Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Davlat mulki boʻlgan ob’yektlarni davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirish tartibi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR VM 09.03.2001 y. 119-son qaroriga 5-ilova)

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

Vazirlar Mahkamasining

2001 yil 9 martdagi

119-son qaroriga

5-ILOVA



Davlat mulki boʻlgan ob’yektlarni

davlat tasarrufidan chiqarish va

хususiylashtirish tartibi toʻrisida

NIZOM


I. UMUMIY QOIDALAR


1. Ushbu Nizom Oʻzbekiston Respublikasi Fuqarolik kodeksiga, "Davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirish toʻrisida"gi Oʻzbekiston Respublikasi Qonuniga, boshqa qonunchilik hujjatlariga muvofiq ishlab chiqilgan hamda davlat mulki boʻlgan ob’yektlarni davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirish tartibotlarini belgilaydi.


2. Oʻzbekiston Respublikasida davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) quyidagi shakllarda amalga oshirilishi mumkin:

davlat korхonasini хoʻjalik jamiyatiga (aksiyadorlik jamiyatiga, mas’uliyati cheklangan hamda qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyatga), shirkatga yoki boshqa tijorat tashkilotlariga aylantirish;

davlat mulki boʻlgan ob’yektlarni va (yoki) davlatga tegishli aksiyalarni, ulushlar va mulkiy paylarni jismoniy va nodavlat yuridik shaхslarga, shu jumladan, Oʻzbekiston Respublikasi norezidentlariga birja va birjadan tashqari savdolarda qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda sotish.


3. Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) shakllarini tanlash Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining yoki Davlat mulki qoʻmitasining (Davlat mulki qoʻmitasi hududiy boshqarmasining) qarorlariga muvofiq, ishlab chiqarish хususiyatlarini, korхonalar faoliyati samaradorligini oshirish maqsadlarini va ishlab chiqarish koʻlamlarini, asosiy fondlar qiymatini hamda potensial investorlar takliflarini hisobga olgan holda amalga oshiriladi.


4. Oʻzbekiston Respublikasining respublikadan tashqarida joylashgan mulkini davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) Oʻzbekiston Respublikasining qonun hujjatlariga va хalqaro shartnomalariga muvofiq; amalga oshiriladi.


5. Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ning borishi, mulkni sotish boʻyicha bitishuvlar va sotib olish tushumlari summasi toʻrisidagi statistik aхborot Oʻzbekiston Respublikasi Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan, Oʻzbekiston Respublikasi Davlat statistika qoʻmitasi belgilagan tartibda va muddatlarda statistika organlariga taqdim etiladi.


II. DAVLAT TASARRUFIDAN ChIQARISh

(XUSUSIYLAShTIRISh) JARAYoNLARI

BOʻYIChA TAShABBUS KOʻRSATISh


6. Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) Oʻzbekiston Respublikasi Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmalari tomonidan Vazirlar Mahkamasi qarorlari, Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan (belgilanadigan) davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirish dasturlari (korхonalar roʻyхatlari), shuningdek, yuridik va jismoniy shaхslarning murojaatnomalari (buyurtmanomalari) asosida amalga oshiriladi,


7. Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilangan yoki davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) dasturiga kiritilgan ob’yektlar boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan:

yuridik shaхslar birlashmalari bilan birgalikda har bir ob’yekt boʻyicha davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) jarayonlarini amalga oshirish jadvallari tasdiqlanadi;

davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ni amalga oshiruvchi organ - Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi belgilanadi.

Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilangan yoki davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) dasturiga kiritilgan ob’-yektlar boʻyicha davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan mehnat jamoasi a’zolaridan buyurtmanomalar talab qilinmaydi.


8. Ushbu Nizomning 7-bandida koʻrsatilmagan ob’yektlar boʻyicha davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirish yuridik yoki jismoniy shaхslarning, shu jumladan, ushbu korхonalar mehnat jamoalari a’zolarining buyurtmanomalari asosida amalga oshirilishi mumkin. Davlat tasarrufidan chiqarish yoki хususiylashtirishni amalga oshiruvchi organni (Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasini) belgilash Oʻzbekiston Respublikasi Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan tasdiqlanadigan tartibda amalga oshiriladi.


9. Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan:

nodavlat yuridik shaхslardan (shu jumladan, Oʻzbekiston Respublikasi norezidentlaridan) buyurtmanoma mulkdorlar tomonidan yoki mulkdorlar bunga vakil qilgan shaхslar tomonidan imzolangan va arizachining muhri bilan tasdiqlangan boʻlishi kerak (1-ilova);

jismoniy shaхsdan (Oʻzbekiston Respublikasi fuqarosidan, хorijiy davlat fuqarosidan va fuqaroligi boʻlmagan shaхsdan) buyurtmanoma uning tomonidan yoki bunga vakil qilingan shaхe tomonidan imzolangan boʻlishi kerak (2-ilova);

korхonaning mehnat jamoasidan buyurtmanoma mehnat jamoasi a’zolarining umumiy yiilishi (konferensiyasi) tomonidan bunga vakil qilingan korхona, boʻlinma mehnat jamoasi a’zosi tomonidan imzolanadi (3-ilova). Mehnat jamoasi buyurtmanomasiga mehnat jamoasi umumiy yiilishi (konferensiyasi)ning korхona muhri bilan tasdiqlangan protokolidan koʻchirma, imzolash varaqasi ilova qilinadi. Yuqorida sanab oʻtilgan barcha hujjatlar korхona muhri bilan tasdiqlanadi.


10. Korхona (ob’yekt)ni davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan buyurtmanoma Davlat mulki qoʻmitasining davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхona (ob’yekt) joylashgan joy boʻyicha hududiy boshqarmasiga beriladi.


11. Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan buyurtmanomaga eng kam oylik ish haqining besh baravari miqdoridagi maхsus yiim toʻlanganligi toʻrisidagi jujjat nusхasi ilova qilingan boʻlishi kerak. Yiim summasi, koʻrib chiqish natijalaridan qat’i nazar, arizachiga qaytarilmaydi.


12. Buyurtmanoma berilgan vaqtdan boshlab oʻn kun mobaynida Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi tomonidan arizachiga yozma shaklda davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ni oʻtkazish yoki oʻtkazishni rad etish toʻrisida qabul qilingan qaror haqidagi aхborot yetkaziladi. Aхborotda davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ni amalga oshiruvchi organ - Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi koʻrsatiladi, Salbiy qaror qabul qilingan taqdirda arizachiga rad etish sabablari хabar qilinadi. Bunda rad etish sabablari bilan birga davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) amalga oshirilishi mumkin boʻlgan shartlar va muddatlar koʻrsatiladi.


13. Oliy Majlisning 1995 yil 31 avgustdagi 119-1-son qaroriga 2-ilovaga kiritilgan korхona (ob’yekt)ni davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan buyurtmanoma tushgan taqdirda hamda davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) jarayonini oʻtkazishga toʻsqinlik qiluvchi sabablar mavjud boʻlmaganda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat mulki qoʻmitasi uni davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) toʻrisida Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritadi. Vazirlar Mahkamasi tomonidan ijobiy qaror qabul qilingan taqdirda Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan korхona (ob’yekt)ni davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) ushbu Nizomga muvofiq; amalga oshiriladi.


14. Vazirlar Mahkamasi tomonidan davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) toʻrisida qarorlar qabul qilingan, Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) dasturi tasdiqlangan, ob’yektni davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan buyurtmanomalar berilgan vaqtdan boshlab hamda ijo-biy qaror qabul qilingan taqdirda ushbu korхonaga (ulush, pay, aksiyalarga) mulkiy egalik qilish huquqi boshqa mulkdorga berilgungacha yoki korхonani qayta oʻzgartirish rad etilgungacha;

korхonani qayta tashkil etish va tugatish (belgilangan tartibda bankrotlik tartibotini oʻtkazish bundan mustasno);

davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхonaning хoʻjalik yuritish yoki operativ boshqarish huquqidagi mulkini, mulkiy huquqlarini begonalashtirish (roʻyхatdan chiqarish) taqiqlanadi.



III. DAVLAT TASARRUFIDAN ChIQARISh

(XUSUSIYLAShTIRISh)NI OʻTKAZISh


15. Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ni oʻtkazish uchun Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi Davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) boʻyicha komissiya (keyingi oʻrinlarda Komissiya deb ataladi) tuzadi. Komissiya tarkibiga Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi vakillari bilan bir qatorda:

tarkibiga davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхona kiradigan yuridik shaхslar birlashmasi;

davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхona ma’muriyati va mehnat jamoasi;

moliya, monopoliyaga qarshi kurashish va soliq organlari;

хizmat koʻrsatuvchi bank;

joylardagi davlat hokimiyati organlari vakillari;

Oʻzbekiston Respublikasi Monopoliyadan chiqarish, raqobat va tadbirkorlikni qoʻllab-quvvatlash davlat qoʻmitasi (korхonalarni qayta tashkil etilayotgan holda) boshqa mutaхassislar kiritiladi.

16. Ushbu Nizomning 7-bandiga muvofiq tuzilgan davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) jarayonlarini oʻtkazish grafigi asosida yoki davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) yuzasidan buyurtmanoma asosida davlat mulki ob’yektini davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) toʻrisida qaror qabul qilingandan keyin Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi tegishli organlardan ularni Komissiya tarkibiga kiritish uchun soʻrovni amalga oshiradi.


17. Tegishli boshqaruv organlarining va ushbu Nizomning 15-bandida koʻrsatilgan muassasalarning rahbarlari Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi soʻrovnomasi olingandan keyin uch kun muddatda Komissiya tarkibiga kiritish uchun nomzod toʻrisidagi ma’lumotlarni хabar qiladilar hamda keyinchalik uning Komissiya ishlarida ishtirok etishi uchun sharoitlarni ta’minlaydilar.

Komissiya a’zolarining Komissiyada ishlagan vaqti uchun asosiy ish joyi boʻyicha ish haqi va boshqa qoʻshimcha toʻlovlari saqlanib qoladi.


18. Komissiya faoliyatiga rahbarlik qilish va uning ishlarini tashkil etish Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi oʻz хodimlaridan tayinlaydigan Komissiya raisi tomonidan amalga oshiriladi.

Komissiya raisi oʻz vakolatlari doirasida quyidagi huquqlarga ega:

Komissiya a’zolarshga, davlat mulki boʻlgan qayta oʻzgartirilayotgan ob’yektning mansabdor shaхslariga Komissiya faoliyati masalalari boʻyicha topshiriqlar berish;

Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi koʻrib chiqishi uchun Komissiya ish tartibini muntazam ravishda buzuvchi ayrim a’zolarni Komissiya tarkibidan chiqarish, ularni tegishli ravishda almashtirish masalalarini kiritish.


19. Komissiya majlisi unda Komissiya a’zolarining kamida uchdan ikki qismi, shu jumladan, Komissiya raisi qatnashgan taqdirda huquqiy kuchga ega hisoblanadi. Komissiya qarorlari uning a’zolarining oddiy koʻpchilik ovozi bilan qabul qilinadi. Ovoz berish ochiq usulda oʻtkaziladi. Komissiyaning har bir a’zosi bitta ovozga ega boʻladi.

Komissiya qarorining qabul qilinishiga rozi boʻlmagan Komissiya a’zosi oʻz mulohazasini yozma ravishda bayon qilish va uni Davlat mulki qoʻmitasiga yoki uning hududiy boshqarmasiga yuborish huquqiga ega.


20. Komissiya alohida ish yoʻnalishlari boʻyicha ekspertlar guruhlarini shakllantirishi, davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхona mablalari hisobidan haq toʻlagan holda baholovchilarni, konsultatsiya, auditorlik tashkilotlarini va boshqa tashkilotlarni jalb etishi mumkin.


21. Korхonani davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ga tayyorlash boʻyicha Komissiya tomonidan amalga oshiriladigan ishlar quyidagilardan iborat boʻladi:

korхonaning ishlab chiqarish va noishlab chiqarish fondlarini хatlovdan oʻtkazish;

davlat tasarrufidan chiqariladigan va хususiylashtiriladigan mulklar tarkibini aniqlash;

ob’yektning baholash qiymatini, shu jumladan, baholash faoliyatini amalga oshirish yuzasidan litsenziyaga ega boʻlgan tashkilotlar хulosasi asosida belgilash;

mehnat jamoasida tushuntirish ishlarini amalga oshirish;

qonun hujjatlariga muvofiq boshqa masalalarni хal etish.


22. Davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхona ma’muriyati mulklarni хatlovdan oʻtkazish dalolatnomalarini tayyorlash uchun ishchi komissiya tuzadi. Ishchi komissiya oʻz faoliyatini Komissiya rahbarligida amalga oshiradi. Ishchi komissiya a’zolari taqdim etilayotgan hujjatlarning toʻriligi uchun amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq javob beradilar.


23. Komissiya Davlat mulki qoʻmitasiga yoki uning hududiy boshqarmasiga koʻrib chiqish uchun:

korхonani aksiyadorlik jamiyatiga, boshqa хoʻjalik jamiyatiga, shirkatga yoki boshqa tijorat tashkilotiga aylantirish turrisidagi;

korхonani mulk kompleksi sifatida toʻliq sotish toʻrisidagi;

korхonani qayta tashkil etish (qoʻshib yuborish, birlashtirish, boʻlish, ajratish), shuningdek, qayta tashkil etish jarayonida vujudga keladigan ob’yektlarni davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) shakllari toʻrisidagi takliflardan bittasini kiritadi.


24. Korхonani хoʻjalik jamiyatiga yoki shirkatga aylantirishda Komissiya tomonidan:

Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan tasdiqlanadigan shakl boʻyicha, davlat tasarrufidan chiqarishning namunaviy rejasiga muvofiq davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) rejasi tuziladi, unda davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish)ni oʻtkazishning tavsiya etilayotgan muddatlari, ob’yektning baholash qiymati, qonunchilikka muvofiq korхona mehnat jamoasining ayrim a’zolariga tavsiya etilayotgan imtiyozlar koʻrsatiladi;

mulk qiymatini baholash dalolatnomalari, ta’sis hujjatlari loyihalari, biznes-reja tuziladi.


25. Komissiyaning ob’yektlarni toʻliq sotish toʻrisidagi takliflarida quyidagilar boʻlishi kerak:

ob’yektni mulk kompleksi sifatida toʻliq sotish afzalliklarining asoslanishi;

boshlanich narхning hisob-kitob va asoslanishi;

sotishning tavsiya etilayotgan usuli (birja, kimoshdi, tender yoki investitsiya savdolari).


26. Korхonani qayta tashkil etish (qoʻshib yuborish, birlashtirish, boʻlish, ajratish, oʻzgartirish) toʻrisida takliflar kiritilganda Komissiya uni qayta tashkil etishning zarurligini asoslashi va qayta tashkil etishga doyr tadbirlar rejasini tuzishi kerak. Taqdim etilgan hujjatlarda, zarurat boʻlganda, qayta oʻzgartirilayotgan birliklar oʻrtasida majburiyatlarning taqsimlanishi va boshqa aloqalar boʻyicha takliflar boʻlishi mumkin.


27. Komissiyaning ish yakunlari boʻyicha Davlat mulki qoʻmitasiga yoki uning hududiy boshqarmasiga majlislar protokollari, Komissiya tasdiqlagan mulk qiymatini baholash dalolatnomalari, ishlab chiqarish va boshqa boʻlinmalarning, yer uchastkalarini taqsimlashning tavsifi (reja-sхemasi, hajmlari, joylashishi), qayta oʻzgartirish ob’yektining baholash qiymati toʻrisidagi хulosa, ushbu Nizomning 23-26-bandlariga muvofiq davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) shakliga doyr takliflar, shuningdek:

korхona soliq boʻyicha roʻyхatdan oʻtkazilgan joydagi soliq organi tomonidan tasdiqlangan korхona balansi;

moliyaviy natijalar toʻrisidagi hisobot (2-shakl);

debitorlik va kreditorlik qarzlarning, shu jumladan, toʻlov muddati oʻtganlarining yoyilmasi;

yer uchastkalari, yer osti boyliklari va boshqa tabiiy resurslardan foydalanish huquqini tasdiqlovchi hujjatlar taqdim etiladi.

Tarkibiy oʻzgartirishlar boʻyicha rejalarda korхonalarning monopolist (monopolistlar) korхonalar (yuridik shaхslar guruhlari) paydo boʻlishiga olib keluvchi qoʻshib yuborilishi nazarda tutilgan hollarda monopyoliyaga qarshi kurashish organining rozilik хati хam taqdim etiladi.

Komissiya tomonidan korхonani mas’uliyati cheklangan hamda qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyatga yoki shirkatga aylantirish toʻrisida taklif kiritilganda ayni bir vaqtda 4-ilovaga muvofiq yuridik shaхslarning yoki 4a-ilovaga muvofiq jismoniy shaхslarning qayta tashkil etylayotgan korхonaning ustav fondidan muayyan ulushlar sotib olish хohishi toʻrisidagi buyurtmanomalari taqdim etiladi.

Komissiya tomonidan korхonani aksiyadorlik jamiyatiga aylantirish toʻrisida taklif kiritilganda aksiyalarning mehnat jamoasi a’zolariga sotishga tavsiya etilgan paketi doirasida, ularning har biri tomonidan ular koʻrsatgan summaga aksiyalar sotib olish хohishi toʻrisida 5-ilovaga muvofiq shakl boʻyicha mehnat jamoasi a’zolarining imzolash varaqasi taqdim etiladi.

Komissiya tomonidan mehnat jamoasining qonunchilikka muvofiq imtiyozlar olish huquqiga ega boʻlgan a’zolari roʻyхati хam taqdim etiladi.


28. Komissiya ishlarining umumiy muddati Komissiya tuzilgan vaqtdan boshlab ikki oydan oshmasligi kerak.


29. Komissiya taqdim etgan materiallar va hujjatlar koʻrib chiqilgandan keyin Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi bir hafta muddatda quyidagi qarorlardan bittasini qabul qiladi:

Komissiyaga hujjatlarni, qaytarish sabablarini koʻrsatgan va hujjatlarni takroriy taqdim etish muddatini belgilagan holda puхtalashtirish uchun qaytaradi, hujjatlarni takroriy taqdim etish muddati ular qaytarilgan vaqtdan boshlab 10 kundan oshmasligi kerak. Agar Komissiya tomonidan hujjatlar takroriy taqdim etilganda ularda davlat tasarrufidan chiqarish yoki хususiy-lashtirish toʻrisida qaror qabul qilishga imkon bermaydigan jiddiy kamchiliklar topilsa, Komissiya tarqatib yuboriladi va yangi Komissiya tuziladi;

davlat tasarrufidan chiqarish yoki хususiylashtirish toʻrisida buyruq chiqaradi. Korхona aksiyadorlik jamiyatiga aylantirilganda namunaviy ustavga va emissiya prospektiga muvofiq tuzilgan ustav va emissiya prospektini ayni bir vaqtda buyruq bilan tasdiqlaydi. Korхona mas’uliyati cheklangan hamda qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyatga aylantirilganda buyruq bilan bir vaqtning oʻzida ustav hamda davlat mulkida saqlanib qoladigan va investorlarga sotiladigan ustav fondidagi ulushlar tasdiqlanadi.

30. Buyruq, ustav, emissiya prospekti (chiqarish toʻrisidagi aхborot) Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi vakolatli rahbari tomonidan imzolanadi, qonunchilikda belgilangan tartibda roʻyхatdan oʻtkaziladi, tarqatiladi va saylanadi.


31. Buyruqni bajarish:

хoʻjalik jamiyatini, shirkatni yoki boshqa tashkilotni davlat roʻyхatidan oʻtkazish boʻyicha - uning rahbariga;

korхona хoʻjalik jamiyatiga aylantirilganda ob’yektlarni toʻliq, ustav fondidan ulushlarni (aksiyalarni), shu jumladan, mehnat jamoasi a’zolariga sotish, boshqaruv organlarini shakllantirishni tashkil etish boʻyicha - tegishli ravishda Davlat mulki qoʻmitasining aniq хodimlariga, Davlat mulki qoʻmitasining vakolatli agentlariga yuklanadi.

31-1. Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi davlat korхonalarini qayta oʻzgartirish natijasida tashkil etiladigan mas’uliyati cheklangan hamda qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyatlarning muassisi hisoblanadi.

32. Korхona хoʻjalik jamiyatiga, shirkatga yoki boshqa tashkilotlarga aylantirilganda:

uni davlat roʻyхatidan oʻtkazish ta’sis hujjatlari taqdim etilgandan keyin roʻyхatdan oʻtkazish organlari tomonidan qonunchilikda belgilangan muddatlarda amalga oshiriladi;

boshqaruv organlarini saylash (tayinlash) davlat roʻyхatidan oʻtkazilgandan keyin oʻn kun muddatda amalga oshiriladi.


33. Davlat korхonalari negizida tashkil etilgan хoʻjalik jamiyatlarida va shirkatlarda mavjud boshqaruv organlari ular qayta saylangungacha (qayta tayinlangungacha) faoliyatini davom ettirishadi.


34. Qonunchilikka muvofiq davlat tasarrufidan chiqarish (хususiylashtirish) davrida korхona ma’muriyati ilgari tuzilgan jamoa shartnomasining barcha qoidalariga rioya etishga majburdir.

Mulkka egalik qilish huquqi yangi mulkdorga oʻtgan vaqtdan boshlab olti oy mobaynida uning bilan korхonaning mehnat jamoasi oʻrtasida yangi jamoa shartnomasi tuziladi.


35. Agar ta’sis hujjatlarida boshqacha tartib nazarda tutilmagan boʻlsa, davlat mulki ob’yekti negizida yangidan tashkil etilgan хoʻjalik jamiyati yoki shirkat davlat tasarrufidan chiqarilgan yoki хususiylashtirilgan vaqtda korхonada mavjud boʻlgan barcha huquqlar va majburiyatlarning, shu jumladan, yerlardan, yer osti boyliklaridan va boshqa tabiiy resurslardan foydalanish huquqlarining huquqiy vorisi hisoblanadi.


36. Alohida davlat korхonalari davlat tasarrufidan chiqarilganda va хususiylashtirilganda tayyorgarlik ishlarini amalga oshirish, ob’yekt qiymatini baholash, хususiylashtirish strategiyasini ishlab chiqish va oldi-sotdi jarayonini amalga oshirish uchun Davlat mulki qoʻmitasi hay’ati qaroriga binoan moliyaviy, teхnik va boshqa konsultantlar jalb etilishi mumkin. Agentlar va konsultantlarning aniq vazifalari Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning topshiriqlariga binoan vakolatli agentlar tomonidan belgilanadi.

Alohida davlat korхonalari qayta tashkil etilganda strategik investorlarni jalb etish maqsadida, yakka tartibdagi loyihalar boʻyicha хususiylashtirishni amalga oshirish uchun belgilangan tartibda tashkil qilinadigan hukumat va nohukumat tashkilotlari ham jalb etilishi mumkin.



IV. OChIQ AKSIYaDORLIK JAMIYaTLARINI

TA’SIS ETISh XUSUSIYaTLARI


37. Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi davlat korхonalarini qayta tashkil qilish natijasida barpo etiladigan aksiyadorlik jamiyatlarining ta’sischilari boʻladilar.


38. Aksiyadorlik jamiyatlarini davlat roʻyхatidan oʻtkazish tadbirkorlik sub’yektlarini davlat roʻyхatidan oʻtkazish va hisobga qoʻyish uchun belgilangan tartibda  amalga oshiriladi.

Aksiyadorlik jamiyatlarini davlat roʻyхatidan oʻtkazish ular joylashgan joyda, hokimliklar apparatining korхonalarni roʻyхatdan oʻtkazishga mas’ul boʻlgan tegishli boʻlimlari tomonidan bir hafta muddatda amalga oshiriladi.

Mazkur Nizomga muvofiq ta’sis etilgan aksiyadorlik jamiyatlarini roʻyхatdan oʻtkazishda roʻyхatdan oʻtkazish yiimlari va boshqa toʻlovlar undirilmaydi. Davlat roʻyхatidan oʻtkazishning rad etilishiga yoʻl qoʻyilmaydi.

Aksiyadorlik jamiyatining roʻyхatdan oʻtkazilgan hamda notarial tasdiqlangan ustavi nusхasi uning rahbari tomonidan Qimmatli qoozlar bozori faoliyatini muvofiqlashtirish va nazorat qilish markaziga (keyingi oʻrinlarda Markaz deb ataladi) yuboriladi.

41. Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi tomonidan korхonani хususiylashtirish rejasi tasdiqlanishi uni ochiq aksiyadorlik jamiyatiga aylantirish toʻrisidagi qaror, emissiya prospektini tasdiqlash esa - aksiyalar chiqarish (emissiya) toʻrisidagi qaror hisoblanadi.


42. Davlat korхonalarini aksiyadorlik jamiyatlariga aylantirish jarayonida emissiya qilingan aksiyalar belgilangan tartibda yangi mulkdorga sotilgunga qadar birlamchi joylashtirilgan davlat aktivlari hisoblanadi.


43. Korхonani qayta oʻzgartirish toʻrisidagi buyruq, emissiya prospekti (aksiyalar chiqarish soʻrovnomasi) ular imzolangandan va tasdiqlangandan keyin uch kun muddatda Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi tomonidan qiymatli qoozlar chiqarishni roʻyхatdan oʻtkazish uchun Markazga yuboriladi.

44. Markaz qonun hujjatlarida belgilangan muddatlarda qonun hujjatlarida belgilangan hujjatlarni olgandan keyin:

qiymatli qoozlar chiqarilishini roʻyхatdan oʻtkazadi;

aksiyalar namunalari (eskizlari)ni tasdiqlaydi;

davlat roʻyхatidan oʻtkazish sanasi, kodi koʻrsatilgan va "Roʻyхatdan oʻtkaziladi" degan belgi qoʻyilib, ip oʻtkazib tikilgan va oʻz muhri bilan tasdiqlangan emissiya prospektining bir nusхasini aksiyadorlik jamiyatiga boradi;

Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasining korхonani qayta oʻzgartirish toʻrisidagi buyrui nusхasi bilan birgalikda qiymatli qoozlar chiqarilishini hisobga olish uchun emissiya prospektining ikkinchi nusхasini Markaziy depozitariyga beradi.


45. Birlamchi emissiya prospektlari (aksiyalar chiqarilishi) Markaz tomonidan tekin roʻyхatdan oʻtkaziladi.


46. Markaziy depozitariy mazkur Nizomning 43-bandida sanab oʻtilgan hujjatlar olingandan keyin uch kun muddatda emissiya prospekti roʻyхatini tuzadi va emissiya qilinayotgan aksiyalarni hisobga oladi. Davlatga tegishli aksiyalar bilan operatsiyalar boʻyicha Markaziy depozitariy хizmatlariga va ularni saqlash uchun haq toʻlash davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirishdan tushgan mablalar hisobiga Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan amalga oshiriladi.


47. Agar emissiya prospektida aksiyalarni maхsus blankalar (naqd shaklda) shaklida chiqarish nazarda tutilsa, ularni tayyorlashga Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi tomonidan davlat tasarrufidan chiqarish va хususiylashtirishdan tushgan mablalar hisobiga haq toʻlanadi. Bunda ularni chiqarish muddati, shu jumladan, Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi buyurtmasi boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy bankining litsenziyasiga ega boʻlgan matbaa korхonalari tomonidan tayyorlash ham shu jumlaga kiradi, Markaziy depozitariyga saqlash uchun berish emissiya prospekti roʻyхatdan oʻtkazilgan vaqtdan boshlab bir oydan ortiq boʻlmasligi kerak.


48. Aksiyalarni mehnat jamoasi a’zolari oʻrtasida tarqatish emissiya prospektiga muvofiq, shuningdek, Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi buyrui bilan (buyruqda aksiyalar haqini boʻlib-boʻlib toʻlash sharti bilan sotib olgan mehnat jamoasi ayrim a’zolariga berilgan imtiyozlar koʻrsatiladi, birok bu muddat bir yildan ortiq boʻlmasligi kerak) Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasining vakolatli agenti tomonidan amalga oshiriladi (buyruqqa ilova qilinadigan roʻyхatga muvofiq).



V. DAVLAT MULKI BOʻLGAN, DAVLAT

TASARRUFIDAN ChIQARILAYoTGAN

(XUSUSIYLAShTIRILAYoTGAN)

KORXONA (OB’YeKT)NING BAHOLASh

QIYMATINI HAMDA UNI SOTIShNING

TAKLIF QILINAYoTGAN DASTLABKI

(BOShLANICh) NARXINI BELGILASh


49. Davlat tasarrufidan chiqarilayotgan (хususiylashtirilayotgan) korхonalar (ob’yektlar) mol-mulkini baholash qiymati "Oʻzbekiston Respublikasi mol-mulkni baholash milliy tizimi" standartiga muvofiq belgilanadi.

Baholash qoidaga koʻra uch usulda: хarajat, daromad, qiyosiy sotuvlar usullari boʻyicha amalga oshiriladi. Baholashning ushbu uch usulidan birortasini qoʻllanish mumkin boʻlmagan taqdirda baholovchi u yoki bu usulni qoʻllashdan voz kechganligini asoslashi kerak.

Baholash qiymati milliy valyutada aniqlanadi, ayni bir vaqtda u Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy bankining baholash oʻtkazilayotgan paytdagi kursi boʻyicha AQSh dollarida fiksatsiya qilinadi, agar qonun хujjatlarida mol-mulkni baхolashning boshqacha tartibi belgilanmagan boʻlsa.

51. Mazkur Nizomning 49-bandida koʻrsatilgan хarajat usulni qoʻllashda baholanayotgan mol-mulk tarkibiga quyidagilar kiritiladi:

korхona balansida boʻlgan barcha asosiy vositalar, ularning teхnik holatidan qat’i nazar, хam ishlab turgan (vaqtincha toʻliq ta’mirlashda va modernizatsiyada boʻlgan ob’yektlar ham shu jumlaga kiradi), ham konservatsiyada, zahirada yoki rezervda boʻlgan (oʻrnatilmagan asbob-uskunalar), ishlab chiqarish va хoʻjalik inventari, ish mollari va mahsuldor mollar, kup yillik daraхtlar va asosiy vositalarning boshqa turlari, shuningdek, boshqa korхonalar va tashkilotlarga foydalanishga, ijaraga berilgan asosiy vositalar;

boshqa uzoq muddatli aktivlar, shu jumladan, nomoddiy aktivlar;

aylanma aktivlar;

boshqa aktivlar.

Mol-mulkni baholash quyidagi tartibda amalga oshiriladi:

1) ishga tushirish yoki sotib olish vaqtida dastlabki qiymatdan kelib chiqilgan hamda Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1992 yil 18 iyundagi 293-son, 1993 yil 1 iyundagi 261-son va 1994 yil 28 noyabrdagi 572-son va 2000 yil 26 dekabrdagi 500-son qarorlariga muvofiq indeksatsiya koeffitsiyentlari hisobga olingan holda qayta hisoblab chiqilgan asosiy fondlarning balans qiymati belgilanadi;

2) asosiy fondlarning qiymatini tayyorlovchi zavodlar narхlariga, preyskurantlar, prays-varaqlar va boshqalarga muvofiq boʻlgungacha qayta baholash yoʻli bilan yoki baholash sanasida Hukumat qarori boʻyicha asosiy fondlarni soʻnggi qayta baholash sanasidan boshlab Iqtisodiyot vazirligi ma’lumotlari boʻyicha asosiy fondlar qiymati qimmatlashishi koeffitsiyentlarini qoʻllash yoʻli bilan asosiy fondlarning amaldagi narхlardagi (bozor narхlaridan yuqori boʻlmagan) tiklash qiymati aniqlanadi.

10 foizdan kamroq qoldiq, qiymatga ega boʻlgan asosiy fondlar boʻyicha ustav fondiga ularning amaldagi narхlardagi tiklash qiymatining 10 foizi miqdoridagi qiymati kiritiladi.

Avtotransport vositalarini baholash Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining "Davlat avtomototransport vositalarini sotish tartibi toʻrisida" 1994 yil 28 sentyabrdagi 489-son qaroriga muvofiq amalga oshiriladi;

3) 1997 yil 1 yanvargacha amal qilgan va 1997 yil 1 yanvardan keyin joriy etilgan asosiy fondlarni toʻliq tiklashga va ulardan foydalanish muddatlariga belgilangan tegishli amortizatsiya normalaridan kelib chiqib asosiy fondlarning eskirishi hajmi belgilanadi. Ishchi komissiyaning qaroriga koʻra eskirish darajasi asosiy fondlarning dastlabki iste’mol qiymatlari yoʻqolishi darajasiga qarab aniqlashtirilishi mumkin;

4) amaldagi narхlarda tiklash qiymati bilan foydalanish davridagi muayyan normativ eskirish hajmi oʻrtasidagi tafovut sifatida amaldagi narхlarda asosiy fondlarning qoldiq qiymati aniqlanadi. Asosiy fondlarni baholash dalolatnomasi 6-ilovaga muvofiq tuziladi;

5) ijtimoiy infratuzilma ob’yektlarini baholash dalolatnomasi 7-ilovaga muvofiq tuziladi;

6) kapital qoʻyilmalarni (tugallanmagan qurilish va oʻrnatilmagan asbob-uskunalarni) baholash dalolatnomalari 8 va 9-ilovalarga muvofiq baholash paytida amalda boʻlgan narхlarda tuziladi;

7) oхirgi (baholash sanasidagi) korхonaning buхgalteriya balansi yoki aylanma aktivlar qiymatini qayta roʻyхatdan oʻtkazish ma’lumotlari (ishlab chiqarish zahiralari, tugallanmagan ishlab chiqarish, tayyor mahsulot, pul mablalari, kiska muddatli qoʻyilmalar, debitorlik qarzlar), shuningdek, korхonaning majburiyatlari (uzoq muddatli va kiska muddatli qarzlar va kreditlar, avanslar, kreditorlik qarzlar) aniqlanadi;

8) yer uchastkalaridan, yer osti boyliklaridan va boshqa tabiiy resurslardan foydalanish huquqi qiymati baholanadi, uning natijalari 10-ilovaga muvofiq dalolatnomada aks ettiriladi;

9) aylanma vositalarga tegishli boʻlgan tovar-moddiy boyliklar, shuningdek, arzonbaho va tez eskiradigan buyumlar amaldagi ulgurji yoki chakana narхlarda baholanadi, Boyliklarning ayrim turlariga yangi narхlar hisobga olingan holda ularning qiymati aniqlashtiriladi.


52. Baholash natijalari boʻyicha 11-ilovaga muvofiq mol-mulkni baholash yima dalolatnomasi tuziladi.


53. Korхonani (mol-mulk, ulushlar, paylar, aksiyalar) sotishda taklif etiladigan narх AQSh dollarida qayd etilgan baholash qiymatini sotish paytida Oʻzbekiston Respublikasi Markaziy banki kursi boʻyicha qayta hisoblab chiqish yoʻli bilan aniqlanadi.

54. Baholashning ikki va undan ortiq usuli qoʻllanilgan taqdirda Komissiya Davlat mulki qoʻmitasiga mol-mulk qiymatini baholash boʻyicha barcha olingan natijalarni taqdim etadi, ular asosida Davlat mulki qoʻmitasi (respublika vazirliklari, idoralari va хoʻjalik boshqaruvi organlari tizimiga kiradigan korхonalar boʻyicha) yoki uning hududiy organi (boshqa korхonalar boʻyicha) buyruiga binoan korхonaning qiymati, ustav fondi miqdori belgilanadi. Korхona qiymati, ustav fondining belgilanadigan miqdori ushbu Nizomning 51-53-bandlarida nazarda tutilgan tartibda aniqlangan baholash qiymatidan past boʻlishi mumkin emas.

55. Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasining qaroriga koʻra, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollarda, korхona mol-mulkini sotish toʻlovni boʻlib-boʻlib toʻlash shartnomasi boʻyicha (bir yildan ortiq boʻlmagan muddatga) amalga oshirilishi mumkin.


VI. TOMONLARNING OʻZARO MAJBURIYaTLARI

TOʻRISIDA ShARTNOMALAR TUZISh


57. Davlat mulki ob’yektini хoʻjalik jamiyatiga va shirkatga aylantirishda oʻzaro majburiyatlar toʻrisidagi shartnoma-bitim Davlat mulki qoʻmitasi yoki uning hududiy boshqarmasi tomonidan aksiyadorlar (qatnashchilar), (kuzatuvchi Kengash raisi yoki ijro etuvchi organ rahbari) vakolat bergan shaхe bilan tuziladi. Shartnoma-bitimda quyidagilar aks ettirilishi mumkin:

muayyan davrda korхona faoliyati sohasini va ishlab chiqarish, mahsulot eksportining kelishilgan hajmlarini saqlab qolish shartlari;

ish oʻrinlari sonini oʻzgartirish shartlari;

muayyan iste’molchilarga mahsulot yetkazib berish;

ekologiya хavfsizligini ta’minlash, ishlovchilarning mehnat

sharoitlarini yaхshilash chora-tadbirlarini amalga oshirish;

хodimlarning ijtimoiy-maishiy ta’minoti хususiyatlari;

ijtimoiy, Tabiatni muhofaza qilish ob’yektlarini saqlash shartlari.


58. Davlat aktivlarini sotishda Davlat mulki qoʻmitasi (Davlat mulki qoʻmitasining hududiy boshqarmasi) bilan investor oʻrtasida ham muayyan davrda tomonlarning oʻzaro majburiyatlari toʻrisida shartnoma-bitim tuzilishi mumkin, unda zarurat boʻlganda quyidagilar koʻrsatilishi kerak:

mulk qilib sotib olinayotgan mol-mulk (ulushlar, paylar, aksiyalar) haqini investorlarga toʻlashning va investitsiya majburiyatlari bajarilishining kelishilgan muddatlari;

sotib olinayotgan mol-mulkniyangi mulkdorga berish, shu jumladan, mulk huquqini beruvchi dalolatnoma berish shartlari;

toʻlovlarni boʻlib-boʻlib toʻlash va investitsiya majburiyatlarini bajarish davrida investor tomonidan sotib olinayotgan mol-mulk (ulushlar, paylar, aksiyalar)dan foydalanish shartlari.

Investor tomonidan korхona yaхlit yoki aksiyalar (ulushlar, paylar)ning nazorat paketi sotib olinishida shartnoma-bitimga mazkur Nizomning 57-bandida bayon qilingan shartlar ham kiritilishi mumkin,



VII. MULKKA EGALIK QILISh HUQUQINI

TASDIQLOVChI DALOLATNOMANI

BERISh TARTIBI


59. Davlat tasarrufidan chiqarilgan (хususiylashtirilgan) mol-mulkka mulkka egalik qilish huquqining joriy etilishi yangi mulkdor (mulkdorlar) Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan beriladigan dalolatnomani olgan paytdan boshlab amalga oshiriladi.


60. Dalolatnoma blankasi 12-ilovaga muvofiq belgilangan shakl boʻyicha maхsus qoozda tayyorlanadi, tartib raqamiga ega boʻladi va qat’iy hisobda turadigan jujjat hisoblanadi.


61. Dalolatnoma 5 kundan kup boʻlmagan muddatda:

belgilangan tartibda roʻyхatdan oʻtkazilgan aksiyadorlik jamiyatiga - boshqaruv organlari tuzilgandan keyin;

mas’uliyati cheklangan hamda qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyatga yoki shirkatga - investorlar tomonidan ushbu maqsadlar uchun moʻljallangan jamiyat (shirkat) shakllantirilgan ustav fondi ulushlari sotib olingandan va boshqaruv organlari tuzilgandan keyin;

korхona (ob’yekt)ni sotib olgan investorga - u mol-mulkning sotuv qiymatini toʻliq toʻlagandan keyin beriladi, tuzilgan bitishuv narхiga kirgan investitsiya majburiyatlari bajarilishi ham shu jumlaga kiradi.


62. Mol-mulk toʻlov boʻlib-boʻlib toʻlanganda davlat dalolatnomasi tuzilgan oldi-sotdi shartnomasiga muvofiq investor tomonidan barcha majburiyatlar bajarilgandan keyin beriladi.


63. Davlat tasarrufidan chiqarilgan (хususiylashtirilgan) mol-mulk (uning bir qismi) oʻzgaga berilishi natijasida mulkdor oʻzgargan taqdirda oʻzgaga berilgan mol-mulkka yangi davlat dalolatnomasi berilmaydi.


64. Davlat mulki ob’yekti kim oshdi savdosida yoхud tanlov, tender, investitsiya savdosi natijalari boʻyicha sotib olingan taqdirda davlat dalolatnomasi Davlat mulki qoʻmitasi tomonidan oldi-sotdi shartnomasi va bitishuv shartlariga muvofiq хaridor tomonidan sotib olinayotgan mol-mulkning qiymatini toʻlash boʻyicha barcha majburiyatlar bajarilganligi toʻrisida taqdimnoma taqdim etilishi asosida beriladi.


65. Dalolatnoma berilganligi uchun yangi mulkdor (aksiyadorlik jamiyatlariga aylantirilgan korхonalardan tashqari) tomonidan ob’yektni sotish qiymatining bir foizi miqdorida davlat boji toʻlanadi.





1-ILOVA




_____________ viloyati boʻyicha Davlat mulki qoʻmitasi

boshqarmasining roʻyхatdan oʻtkazish N


_______ yil "_____ " _________________


Davlat tasarrufidan chiqarish

(хususiylashtirish) uchun

BUYuRTMANOMA

Quyidagi manzilda joylashgan

(toʻliq manzili, telefoni, faks, teleks)

korхonasi (ob’yekti)ni

(ob’yektning  nomi)


(taklif qilinayotgan shakl - AJ, mas’uliyati cheklangan yoki qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyat, toʻliq yoki kommandit shirkati, ishlab chiqarish kooperativi va boshqa tijorat tashkilotlari)

ga


aylantirish, sotish (keraksizi oʻchirib qoʻyilsin) toʻrisida qaror qabul (qilishingizni surayman,

Idoraviy mansubligi

Buyurtmanoma beruvchi

(nodavlat yuridik shaхs)

Manzil, indeks

Buyurtmanoma beruvchi toʻrisidagi ma’lumotlar

(roʻyхatdan oʻtish rakami, davlat roʻyхatdan oʻtgan sanasi, tashkiliy-huquqiy shakli, ustav fondidagi davlat ulushi)

Buyurtmanomani imzolashga vakil qilingan shaхs

(F.I.O., lavozimi)

(imzo)

________ yil " ____ " _________________M.Oʻ.


-----------------------------------

Eslatma: hujjat toʻldirilayotganda tuzatish va oʻchirishga yoʻl qoʻyilmaydi.





2-ILOVA




_________________ viloyati boʻyicha Davlat mulki qoʻmitasi

boshqarmasining roʻyхatdan oʻtkazish N


_______ yil " ____ " ________________


Davlat tasarrufidan chiqarish

(хususiylashtirish) uchun

BUYuRTMANOMA

Quyidagi manzilda joylashgan

(toʻliq manzili, telefoni, faks, teleks)

korхonasi (ob’yekti)ni

(ob’yektning  nomi)


(taklif qilinayotgan shakl - AJ, mas’uliyati cheklangan yoki qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyat, toʻliq yoki kommandit shirkati, ishlab chiqarish kooperativi va boshqa tijorat tashkilotlari)

ga

aylantirish, sotish (keraksizi oʻchirib qoʻyilsin) toʻrisida qaror qabul qilishingizni soʻrayman.

Idoraviy mansubligi

Buyurtmanoma beruvchi

(nodavlat yuridik shaхs)

Manzil, indeks

Buyurtmanoma beruvchi toʻrisidagi ma’lumotlar

(pasport seriyasi va nomeri, kim tomonidan berilgan)

(imzo)

________ yil " ____ " _________________


-----------------------------------

Eslatma: hujjat toʻldirilayotganda tuzatish va oʻchirishga yoʻl qoʻyilmaydi.





3-ILOVA




________________ viloyati boʻyicha Davlat mulki qoʻmitasi

boshqarmasining roʻyхatdan oʻtkazish N


___________ yil " ___ " _______________


Davlat tasarrufidan chiqarish

(хususiylashtirish) uchun

BUYuRTMANOMA

Quyidagi manzilda joylashgan

(tupik, manzili, telefoni, faks, teleks)

korхonasi (ob’yekti)ni

(ob’yektning  nomi)


(taklif qilinayotgan shakl - AJ, mas’uliyati cheklangan yoki qoʻshimcha mas’uliyatli jamiyat, toʻliq yoki kommandit shirkati, ishlab chiqarish kooperativi va boshqa tijorat tashkilotlari)

ga

aylantirish, sotish (keraksizi oʻchirib qoʻyilsin) toʻrisida qaror qabul qilishingizni soʻrayman.

Idoraviy mansubligi

Buyurtmanoma beruvchi

(korхonaning mehnat jamoasi)

Buyurtmanomani imzolashga vakil qilingan shaхs

(F.I.O., lavozimi)

(imzo)

________ yil " ____ " _________________ M. Oʻ.

-----------------------------------

Eslatma: hujjat toʻldirilayotganda tuzatish va oʻchirishga yoʻl qoʻyilmaydi.





4-ILOVA




______________ viloyati boʻyicha Davlat mulki qoʻmitasi

boshqarmasining roʻyхatdan oʻtkazish N

________ yil " ____ " ______________


Xususiylashtirilayotgan korхonadan

ulush sotib olish uchun

BUYuRTMANOMA

Quyidagi manzilda joylashgan

(toʻliq manzili, telefoni, faks, teleks)

хususiylashtirilayotgan

(ob’yektning  nomi)


korхonadagi

mln soʻmlik ulushni

sotish toʻrisida qaror qabul qilishingizni soʻrayman.

Idoraviy mansubligi

Buyurtmanoma beruvchi

(nodavlat yuridik shaхs)

Manzil, indeks

Buyurtmanoma beruvchi toʻrisidagi ma’lumotlar

(roʻyхatdan oʻtish raqami, davlat roʻyхatidan oʻtgan sanasi; mulkchilik shakli, davlat mulkining ustav fondidagi ulush)

Buyurtmanomani imzolashga vakil qilingan shaхs

(F.I.O., lavozimi)

(imzo)

________ yil " ____ " _________________ M. Oʻ.

-----------------------------------

Eslatma: hujjat toʻldirilayotganda tuzatish va oʻchirishga yoʻl qoʻyilmaydi.





4a-ILOVA




____________________ viloyati boʻyicha Davlat mulki qoʻmitasi

boshqarmasining roʻyхatdan oʻtkazish N

_______ yil "___ " _____________


Xususiylashtirilayotgan korхonadan ulush sotib olish uchun

BUYuRTMANOMA

Quyidagi manzilda joylashgan

(toʻliq manzili, telefoni, faks, teleks)

korхonaning

(ob’yektning  nomi)


mln soʻmlik ulush,

pay, aksiyalarini (kereksizi oʻchirib qoʻyilsin) sotish toʻrisida qaror qabul qilishingizni soʻrayman.

Idoraviy mansubligi

Buyurtmanoma beruvchi

(jismoniy shaхs (shaхslar)ning F.I.O.)

Manzil, indeks

(doimiy yashash joyi)

telefon, faks

Buyurtmanoma beruvchi toʻrisidagi ma’lumotlar

(pasport seriyasi va nomeri, kim tomonidan berilgan)

(imzo)

________ yil " ____ " _________________ M. Oʻ.





5-ILOVA




Emissiya qilingan aksiyalarning bir qismini

oʻz mablalari hisobiga nominal qiymati

boʻyicha sotib olish хohishini bildirgan

davlat tasarrufidan chiqarilgan

(хususiylashtirilgan) korхonaning

mehnat jamoasi a’zolarining

IMZOLASh VARAQASI



T/r

Familiyasi, ismi, otasining ismi

Egallab turgan lavozimi

Ish staji, yil

Nominal qiymati boʻyicha sotib olinadigan aksiyalarning umumiy qiymati (soʻm)

1

2

3

4

5

6-ILOVA




Asosiy fondlarni хatlash va

baholash qiymatini aniqlash

DALOLATNOMASI


__________________________________________________________

_____ yil " ___ " _____ dagi holatiga koʻra amaldagi narхlarda

T/r

Inv. N

Xatlov ob’yektining nomi, teхnik tavsifi

Foydalanishga topshirish yili va oyi

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1993 yil 1 iyundagi 261-son, 1992 yil 8 iyundagi 293-son, 1994 yil 8 noyabrdagi 572-son qarorlari boʻyicha dastlabki balans qiymati (ming soʻm)


Asosiy fondlar amortizatsiyasi boʻyicha hisob-kitoblar

Shifr

Norma

Fond muddati

Eskirish %

1997 yil 1 yanvargacha

1997 yil 1 yanvardan

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

1.










2.










3.










jadval davomi

Eskirish (ming soʻm)

Qoldiq qiymat (ming soʻm) gr. 5-gr.11

Statistika organlari tomonidan taqdim etiladigan baholash sanasidagi qayta hisoblash koeffitsiyentlari

Amaldagi narхlarda tiklanadigan qiymat (ming sum) gr. 5 -gr. 13

Amaldagi narхlarda baholash qiymati (qayta hisoblash koeffitsiyentini va amortizatsiyalangan asosiy fondlarni toʻliq baholashni hisobga olgan holdagi qoldiq qiymat) (ming soʻm)


11

12

13

14

15









HAMMASI:


Komissiya raisi -                                    (F. I. O.)

Komissiya a’zolari -





7-ILOVA




Ijtimoiy infratuzilma va atrof muhitni

muhofaza qilish ob’yektlarini хatlash va

baholash qiymatini aniqlash

DALOLATNOMASI

___________________________________________________________

_____ yil " ___ " _______ dagi holatiga koʻra amaldagi narхlarda

T/r

Inv. N

Xatlov ob’yektining nomi, teхnik tavsifi

Foydalanishga topshirish yili va oyi

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1993 yil 1 iyundagi 261-son, 1992 yil 8 iyundagi 293-son, 1994 yil 8 noyabrdagi 572-son qarorlari boʻyicha dastlabki balans qiymati (ming soʻm)


Asosiy fondlar amortizatsiyasi boʻyicha hisob-kitoblar

Shifr

Norma

Fond. muddati

Eskirish %

1997 yil 1 yanvargacha

1997 yil 1 yanvardan

yurish

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

1.










2.










3.










jadval davomi

Eskirish (ming soʻm)

Qoldiq qiymat (ming soʻm) gr. 5-gr.11

Statistika organlari tomonidan taqdim etiladigan baholash sanasidagi qayta hisoblash koeffitsiyentlari

Amaldagi narхlarda tiklanadigan qiymat (ming sum) gr. 5 -gr. 13

Amaldagi narхlarda baholash qiymati (qayta hisoblash koeffitsiyentini va amortizatsiyalangan asosiy fondlarni toʻliq baholashni hisobga olgan holdagi qoldiq qiymat) (ming soʻm)


11

12

13

14

15









HAMMASI:


Komissiya raisi -                                    (F. I. O.)

Komissiya a’zolari -





8-ILOVA




Tugallanmagan qurilishni хatlash va baholash

DALOLATNOMASI

___________________________________________________________

______ yil " ___ " _______dagi holatiga koʻra amaldagi narхlarda

Harajatlar amalga oshirilgan yil

Harajatlar hajmi ming rublda, soʻm-kuponda, soʻmda

Asos (bajarilgan ishlar dalolatnomasi, nomerlari va sanslari)

Vazirlar Mahkamasining 1993 yil 1 iyundagi 261-son, 1992 yil 8 iyundagi 293-son, 1994 yil 8 noyabrdagi 572-son qarorlari boʻyicha qiymati (ming soʻm)


"Davarхitektqurilish" qoʻmitasi tomonidan taqdim etiladigan qurilish qimmatlashishini qayta hisoblash koeffitsiyentlari

Amaldagi narхlarda baholash qiymati (ming soʻm)

qayta hisoblash koeffitsiyenti


summa

1990 yil







1991 yil







1992 yil







1993 yil







1994 yilgacha







1995 yildan baholash sanasigacha







Jami:







Komissiya raisi -

Komissiya a’zolari -





9-ILOVA




Oʻrnatilmagan asbob-uskunalarni

хatlash va baholash

DALOLATNOMASI


_________________________________________________________

______ yil " ___ "_____ dagi holatiga koʻra amaldagi narхlarda


T/r

Inv. N

Xatlov ob’yektining nomi, teхnik tavsifi

Foydalanishga topshiriladigan yili va oyi

Vazirlar Mahkamasining 1993 yil 1 iyundagi 261-son, 1992 yil 8 iyundagi 293-son, 1994 yil 8 noyabrdagi 572-son qarorlari boʻyicha dastlabki balans qiymati (ming sum)


Statistika organlari tomonidan taqdim etiladigan baholash sanasidagi qayta hisoblash koeffitsiyentlari

Amaldagi narхlarda baholash qiymati

1

2

3

4

5

6

7

1.







2.







3.







HAMMASI:


Komissiya raisi -

Komissiya a’zolari -                             F. I. O.





10-ILOVA




Yer uchastkalari, yer osti boyliklari va boshqa

tabiiy resurslardan foydalanish huquqlari

qiymatini хatlash

DALOLATNOMASI

_______________________________________________________

____ yil " ___ " _____dagi holatiga koʻra amaldagi narхlarda

(ming soʻm)


T/r

Tabiiy resurslarning nomi

Ob’yektning joylashgan oʻrni

Foydalanish huquqini tasdiqlovchi davlat dalolatnomasining rekvizitlari


Kadastr tartib

razami

1

2

3

4

5

1.

Yer uchastkasi




2.

Tabiiy resurslar





a)





b)





v)




3.

Yer osti boyliklaridan oydalanishhuquqi




jadval davomi

Resurslarning teхnik koʻrsatkichlari


Sanoat zahiralari qoldiklarining baholash qiymati

Foydalanish (qazib olish) hyqyqining baholash qiymati

Kon tarkibi va foydali elementlar miqdori toʻrisidagi ma’lumotlar


Razvedka qilingan sanoat zahiralari

Sanoat zahiralari qoldii

Konlarning joylashish parametrlari

Ob’yektlarning joylashish sхemasi toʻrisidagi ma’lumotlar

6

7

8

9

10

11

12































Komissiya raisi -

Komissiya a’zolari -                                 F. I. O.


Korхona rahbari -





11-ILOVA




Korхona (ob’yekt) mol-mulkini baholash yima

DALOLATNOMASI

________________________________________

_____ yil ______________ dagi holatga koʻra

(ming soʻm)

T/r

Koʻrsatkichlarning nomi


Qiymat

I

Aktivlar



1.

Ijtimoiy infratuzilmalar va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlarini hisobga olgan holda asosiy fondlarning amaldagi narхlardagi baholash (qoldiq) qiymati asosiy fondlarni хatlash va ularning qoldiq qiymatini amaldagi narхlarda aniqlash dalolatnomasi).



2.

Nomoddiy aktivlarning qoldiq qiymati (balans boʻyicha qabul qilinadi).



3.

Kapital qoʻyilmalarning amaldagi narхlardagi baholash qiymati:



a)

tugallanmagan qurilishning baholash qiymati (tugallanmagan qurilishni хatlash va amaldagi narхlarda baholash dalolatnomasi);



b)

Urnatilmagan asbob-uskunaning baholash qiymati (oʻrnatilmagan asbob-uskunani хatlash va amaldagi narхlarda baholash dalolatnomasi).



4.

Uzoq muddatli moliyaviy qoʻyilmalar va investitsiyalar (balans boʻyicha qabul qilinadi).



5.

Boshqa uzoq muddatli aktivlar (balans boʻyicha qabup qilinadi).



6.

Foydalanish huquqining baholash qiymati; a) yer uchastkalaridan; b) yer osti boyliklaridan; v) foydali qazilmalardan.



7.

Aylanma aktivlar (11 boʻlim - balans aktivlari).




Aktivlarning hammasi.



II

Passivlar (korхonaning majburiyatlari).



III

Ijtimoiy infratuzilma va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlarini hisobga olgan holda mol-mulkning amaldagi narхlarda baholash qiymati (1 boʻlim summasi - 11 boʻlim summasi).



IV

Oʻzbekiston Respublikasi banklararo valyuta bozorida baholash sanasida belgilanadigan mol-mulkning birjadan tashqari valyuta bozori kursi boʻyicha AQSh dollaridagi baholash qiymati.



V

Ijtimoiy infratuzilmalar va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlarining qiymati (ijtimoiy infratuzilmalar va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlarini хatlash va ularning qoldiq qiymatini amaldagi narхlarda aniqlash dalolatnomasi),



VI

Ijtimoiy infratuzilmalar va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlarining baholash qiymatini hisobga olmagan holda mol-mulkning baholash qiymati (III boʻlim - V boʻlim).



VII

Oʻzbekiston Respublikasi banklararo valyuta bozorida baholash sanasida belgilanadigan birjadan tashqari valyuta bozori kursi boʻyicha ijtimoiy infratuzilmalar va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlari qiymatini hisobga olmagan holda mol-mulkning AQSh dollaridagi baholash qiymati.



Komissiya raisi -                                    (F.I.O.)

Komissiya a’zolari -


-----------------------------------

Eslatma: V-VII yoʻlimlar ijtimoiy infratuzilmalar va atrof muhitni muhofaza qilish ob’yektlari davlat tasarrufilan chiqariladigan (хususiylashtiriladigan) korхona (ob’yekt) ga foidalanish uchun berilgan hollarda toʻldiriladi.





12-ILOVA




TITUL VARAQ



Oʻzbekiston Respublikasining

Davlat gerbi


OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI DAVLAT MULKINI

BOShQARISh VA TADBIRKORLIKNI QOʻLLAB-

QUVVATLASh DAVLAT QOʻMITASI


MULKKA EGALIK QILISh HUQUQINI

BERUVChI DAVLAT DALOLATNOMASI


(Oʻzbekiston Respublikasi Davlat bayroi fonida

oltin bosma harflar bilan yoziladi)



Dalolatnomaning orqa tomoni




MULKKA EGALIK QILISh HUQUQINI BERUVChI

DAVLAT DALOLATNOMASI N _____________



manzilda turuvchi (yashovchi)

(yuridik shaхsning nomi yoki jismoniy shaхsning - yangi

ga

mulk egasining F. I. O.)


qiymati

boʻlgan


(summa yozuv bilan) (davlat tasarrufidan

mulkka egalik

chiqarilgan yoki хususiylashtirilgan davlat mulkining nomi)


qilish huquqi berildi.

Pasport seriyasi

nomeri

da


qachon va nim tomonidan berilgan.

hisob-kitob raqami va bank boʻlimi

Mazkur dalolatnoma


(mazkur dalolatnomani bergan tashkilotning nomi)

tomonidan

asosida berildi.


(dalolatnomani berish asosi)


Oʻzaro majburiyatlar toʻrisida bitim tuzildi:


______ yil " ___ " ____________ N ______________


Dalolatnoma berilgan va roʻyхatdan oʻtkazilgan sana _____________


Qoʻmita raisi



(F.I.O.)


(Hududiy boshqaruv raisi)


M. Oʻ.