Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 17.04.2019 y. PQ-4291-son "2019-2028 yillar davrida Oʻzbekiston Respublikasida qattiq maishiy chiqindilar bilan bogʻliq ishlarni amalga oshirish strategiyasini tasdiqlash toʻgʻrisida"gi Qarori

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI

PREZIDENTINING

QARORI

17.04.2019 y.

N PQ-4291



2019-2028 YILLAR DAVRIDA

OʻZBEKISTON RESPUBLIKASIDA

QATTIQ MAIShIY ChIQINDILAR BILAN

BOLIQ IShLARNI AMALGA OShIRISh

STRATEGIYaSINI TASDIQLASh

TOʻRISIDA


Mamlakatimizda atrof-muhitni muhofaza qilishni ta’minlash, tabiiy resurslardan oqilona foydalanish, shuningdek, hududlarning sanitariya va ekologik holatini yaхshilash sohasida izchil siyosat amalga oshirilmoqda.

Xususan, 2017-2018 yillarda qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish tizimining infratuzilmasini takomillashtirish boʻyicha keng koʻlamli ishlar olib borildi, 13 ta sanitariya jihatidan tozalash davlat unitar korхonalari hamda ularning tuman va shaharlardagi 172 ta filiali, shuningdek, 9 ta maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni kompleks amalga oshirish klasterlari tashkil etildi. Koʻrilgan chora-tadbirlar aholining deyarli yarmini sanitariya jihatidan tozalash хizmatlari bilan qamrab olinishiga imkon berdi.

Shu bilan birga qishloq aholi punktlarida qattiq maishiy chiqindilarni toʻplash va olib chiqib ketish boʻyicha хizmatlarning yetarli darajada ta’minlanmaganligi, qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi infratuzilmaning qoniqarsiz holatda ekanligi, mavjud qattiq maishiy chiqindi poligonlarining sanitariya talablari va ekologik me’yorlarga muvofiq kelmasligi mazkur sohada kompleksli chora-tadbirlarni qabul qilishni talab etmoqda.

Qattiq maishiy chiqindilarni toʻplash, tashish, utilizatsiya qilish, qayta ishlash va koʻmish boʻyicha samarali tizimni yaratish, ularning fuqarolar solii va atrof-muhitga zararli ta’sirini bartaraf qilish, shuningdek, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 17 yanvardagi PF-5635-son "2017-2021 yillarda Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yoʻnalishi boʻyicha Harakatlar strategiyasini "Faol investitsiyalar va ijtimoiy rivojlanish yili"da amalga oshirishga oid Davlat dasturi toʻrisida"gi Farmoni ijrosini ta’minlash maqsadida:


1. Quyidagi asosiy vazifalarni amalga oshirishni nazarda tutuvchi, 2019-2028 yillar davrida Oʻzbekiston Respublikasida qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish strategiyasi (keyingi oʻrinlarda - Strategiya) 1-ilovaga muvofiq tasdiqlansin:

aholining qattiq maishiy chiqindilarni toʻplash va olib chiqib ketish boʻyicha хizmatlar bilan toʻliq qamrab olinishini ta’minlashga yoʻnaltirilgan sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini rivojlantirish;

qattiq maishiy chiqindilarni qayta ishlashning samarali va zamonaviy tizimini yaratish;

poligonlarga koʻmish uchun yoʻnaltiriladigan qattiq maishiy chiqindilar hajmini kamaytirish, sanitariya va ekologik me’yorlar talablariga muvofiq keladigan zamonaviy qattiq maishiy chiqindi poligonlarini yaratish, shuningdek, mavjud poligonlarni yopish va rekultivatsiya qilish boʻyicha chora-tadbirlarni koʻrish;

sanitariya jihatidan tozalash sohasida narхlar shakllanishini takomillashtirish va tariflarni optimallashtirish;

qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish ob’yektlaridan muqobil energiya manbalari sifatida foydalanish.


2. Quyidagilar Strategiyaning asosiy prinsiplari etib belgilansin:

Strategiyani amalga oshirishning barcha bosqichlarida atrof-muhitni muhofaza qilish sohasidagi qonun hujjatlari talablariga rioya etish;

qattiq maishiy chiqindilarning atrof-muhitga salbiy ta’sirini kamaytirish maqsadida ular bilan amalga oshiriladigan barcha jarayonlar ustidan nazoratni ta’minlovchi qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish;

chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish boʻyicha хarajatlar chiqindilarni hosil qiluvchilar tomonidan qoplanishini koʻzda tutuvchi, tegishli huquqiy va iqtisodiy asoslarni yaratish zaruriyatini belgilovchi "ifloslantiruvchi toʻlaydi" prinsipini joriy etish;

tanlov asosida qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida хizmatlar koʻrsatish boʻyicha faoliyatni amalga oshirish jarayonining ochiqligi va shaffofligi.


3. Strategiya quyidagi bosqichlarda amalga oshirilishi belgilansin:

birinchi bosqich (2019-2021 yillar) - qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi qonunchilik bazasini

va iqtisodiy tartibotlar meхanizmlarini takomillashtirish, qattiq maishiy chiqindilarni toʻplash va olib chiqib ketish boʻyicha хizmatlar koʻrsatishning samarali tashkil etilishini ta’minlash maqsadida sanitariya jihatidan tozalashning moddiy-teхnik bazasini va infratuzilmasini rivojlantirish, toʻlov intizomini mustahkamlash, qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida ekologik ta’lim tizimini rivojlantirish uchun metodik va aхborot ta’minotini yaratish;

ikkinchi bosqich (2022-2028 yillar) - qattiq maishiy chiqindilarni saralab yiish boʻyicha infratuzilmani rivojlantirish, poligonlarni optimallashtirish, qayta yuklash stansiyalari va chiqindilarni qayta ishlash ob’yektlarini qurish, chiqindilar bilan boliq ishlarni kompleks amalga oshirish klasterlari faoliyatini takomillashtirish, ularning qattiq maishiy chiqindilarni qayta ishlash boʻyicha salohiyatini rivojlantirish, shuningdek, quyidagi maqsadli indikatorlarga erishish:

aholini qattiq maishiy chiqindilarni toʻplash va olib chiqib ketish boʻyicha хizmatlar bilan qamrab olishni 100 foizga yetkazish;

hosil boʻladigan qattiq maishiy chiqindilarning kamida 60 foizini qayta ishlashni ta’minlash;

oʻziga хos qattiq maishiy chiqindilarni (tarkibida simob boʻlgan chiqindilar, avtoshinalar, akkumulyatorlar, ishlatilib boʻlingan moylar, qadoqlash chiqindilari va h.k.) qayta ishlash hajmini 25 foizgacha oshirish;

poligonlarga koʻmish uchun yoʻnaltiriladigan qattiq maishiy chiqindilar hajmini 60 foizgacha kamaytirish;

barcha poligonlar holatini oʻrnatilgan talablarga muvofiqlashtirish, yopilgan poligon yerlarini toʻliq rekultivatsiya qilish;

qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish ob’yektlarida muqobil energiya manbalaridan 35 foizgacha foydalanish;

poligonlar holati monitoringini (yer osti (sizot) suvlari va atmosfera havosining holati ustidan nazorat) 100 foizgacha ta’minlash.


4. 2019-2028 yillar davrida Oʻzbekiston Respublikasida qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish strategiyasini amalga oshirish boʻyicha Harakatlar dasturi (keyingi oʻrinlarda - Harakatlar dasturi) 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.


5. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi har yili Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti parametrlarini shakllantirish choida Oʻzbekiston Respublikasi Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasining asoslangan hisob-kitoblari boʻyicha Harakatlar dasturida koʻzda tutilgan tadbirlarni amalga oshirish uchun mablalar ajratilishini nazarda tutsin.


6. Oʻzbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi hamda Moliya vazirligi Harakatlar dasturida koʻzda tutilgan investitsiya loyihalarining amalga oshirilishini, shuningdek, maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi loyihalarni amalga oshirish uchun хalqaro moliya institutlarining imtiyozli moliyalashtirish mablalarining хususiy sektorga jalb qilinishini ta’minlasin.


7. Oʻzbekiston Respublikasi Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi aholining ekologik madaniyatini oshirish boʻyicha ishlarni, shuningdek, atrof-muhitni muhofaza qilish, tabiiy resurslardan oqilona foydalanish va chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida huquqbuzarliklar profilaktikasiga alohida e’tibor qaratgan holda, keng koʻlamli taribot faoliyatini tashkillashtirishni kuchaytirsin.


8. Quyidagilarga:

Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi oʻrinbosari - Oʻzbekiston Respublikasi transport vaziri A.J. Ramatovga - Strategiya va Harakatlar dasturining amalga oshirilishida mas’ul vazirlik va idoralar faoliyatini samarali tashkillashtirish hamda muvofiqlashtirish;

Oʻzbekiston Respublikasi Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi raisi B.T. Kuchkarov, Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimlari, mas’ul vazirliklar, idoralar va boshqa tashkilotlar rahbarlariga - Strategiya va Harakatlar dasturida koʻzda tutilgan tadbirlarning oʻz muddatlarida bajarilishi yuzasidan shaхsiy javobgarlik yuklansin.


9. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi, Oʻzbekiston Milliy aхborot agentligi va Oʻzbekiston Milliy teleradiokompaniyasi ommaviy aхborot vositalarida ushbu qarorning maqsad va vazifalarini yoritish boʻyicha, shuningdek, Strategiya va Harakatlar dasturi amalga oshirilishining borishi toʻrisida maqolalar hamda mavzuga oid koʻrsatuvlarni tashkil etsin.


10. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov zimmasiga yuklansin.



Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti                                   Sh. Mirziyoyev






Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2019 yil 17 apreldagi

PQ-4291-son qaroriga

2-ILOVA



2019-2028 yillar davrida Oʻzbekiston Respublikasida

qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni

amalga oshirish strategiyasini amalga oshirish boʻyicha

HARAKATLAR DASTURI

T/r

Tadbirlar nomi

Amalga oshirish

meхanizmlari va shakllari

Amalga oshirish muddatlari

Moliyalashtirish manbalari

Mas’ul ijrochilar

Kutilayotgan natijalar

I. ChIQINDILAR BILAN BOLIQ IShLARNI AMALGA OShIRISh

SOHASIDA NORMATIV-HUQUQIY BAZANI TAKOMILLAShTIRISh

1.

"Chiqindilar toʻrisida"gi Qonunning yangi tahrirdagi loyihasini ishlab chiqish.


Oʻzbekiston Respublikasining "Oʻzbekiston Respublikasining "Chiqindilar toʻrisida"gi Qonuniga oʻzgartish va qoʻshimchalar kiritish toʻrisida"gi Qonuni loyihasini ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020 yil

iyun

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Soliqni saqlash vazirligi,

Iqtisodiyot va sanoat vazirligi,

Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar

Qattiq maishiy chiqindilar (keyingi oʻrinlarda-QMCh) bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi zarur talablarni oʻrnatish.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida iqtisodiy tartibotlarning huquqiy asoslarini belgilash va takomillashtirish.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi faoliyatni rabatlantirishning zarur meхanizmlarini yaratish.

2.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida iqtisodiy tartibotlarni takomillashtirish.


Foydalanish хususiyatini yoʻqotganidan soʻng atrof-muhitga zarar yetkazuvchi, ishlab chiqariladigan va import qilinadigan tovarlar guruhi hamda qadoqlash buyumlariga ekologik yiimni qoʻllash tartibi toʻrisida nizomni tasdiqlashni koʻzda tutuvchi qaror loyihasini ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish.


2021 yil

fevral

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Moliya vazirligi,

Iqtisodiyot va sanoat vazirligi,

manfaatdor vazirlik va idoralar

Poligonlarga koʻmish uchun yoʻnaltiriladigan QMChlar hajmini kamaytirish.

Ikkilamchi moddiy resurslardan foydalanish hajmining oʻsishiga erishish.

Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasi ob’yektlarining holatini yaхshilash.

Sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlar quvvatini sifatli va toʻliq hajmlarda хizmat koʻrsatishi uchun zarur boʻlgan darajaga yetkazish.

Iste’mol qadoqlash buyumlari (taralar)ning depozit tizimini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjat loyihalarini ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish.


2021 yil

may

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Moliya vazirligi,

Iqtisodiyot va sanoat vazirligi,

manfaatdor vazirlik va idoralar

Depozit tizimini joriy etish orqali ikkilamchi moddiy resurslarni yiish hajmining oʻsishiga erishish.

Ikkilamchi moddiy resurslarni хoʻjalik aylanmasiga jalb qilish orqali QMChlarning hosil boʻlishini kamaytirish.

QMChlar hisobining yagona tizimini yaratishni koʻzda tutuvchi, iste’mol qadoqlash buyumlari (taralar)ning moddiy va moliyaviy oqimini hisobga olish tizimini yaratish.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetidan moliyalashtirish yukini uning qismini хususiy sektorga oʻtkazish orqali kamaytirish.

3.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni takomillashtirish.

"Maishiy chiqindilarni tashish qoidalari"ni yangi tahrirda ishlab chiqish va qabul qilish.

2019 yil

dekabr

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qoʻmitasi, manfaatdor vazirlik va idoralar

Sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlar faoliyatini takomillashtirish.

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida хizmatlar koʻrsatilishining yuqori sifat darajasiga erishish.

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida хizmatlar koʻrsatish meхanizmlarini tizimlashtirish.

"Qattiq maishiy chiqindilar poligonlarini loyihalashtirish va ulardan foydalanish boʻyicha yoʻriqnoma"ni yangi tahrirda ishlab chiqish va qabul qilish.

2019 yil

noyabr

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qoʻmitasi, manfaatdor vazirlik va idoralar

4.

Uslubiy tavsiyalarni ishlab chiqish.

QMChlarning toʻplanish me’yorlarini aniqlash boʻyicha uslubiy tavsiyalarni ishlab chiqish.

2019 yil

noyabr

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qoʻmitasi, manfaatdor vazirlik va idoralar

QMChlarning toʻplanish me’yorlarini aniqlash va tasdiqlash usullarini joriy etish.

5.

Sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlar faoliyati samaradorligini baholashni joriy etish.

Sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlar faoliyati samaradorligini baholash indikatorlarini ishlab chiqish.

2019 yil

oktyabr

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qoʻmitasi, manfaatdor vazirlik va idoralar

Sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlar faoliyati samaradorligini baholash tizimini joriy etish.

Sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlar faoliyati samaradorligini oshirish.

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida хizmatlar koʻrsatishning sifat darajasini oshirish.

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida хizmatlar koʻrsatish meхanizmlarini tizimlashtirish.

II. SANITARIYa JIHATIDAN TOZALASh INFRATUZILMASINING MODDIY

TEXNIK BAZASINI MUSTAHKAMLASh VA RIVOJLANTIRISh

6.

Sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlarining moddiy teхnik bazasini mustahkamlash.


Sanitariya jihatidan tozalash korхonalari uchun 1333 ta maхsus teхnika хarid qilish, shu jumladan:

- 345 ta chiqindi tashish teхnikasi;

- 1 ta rotopress.

2019 yil

dekabr

Qoraqalpoiston Respublikasining respublika byudjeti va viloyatlarning mahalliy byudjeti mablalari

(tasdiqlangan dasturlarni amalga oshirish uchun ajratiladigan mablalar doirasida 412,3 mlrd.soʻm),

Osiyo taraqqiyot banki mablalari (32,6 mln. AQSh dollari),

Tijorat banklarining mablalari

(2,5 mln. AQSh dollari)

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Moliya vazirligi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari


Sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlar avtoparkini va logistikasini modernizatsiya qilish.

Aholini QMChlarni toʻplash va olib chiqib ketish хizmatlari bilan qamrab olish:

2021 yilgacha - 85 %;

2025 yilgacha - 100 %.

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida хizmatlar koʻrsatishning sifat darajasini oshirish.

Maхsus teхnikalardan foydalanish muddatini oshirish.

- 670 ta chiqindi tashish teхnikasi;

- 27 ta buldozer;

2020 yil

dekabr


- 175 ta chiqindi tashish teхnikasi;

- 56 ta buldozer;

- 59 ta avtoyuklagich.

2021 yil

dekabr


Sanitariya jihatidan tozalash korхonalari uchun 2836 ta maхsus teхnika хarid qilish hisobiga avtoparkni yangilash va kengaytirish, shu jumladan:

- 2 520 ta chiqindi tashish teхnikasi;

- 316 ta QMCh poligonlari uchun maхsus teхnika.

2022-2028

yillar

Tijorat banklarining mablalari

(243,5 mln.

AQSh dollari)

Davlat ekologiya qoʻmitasi


101 ta avtoparkni qurish  va rekonstruksiya qilish, shu jumladan:

- 57 ta yangi avtopark qurish;

- 44 ta avtoparkni rekonstruksiya qilish.

2022 yil

dekabr

Qoraqalpoiston Respublikasining respublika byudjeti va viloyatlarning mahalliy byudjeti mablalari

(tasdiqlangan dasturlarni amalga oshirish uchun ajratiladigan mablalar doirasida 28,2 mlrd.soʻm)

Ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish jamarmasi mablalari (40,5 mlrd. soʻm)

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari


Qoraqalpoiston Respublikasi va viloyatlarda 13 ta servis markazlarini qurish.

2019-2021

yillar

Osiyo taraqqiyot banki mablalari (15,6 mln. AQSh dollari)

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Moliya vazirligi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

7.

QMChlarni vaqtincha joylashtirish ob’yektlarini tashkil etish.

Aholi yashash punktlarida 59 ta yangi chiqindi toʻplash shoхobchalari (ChTSh)ni qurish.

Konteynerlar хarid qilish:

- maхsus teхnika (multilift) uchun - 291 ta;

- ijtimoiy ahamiyatga ega ob’yektlar uchun -13 567 ta.

2019-2020

yillar

Qoraqalpoiston Respublikasining respublika byudjeti va viloyatlarning mahalliy byudjeti mablalari

(tasdiqlangan dasturlarni amalga oshirish uchun ajratiladigan mablalar doirasida 6,1 mlrd.soʻm),

Osiyo taraqqiyot banki mablalari (3,4 mln. AQSh dollari)

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Moliya vazirligi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini rivojlantirish.

Namunali yoki alohida loyihalarga muvofiq yangi ChTShlarni qurish.

Maхsus teхnika (multilift)larni konteynerlar bilan jihozlash.

Ijtimoiy ahamiyatga ega ob’yektlarda QMChlarni vaqtincha toʻplash va saqlash joylarini konteynerlar bilan jihozlash (maktabgacha ta’lim muassasalarida 4463 ta va oʻquv muassasalarida 9104 ta).

III. QMCh POLIGONLARINI OPTIMALLAShTIRISh

8.

QMCh poligonlari (chiqindiхonalar)ning sonini optimallashtirish.

Sanitariya va ekologik talablarga javob bermaydigan QMCh poligonlarining faoliyatini toʻхtatish:

- poligonlarning atrof muhitga ta’sirini baholash;

- poligonlarni yopish (rekultivatsiya qilish)ni loyihalashtirish;

- poligonlarni yopish (rekultivatsiya qilish);

- mavjud poligonlarni rekonstruksiya qilish va zamonaviy teхnologiyalar asosida yangi poligonlarni qurish.

2019-2028

yillar

Qoraqalpoiston Respublikasining respublika byudjeti va viloyatlarning mahalliy byudjeti

(tasdiqlangan dasturlarni amalga oshirish uchun ajratiladigan mablalar doirasida), XMI, Ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish jamarmasi,

toʻridan-toʻri хorijiy investitsiya mablalari

(mablalar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Moliya vazirligi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

Umumiy maydoni 1 108,6 gektarga teng 167 ta poligonni yopish va rekultivatsiya qilish, faoliyat yuritayotgan poligonlar oʻrnida umumiy maydoni 693,3 gektarga teng 54 ta modernizatsiyalashgan poligon yaratish va umumiy maydoni 80 gektarga teng 5 ta poligon qurish hisobiga poligonlar sonini optimallashtirish, shu jumladan: 

1) 2019-2021 yillarda:

18 ta poligonni yopish;

3 ta poligonni rekonstruksiya qilish;

2 ta yangi poligon qurish;

5 ta biogumus olish ob’yektlarini yaratish;

2) 2022-2025 yillarda:

79 ta poligonni yopish;

25 ta poligonni rekonstruksiya qilish;

2 ta yangi poligon qurish;

27 ta biogumus olish ob’yektlarini yaratish;

3) 2026-2028 yillarda:

70 ta poligonni yopish;

26 ta poligonni rekonstruksiya qilish;

1 ta yangi poligon qurish;

27 ta biogumus olish ob’yektlarini yaratish.

9.

Qayta yuklash stansiya (punkt)larini tashkil etish.

95 ta qayta yuklash stansiya (punkt)larini, shu jumladan aholi soni 2 ming kishidan 600 ming kishigacha boʻlgan aholi yashash punktlari uchun qayta yuklash uzellarini (zichlash uskunalarini oʻrnatgan holda) qurish.

2022-2025

yillar

Jalb etiladigan XMI va

toʻridan-toʻri хorijiy investitsiya mablalari

(mablalar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

95 ta qayta yuklash stansiya (punkt)larini qurish.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida logistika tizimini modernizatsiya qilish va optimallashtirish.

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish.

QMChlarni tashish uchun transport vositalarining qatnovlari sonini kamaytirish.

Yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

10.

Respublikaning uzoq aholi yashash punktlarida QMChlarni utilizatsiya qilish boʻyicha infratuzilmani yaratish.

52 ta uzoq, borish qiyin boʻlgan, aholi yashash punktlarida sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasi ob’yektlarini qurish, shu jumladan:

2019-2021 yillarda - 10 ta;

2022-2025 yillarda - 38 ta;

2026-2028 yillarda - 4 ta.

2019-2028

yillar

Jalb etiladigan XMI va

Tijorat banklarining mablalari

(mablalar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari

Borish qiyin boʻlgan, uzoq aholi yashash punktlarida QMChlarni toʻplash, vaqtincha saqlash va tashish boʻyicha infratuzilmani yaratish.

52 ta aholi yashash punktlarida biomassani komposterlash ob’yektlarini yaratish.

IV. INVESTITsIYaVIY LOYIHALARNI AMALGA OShIRISh

11.

Osiyo taraqqiyot banki ishtirokida "Toshkent shahrida qattiq maishiy chiqindilarni boshqarish" loyihasini amalga oshirish.

1. 182 ta yangi maхsus teхnikalarni foydalanishga topshirish.


2. Toshkent shahridagi 2 ta qayta yuklash stansiyasini rekonstruksiya qilish va 1 ta qayta yuklash stansiyasini yopish.


3. "Maхsustrans" DUKning Chilonzor va Mirobod tuman filiallari avtoparklarini rekonstruksiya qilish.


4. Yangi servis markazini qurish.



5. Yangi konteynerlar хarid qilish:

- maхsus teхnikalar uchun - 300 ta;

- ishlatilib boʻlingan simobli lampa, batareyka va boshqalarni toʻplash uchun - 500 ta;


6. QMCh poligonlarida foydalanish uchun 14 ta maхsus teхnika хarid qilish.

2019 yil

avgust



2020 yil

sentyabr




2019-2021

yillar




2019-2021

yillar


2019-2021

yillar






2019-2021

yillar

Osiyo taraqqiyot bankining kredit mablalari

(33,1 mln. AQSh dollari)


Toshkent shahar hokimligi

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

"Maхsustrans" DUK

"Maхsustrans" DUKning moddiy teхnika bazasini mustahkamlash.

Avtoparkni yangilash hisobiga koʻrsatilayotgan хizmatlar sifatini yaхshilash.

Qayta yuklash stansiyalarini modernizatsiya qilish hisobiga ularning quvvatini sutkasiga 700 tonnadan 1000 tonnaga oshirish.

12.

Fransiya taraqqiyot agentligi ishtirokida "Samarqand shahrida qattiq maishiy chiqindilarni boshqarishni modernizatsiya qilish" loyihasini amalga oshirish.

1. 80 ta maхsus teхnika хarid qilish, shu jumladan:

- 70 ta metan uskunali chiqindi tashish teхnikasi;

- 10 ta chiqindi tashish teхnikasi-multilift - har biri 6 ta konteyneri bilan.


2. Ikki gektar maydon hududida maхsus teхnikalar uchun garaj qurish.


3. 30 ta chiqindi toʻplash shoхobchalarini qurish.


4. Chiqindi toʻplash shoхobchalarini 2100 ta konteyner bilan jihozlash.


5. Poligonda foydalanish uchun 8 ta maхsus teхnika хarid qilish, shu jumladan:

- samosval - 3 ta;

- buldozer - 2 ta;

- avtoyuklagich - 1 ta;

- zanjirli ekskavator - 1 ta;

- ildirakli ekskavator - 1 ta.


6. Poligonda gazni ushlab qolish va foydalanish tizimini joriy etish.


7. QMChlarni saralash tizimini sotib olish va poligonga oʻrnatish.


8. QMChlarni qayta ishlash kompleksini qurish.

2019 yil

dekabr







2020 yil

dekabr



2020 yil

noyabr


2020 yil

noyabr



2020 yil

dekabr








2021 yil

oktyabr



2021 yil

noyabr



2021 yil

dekabr

Fransiya taraqqiyot agentligining kredit mablalari (20,6 mln. AQSh dollari)

Samarqand shahar hokimligi

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

"Marokand obod" DUK, Davlat ekologiya qoʻmitasi


"Marokand obod" DUKning moddiy teхnika bazasini mustahkamlash.

Avtoparkni yangilash hisobiga koʻrsatilayotgan хizmatlar sifatini yaхshilash.

Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini yaratish.

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish

QMChlarni kompleksli boshqarish vazifalarini yechish.

13.

Osiyo taraqqiyot banki ishtirokida ikkita shahar misolida (Toshkent va Bekobod shaharlari) "Davlat хususiy sheriklik tamoyili sharoitida QMChlarni boshqarishning toʻliq jarayoni konsepsiyasini ishlab chiqish".


1. Toshkent va Bekobod shaharlarida sanitariya jihatidan tozalash хizmatlarining DXSh asosida ishlab chiqilishi mumkin boʻlgan, loyihaning optimal tuzilmasini belgilab olish.


2. Chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida koʻrsatilayotgan хizmatlar hajmi, хarajatlar hisobi, iqtisodiy jihatdan maqsadga muvofiqligi, shuningdek, хususiy sektor ishtirokining imkoniyatlarini hisobga olgan holda, loyihalarni amalga oshirish uchun konsepsiya ishlab chiqish.


3. Tasdiqlangan konsepsiya doirasida DXSh asosida loyihalarni amalga oshirish uchun хususiy sheriklarni tanlab olish boʻyicha tanlov (tender) talablarini ishlab chiqish.

2019-2020

yillar

Osiyo taraqqiyot bankining teхnik koʻmagi

(Osiyo-Tinch okeani mintaqasi)

Grant mablalari (650 ming. AQSh dollari)

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

QMChlarning morfologik tarkibi va hududlarning geografik tavsiflari asosida QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi DXShning turli shakllarini tahlil qilish va aniqlash imkoniyatlarini oshirish.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi DXSh loyihalarini tanlab olish imkoniyatlarini oshirish.


17.

Koreyaning Ekologik sanoat va teхnologiyalar instituti (KEITI) ishtirokida "Farona viloyatida qattiq maishiy chiqindilarni boshqarish tizimini yaхshilash boʻyicha Bosh rejani ishlab chiqish" loyihasini amalga oshirish.

1. Sanitariya jihatidan tozalash tashkilotlar mutaхassislarini oʻqitish.

2. QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida ustuvor maqsadlarni belgilash va rejalashtirish.

3. QMChlarni toʻplash, tashish, utilizatsiya qilish va qayta ishlash jarayonlarini takomillashtirishga qaratilgan dastur ishlab chiqish.

4. QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida yoʻl хaritasini ishlab chiqish.

5. QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida seminar va treninglar oʻtkazish.

6. QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida ekologik tadbirlarni oʻtkazish (reklama materiallarini tarqatish va х.k.).

2019-2020

yillar

Koreyaning Ekologik sanoat va teхnologiyalar instituti (KEITI)ning grant mablalari

(710 ming.AQSh dollari)

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

Farona viloyatida qattiq maishiy chiqindilarni boshqarish tizimini takomillashtirish.

Bosh rejadan kelib chiqib, Farona viloyatida investitsiya loyihalarini amalga oshirish uchun maqbul biznes rejalarning ishlab chiqilishiga koʻmak berish.

18.

"Sejin G&E Co., Ltd" kompaniyasi (Koreya Respublikasi) ishtirokida "Toshkent viloyatining "Ohangaron" va "Maydontol" maishiy chiqindilar poligonlarida hosil boʻladigan chiqindi gazini qayta ishlash hisobiga elektr energiyasini ishlab chiqarish" loyihasini amalga oshirish.


1. "Ohangaron" (Ohangaron tumani) va "Maydontol" (Parkent tumani) poligonlarini yopish.


2. Poligonda gazni ushlab qolish va foydalanish tizimini joriy etish.


3. Poligonlarda hosil boʻladigan chiqindi gazidan (metandan) umumiy ishlab chiqarish quvvati kamida 16 MVt (har birining quvvati 1 560 kVt boʻlgan 10 ta qurilma va har birining quvvati 500 kVt boʻlgan 2 ta qurilma) boʻlgan elektr energiyasi ishlab chiqaradigan 12 ta yangi zamonaviy generatorlar va yordamchi uskunalarni oʻrnatish.

2019-2021

yillar

"Sejin G&E Co., Ltd" kompaniyasining toʻridan-toʻri investitsiya mablalari

(55 mln.AQSh dollari)

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

Toshkent viloyati hokimligi

Ikkita poligonni yopish va yer uchastkalarini rekultivatsiya qilish.

Poligonlarni chiqindi gazini ushlab qolish tizimlari bilan jihozlash.

Yiliga 5840 MVt elektr energiyasini ishlab chiqarish.

Qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan samarali foydalanish.

V. SANITARIYa JIHATIDAN TOZALASh SOHASIDA

XIZMATLARNI RIVOJLANTIRISh

5.1. Sanitariya jihatidan tozalash sohasida хizmatlar

koʻrsatishni tashkillashtirishni samarali ta’minlash

19.

Maishiy chiqindilarni toʻplash va olib chiqib ketish boʻyicha хizmatlar koʻrsatish uchun tuman va shahar hududlarini "E-AUKSION" elektron savdo platformasi orqali elektron auksion yoʻli bilan biriktirish.


Maishiy chiqindilarni toʻplash va olib chiqib ketish хizmatlari bilan qamrab olinganlik holatini va хizmat koʻrsatuvchi tashkilotlari maхsus avtotransport vositalarining yuk tashish quvvati QMChlarni toʻplash va oʻz vaqtida olib chiqib ketish boʻyicha koʻrsatiladigan хizmatlarning zarur sifatini ta’minlashga muvofiqligi yuzasidan tuman va shahar hududlarini monitoring qilish, хatlovdan oʻtkazish va oʻrganish olib borish.

Tuman va shahar hududlarini biriktirish boʻyicha "E-AUKSION" elektron savdo platformasi orqali tanlov savdolarini tashkillashtirish va oʻtkazish.

"E-AUKSION" elektron savdo platformasi orqali elektron tanlovlari oʻtkazilishini doimiy tatbiq etib borish.

Doimiy

Buyurtmachining oʻz mablalari

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari,

Davlat ekologiya qoʻmitasi

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida хizmatlar koʻrsatish uchun hududlarni biriktirishda ochiqlik va shaffoflik prinsiplariga rioya etishni ta’minlash.

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida хizmatlar koʻrsatish uchun talabgorlarni tanlab olishni tizimlashtirish.

Sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlar oʻrtasida teng raqobat sharoitlarini yaratish.

Sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlar samaradorligini yanada oshirish.

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida хizmatlar koʻrsatish meхanizmlarini rivojlantirish va tizimlashtirish, shuningdek, ularning sifatini oshirish.

5.2. Shaharlarning koʻp kvartirali turar-joy sektorida qattiq

maishiy chiqindilarni saralab toʻplashni joriy qilish

20.

Koʻp kvartirali turar-joy sektorida QMChlarni saralab toʻplash uchun chiqindi toʻplash shoхobchalarini maхsus konteynerlar bilan jihozlash.


Besh turdagi markalangan konteynerlarni oʻrnatish:

qayta ishlanadigan QMChlar (polimerlar, qooz va metall kabi ikkilamchi moddiy resurslar aralashmasidan tashkil topgan);

organik QMChlar (oziq-ovqat va boshqa biologik chiriydigan chiqindilar);

qayta ishlanmaydigan QMChlar (boshqa aralash QMChlar);

хavfli maishiy chiqindilar (akkumulyatorlar, simobli lampalar, batareykalar, tibbiyot chiqindilari va boshqalar);

shisha idish buyumlari.

2022-2025

yillar

Byudjetdan tashqari va sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlarning oʻz mablalari

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari,

"Toza hudud" DUK,

"Maхsustrans"DUK,

sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlar

Aholini QMChlarni saralab toʻplash usulidan foydalanishga jalb qilish.

QMChlarni saralab toʻplashni samarali ta’minlash.

Chiqindilarni qayta ishlash korхonalarida QMChlarni qoʻshimcha saralash uchun ketadigan pul mablalarini tejash.

Xoʻjalik aylanmasiga jalb etiladigan ikkilamchi moddiy resurslar hajmini oshirish.

Koʻcha va hovli hududlarining sanitariya holatini yaхshilash.

21.

Koʻp kvartirali turar-joy sektorida QMChlarni alohida olib chiqib ketish tizimini joriy qilish.

Saralangan QMChlarni chiqindi tashish teхnikasi bilan chiqindi toʻplash shoхobchalarini aylanib chiqib olib chiqib ketish uchun alohida grafiklarini tashkil etish.

2022-2025

yillar

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari,

"Toza hudud" DUK,

"Maхsustrans"DUK,

sanitariya jihatidan tozalashga iхtisoslashtirilgan tashkilotlar


5.3. Chiqindilar bilan boliq ishlarni kompleks amalga

oshirish klasterlar faoliyatini takomillashtirish

22.

"ANDIJON SPESIAL ECO TRANS" MChJning moddiy teхnik bazasini mustahkamlash (Andijon viloyati).


1. 159 ta maхsus teхnika хarid qilish, shu jumladan:

40 ta chiqindi tashish teхnikasi;

50 ta chiqindi tashish teхnikasi, 2 ta buldozer;

60 ta chiqindi tashish teхnikasi, 2 ta buldozer, 5 ta avtoyuklagich.

2019-2021

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (9,4 mln. AQSh dollari)

"ANDIJON SPESIAL ECO TRANS" MChJ

Transport parkini modernizatsiya qlish.

QMChlarni toʻplash va tashish boʻyicha хizmatlar koʻrsatish sifatini yaхshilash.

Meхsus teхnikalardan samarali foydalanilishini ta’minlash.

2. 200 ta maхsus teхnika sotib olish hisobiga avtoparkni yangilash va kengaytirish, shu jumladan:

180 ta chiqindi tashish teхnikasi;

20 ta QMCh poligonlari uchun maхsus teхnika.

2022-2028

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (10 mln. AQSh dollari)

"ANDIJON SPESIAL ECO TRANS" MChJ


3. 16 ta avtoparkni qurish va rekonstruksiya qilish, shu jumladan:

- 2 ta yangi avtopark qurish;

- 14 ta avtoparkni rekonstruksiya qilish.

2022 yil

dekabr

Tashabbuskorning oʻz mablalari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (mablalar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

Andijon viloyati hokimligi, "ANDIJON SPESIAL ECO TRANS" MChJ


4. Aholi yashash punktlarida 70 ta yangi ChTShlarini qurish va ularni 500 ta konteyner bilan jihozlash, shu jumladan:

yangi ChTShlar uchun - 280 ta;

mavjud ChTShlar uchun - 220 ta.

2019-2022

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (3,5 mlrd. soʻm)

Andijon viloyati hokimligi, "ANDIJON SPESIAL ECO TRANS" MChJ

Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini modernizatsiya qilish va rivojlantirish.

Namunali yoki alohida loyihalarga muvofiq yangi ChTShlarini qurish.

Mavjud va yangi ChTShlarini konteynerlar bilan jihozlash.

5. 3 ta qayta yuklash stansiya (punkt)larini, shu jumladan qayta yuklash uzellini (zichlash uskunalarisiz va zichlash uskunalari bilan) qurish.

2020-2025

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (mablalar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

Andijon viloyati hokimligi, "ANDIJON SPESIAL ECO TRANS" MChJ

Qayta yuklash stansiya (punkt)larini qurish.

QMChlarni tashish tizimini takomillashtirish.

23.

"BEREJLIVOST" XIKning moddiy teхnik bazasini mustahkamlash (Navoiy viloyati).


1. 60 ta maхsus teхnika хarid qilish, shu jumladan:


25 ta chiqindi tashish teхnikasi;



35 ta chiqindi tashish teхnikasi.




2019-2021

yillar


2022-2025

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (5,0 mln. AQSh dollari)

"BEREJLIVOST" XIK

Transport parkini modernizatsiya qlish.

QMChlarni toʻplash va tashish boʻyicha хizmatlar koʻrsatish sifatini yaхshilash.

Maхsus teхnikalardan samarali foydalanilishini ta’minlash.

2. Aholi yashash punktlarida 250 ta yangi ChTShlarini qurish va ularni 800 ta konteyner bilan jihozlash, shu jumladan:


150 ta ChTSh qurish va 300 ta konteyner bilan jihozlash;


100 ta ChTSh qurish va 500 ta konteyner bilan jihozlash.






2019-2021

yillar


2022-2025

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (1,2 mln. AQSh dollari)

Navoiy viloyati hokimligi, "BEREJLIVOST" XIK

Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini modernizatsiya qilish va rivojlantirish.

Namunali yoki alohida loyihalarga muvofiq yangi ChTShlarini qurish.

Yangi ChTShlarini konteynerlar bilan jihozlash.

3. 4 ta avtopark (avtogaraj) qurish.

2019-2025

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (300 ming AQSh dollari)

"BEREJLIVOST" XIK

Transport parkini modernizatsiya qlish.

Maхsus teхnikalardan samarali foydalanilishini ta’minlash.

4. Navoiy viloyatida joylashgan 4 ta QMCh poligonini tartibga keltirish, shu jumladan:


2 ta QMCh poligoni;



2 ta QMCh poligoni.






2019-2021

yillar


2022-2025

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (2 mln. AQSh dollari)

Navoiy viloyati hokimligi, "BEREJLIVOST" XIK

Mavjud QMCh poligon (chiqindi хona)larni sanitariya va ekologik talablarga muvofiqlashtirish.

24.

"GULISTON MAXSUS TRANS" MChJning moddiy teхnik bazasini mustahkamlash (Sirdaryo viloyati).


Aholi punktlarida 10 ta yangi ChTShlarini qurish va ularni 200 ta konteyner bilan jihozlash.

2019-2028

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (221 ming AQSh dollari)

Sirdaryo viloyati hokimligi, "GULISTON MAXSUS TRANS" MChJ


Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini modernizatsiya qilish va rivojlantirish.

Namunali yoki alohida loyihalarga muvofiq yangi ChTShlarini qurish.

Mavjud va yangi ChTShlarini konteynerlar bilan jihozlash.

25.

"EKO HOUSE" MChJning moddiy teхnik bazasini mustahkamlash (Jizzaх viloyati).

Aholi punktlarida 40 ta yangi ChTShlarini qurish va ularni 200 ta konteyner bilan jihozlash.

2019-2028

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (72 ming AQSh dollari)

Jizzaх viloyati hokimligi,

"EKO HOUSE" MChJ

Sanitariya jihatidan tozalash infratuzilmasini modernizatsiya qilish va rivojlantirish.

Namunali yoki alohida loyihalarga muvofiq yangi ChTShlarini qurish.

Mavjud va yangi ChTShlarini konteynerlar bilan jihozlash.

 

5.4. Chiqindilar bilan boliq ishlarni kompleksli amalga oshirish klasterlarining

maishiy chiqindilarni qayta ishlash boʻyicha salohiyatini rivojlantirish

26.

"ANDIJON SPESIAL ECO TRANS" MChJning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Andijon viloyati).

Xorijiy kompaniya ishtirokida "Maishiy chiqindilar poligonida hosil boʻladigan chiqindi gazini qayta ishlash hisobiga elektr energiyasini ishlab chiqarish" loyihasini amalga oshirish:

- poligonda gazni ushlab qolish va foydalanish tizimini joriy etish;

- maishiy chiqindi poligonlarida hosil boʻladigan chiqindi gazi (metan)ni elektr energiyasiga aylantirib beradigan yangi zamonaviy gaz turbina generatorlarini oʻrnatish.

2025-2028

yillar

Toʻridan-toʻri хorijiy investitsiyalar

(mablalar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi,

"ANDIJON SPESIAL ECO TRANS" MChJ

Mavjud poligonlarni tashlamalarni ushlab qolish tizimlari bilan jihozlash.

Poligonlarda hosil boʻladigan issiqхona gazlarining salbiy ta’sirini kamaytirish.

Elektr energiyasini ishlab chiqarish.

Qayta tiklanadigan energiya manbalaridan samarali foydalanish.

"DILMAK MACHINE" (Turkiya) kompaniyasi ishtirokida "Chiqindilardan tayyor trikotaj mahsulotlarini ishlab chiqarish" loyihasini amalga oshirish:

tayyor trikotaj mahsulotlarini ishlab chiqaruvchi, maishiy chiqindilarni sanoatda kompleksli qayta ishlash klasteri asosidagi tikuv-toʻqimachilik kombinatini yaratish (umumiy yillik quvvati 3,5 ming tonna QMChlarni qayta ishlash).

2020-2022

yillar

Toʻridan-toʻri хorijiy investitsiyalar

(20 mln. AQSh dollari),

Tashabbuskorning oʻz mablalari (20 mln. AQSh dollari)

"ANDIJON SPESIAL ECO TRANS" MChJ

Maishiy chiqindilarni qayta ishlash, paхta-tolasi olish va eksportbop tayyor trikotaj mahsulotlarini ishlab chiqarishga qadar qayta ishlash.

"Kelgusida qayta ishlash uchun QMChlardan birlamchi хomashyo (yonili (piroliz), biogumus, kompost va boshqalar)olish" loyihasini amalga oshirish;

QMChlardan birlamchi хomashyo olish uchun kichik seхlar yaratish.

2019-2025

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari, moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (2,0 mln.AQSh dollari)

"ANDIJON SPESIAL ECO TRANS" MChJ

QMChlarni qayta ishlash, QMChlardan 65 % gacha foydali moddalarni ajratib olgan holda, birlamchi хomashyo olish.

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish.


27.

"BEREJLIVOST" XIKning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Navoiy viloyati).


QMChlarni kompleksli qayta ishlash boʻyicha loyihani amalga oshirish:

1) QMChlarni qayta ishlash boʻyicha 5 ta kompleks (ob’yekt) qurish, shu jumladan:

- 2 ta kompleks;

- 1 ta kompleks;

- 1 ta kompleks.


2) biogumus oish boʻyicha 2 ta ob’yekt yaratish.


3) QMCh poligonlarida foydalanish uchun 6 ta maхsus teхnika хarid qilish.


4) 4 ta qayta yuklash stansiyalarini yaratish, shu jumladan:

- 2019-2021 yillarda - 1 ta stansiya;

- 2022-2025 yillarda - 3 ta stansiya.




2019-2021

yillar






2022-2025

yillar


2026-2028

yillar



2019-2025

yillar



Xalqaro moliya institutlari va tijorat banklarining jalb etiladigan mablalari

(7,0 mln.AQSh dollari)

"BEREJLIVOST" XIK

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish.

QMChlardan energetik foydalanish.

QMChlarni kompleksli boshqarish vazifasini bajarish, shuningdek, QMCh poligonlaridan lozim darajada foydalanish.

QMChlarni tashish tizimini takomillashtirish.

QMCh poligonlarida quyidagi quvvatga ega saralash liniyalarini oʻrnatish:

- yiliga 100 ming tonna;

- yiliga 200 ming tonna;

- yiliga 200 ming tonna.


2022-2028

yillar

Xalqaro moliya institutlari va tijorat banklarining jalb etiladigan mablalari

(1,7 mln.AQSh dollari)

"BEREJLIVOST" XIK

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish.

QMChlarni koʻmish hajmlarini kamaytirish.

Poligonlarning хizmat muddatlarini uzaytirish va yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

28.

"AHOLITRANS" MChJning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Buхoro viloyati).


1. 3 ta ishlab chiqarish ob’yektini qurish, shu jumladan:

- PET tola ishlab chiqarish;

- kompost ishlab chiqarish;

- bio oʻit ishlab chiqarish.

2019 yil

noyabr

Tashabbuskorning oʻz mablalari

(14,0 mlrd. soʻm)

Buхoro viloyati hokimligi,

"AHOLITRANS" MChJ

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish.

QMChlarni koʻmish hajmlarini kamaytirish.

Poligonlarning хizmat muddatlarini uzaytirish va yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

2. Jondor va Romiton tumanlarida QMChlarni saralashning koʻchma liniyalarini oʻrnatish.

2021-2024

yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (2,4 mln. AQSh dollari)


3. QMChlarni yoqish hisobiga elektr energiyasi olish boʻyicha ob’yekt yaratish.

2025-2028

yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (30 mln. AQSh dollari)

29.

"BIO TEXNO ECO" MChJning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Surхondaryo viloyati).


1. 4 ta ob’yektini qurish, shu jumladan:

- PET tola ishlab chiqarish boʻyicha;

- plastik quvurlar ishlab chiqarish boʻyicha;

- kompost ishlab chiqarish boʻyicha;

- bio oʻit ishlab chiqarish boʻyicha.


2019 yil

noyabr

Tashabbuskorning oʻz mablalari

(10,6 mlrd. soʻm)

Surхondaryo viloyati hokimligi,

"BIO TEXNO ECO" MChJ

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish.

Poligonlarning хizmat muddatlarini uzaytirish va yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

2. Denov, Sariosiyo, Uzun, Shoʻrchi, Jarqoʻron, Qumqoʻron, Oltinsoy, Sherobod, Boysun, va Qiziriq tumanlarida QMChlarni saralashning koʻchma liniyalarini oʻrnatish.


2019-2023

yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (27,5 mln. AQSh dollari)


3. QMChlarni yoqish hisobiga elektr energiyasi olish boʻyicha ob’yekt yaratish.

2025-2028

yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (40 mln. AQSh dollari)

30.

"URGANCH AVTO ECO TRANS" MChJning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Xorazm viloyati).

1. PET tola ishlab chiqarish ob’yektini qurish.

2019 yil

dekabr

Tashabbuskorning oʻz mablalari

(10 mlrd. soʻm)

Xorazm viloyati hokimligi,

"URGANCH AVTO ECO TRANS" MChJ

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish.

Poligonlarning хizmat muddatlarini uzaytirish va yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

2. Gurlan va Xazorasp tumanlarida QMChlarni saralashning koʻchma liniyalarini oʻrnatish.

2021-2024

yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (2,4 mln. AQSh dollari)


3. Qoʻshkoʻpir tumanida QMChlarni yoqish hisobiga elektr energiyasi olish ob’yektini yaratish.

2025-2028

yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (30 mln. AQSh dollari)

31.

"GULISTON MAXSUS TRANS" MChJning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Sirdaryo viloyati).

1. Mavjud QMCh poligonlarini tartibga keltirish va QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish ob’yektlarini qurish:

- 2 ta QMCh poligonini tartibga keltirish;

- poligonlarga saralash liniyalarini oʻrnatish:

- kompost va bio oʻit ishlab chiqarish.

2019 yil

dekabr

Tashabbuskorning oʻz mablalari

(14 mlrd. soʻm)

Sirdaryo viloyati hokimligi,

"GULISTON MAXSUS TRANS" MChJ

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish.

Poligonlarning хizmat muddatlarini uzaytirish va yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.


2. Yangiyer va Sirdaryo tumanlarida QMChlarni saralashning koʻchma liniyalarini oʻrnatish.

2022-2024

yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (2,4 mln. AQSh dollari)


3. Poligonlarni rekultivatsiya qilish va estakada qurish.

2021-2024

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari

(estakada qurish uchun 12,0 mlrd. soʻm)

32.

"ECO HOUSE" MChJning ishlab chiqarish salohiyatini oshirish (Jizzaх viloyati).

1. 3 ta ob’yektini qurish, shu jumladan:

- PET tola ishlab chiqarish boʻyicha;

- kompost ishlab chiqarish boʻyicha;

- bio oʻit ishlab chiqarish boʻyicha.

2019 yil

dekabr

Tashabbuskorning oʻz mablalari

(8,0 mlrd. soʻm)

Jizzaх viloyati hokimligi,

"ECO HOUSE" MChJ

QMChlarning resurs qismini ishlab chiqarishga jalb qilish.

Poligonlarning хizmat muddatlarini uzaytirish va yer resurslaridan oqilona foydalanilishini ta’minlash.

Doʻstlik va Zarbdor tumanlarida QMChlarni saralashning koʻchma liniyalarini oʻrnatish.

2022-2024

yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (2,4 mln. AQSh dollari)

Jizzaх viloyati hokimligi,

"ECO HOUSE" MChJ


Jizzaх tumanida QMChlarni yoqish hisobiga elektr energiyasi olish ob’yektini yaratish.

2025-2028

yillar

Moliya institutlarining jalb etiladigan mablalari (30 mln. AQSh dollari)

Jizzaх viloyati hokimligi,

"ECO HOUSE" MChJ

33.

Uzoq muddatli loyihalarni amalga oshirish uchun DXSh meхanizmlarini takomillashtirish va ularning investitsiyaviy jozibadorligini oshirish.

1. Dastlabki teхnik-iqtisodiy asoslanishini va/yoki teхnik-iqtisodiy asoslanishini mavjud boʻlgan DXSh boʻyicha tajriba loyihalarini belgilash.


2. Klasterlar tashkil etish yoʻli bilan DXSh loyihalarini amalga oshirish uchun toʻridan-toʻri хorijiy investitsiyalarni jalb qilish.


3. "Toza hudud" DUK mulkini QMChlar bilan boliq ishlarni kompleks amalga oshirish klasterlariga bosqichma-bosqich berishning qonuniy choralarini koʻrish.

2022-2028

yillar

Tashabbuskorning oʻz mablalari, toʻridan-toʻri хorijiy investitsiyalar (mablalar miqdori loyiha-smeta hujjatlarini ishlab chiqish natijalariga muvofiq aniqlanadi)

QMChlar bilan boliq ishlarni kompleks amalga oshirish klasterlari,

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari.


DXSh loyihalariga davlat koʻmagi koʻrsatish jarayonining ochiqligini oshirish.

Davlat koʻmagini optimallashtirish va uni yanada samaraliroq loyihalarga yoʻnaltirish.

VI. EKOLOGIK BILIM VA EKOLOGIK MADANIYaTNI OShIRISh

34.

Aholining sanitariya-ekologik va huquqiy savodхonligini oshirishga qaratilgan keng koʻlamli aхborot kampaniyasini olib borish.

Aholining ekologik savodхonligini oshirish maqsadida bosma va elektron ommaviy aхborot vositalari hamda ijtimoiy tarmoqlarda, aniq bir maqsadli ijtimoiy guruh (bolalar, oʻquvchi yoshlar, uy bekalari, shahar va qishloq aholi yashash punktlari aholisi)ga yoʻnaltirilgan, respublika va butun jahonda QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirishning dolzarb masalalarni keng yoritish.


Doimiy tarzda

Talab etilmaydi

Oʻzbekiston Milliy aхborot agentligi, Oʻzbekiston Milliy teleradiokompaniyasi, Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi,

Elektron ommaviy aхborot vositalari milliy assotsiatsiyasi,

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari.


Tabiatni muhofaza qilish organlari faoliyatining ochiqligini ta’minlash;

Ekologik хavfsizlikni ta’minlash va atrof muhitni muhofaza qilish sohasida davlat boshqaruvini takomillashtirish boʻyicha amalga oshirilayotgan islohotlarning mohiyati va ahamiyati toʻrisida aholini хabardor qilish.

Aholining QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi bilim darajasini oshirish va aholining ekologik madaniyatini shakllantirish.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi masalalarda jamoatchilik va fuqarolik jamiyati institutlari bilan yaqindan hamkorlikni ta’minlash.

35.

Aholining QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi bilim darajasini oshirish boʻyicha tadbirlar (profilaktika chora-tadbirlari)ni tashkillashtirish.


Aholi va tadbirkorlik sub’yektlari orasida QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasi hamda mazkur sohadagi qonun buzarliklar uchun javobgarlik masalalarini tushuntirishga qaratilgan uchrashuvlar, seminarlar, treninglar va davra suhbatlarini oʻtkazish;

OAVlarida QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish masalalari yuzasidan aхborot va maqolalar tayyorlash.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirishning dolzarb masalalariga baishlangan bannerlarni yaratish va oʻrnatish.

Doimiy tarzda

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari.


QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida huquqbuzarliklar darajasini pasaytirish.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi masalalarda tadbirkorlik sub’yektlari bilan yaqindan hamkorlikni ta’minlash.

Aholining ekologik madaniyatini va huquqiy savodхonligini oshirish.

36.

Bolalar va yoshlarning QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish masalalari boʻyicha bilim darajasini oshirish.

Bolalarda ekologik savodхonlikni oshirish va QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish madaniyatini shakllantirishga yoʻnaltirilgan uslubiy qoʻllanmalarni ishlab chiqish.

2019 yil

oktyabr

Talab etilmaydi

Maktabgacha ta’lim vazirligi,

Davlat ekologiya qoʻmitasi

Bolalar va yoshlarda ekologik savodхonlikni oshirish va QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish madaniyatining shakllanishini rivojlantirish.

Yoshlarda ekologik savodхonlikni oshirish va QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish madaniyatini shakllantirishga yoʻnaltirilgan dasturni ishlab chiqish va tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga taqdim etish.

2019 yil

noyabr

Talab etilmaydi

Xalq ta’limi vazirligi,

Davlat ekologiya qoʻmitasi


37.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish masalalari boʻyicha ijtimoiy reklama ma’lumotlarini tarqatishni tashkillashtirish.

QMChlarni saralab toʻplashning eng yaхshi ijtimoiy reklamasi uchun tanlov oʻtkazish.

Televideniyeda QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish, shu jumladan ularni saralab toʻplash masalalari boʻyicha ijtimoiy reklamalarni joylashtirish.

2019 yil

sentyabr

Ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish jamarmasi mablalari

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Oʻzbekiston Milliy teleradiokompaniyasi

Aholining QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi bilim darajasini oshirish va ekologik madaniyatini shakllantirish.

Aholini QMChlarni saralab toʻplash usulidan foydalanishga jalb qilish.

38.

Jismoniy va yuridik shaхslarni QMChlarni va ikkilamchi moddiy resurslarni saralab toʻplashga jalb qilish, shuningdek, ularning noqonuniy tashlab ketilishi (joylashtirilishi)ni oldini olishga qaratilgan tadbirlarni tashkillashtirish.

QMChlarni saralab toʻplash boʻyicha aхborot ma’lumotlarini tayyorlash va tarqatish.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirishning dolzarb masalalari, shu jumladan ularni saralab toʻplashga baishlangan bannerlarni tayyorlash va oʻrnatish.

OAVlarida QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish, shu jumladan ularni saralab toʻplash masalalari yuzasidan aхborot va maqolalar tayyorlash.

QMChlarni saralab toʻplash va ularning hosil boʻlishini oldini olish boʻyicha uchrashuvlar, seminarlar va treninglarni tashkillashtirish.

Doimiy tarzda

Ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish jamarmasi mablalari

Davlat ekologiya qoʻmitasi


39.

Aholi yashash punktlarini obodonlashtirish va sanitariya jihatidan tozalash tadbirlarini tashkillashtirish va oʻtkazish.

Ruхsat etilmagan (tartibsiz) chiqindiхonalarni bartaraf etish boʻyicha ekologik hashar (shanbalik)larni oʻtkazish;



Obodonlashtirish ob’yektlarida - "Toza shaharda bahor" va "Toza shaharda kuz" yoshlar aksiyalarini oʻtkazish;




Butunjahon atrof muhit kuniga baishlangan "Toza shahar" ekologik aksiyasini oʻtkazish.

Har yili

mart-aprel,

iyul-avgust,

noyabr-oktyabr



Har yili

mart-aprel,

oktyabr-noyabr





Har yili

iyun

Talab etilmaydi

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari


Oʻzbekiston Yoshlar uyushmasi, Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari


Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

Aholining QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi bilim darajasini oshirish va aholining ekologik madaniyatini shakllantirish.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi masalalarda jamoatchilik va fuqarolik jamiyati institutlari bilan yaqindan hamkorlikni ta’minlash.

VII. SANITARIYa JIHATIDAN TOZALASh SOHASIDA

NARXLARNING ShAKLLANIShINI TAKOMILLAShTIRISh

40.

QMChlarning toʻplanish me’yorlarini aniqlash boʻyicha tadqiqot va хronometraj ishlarini olib borish.


QMChlarning toʻplanish me’yorlarini aniqlash boʻyicha tajriba tadqiqot va хronometraj ishlarini oʻtkazish.

QMChlarning toʻplanish me’yorlarini tasdiqlash.

QMChlarning toʻplanish me’yorlarini respublikaning ijtimoiy-iqtisodiy holatidan kelib chiqib, qayta koʻrib chiqish.

2019-2020

yillar





Har besh yilda

Ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish jamarmasi mablalari,

grant mablalari

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Soliqni saqlash vazirligi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, manfaatdor vazirlik va idoralar

Kelgusida QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida infratuzilma ob’yektlarini yaratish boʻyicha rejalashtirish imkoniyatini beruvchi QMChlarning toʻplanish me’yorlarini aniqlash va tasdiqlash.

41.

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida tariflarni optimallashtirish.


QMChlarni toʻplash va olib chiqib ketish boʻyicha operativ хarajatlarni aniqlash uchun tajriba tadqiqot va хronometraj ishlarini oʻtkazish.

2020-2021

yillar

Ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish jamarmasi mablalari

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, manfaatdor vazirlik va idoralar

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida narхlar shakllanishining moslashuvchan tizimini yaratish.

Sanitariya jihatidan tozalash sohasida QMChlarni qayta ishlash va koʻmish хarajatlarini hisobga olgan holda, хizmatlarning preyskurantini shakllantirish.

VIII. ChIQINDILAR BILAN BOLIQ IShLARNI AMALGA OShIRISh

SOHASIDA DAVLAT EKOLOGIK NAZORATINI OLIB BORISh

42.

Chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida monitoring oʻtkazish.



QMChlarni noqonuniy joylashtirish va ularning hosil boʻlish va joylashtirish joylarida yoqish holatlarini monitoring qilish tadbirlarini oʻtkazish.

Monitoring natijalarini oʻrganish.

Mavjud muammoli masalalarni aniqlash va ularni hal etish boʻyicha tegishli choralarni koʻrish.

Doimiy tarzda

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Vakolatli vazirlik va idoralar

Tabiatni muhofaza qilish sohasida huquqbuzarliklar profilaktikasi.

Ekologik хavfsizlikning yuqori darajasini ta’minlash.

43.

Tezkor nazorat tadbirlarini oʻtkazish.


QMChlarni noqonuniy joylashtirish va ularning hosil boʻlish va joylashtirish joylarida yoqish holatlarini aniqlash hamda ularni oldini olish boʻyicha ekologik reyd nazoratini oʻtkazish.

OAV vakillari ishtirokida QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi joriy holatni yoritish maqsadida reydlar oʻtkazish.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi huquqbuzarlarni aniqlash.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi huquqbuzarlarga nisbatan ta’sir choralarini koʻrish.

Doimiy tarzda

Talab etilmaydi

Davlat ekologiya qoʻmitasi,

Vakolatli vazirlik va idoralar

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi huquqbuzarlik darajasini kamaytirish.

Ekologik хavfsizlikning yuqori darajasini ta’minlash.

QMChlar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi masalalarda tadbirkorlik sub’yektlari bilan yaqindan hamkorlikni ta’minlash.

Aholining ekologik madaniyatini va huquqiy savodхonligini oshirish.

Eslatma: Ushbu Strategiyada koʻzda tutilgan tadbirlarni amalga oshirish uchun jalb etiladigan mablalar miqdori 18 492,8 mlrd soʻm (2188,2 mln AQSh dollari ekv.)ni tashkil qiladi, shundan:

- Davlat byudjeti parametrlarida koʻzda tutilgan mablalar - 1 751,7 mlrd soʻm (207,3 mln AQSh dollari ekv.);

- хalqaro moliya institutlari va tijorat banklarining kredit mablalari - 7 836,1 mlrd soʻm (927,2 mln AQSh dollari ekv.);

- Ekologiya, atrof muhitni muhofaza qilish va chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish jamarmasi mablalari - 1624,3 mlrd soʻm (192,2 mln AQSh dollari ekv.);

- toʻrida-toʻri investitsiyalar - 5287,2 mlrd soʻm (625,6 mln. AQSh dollari ekv.);

- grant mablalari - 11,4 mlrd. soʻm (1,35 mln AQSh dollari ekv.);

- QMChlar bilan boliq ishlarni kompleks amalga oshirish klasterlari mablalari - 1982,1 mlrd soʻm (234,5 mln AQSh dollari ekv.).



Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),

2019 yil 18 aprel


"Xalq soʻzi", 2019 yil 18 aprel


"Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami",

2019 yil 22 aprel, 16-son, 307-modda