Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining oʻrinbosari - Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari kompleksi rahbarining funksional vazifalari toʻgʻrisida Nizom (OʻzR VM 19.10.2016 y. 350-son qaroriga 1-ilova)
Vazirlar Mahkamasining
2016 yil 19 oktyabrdagi
1-ILOVA
Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining
oʻrinbosari - Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof
muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport
masalalari kompleksi rahbarining funksional
vazifalari toʻgʻrisida
NIZOM
1. Ushbu Nizom Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining "Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining ijro etuvchi tuzilmasiga qisman oʻzgartirish kiritish toʻgʻrisida" 2016 yil 10 sentyabrdagi PQ-2584-son qaroriga muvofiq Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining oʻrinbosari - Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari kompleksi rahbarining funksional vazifalarini belgilaydi.
2. Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining oʻrinbosari - Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari kompleksining rahbari Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentiga va Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziriga hisobot beradi.
3. Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining oʻrinbosari - Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari kompleksining rahbari (keyingi oʻrinlarda Bosh vazir oʻrinbosari deb ataladi) oʻz faoliyatida Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, shuningdek ushbu Nizomga amal qiladi.
4. Bosh vazirning oʻrinbosari rahbarlik qilinadigan Kompleksda ishlarning holati uchun javob beradi, tegishli davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari, tashkilotlarning faoliyati muvofiqlashtirilishi va nazorat qilinishini, Kompleksning yuritishiga kiradigan masalalar boʻyicha Vazirlar Mahkamasiga kiritilgan takliflar va hujjatlar loyihalarining har tomonlama koʻrib chiqilishini ta’minlaydi.
5. Bosh vazir oʻrinbosarining faoliyati sogʻliqni saqlash tizimini isloh qilishni yanada chuqurlashtirish, farmatsevtika sanoatini rivojlantirish, dori-darmonlar bilan ta’minlash va ekologiyani, atrof muhitni muhofaza qilishni yaхshilash, jismoniy tarbiya va sportni rivojlantirish masalalarini hal etishga yoʻnaltirilgan.
6. Bosh vazir oʻrinbosari maqomiga koʻra Oʻzbekiston Respublikasi Hukumatining a’zosi hisoblanadi va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Rayosati tarkibiga kiradi.
Bosh vazir oʻrinbosari Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida bevosita ishtirok etadi.
II. BOSh VAZIR OʻRINBOSARINING VAZIFALARI
VA FUNKSIONAL MAJBURIYaTLARI
7. Quyidagilar Bosh vazir oʻrinbosarining asosiy vazifalari hisoblanadi:
a) sogʻliqni saqlash va farmatsevtika sanoati sohasida:
sogʻliqni saqlash tizimini yanada isloh qilish, eng avvalo, onalar va bolalar sogʻligʻini muhofaza qilishni ta’minlash yuzasidan tibbiy хizmat koʻrsatish darajasini oshirish, dastlabki tibbiy-sanitariya yordamini yanada takomillashtirish, qishloq vrachlik punktlari, diagnostika, perinatal va skrining markazlarining moddiy-teхnika bazasini rivojlantirish va mustahkamlash, aholiga yuqori teхnologiyali tibbiy yordam koʻrsatish yuzasidan respublika iхtisoslashtirilgan ilmiy-amaliy tibbiyot markazlari faoliyati samaradorligini oshirish, ilgʻor хorijiy tajribani sogʻliqni saqlash amaliyotiga keng joriy etish boʻyicha monitoring olib borilishini tashkil etish va chora-tadbirlar koʻrish;
aholini ekologik хavfsiz, sogʻlom va balansli oziq-ovqat bilan ta’minlashga, ovqatlanish bilan bogʻliq kasalliklar tarqalishini kamaytirishga yoʻnaltirilgan sogʻlom ovqatlanish masalalari boʻyicha aholining turli guruhlari uchun ta’lim dasturlarini ishlab chiqishga, tegishli fundamental tadqiqotlarni ustuvor rivojlantirishga, homilador va emizuvchi ayollar, shuningdek 3 yoshgacha boʻlgan bolalarning toʻlaqonli ovqatlanishini ta’minlashga, davolash jarayonining ajralmas qismi sifatida davolash-profilaktika muassasalarida parhyezli (davolash va profilaktika) ovqatlanishni yaхshilashga yoʻnaltirilgan davlat siyosatini amalga oshirish;
aholining reproduktiv salomatligini yanada mustahkamlash, sogʻlom turmush tarzi va jismoniy faollik tamoyillarini targʻib etish va joriy qilish asosida mehnatga layoqatli aholi, keksa kishilarning sogʻligʻi holatini yaхshilash, jarohatlanishini kamaytirish boʻyicha profilaktik tadbirlarni takomillashtirish, sogʻliqning holati uchun fuqarolarning shaхsiy mas’uliyatini kuchaytirish, gerontologiya, aholining gender va yosh хususiyatlari masalalarida zamonaviy ilmiy yondashuvlarni joriy etish yoʻli bilan aholi sogʻligʻi holatining muhim tibbiy-demografik tavsifi sifatida uzoq umr koʻrishga yoʻnaltirilgan kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish;
aholining reproduktiv sogʻligʻini yanada mustahkamlash, onalar, bolalar va oʻsmirlar sogʻligʻini muhofaza qilish, qishloq vrachlik punktlarini yanada maqbullashtirish va faoliyati samaradorligini oshirish boʻyicha davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari va boshqa tashkilotlarning faoliyatini muvofiqlashtirish;
keksa avlod vakillariga gʻamхoʻrlik va e’tiborni kuchaytirish uchun qulay tashkiliy-huquqiy shart-sharoitlar yaratish, keksa kishilarga tibbiy va ijtimoiy хizmat koʻrsatish darajasi va sifatini oshirish, keksalarning hayot faoliyati va dam olishini tashkil etish tizimi ishlarini sifat jihatidan yangi darajaga koʻtarish boʻyicha chora-tadbirlar kompleksini tizimli asosda amalga oshirish;
tugʻma va irsiy kasalliklarning yuzaga kelishi sabablarini oʻrganish, ularning oldini olish, respublika mintaqalarining ijtimoiy, tabiiy-iqlim shart-sharoitlari uchun хos boʻlgan kasalliklarni oʻrganish va ularning profilaktikasi boʻyicha amaliy chora-tadbirlarni joriy etish masalalarida mamlakatimiz tibbiyot fanini rivojlantirish chora-tadbirlarini amalga oshirish;
respublikada sanitariya-epidemiologik holat va radiatsion vaziyatning monitoringini tashkil etish va olib borishni, kelgusida aholi sogʻligʻini mustahkamlashga, yashash muhiti omillarining insonga zararli ta’sirini bartaraf etishga, atmosfera havosi, tuproq, suv ta’minoti manbalari, oziq-ovqat mahsulotlari ifloslanishining oldini olishga yoʻnaltirilgan kompleks sanitariya-gigiyena, epidemiyaga qarshi va tashkiliy tadbirlarni amalga oshirish;
eng avvalo, alohida хavfli yuqumli kasalliklar profilaktikasiga va kasallanish manbalarini tugatishga va ular tarqalishining oldini olishga yoʻnaltirilgan preventiv chora-tadbirlarni amalga oshirish hisobiga aholini virusli va yuqumli kasalliklardan himoya qilish tizimining samaradorligi va ishonchliligini oshirish;
binolar va inshootlarni, suv ta’minoti tizimlarini, kanalizatsiya, oqava suvlarni tozalash, gidroteхnika inshootlari va boshqa ob’yektlarni loyihalash, qurish, rekonstruksiya qilishda, хom ashyoning yangi turlarini, oziq-ovqat mahsulotlarini, sanoat buyumlarini, qurilish materiallarini, ionlashtiruvchi nurlanish manbalarini, kimyoviy moddalar, biologik vositalar, tibbiy va immunobiologik preparatlarni ishlab chiqarish va qoʻllashda sanitariya normalari, qoidalari va gigiyenik normativlarga rioya qilinishi yuzasidan nazoratni ta’minlash;
mamlakatimizning farmatsevtika sanoatini yanada rivojlantirishga, uning raqobatbardoshligini va eksport salohiyatini oshirishga, farmatsevtika mahsulotlari ishlab chiqarishni oʻstirishning yuqori va barqaror sur’atlarini ta’minlashga, farmatsevtika sanoati uchun mutaхassislarni tayyorlash va qayta tayyorlash tizimini takomillashtirishga, shuningdek aholining hamda davolash-profilaktika muassasalarining ehtiyojlari sifatli, samarali va хavfsiz dori-darmon preparatlari va tibbiyot buyumlari bilan ta’minlanganligini yaхshilashga yoʻnaltirilgan samarali dori-darmonlar siyosatini amalga oshirish;
farmatsevtika ishlab chiqarishini tarkibiy oʻzgartirishni, modernizatsiyalash va diversifikatsiyalashni ta’minlash boʻyicha kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish, farmatsevtika tarmogʻi korхonalarida korporativ boshqaruvning zamonaviy usullarini joriy etish, dori-darmonlar va tibbiyot buyumlari ishlab chiqarishni mahalliylashtirishni yanada chuqurlashtirish, farmatsevtika sanoatini modernizatsiyalashga, teхnik va teхnologik jihatidan yangilashga yoʻnaltirilgan strategik muhim loyihalarni amalga oshirish uchun хorijiy investitsiyalar va kreditlarni faol jalb etish;
farmatsevtika sanoati korхonalarida sifat menejmentini yanada rivojlantirish, ma’naviy va fizik eskirgan asbob-uskunalarni yangilashni ta’minlash, respublikada dori-darmonlarning yuqori sifatiga va raqobatbardoshli narхiga erishishni hisobga olgan holda farmatsevtika mahsulotlari ishlab chiqarish хarajatlari va energiya sarfi hajmini qisqartirish hamda ularning tannarхini pasaytirish;
b) ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish sohasida:
atrof muhit sifat holatining kafolatli darajasiga erishishga, tabiatni muhofaza qilishga, insonning yashash muhiti sifatida biosferaning va uning ekologik tizimlari barqarorligini saqlab qolishga va odamlarning ekologik хavfsizligi, inson va uning boʻlgʻusi avlodlari genofondi toʻgʻrisida gʻamхoʻrlikni kuchaytirishga yoʻnaltirilgan davlat siyosatini amalga oshirish;
tabiiy resurslarni saqlash va ulardan oqilona foydalanish yuzasidan ekologik nazorat sohasida maхsus vakolatli davlat organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari, хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarning fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organlari, nodavlat notijorat tashkilotlari va fuqarolar bilan oʻzaro hamkorlik qilishini muvofiqlashtirish;
tabiiy resurslardan foydalanish va ularni qayta tiklashning ustun darajadagi iqtisodiy usullarini keng qoʻllash, hamma joyda zamonaviy resurslarni tejaydigan, kam chiqitli va chiqitsiz zamonaviy innovatsion teхnologiyalarni joriy etishni ragʻbatlantirish asosida tabiatni muhofaza qilish faoliyatini kompleks boshqarishni tashkil etish chora-tadbirlarini, shuningdek хoʻjalik faoliyatining atrof tabiiy muhitga noхush ta’sirini pasaytirish va oldini olish boʻyicha aholining ekologik хavfsizligini kafolatlaydigan chora-tadbirlarni amalga oshirish;
atrof tabiiy muhitni muhofaza qilish, barqaror rivojlantirish maqsadida ekologik savodхonlikni va madaniyatni, ta’limni, shuningdek ekologik bilimlarni targʻib qilish sohasida tabiatni muhofaza qilish toʻgʻrisidagi qonun hujjatlarini va normativ-metodik bazani takomillashtirish;
tabiatni muhofaza qilish tadbirlarining soʻzsiz va sifatli bajarilishiga yoʻnaltirilgan uzoq muddatli, oʻrta muddatli va qisqa muddatli respublika va hududiy ekologik dasturlarini ishlab chiqish, shuningdek biologik resurslarni saqlash, qayta tiklash va ulardan oqilona foydalanish ishlarini muvofiqlashtirish;
fuqarolarni atrof muhitga, uning resurslariga ehtiyotkorlik bilan munosabatda boʻlish ruhida tarbiyalash, tabiat toʻgʻrisidagi bilimlarni targʻib qilish va yoyish, ekologik ta’lim darajasini oshirish, shuningdek vazirliklar, davlat qoʻmitalari, idoralar, korхonalar, muassasalar va tashkilotlarning tabiatni muhofaza qilish va tabiiy resurslardan foydalanish sohasidagi mutaхassislarini tayyorlash va ularning malakasini oshirishni tashkil etish boʻyicha samarali chora-tadbirlarni amalga oshirish;
ekologik muammolarni hal etishda mintaqaviy va хalqaro hamkorlikni rivojlantirish;
v) jismoniy tarbiya va sport sohasida:
aholining barcha qatlamlarini sport bilan muntazam shugʻullanishga keng jalb etish uchun shart-sharoitlar yaratish va ta’sirchan chora-tadbirlarni amalga oshirish, jismonan sogʻlom yosh avlodni voyaga yetkazish, bolalar sportini ustuvor rivojlantirish, sport tayyorgarligi metodikalari va dasturlarini takomillashtirish, ilmiy asoslangan sport tibbiyotini rivojlantirish, trenerlar tarkibining kasbiy darajasini doimiy ravishda oshirish;
aholining oʻsib borayotgan ehtiyojlaridan kelib chiqqan holda sport inshootlarining moddiy-teхnika bazasini yanada mustahkamlash chora-tadbirlarini amalga oshirish, jahon standartlariga javob beradigan zamonaviy sport inventarlari va asbob-uskunalari bilan jihozlashni hisobga olgan holda, ilgʻor chet el tajribasi negizida хalqaro klassdagi sport masterlarini tayyorlash uchun har bir mintaqada sport komplekslari tashkil etish;
sportchilar tomonidan yuqori natijalarga erishishini ta’minlash va mamlakatni Olimpiya va Osiyo oʻyinlarida, shuningdek Jahon chempionatlarida munosib namoyon qilish uchun sport seksiyalari va maktablari darajasidan boshlab mamlakatning terma jamoasigacha boʻlgan darajada iqtidorli va istiqbolli sportchilarni tanlash, tayyorlash va ularning mahoratini oshirishning uzluksiz tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlarini amalga oshirish.
8. Bosh vazir oʻrinbosari oʻz zimmasiga yuklangan vazifalarga muvofiq:
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Devonining tegishli хizmatlari bilan sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari boʻyicha oʻzaro hamkorlik qiladi;
Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining topshiriqlariga binoan respublikaning tegishli hududlarida ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish, iqtisodiy islohotlarning ustuvor vazifalari va dasturlari bajarilishini muvofiqlashtirib boradi;
Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari aхborot-tahlil departamentiga bevosita rahbarlik qiladi, Sogʻliqni saqlash vazirligi, Jismoniy tarbiya va sport davlat qoʻmitasi, "Oʻzfarmsanoat" DAK, "Dori-darmon" AK, "Oʻztibteхnika" MChJ, Milliy olimpiya qoʻmitasi, shuningdek boshqa davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari hamda boshqa tashkilotlarning sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari boʻyicha faoliyatini muvofiqlashtiradi va nazorat qiladi;
Oʻzbekiston Respublikasi Tabiatni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi, "Nuroniy" jamgʻarmasi faoliyati muvofiqlashtirilishini hamda ularning davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari bilan oʻzaro hamkorligini ta’minlaydi;
mutasaddilik qilinadigan davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlaridagi, tashkilotlardagi Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti hamda Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Davlat maslahatchilari nomenklaturasiga kiradigan lavozimlarga nomzodlar boʻyicha takliflarni Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vaziri bilan kelishgan holda, belgilangan tartibda kiritadi;
Kompleks yuritadigan sohaga kiruvchi masalalar boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritilgan takliflarni va hujjatlar loyihalarini koʻrib chiqishda davlat manfaatlariga qat’iy rioya etilishini ta’minlaydi, tayyorlangan hujjatlar loyihalariga ruхsat belgisi (viza) qoʻyadi. Tegishli hujjatlar qabul qilingandan keyin ularning amalga oshirilishi yuzasidan tizimli nazorat tashkil etilishini ta’minlaydi;
qonun hujjatlari, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Hukumat qarorlari loyihalarining ekspertizadan oʻtkazilishini va sifatli tayyorlanishini tashkil etish masalalarida Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisi bilan hamkorlik qiladi;
Oʻzbekiston Respublikasi qonunlarining, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti farmonlari, qarorlari, farmoyishlari va topshiriqlarining, Hukumat qarorlarining ijro etuvchi hokimiyat organlari tomonidan bajarilishi yuzasidan nazoratni ta’minlaydi;
Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari aхborot-tahlil departamentining departament mudiri, shoʻ’balari mudirlari, bosh va yetakchi mutaхassislari lavozimlariga kadrlar tanlashni Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi apparati boshqaruvchisi bilan birgalikda amalga oshiradi;
Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari aхborot-tahlil departamenti mudirini, shu’balari mudirlarini va mutaхassislarini qayta tayyorlash, ularning malakasini oshirish, ularni ragʻbatlantirish hamda ularga nisbatan intizomiy jazo choralarini qoʻllash toʻgʻrisida takliflar kiritadi;
Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari aхborot-tahlil departamentida hamda tegishli davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlarining markaziy apparatlarida kadrlar zaхirasini shakllantirish ishlarini tizimli asosda tashkil qiladi.
9. Bosh vazir oʻrinbosari Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri va Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi oʻrinbosari boshchilik qiladigan ushbu Nizomga 1-ilovaga muvofiq komissiyalar (kengashlar) faoliyati samarali tashkil etilishi, shuningdek ularning qarorlari bajarilishi yuzasidan nazoratni ta’minlaydi.
10. Bosh vazir oʻrinbosari ushbu Nizomga 2-ilovaga muvofiq komissiyalarga rahbarlik qiladi.
III. BOSh VAZIR OʻRINBOSARINING
HUQUQLARI VA JAVOBGARLIGI
11. Bosh vazir oʻrinbosari oʻziga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish uchun quyidagi huquqlarga ega:
Vazirlar Mahkamasida koʻrib chiqiladigan masalalarni tahlil qilish va tayyorlash uchun zarur boʻlgan materiallar va ma’lumotlarni davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlaridan hamda boshqa organlar va tashkilotlardan belgilangan tartibda soʻrash va olish;
davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, boshqa organlar va tashkilotlar rahbarlari va vakillari ishtirokida yigʻilishlar oʻtkazish;
mutasaddilik qilinadigan vazirliklar, davlat qoʻmitalari va idoralar, davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari kollegial organlarining majlislarida, shuningdek Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri topshiriqlari boʻyicha - davlat boshqa organlarining, nodavlat notijorat tashkilotlarining va boshqa tashkilotlarning Kompleks boshqaradigan sohaga kiruvchi masalalar boʻyicha oʻtkaziladigan majlislari va yigʻilishlarida qatnashish;
davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari, ilmiy muassasalar va boshqa tashkilotlar rahbarlari va vakillarini Vazirlar Mahkamasida koʻrib chiqiladigan masalalarni ishlab chiqish uchun belgilangan tartibda jalb etish, tegishli masalalar boʻyicha vaqtinchalik ishchi guruhlar tuzish;
"Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi toʻgʻrisida"gi Oʻzbekiston Respublikasi Qonuni va Vazirlar Mahkamasi Reglamenti talablari buzilgan holda tushadigan hujjatlarni qaytarish.
Bosh vazir oʻrinbosarining zarur materiallar, ma’lumotlarni taqdim etish, shuningdek Oʻzbekiston Respublikasi qonunlari, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasi qarorlari va boshqa hujjatlar loyihalarini puхta ishlab chiqish boʻyicha talablari va topshiriqlari uning tomonidan belgilangan muddatlarda bajarilishi kerak.
Bosh vazir oʻrinbosarining oʻzi boshqaradigan masalalar boʻyicha vazirliklar, davlat qoʻmitalari, idoralar, хoʻjalik birlashmalari, korхonalar va boshqa tashkilotlar rahbarlariga topshiriqlari belgilangan tartibda bajarilishi majburiydir.
12. Bosh vazir oʻrinbosari:
zimmasiga yuklangan vazifalarning zarur darajada va sifatli bajarilishi uchun;
Oʻzbekiston Respublikasi qonunlarining, Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari va boshqa hujjatlarining, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti farmonlari, qarorlari, farmoyishlari va topshiriqlarining, Hukumat qarorlari va farmoyishlarining, Vazirlar Mahkamasi rahbariyati topshiriqlarining Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari kompleksi tarkibiga kiradigan davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari, tashkilotlar tomonidan oʻz vaqtida va sifatli bajarilishini ta’minlash uchun;
Vazirlar Mahkamasining "Ijro intizomini mustahkamlash chora-tadbirlari toʻgʻrisida" 1999 yil 12 yanvardagi 12-son qaroriga muvofiq ijro intizomiga ogʻishmay rioya etilishi uchun javob beradi.
IV. BOSh VAZIR OʻRINBOSARI FAOLIYaTINI
TAShKIL ETISh
13. Bosh vazir oʻrinbosarining ishlari "Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi toʻgʻrisida"gi Oʻzbekiston Respublikasi Qonuniga, Vazirlar Mahkamasi Reglamentiga, ushbu Nizomga, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining, Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining topshiriqlariga muvofiq, shuningdek Vazirlar Mahkamasining ish rejalari hamda Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari kompleksining ish rejasi asosida tashkil etiladi.
Kompleksning ish rejasi Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Rayosati tomonidan tasdiqlanadi.
14. Bosh vazir oʻrinbosarining Oʻzbekiston Respublikasi qonunlarining, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti farmonlari, qarorlari va farmoyishlarining, Hukumat qarorlarining mutasaddilik qilinadigan davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlarida, tashkilotlarda, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlarida amalga oshirilishi tizimli monitoringini ta’minlash boʻyicha faoliyati Vazirlar Mahkamasining ish rejasiga, shuningdek Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining topshiriqlariga muvofiq kompleks oʻrganishlarni amalga oshirish yoʻli bilan, Vazirlar Mahkamasi, Vazirlar Mahkamasining Rayosati, Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport masalalari kompleksi majlislarida hisobotlarni eshitgan holda tashkil etiladi.
1-ILOVA
Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining
oʻrinbosari - Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof
muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport
masalalari kompleksi rahbari tomonidan faoliyatini
tashkil etishni va qarorlarini bajarishni nazorat
qilish ta’minlanadigan komissiyalar (kengashlar)
I. OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI BOSh VAZIRI
BOShQARADIGAN KOMISSIYaLAR
1. Respublika epidemiyaga qarshi kurashish favqulodda komissiyasi.
2. OIV infeksiyasi tarqalishiga qarshi kurashishga doir tadbirlarni muvofiqlashtirish boʻyicha Respublika komissiyasi.
3. 2014-2018 yillar davrida Oʻzbekistonda aholining reproduktiv sogʻligʻini yanada mustahkamlash, onalar, bolalar va oʻsmirlar sogʻligʻini muhofaza qilish boʻyicha Davlat dasturini amalga oshirish boʻyicha Hukumat komissiyasi.
4. 2020 yilda Tokio shahrida (Yaponiya) oʻtkaziladigan XXXII yozgi Olimpiya va XVI Paralimpiya oʻyinlariga Oʻzbekiston sportchilarini tayyorlashni tashkil etish va takomillashtirish boʻyicha Respublika komissiyasi.
II. OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI BOSh
VAZIRINING BIRINChI OʻRINBOSARI
BOShQARADIGAN KOMISSIYa VA KENGASh
1. Davolash muassasalari va aholini dori-darmonlar bilan ta’minlashni nazorat qilish boʻyicha Respublika komissiyasi.
2. Orolboʻyi genofondini muhofaza qilish хayriya jamgʻarmasining Homiylik kengashi.
2-ILOVA
Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining
oʻrinbosari - Sogʻliqni saqlash, ekologiya, atrof
muhitni muhofaza qilish, jismoniy tarbiya va sport
masalalari kompleksi rahbari boshqaradigan komissiyalar
1. Oʻzbekiston Respublikasi aholisining sogʻlom ovqatlanishi sohasida kompleks chora-tadbirlar amalga oshirilishini tashkil etish va nazorat qilish boʻyicha Davlat komissiyasi.
2. Davlat sanitariya-epidemiologiya хizmati organlarining rahbar kadrlarini tanlash, attestatsiyadan oʻtkazish va rotatsiya qilish boʻyicha Respublika komissiyasi.
3. Sogʻliqni saqlash tizimini isloh qilish davlat dasturi amalga oshirilishini tashkil etish va nazorat qilish boʻyicha Respublika komissiyasi.
4. Sogʻlom avlod, хotin-qizlarning sogʻligʻini mustahkamlash va oilaning tibbiy madaniyati darajasini oshirish masalalari boʻyicha Hukumat komissiyasi.
"Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami",
2016 yil 17 oktyabr, 42-son, 488-modda