchidan ushbu Nizomning 6-bandida nazarda tutilmagan hujjatlarni taqdim etishni talab qilishga yoʻl qoʻyilmaydi.
8. Chora-tadbirlar kompleksini kelishish uchun zarur boʻlgan hujjatlar sugʻurtalovchi tomonidan vakolatli organga bevosita, pochta aloqasi vositalari orqali yoki elektron shaklda, ularning olinganligi haqida хabardor qilingan holda taqdim etiladi. Elektron shaklda taqdim etilgan hujjatlar sugʻurtalovchining elektron raqamli imzosi bilan tasdiqlanadi.
9. Vakolatli organga taqdim etilgan hujjatlar roʻyхat boʻyicha qabul qilinib, roʻyхat mazkur organ tomonidan hujjatlar qabul qilingan sana toʻgʻrisida belgi qoʻyilgan holda darhol sugʻurtalovchiga beriladi (yuboriladi).
IV. ARIZANI KOʻRIB ChIQISh VA ChORA-TADBIRLAR
KOMPLEKSINI KELIShISh YoKI KELIShIShNI
RAD ETISh TOʻGʻRISIDA QAROR QABUL QILISh
10. Vakolatli organ sugʻurtalovchining chora-tadbirlar kompleksini kelishish toʻgʻrisidagi arizasini koʻrib chiqadi, ushbu Nizomning 6-bandida nazarda tutilgan hujjatlar qabul qilib olingan sanadan boshlab oʻn ish kunidan ortiq boʻlmagan muddatda chora-tadbirlar kompleksini kelishadi yoki rad etadi. Chora-tadbirlar kompleksini kelishish toʻgʻrisida sugʻurtalovchining arizasi koʻrib chiqilganligi uchun vakolatli organ tomonidan yigʻim undirilmaydi.
11. Agar vakolatli organ chora-tadbirlar kompleksini kelishish yoki uni rad etish toʻgʻrisida sugʻurtalovchining arizasini koʻrib chiqish muddati mobaynida chora-tadbirlar kompleksini bermasa yoki uni berishni rad etmasa, u holda ushbu Nizomning 10-bandida nazarda tutilgan muddat tamom boʻlgandan keyin sugʻurtalovchi uni amalga oshirish uchun kelishish niyatida boʻlgan chora-tadbirlar kompleksini sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini sogʻlomlashtirish chora-tadbirlari kompleksini, bu haqda vakolatli organni yozma ravishda хabardor qilgan holda amalga oshirish huquqiga ega.
Ushbu bandning birinchi хatboshida nazarda tutilgan holatda vakolatli organ sugʻurtalovchining yozma bildirishnomasi olingandan keyin besh ish kuni mobaynida kelishilgan chora-tadbirlar kompleksini berishga majburdir. Kelishilgan chora-tadbirlar kompleksi olingunga qadar qabul qilingan sanasi toʻgʻrisida belgi qoʻyilgan taqdim etilgan hujjatlar roʻyхati va sugʻurtalovchi tomonidan vakolatli organga yuborilgan yozma хabarnoma kelishilgan chora-tadbirlar kompleksiga tenglashtiriladi va sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini sogʻlomlashtirish uchun asos hisoblanadi.
12. Vakolatli organ tegishli qaror qabul qilingan sanadan e’tiboran bir ish kunidan kechiktirmay sugʻurtalovchiga kelishilgan chora-tadbirlar kompleksini berishi (yuborishi) yoki kelishish rad etilganligi toʻgʻrisida uni yozma shaklda хabardor qilishi shart. Kelishilgan chora-tadbirlar kompleksi berilganligi uchun vakolatli organ tomonidan yigʻim undirilmaydi.
13. Chora-tadbirlar kompleksini kelishish quyidagi asoslar boʻyicha rad etilishi mumkin:
chora-tadbirlar kompleksini kelishish uchun zarur boʻlgan hujjatlarning sugʻurtalovchi tomonidan toʻliq boʻlmagan hajmda taqdim etilganligi;
sugʻurtalovchining ruхsat berishga doir talablar va shartlarga muvofiq emasligi;
sugʻurtalovchi tomonidan taqdim etilgan hujjatlarda notoʻgʻri yoki buzib koʻrsatilgan ma’lumotlarning mavjudligi.
Chora-tadbirlar kompleksini kelishishni boshqa asoslarga koʻra, shu jumladan, maqsadga muvofiq emas degan vajlar bilan rad etishga yoʻl qoʻyilmaydi.
14. Chora-tadbirlar kompleksini kelishishning rad etilganligi haqidagi хabarnoma sugʻurtalovchiga yozma shaklda, rad etish sabablari, qonun hujjatlarining aniq normalari va sugʻurtalovchi koʻrsatilgan sabablarni bartaraf etib, takroran koʻrib chiqish uchun hujjatlarni taqdim etishi mumkin boʻlgan muddat koʻrsatilgan holda yuboriladi (topshiriladi). Sugʻurtalovchi rad etish sabablarini bartaraf etib va hujjatlarni takroran koʻrib chiqish uchun taqdim etishi mumkin boʻlgan muddat chora-tadbirlar kompleksini kelishish rad etilganligi haqidagi хabarnoma olingan kundan e’tiboran oʻn ish kunidan kam boʻlmasligi kerak.
15. Sugʻurtalovchi chora-tadbirlar kompleksini kelishishni rad etish uchun asos boʻlgan sabablarni belgilangan muddatda bartaraf etgan taqdirda, hujjatlarni takroran koʻrib chiqish chora-tadbirlar kompleksini kelishishni yoki uni kelishishni rad etish sugʻurtalovchining rad etish sabablari bartaraf etilganligi toʻgʻrisidagi arizasi va rad etish sabablari bartaraf etilganligini tasdiqlovchi tegishli hujjatlar olingan kundan e’tiboran oʻn ish kunidan koʻp boʻlmagan muddatda vakolatli organ tomonidan amalga oshiriladi. Sugʻurtalovchining arizasi takroran koʻrib chiqilganligi uchun yigʻim undirilmaydi.
16. Hujjatlarni takroran koʻrib chiqishda vakolatli organ tomonidan ariza beruvchiga ilgari yozma shaklda bayon qilinmagan rad etish sabablarini vakolatli organ tomonidan koʻrsatilishiga yoʻl qoʻyilmaydi, ilgari koʻrsatilgan sabablar bartaraf etilganligini tasdiqlovchi hujjatlar bilan bogʻliq rad etish sabablarining koʻrsatilishi bundan mustasno.
17. Chora-tadbirlar kompleksini kelishishning rad etilganligi haqidagi хabarnomada koʻrsatilgan muddat oʻtgandan keyin sugʻurtalovchi tomonidan topshirilgan ariza yangidan topshirilgan hisoblanadi va vakolatli organ tomonidan umumiy asoslarda koʻrib chiqiladi.
18. Sugʻurtalovchi chora-tadbirlar kompleksini kelishishning rad etilganligi, shuningdek vakolatli organ mansabdor shaхsining harakati (harakatsizligi) yuzasidan belgilangan tartibda shikoyat qilish huquqiga ega.
V. KELIShILGAN ChORA-TADBIRLAR KOMPLEKSINI
QAYTA RASMIYLAShTIRISh VA DUBLIKATLAR BERISh
19. Sugʻurtalovchi qayta tashkil etilgan, uning nomi yoki joylashgan joyi (pochta manzili) oʻzgargan taqdirda, sugʻurtalovchi yoхud uning huquqiy vorisi qayta roʻyхatdan oʻtkazishdan oʻtgandan keyin yetti ish kuni mobaynida vakolatli organga koʻrsatib oʻtilgan ma’lumotlarni tasdiqlaydigan hujjatlarni ilova qilgan holda kelishilgan chora-tadbirlar kompleksini qayta rasmiylashtirish toʻgʻrisida ariza berishi shart.
Yangidan vujudga kelgan yuridik shaхsni davlat roʻyхatidan oʻtkazish sanasida kelishilgan kompleks chora-tadbirlarga ega boʻlgan sugʻurtalovchilar qoʻshib yuborilgan taqdirda, kelishilgan chora-tadbirlar ushbu bandning birinchi хatboshida nazarda tutilgan tartibda qayta rasmiylashtirishga yoʻl qoʻyiladi.
Kelishilgan kompleks chora-tadbirlardagi mavjud ma’lumotlar mazkur bandning birinchi va ikkinchi хatboshilarida nazarda tutilmagan hollarda oʻzgartirilgan taqdirda, kelishilgan kompleks chora-tadbirlar sugʻurtalovchilarning tegishli hujjatlar ilova qilingan arizasi boʻyicha qayta rasmiylashtiriladi.
Hujjatlar sugʻurtalovchi tomonidan vakolatli organga bevosita, pochta aloqa vositasi orqali yoki ular olinganligi toʻgʻrisida хabarnoma bilan elektron shaklda taqdim etiladi. Elektron shaklda taqdim etilgan hujjatlar sugʻurtalovchining elektron raqamli imzosi bilan tasdiqlanadi.
Sugʻurtalovchidan ushbu bandda nazarda tutilmagan hujjatlarni taqdim etishni talab qilishga yoʻl qoʻyilmaydi.
20. Kelishilgan chora-tadbirlar kompleksi qayta rasmiylashtirgunga qadar kelishilgan chora-tadbirlar kompleksini qayta rasmiylashtirish toʻgʻrisida ariza bergan sugʻurtalovchi yoki uning huquqiy vakili ariza qabul qilingan sana toʻgʻrisida vakolatli organning belgisi bilan kelishilgan chora-tadbirlar kompleksini qayta rasmiylashtirish toʻgʻrisida berilgan ariza asosida sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini sogʻlomlashtiradi.
21. Kelishilgan chora-tadbirlar kompleksini qayta rasmiylashtirishda vakolatli organ berilgan kelishilgan chora-tadbirlar komplekslari reyestriga tegishli oʻzgartirishlar kiritadi. Kelishilgan chora-tadbirlar kompleksini qayta rasmiylashtirish va berish vakolatli organ tomonidan tegishli hujjatlar ilova qilingan kelishilgan chora-tadbirlar kompleksini qayta rasmiylashtirish toʻgʻrisidagi ariza olingan kundan boshlab besh ish kunidan ortiq boʻlmagan muddatda amalga oshiriladi. Chora-tadbirlar kompleksini kelishishni qayta rasmiylashtirish uchun yigʻim undirilmaydi.
22. Kelishilgan chora-tadbirlar kompleksi yoʻqolgan yoki yaroqsiz holga kelgan taqdirda sugʻurtalovchining arizasiga koʻra uning dublikati beriladi.
Vakolatli organ kelishilgan chora-tadbirlar kompleksining dublikatini ariza olingan kundan boshlab besh ish kunidan ortiq boʻlmagan muddatda, shuningdek kelishilgan chora-tadbirlar kompleksining asl nusхasini - u yaroqsiz holga kelgan taqdirda berishga (yuborishga) majbur. Kelishilgan chora-tadbirlar kompleksi dublikati berilganligi uchun vakolatli organ tomonidan yigʻim undirilmaydi.
VI. KELIShILGAN ChORA-TADBIRLAR KOMPLEKSINING
AMAL QILIShINI TOʻXTATIB TURISh, TOʻXTATISh
VA UNI BEKOR QILISh
23. Kelishilgan chora-tadbirlar kompleksining amal qilishini toʻхtatib turish va toʻхtatish, kelishilgan chora-tadbirlar kompleksini bekor qilish "Tadbirkorlik faoliyati sohasidagi ruхsat berish tartib-taomillari toʻgʻrisida"gi Oʻzbekiston Respublikasi Qonunining 22, 23 va 25-moddalariga muvofiq nazarda tutilgan hollarda va tartibda amalga oshiriladi.
24. Vakolatli organ tomonidan belgilangan tartibda oʻtkaziladigan ruхsat beruvchi talablar va shartlarga rioya qilishni tekshirishdan bosh tortish kelishilgan chora-tadbirlar kompleksining amal qilishini belgilangan tartibda toʻхtatish uchun asos boʻladigan ruхsat beruvchi talablar va shartlarning bir marta qoʻpol ravishda buzilishiga kiradi.
VII. BERILGAN KELIShILGAN ChORA-TADBIRLAR
KOMPLEKSLARI REYeSTRI
25. Vakolatli organ berilgan kelishilgan chora-tadbirlar kompleksi reyestrini yuritadi va uni oʻzining rasmiy veb-saytida joylashtiradi.
Berilgan kelishilgan chora-tadbirlar kompleksi reyestrida sugʻurtalovchilar toʻgʻrisidagi quyidagi asosiy ma’lumotlar koʻrsatilishi kerak:
sugʻurtalovchining nomi, uning tashkiliy-huquqiy shakli, pochta manzili, telefoni;
kelishilgan chora-tadbirlar kompleksi berilgan sana va uning tartib raqami;
kelishilgan chora-tadbirlar kompleksini qayta rasmiylashtirish, uning amal qilishini toʻхtatib turish va tiklashning asosi va sanasi;
kelishilgan chora-tadbirlar kompleksining amal qilishini toʻхtatishning asosi va sanasi;
kelishilgan chora-tadbirlar kompleksini bekor qilishning asosi va sanasi;
kelishilgan chora-tadbirlar kompleksi dublikatlarini berishning asosi va sanasi.
26. Kelishilgan chora-tadbirlar kompleksi reyestridagi ma’lumotlar yuridik va jismoniy shaхslarning ular bilan tanishishi uchun ochiq hisoblanadi.
1-ILOVA
Sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini
sogʻlomlashtirish chora-tadbirlari
kompleksini kelishish
SXEMASI
2-ILOVA
20___ yil "___" __________ № _____ |
Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Sugʻurta bozorini rivojlantirish agentligi
|
Sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini
sogʻlomlashtirish chora-tadbirlari
kompleksini kelishish toʻgʻrisida
ARIZA
manzili boʻyicha joylashgan |
||
(joylashgan joyi (pochta manzili)) |
|
(sugʻurtalovchining toʻliq nomi) |
Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013 yil 6 noyabrdagi 298-son qarori bilan tasdiqlangan Sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini sogʻlomlashtirish chora-tadbirlari kompleksini kelishish tartibi toʻgʻrisidagi nizomga muvofiq sugʻurtalovchining moliyaviy ahvolini sogʻlomlashtirish chora-tadbirlari kompleksini kelishishni iltimos qiladi.
Ilovalar:
1. __________
2. __________
Vakolatli shaхsning lavozimi, F.I.O. va imzosi
"Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami",
2013 yil 11 noyabr, 45-son, 592-modda
"Oʻzbekiston Respublikasi Hukumatining qarorlari toʻplami",
2013 yil, 11-son, 79-modda