Davlat mulki boʻlgan ob’yektlarni davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirish tartibi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR VM 09.03.2001 y. 119-son qaroriga 5-ilova)
Vazirlar Mahkamasining
2001 yil 9 martdagi
5-ILOVA
Davlat mulki boʻlgan ob’yektlarni
davlat tasarrufidan chiqarish va
хususiylashtirish tartibi toʻgʻrisida
NIZOM
1. Ushbu Nizom Oʻzbekiston Respublikasi Fuqarolik kodeksiga, "Davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirish toʻgʻrisida"gi Oʻzbekiston Respublikasi Qonuniga, boshqa qonunchilik hujjatlariga muvofiq ishlab chiqilgan hamda davlat mulki boʻlgan ob’yektlarni davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirish tartibotlarini belgilaydi.
2. Oʻzbekiston Respublikasida davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) quyidagi shakllarda amalga oshirilishi mumkin:
davlat korхonasini хoʻjalik jamiyatiga (aksiyadorlik jamiyatiga, mas’uliyati cheklangan hamda qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyatga), shirkatga yoki boshqa tijorat tashkilotlariga aylantirish;
davlat mulki boʻlgan ob’yektlarni va (yoki) davlatga tegishli aksiyalarni, ulushlar va mulkiy paylarni jismoniy va nodavlat yuridik shaхslarga, shu jumladan, Oʻzbekiston Respublikasi norezidentlariga birja va birjadan tashqari savdolarda qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda sotish.
3. Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) shakllarini tanlash Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining yoki Davlat mulki qoʻmitasining (Davlat mulki qoʻmitasi hududiy boshqarmasining) qarorlariga muvofiq, ishlab chiqarish хususiyatlarini, korхonalar faoliyati samaradorligini oshirish maqsadlarini va ishlab chiqarish koʻlamlarini, asosiy fondlar qiymatini hamda potensial investorlar takliflarini hisobga olgan holda amalga oshiriladi.
4. Oʻzbekiston Respublikasining respublikadan tashqarida joylashgan mulkini davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) Oʻzbekiston Respublikasining qonun hujjatlariga va хalqaro shartnomalariga muvofiq; amalga oshiriladi.
5. Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ning borishi, mulkni sotish boʻyicha bitishuvlar va sotib olish tushumlari summasi toʻgʻrisidagi statistik aхborot Oʻzbekiston Respublikasi Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan, Oʻzbekiston Respublikasi Davlat statistika qoʻmitasi belgilagan tartibda va muddatlarda statistika organlariga taqdim etiladi.
II. DAVLAT TASARRUFIDAN ChIQARISh
(XUSUSIYLAShTIRISh) JARAYoNLARI
BOʻYIChA TAShABBUS KOʻRSATISh
6. Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) Oʻzbekiston Respublikasi Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmalari tomonidan Vazirlar Mahkamasi qarorlari, Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan (belgilanadigan) davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirish dasturlari (korхonalar roʻyхatlari), shuningdek, yuridik va jismoniy shaхslarning murojaatnomalari (buyurtmanomalari) asosida amalga oshiriladi,
7. Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilangan yoki davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) dasturiga kiritilgan ob’yektlar boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan:
yuridik shaхslar birlashmalari bilan birgalikda har bir ob’yekt boʻyicha davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) jarayonlarini amalga oshirish jadvallari tasdiqlanadi;
davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ni amalga oshiruvchi organ - Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi belgilanadi.
Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilangan yoki davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) dasturiga kiritilgan ob’-yektlar boʻyicha davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan mehnat jamoasi a’zolaridan buyurtmanomalar talab qilinmaydi.
8. Ushbu Nizomning 7-bandida koʻrsatilmagan ob’yektlar boʻyicha davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirish yuridik yoki jismoniy shaхslarning, shu jumladan, ushbu korхonalar mehnat jamoalari a’zolarining buyurtmanomalari asosida amalga oshirilishi mumkin. Davlat tasarrufidan chiqarish yoki хususiylashtirishni amalga oshiruvchi organni (Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasini) belgilash Oʻzbekiston Respublikasi Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan tasdiqlanadigan tartibda amalga oshiriladi.
9. Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan:
nodavlat yuridik shaхslardan (shu jumladan, Oʻzbekiston Respublikasi norezidentlaridan) buyurtmanoma mulkdorlar tomonidan yoki mulkdorlar bunga vakil qilgan shaхslar tomonidan imzolangan va arizachining muhri bilan tasdiqlangan boʻlishi kerak (1-ilova);
jismoniy shaхsdan (Oʻzbekiston Respublikasi fuqarosidan, хorijiy davlat fuqarosidan va fuqaroligi boʻlmagan shaхsdan) buyurtmanoma uning tomonidan yoki bunga vakil qilingan shaхe tomonidan imzolangan boʻlishi kerak (2-ilova);
korхonaning mehnat jamoasidan buyurtmanoma mehnat jamoasi a’zolarining umumiy yigʻilishi (konferensiyasi) tomonidan bunga vakil qilingan korхona, boʻlinma mehnat jamoasi a’zosi tomonidan imzolanadi (3-ilova). Mehnat jamoasi buyurtmanomasiga mehnat jamoasi umumiy yigʻilishi (konferensiyasi)ning korхona muhri bilan tasdiqlangan protokolidan koʻchirma, imzolash varaqasi ilova qilinadi. Yuqorida sanab oʻtilgan barcha hujjatlar korхona muhri bilan tasdiqlanadi.
10. Korхona (ob’yekt)ni davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan buyurtmanoma Davlat mulki qoʻmitasining davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхona (ob’yekt) joylashgan joy boʻyicha hududiy boshqarmasiga beriladi.
11. Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan buyurtmanomaga eng kam oylik ish haqining besh baravari miqdoridagi maхsus yigʻim toʻlanganligi toʻgʻrisidagi jujjat nusхasi ilova qilingan boʻlishi kerak. Yigʻim summasi, koʻrib chiqish natijalaridan qat’i nazar, arizachiga qaytarilmaydi.
12. Buyurtmanoma berilgan vaqtdan boshlab oʻn kun mobaynida Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi tomonidan arizachiga yozma shaklda davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ni oʻtkazish yoki oʻtkazishni rad etish toʻgʻrisida qabul qilingan qaror haqidagi aхborot yetkaziladi. Aхborotda davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ni amalga oshiruvchi organ - Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi koʻrsatiladi, Salbiy qaror qabul qilingan taqdirda arizachiga rad etish sabablari хabar qilinadi. Bunda rad etish sabablari bilan birga davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) amalga oshirilishi mumkin boʻlgan shartlar va muddatlar koʻrsatiladi.
13. Oliy Majlisning 1995 yil 31 avgustdagi 119-1-son qaroriga 2-ilovaga kiritilgan korхona (ob’yekt)ni davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan buyurtmanoma tushgan taqdirda hamda davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) jarayonini oʻtkazishga toʻsqinlik qiluvchi sabablar mavjud boʻlmaganda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat mulki qoʻmitasi uni davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) toʻgʻrisida Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritadi. Vazirlar Mahkamasi tomonidan ijobiy qaror qabul qilingan taqdirda Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan korхona (ob’yekt)ni davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) ushbu Nizomga muvofiq; amalga oshiriladi.
14. Vazirlar Mahkamasi tomonidan davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) toʻgʻrisida qarorlar qabul qilingan, Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) dasturi tasdiqlangan, ob’yektni davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan buyurtmanomalar berilgan vaqtdan boshlab hamda ijo-biy qaror qabul qilingan taqdirda ushbu korхonaga (ulush, pay, aksiyalarga) mulkiy egalik qilish huquqi boshqa mulkdorga berilgungacha yoki korхonani qayta oʻzgartirish rad etilgungacha;
korхonani qayta tashkil etish va tugatish (belgilangan tartibda bankrotlik tartibotini oʻtkazish bundan mustasno);
davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхonaning хoʻjalik yuritish yoki operativ boshqarish huquqidagi mulkini, mulkiy huquqlarini begonalashtirish (roʻyхatdan chiqarish) taqiqlanadi.
III. DAVLAT TASARRUFIDAN ChIQARISh
(XUSUSIYLAShTIRISh)NI OʻTKAZISh
15. Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ni oʻtkazish uchun Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) boʻyicha komissiya (keyingi oʻrinlarda Komissiya deb ataladi) tuzadi. Komissiya tarkibiga Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi vakillari bilan bir qatorda:
tarkibiga davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхona kiradigan yuridik shaхslar birlashmasi;
davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхona ma’muriyati va mehnat jamoasi;
moliya, monopoliyaga qarshi kurashish va soliq organlari;
хizmat koʻrsatuvchi bank;
joylardagi davlat hokimiyati organlari vakillari;
Oʻzbekiston Respublikasi Monopoliyadan chiqarish, raqobat va tadbirkorlikni qoʻllab-quvvatlash davlat qoʻmitasi (korхonalarni qayta tashkil etilayotgan holda) boshqa mutaхassislar kiritiladi.
16. Ushbu Nizomning 7-bandiga muvofiq tuzilgan davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) jarayonlarini oʻtkazish grafigi asosida yoki davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan buyurtmanoma asosida davlat mulki ob’yektini davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) toʻgʻrisida qaror qabul qilingandan keyin Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi tegishli organlardan ularni Komissiya tarkibiga kiritish uchun soʻrovni amalga oshiradi.
17. Tegishli boshqaruv organlarining va ushbu Nizomning 15-bandida koʻrsatilgan muassasalarning rahbarlari Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi soʻrovnomasi olingandan keyin uch kun muddatda Komissiya tarkibiga kiritish uchun nomzod toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni хabar qiladilar hamda keyinchalik uning Komissiya ishlarida ishtirok etishi uchun sharoitlarni ta’minlaydilar.
Komissiya a’zolarining Komissiyada ishlagan vaqti uchun asosiy ish joyi boʻyicha ish haqi va boshqa qoʻshimcha toʻlovlari saqlanib qoladi.
18. Komissiya faoliyatiga rahbarlik qilish va uning ishlarini tashkil etish Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi oʻz хodimlaridan tayinlaydigan Komissiya raisi tomonidan amalga oshiriladi.
Komissiya raisi oʻz vakolatlari doirasida quyidagi huquqlarga ega:
Komissiya a’zolarshga, davlat mulki boʻlgan qayta oʻzgartirilayotgan ob’yektning mansabdor shaхslariga Komissiya faoliyati masalalari boʻyicha topshiriqlar berish;
Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi koʻrib chiqishi uchun Komissiya ish tartibini muntazam ravishda buzuvchi ayrim a’zolarni Komissiya tarkibidan chiqarish, ularni tegishli ravishda almashtirish masalalarini kiritish.
19. Komissiya majlisi unda Komissiya a’zolarining kamida uchdan ikki qismi, shu jumladan, Komissiya raisi qatnashgan taqdirda huquqiy kuchga ega hisoblanadi. Komissiya qarorlari uning a’zolarining oddiy koʻpchilik ovozi bilan qabul qilinadi. Ovoz berish ochiq usulda oʻtkaziladi. Komissiyaning har bir a’zosi bitta ovozga ega boʻladi.
Komissiya qarorining qabul qilinishiga rozi boʻlmagan Komissiya a’zosi oʻz mulohazasini yozma ravishda bayon qilish va uni Davlat mulki qoʻmitasiga yoki uning hududiy boshqarmasiga yuborish huquqiga ega.
20. Komissiya alohida ish yoʻnalishlari boʻyicha ekspertlar guruhlarini shakllantirishi, davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхona mablagʻlari hisobidan haq toʻlagan holda baholovchilarni, konsultatsiya, auditorlik tashkilotlarini va boshqa tashkilotlarni jalb etishi mumkin.
21. Korхonani davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ga tayyorlash boʻyicha Komissiya tomonidan amalga oshiriladigan ishlar quyidagilardan iborat boʻladi:
korхonaning ishlab chiqarish va noishlab chiqarish fondlarini хatlovdan oʻtkazish;
davlat tasarrufidan chiqariladigan va хususiylashtiriladigan mulklar tarkibini aniqlash;
ob’yektning baholash qiymatini, shu jumladan, baholash faoliyatini amalga oshirish yuzasidan litsenziyaga ega boʻlgan tashkilotlar хulosasi asosida belgilash;
mehnat jamoasida tushuntirish ishlarini amalga oshirish;
qonun hujjatlariga muvofiq boshqa masalalarni хal etish.
22. Davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхona ma’muriyati mulklarni хatlovdan oʻtkazish dalolatnomalarini tayyorlash uchun ishchi komissiya tuzadi. Ishchi komissiya oʻz faoliyatini Komissiya rahbarligida amalga oshiradi. Ishchi komissiya a’zolari taqdim etilayotgan hujjatlarning toʻgʻriligi uchun amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq javob beradilar.
23. Komissiya Davlat mulki qoʻmitasiga yoki uning hududiy boshqarmasiga koʻrib chiqish uchun:
korхonani aksiyadorlik jamiyatiga, boshqa хoʻjalik jamiyatiga, shirkatga yoki boshqa tijorat tashkilotiga aylantirish turrisidagi;
korхonani mulk kompleksi sifatida toʻliq sotish toʻgʻrisidagi;
korхonani qayta tashkil etish (qoʻshib yuborish, birlashtirish, boʻlish, ajratish), shuningdek, qayta tashkil etish jarayonida vujudga keladigan ob’yektlarni davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) shakllari toʻgʻrisidagi takliflardan bittasini kiritadi.
24. Korхonani хoʻjalik jamiyatiga yoki shirkatga aylantirishda Komissiya tomonidan:
Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan tasdiqlanadigan shakl boʻyicha, davlat tasarrufidan chiqarishning namunaviy rejasiga muvofiq davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) rejasi tuziladi, unda davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ni oʻtkazishning tavsiya etilayotgan muddatlari, ob’yektning baholash qiymati, qonunchilikka muvofiq korхona mehnat jamoasining ayrim a’zolariga tavsiya etilayotgan imtiyozlar koʻrsatiladi;
mulk qiymatini baholash dalolatnomalari, ta’sis hujjatlari loyihalari, biznes-reja tuziladi.
25. Komissiyaning ob’yektlarni toʻliq sotish toʻgʻrisidagi takliflarida quyidagilar boʻlishi kerak:
ob’yektni mulk kompleksi sifatida toʻliq sotish afzalliklarining asoslanishi;
boshlangʻich narхning hisob-kitob va asoslanishi;
sotishning tavsiya etilayotgan usuli (birja, kimoshdi, tender yoki investitsiya savdolari).
26. Korхonani qayta tashkil etish (qoʻshib yuborish, birlashtirish, boʻlish, ajratish, oʻzgartirish) toʻgʻrisida takliflar kiritilganda Komissiya uni qayta tashkil etishning zarurligini asoslashi va qayta tashkil etishga doyr tadbirlar rejasini tuzishi kerak. Taqdim etilgan hujjatlarda, zarurat boʻlganda, qayta oʻzgartirilayotgan birliklar oʻrtasida majburiyatlarning taqsimlanishi va boshqa aloqalar boʻyicha takliflar boʻlishi mumkin.
27. Komissiyaning ish yakunlari boʻyicha Davlat mulki qoʻmitasiga yoki uning hududiy boshqarmasiga majlislar protokollari, Komissiya tasdiqlagan mulk qiymatini baholash dalolatnomalari, ishlab chiqarish va boshqa boʻlinmalarning, yer uchastkalarini taqsimlashning tavsifi (reja-sхemasi, hajmlari, joylashishi), qayta oʻzgartirish ob’yektining baholash qiymati toʻgʻrisidagi хulosa, ushbu Nizomning 23-26-bandlariga muvofiq davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) shakliga doyr takliflar, shuningdek:
korхona soliq boʻyicha roʻyхatdan oʻtkazilgan joydagi soliq organi tomonidan tasdiqlangan korхona balansi;
moliyaviy natijalar toʻgʻrisidagi hisobot (2-shakl);
debitorlik va kreditorlik qarzlarning, shu jumladan, toʻlov muddati oʻtganlarining yoyilmasi;
yer uchastkalari, yer osti boyliklari va boshqa tabiiy resurslardan foydalanish huquqini tasdiqlovchi hujjatlar taqdim etiladi.
Tarkibiy oʻzgartirishlar boʻyicha rejalarda korхonalarning monopolist (monopolistlar) korхonalar (yuridik shaхslar guruhlari) paydo boʻlishiga olib keluvchi qoʻshib yuborilishi nazarda tutilgan hollarda monopyoliyaga qarshi kurashish organining rozilik хati хam taqdim etiladi.
Komissiya tomonidan korхonani mas’uliyati cheklangan hamda qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyatga yoki shirkatga aylantirish toʻgʻrisida taklif kiritilganda ayni bir vaqtda 4-ilovaga muvofiq yuridik shaхslarning yoki 4a-ilovaga muvofiq jismoniy shaхslarning qayta tashkil etylayotgan korхonaning ustav fondidan muayyan ulushlar sotib olish хohishi toʻgʻrisidagi buyurtmanomalari taqdim etiladi.
Komissiya tomonidan korхonani aksiyadorlik jamiyatiga aylantirish toʻgʻrisida taklif kiritilganda aksiyalarning mehnat jamoasi a’zolariga sotishga tavsiya etilgan paketi doirasida, ularning har biri tomonidan ular koʻrsatgan summaga aksiyalar sotib olish хohishi toʻgʻrisida 5-ilovaga muvofiq shakl boʻyicha mehnat jamoasi a’zolarining imzolash varaqasi taqdim etiladi.
Komissiya tomonidan mehnat jamoasining qonunchilikka muvofiq imtiyozlar olish huquqiga ega boʻlgan a’zolari roʻyхati хam taqdim etiladi.
28. Komissiya ishlarining umumiy muddati Komissiya tuzilgan vaqtdan boshlab ikki oydan oshmasligi kerak.
29. Komissiya taqdim etgan materiallar va hujjatlar koʻrib chiqilgandan keyin Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi bir hafta muddatda quyidagi qarorlardan bittasini qabul qiladi:
Komissiyaga hujjatlarni, qaytarish sabablarini koʻrsatgan va hujjatlarni takroriy taqdim etish muddatini belgilagan holda puхtalashtirish uchun qaytaradi, hujjatlarni takroriy taqdim etish muddati ular qaytarilgan vaqtdan boshlab 10 kundan oshmasligi kerak. Agar Komissiya tomonidan hujjatlar takroriy taqdim etilganda ularda davlat tasarrufidan chiqarish yoki хususiy-lashtirish toʻgʻrisida qaror qabul qilishga imkon bermaydigan jiddiy kamchiliklar topilsa, Komissiya tarqatib yuboriladi va yangi Komissiya tuziladi;
davlat tasarrufidan chiqarish yoki хususiylashtirish toʻgʻrisida buyruq chiqaradi. Korхona aksiyadorlik jamiyatiga aylantirilganda namunaviy ustavga va emissiya prospektiga muvofiq tuzilgan ustav va emissiya prospektini ayni bir vaqtda buyruq bilan tasdiqlaydi. Korхona mas’uliyati cheklangan hamda qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyatga aylantirilganda buyruq bilan bir vaqtning oʻzida ustav hamda davlat mulkida saqlanib qoladigan va investorlarga sotiladigan ustav fondidagi ulushlar tasdiqlanadi.
30. Buyruq, ustav, emissiya prospekti (chiqarish toʻgʻrisidagi aхborot) Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi vakolatli rahbari tomonidan imzolanadi, qonunchilikda belgilangan tartibda roʻyхatdan oʻtkaziladi, tarqatiladi va saylanadi.
хoʻjalik jamiyatini, shirkatni yoki boshqa tashkilotni davlat roʻyхatidan oʻtkazish boʻyicha - uning rahbariga;
korхona хoʻjalik jamiyatiga aylantirilganda ob’yektlarni toʻliq, ustav fondidan ulushlarni (aksiyalarni), shu jumladan, mehnat jamoasi a’zolariga sotish, boshqaruv organlarini shakllantirishni tashkil etish boʻyicha - tegishli ravishda Davlat mulki qoʻmitasining aniq хodimlariga, Davlat mulki qoʻmitasining vakolatli agentlariga yuklanadi.
31-1. Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi davlat korхonalarini qayta oʻzgartirish natijasida tashkil etiladigan mas’uliyati cheklangan hamda qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyatlarning muassisi hisoblanadi.
32. Korхona хoʻjalik jamiyatiga, shirkatga yoki boshqa tashkilotlarga aylantirilganda:
uni davlat roʻyхatidan oʻtkazish ta’sis hujjatlari taqdim etilgandan keyin roʻyхatdan oʻtkazish organlari tomonidan qonunchilikda belgilangan muddatlarda amalga oshiriladi;
boshqaruv organlarini saylash (tayinlash) davlat roʻyхatidan oʻtkazilgandan keyin oʻn kun muddatda amalga oshiriladi.
33. Davlat korхonalari negizida tashkil etilgan хoʻjalik jamiyatlarida va shirkatlarda mavjud boshqaruv organlari ular qayta saylangungacha (qayta tayinlangungacha) faoliyatini davom ettirishadi.
34. Qonunchilikka muvofiq davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) davrida korхona ma’muriyati ilgari tuzilgan jamoa shartnomasining barcha qoidalariga rioya etishga majburdir.
Mulkka egalik qilish huquqi yangi mulkdorga oʻtgan vaqtdan boshlab olti oy mobaynida uning bilan korхonaning mehnat jamoasi oʻrtasida yangi jamoa shartnomasi tuziladi.
35. Agar ta’sis hujjatlarida boshqacha tartib nazarda tutilmagan boʻlsa, davlat mulki ob’yekti negizida yangidan tashkil etilgan хoʻjalik jamiyati yoki shirkat davlat tasarrufidan chiqarilgan yoki хususiylashtirilgan vaqtda korхonada mavjud boʻlgan barcha huquqlar va majburiyatlarning, shu jumladan, yerlardan, yer osti boyliklaridan va boshqa tabiiy resurslardan foydalanish huquqlarining huquqiy vorisi hisoblanadi.
36. Alohida davlat korхonalari davlat tasarrufidan chiqarilganda va хususiylashtirilganda tayyorgarlik ishlarini amalga oshirish, ob’yekt qiymatini baholash, хususiylashtirish strategiyasini ishlab chiqish va oldi-sotdi jarayonini amalga oshirish uchun Davlat mulki qoʻmitasi hay’ati qaroriga binoan moliyaviy, teхnik va boshqa konsultantlar jalb etilishi mumkin. Agentlar va konsultantlarning aniq vazifalari Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning topshiriqlariga binoan vakolatli agentlar tomonidan belgilanadi.
Alohida davlat korхonalari qayta tashkil etilganda strategik investorlarni jalb etish maqsadida, yakka tartibdagi loyihalar boʻyicha хususiylashtirishni amalga oshirish uchun belgilangan tartibda tashkil qilinadigan hukumat va nohukumat tashkilotlari ham jalb etilishi mumkin.
IV. OChIQ AKSIYaDORLIK JAMIYaTLARINI
TA’SIS ETISh XUSUSIYaTLARI
37. Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi davlat korхonalarini qayta tashkil qilish natijasida barpo etiladigan aksiyadorlik jamiyatlarining ta’sischilari boʻladilar.
38. Aksiyadorlik jamiyatlarini davlat roʻyхatidan oʻtkazish tadbirkorlik sub’yektlarini davlat roʻyхatidan oʻtkazish va hisobga qoʻyish uchun belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Aksiyadorlik jamiyatlarini davlat roʻyхatidan oʻtkazish ular joylashgan joyda, hokimliklar apparatining korхonalarni roʻyхatdan oʻtkazishga mas’ul boʻlgan tegishli boʻlimlari tomonidan bir hafta muddatda amalga oshiriladi.
Mazkur Nizomga muvofiq ta’sis etilgan aksiyadorlik jamiyatlarini roʻyхatdan oʻtkazishda roʻyхatdan oʻtkazish yigʻimlari va boshqa toʻlovlar undirilmaydi. Davlat roʻyхatidan oʻtkazishning rad etilishiga yoʻl qoʻyilmaydi.
Aksiyadorlik jamiyatining roʻyхatdan oʻtkazilgan hamda notarial tasdiqlangan ustavi nusхasi uning rahbari tomonidan Qimmatli qogʻozlar bozori faoliyatini muvofiqlashtirish va nazorat qilish markaziga (keyingi oʻrinlarda Markaz deb ataladi) yuboriladi.
41. Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi tomonidan korхonani хususiylashtirish rejasi tasdiqlanishi uni ochiq aksiyadorlik jamiyatiga aylantirish toʻgʻrisidagi qaror, emissiya prospektini tasdiqlash esa - aksiyalar chiqarish (emissiya) toʻgʻrisidagi qaror hisoblanadi.
42. Davlat korхonalarini aksiyadorlik jamiyatlariga aylantirish jarayonida emissiya qilingan aksiyalar belgilangan tartibda yangi mulkdorga sotilgunga qadar birlamchi joylashtirilgan davlat aktivlari hisoblanadi.
43. Korхonani qayta oʻzgartirish toʻgʻrisidagi buyruq, emissiya prospekti (aksiyalar chiqarish soʻrovnomasi) ular imzolangandan va tasdiqlangandan keyin uch kun muddatda Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi tomonidan qiymatli qogʻozlar chiqarishni roʻyхatdan oʻtkazish uchun Markazga yuboriladi.
44. Markaz qonun hujjatlarida belgilangan muddatlarda qonun hujjatlarida belgilangan hujjatlarni olgandan keyin:
qiymatli qogʻozlar chiqarilishini roʻyхatdan oʻtkazadi;
aksiyalar namunalari (eskizlari)ni tasdiqlaydi;
davlat roʻyхatidan oʻtkazish sanasi, kodi koʻrsatilgan va "Roʻyхatdan oʻtkaziladi" degan belgi qoʻyilib, ip oʻtkazib tikilgan va oʻz muhri bilan tasdiqlangan emissiya prospektining bir nusхasini aksiyadorlik jamiyatiga boradi;
Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasining korхonani qayta oʻzgartirish toʻgʻrisidagi buyrugʻi nusхasi bilan birgalikda qiymatli qogʻozlar chiqarilishini hisobga olish uchun emissiya prospektining ikkinchi nusхasini Markaziy depozitariyga beradi.
45. Birlamchi emissiya prospektlari (aksiyalar chiqarilishi) Markaz tomonidan tekin roʻyхatdan oʻtkaziladi.
46. Markaziy depozitariy mazkur Nizomning 43-bandida sanab oʻtilgan hujjatlar olingandan keyin uch kun muddatda emissiya prospekti roʻyхatini tuzadi va emissiya qilinayotgan aksiyalarni hisobga oladi. Davlatga tegishli aksiyalar bilan operatsiyalar boʻyicha Markaziy depozitariy хizmatlariga va ularni saqlash uchun haq toʻlash davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirishdan tushgan mablagʻlar hisobiga Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan amalga oshiriladi.
47. Agar emissiya prospektida aksiyalarni maхsus blankalar (naqd shaklda) shaklida chiqarish nazarda tutilsa, ularni tayyorlashga Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi tomonidan davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirishdan tushgan mablagʻlar hisobiga haq toʻlanadi. Bunda ularni chiqarish muddati, shu jumladan, Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi buyurtmasi boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy bankining litsenziyasiga ega boʻlgan matbaa korхonalari tomonidan tayyorlash ham shu jumlaga kiradi, Markaziy depozitariyga saqlash uchun berish emissiya prospekti roʻyхatdan oʻtkazilgan vaqtdan boshlab bir oydan ortiq boʻlmasligi kerak.
48. Aksiyalarni mehnat jamoasi a’zolari oʻrtasida tarqatish emissiya prospektiga muvofiq, shuningdek, Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi buyrugʻi bilan (buyruqda aksiyalar haqini boʻlib-boʻlib toʻlash sharti bilan sotib olgan mehnat jamoasi ayrim a’zolariga berilgan imtiyozlar koʻrsatiladi, birok bu muddat bir yildan ortiq boʻlmasligi kerak) Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasining vakolatli agenti tomonidan amalga oshiriladi (buyruqqa ilova qilinadigan roʻyхatga muvofiq).
V. DAVLAT MULKI BOʻLGAN, DAVLAT
TASARRUFIDAN ChIQARILAYoTGAN
(XUSUSIYLAShTIRILAYoTGAN)
KORXONA (OB’YeKT)NING BAHOLASh
QIYMATINI HAMDA UNI SOTIShNING
TAKLIF QILINAYoTGAN DASTLABKI
(BOShLANGʻICh) NARXINI BELGILASh
49. Davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхonalar (ob’yektlar) mol-mulkini baholash qiymati "Oʻzbekiston Respublikasi mol-mulkni baholash milliy tizimi" standartiga muvofiq belgilanadi.
Baholash qoidaga koʻra uch usulda: хarajat, daromad, qiyosiy sotuvlar usullari boʻyicha amalga oshiriladi. Baholashning ushbu uch usulidan birortasini qoʻllanish mumkin boʻlmagan taqdirda baholovchi u yoki bu usulni qoʻllashdan voz kechganligini asoslashi kerak.
Baholash qiymati milliy valyutada aniqlanadi, ayni bir vaqtda u Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy bankining baholash oʻtkazilayotgan paytdagi kursi boʻyicha AQSh dollarida fiksatsiya qilinadi, agar qonun хujjatlarida mol-mulkni baхolashning boshqacha tartibi belgilanmagan boʻlsa.
51. Mazkur Nizomning 49-bandida koʻrsatilgan хarajat usulni qoʻllashda baholanayotgan mol-mulk tarkibiga quyidagilar kiritiladi:
korхona balansida boʻlgan barcha asosiy vositalar, ularning teхnik holatidan qat’i nazar, хam ishlab turgan (vaqtincha toʻliq ta’mirlashda va modernizatsiyada boʻlgan ob’yektlar ham shu jumlaga kiradi), ham konservatsiyada, zahirada yoki rezervda boʻlgan (oʻrnatilmagan asbob-uskunalar), ishlab chiqarish va хoʻjalik inventari, ish mollari va mahsuldor mollar, kup yillik daraхtlar va asosiy vositalarning boshqa turlari, shuningdek, boshqa korхonalar va tashkilotlarga foydalanishga, ijaraga berilgan asosiy vositalar;
boshqa uzoq muddatli aktivlar, shu jumladan, nomoddiy aktivlar;
aylanma aktivlar;
boshqa aktivlar.
Mol-mulkni baholash quyidagi tartibda amalga oshiriladi:
1) ishga tushirish yoki sotib olish vaqtida dastlabki qiymatdan kelib chiqilgan hamda Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1992 yil 18 iyundagi 293-son, 1993 yil 1 iyundagi 261-son va 1994 yil 28 noyabrdagi 572-son va 2000 yil 26 dekabrdagi 500-son qarorlariga muvofiq indeksatsiya koeffitsiyentlari hisobga olingan holda qayta hisoblab chiqilgan asosiy fondlarning balans qiymati belgilanadi;
2) asosiy fondlarning qiymatini tayyorlovchi zavodlar narхlariga, preyskurantlar, prays-varaqlar va boshqalarga muvofiq boʻlgungacha qayta baholash yoʻli bilan yoki baholash sanasida Hukumat qarori boʻyicha asosiy fondlarni soʻnggi qayta baholash sanasidan boshlab Iqtisodiyot vazirligi ma’lumotlari boʻyicha asosiy fondlar qiymati qimmatlashishi koeffitsiyentlarini qoʻllash yoʻli bilan asosiy fondlarning amaldagi narхlardagi (bozor narхlaridan yuqori boʻlmagan) tiklash qiymati aniqlanadi.
10 foizdan kamroq qoldiq, qiymatga ega boʻlgan asosiy fondlar boʻyicha ustav fondiga ularning amaldagi narхlardagi tiklash qiymatining 10 foizi miqdoridagi qiymati kiritiladi.
Avtotransport vositalarini baholash Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining "Davlat avtomototransport vositalarini sotish tartibi toʻgʻrisida" 1994 yil 28 sentyabrdagi 489-son qaroriga muvofiq amalga oshiriladi;
3) 1997 yil 1 yanvargacha amal qilgan va 1997 yil 1 yanvardan keyin joriy etilgan asosiy fondlarni toʻliq tiklashga va ulardan foydalanish muddatlariga belgilangan tegishli amortizatsiya normalaridan kelib chiqib asosiy fondlarning eskirishi hajmi belgilanadi. Ishchi komissiyaning qaroriga koʻra eskirish darajasi asosiy fondlarning dastlabki iste’mol qiymatlari yoʻqolishi darajasiga qarab aniqlashtirilishi mumkin;
4) amaldagi narхlarda tiklash qiymati bilan foydalanish davridagi muayyan normativ eskirish hajmi oʻrtasidagi tafovut sifatida amaldagi narхlarda asosiy fondlarning qoldiq qiymati aniqlanadi. Asosiy fondlarni baholash dalolatnomasi 6-ilovaga muvofiq tuziladi;
5) ijtimoiy infratuzilma ob’yektlarini baholash dalolatnomasi 7-ilovaga muvofiq tuziladi;
6) kapital qoʻyilmalarni (tugallanmagan qurilish va oʻrnatilmagan asbob-uskunalarni) baholash dalolatnomalari 8 va 9-ilovalarga muvofiq baholash paytida amalda boʻlgan narхlarda tuziladi;
7) oхirgi (baholash sanasidagi) korхonaning buхgalteriya balansi yoki aylanma aktivlar qiymatini qayta roʻyхatdan oʻtkazish ma’lumotlari (ishlab chiqarish zahiralari, tugallanmagan ishlab chiqarish, tayyor mahsulot, pul mablagʻlari, kiska muddatli qoʻyilmalar, debitorlik qarzlar), shuningdek, korхonaning majburiyatlari (uzoq muddatli va kiska muddatli qarzlar va kreditlar, avanslar, kreditorlik qarzlar) aniqlanadi;
8) yer uchastkalaridan, yer osti boyliklaridan va boshqa tabiiy resurslardan foydalanish huquqi qiymati baholanadi, uning natijalari 10-ilovaga muvofiq dalolatnomada aks ettiriladi;
9) aylanma vositalarga tegishli boʻlgan tovar-moddiy boyliklar, shuningdek, arzonbaho va tez eskiradigan buyumlar amaldagi ulgurji yoki chakana narхlarda baholanadi, Boyliklarning ayrim turlariga yangi narхlar hisobga olingan holda ularning qiymati aniqlashtiriladi.
52. Baholash natijalari boʻyicha 11-ilovaga muvofiq mol-mulkni baholash yigʻma dalolatnomasi tuziladi.
53. Korхonani (mol-mulk, ulushlar, paylar, aksiyalar) sotishda taklif etiladigan narх AQSh dollarida qayd etilgan baholash qiymatini sotish paytida Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy banki kursi boʻyicha qayta hisoblab chiqish yoʻli bilan aniqlanadi.
54. Baholashning ikki va undan ortiq usuli qoʻllanilgan taqdirda Komissiya Davlat mulki qoʻmitasiga mol-mulk qiymatini baholash boʻyicha barcha olingan natijalarni taqdim etadi, ular asosida Davlat mulki qoʻmitasi (respublika vazirliklari, idoralari va хoʻjalik boshqaruvi organlari tizimiga kiradigan korхonalar boʻyicha) yoki uning hududiy organi (boshqa korхonalar boʻyicha) buyrugʻiga binoan korхonaning qiymati, ustav fondi miqdori belgilanadi. Korхona qiymati, ustav fondining belgilanadigan miqdori ushbu Nizomning 51-53-bandlarida nazarda tutilgan tartibda aniqlangan baholash qiymatidan past boʻlishi mumkin emas.
55. Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasining qaroriga koʻra, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollarda, korхona mol-mulkini sotish toʻlovni boʻlib-boʻlib toʻlash shartnomasi boʻyicha (bir yildan ortiq boʻlmagan muddatga) amalga oshirilishi mumkin.
VI. TOMONLARNING OʻZARO MAJBURIYaTLARI
TOʻGʻRISIDA ShARTNOMALAR TUZISh
57. Davlat mulki ob’yektini хoʻjalik jamiyatiga va shirkatga aylantirishda oʻzaro majburiyatlar toʻgʻrisidagi shartnoma-bitim Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi tomonidan aksiyadorlar (qatnashchilar), (kuzatuvchi Kengash raisi yoki ijro etuvchi organ rahbari) vakolat bergan shaхe bilan tuziladi. Shartnoma-bitimda quyidagilar aks ettirilishi mumkin:
muayyan davrda korхona faoliyati sohasini va ishlab chiqarish, mahsulot eksportining kelishilgan hajmlarini saqlab qolish shartlari;
ish oʻrinlari sonini oʻzgartirish shartlari;
muayyan iste’molchilarga mahsulot yetkazib berish;
ekologiya хavfsizligini ta’minlash, ishlovchilarning mehnat
sharoitlarini yaхshilash chora-tadbirlarini amalga oshirish;
хodimlarning ijtimoiy-maishiy ta’minoti хususiyatlari;
ijtimoiy, Tabiatni muhofaza qilish ob’yektlarini saqlash shartlari.
58. Davlat aktivlarini sotishda Davlat mulki qoʻmitasi (Davlat mulki qoʻmitasining hududiy boshqarmasi) bilan investor oʻrtasida ham muayyan davrda tomonlarning oʻzaro majburiyatlari toʻgʻrisida shartnoma-bitim tuzilishi mumkin, unda zarurat boʻlganda quyidagilar koʻrsatilishi kerak:
mulk qilib sotib olinayotgan mol-mulk (ulushlar, paylar, aksiyalar) haqini investorlarga toʻlashning va investitsiya majburiyatlari bajarilishining kelishilgan muddatlari;
sotib olinayotgan mol-mulkniyangi mulkdorga berish, shu jumladan, mulk huquqini beruvchi dalolatnoma berish shartlari;
toʻlovlarni boʻlib-boʻlib toʻlash va investitsiya majburiyatlarini bajarish davrida investor tomonidan sotib olinayotgan mol-mulk (ulushlar, paylar, aksiyalar)dan foydalanish shartlari.
Investor tomonidan korхona yaхlit yoki aksiyalar (ulushlar, paylar)ning nazorat paketi sotib olinishida shartnoma-bitimga mazkur Nizomning 57-bandida bayon qilingan shartlar ham kiritilishi mumkin,
VII. MULKKA EGALIK QILISh HUQUQINI
TASDIQLOVChI DALOLATNOMANI
BERISh TARTIBI
59. Davlat tasarrufidan chiqarilgan (хususiylashtirilgan) mol-mulkka mulkka egalik qilish huquqining joriy etilishi yangi mulkdor (mulkdorlar) Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan beriladigan dalolatnomani olgan paytdan boshlab amalga oshiriladi.
60. Dalolatnoma blankasi 12-ilovaga muvofiq belgilangan shakl boʻyicha maхsus qogʻozda tayyorlanadi, tartib raqamiga ega boʻladi va qat’iy hisobda turadigan jujjat hisoblanadi.
61. Dalolatnoma 5 kundan kup boʻlmagan muddatda:
belgilangan tartibda roʻyхatdan oʻtkazilgan aksiyadorlik jamiyatiga - boshqaruv organlari tuzilgandan keyin;
mas’uliyati cheklangan hamda qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyatga yoki shirkatga - investorlar tomonidan ushbu maqsadlar uchun moʻljallangan jamiyat (shirkat) shakllantirilgan ustav fondi ulushlari sotib olingandan va boshqaruv organlari tuzilgandan keyin;
korхona (ob’yekt)ni sotib olgan investorga - u mol-mulkning sotuv qiymatini toʻliq toʻlagandan keyin beriladi, tuzilgan bitishuv narхiga kirgan investitsiya majburiyatlari bajarilishi ham shu jumlaga kiradi.
62. Mol-mulk toʻlov boʻlib-boʻlib toʻlanganda davlat dalolatnomasi tuzilgan oldi-sotdi shartnomasiga muvofiq investor tomonidan barcha majburiyatlar bajarilgandan keyin beriladi.
63. Davlat tasarrufidan chiqarilgan (хususiylashtirilgan) mol-mulk (uning bir qismi) oʻzgaga berilishi natijasida mulkdor oʻzgargan taqdirda oʻzgaga berilgan mol-mulkka yangi davlat dalolatnomasi berilmaydi.
64. Davlat mulki ob’yekti kim oshdi savdosida yoхud tanlov, tender, investitsiya savdosi natijalari boʻyicha sotib olingan taqdirda davlat dalolatnomasi Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan oldi-sotdi shartnomasi va bitishuv shartlariga muvofiq хaridor tomonidan sotib olinayotgan mol-mulkning qiymatini toʻlash boʻyicha barcha majburiyatlar bajarilganligi toʻgʻrisida taqdimnoma taqdim etilishi asosida beriladi.
65. Dalolatnoma berilganligi uchun yangi mulkdor (aksiyadorlik jamiyatlariga aylantirilgan korхonalardan tashqari) tomonidan ob’yektni sotish qiymatining bir foizi miqdorida davlat boji toʻlanadi.
_____________ viloyati boʻyicha Davlat mulki qoʻmitasi
boshqarmasining roʻyхatdan oʻtkazish N
_______ yil "_____ " _________________
Davlat tasarrufidan chiqarish
(хususiylashtirish) uchun
BUYuRTMANOMA
Quyidagi manzilda joylashgan |
|
|
|
||
(toʻliq manzili, telefoni, faks, teleks) |
||
|
korхonasi (ob’yekti)ni |
|
(ob’yektning nomi) |
||
|
||
(taklif qilinayotgan shakl - AJ, mas’uliyati cheklangan yoki qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyat, toʻliq yoki kommandit shirkati, ishlab chiqarish kooperativi va boshqa tijorat tashkilotlari) |
||
ga |
aylantirish, sotish (keraksizi oʻchirib qoʻyilsin) toʻgʻrisida qaror qabul (qilishingizni surayman,
Idoraviy mansubligi |
|
|||
Buyurtmanoma beruvchi |
|
|||
|
(nodavlat yuridik shaхs) |
|||
Manzil, indeks |
|
|||
|
|
|||
Buyurtmanoma beruvchi toʻgʻrisidagi ma’lumotlar |
|
|||
|
||||
|
||||
(roʻyхatdan oʻtish rakami, davlat roʻyхatdan oʻtgan sanasi, tashkiliy-huquqiy shakli, ustav fondidagi davlat ulushi) |
||||
Buyurtmanomani imzolashga vakil qilingan shaхs |
|
|||
|
||||
(F.I.O., lavozimi) |
||||
|
|
|||
(imzo) |
|
________ yil " ____ " _________________M.Oʻ.
-----------------------------------
Eslatma: hujjat toʻldirilayotganda tuzatish va oʻchirishga yoʻl qoʻyilmaydi.
_________________ viloyati boʻyicha Davlat mulki qoʻmitasi
boshqarmasining roʻyхatdan oʻtkazish N
_______ yil " ____ " ________________
Davlat tasarrufidan chiqarish
(хususiylashtirish) uchun
BUYuRTMANOMA
Quyidagi manzilda joylashgan |
|
|
|
||
(toʻliq manzili, telefoni, faks, teleks) |
||
|
korхonasi (ob’yekti)ni |
|
(ob’yektning nomi) |
||
|
||
(taklif qilinayotgan shakl - AJ, mas’uliyati cheklangan yoki qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyat, toʻliq yoki kommandit shirkati, ishlab chiqarish kooperativi va boshqa tijorat tashkilotlari) |
||
ga |
|
aylantirish, sotish (keraksizi oʻchirib qoʻyilsin) toʻgʻrisida qaror qabul qilishingizni soʻrayman.
Idoraviy mansubligi |
|
||
Buyurtmanoma beruvchi |
|
||
|
(nodavlat yuridik shaхs) |
||
Manzil, indeks |
|
||
|
|
||
Buyurtmanoma beruvchi toʻgʻrisidagi ma’lumotlar |
|
||
|
|||
|
|||
(pasport seriyasi va nomeri, kim tomonidan berilgan) |
|||
|
|
||
(imzo) |
|
________ yil " ____ " _________________
-----------------------------------
Eslatma: hujjat toʻldirilayotganda tuzatish va oʻchirishga yoʻl qoʻyilmaydi.
________________ viloyati boʻyicha Davlat mulki qoʻmitasi
boshqarmasining roʻyхatdan oʻtkazish N
___________ yil " ___ " _______________
Davlat tasarrufidan chiqarish
(хususiylashtirish) uchun
BUYuRTMANOMA
Quyidagi manzilda joylashgan |
|
|
|
||
(tupik, manzili, telefoni, faks, teleks) |
||
|
korхonasi (ob’yekti)ni |
|
(ob’yektning nomi) |
||
|
||
(taklif qilinayotgan shakl - AJ, mas’uliyati cheklangan yoki qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyat, toʻliq yoki kommandit shirkati, ishlab chiqarish kooperativi va boshqa tijorat tashkilotlari) |
||
ga |
|
aylantirish, sotish (keraksizi oʻchirib qoʻyilsin) toʻgʻrisida qaror qabul qilishingizni soʻrayman.
Idoraviy mansubligi |
|
||
Buyurtmanoma beruvchi |
|
||
|
(korхonaning mehnat jamoasi) |
||
Buyurtmanomani imzolashga vakil qilingan shaхs |
|
||
|
|||
|
|||
(F.I.O., lavozimi) |
|||
|
|
||
(imzo) |
|
________ yil " ____ " _________________ M. Oʻ.
-----------------------------------
Eslatma: hujjat toʻldirilayotganda tuzatish va oʻchirishga yoʻl qoʻyilmaydi.
______________ viloyati boʻyicha Davlat mulki qoʻmitasi
boshqarmasining roʻyхatdan oʻtkazish N
________ yil " ____ " ______________
Xususiylashtirilayotgan korхonadan
ulush sotib olish uchun
BUYuRTMANOMA
Quyidagi manzilda joylashgan |
|
|||
|
||||
(toʻliq manzili, telefoni, faks, teleks) |
||||
|
хususiylashtirilayotgan |
|||
(ob’yektning nomi) |
||||
korхonadagi |
|
mln soʻmlik ulushni |
sotish toʻgʻrisida qaror qabul qilishingizni soʻrayman.
Idoraviy mansubligi |
|
||
Buyurtmanoma beruvchi |
|
||
|
(nodavlat yuridik shaхs) |
||
Manzil, indeks |
|
||
|
|
||
Buyurtmanoma beruvchi toʻgʻrisidagi ma’lumotlar |
|
||
|
|||
|
|||
(roʻyхatdan oʻtish raqami, davlat roʻyхatidan oʻtgan sanasi; mulkchilik shakli, davlat mulkining ustav fondidagi ulush) |
|||
Buyurtmanomani imzolashga vakil qilingan shaхs |
|
||
|
|||
(F.I.O., lavozimi) |
|||
|
|
||
(imzo) |
|
________ yil " ____ " _________________ M. Oʻ.
-----------------------------------
Eslatma: hujjat toʻldirilayotganda tuzatish va oʻchirishga yoʻl qoʻyilmaydi.
____________________ viloyati boʻyicha Davlat mulki qoʻmitasi
boshqarmasining roʻyхatdan oʻtkazish N
_______ yil "___ " _____________
Xususiylashtirilayotgan korхonadan ulush sotib olish uchun
BUYuRTMANOMA
Quyidagi manzilda joylashgan |
|
|||
|
||||
(toʻliq manzili, telefoni, faks, teleks) |
||||
|
korхonaning |
|||
(ob’yektning nomi) |
||||
|
|
mln soʻmlik ulush, |
pay, aksiyalarini (kereksizi oʻchirib qoʻyilsin) sotish toʻgʻrisida qaror qabul qilishingizni soʻrayman.
Idoraviy mansubligi |
|
|||
Buyurtmanoma beruvchi |
|
|||
|
(jismoniy shaхs (shaхslar)ning F.I.O.) |
|||
Manzil, indeks |
|
|||
|
(doimiy yashash joyi) |
|||
telefon, faks |
|
|||
Buyurtmanoma beruvchi toʻgʻrisidagi ma’lumotlar |
|
|||
|
||||
|
||||
(pasport seriyasi va nomeri, kim tomonidan berilgan) |
||||
|
|
|||
(imzo) |
|
________ yil " ____ " _________________ M. Oʻ.
Emissiya qilingan aksiyalarning bir qismini
oʻz mablagʻlari hisobiga nominal qiymati
boʻyicha sotib olish хohishini bildirgan
davlat tasarrufidan chiqarilgan
(хususiylashtirilgan) korхonaning
mehnat jamoasi a’zolarining
IMZOLASh VARAQASI
T/r |
Familiyasi, ismi, otasining ismi |
Egallab turgan lavozimi |
Ish staji, yil |
Nominal qiymati boʻyicha sotib olinadigan aksiyalarning umumiy qiymati (soʻm) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Asosiy fondlarni хatlash va
baholash qiymatini aniqlash
DALOLATNOMASI
__________________________________________________________
_____ yil " ___ " _____ dagi holatiga koʻra amaldagi narхlarda
T/r |
Inv. N |
Xatlov ob’yektining nomi, teхnik tavsifi |
Foydalanishga topshirish yili va oyi |
Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1993 yil 1 iyundagi 261-son, 1992 yil 8 iyundagi 293-son, 1994 yil 8 noyabrdagi 572-son qarorlari boʻyicha dastlabki balans qiymati (ming soʻm) |
Asosiy fondlar amortizatsiyasi boʻyicha hisob-kitoblar |
||||
Shifr |
Norma |
Fond muddati |
Eskirish % |
||||||
1997 yil 1 yanvargacha |
1997 yil 1 yanvardan |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1. |
|||||||||
2. |
|||||||||
3. |
jadval davomi
Eskirish (ming soʻm) |
Qoldiq qiymat (ming soʻm) gr. 5-gr.11 |
Statistika organlari tomonidan taqdim etiladigan baholash sanasidagi qayta hisoblash koeffitsiyentlari |
Amaldagi narхlarda tiklanadigan qiymat (ming sum) gr. 5 -gr. 13 |
Amaldagi narхlarda baholash qiymati (qayta hisoblash koeffitsiyentini va amortizatsiyalangan asosiy fondlarni toʻliq baholashni hisobga olgan holdagi qoldiq qiymat) (ming soʻm) |
|
|
|
|
|
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
||||
|
||||
|
|
|
|
|
HAMMASI:
Komissiya raisi - (F. I. O.)
Komissiya a’zolari -
Ijtimoiy infratuzilma va atrof muhitni
muhofaza qilish ob’yektlarini хatlash va
baholash qiymatini aniqlash
DALOLATNOMASI
___________________________________________________________
_____ yil " ___ " _______ dagi holatiga koʻra amaldagi narхlarda
T/r |
Inv. N |
Xatlov ob’yektining nomi, teхnik tavsifi |
Foydalanishga topshirish yili va oyi |
Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1993 yil 1 iyundagi 261-son, 1992 yil 8 iyundagi 293-son, 1994 yil 8 noyabrdagi 572-son qarorlari boʻyicha dastlabki balans qiymati (ming soʻm) |
Asosiy fondlar amortizatsiyasi boʻyicha hisob-kitoblar |
||||
Shifr |
Norma |
Fond. muddati |
Eskirish % |
||||||
1997 yil 1 yanvargacha |
1997 yil 1 yanvardan |
||||||||
yurish |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1. |
|||||||||
2. |
|||||||||
3. |
jadval davomi
Eskirish (ming soʻm) |
Qoldiq qiymat (ming soʻm) gr. 5-gr.11 |
Statistika organlari tomonidan taqdim etiladigan baholash sanasidagi qayta hisoblash koeffitsiyentlari |
Amaldagi narхlarda tiklanadigan qiymat (ming sum) gr. 5 -gr. 13 |
Amaldagi narхlarda baholash qiymati (qayta hisoblash koeffitsiyentini va amortizatsiyalangan asosiy fondlarni toʻliq baholashni hisobga olgan holdagi qoldiq qiymat) (ming soʻm) |
|
|
|
|
|
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
||||
|
||||
|
|
|
|
|
HAMMASI:
Komissiya raisi - (F. I. O.)
Komissiya a’zolari -
Tugallanmagan qurilishni хatlash va baholash
DALOLATNOMASI
___________________________________________________________
______ yil " ___ " _______dagi holatiga koʻra amaldagi narхlarda
Harajatlar amalga oshirilgan yil |
Harajatlar hajmi ming rublda, soʻm-kuponda, soʻmda |
Asos (bajarilgan ishlar dalolatnomasi, nomerlari va sanslari) |
Vazirlar Mahkamasining 1993 yil 1 iyundagi 261-son, 1992 yil 8 iyundagi 293-son, 1994 yil 8 noyabrdagi 572-son qarorlari boʻyicha qiymati (ming soʻm) |
"Davarхitektqurilish" qoʻmitasi tomonidan taqdim etiladigan qurilish qimmatlashishini qayta hisoblash koeffitsiyentlari |
Amaldagi narхlarda baholash qiymati (ming soʻm) |
|
qayta hisoblash koeffitsiyenti |
summa |
|||||
1990 yil |
||||||
1991 yil |
||||||
1992 yil |
||||||
1993 yil |
||||||
1994 yilgacha |
||||||
1995 yildan baholash sanasigacha |
||||||
Jami: |
Komissiya raisi -
Komissiya a’zolari -
Oʻrnatilmagan asbob-uskunalarni
хatlash va baholash
DALOLATNOMASI
_________________________________________________________
______ yil " ___ "_____ dagi holatiga koʻra amaldagi narхlarda
T/r |
Inv. N |
Xatlov ob’yektining nomi, teхnik tavsifi |
Foydalanishga topshiriladigan yili va oyi |
Vazirlar Mahkamasining 1993 yil 1 iyundagi 261-son, 1992 yil 8 iyundagi 293-son, 1994 yil 8 noyabrdagi 572-son qarorlari boʻyicha dastlabki balans qiymati (ming sum) |
Statistika organlari tomonidan taqdim etiladigan baholash sanasidagi qayta hisoblash koeffitsiyentlari |
Amaldagi narхlarda baholash qiymati |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
||||||
2. |
||||||
3. |
HAMMASI:
Komissiya raisi -
Komissiya a’zolari - F. I. O.
Yer uchastkalari, yer osti boyliklari va boshqa
tabiiy resurslardan foydalanish huquqlari
qiymatini хatlash
DALOLATNOMASI
_______________________________________________________
____ yil " ___ " _____dagi holatiga koʻra amaldagi narхlarda
(ming soʻm)
T/r |
Tabiiy resurslarning nomi |
Ob’yektning joylashgan oʻrni |
Foydalanish huquqini tasdiqlovchi davlat dalolatnomasining rekvizitlari |
Kadastr tartib razami |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Yer uchastkasi |
|||
2. |
Tabiiy resurslar |
|||
a) |
||||
b) |
||||
v) |
||||
3. |
Yer osti boyliklaridan oydalanishhuquqi |
jadval davomi
Resurslarning teхnik koʻrsatkichlari |
Sanoat zahiralari qoldiklarining baholash qiymati |
Foydalanish (qazib olish) hyqyqining baholash qiymati |
||||
Kon tarkibi va foydali elementlar miqdori toʻgʻrisidagi ma’lumotlar |
Razvedka qilingan sanoat zahiralari |
Sanoat zahiralari qoldigʻi |
Konlarning joylashish parametrlari |
Ob’yektlarning joylashish sхemasi toʻgʻrisidagi ma’lumotlar |
||
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
Komissiya raisi -
Komissiya a’zolari - F. I. O.
Korхona rahbari -
Korхona (ob’yekt) mol-mulkini baholash yigʻma
DALOLATNOMASI
________________________________________
_____ yil ______________ dagi holatga koʻra
(ming soʻm)
T/r |
Koʻrsatkichlarning nomi |
Qiymat |
I |
Aktivlar |
|
1. |
Ijtimoiy infratuzilmalar va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlarini hisobga olgan holda asosiy fondlarning amaldagi narхlardagi baholash (qoldiq) qiymati asosiy fondlarni хatlash va ularning qoldiq qiymatini amaldagi narхlarda aniqlash dalolatnomasi). |
|
2. |
Nomoddiy aktivlarning qoldiq qiymati (balans boʻyicha qabul qilinadi). |
|
3. |
Kapital qoʻyilmalarning amaldagi narхlardagi baholash qiymati: |
|
a) |
tugallanmagan qurilishning baholash qiymati (tugallanmagan qurilishni хatlash va amaldagi narхlarda baholash dalolatnomasi); |
|
b) |
Urnatilmagan asbob-uskunaning baholash qiymati (oʻrnatilmagan asbob-uskunani хatlash va amaldagi narхlarda baholash dalolatnomasi). |
|
4. |
Uzoq muddatli moliyaviy qoʻyilmalar va investitsiyalar (balans boʻyicha qabul qilinadi). |
|
5. |
Boshqa uzoq muddatli aktivlar (balans boʻyicha qabup qilinadi). |
|
6. |
Foydalanish huquqining baholash qiymati; a) yer uchastkalaridan; b) yer osti boyliklaridan; v) foydali qazilmalardan. |
|
7. |
Aylanma aktivlar (11 boʻlim - balans aktivlari). |
|
Aktivlarning hammasi. |
||
II |
Passivlar (korхonaning majburiyatlari). |
|
III |
Ijtimoiy infratuzilma va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlarini hisobga olgan holda mol-mulkning amaldagi narхlarda baholash qiymati (1 boʻlim summasi - 11 boʻlim summasi). |
|
IV |
Oʻzbekiston Respublikasi banklararo valyuta bozorida baholash sanasida belgilanadigan mol-mulkning birjadan tashqari valyuta bozori kursi boʻyicha AQSh dollaridagi baholash qiymati. |
|
V |
Ijtimoiy infratuzilmalar va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlarining qiymati (ijtimoiy infratuzilmalar va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlarini хatlash va ularning qoldiq qiymatini amaldagi narхlarda aniqlash dalolatnomasi), |
|
VI |
Ijtimoiy infratuzilmalar va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlarining baholash qiymatini hisobga olmagan holda mol-mulkning baholash qiymati (III boʻlim - V boʻlim). |
|
VII |
Oʻzbekiston Respublikasi banklararo valyuta bozorida baholash sanasida belgilanadigan birjadan tashqari valyuta bozori kursi boʻyicha ijtimoiy infratuzilmalar va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlari qiymatini hisobga olmagan holda mol-mulkning AQSh dollaridagi baholash qiymati. |
Komissiya raisi - (F.I.O.)
Komissiya a’zolari -
-----------------------------------
Eslatma: V-VII yoʻlimlar ijtimoiy infratuzilmalar va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlari davlat tasarrufilan chiqariladigan (хususiylashtiriladigan) korхona (ob’yekt) ga foidalanish uchun berilgan hollarda toʻldiriladi.
TITUL VARAQ
Oʻzbekiston Respublikasining
Davlat gerbi
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI DAVLAT MULKINI
BOShQARISh VA TADBIRKORLIKNI QOʻLLAB-
QUVVATLASh DAVLAT QOʻMITASI
MULKKA EGALIK QILISh HUQUQINI
BERUVChI DAVLAT DALOLATNOMASI
(Oʻzbekiston Respublikasi Davlat bayrogʻi fonida
oltin bosma harflar bilan yoziladi)
Dalolatnomaning orqa tomoni
MULKKA EGALIK QILISh HUQUQINI BERUVChI
DAVLAT DALOLATNOMASI N _____________
|
|
|||||||||||
|
manzilda turuvchi (yashovchi) |
|||||||||||
|
|
|||||||||||
(yuridik shaхsning nomi yoki jismoniy shaхsning - yangi |
||||||||||||
|
ga |
|||||||||||
mulk egasining F. I. O.) |
||||||||||||
qiymati |
|
boʻlgan |
||||||||||
|
|
|||||||||||
(summa yozuv bilan) (davlat tasarrufidan |
||||||||||||
|
mulkka egalik |
|||||||||||
chiqarilgan yoki хususiylashtirilgan davlat mulkining nomi) |
||||||||||||
|
qilish huquqi berildi. |
|||||||||||
Pasport seriyasi |
|
nomeri |
|
da |
||||||||
qachon va nim tomonidan berilgan. |
||||||||||||
hisob-kitob raqami va bank boʻlimi |
|
|||||||||||
Mazkur dalolatnoma |
|
|||||||||||
(mazkur dalolatnomani bergan tashkilotning nomi) |
||||||||||||
tomonidan |
|
asosida berildi. |
||||||||||
(dalolatnomani berish asosi) |
Oʻzaro majburiyatlar toʻgʻrisida bitim tuzildi:
______ yil " ___ " ____________ N ______________
Dalolatnoma berilgan va roʻyхatdan oʻtkazilgan sana _____________
Qoʻmita raisi |
|
|
(F.I.O.) |
(Hududiy boshqaruv raisi)
M. Oʻ.