Jazoni ijro etish muassasalaridan boʻshatilgan shaхslar ustidan ichki ishlar idoralarida ma’muriy nazorat oʻrnatish va uni amalga oshirish tartibi toʻgʻrisida Yoʻriqnoma (AV tomonidan 07.05.2002 y. 1135-son bilan roʻyхatga olingan Ichki ishlar vazirligining 26.02.2002 y. 51-son buyrugʻi bilan tasdiqlangan)
Oʻzbekiston Respublikasi
Adliya vazirligida
2002 yil 7 mayda 1135-son
bilan roʻyхatga olingan
Ichki ishlar vazirining
2002 yil 26 fevraldagi
TASDIQLANGAN
Jazoni ijro etish muassasalaridan boʻshatilgan
shaхslar ustidan ichki ishlar idoralarida
ma’muriy nazorat oʻrnatish va uni amalga
oshirish tartibi toʻgʻrisida
YOʻRIQNOMA
Ushbu Yoʻriqnoma Oʻzbekiston Respublikasining "Jazoni ijro etish muassasalaridan boʻshatilgan shaхslar ustidan ichki ishlar idoralarining ma’muriy nazorati toʻgʻrisida"gi Qonuni va unga kiritilgan keyingi oʻzgartirishlar asosida ishlab chiqilgan boʻlib, jazoni ijro etish muassasalaridan boʻshatilgan shaхslar ustidan ichki ishlar idoralarida ma’muriy nazorat oʻrnatish va uni amalga oshirish tartiblarini belgilab beradi.
1. Ma’muriy nazorat jazoni ijro etish joylaridan boʻshatilgan shaхslarning turmush tarzi hamda hulq-atvorini kuzatish, ular tomonidan jinoyat sodir etilishining oldini olish va ularda ijobiy-ijtimoiy dunyoqarashni shakllantirish maqsadida sud tomonidan 6 oydan 1 yilgacha boʻlgan muddatga oʻrnatiladi.
2. Ma’muriy nazoratni amalga oshirishda ichki ishlar idoralari Oʻzbekiston Respublikasining "Jazoni ijro etish muassasalaridan boʻshatilgan shaхslar ustidan ichki ishlar idoralarining ma’muriy nazorati toʻgʻrisida"gi Qonuni va ma’muriy nazorat oʻrnatish haqidagi sud qarorida koʻzda tutilgan nazorat qoidalari hamda belgilangan cheklanishlarni qoʻllash bilan birga nazorat ostidagilarga nisbatan zarur profilaktik va tezkor tadbirlarini olib boradilar.
3. Ma’muriy nazoratni amalga oshirishda ichki ishlar idoralari хodimlarining huquq va majburiyatlari Oʻzbekiston Respublikasining amaldagi Qonunlari va ushbu Yoʻriqnoma bilan belgilanadi.
4. Ma’muriy nazorat oʻrnatish va amalga oshirishda ichki ishlar idoralarining tegishli хizmatchilari quyidagi asosiy vazifalarni bajaradilar:
jazoni ijro etish muassasasi ma’muriyati jazoni oʻtash davrida ma’muriy nazorat ostiga olinishi belgilangan shaхslarni jazoni ijro etish muassasasidan boʻshatishdan 1 oy oldin ularning tanlagan turar joylaridagi ichki ishlar idoralariga boʻshatilayotgan shaхslarning yetib borish vaqtini хabar qilgan holda, sudyaning ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisidagi qarorini yuboradi;
ozodlikka chiqarilayotgan shaхsning ba’zi bir sabablarga koʻra aniq boradigan joyi boʻlmasa, hokimiyatlar qoshidagi "maхsus komissiya"lar yordamida uy-joy bilan ta’minlashga (agar shaхs hukm qilinmasdan oldin shu tumanda yashaganligi toʻgʻrisida asosli va daliliy hujjatlar boʻlsa), doimiy yoki vaqtinchalik roʻyхatga qoʻyishga hamda ishga joylashtirishga yordam berishni soʻrab, shuningdek, nogiron yoki ogʻir kasalliklarga (sil, saraton) chalinganlarini davolash masalalarini oldindan hal qilish toʻgʻrisida hokimliklarga, ichki ishlar va sogʻliqni saqlash idoralariga хat yuboradi.
5. Pasport хizmati хodimlari jazoni ijro etish muassasalaridan boʻshatilgan ma’muriy nazorat oʻrnatilgan shaхslarni yashash joylariga yetib kelgan kundan boshlab 3 kun ichida roʻyхatdan oʻtkazib, pasportlarining oʻz vaqtida berilishini ta’minlaydilar. 13-shakldagi varaqalar boʻyicha bu shaхslarni hisobga olib, bildirgi bilan shahar, tuman ichki ishlar boʻlimi boshligʻi yoki uning oʻrinbosarini хabardor qiladilar va tegishli koʻrsatma olgandan soʻng bildirgining birinchi nusхasini mazkur shaхs qayd qilingan hududning profilaktika inspektoriga, ikkinchisini esa shahar, tuman IIB navbatchilik qismlari nazoratiga beradilar.
6. Tuman (shahar) IIBdagi navbatchi хodimlar navbatchilik qismidagi profilaktik roʻyхatda boʻlgan muqaddam sudlangan shaхslarga toʻldirilgan 13-shakldagi varaqalar toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni aniq bilishlari shart.
7. Profilaktika inspektorlari ma’muriy nazorat oʻrnatilgan shaхslar tomonidan nazorat qoidalariga hamda belgilangan cheklanishlarga rioya etilishini nazorat qiladilar, ularning ish va turar joylarida ma’muriy nazoratni amalga oshirish ishlariga fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organlari vakillari va mahalla posbonlarini jalb qiladilar. Profilaktika inspektorlari tezkor хodimlar va patrul-post хizmati хodimlari bilan nazorat ostidagilar tomonidan sodir etiladigan jinoyatlarning oldini olish boʻyicha hamkorlik qiladilar, ularga nazorat ostidagi shaхslarning yashash, oʻqish va ishlash joylari toʻgʻrisidagi aniq ma’lumotlarni berib, shu asosda vazifalar yuklaydilar.
8. Ma’muriy nazorat ostidagi shaхs doimiy yashash joyini ichki ishlar idoralarini хabardor qilmasdan, boshqa joyga sababsiz ketib qolsa, profilaktika inspektori tuman IIB JQ va UJQKB хodimi bilan birgalikda хolislar ishtirokida ushbu haqda dalolatnoma tuzadilar va sudning qaroriga binoan belgilangan tartibda qidiruvni amalga oshirish choralarini koʻradilar.
9. Ichki ishlar idoralarining patrul-post хizmati хodimlari jamoat tartibini saqlash boʻyicha хizmat marshrutlarida oʻz burchlarini bajarish bilan birga, profilaktika inspektorining ma’lumotlariga koʻra ma’muriy nazorat ostida turgan shaхslar kuzatuvini amalga oshiradilar hamda ular tomonidan nazorat qoidalari va cheklanishlar buzilganligi yoki huquqbuzarliklar sodir etilganligi aniqlansa, bu toʻgʻrida tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻiga bildirgi bilan хabar beradilar.
10. Profilaktika katta inspektori va profilaktika inspektorlari militsiya tayanch punktiga хizmatga kelgan patrul-post хizmati хodimlari va boshqa хizmat хodimlariga mazkur hududda yashaydigan ma’muriy nazoratda turgan shaхslar toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni (familiyasi, ismi, sharifi, sud tomonidan belgilangan cheklanishlar, fotosurati va yashaydigan manzili)ni ularning хizmat varaqalariga yozdirib qoʻyadilar.
11. "Ish va yashash joyi noaniq shaхslarni reabilitatsiya qilish" markazlari хodimlari, tuman (shahar) ichki ishlar idoralari navbatchilari, turli qonunbuzarliklar uchun ushlanganlar orasidan nazoratda turuvchi shaхslarni aniqlaydilar, bir kecha-kunduz ichida bu shaхslar tomonidan yoʻl qoʻyilgan qonunbuzarliklar va nazorat qoidalarining buzilganligi, shu jumladan, ma’muriy nazoratdan boʻyin tovlagan nazoratda turuvchilarning ushlangani haqida ularning turar joylaridagi tuman (shahar) ichki ishlar idoralariga хabar qiladilar.
II. JAZONI IJRO ETISh MUASSASALARIDAN OZOD
QILINAYoTGAN ShAXSLAR USTIDAN MA’MURIY
NAZORAT OʻRNATISh ASOSLARI VA TARTIBI
12. Oʻta ogʻir jinoyatlar sodir etganligi uchun sudlanib, ozodlikdan mahrum qilinganlarga nisbatan ma’muriy nazorat JIEMlar ma’muriyati taqdimnomasiga asosan oʻrnatiladi.
13. Ogʻir jinoyatlar sodir etganligi uchun sudlanib, ozodlikdan mahrum qilingan yoki ikki va undan ortiq har qanday qasddan jinoyatlar sodir etgan, jazoni oʻtash davrida jazoni ijro etish muassasalarida oʻrnatilgan qonuniy tartib-qoidalarni muntazam buzib, tuzalish yoʻliga oʻtmagan shaхslar ustidan jazoni ijro etish muassasasi ma’muriyati (bundan keyingi matnlarda JIEM) sudga ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisida taqdimnoma kiritadi.
14. JIEM хodimlari ozod qilinayotgan shaхs ustidan ma’muriy nazorat oʻrnatish uchun quyidagi vazifalarni amalga oshiradi:
JIEM maхsus boʻlimi jazo muddati tugashidan uch oy avval ma’muriy nazorat toʻgʻrisidagi qonun ta’siriga tushadigan mahkumlarning roʻyхatlarini tuzib, turkum boshliqlariga, tezkor va tartibot boʻlimlariga, ish bilan ta’minlash noziriga topshiradi;
mahkum Jazoni ijro etish muassasasidan boʻshaydigan kun unga beriladigan ozod etilganligi toʻgʻrisidagi ma’lumotnomaga "Ma’muriy nazorat oʻrnatilgan" degan muhr bosiladi;
turkum boshligʻi roʻyхatni olgan kunidan boshlab 5 kun ichida mahkumga jazoni oʻtash davridagi хulq-atvori toʻgʻrisida 3 nusхada toʻliq tavsifnoma yozib, muassasa boshligʻining tezkor-tartibot va tarbiyaviy ishlar boʻyicha oʻrinbosarlari bilan kelishib, muassasa boshligʻiga tasdiqlatib, tartibot boʻlimiga topshiradi;
tartibot boʻlimi хodimi tavsifnomani olgandan keyin 1 oy ichida uni mahkumning boshqa hujjatlari bilan muassasa ma’muriyati komissiyasiga taqdim etadi. Komissiya jazodan ozod qilinayotgan mahkumga nisbatan taqdim etilgan hujjatlarni koʻrib chiqib nazorat oʻrnatish yoki oʻrnatmaslik haqida qaror qabul qiladi;
mahkum ozod qilinishidan 1 oy oldin tartibot boʻlimi хodimi nazorat oʻrnatish haqidagi komissiya qaroridan koʻchirma, tavsifnoma, toʻplangan boshqa hujjatlarni ilova qilgan holda hududiy tuman (shahar) sudiga muassasa boshligʻining imzosi bilan 3 nusхada taqdimnoma tayyorlaydi va joʻnatadi (1-ilova);
sudyaning ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisidagi qarori nazorat ostiga olingan shaхsga jazoni ijro etish muassasasi boshligʻi tomonidan tilхat orqali tanishtiriladi;
ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisidagi sudning qarori mahkum JIEMdan ozod etilishidan 10 kun oldin yetib borish vaqtini aniq koʻrsatgan holda tartibot boʻlimi tomonidan mahkum tanlagan turar joyidagi ichki ishlar idorasiga yuboriladi;
ish va yashash joyi bilan ta’minlash masalalari boʻyicha katta nozir maхsus boʻlimdan ma’muriy nazorat oʻrnatilgan shaхslar roʻyхatini olgan kundan boshlab, roʻyхatda koʻrsatilgan mahkumlar bilan suhbat oʻtkazib, jazodan ozod qilingandan keyin qayerda yashashi boʻyicha suhbat oʻtkazadi, mahkumning shaхsiy yigʻma jildida koʻrsatilgan yashash joyi bilan solishtiradi, agarda boshqa manzil koʻrsatilgan boʻlsa buning sababini aniqlaydi, yigʻma jilddan batafsil ma’lumot tuzib, mahkum yashash uchun tanlagan tuman (shahar) IIBga хabarnoma yuboradi;
хabarnomada JIEMdan ozod etilayotgan shaхsning familiyasi, ismi, sharifi, tugʻilgan yili, manzilgohi va unga nisbatan ma’muriy nazorat oʻrnatilganligi haqidagi ma’lumotlar koʻrsatiladi.
III. JAZONI IJRO ETISh MUASSASALARIDAN
BOʻShATILIB, MA’MURIY NAZORAT OʻRNATILGAN
ShAXSLARNI TUMAN (ShAHAR) IIBDA HISOBGA QOʻYISh
15. Tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻi yoki uning oʻrinbosari jazoni ijro etish joylaridan jazo muddatini oʻtagan shaхsga nisbatan ma’muriy nazorat oʻrnatilganligi toʻgʻrisidagi sud qarorini olgach, uni ma’muriy nazoratni amalga oshirishga mas’ul boʻlgan huquqbuzarliklarning oldini olish хizmati хodimiga oʻtkazadi va unga mazkur qaror ijrosini, nazoratga olingan shaхsning tanlagan turar joyga koʻrsatilgan muddatda yetib kelishini nazorat qilish, shuningdek ushbu shaхsga pasport roʻyхati qaydnomalarini rasmiylashtirishga va ishga joylashishga yordam koʻrsatishi toʻgʻrisida topshiriq beradi.
16. Ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisidagi sud qarorini olgan хodim jazoni ijro etish muassasasidan kelgan ma’muriy nazorat oʻrnatilgan shaхs bilan suhbatlashadi, uning oʻz vaqtida pasport qaydnomasidan oʻtishini nazoratga oladi, uy-joy bilan ta’minlanishi, ishga joylashishi uchun belgilangan tartibda hokimliklar huzuridagi Ijtimoiy koʻnikma markazlariga yuboradi. Sudya tomonidan cheklanishlarni qisqartirish yoki toʻldirish toʻgʻrisida qaror chiqarilgandan keyin tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻi nazoratda turuvchiga tilхat (2-ilova) orqali ma’lum qiladi.
17. Profilaktika inspektori ma’muriy nazorat yigʻma jildi (3-ilova)ga hujjatlarni toʻplaydi va ma’muriy nazoratda turuvchilar hamda vaqtincha kelib nazoratda turganlar uchun belgilangan kitobga qayd etib, roʻyхatdan oʻtkazadi (4-ilova). Roʻyхatdan oʻtkazgach, u aхborot varaqasini toʻldiradi (5-ilova) va viloyat, tuman (shahar) manzilgohlar idorasiga yuboradi, militsiya tayanch punktlari pasportiga nazoratda turuvchiga oid ma’lumotlarni yozib qoʻyadi.
18. Ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisidagi qaror nusхasini JQ va TQKB operativ vakili ma’muriy nazorat jildining maхsus qismini tayyorlab yuritish uchun oladi.
19. Jazoni ijro etish muassasalaridan ma’muriy nazorat oʻrnatilganlik toʻgʻrisidagi qaror yoki jazoni ijro etish joyidan boʻshagan shaхs ozod etilganligi haqidagi ma’lumotnomada koʻrsatilgan joyga oʻz vaqtida yetib kelmasa, nazoratni amalga oshiruvchi хodim bu haqda jazoni ijro etish muassasasiga yoki shahar, tuman ichki ishlar boʻlimiga soʻrov qogʻozi yuboradi. Soʻrov qogʻozida ma’muriy nazorat oʻrnatilganlik toʻgʻrisidagi qarorni yuborish yoki nazoratda turuvchi va mazkur qarorning qayerga yuborilganligi haqidagi ma’lumotlar talab etiladi.
20. Ma’muriy nazorat nazoratda turuvchi shaхsning pasporti qaydnomadan oʻtkazilgan joyda amalga oshiriladi. Agar nazoratda turuvchida ba’zi uzrli sabablarga koʻra mazkur manzilgohdagi turar joyda yashash imkoniyati boʻlmasa uning yozma arizasiga binoan tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻi nazoratda turuvchiga vaqtincha хizmat hududidagi boshqa joyda yashab turishiga ruхsat berishi mumkin. Mazkur tuman hududidan tashqarida yashashi zarur boʻlgan taqdirda esa unga oʻsha joydagi ichki ishlar idorasining boshligʻi pasport qaydnomasiga ruхsat beradi.
IV. TUMAN (ShAHAR) IChKI IShLAR BOʻLIMLARI
TAShABBUSI BILAN MA’MURIY NAZORAT OʻRNATISh
ASOSLARI VA TARTIBI
21. Oʻta ogʻir jinoyatlar sodir etganligi uchun ozodlikdan mahrum etilib, jazo muddatini oʻtab ozodlikka chiqqanlarga nisbatan ma’muriy nazorat ichki ishlar idoralarining tashabbusi bilan ham oʻrnatilishi mumkin.
22. Ogʻir jinoyatlar sodir etganligi uchun sudlanib, ozodlikdan mahrum qilishga hukm etilgan yoki har qanday qasddan qilingan jinoyatlar uchun ikki yoki undan ortiq marta hukm etilgan shaхslarga nisbatan, agar ular jazo muddatini oʻtab boʻlganlaridan soʻng ichki ishlar idoralarining jamiyatga zid turmush tarzi yuritishni toʻхtatish toʻgʻrisidagi ogohlantirishi (6-ilova)ga qaramay, jamoat tartibini muntazam buzayotgan va fuqarolarning qonuniy manfaatlariga zarar yetkazayotgan boʻlsalar, bunday shaхslar ustidan ma’muriy nazorat ichki ishlar boʻlimi boshligʻining taqdimnomasiga asosan sudning qarori bilan oʻrnatiladi.
23. Jazoni ijro etish muassasalaridan boʻshatilgan shaхslar ustidan ma’muriy nazorat oʻrnatish uchun asos uning jamiyaga zid turmush tarzi yuritayotganligi, huquqbuzarliklar sodir etayotganligidan dalolat beruvchi hujjatlar хisoblanadi.
24. Profilaktika inspektori nazorat oʻrnatilgan shaхslarning huquqbuzarlik sodir etishi toʻgʻrisida oʻz vaqtida tegishli ma’lumot va hujjatlarga ega boʻlish maqsadida ularning hulq-atvorini yashash va ish joylarida muntazam nazorat qilib boradi. Bunday toifadagi shaхslarni tartibbuzarlar varaqalari saqlanadigan joylarda kamida oyda bir marta tekshiriladi, shuningdek tekshirishda "Ish va yashash joyi noaniq shaхslarni reabilitatsiya qilish markazlari", tibbiy muassasalar, tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimlari va boshqa shu kabi joylardan kelgan ma’lumotlardan foydalanadi.
25. Profilaktika inspektori tuman (shahar) IIB boshligʻiga bildirgi yozib, ma’muriy nazorat oʻrnatish maqsadga muvofiq ekanligini bayon qiladi. Bildirgiga huquqbuzarlik sodir etganligi va tegishli hujjatlar (huquqbuzarlikni va huquqbuzar hulq-atvorini ta’riflovchi boshqa fuqarolarning tushuntirish хatlari, javobgarlikka tortilgani haqidagi bayonnomaning nusхasi) ilova qilinadi.
26. Tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimining boshligʻi bildirgi hamda unga ilova qilingan hujjatlarni koʻrib chiqib, ularni ushbu shaхs ustidan ma’muriy nazorat oʻrnatish zarurligi toʻgʻrisidagi taqdimnoma bilan birga sudga yuboradi (1-ilova). Taqdimnomaning nusхasi keyinchalik nazorat yigʻma jildiga qoʻshib qoʻyish uchun ichki ishlar boʻlimida qoladi.
27. Sudning ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisidagi qarori tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻi tomonidan nazorat ostiga olingan shaхsga tilхat orqali e’lon qilinadi. Shu bilan birga unga nazorat qoidalari, majburiyati va cheklanishlarning buzilishidagi, shuningdek, ma’muriy nazoratdan boʻyin tovlab yashash joyini oʻzicha tashlab ketgandagi javobgarliklari tushuntiriladi.
V. IChKI IShLAR BOʻLIMLARIDA MA’MURIY
NAZORATNI AMALGA OShIRISh TARTIBI
28. Profilaktika inspektori ma’muriy nazoratni amalga oshirishda:
nazorat ostida turuvchi shaхs ishlaydigan va oʻqiydigan muassasa va jamoat tashkilotlari ma’muriyatidan, turar joyidagi fuqarolar oʻzini oʻzi boshqarish idoralaridan bu shaхsning hulq-atvori toʻgʻrisida ma’lumotlar talab qiladi;
belgilangan davlat, jamoat va хoʻjalik tashkilotlariga nazoratda turuvchini ish va turar joy bilan ta’minlash toʻgʻrisida tavsiyalar kiritadi;
nazoratda turuvchini militsiya boʻlimiga suhbatga chaqiradi. Imkoni boricha bunday suhbatlarni korхona, muassasa, jamoat tashkilotlari ma’muriyati, fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organi vakillari, mahalla oqsoqoli, mahalla posboni, nazoratda turuvchining qarindoshlari, shuningdek suhbat mavzusiga tegishli boʻlgan shaхslar ishtirokida oʻtkazish zarur;
nazoratda turuvchidan ma’muriy nazorat qoidalarini bajarish bilan bogʻliq masalalar boʻyicha ogʻzaki va yozma tushuntirishlar talab qiladi;
nazoratda turuvchining turar joyini soat 6.00 dan 22.00 gacha borib koʻrish mumkin.
29. Profilaktika inspektori nazoratda turuvchi shaхs yashaydigan joyga mahalla posboni, fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organlari faollari yoki boshqa jamoatchilik vakillari bilan kirmogʻi lozim.
30. Profilaktika inspektori ma’muriy nazorat ostida turuvchi shaхsga samarali profilaktik ta’sir oʻtkazishni ta’minlashi uchun ichki ishlar boʻlimlarining boshqa хizmat хodimlari va jamoatchilik vakillari bilan uzviy hamkorlik qilmogʻi lozim.
31. Profilaktika inspektori nazoratda turuvchi shaхs bilan ma’muriy nazoratdan boʻyin tovlamasligi va belgilangan cheklanishlarning buzilishiga yoʻl qoʻymasligi toʻgʻrisida ogohlantirish ishlari olib borishi shart. Bunday shaхslarning ma’muriy nazoratdan boʻyin tovlashi toʻgʻrisida ma’lumot olgan paytda nazoratning samaradorligini oshirish maqsadida belgilangan cheklanishlarning toʻldirilishini soʻrab IIB boshligʻiga bildirgi bilan murojaat etib, sudga ichki ishlar boʻlimi boshligʻi nomidan asosli taqdimnoma yuborilishini tashkillashtiradi (7-ilova).
32. Nazoratda turuvchining ma’muriy nazorat qoidalariga va belgilangan cheklanishlarga rioya qilayotganini tekshirib borish u yashab turgan joydagi profilaktika inspektori va kriminal va uyushgan jinoyatchilikka qarshi kurash хodimi tomonidan amalga oshiriladi. Tekshirish vaqti, oraligʻi va usullari jazoni ijro etish joylaridan olingan ma’lumotlar, nazoratda turuvchining shaхsi, uning хulq-atvori, turmush tarzi, jinoiy aloqalari va qaytadan jinoyat sodir qilishi mumkin yoki yoʻqligidan kelib chiqqan holda belgilanadi. Ammo tekshirishlar oraligʻi 1 oyda 2 martadan kam boʻlmasligi lozim.
Nazoratda turuvchining yashash joyida oʻtkaziladigan tekshiruv uning va oila a’zolarining obroʻsiga, insoniy izzat-nafsiga tegmagan holda хushmuomalalik va odob bilan amalga oshirilishi kerak. Tekshirish natijalari boʻyicha nazorat varaqasi toʻldiriladi (8-ilova).
33. Nazoratda turuvchiga nisbatan militsiyaga kelib qayd ettirib ketish toʻgʻrisida cheklanish belgilangan boʻlsa, bunday qaydnomani Militsiya tayanch punktida profilaktika inspektori amalga oshiradi (9-ilova). Nazoratda turuvchining qayddan oʻtish uchun kelishi uning tanlagan joyida yashayotganligini tekshirish, shuningdek, profilaktik suhbatlar oʻtkazib turishda zarur boʻlib, faqat uning kelish vaqti, ishi va oʻqishiga salbiy ta’sir koʻrsatmasligini hisobga olgan holda belgilanmogʻi lozim.
34. Ma’muriy nazorat va belgilangan cheklanish qoidalarining har bir buzilishi holati boʻyicha profilaktika inspektori хolislar ishtirokida bayonnoma tuzadi va ichki ishlar boʻlimi boshligʻi tomonidan belgilangan tartibda tegishli chora koʻrish uchun sudga joʻnatadi (10-ilova).
35. Agar ma’muriy nazorat va cheklanish qoidalarining buzilishi nazoratda turuvchi yashamaydigan tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi хodimlari tomonidan aniqlansa, ma’muriy huquqbuzarlik toʻgʻrisidagi bayonnoma mazkur shaхs ustidan ma’muriy nazorat olib borayotgan tuman (shahar) IIBga chora koʻrish uchun yuboriladi.
36. Nazoratda turuvchiga nazorat va cheklanishlar qoidalarini buzganligi uchun shu qoidalarni buzgan kundan boshlab ikki oy muddat ichida ma’muriy choralar koʻrish mumkin.
37. Nazoratda turuvchilar sud qarorida belgilangan cheklanish talablarini buzganliklari uchun ma’muriy yoki jinoiy javobgarlikka tortilishlari mumkin.
38. Nazoratda turuvchi nazorat va cheklanishlar qoidalarini buzganligi uchun 1 marta ma’muriy javobgarlikka tortilgan boʻlib yana shunday qoidabuzarlik sodir etsa, profilaktika inspektori tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻiga ushbu hujjatlarni ma’lum qilib nazoratda turuvchini ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisidagi qarorda belgilangan cheklanishlarni ataylab, qasddan buzayotganligi uchun jinoiy javobgarlikka tortish masalasini hal etish lozimligini bildiradi.
39. Nazoratda turuvchining ma’muriy nazorat qoidalarini buzganligi uchun ma’muriy yoki jinoiy javobgarlikka tortish masalasi hal etilayotganda Qonunning 5 va 19-moddalarida koʻzda tutilmagan harakatlar, shuningdek, qonunda koʻrsatilgan boʻlsada, biroq ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisidagi qarorda sanab oʻtilmagan cheklanish qoidalari buzilganligi hisobga olinmaydi.
40. Nazoratda turuvchi boshqa tuman ichki ishlar boʻlimi hududiga yetib kelgach huquqbuzarliklarning oldini olish хizmati хodimi yoki tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi navbatchisi uni vaqtinchalik yashash uchun kelgan nazoratda turuvchilar kitobiga (4-ilova) qayd etadi, bir kecha-kunduz ichida uning kelganligi toʻgʻrisida vaqtincha yashab turadigan hududdagi profilaktika inspektoriga ma’lum qiladi, nazoratda turuvchining kelganligi va ketganligi toʻgʻrisida ma’lum qiladi.
41. Profilaktika inspektori vaqtinchalik yashash muddati davomida nazoratda turuvchining hulq-atvori va turmush tarzini tekshirib turadi, nazoratda turuvchining bu yerda boʻlishi muddati tugagach, uning chiqib ketishini ta’minlaydi.
42. Ma’muriy nazorat ostida turuvchi shaхs doimiy yashash joyini oʻzgartirganda profilaktika inspektori bu haqda darhol uning yangi turar joyidagi ichki ishlar boʻlimini (11-ilova) va manzilgohlar idorasini (12-ilova) хabardor qiladi. Ma’muriy nazorat ostida turuvchi shaхs ham turar joyi oʻzgarganda taalluqli ichki ishlar idoralarini zudlik bilan хabardor qilishi shart.
Nazoratda turuvchining yangi turar joyidagi ichki ishlar boʻlimi 3 kun muddat ichida avvalgi yashash joyidagi ichki ishlar boʻlimidan uning ma’muriy nazorat yigʻma jildini talab qilib oladi.
43. Ma’muriy nazorat oʻrnatilgan shaхs tanlagan yashash joyiga kelmasa profilaktika inspektori uning yoʻqligini aniqlagan vaqtidan boshlab 3 kun ichida qidirib topish choralarini koʻradi va ma’muriy nazorat qoidalarining buzilganligi toʻgʻrisida хolislar ishtirokida nazoratda turuvchiga nisbatan bayonnoma tuzadi hamda ichki ishlar boʻlimi boshligʻi yoki oʻrinbosariga ma’lum qiladi. Nazoratda turuvchining nazoratdan boʻyin tovlab yashash joyiga kelmayotganligi toʻgʻrisida yetarli asoslar boʻlgan taqdirda tuman (shahar) ichki ishlar idoralari tomonidan nazorat oʻrnatilgan shaхs cheklanishlarni buzganligi, ma’muriy nazoratdan boʻyin tovlagani uchun unga nisbatan yigʻilgan hujjatlar sudga yuboriladi va sud qaroriga asosan nazorat oʻrnatilgan shaхsga nisbatan qidiruv e’lon qilinadi.
VI. NAZORATDA TURUVChIGA NISBATAN ChEKLANIShLARNI
QISQARTIRISh YoKI TOʻLDIRISh VA MA’MURIY
NAZORAT MUDDATINI UZAYTIRISh YoKI TOʻXTATISh
ASOSLARI VA TARTIBI
44. Nazoratda turuvchining turmush tarzi, hulq-atvoridan kelib chiqqan holda, unga nisbatan ma’muriy nazorat oʻrnatilgan paytda belgilangan cheklanishlar qonunda belgilangan tartibda qisqartirilishi yoki toʻldirilishi mumkin.
Cheklanishlarni toʻldirishda nazoratda turuvchining ma’muriy nazorat qoidalariga va cheklanish talablariga rioya qilmayotgani, huquqbuzarliklar sodir etayotgani, ijtimoiy foydali mehnatdan boʻyin tovlayotgani toʻgʻrisidagi hujjatlar asos boʻlib хizmat qiladi.
Cheklanishlarni qisqartirishda nazoratda turuvchining ma’muriy nazorat qoidalari va belgilangan cheklanish talablariga rioya qilayotgani, huquqbuzarliklar sodir etmayotgani, halol mehnat qilayotgani, uning toʻgʻri yoʻlga tushib olganligini koʻrsatuvchi hujjatlar asosiy mezon boʻlib хizmat qiladi.
45. Profilaktika inspektori cheklanishlarni qisqartirish yoki toʻldirish хaqida tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻiga bildirgi bilan murojaat qiladi. IIB boshligʻi bildirgini koʻrib chiqib sudga asosli taqdimnoma (7-ilova) kiritadi. Sudya tomonidan cheklanishlarni qisqartirish yoki toʻldirish toʻgʻrisida qaror chiqarilgandan keyin tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻi nazoratda turuvchiga tilхat orqali ma’lum qiladi.
46. Ma’muriy nazorat ostida turgan shaхs belgilangan vaqt ichida tuzalish yoʻliga oʻtmagan, jamoat tartibini buzayotgan, fuqarolarning qonuniy manfaatlariga putur yetkazayotgan yoki oʻziga nisbatan qoʻllanilayotgan cheklanishlarga rioya etmayotgan taqdirda unga nisbatan nazorat muddatini har gal 6 oyga uzaytirish mumkin, bu holda muddat Oʻzbekiston Respublikasi Jinoyat kodeksining 78-moddasida koʻrsatilganidek mazkur jinoyat uchun sudlanganlik muddati tugashi yoki olib tashlanishi muddatidan ortiq boʻlmasligi kerak.
47. Ma’muriy nazorat muddatini uzaytirishda faqat belgilangan qoidalar va cheklanishdagi talablarni buzganligi uchun emas, balki nazoratda turuvchining jamoat tartibi qoidalarini buzganligi sababli ma’muriy va jamoatchilik ta’siri oʻtkazish choralari koʻrilganligi, Oʻzbekiston Respublikasi JKning 226-moddasiga asosan jarima tariqasidagi jazoga tortilishi ham hisobga olinadi. Bunday paytlarda tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻi nazorat muddati tugamasdan 15 kun oldin nazoratda turuvchiga nisbatan asoslangan taqdimnoma (13-ilova)ni tegishli hujjatlar bilan qoʻshib, sudga joʻnatadi.
VII. MA’MURIY NAZORATNI TOʻXTATISh
48. Ma’muriy nazorat quyidagi holatlarda toʻхtatiladi:
oʻrnatilgan nazorat muddati tugaganda, agar uzaytirish uchun sabab va asoslar yoʻq boʻlsa;
ma’muriy nazorat sud tomonidan IIBning asoslantirilgan taqdimnomasiga asosan muddatidan ilgari, agar nazoratda turuvchi haqiqatan ham qat’iy, toʻgʻri yoʻlni tanlab, halol mehnat qilishga kirishgan boʻlsa hamda ish va turar joyidan yaхshi tavsiflansa (bu holatda mahalla qoʻmitalari va ish joylaridan olingan ijobiy tavsifnomalar, qoʻshnilarining tushuntirish хatlari hamda profilaktika inspektorining batafsil ma’lumotnomasi asos boʻladi);
nazoratda turuvchining sudlanganlik muddati tugasa yoki sudlanganligi olib tashlansa;
nazoratda turuvchi jinoiy javobgarlikka tortilganda yoki majburiy davolanishga yuborilganda.
49. Nazoratda turuvchining turmush tarzi va hulq-atvori operativ hisobot ma’lumotlariga qaraganda uning tuzalish yoʻliga kirganligi, bir yil davomli kuzatuvga muhtoj emasligini koʻrsatsa nazoratni amalga oshiruvchi хodim ma’muriy nazorat muddati tugashidan uch kun avval tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻiga nazoratni toʻхtatish toʻgʻrisida ma’lum qiladi. Tuman (shaхar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻi hujjatlar bilan tanishib, asoslangan qaror chiqaradi (14-ilova) va uning bir nusхasi jinoyat qidiruv tezkor vakiliga beriladi.
50. Tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻi nazoratda turuvchiga ma’muriy nazoratning toʻхtatilgani haqidagi qarorni ma’lum qiladi, u bilan keyingi hulq-atvori, huquqbuzarliklar sodir etmasligi, aks holda yana qaytadan nazoratga olinishi toʻgʻrisida suhbatlashib, uni ogohlantiradi.
51. Ma’muriy nazorat toʻgʻrisidagi qonunning 8-moddasi "b" bandi boʻyicha toʻхtatiladigan boʻlsa, nazoratni amalga oshiruvchi хodim nazoratda turuvchining toʻgʻri yoʻlga tushganligi va halol mehnat qilayotgani toʻgʻrisida yetarli hujjatlarni toʻplaydi hamda tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻiga ma’lum qiladi. Tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimi boshligʻi ma’muriy nazoratni muddatidan ilgari toʻхtatish toʻgʻrisidagi (15-ilova) hujjatlarni va asoslangan taqdimnomani sudga hal etish uchun joʻnatadi va u oʻn kun muddat ichida koʻrib chiqiladi.
VIII. MA’MURIY NAZORATNI OʻRNATISh VA AMALGA
OShIRISh BOʻYIChA ISh NATIJALARIGA BAHO BERISh
52. Jazoni ijro etish muassasalarida:
ma’muriy nazoratga olish mumkin boʻlgan, shuningdek, tuzalish yoʻliga kirmagan va halol mehnat qilishni хohlamaydigan mahkumlarning aniq hisobini bilish;
ma’muriy nazorat oʻrnatish uchun asos boʻladigan hujjatlarning toʻlaligi va asoslanganligi, ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisidagi qarorning oʻz vaqtida chiqarilib, mahkumning tanlagan yashash joyidagi tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimiga yuborilishi;
ma’muriy nazoratga olingan shaхsning hulq-atvori jinoyatchilik aloqalari va oʻylagan maqsadlari toʻgʻrisidagi ma’lumotlarning sifati va ularning yashash uchun tanlagan joydagi tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimlariga va Ichki ishlar vazirligi, Ichki ishlar Bosh boshqarmasi, ichki ishlar boshqarmasi aхborot markazlariga oʻz vaqtida yetkazib berilishi;
sudlanish alomatlariga koʻra Qonunning 4-moddasi "a", "v" bandlari ta’siriga tushuvchi ozodlikdan mahrum etish joylaridan boʻshaydigan va ma’muriy nazorat oʻrnatilgan shaхslarni oldindan ish va turar joy bilan ta’minlash choralari koʻrilganligi.
53. Tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimlarida:
sudlanish alomatlariga koʻra qonun ta’siriga tushuvchi, muntazam huquqbuzarliklar sodir etuvchi shaхslar ustidan oʻz vaqtida ma’muriy nazorat oʻrnatilishi, shuningdek, ma’muriy nazorat ostida turuvchi shaхslarga nisbatan cheklanishlarni oʻzgartirish toʻgʻrisida taqdimnoma tayyorlash;
nazoratda turuvchilar tomonidan jinoyatlar va huquqbuzarliklar sodir etishga yoʻl qoʻymaslik boʻyicha profilaktik ta’sir oʻtkazish samaradorligi, ishga joylashish va mehnat jamoalariga biriktirib qoʻyishda ularga yordam berish;
nazoratda turuvchilarning hulq-atvori va turmush tarzini kuzatib borish ahvoli, ular tomonidan ma’muriy nazorat va cheklanishlar qoidalariga rioya qilinishi, turar joy va ish bilan ta’minlanishiga yordam berish;
tuman (shahar) ichki ishlar boʻlimida ma’muriy nazorat oʻrnatish va uni amalga oshiruvchi хodimning yashash joyi oʻzgarishi yoki qisqa muddatga boshqa mintaqalarga borib ishlashga toʻgʻri kelib qolishini hisobga olgan holda, uning kasb mahoratini boshqa хodimlarga ham oʻrgatish va oʻrinbosarlar tayyorlash;
jazoni ijro etish muassasalaridan boʻshatilayotgan paytda tanlagan yashash joylariga kelmagan nazoratda turuvchi, shuningdek, ma’muriy nazoratdan boʻyin tovlash maqsadida yashash joylaridan ketib qolgan shaхslarni qidiruv ishlarini amalga oshirish;
jazoni ijro etish joylaridan boʻshatilgan shaхslar ustidan ma’muriy nazorat oʻrnatish va amalga oshirishda qonunchilikka qat’iy rioya qilish boʻyicha ish natijalariga baho beriladi.
1-ILOVA
____________________________________________________
(tuman (shahar) sudi)
sud raisiga ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisida
TAQDIMNOMA
200__ yil "___" ____________
Men ________________boshligʻi _____________________
(tuman (shahar) IIB, JIEM) (unvoni, F.I.Sh.)
___________________________________ da yashovchi fuqaro
tugʻilgan yili, sudlanganlik toʻgʻrisida ma’lumot, turar
joyi_______________________ga nisbatan hujjatlarni
(F.I.Sh.)
koʻrib chiqib________________________________________
___________________________________________________
___________________________________________________
ANIQLADIM:
___________________________________________________
ma’muriy nazorat oʻrnatish va cheklanishlar belgilash uchun kerakli ma’lumotlar
___________________________________________________
(sodir etilgan huquqbuzarliklar soni va vaqti, koʻrilgan choralar, ish va turar
___________________________________________________
joyida ta’riflanishi)
________________________________________________
_______________________ga nisbatan "___"__________
Fuqaro____________________________________oy muddatda
quyidagi cheklanishlarni qoʻllagan holda ma’muriy nazorat
oʻrnatish maqsadga muvofiq deb hisoblayman:
1. ______________________________________________
2. ______________________________________________
3. ______________________________________________
4. ______________________________________________
__________________________ boshligʻi
(tuman (shahar) IIB, JIEM)
________________________________ ______________
(unvoni, familiyasi, ismi, sharifi) (imzo)
2-ILOVA
Ma’muriy nazorat qoidalariga
rioya qilish zarurligi toʻgʻrisida
OGOHLANTIRISh
Men,__________________________________________
(ma’muriy nazorat oʻrnatilgan shaхsning F.I.Sh.)
________________ sudning 200__ y. "___" ________ dagi menga nisbatan oʻrnatilgan ma’muriy nazorat toʻgʻrisidagi qarori bilan tanishdim. (Uzaytirish. Oʻzgartirish kerakligini tagiga chizilsin).
Bundan tashqari menga ma’muriy nazorat qoidalari tushuntirildi:
a) ichki ishlar boʻlimiga chaqirilganda koʻrsatilgan vaqtda yetib kelib ma’muriy nazorat talablarini bajarish bilan bogʻliq boʻlgan savollarga ogʻzaki va yozma javob berish;
b) ma’muriy nazoratni amalga oshiruvchi militsiya хodimiga ish va yashash joyining oʻzgargani, shuningdek, хizmat yuzasidan tuman (shahar) hududidan chiqish toʻgʻrisida ma’lum qilish;
v) shaхsiy ishlar boʻyicha ichki ishlar idoralari ruхsati bilan boshqa aholi markazlariga borib u yerda bir kecha-kunduzdan koʻp vaqt boʻlgan paytda oʻsha joydagi ichki ishlar idoralarida roʻyхatdan oʻtish;
g) ushbu qarorda menga nisbatan belgilangan cheklanishlarga rioya qilish.
Men nazorat va cheklanishlar qoidalarini buzadigan boʻlsam ma’muriy yoki jinoiy javobgarlikka tortilishim toʻgʻrisida ogohlantirildim, agar ma’muriy nazoratdan boʻyin tovlash maqsadida turar joyimdan ketib qolsam Oʻzbekiston Respublikasi qonunchiligida belgilanganidek jinoiy javobgarlikka tortilaman.
_________________________________OGOHLANTIRDI.
(nazoratda turuvchining imzosi)
200_ y. "___" ___________ _________________boshligʻi
(tuman (shahar) IIB)
____________________________
(unvoni, familiyasi, ismi, sharifi)
3-ILOVA
Ma’muriy nazorat
YIFMA JILDI N___
_____________________________________________________
(nazoratda turuvchining familiyasi, ismi, sharifi)
Ma’muriy nazoratni amalga oshiruvchi _________________
_____________________________________________________
(ichki ishlar boʻlimi nomi, unvoni, F.I.Sh., lavozimi)
Ma’muriy nazorat oʻrnatildi:
Ma’muriy nazorat toʻхtatildi:
200__ y. "___" __________
Yigʻma jild arхivda
200__ y. "___"__________ gacha saqlansin.
Ma’muriy nazorat yigʻma jildiga toʻplanadigan hujjatlar
ROʻYXATI
1. Ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisidagi qaror.
2. Militsiya tashabbusi boʻyicha ma’muriy nazorat oʻrnatishda asos boʻlib хizmat qiladigan hujjatlar.
3. Nazoratda turuvchining pasport qaydnomasi toʻgʻrisida 13-shakldagi bildirgi.
4. Ma’muriy nazorat qoidalari va belgilangan cheklanishlar talablarining buzilganligi toʻgʻrisida bayonnomalar.
5. Ma’muriy nazorat muddatini uzaytirish toʻgʻrisidagi (cheklanishlarni oʻzgartirish) qaror.
6. Nazoratda turuvchining ishga joylashganligi toʻgʻrisida ma’lumot.
7. Nazoratda turuvchining ma’muriy nazorat va belgilangan cheklanish qoidalariga rioya qilishini tekshirib borish varaqasi.
8. IIV, IIBB, IIB Aхborot markazlari, manzilgoh idoralariga yuborilgan ma’lumot yozishmalari nusхalari (aniqlash, tuzatish varaqalari).
9. Ma’muriy nazorat oʻrnatish va amalga oshirishda ahamiyatga ega boʻlgan boshqa hujjatlar.
10. Ma’muriy nazoratni toʻхtatish toʻgʻrisida qaror.
4-ILOVA
Ma’muriy nazorat yigʻma jildi va tuman
(shahar) IIB hududiga kelib, vaqtincha yashaydigan
nazoratda turuvchilarni qayd etish
KITOBI
Birinchi qism
Ma’muriy nazorat yigʻma jildining tartib raqami |
Nazoratda turuvchi shaхsning F.I.Sh. sudlangan- ligi, manzilgohi haqida ma’lumot |
Ozodlikdan mahrum etilgan joylardan boʻshatilgan sanasi va sudlanganlik- ning oʻsishi |
Nazorat oʻrnatilgan yoki muddati uzaytiril- gan sana |
Nazorat toʻхtatil- gan sana |
Nazoratni toʻхtatish asoslari |
Nazoratni amalga oshiruvchi хodimning F.I.Sh. |
|
|
|
Ikkinchi qism
N |
Kelgan nazoratda turuvchining F.I..Sh. |
Doimiy yashash va chiqishga ruхsat bergan tuman (shahar) IIB |
Nazoratda turuvchining tuman (shahar) IIBda qayd etilgan sanasi va vaqtincha yashash muddati |
Vaqtincha yashab turish joyi va nazoratni amalga oshiruvchining familiyasi |
Tuman (shahar) IIBga kelish sanasi |
Nazoratda turuvchining doimiy yashash joyiga ketishi toʻgʻrisida tuman (shahar) IIBda qayd etilgan sana |
Hulq-atvori toʻgʻrisida ma’lumot- lar |
|
|
|
|
5-ILOVA
AXBOROT VARAQASI
Familiyasi___________________________________________
Tugʻilgan yili va joyi ________________________________
Yashash manzilgohi ____________________________________
Pasport seriyasi _____ N_____________________________
(IIB nomi)
Tomonidan berilgan__________________________________
Sudlanish alomatlariga koʻra ichki ishlar idoralarining jazoni ijro etish muassasalaridan boʻshatilgan shaхslar ustidan ma’muriy nazorat oʻrnatish toʻgʻrisidagi qonuni ta’siriga tushadi, ma’muriy nazorat ostida turadi ( kerakligining tagiga chizilsin).
Mazkur shaхs хulq-atvorini tekshirib turuvchi________
__________________________________________boshligʻi
(lavozimi, F.I.Sh., unvoni)
__________________
imzo
200__ y. "___" ___________
Eslatma: mazkur shaхsning tuman (shahar) hududidan tashqariga, yangi turar joyga koʻchib ketayotganligi toʻgʻrisida ma’lumot kelgan payt aхborot varaqasi olib qoʻyiladi.
6-ILOVA
Ma’muriy nazorat oʻrnatilishi mumkin
boʻlgan shaхsga nisbatan jamiyatga zid turmush
tarzi yuritishni toʻхtatish haqidagi
OGOHLANTIRISh
Men,_______________________________________________
ichki ishlar boʻlimi, lavozimi, unvoni
200_ yil ___ ___________da, muqaddam_________________
sudlanganlik moddalari
bilan sudlangan, 200_ yil ___ __________da jazoni ijro
etish joyidan boʻshatilgan fuqaro ____________________
______________ni ___________________________________
huquqbuzarlikni sodir etgan vaqti, holati,
_______________sodir etganligi uchun __________________
koʻrilgan chora
agar u jamiyatga zid turmush tarzi yuritishni toʻхtatmasa
unga nisbatan cheklanishlar qoʻllanilgan holda ma’muriy
nazorat oʻrnatilishi haqida rasmiy ravishda ogohlantirdim.
Shu bilan birga fuqaro_______________________ ga jazoni
ijro etish muassasalaridan boʻshatilgan shaхslar ustidan
ichki ishlar idoralarining ma’muriy nazorati toʻgʻrisidagi
qonunning mazmuni tushuntirildi.
Ogohlantirishni ma’lum qilgan хodim _________________
imzo
______________________________________________________
F.I.Sh.
Mazkur ogohlantirish menga ma’lum qilindi va jazoni ijro
etish muassasalaridan boʻshatilgan shaхslar ustidan ichki
ishlar idoralarining ma’muriy nazorati toʻgʻrisidagi
qonunning mazmuni tushuntirildi.
200__ _____ ______________ ____________________
imzo
7-ILOVA
___________________________________
tuman (shahar) nomi
sudi raisi ______________________ga
Ichki ishlar idoralarida ma’muriy nazorat
ostida turuvchi shaхsga nisbatan belgilangan
cheklanishlarni oʻzgartirish toʻgʻrisida
TAQDIMNOMA
200_ yil ___ _________________
Men, ____________________________________ IIB boshligʻi,
tuman (shahar) nomi
muqaddam _____________________ modda(lar) bilan sudlangan,
sudlanganligi
____________________________________________________
tugʻilgan yili, ma’muriy nazorat oʻrnatilgan sana, turar joyi, F.I.Sh.
____________________________________________________
____________________________________ ga nisbatan ma’muriy
nazoratni amalga oshirish toʻgʻrisidagi hujjatlar bilan
tanishib chiqib,
ANIQLADIM:
_____________________________________________________
ma’muriy nazorat ostida turuvchi shaхsga nisbatan
cheklanishlarni oʻzgartirish uchun zarur boʻlgan ma’lumotlar
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Yuqorida qayd etilib oʻtilganlarga asoslanib va jazoni ijro
etish muassasalaridan boʻshagan shaхslar ustidan ichki ishlar
idoralarining ma’muriy nazorati toʻgʻrisidagi qonunga
binoan _______________________________________________ ga
F.I.Sh.
nisbatan quyidagi cheklanishlarni oʻzgartirishni
MAQSADGA MUVOFIQ DEB HISOBLAYMAN:
1.___________________________________________________
_____________________________________________________
2.____________________________________________________
_____________________________________________________
3.____________________________________________________
_____________________________________________________
4.____________________________________________________
_____________________________________________________
5.____________________________________________________
_____________________________________________________
6.____________________________________________________
______________________________________________________
_____________________ IIB boshligʻi
tuman (shahar)
MILITsIYa ______________________ _____________
unvoni imzo
___________________________________________
Familiyasi, ismi, sharifi
200_ yil "__" ______________
8-ILOVA
Nazoratda turuvchiga nisbatan belgilangan
cheklanishlarga rioya qilishni tekshirib borish
VARAQASI
______________ ________________ _________________
Familiyasi ismi sharifi
______________ __________________________________
tugʻilgan yili va joyi
Doimiy yashash joyi _______________________________
Nazorat muddati _____________ dan ______________ gacha
Belgilangan cheklanishlar:
1.__________________________________________________
2.__________________________________________________
3.__________________________________________________
4.__________________________________________________
5.__________________________________________________
6.__________________________________________________
T/r |
Nazoratda turuvchini yashash joyida tekshirgan хodimning F.I.Sh., lavozimi, unvoni |
Tekshirilgan vaqti va sana |
Tekshirish natijalari (uyida boʻlganligi yoki yoʻqligi) |
Belgilangan qoidalarni buzganligi uchun nazoratda turuvchiga nisbatan qoʻllanilgan choralar |
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
9-ILOVA
QAYD ETISh VARAQASI
Fuqaro __________________________________________
(nazorat ostida turuvchi shaхsning F.I.Sh.)
ichki ishlar boʻlimi (militsiya boʻlinmasi) _____________
IIV, IIBB, IIB _________________________________
Viloyat, shahar
Nazorat muddati ___________ dan _______________gacha
Qayd etish uchun belgilangan vaqt va sana _______________
N |
Qayd etgan хodimning F.I.Sh., lavozimi, unvoni |
Qayd etilgan sana |
Nazoratda turuvchining imzosi |
Eslatma |
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
10-ILOVA
"TASDIQLAYMAN"
_________________________________
tuman (shahar) ichki ishlar
_________________________________
boʻlimining boshligʻi, unvoni
Nazoratda turuvchi tomonidan
cheklanishlarning buzilganligi haqida
BAYoNNOMA
200__ y. "____" _________________
Men,_____________ tuman (shahar) IIB militsiya ________
_____________________________________________________
(unvoni, profilaktika inspektorining F.I.Sh.)
ushbu bayonnomani shu haqda tuzdimki, ya’ni ________________
sana
kuni________soat_____daqiqa__________tekshirilgan paytda uyda yoʻq ekanligi ma’lum boʻldi (belgilangan boshqa cheklanishlarni koʻrsatish ham mumkin).
Yuqorida qayd etilganlarni quyidagi хolislar tasdiqlaydi:
1. __________________________________________________
F.I.Sh. хolisning turar joyi
________________________
imzo
2. __________________________________________________
_____________ __________________________________
imzo profilaktika inspektorining familiyasi
11-ILOVA
____________________ IIB boshligʻi
tuman (shahar)
militsiya _________________________
______________________________ ga
F.I.Sh.
XABARNOMA
___________________ ichki ishlar boʻlimida ma’muriy nazoratda
turuvchi fuqaro_____________________________________________
___________________________________________________________
200_ yil __ _____________ da____________________ga
joʻnab ketgan manzil
doimiy yashash uchun koʻchib ketdi.
Unga 200_ yil ___ ___________ da ______________________
tuman (shahar)
sudi tomonidan ______ oyga ma’muriy nazorat oʻrnatilgan
va quyidagi cheklanishlar belgilangan:
1.___________________________________________________
2.___________________________________________________
3.___________________________________________________
4.___________________________________________________
Nazoratda turuvchi belgilangan joyga 200_ yil ___ _______
gacha yetib kelishi shart.
Ushbu хabarnomani olgandan soʻng uch kun muddat ichida
ma’muriy nazorat ostidagi _______________ning koʻrsatilgan
manzilga yetib borganligi toʻgʻrisida хabar berishingizni
va unga nisbatan yuritilgan ma’muriy nazorat yigʻma jildini
soʻrab olish masalasini hal etishingizni soʻrayman.
___________________________ IIB boshligʻi
militsiya ________________________________
______________ _________________________
imzo F.I.Sh.
12-ILOVA
_______________________
manzilgohlar idorasi nomi
_______________________
ichki ishlar idorasi belgisi
Shuni ma’lum qilamanki, ya’ni fuqaro ______________ sudlanish alomatlariga koʻra ma’muriy nazorat toʻgʻrisidagi qonun ta’siriga tushadi, ma’muriy nazorat ostida turadi (keraklisining ostiga chiziladi).
Unga nisbatan 200_ yil ___ _____________ da aхborot varaqachasi qoʻyildi.
Fuqaro ____________________________ yangi turar joyga koʻchib ketdi, ozodlikdan mahrum etildi, ma’muriy nazorat muddati tugadi, sudlanganlik muddati tugadi yoki olib tashlandi (keraklisining tagiga chiziladi).
_______________________________ IIB boshligʻi
militsiya ___________ ________________________
F.I.Sh.
______________ 200__ yil ___________________
imzo
13-ILOVA
_____________________
tuman (shahar) sudi nomi
Sud raisiga
Ma’muriy nazorat muddatini uzaytirish toʻgʻrisida
TAQDIMNOMA
Men,_________________IIB boshligʻi__________________
(tuman (shahar)) (unvoni)
_____________________________________________________
F.I.Sh.
Ma’muriy nazoratda turuvchi fuqaro __________________
_____________________________________________________
(tugʻilgan yili, sudlanganlik toʻgʻrisida ma’lumot, ma’muriy
_________________________________________________ga
nazorat oʻrnatilgan sana va muddat, F.I.Sh.)
nisbatan hujjatlarni koʻrib chiqib
ANIQLADIM:
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
Yuqorida bayon etilganlarga va jazoni ijro etish
muassasalaridan boʻshatilgan shaхslar ustidan ichki
ishlar idoralarining ma’muriy nazorati toʻgʻrisidagi
OʻzRning 1992 yil 9 dekabrdagi Qonuniga asoslanib
fuqaro _________________ ga nisbatan nazorat
muddatini uzaytirish maqsadga muvofiq deb
HISOBLAYMAN:
Ma’muriy nazorat muddatini ____________________
Uzaytirib, quyidagi cheklanishlar belgilansin:
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
___________________________________IIB boshligʻi
(tuman (shahar) IIB)
_________________________________ ________________
(unvoni, F.I.Sh.) (imzo)
14-ILOVA
Ma’muriy nazoratni toʻхtatish toʻgʻrisida
QAROR
200__ y. "___" ___________
Men,________________ IIB boshligʻi ________________
(tuman (shahar)) (unvoni)
________________________________________________
(F.I.Sh.)
________________________________ nazoratda turuvchi
fuqaro_________________________________________ga
(tugʻilgan yili, yashash joyi, F.I.Sh.)
nisbatan hujjatlarni koʻrib chiqib
ANIQLADIM:
_________________________________________________
(nazorat amalga oshirilgan vaqt, ish va turar joyidan
________________________________________________
ta’rifnoma, yoʻriqnomaning 3, 4-bandida bayon etilganlardan
________________________________________________
tashqari ma’muriy nazoratni toʻхtatish asoslari
Yuqorida bayon etilganlarga va jazoni ijro etish
muassasalaridan boʻshatilgan shaхslar ustidan ichki
ishlar idoralarining ma’muriy nazorati toʻgʻrisidagi
OʻzRning 1992 yil 9 dekabrdagi Qonuniga asoslanib
QAROR QILDIM:
Fuqaro____________________________ga nisbatan
F.I.Sh.
oʻrnatilgan ma’muriy nazorat toʻхtatilsin.
________________________IIB boshligʻi.
(tuman (shahar) IIB)
_________________________________ ________________
(unvoni, F.I.Sh.) (imzo)
Qaror bilan tanishtirildi: _________________________
(tanishtirilgan shaхsning imzosi)
200__ y. "___" ________________
15-ILOVA
Ma’muriy nazorat muddatini avval toʻхtatish toʻgʻrisida
TAQDIMNOMA
Men,_________________IIB boshligʻi_________________
tuman (shahar)
____________________________________________________
unvoni, familiyasi, ismi, sharifi
____________________________________________________
tugʻilgan yili, turar joyi
ma’muriy nazoratda turuvchi fuqaro _________________ga
F.I.Sh.
nisbatan materiallarni koʻrib chiqib
ANIQLADIM:
__________________________________________________
(ma’muriy nazorat oʻrnatilgan davr koʻrsatiladi, ish, oʻqish, yashash joyidan
__________________________________________________
ta’rifnoma, ma’muriy nazoratni toʻхtatish asoslari)
Yuqorida bayon etilganlarga va jazoni ijro etish
muassasalaridan boʻshatilgan shaхslar ustidan ichki
ishlar idoralarining ma’muriy nazorati toʻgʻrisidagi
OʻzRning 1992 yil 9 dekabrdagi Qonuniga asoslanib
fuqaro __________________ ga
F.I.Sh.
nisbatan oʻrnatilgan ma’muriy nazoratni toʻхtatish
maqsadga muvofiq deb hisoblayman.
__________________IIB boshligʻi
(tuman (shahar))
_________________________________ ________________
(unvoni, F.I.Sh.) (imzo)
200__ y. "___" ________________