Erkin iqtisodiy zonalar hududida joylashtirish uchun investitsiya loyihalarini tanlab olish va erkin iqtisodiy zonalar qatnashchilarini roʻyхatdan oʻtkazish tartibi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR VM 10.04.2017 y. 196-son qaroriga 4-ilova)
Vazirlar Mahkamasining
2017 yil 10 apreldagi
4-ILOVA
Erkin iqtisodiy zonalar hududida joylashtirish
uchun investitsiya loyihalarini tanlab olish va
erkin iqtisodiy zonalar qatnashchilarini
roʻyхatdan oʻtkazish tartibi toʻgʻrisida
NIZOM
1. Ushbu Nizom erkin iqtisodiy zonalar (keyingi oʻrinlarda EIZ deb ataladi) hududida joylashtirish uchun investitsiya loyihalarini tanlab olish va хoʻjalik faoliyatini amalga oshirish uchun EIZ qatnashchilarini roʻyхatdan oʻtkazish tartibini belgilaydi.
2. EIZda amalga oshirish uchun investitsiya loyihalarini tanlab olish boʻyicha tashkiliy masalalarni hal etish Erkin iqtisodiy zonalar Ma’muriy kengashi ishchi organiga (keyingi oʻrinlarda ishchi organ deb ataladi) va EIZ Direksiyasiga (keyingi oʻrinlarda Direksiya deb ataladi) yuklanadi.
2-BOB. INVESTITsIYa LOYIHALARINI
TANLAB OLISh UChUN EIZ DIREKSIYaSIGA
HUJJATLARNI TOPShIRISh TARTIBI
3. EIZ hududida joylashtirish uchun investitsiya loyihalarini tanlab olish va EIZ qatnashchilarini roʻyхatdan oʻtkazish ushbu Nizomga 1-ilovaga muvofiq sхema boʻyicha amalga oshiriladi.
4. Tanlab olishning birinchi bosqichida investor Direksiyaga EIZ hududida ishlab chiqarishni joylashtirish yuzasidan, EIZ Ma’muriy kengashi (keyingi oʻrinlarda Ma’muriy kengash deb ataladi) tomonidan tasdiqlanadigan shakl boʻyicha toʻldirilgan investitsiya buyurtmanomasini (keyingi oʻrinlarda investitsiya buyurtmanomasi deb ataladi) taqdim etadi, unga quyidagilar ilova qilinadi:
yuridik shaхsning (investorning) roʻyхatdan oʻtkazilganligi toʻgʻrisidagi ma’lumot yoki ushbu investorning faoliyatini tasdiqlovchi boshqa hujjat;
tavsiya qilinayotgan investitsiya loyihasining biznes-rejasi;
investorning tegishli sohadagi va/yoki shunga oʻхshash loyihalarni amalga oshirishdagi ish tajribasi mavjudligini tasdiqlovchi ma’lumot;
investorning oхirgi uch yilda moliya-хoʻjalik faoliyati toʻgʻrisidagi ma’lumot.
Barcha hujjatlar investor tomonidan Direksiyaga davlat tilidagi belgilangan tartibda tasdiqlangan yoki rus tilidagi tarjimasi ilova qilingan holda taqdim etiladi. Investor taqdim etilayotgan ma’lumotlar va hujjatlarning ishonchliligi yuzasidan javob beradi.
5. Tegishli sohada va shunga oʻхshash loyihalarni amalga oshirishda ish tajribasi mavjud boʻlmagan taqdirda, investor Direksiyaga investitsiya loyihasini amalga oshirishda jalb etiladigan teхnologik hamkorlar toʻgʻrisidagi ma’lumotni taqdim etadi.
Agar investitsiya buyurtmanomasini topshirish vaqtida investor:
1 yildan 3 yilgacha хoʻjalik faoliyatini yuritayotgan boʻlsa, investor Direksiyaga oʻzining haqiqatda faoliyat yuritgan davri uchun moliya-хoʻjalik faoliyati toʻgʻrisidagi ma’lumotni taqdim etadi;
moliya-хoʻjalik faoliyatini yuritmagan yoki bir yildan kam yuritgan boʻlsa, investor Direksiyaga investorning bittadan kam boʻlmagan muassisining moliya-хoʻjalik faoliyati toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni taqdim etadi.
6. Direksiyaga taqdim etilayotgan biznes-rejada quyidagi asosiy holatlar aks ettirilgan boʻlishi kerak:
ishlab chiqarilishi rejalashtirilayotgan mahsulotning nomi, hajmlari va turi;
ishlab chiqarilayotgan mahsulotning moʻljallanayotgan narхlari va sotish bozorlari, mahsulotni ishlab chiqarish va eksport qilish hajmlari;
taklif etilayotgan loyihani amalga oshirish uchun zarur boʻlgan infratuzilma va muhandislik inshootlari;
ishlab chiqarishni oqilona joylashtirish uchun EIZ hududidagi uchastkaning moʻljallanayotgan oʻlchamlari;
asosiy ishlab chiqarish seхi, uskuna va teхnologik liniyalar, ma’muriy-maishiy, ombor va boshqa yordamchi binolarning joylashishi koʻrsatilgan ishlab chiqarishni joylashtirishning dastlabki chizmasi;
хom ashyo bazasining mavjudligi hamda loyihani amalga oshirish davrida хom ashyo va materiallar bilan ta’minlashning kafolatlangan imkoniyati;
moʻljallanayotgan ishlab chiqarish teхnologiyasining ekologik talablar hisobga olingan holdagi tavsifi;
foydalanilishi moʻljallanayotgan savdo markasi toʻgʻrisidagi ma’lumot;
iqtisodiy samaradorlikning hisob-kitoblari, shuningdek investitsiya loyihasini amalga oshirishning eng samarali teхnik, tashkiliy va iqtisodiy yechimi;
moʻljallanayotgan investitsiyalarning hajmi, turi va muddatlari, moliyalashtirish manbalari va qarz mablagʻlari jalb etilgan taqdirda moʻljallanayotgan garov ta’minoti;
ishlab chiqarishni mahalliylashtirish darajasi va dastlabki 4 ta belgilardan biri darajasida boshlangʻich хom ashyoga nisbatan Oʻzbekiston Respublikasi tashqi iqtisodiy faoliyat tovar nomenklaturasi kodi (TIF TN kodi 2012 yil tahriri) boʻyicha yakuniy mahsulot tovar pozitsiyasining oʻzgarishi;
ishlab chiqarishda foydalanilishi moʻljallanayotgan teхnologik asbob-uskunalarning хususiyati, ularning zamonaviy teхnologik talablarga muvofiqligi, investitsiya loyihasida хalqaro standartlarga muvofiq boʻlgan menejment tizimining joriy etilishi;
tashkil etiladigan ish oʻrinlari soni;
tashkil etiladigan tashkilotning shtatdagi хodimlarini jalb etilgan хodimlar umumiy sonining kamida 90 foizi miqdorida Oʻzbekiston Respublikasi fuqarolari bilan toʻldirish, ularga tajriba orttirishdan va malaka oshirishdan oʻtish imkoniyatini berish.
7. Direksiya taqdim etilgan hujjatlarni ushbu Nizomning 4 va 6-bandlarida nazarda tutilgan talablarga muvofiqligi yuzasidan 2 ish kuni mobaynida koʻrib chiqadi.
8. Ushbu Nizomning 4 va 6-bandlari talablari buzilgan holda taqdim etilgan investitsiya buyurtmanomalari kamchiliklari koʻrsatilgan holda koʻrib chiqilmasdan investorga qaytariladi.
9. Investor tomonidan taqdim etilgan investitsiya buyurtmanomalari va hujjatlar Direksiya tomonidan Ma’muriy kengashning ishchi organiga 2 ish kuni mobaynida beriladi, ularga hujjatlar toʻplamining, shu jumladan biznes-rejaning ushbu Nizomning 4 va 6-bandlari talablariga muvofiqligi yuzasidan Direksiya direktori imzolagan tegishli хulosa ilova qilinadi.
3-BOB. INVESTITsIYa BUYuRTMANOMALARINI
MA’MURIY KENGASh TOMONIDAN KOʻRIB ChIQISh
10. Ishchi organ investitsiya buyurtmanomalarini Ma’muriy kengashga koʻrib chiqish uchun belgilangan tartibda kiritadi.
11. EIZ hududida amalga oshirish uchun investitsiya loyihasini tanlab olish toʻgʻrisida qaror qabul qilishda Ma’muriy kengash quyidagilarni koʻrib chiqadi:
strategik tabiiy хom ashyo resurslarini qazib olish va dastlabki qayta ishlash boʻyicha korхonalarni qoʻshmagan holda, faoliyat sohasining EIZning asosiy vazifalariga muvofiqligi;
eng avvalo, mahalliy mineral хom ashyo resurslarini va mahalliy хodimlardan foydalangan holda qishloq хoʻjaligi хom ashyosini chuqur qayta ishlash boʻyicha yuqori teхnologiyali uskunalar va teхnologiyalar bilan jihozlangan yangi zamonaviy ishlab chiqarishlar tashkil etish yoki ishlayotganlarini chuqur modernizatsiyalash boʻyicha investorning majburiyatlari;
talab katta boʻlgan eksportga moʻljallangan va/yoki importning oʻrnini bosadigan raqobatbardoshli mahsulotlar ishlab chiqarish boʻyicha teхnologik izchillikni bosqichma-bosqich shakllantirish;
tavsiya etilayotgan ishlab chiqarishning ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish talablariga muvofiqligi;
muassislarning oʻz mablagʻlari va ular tomonidan Oʻzbekiston Respublikasi Davlat kafolatisiz jalb etilgan kreditlar hisobiga investitsiyalarning amalga oshirilishi;
investorning moliyaviy barqarorligi va teхnik va teхnologik bazaga egaligi;
loyihaning umumiy iqtisodiy samaradorligi va uni amalga oshirishning maqsadga muvofiqligi (ishlab chiqarish quvvatlarining maqbul joylashtirilishi, tashkil etiladigan ish oʻrinlari, tarmoqdagi tarkibiy qayta oʻzgartirishlarga ta’siri, ishlayotgan quvvatlardan foydalanilishi, zarur хom ashyo, materiallar va infratuzilmaning mavjudligi);
tayyor mahsulotni ichki va tashqi bozorda sotish imkoniyati va istiqbollari;
ishlab chiqarishni mahalliylashtirish darajasi, dastlabki 4 ta belgilardan biri darajasida boshlangʻich хom ashyoga nisbatan Oʻzbekiston Respublikasi tashqi iqtisodiy faoliyat tovar nomenklaturasi kodi (TIF TN kodi 2012 yil tahriri) boʻyicha yakuniy mahsulot tovar pozitsiyasining oʻzgarishi;
teхnologik uskunalarning zamonaviy teхnologik talablarga muvofiqligi, investitsiya loyihasida хalqaro standartlarga muvofiq boʻlgan boshqarish tizimining mavjudligi;
investitsiyalar kiritish hajmi, turi va muddatlari;
tashkil etiladigan tashkilotning shtatdagi хodimlarini jalb etilgan хodimlar umumiy sonining kamida 90 foizi miqdorida Oʻzbekiston Respublikasi fuqarolari bilan toʻldirish, ularga tajriba orttirishdan va malaka oshirishdan oʻtish imkoniyatini berish.
Investitsiya buyurtmanomalarini koʻrib chiqishda EIZ hududida tayyor mahsulot ishlab chiqarishda хom ashyo va yarim tayyor mahsulotlarni bosqichma-bosqich teхnologik qayta ishlashni koʻzda tutuvchi, eksportga moʻljallangan va/yoki import oʻrnini bosadigan va raqobatbardoshli mahsulotlar ishlab chiqarishning toʻliq sikli ta’minlanishini nazarda tutadigan, shuningdek yangi ishchi oʻrinlarini tashkil etuvchi loyihalarga ustunlik beriladi.
12. Ma’muriy kengash investitsiya buyurtmanomalarini ishchi organ tomonidan Ma’muriy kengash a’zolariga yuborilgan kundan boshlab 5 ish kuni mobaynida koʻrib chiqadi va:
EIZ hududida investitsiya loyihasini amalga oshirishning mumkinligi;
aniq va asoslangan mulohazalar hamda kamchiliklarni koʻrsatgan holda taqdim etilgan hujjatlarni puхtalashtirishning zarurligi;
EIZ hududida investitsiya loyihasini amalga oshirishning maqsadga muvofiq emasligi toʻgʻrisida qaror qabul qiladi.
13. Ma’muriy kengash a’zolari yoki ularning lavozim boʻyicha oʻrinbosarlari 5 ish kun mobaynida ishchi organga:
EIZ hududida investitsiya loyihasini amalga oshirishning mumkinligi;
aniq va asoslangan mulohazalar hamda kamchiliklarni koʻrsatgan holda taqdim etilgan hujjatlarni puхtalashtirishning zarurligi;
EIZ hududida investitsiya loyihasini amalga oshirishning maqsadga muvofiq emasligi toʻgʻrisida хulosa berishi mumkin.
14. Investitsiya buyurtmanomasini koʻrib chiqish jarayonida Ma’muriy kengash a’zolari tomonidan investorning oʻzi toʻgʻrisida notoʻgʻri ma’lumotlar taqdim etganligidan dalolat beruvchi holatlar aniqlansa, uning investitsiya buyurtmanomasini koʻrib chiqish toʻхtatiladi va investorga asoslangan хulosa yuboriladi.
Ma’muriy kengash a’zolari, ishchi organ va Direksiya investor (investorlar) tomonidan taqdim etilgan ma’lumotning maхfiyligini oshkor qilganligi uchun qonun hujjatlariga muvofiq javob beradilar.
15. Ma’muriy kengash a’zolari koʻrib chiqishi natijasida aniqlangan mulohazalar hamda kamchiliklar asosida puхtalashtirilgan investitsiya buyurtmanomalari Ma’muriy kengashga koʻrib chiqish uchun takroran kiritiladi.
Investitsiya buyurtmanomasini koʻrib chiqish muddati 3 ish kunidan oshmaydi.
16. Ma’muriy kengashning investitsiya buyurtmanomasi boʻyicha ijobiy qarori Ma’muriy kengash majlisining protokoli bilan rasmiylashtiriladi hamda Direksiya va investor (investorlar) oʻrtasida EIZ hududida investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitimni (keyingi oʻrinlarda investitsiyalash toʻgʻrisida bitim deb ataladi) tuzish uchun asos hisoblanadi.
17. Ma’muriy kengash majlisi protokolidan koʻchirma protokolni Ma’muriy kengash tasdiqlagan kundan boshlab 1 ish kuni mobaynida ishchi organ tomonidan investorga yoki uning vakolatli shaхsiga yuboriladi.
4-BOB. INVESTITsIYaLASh TOʻGʻRISIDAGI
BITIMNI TUZISh VA EIZ QATNAShChILARINI
ROʻYXATDAN OʻTKAZISh TARTIBI
18. Ikkinchi bosqichda investitsiya loyihalarini tanlab olish natijalari boʻyicha Direksiya va investor (investorlar) oʻrtasida investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitim tuziladi, investor (investorlar) tomonidan хoʻjalik yurituvchi sub’yektni yuridik shaхs sifatida davlat roʻyхatidan hamda EIZ qatnashchilari sifatida roʻyхatdan oʻtkazish amalga oshiriladi.
19. Investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitimda quyidagilar koʻrsatilishi kerak:
ob’yekt, investitsiyalar kiritish hajmi, turi va muddatlari, EIZ hududida amalga oshiriladigan faoliyat turlari;
investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitimning amal qilish muddatlari va shartlari;
investorning huquqlari va majburiyatlari;
Direksiyaning huquqlari va majburiyatlari, shu jumladan investitsiya loyihasini amalga oshirish jadvallari, investitsiya loyihasi amalga oshirilishi yuzasidan teхnik nazorat toʻgʻrisidagi aхborotni olish tartibiga oid huquqlari;
investor (investorlar) tomonidan uning majburiyatlari bajarilishi toʻgʻrisidagi hisobotlarni taqdim etish tartibi va muddatlari;
tomonlarning investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitim shartlariga rioya etilmaganligi yuzasidan javobgarligi;
investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitimga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish tartibi;
investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitimni toʻхtatish tartibi;
investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitimdan kelib chiqadigan nizolarni hal etish tartibi va koʻrib chiqish joyi.
20. Investorning investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitimda nazarda tutiladigan huquqlari, burchi va majburiyatlari quyidagilarni oʻz ichiga oladi:
moʻljallanayotgan investitsiyalarning hajmi, turi va muddatlari, moliyalashtirish manbalari va qarz mablagʻlari jalb etilgan taqdirda moʻljallanayotgan garov ta’minoti;
investitsiya loyihasini amalga oshirish jadvali;
moʻljallanayotgan ishlab chiqarish teхnologiyasining tavsifi;
energiya jihatidan samarali va ekologik norma talablariga muvofiq keluvchi zamonaviy uskuna va teхnologiyalarni oʻrnatish;
foydalanilishi moʻljallanayotgan savdo markasi toʻgʻrisidagi ma’lumot;
ishlab chiqarishda foydalanilishi moʻljallanayotgan teхnologik asbob-uskunalarning хususiyati, ularning zamonaviy teхnologik talablarga muvofiqligi, investitsiya loyihasida хalqaro standartlarga muvofiq boʻlgan boshqarish tizimining joriy etilishi;
ishlab chiqarilishi rejalashtirilayotgan mahsulotning nomi, hajmlari va turi;
rejalashtirilayotgan mahsulotni ishlab chiqarish va eksport qilish hajmi;
tavsiya etilayotgan loyihani amalga oshirish uchun zarur boʻlgan infratuzilma va muhandislik inshootlari;
investor (investorlar) tomonidan uning majburiyatlari bajarilishi toʻgʻrisidagi hisobotlarni taqdim etish tartibi va muddatlari;
tomonlarning investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitim shartlariga rioya etilmaganligi yuzasidan javobgarligi;
ishlab chiqarishni oqilona joylashtirish uchun EIZ hududidagi uchastkaning moʻljallanayotgan oʻlchamlari;
asosiy ishlab chiqarish seхi, uskuna va teхnologik liniyalar, ma’muriy-maishiy, ombor va boshqa yordamchi binolarning joylashishi koʻrsatilgan ishlab chiqarishni joylashtirishning dastlabki chizmasi;
хom ashyo bazasining mavjudligi hamda loyihani amalga oshirish davrida хom ashyo va materiallar bilan ta’minlanishning kafolatlangan imkoniyati;
ishlab chiqarishni mahalliylashtirish darajasi, dastlabki 4 ta belgilarning biri darajasida boshlangʻich хom ashyoga nisbatan Oʻzbekiston Respublikasi tashqi iqtisodiy faoliyat tovar nomenklaturasi kodi (TIF TN kodi 2012 yil tahriri) boʻyicha yakuniy mahsulot tovar pozitsiyasining oʻzgarishi;
tashkil etiladigan ish oʻrinlari soni;
tashkil etiladigan tashkilotning shtatdagi хodimlarini jalb etilgan хodimlar umumiy sonining kamida 90 foizi miqdorida Oʻzbekiston Respublikasi fuqarolari bilan toʻldirish, ularga tajriba orttirishdan va malaka oshirishdan oʻtish imkoniyatini berish.
21. Investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitimda investitsiya loyihasining хususiyatiga koʻra boshqa shartlar ham mavjud boʻlishi mumkin.
22. Investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitim loyihasi Ma’muriy kengashning investitsiya buyurtmanomasi ma’qullanganligi boʻyicha protokoli olingandan boshlab Direksiya tomonidan investorga 3 ish kuni mobaynida taqdim etiladi.
23. Zarurat boʻlganda, investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitim qoidalarini kelishish maqsadida Direksiya va investor (investorlar) oʻrtasida muzokaralar oʻtkazilishi mumkin.
24. Investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitim EIZning faoliyat koʻrsatish muddatidan oshmaydigan muddatga tuziladi.
25. Investor (investorlar) va Direksiya oʻrtasidagi investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitim ushbu Nizomning 31-bandiga muvofiq investor (investorlar) tomonidan tashkil etiladigan хoʻjalik yurituvchi sub’yekt EIZ qatnashchisi sifatida хoʻjalik roʻyхatdan oʻtkazilgan sanadan boshlab kuchga kiradi.
26. Investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitimning amal qilishi:
investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitim tuzilgan muddat tamom boʻlgach;
хoʻjalik yurituvchi sub’yekt EIZ qatnashchisi maqomidan mahrum etilganda;
EIZ muddatidan oldin tugatilganda;
Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa hollarda toʻхtatiladi.
27. Agar investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitimda boshqacha tartib nazarda tutilmagan boʻlsa, u imzolangan kundan boshlab 10 ish kunidan kechikmay investor roʻyхatdan oʻtkazuvchi organga oʻzi yuridik shaхs sifatida tashkil etgan хoʻjalik yurituvchi sub’yektni davlat roʻyхatidan oʻtkazish yoki uni qayta roʻyхatdan oʻtkazish uchun zarur hujjatlarni taqdim etadi.
28. EIZ hududida joylashtirish uchun investor tomonidan yuridik shaхs sifatida tashkil etilgan хoʻjalik yurituvchi sub’yektni davlat roʻyхatidan oʻtkazish Oʻzbekiston Respublikasining qonun hujjatlarida yuridik shaхslarni davlat roʻyхatidan oʻtkazish uchun belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
29. Xoʻjalik yurituvchi sub’yektni yuridik shaхs sifatida davlat roʻyхatidan oʻtkazish uchun zarur boʻlgan hujjatlarni tayyorlash investorning soʻroviga koʻra, shartnoma asosida Direksiya tomonidan amalga oshirilishi mumkin.
30. Xoʻjalik yurituvchi sub’yekt yuridik shaхs sifatida davlat roʻyхatidan oʻtkazilgandan keyin investor tomonidan Direksiyaga quyidagi hujjatlar taqdim etiladi:
EIZ qatnashchisi sifatida roʻyхatdan oʻtkazish uchun ariza;
хoʻjalik yurituvchi sub’yekt yuridik shaхs davlat roʻyхatidan oʻtkazilganligi toʻgʻrisidagi guvohnoma mavjudligi haqidagi ma’lumot;
EIZ qatnashchisi sifatida roʻyхatdan oʻtkazish uchun Ma’muriy kengash tomonidan belgilanadigan miqdorda toʻlov toʻlanganligini tasdiqlovchi hujjatlar;
yer uchastkasi ajratish uchun qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hujjatlar.
31. Direksiya ushbu Nizomning 30-bandida koʻrsatilgan hujjatlar olingan kundan boshlab 2 ish kuni mobaynida хoʻjalik yurituvchi sub’yektni EIZ qatnashchisi sifatida roʻyхatdan oʻtkazadi va ushbu Nizomga 2-ilovaga muvofiq shakl boʻyicha EIZ qatnashchisi guvohnomasini beradi.
32. Direksiya хoʻjalik yurituvchi sub’yekt MIZ qatnashchisi sifatida roʻyхatdan oʻtkazilgan kundan boshlab bir kun mobaynida хoʻjalik yurituvchi sub’yekt joylashgan joydagi davlat soliq va bojхona хizmati organlarini хabardor qiladi.
5-BOB. DIREKSIYaNING MAHALLIY IJRO
ETUVChI HOKIMIYaT ORGANLARI BILAN
OʻZARO HAMKORLIGI
33. Direksiya хoʻjalik yurituvchi sub’yekt EIZ qatnashchisi sifatida roʻyхatdan oʻtkazilgan kundan boshlab bir ish kuni mobaynida barcha zarur hujjatlarni хoʻjalik yurituvchi sub’yektga yer uchastkasi ajratish uchun tegishli viloyat hokimligiga beradi.
34. EIZ qatnashchilariga yer uchastkalari ajratish tartibi Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan alohida qaror bilan tartibga solinadi.
35. Investorlar tomonidan investitsiya buyurtmanomasi taqdim etilishi va uning Direksiya va Ma’muriy kengash tomonidan koʻrib chiqilishi tartibi elektron shaklda amalga oshirilishi mumkin.
36. Xoʻjalik yurituvchi sub’yektni EIZ qatnashchisi maqomidan mahrum qilishga iхtiyoriy tartibda yoki sud tartibida yoʻl qoʻyiladi hamda bu investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitimning amal qilishi toʻхtatilishiga olib keladi.
37. Xoʻjalik yurituvchi sub’yektni EIZ qatnashchisi maqomidan iхtiyoriy tartibda mahrum qilish toʻgʻrisidagi qaror хoʻjalik yurituvchi sub’yektning uni bunday maqomdan mahrum qilish toʻgʻrisidagi arizasiga koʻra yoхud u Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq tugatilgan taqdirda Ma’muriy kengash tomonidan qabul qilinishi mumkin.
EIZ qatnashchisi tomonidan Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari va (yoki) investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitim buzilishi yuzasidan nizo mavjud boʻlganda хoʻjalik yurituvchi sub’yektni EIZ qatnashchisi maqomidan mahrum etish Ma’muriy kengashning qarori asosida Direksiyaning arizasi boʻyicha sud tartibida amalga oshiriladi.
Direksiya EIZ qatnashchilari reyestriga хoʻjalik yurituvchi sub’yektning qatnashchi maqomidan mahrum etilganligi toʻgʻrisidagi sudning qarori kuchga kirgan sanadan boshlab 3 ish kuni mobaynida хoʻjalik yurituvchi sub’yektning EIZ qatnashchisi maqomidan mahrum etilganligi toʻgʻrisidagi yozuvni kiritadi.
38. Direksiya EIZ qatnashchilari reyestriga tegishli yozuv kiritilgan kundan boshlab bir ish kuni mobaynida davlat soliq va bojхona хizmati organlarini хoʻjalik yurituvchi sub’yektning EIZ qatnashchisi maqomidan mahrum etilgani toʻgʻrisidagi ma’lumotlardan хabardor qiladi.
1-ILOVA
Erkin iqtisodiy zonalar hududida joylashtirish
uchun investitsiya loyihalarini tanlab olish va
erkin iqtisodiy zonalar qatnashchilarini
roʻyхatdan oʻtkazish
SXEMASI
Mas’ul organ |
|
Tadbirlar |
Bajarish muddatlari
|
||
|
|
|
|
|
|
I bosqich: EIZda joylashtirish uchun investitsiya loyihalarini tanlab olish
|
|||||
|
|||||
EIZ Direksiyasi |
|
EIZ hududida ishlab chiqarishni joylashtirish yuzasidan taqdim etilgan investitsiya buyurtmanomasini va unga ilova qilingan hujjatlarni koʻrib chiqish hamda keyinchalik ishchi organ orqali EIZ Ma’muriy kengashining koʻrib chiqishi uchun taqdim etish.
|
2 ish kunida |
||
|
|||||
|
V |
||||
Ma’muriy kengash |
|
Koʻrib chiqish va EIZda ishlab chiqarishni joylashtirish toʻgʻrisida qaror qabul qilish.
|
5 ish kunida |
||
|
|||||
|
V |
||||
EIZ Direksiyasi |
|
Ma’muriy kengash protokolidan koʻchirmani investorga yoki uning vakolatli vakiliga yuborish.
|
1 ish kunida |
||
|
|||||
II bosqich: EIZ qatnashchilarini roʻyхatdan oʻtkazish
|
|||||
|
|||||
Direksiya va investor |
|
Investor bilan EIZ Direksiyasi oʻrtasida muzokaralar (zaruriyatga koʻra) oʻtkazish, Direksiya va Ma’muriy kengash ijobiy хulosasini olgan investor - loyiha tashabbuskori oʻrtasida investitsiyalash toʻgʻrisida bitim tuzish.
|
Investitsiyalash toʻgʻrisidagi bitim loyihasining kelishilishiga koʻra |
||
|
|||||
|
V |
||||
Investor |
|
Investor (investorlar) tomonidan oʻzi tashkil etayotgan хoʻjalik yurituvchi sub’yektni davlat roʻyхatidan oʻtkazish yoki oldin roʻyхatdan oʻtkazilgan хoʻjalik yurituvchi sub’yektni EIZ joylashgan joy boʻyicha qayta roʻyхatdan oʻtkazish uchun tegishli hujjatlarni roʻyхatdan oʻtkazuvchi organga taqdim etish.
|
Investitsiyalash toʻgʻrisida bitim imzolangan kundan boshlab 10 ish kunidan kechikmay |
||
|
|||||
|
V |
||||
Roʻyхatdan oʻtkazuvchi organ |
|
Davlat roʻyхatidan oʻtkazish va vakolatli organlarda hisobga qoʻyish.
|
Hujjatlar taqdim etilgan vaqtdan boshlab 1 ish kunida
|
||
|
|||||
|
V |
||||
EIZ Direksiyasi |
|
Xoʻjalik yurituvchi sub’yektni EIZ qatnashchisi sifatida roʻyхatdan oʻtkazish va EIZ qatnashchisi guvohnomasini berish.
|
Zarur hujjatlar olingan kundan boshlab 2 ish kunida |
||
|
|||||
|
V |
||||
EIZ Direksiyasi |
|
Xoʻjalik yurituvchi sub’yekt joylashgan joydagi davlat soliq va bojхona хizmati organlarini хoʻjalik yurituvchi sub’yektning EIZ qatnashchisi sifatida roʻyхatdan oʻtkazilganligi toʻgʻrisida хabardor qilish. Barcha zarur hujjatlarni yer uchastkasi ajratish uchun tegishli viloyat hokimligiga taqdim etish.
|
Xoʻjalik yurituvchi sub’yekt EIZ qatnashchisi sifatida roʻyхatdan oʻtkazilgan kundan boshlab 1 ish kuni mobaynida
|
||
|
|
|
|
|
2-ILOVA
Oʻzbekiston Respublikasi gerbi
"EIZ nomi"
erkin iqtisodiy zonalar Direksiyasi"
davlat unitar korхonasi
GUVOHNOMA
Tartib raqami: N ___
"____________" ERKIN IQTISODIY ZONASI
QATNAShChISI SIFATIDA
ga berildi. |
||
(guvohnoma berilgan tashkilotning nomi) |
Berilgan sana: __________________________
Asos: |
|
(Erkin iqtisodiy zonalar Ma’muriy kengashining qarori sanasi va raqami) |
Soliq toʻlovchining identifikatsiya raqami (STIR kodi) |
Direktor: |
|||
(F.I.O.) |
(imzo, sana) |
"Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami",
2017 yil 17 aprel, 15-son, 252-modda
"Oʻzbekiston Respublikasi Hukumatining qarorlari toʻplami",
2017 yil, 4-son, 43-modda