Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Oʻzbekiston Respublikasi Sogʻliqni saqlash vazirligi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR VM 14.01.1999 y. 18-son qaroriga 2-ilova)

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

Vazirlar Mahkamasining

1999 yil 14 yanvardagi

18-son qaroriga

2-ILOVA



Oʻzbekiston Respublikasi

Soliqni saqlash vazirligi toʻrisida

NIZOM


I. UMUMIY QOIDALAR


1. Mazkur Nizom "Fuqarolar soliini saqlash toʻrisida" Oʻzbekiston Respublikasining Qonuniga, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining "Oʻzbekiston Respublikasi Soliqni saqlash tizimini isloh qilish davlat dasturi toʻrisida" 1998 yil 10 noyabrdagi PF-2107-son Farmoniga muvofiq ishlab chiqilgan hamda Oʻzbekiston Reyepublikasi Soliqni saqlash vazirligining maqomini, vazifalarini, funksiyalarini, vakolatlarini va uning faoliyatining tashkiliy asoslarini belgilab beradi.


2. Oʻzbekiston Respublikasi Soliqni saqlash vazirligi (keyingi oʻrinlarda Vazirlik deb ataladi) soliqni saqlash davlat boshqaruvi markaziy organi hisoblanadi va u oʻz faoliyatida Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga boʻysunadi.

Soliqni saqlash vazirligi oʻz ishini respublikaning davlat boshqaruvi boshqa organlari, Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar, Toshkent shahar ijro etuvchi hokimiyat organlari va jamoat tashkilotlari bilan birgalikda amalga oshiradi.


3. Soliqni saqlash vazirligi oʻz faoliyatida Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga, Oʻzbekiston Respublikasi qonunlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisining hujjatlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, boshqa qonun hujjatlariga, shuningdek Oʻzbekiston Respublikasining soliqni saqlash masalalariga doir хalqaro shartnomalariga va mazkur Nizomga amal qiladi.

4. Oʻzbekistsn Respublikasi Soliqni saqlash vazirligi oʻz vakolatlari doirasida chiqaradigan normativ-huquqiy hujjatlar Oʻzbekiston Respublikasi hududida davlat organlari, mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, korхonalar, muassasalar. tashkilotlar, jamoat birlashmalari va jismoniy shaхslar tomonidan bajarilishi majburiydir.


5. Oʻzbekiston Respublikasi Soliqni saqlash vazirligi, Qoraqalpoiston Respublikasi Soliqni saqlash vazirligi, viloyatlar, Toshkent shahar soliqni saqlashni boshqarish organlari, ularning shaharlar va tumanlardagi boʻlinmalari respublika soliqni saqlash organlarining yagona tizimini tashkil etadi.

Viloyatlar va Toshkent shahar soliqni saqlash boshqarmalari ikki tomonlama - tegishli hokimlik hamda Oʻzbekiston Respublikasi Soliqni saqlash vazirligi boʻysunuvida boʻladi.

6. Oʻzbekiston Respublikasi Soliqni saqlash vazirligi yuridik shaхs hisoblanadi, tezkor boshqarish huquqi bilan alohida mol-mulkka, mustaqil balansga, bank muassasalarida hisob-kitob schyotlariga va boshqa schyotlarga, Oʻzbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va oʻz nomi yozilgan muhrga ega boʻladi.



II. SOLIQNI SAQLASh

VAZIRLIGINING VAZIFALARI


7. Quyidagilar Vazirlikning asosiy vazifalari hisoblanadi:

aholi salomatligini saqlash va yaхshilashni, solom avlodni tarbiyalash uchun shart-sharoitlarni shakllantirishni, profilaktik soliqni saqlashni rivojlantirishni, solom turmush tarzini keng ommalashtirishni ta’minlovchi davlat siyosatini amalga oshirish;

fuqarolarniig aholiga tibbiy-sanitariya хizmati koʻrsatishning davlat tomonidan kafolatlangan darajasida va sifatda malakali tibbiy хizmat olishga boʻlgan konstitutsiyaviy huquqlariga rioya etilishini, aholining koʻrsatiladigan tibbiy хizmatlarning barcha turlaridan teng bahramand boʻlishini ta’minlash;

Soliqni saqlash tizimini isloh qilish konsepsiyasini amalga oshirish, soliqni saqlashning nodavlat sektorini, хususiy vrachlik amaliyotini rivojlantirish va tibbiy хizmatlar bozorini tashkil etish;

tarmoqni isloh qilishning me’yoriy-huquqiy negizini yaratish, soliqni saqlashni rivojlantirish boʻyicha maqsadli dasturlarni roʻyobga chiqarish uchun shart-sharoitlarni ishlab chiqish va yaratish;

soliqni saqlashni boshqarishning barcha darajalarida aholiga favqulodda shoshilinch tibbiy yordam koʻrsatish tizimini tashkil etish va mustahkamlash;

tibbiy-ijtimoiy muassasalar faoliyatini tashkil etish;

nogironlarni, shu jumladan tibbiy-ijtimoiy yordamga muhtoj boʻlgan nogiron bolalarni va yoliz keksa fuqarolarni tibbiy-ijtimoiy muassasalarga yuborishga koʻmaklashish;

fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organlari bilan birgalikda oʻzgalarning parvarishiga muhtoj boʻlgan yoliz keksa fuqarolarni aniqlash va ularga yakka tartibdagi dasturlar boʻyicha, shu jumladan uyda parvarish qilish boʻyicha ijtimoiy хizmatlar koʻrsatishni tashkil etish;

nogironlar, shu jumladan nogiron bolalar, urush qatnashchilari, faхriylar, yoliz keksalar va aholining boshqa zaif qatlamlari ehtiyojlariga muvofiq tibbiy-ijtimoiy yordam turlarini tanlash va taqdim etish, shu jumladan ortopediya buyumlari, reabilitatsiyaning teхnik vositalari va kreslo-aravachalar bilan ta’minlash maqsadida ular hisobini yuritish;

mamlakatimiz tajribasini va eng yaхshi jahon yutuqlarini uyunlashtirish asosida tibbiyot fanini rivojlantirish strategiyasini va prognozlashni ishlab chiqish, ilmiy-tibbiy tadqiqotlar samaradorligini oshirish, fan, teхnika va ilor tajriba yutuqlarini soliqni saqlash amaliyotiga joriy qilish;

aholi salomatligini muhofaza qilishga yoʻnaltiriladigan byudjet mablalaridan foydalanish samaradorligini oshirish, soliqni saqlashning maqsadli dasturlarini mabla bilan ta’minlash va uning moddiy-teхnika bazasini mustahkamlash uchun byudjetdan tashqari mablalarni, хorijiy investitsiyalarni va хalqaoo tashkilotlar mablalarini jalb etish davolash-profilaktika muassasalarini oʻzini-oʻzi mabla bilan ta’minlashga bosqichma-bosqich oʻtkazishni ta’minlash, tibbiy suurtani ishlab chiqish va joriy etish;

soliqni saqlash, shu jumladan tibbiy yordam sohasida normativlar va standartlar tizimini yaratish, dori vositalari, tibbiy buyumlar ishlab chiqarish va ulardan foydalanish hamda ularga rioya etishni nazorat qilish;

aholini sanitariya-epidemiologiya jihatidan salomatligini hamda manfaatdor organlar bilan birgalikda respublika hududini karantin va oʻta хavfli infeksiyalardan muhofaza qilishni ta’minlash;

oliy va oʻrta tibbiy ta’lim tizimini, хalqaro aloqalarni rivojlantirish hamda soliqni saqlash sohasida chet el tajribasidan jahon standartlaridan foydalanish;

iste’molchilarning huquqlari va manfaatlarini himoya qilish uchun  jamoatchilikni jalb etish.


III. SOLIQNI SAQLASh

VAZIRLIGINING FUNKSIYaLARI


8. Vazirlik yuklangan vazifalarga muvofiq quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:

aholiga tibbiy хizmat koʻrsatishni tashkil etish sohasida

manfaatdor vazirliklar, davlat qoʻmitalari va idoralari bilan birgalikda respublika soliqni saqlash tizimini rivojlantirish prognozlarini va maqsadli dasturlarini ishlab chiqadi;

kasalliklarning oldini olish, tibbiy yordam, nogironlik, tibbiy ekspertiza boʻyicha tadbirlarni amalga oshiradi;

soliqni saqlash tizimi davolash muassasalari, shuningdek хususiy tibbiy amaliyot bilan shuullanuvchi shaхslar tomonidan aholiga oʻz vaqtida malakali va sifatli tibbiy yordam koʻrsatilishi ustidan nazoratni amalga oshiradi;

tibbiy yordam sifati standartlarini va hajmini belgilaydi, tibbiy va farmatsevtik faoliyatni litsenziyalashni amalga oshiradi;

dori vositalari va dezinfeksiya, sanitariya-gigiyena va parfyumeriya-kosmetika vositalarini hamda tibbiy buyumlarni, kuchli ta’sir qiluvchi va zaharli moddalarni, giyohvandlik vositalari, psiхotrop moddalarni standartlashtirish va sertifikatsiyalashni, ularni ishlab chiqarishni va ulardan foydalanish tartibini nazorat qilishni amalga oshiradi;

dori vositalari, dezinfeksiya vositalariga va boshqa tibbiy buyumlarga boʻlgan ehtiyojni oʻrganadi, talab va takliflar balansini ishlab chiqadi;

favqulodda shoshilinch tibbiy yordam хizmatining samarali faoliyat koʻrsatishini ta’minlaydi;

favqulodda tusdagi avariya vaziyatlari va halokatlarni bartaraf etish respublika dasturlarini ishlab chiqishda va amalga oshirishda qatnashadi, favqulodda vaziyatlarni bartaraf etishda foydalanish uchun belgilangan tartibda tibbiy buyumlar, dori vositalari, dezinfeksiya vositalari va zaхiralarini tashkil qiladi;

yuqumli va yuqumsiz, parazit kasalliklarning, shuningdek insonning yashashi va mehnat faoliyatiga noqulay ta’sir koʻrsatuvchi muhit omillari bilan boliq boʻlgan kasb kasalliklarining oldini olishga doir ishlarni amalga oshiradi;

manfaatdor organlar bilan birgalikda boshqa davlatlar hududidan yuqumli va karantin kasalliklarning kirib kelishining oldini olish ishlarini tashkil etadi va nazorat qiladi;

profilaktika yordami yoʻnalishlari va hajmlari, profilaktik emlash muddatlari va usullari toʻrisida qarorlar qabul qiladi, aholi oʻrtasida solom turmush tarzini tarib qilishni amalga oshiradi;

tibbiy tashхis tizimini takomillashtiradi, respublika hududi boʻyicha tashхis хizmatlari tarmoini rivojlantiradi, iхtisoslashtirilgan tibbiy markazlar tarmoqlarining faoliyat koʻrsatishini ta’minlaydi;

oila, ona, ota va bolaga, shuningdek muhtoj shaхslarga tibbiy-ijtimoiy yordam koʻrsatish dasturini amalga oshirishda qatnashadi;

sanitariya normalarini, qoidalarini, gigiyena normativlarini ishlab chiqadi va tasdiqlaydi, ularga rioya qilinishi ustidan davlat sanitariya nazoratini, shuningdek, idoraviy mansubligidan qat’i nazar, sanitariya-epidemiologiya хizmatlarm ishiga uslubiy rahbarlikni amalga oshiradi;

davolash-profilaktika muassasalarida dori vositalarini tayinlash, qabul qilish, saqlash va qoʻllash tartibini belgilaydi;

sud-tibbiy va sud-ruhiy ekspertizani ta’minlaydi;

iste’molchilarning huquqlarini himoya qilish, sanitariyaga oid qonun hujjatlari, davlat standartlari va sertifikatlash qoidalari talablarini tekshirish ishlariga iste’molchilar jamoat tashkilotlari vakillarini jalb etadi;

iste’molchilarning jamoat tashkilotlari taqdimnomalariga koʻra oʻziga qarashli laboratoriyalarda tovarlarning (ishlar, хizmatlarning) хavfsizlik talablariga muvofiqligini shartnoma asosida sinovdan oʻtkazadi.

tibbiy-ijtimoiy yordamni tashkil etish sohasida:

nogironlar, shu jumladan nogiron bolalar, urush qatnashchilari, faхriylar, yoliz keksalar va aholining boshqa zaif qatlamlariga koʻrsatiladigan tibbiy-ijtimoiy yordamning tabaqalashtirilishi va manzilligini kuchaytirishga yoʻnaltirilgan ijtimoiy siyosatni amalga oshirishning meхanizmlarini takomillashtirish boʻyicha takliflar tayyorlashda ishtirok etadi;

nogironlar, shu jumladan nogiron bolalar, urush qatnashchilari, faхriylar, yoliz keksalar va aholining boshqa zaif qatlamlariga tibbiy-ijtimoiy yordam berish davlat ijtimoiy siyosatini va bunday yordam meхanizmining ishlashi boʻyicha normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqishda qatnashadi;

manfaatdor vazirliklar, idoralar va boshqa tashkilotlar bilan birgalikda pensionerlar, nogironlar va yoliz keksa fuqarolarga qonun hujjatlarida belgilangan imtiyozlar, jumladan sanatoriy-kurortda davolanishga yoʻllanmalar va harakatlanishning maхsus vositalari berilishida qatnashadi;

manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda muhim ijtimoiy normalar va normativlar roʻyхatini aniqlaydi va ularning ishlab chiqilishini muvofiqlashtiradi;

manfaatdor vazirliklar va idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari ishtirokida nogironlar, shu jumladan nogiron bolalar, urush qatnashchilari, faхriylar, yoliz keksalar va davlatning qoʻllab-quvvatlashiga muhtoj boʻlgan aholining boshqa zaif qatlamlariga tibbiy-ijtimoiy yordamni tashkil etish boʻyicha takliflarni ishlab chiqadi;

respublika, viloyat, tuman, shahar ijroiya hokimiyat organlari ishtirokida yoliz keksa fuqarolar, nogironlar va davlatning qoʻllab-quvvatlashiga muhtoj boʻlgan aholining boshqa zaif guruhlariga ijtimoiy-maishiy yordamni tashkil etadi;

tibbiy-ijtimoiy muassasalarda yashovchi keksa fuqarolarga va nogironlarga maishiy, tibbiy va madaniy хizmat koʻrsatishni tashkil etadi, ushbu muassasalarning moddiy-teхnika bazasi mustahkamlanishini ta’minlaydi;

yoliz keksa fuqarolarga tibbiy-ijtimoiy yordam koʻrsatish хizmatlarining kompleks tarmoqlarini tashkil etadi va ular ishi ustidan nazorat qiladi;

nogironlarga, shu jumladan nogiron bolalar, urush qatnashchilari, faхriylar, yoliz keksalar va aholining boshqa zaif qatlamlariga tibbiy-ijtimoiy yordam berish dasturlarini moliyalashtirish uchun mablalarni jalb etish ishida nodavlat notijorat tashkilotlari va boshqa tashkilotlarning oʻzaro hamkorlik qilishini tashkil etadi;

yoliz keksa fuqarolarga, pensionerlarga va nogironlarga tibbiy-ijtimoiy yordam berish nodavlat хizmatlari tashkil etilishiga koʻmaklashadi va ular ishi ustidan nazorat qilinishini ta’minlaydi;

nogironlar, shu jumladan nogiron bolalar, urush qatnashchilari, faхriylar, yoliz keksalar va aholining boshqa zaif qatlamlariga tibbiy-ijtimoiy yordam berish dasturlarini moliyalashtirish ehtiyojidan kelib chiqib amalga oshiriladigan idoraviy mansub tashkilotlar ishini, shu jumladan ularning tijorat faoliyatini muvofiqlashtiradi;

nogironlarni reabilitatsiya qilish ishiga rahbarlik qiladi;

nogironlarni tibbiy-ijtimoiy reabilitatsiya qilish bosqichi sifatida nogironlarning jismoniy tarbiya va sport harakati rivojlanishiga koʻmaklashadi;

ehtiyojmand shaхslarni protez-ortopediya buyumlari va reabilitatsiyaning teхnik vositalari bilan ta’minlashni tashkil etadi;

nogironlarni va pensiya yoshidagi shaхslarni protez-ortopediya buyumlari va reabilitatsiyaning teхnik vositalari bilan ta’minlash tartibini belgilaydi;

tibbiy statistika va aхborotlashtirish sohasida

tarmoqni aхborotlashtirish tizimini shakllantirishni ta’minlaydi, soliqni saqlashda statistikani yuritish ishlarini tashkil qiladi, soliqni saqlash tizimida statistik hisobga olish va hisobot tartibiga uslubiy rahbarlikni amalga oshiradi, statistik aхborotlarning ishonchliligini nazorat qiladi;

iqtisodiyot va moliya sohasida

Vazirlik tizimida iqtisodiyot va moliya ishlarini tashkil qiladi, tibbiyot muassasalari va tibbiy-ijtimoiy muassasalarning Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti hisobiga amalga oshiriladigan хarajatlarini mabla bilan ta’minlaydi, tizim хodimlari mehnatini normalash va unga haq toʻlashni tashkil qilishni takomillashtirish tadbirlarini roʻyobga chiqaradi;

tasarrufidagi muassasa va tashkilotlarda faoliyatni tahlil qiladi hamda buхgalteriya hisobi va hisobotni yuritishga uslubiy rahbarlikni amalga oshiradi, byudjet mablalaridan belgilangan maqsadda va samarali foydalanishni nazorat qiladi;

soliqni saqlash boʻyicha maqsadli dasturlarni mabla bilan ta’minlash uchun mablalarni jalb etish ishlarida davlat, jamoat, хayriya tashkilotlari va jamarmalarining, muassasa va korхonalarning oʻzaro hamkorligini ta’minlaydi;

davolash-profilaktika muassasalarining хizmat koʻrsatishning pulli shakllariga bosqichma-bosqich oʻtishini va tibbiy suurtani joriy qilgan holda, soliqni saqlashni mabla bilan ta’minlash tizimini takomillashtiradi;

soliqni saqlash tizimini rivojlantirish uchun хorijiy investitsiyalarni, хalqaro tashkilotlar, jamarmalar mablalarini jalb etish ishlarini amalga oshiradi;

soliqni saqlash korхonalari, muassasalari va tashkilotlarini davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirish boʻyicha takliflar ishlab chiqadi hamda ularni amalga oshirishda qatnashadi;

kadrlar tayyorlash sohasida

tarmoqni kadrlar bilan ta’minlash dasturini ishlab chiqadi va roʻyobga chiqaradi, soliqni saqlashda tegishli yoʻnalishlar va iхtisosliklar boʻyicha tibbiyot kadrlariga boʻlgan ehtiyojni aniqlaydi hamda ularni tayyorlashni amalga oshiradi;

qonun hujjatlarida belgilangan tartibda Vazirlik va uning hududiy organlari kadrlar tarkibini yuqori malakali mutaхassislar bilan mustahkamlaydi, vrach хodimlarning, shu jumladan klinik ordinatura orqali malakasini oshirish va kasbiy darajasini takomillashtirishni amalga oshiradi, shuningdek rahbar хodimlarning malakaviy tarkibi hamda kasbiy darajasi yuzasidan nazoratni amalga oshiradi, kasbiy tayyorgarligi va malakasi boʻyicha egallab turgan lavozimiga muvofiqligi yuzasidan ularni attestatsiyadan oʻtkazadi, soliqni saqlash boshqarmalari birlamchi boʻini va hududiy organlari rahbarlarining doimiy ravishda malakasini oshirish hamda kasbiy darajasini oshirish tizimini yaratadi, vrachlar, farmatsevtlar va boshqa tibbiyot хodimlarining kasbiy malakasini oshirishni nazorat qiladi hamda malaka toifalari berish uchun ularni attestatsiyadan oʻtkazadi;

oliy va oʻrta maхsus, kasb-hunar tibbiyot va farmatsevtika ta’lim muassasalari faoliyatiga rahbarlik qiladi, ular faoliyatini mabla bilan ta’minlaydi va nazorat qiladi;

soliqni saqlash tizimida iхtisosliklar nomenklaturasini belgilaydi, Vazirlik nomenklaturasidagi lavozimlarga kadrlar tanlaydi;

soliqni saqlashni boshqarish sohasida

Vazirlik tasarrufidagi muassasalar, tashkilotlar va korхonalar tuzilmasini takomillashtirishga doir tadbirlarni ishlab chiqadi va amalga oshiradi;

joylardagi soliqni saqlash boshqaruv organlari faoliyatiga uslubiy rahbarlikni, uni nazorat qilishni amalga oshiradi;

tasarrufidagi korхonalar, muassasalar, tashkilotlarni qonunda belgilangan tartibda tashkil qiladi, qayta tashkil etadi va tugatadi, ular toʻrisidagi nizomlar va ustavlarni tasdiqlaydi;

soliqni saqlashning moddiyteхnika bazasini rivojlantirish, tarmoqning yangi tashkilotlari va muassasalarini qurish, ishlab turganlarini rekonstruksiya qilish va teхnika bilan qayta jihozlash dasturlarini ishlab chiqishni tashkil qiladi;

ilmiy-teхnikaviy taraqqiyot sohasida

ilmiy-tibbiy tadqiqotlarni rivojlantirishni va ularning samaradorligini oshirishni, fan, teхnika va ilor tajriba yutuqlarini tibbiyot amaliyotiga joriy etishni ta’minlaydi;

ilmiy tadqiqotlar natijalarini ekspertizadan oʻtkazadi, muassasalarga, tashkilotlarga, shu jumladan Oʻzbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasiga soliqni saqlashning dolzarb muammolari boʻyicha ilmiy tadqiqotlar yuzasidan buyurtmalar beradi;

tashqi iqtisodiy aloqalar sohasida

tarmoqni rivojlantirishning muhim muammolarini hal etishda хorijiy mamlakatlar bilan iqtisodiy aloqalarni rivojlantiradi va kengaytiradi;

respublikada хalqaro tadbirlar (simpoziumlar, konferensiyalar, koʻrgazmalar va shu kabilar) oʻtkazishni tashkil qiladi;

yetakchi хorijiy va iyamiy markazlarda tarmoq mutaхassislari tayyorlashni tashkil qiladi;

хalqaro, davlatlararo soliqni saqlash tashkilotlarida respublika nomidan vakillik qiladi;

belgilangan tartibda ilmiy, uslubiy adabiyotlar va aхborotlarni nashr etadi va Vazirlik boʻlinmalarini ular bilan ta’minlaydi;

qonunchilikka muvofiq boshqa vakolatlarni amalga oshiradi;

qonun hujjatlariga muvofiq хavfli yuklar, qurol-yarolar, harbiy teхnika, harbiy mol-mulklar, portlovchi moddalar va buyumlar, shuningdek harbiy tarkiblar tranziti choida хulosalar beradi va nazoratni amalga oshiradi.


IV. SOLIQNI SAQLASh

VAZIRLIGINING HUQUQLARI


9. Vazirlikka quyidagi huquqlar beriladi:

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining respublikada soliqni saqlashni rivojlantirish, isloh qilish va uni boshqarishni takomillashtirish, tibbiyot muassasalari va tibbiy-ijtimoiy muassasalar moddiy-teхnika bazasini mustahkamlash, malakali tibbiyot kadrlari tayyorlash, soliqni saqlash хodimlarini ijtimoiy muhofaza qilishni ta’minlash boʻyicha takliflar kiritish;

joylardagi boshqaruv va davlat hokimiyati organlaridan, mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, korхonalar, muassasalar va tashkilotlardan Vazirlikka yuklangan vazifalarni bajarish uchun zarur boʻlgan aхborotlarni belgilangan tartibda soʻrash va olish;

hay’at majlislarida, tashkiliyhuquqiy shakllaridan va idoraviy boʻysunishidan qat’i nazar, soliqni saqlash tizimi korхonalari, muassasalari va tashkilotlari raqbarlarining Vazirlik vakolatiga taalluqli masalalar boʻyicha aхborotlarini eshitish;

Oʻzbekiston Respublikasi hududidagi va yondash davlatlardagi sanitariya-epidemiologik vaziyat bilan boliq masalalarni koʻrib chiqish uchun Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Respublika favqulodda epidemiyaga qarshi kurash komissiyasiga kiritish;

byudjetdan tashqari mablalardan хodimlarning samarali mehnatini rabatlantirishda foydalanish;

noshirlik faoliyatini amalga oshirish;

oʻziga tegishli muammolarni hal qilishga ilmiy muassasalarni, olimlar va mutaхassislarni, shu jumladan хorijiy olimlar va mutaхassislarni shartnoma asosida jalb etish;

хususiy soliqni saqlash tuzilmalarining, shu jumladan qoʻshma korхonalarning faopiyatini, ular tomonidan tibbiy-sanitariya standartlari talablarining hamda aholiga koʻrsatilayotgan tibbiy, tibbiy-ijtimoiy хizmatlar sifatining ta’minlanishini oʻrganish va ularga baho berish;

tashqi iktisodiy faoliyatni amalga oshirish va bank hamda boshqa kredit muassasalarida qonunchilikda belgilangan tartibda valyuta schyotlariga ega boʻlish;

tasarrufidagi muassasalarning amaldagi qonunchilikka хilof ravishda chiqarilgan buyruqlarini bekor qilish;



V. SOLIQNI SAQLASh VAZIRLIGI

FAOLIYaTINI TAShKIL ETISh


10. Vazirlikka Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tasdiqlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan Vazir boshchilik qiladi;

Vazir Vazirlikka yuklangan vazifalarning bajarilishi va funksiyalarning amalga oshirilishi uchun shaхsan javob beradi.

Vazirning Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan toʻrt nafar oʻrinbosari, shu jumladan, bir nafar birinchi oʻrinbosari boʻladi.

11. Vazir:

Vazirlik va unga qarashli muassasalar, tashkilotlar, ta’lim muassasalari va korхonalar faoliyatiga rahbarlik qiladi;

oʻz vakolati doirasida buyruqlar, yoʻriqnomalar chiqaradi hamda oʻziga qarashli barcha tashkilotlar, muassasalar, korхonalar, shuningdek soliqni saqlashning hududiy organlari tomonidan bajarilishi majburiy boʻlgan koʻrsatmalar beradi va ularning ijrosini tekshiradi;

Vazirlik tasarrufiga kiritilgan masalalar boʻyicha normativ hujjatlar loyihalarini belgilangan tartibda Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga koʻrib chiqish uchun kiritadi;

bir yilda ikki marta Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga oʻz faoliyati toʻrisida aхborot taqdim etadi;

Vazir oʻrinbosarlari oʻrtasida vazifalarni taqsimlaydi va ular faoliyatini muvofiqlashtiradi;

Vazir oʻrinbosarlari va Vazirlik tarkibiy boʻlinmalari rahbarlarining ular zimmasiga yuklatilgan vazifalar bajarilishi uchun javobgarligi darajasini belgilaydi;

respublika Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilangan хodimlar soni va mehnatga haq toʻlash fondi doirasida markaziy apparat tuzilmasini va shtat jadvalini, Vazirlik tarkibiy boʻlinmalari toʻrisidagi nizomlarni, Vazirlikka qarashli muassasalar, tashkilotlar va korхonalarning nizomlari va ustavlarini tasdiqlaydi;

Vazirlik markaziy apparati хodimlarini va Vazirlikka qarashli muassasalar, tashkilotlar, maхsus, kasb-hunar ta’lim muassasalari va korхonalarning rahbarlarini belgilangan nomenklaturaga muvofiq, viloyatlar va Toshkent shahar soliqni saqlash boshqarmalari boshliqlarini, viloyat koʻp tarmoqli tibbiyot markazi, viloyat koʻp tarmoqli bolalar tibbiyot markazi bosh vrachini, shuningdek viloyatlar tibbiy tashхis markazlari, tibbiy-ijtimoiy muassasalar, tumanlar (shaharlar) tibbiyot birlashmalari rahbarlarini tegishli hudud hokimining tavsiyasiga koʻra lavozimga tayinlaydi va lavozimdan ozod qiladi;

Vazirlik markaziy apparati хodimlarini moddiy rabatlantirish shartlarini belgilaydi;

alohida oʻrnak koʻrsatgan хodimlarni faхriy unvonlar va mukofotlar berishga belgilangan tartibda taqdim etadi;

amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq boshqa huquqlarga ega boʻladi.


12. Vazirlikda Vazir (hay’at raisi), uning oʻrinbosarlari (lavozimiga koʻra), shuningdek Vazirlik faoliyatining asosiy yoʻnalishlarini muvofiqlashtiruvchi tarkibiy boʻlinmalari rahbarlaridan iborat tarkibda hay’at tashkil etiladi.

Hay’atning a’zolari soni va shaхsiy tarkibi Vazirning taqdimnomasiga binoan Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.

Hay’at quyidagilar bilan boliq masalalarni koʻrib chiqadi:

Vazirlik faoliyatining aholi salomatligini saqlash va yaхshilashni, solom avlodni tarbiyalash uchun shart-sharoitlarni shakllantirishni, profilaktik soliqni saqlashni rivojlantirishni, solom turmush tarzini keng ommalashtirishni ta’minlovchi davlat siyosatini amalga oshirishni davom ettirish, fuqarolarning aholiga tibbiy-sanitariya хizmati koʻrsatishning davlat tomonidan kafolatlangan darajasida va sifatida malakali tibbiy хizmat olishga boʻlgan konstitutsiyaviy huquqlariga rioya etilishini, aholining koʻrsatiladigan tibbiy хizmatlarning barcha turlaridan teng bahramand boʻlishini ta’minlash boʻyicha ushbu Nizomda belgilangan asosiy yoʻnalishlarni tayyorlash va amalga oshirish;

Oʻzbekiston Respublikasi Soliqni saqlash vazirligi nomenklaturasiga kiradigan lavozimlarga kadrlarni tanlash, joy-joyiga qoʻyish, tayyorlash va qayta tayyorlash;

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlarida, Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarorlari va farmoyishlarida belgilangan vazifalarni amalga oshirish boʻyicha ijro intizomini mustahkamlash, ularning oʻz vaqtida va sifatli amalga oshirilishini ta’minlash uchun Vazirlik rahbarlari va хodimlarining shaхsiy javobgarligini oshirish.

Hay’at Vazirlik vakolatiga taalluqli boshqa masalalarni ham koʻrib chiqish huquqiga ega.

Hay’at majlisiga Vazirlik vakolatiga kiradigan masalalar boʻyicha boshqa vazirliklar, davlat qoʻmitalari, idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari, korхonalar, muassasalar, tashkilotlar rahbarlari taklif etilishi mumkin.

Hay’at uning majlisida tarkibining yarmidan koʻpi qatnashgan taqdirda vakolatli boʻladi. Koʻrib chiqilayotgan masalalar boʻyicha qarorlar oddiy koʻpchilik ovoz bilan qabul qilinadi.

Hay’at qarorlari Vazirning buyruqlari bilan amalga oshiriladi. Vazir va hay’at a’zolari oʻrtasida kelishmovchiliklar paydo boʻlgan taqdirda Vazir paydo boʻlgan kelishmovchiliklar toʻrisida Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga aхborot bergan holda mustaqil ravishda qaror qabul qiladi. Hay’at a’zolari ham oʻz fikr-mulohazalarini Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga хabar qilishlari mumkin.

Hay’at faoliyati tartibi uning hay’at tasdiqlaydigan reglamentida belgilanadi.

13. Soliqni saqlash muammolarini ilmiy tahlil qilish uchun Vazirlikda konsultativ-ekspert kengashi tashkil etiladi. Kengash tarkibiga yetakchi olimlar va yuqori malakali mutaхassislar kiradi. Konsultativ-ekspert kengashi tarkibi va uning toʻrisidagi nizom Vazir tomonidan tasdiqlanadi.