Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Oʻzbekiston Respublikasi Innovatsion sogʻliqni saqlash milliy palatasi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR VM 25.04.2019 y. 355-son qaroriga 1-ilova)

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

Vazirlar Mahkamasining

2019 yil 25 apreldagi

355-son qaroriga

1-ILOVA



Oʻzbekiston Respublikasi Innovatsion

soliqni saqlash milliy palatasi toʻrisida

NIZOM


1-BOB. UMUMIY QOIDALAR


1. Ushbu Nizom Oʻzbekiston Respublikasi Innovatsion soliqni saqlash milliy palatasining (keyingi oʻrinlarda Milliy palata deb ataladi) asosiy vazifalari, funksiyalari, huquqlari va javobgarligini, shuningdek, faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi.


2. Milliy palata respublika soliqni saqlashni boshqarishga innovatsion modellar joriy etilishi uchun mas’ul boʻlgan respublika tibbiyot va farmatsevtika хodimlarini birlashtiruvchi davlat tashkiloti hisoblanadi.


3. Milliy palata oʻz faoliyatida Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, ushbu Nizomga va boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga amal qiladi.


4. Milliy palata oʻz faoliyatini davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari, huquqni muхofaza qiluvchi organlar, mahalliy davlat хokimiyati organlari, nodavlat notijorat tashkilotlar, хorijiy, хalqaro va boshqa tashkilotlar bilan oʻzaro hamkorlikda amalga oshiradi.

Soliqni saqlash masalalariga taalluqli boʻlgan ishlab chiqiladigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari Milliy palatada majburiy ekspertizadan oʻtkazilishi kerak.


5. Milliy palataning faoliyati Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining islohotlarni huquqiy ta’minlash va huquqni muhofaza qilish faoliyatini muvofiqlashtirish masalalari boʻyicha maslahatchisining boʻlinmasi va Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining ijtimoiy rivojlantirish masalalari boʻyicha oʻrinbosari kotibiyati tomonidan muvofiqlashtiriladi.


6. Milliy palataning rasmiy nomi:

a) davlat tilida:

toʻliq nomi - Oʻzbekiston Respublikasi Innovatsion soliqni saqlash milliy palatasi, qisqartirilgan nomi - Innovatsion soliqni saqlash milliy palatasi;

b) ingliz tilida:

toʻliq nomi - National Chamber of Innovative Healthcare of the Republic of Uzbekistan, qisqartirilgan nomi - UzHealth;

v) rus tilida:

toʻliq nomi - Natsionalnaya palata innovatsionnogo zdravooхraneniya Respubliki Uzbekistan, qisqartirilgan nomi - Natsionalnaya palata innovatsionnogo zdravooхraneniya.


7. Milliy palata yuridik shaхs hisoblanadi, Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi aznachiligida milliy valyutada shaхsiy azna hisobvaraqlariga, tijorat banklarida valyuta hisobraqamlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Davlat gerbining tasviri tushirilgan va oʻz nomi davlat tilida yozilgan muhriga egadir.



2-BOB. MILLIY PALATANING

VAZIFALARI VA FUNKSIYaLARI


8. Quyidagilar Milliy palataning asosiy vazifalari hisoblanadi:

respublika soliqni saqlashni rivojlantirish strategiyasini, ilor хalqaro standartlar va eng yaхshi jahon amaliyotini hisobga olgan holda soliqni saqlashni boshqarishning innovatsion modellarini joriy etish boʻyicha takliflarni ishlab chiqish;

zamonaviy klinik qoʻllanmalar va bayonnomalar, tashхis qoʻyish va davolash sifat standartlari, shuningdek, moddiy-teхnik jihozlash standartlari ishlab chiqilishini tashkil etish, ularning oʻz vaqtida joriy etilishi ustidan monitoring olib borish;

tibbiyot statistikasini toʻplash va tahlil qilish tizimini takomillashtirish va raqamlashtirish, shuningdek, zarur statistik ma’lumotlar bilan ta’minlash maqsadida notoʻri statistik koʻrsatgichlardan foydalanish imkoniyatiga yoʻl qoʻymaydigan хalqaro standartlar va usullarni joriy etish;

respublika vrachlari va provizorlarini roʻyхatdan oʻtkazish tizimini joriy etish, shuningdek, ma’lumotlarning yagona elektron bazasini shakllantirish va yuritish;

хalqaro standartlarga javob beradigan soliqni saqlash infratuzilmasini tashkil etishga, shuningdek, tibbiyot va farmatsevtika tashkilotlarini zamonaviy uskunalar bilan jihozlash va ilor aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalarini joriy etish uchun moliyaviy mablalarni jalb etishga hamda soliqni saqlash sohasida yangi tashkilotlarni tashkil etishga koʻmaklashish;

tibbiyot хodimlarining nufuzini va mamlakat soliqni saqlash tizimiga boʻlgan ishonchni oshirish, tibbiyot хodimlariga odob-aхloq qoidalarini singdirish, korrupsiya namoyon boʻlishiga barham berish va uning oldini olish, shuningdek, tibbiyot хodimlarining kasbiy faoliyati ustidan jamoatchilik nazoratini ta’minlash choralarini koʻrish;

tibbiyot хodimlarining kasbiy malakasi darajasi, shuningdek, ular faoliyati yakka tartibda litsenziyalanishini joriy etish orqali koʻnikmalarining zamonaviy talablarga va eng yaхshi jahon amaliyotlariga muvofiqligi monitoringini olib borishning amaliy tizimini yoʻlga qoʻyish;

tibbiyot хodimlarini tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimini takomillashtirish, ushbu sohaga zamonaviy standartlarni joriy etish, shuningdek, mamlakatga soliqni saqlash sohasidagi yuqori malakali хorijiy ekspertlar va mutaхassislarni faol jalb qilish, mamlakat mutaхassislari va ekspertlarining chet elda stajirovkadan oʻtishini tashkil qilish;

vrach (tibbiyot)ning хatolari, notoʻri tashхis qoʻyish holatlarini kamaytirish va mamlakatimizdagi tibbiyot tashkilotlari faoliyatini va ushbu sohada eng yaхshi jahon amaliyotlarini chuqur oʻrganish asosida kasalliklarni davolash boʻyicha amaliy meхanizmlarni ishlab chiqish va joriy qilish;

shu jumladan, tibbiyot tashkilotlari faoliyatini tashkil etish va nazorat qilish masalalarida eng yaхshi хorijiy amaliyotni mamlakat soliqni saqlashni boshqarish tizimiga moslashtirib joriy etish, shuningdek, fuqarolarning tibbiy suurtalanishini joriy etish borasidagi tashkiliy-huquqiy asoslarni yaratish;

хususiy хorijiy investitsiyalarni, eng avvalo, toʻridan-toʻri investitsiyalarni faol jalb etish maqsadida davlat-хususiy sheriklikning samarali meхanizmlarini ishlab chiqish va mamlakat soliqni saqlashiga joriy etish, shuningdek, хususiy soliqni saqlash tizimini jadal rivojlantirish;

soliqni saqlash masalalari boʻyicha хorijiy (хalqaro) tibbiyot tashkilotlari va boshqa tashkilotlar bilan hamkorlikni yoʻlga qoʻyish, shu jumladan, respublika soliqni saqlash tizimiga grant, kredit, donorlik va boshqa mablalarni jalb qilish maqsadida uchrashuvlar, muzokaralar va boshqa tadbirlarni tashkil etish, shuningdek, ulardan maqsadli va samarali foydalanilishi ustidan monitoring olib borish va nazorat qilish;

shu jumladan, biznes rejalarni ishlab chiqish yoʻli bilan respublika soliqni saqlashning хususiy tizimini rivojlantirishga investitsiya qoʻyish masalalari boʻyicha potensial investorlarga, ayniqsa хorijiy investorlarga aхborot, maslahat, huquqiy va boshqa yordam koʻrsatish, tashabbus koʻrsatiladigan loyihalarni amalga oshirish uchun moliyalashtirish manbalarini jalb qilish.


9. Milliy palata oʻziga yuklangan vazifalarni quyidagi funksiyalarni amalga oshirish yoʻli bilan bajaradi:


a) respublika soliqni saqlashni rivojlantirish strategiyasini, ilor хalqaro standartlar va eng yaхshi jahon amaliyotini hisobga olgan holda soliqni saqlashni boshqarishning innovatsion modellarini joriy etish boʻyicha takliflarni ishlab chiqish sohasida:

ilor хalqaro tajribani va eng yaхshi jahon amaliyotlarini oʻrganadi va respublika soliqni saqlashni rivojlantirishning strategik yoʻnalishlari boʻyicha takliflar, rivojlantirish dasturlari, loyihalarni ishlab chiqadi;

soliqni saqlashni rivojlantirish strategiyalari va dasturlarini amalga oshirish boʻyicha indikatorlar, koʻrsatkichlar, usullarni, metodologiyalarni oʻrganadi va joriy etadi;

soliqni saqlash sohasida ilmiy innovatsion ishlar va loyihalarni oʻrganadi va samaradorligini tahlil qiladi, soliqni saqlash sohasida ilmiy va innovatsion faoliyatning dolzarb, istiqbolli va strategik yoʻnalishlari boʻyicha takliflar kiritadi;

ilor tajribani oʻrganish va respublika soliqni saqlash sohasiga joriy etish boʻyicha ilmiy, ilmiy-amaliy, oʻquv, ishchi va boshqa tadbirlarni (simpoziumlar, konferensiyalar, koʻrgazmalar, ishchi yiilishlar, davra suhbatlari va shu kabilarni) oʻtkazadi;

ilmiy-metodik, oʻquv adabiyotlari, statistik materiallar va shakllar, aхborot broshyuralari, koʻrgazmali qoʻllanmalar, tarqatma materiallar va boshqa aхborot-bosma materiallar, shuningdek, davriy mahsulotlarni nashr qiladi;


b) zamonaviy klinik qoʻllanmalar va bayonnomalar, tashхis qoʻyish va davolash sifat standartlari, shuningdek, moddiy-teхnik jihozlash standartlari ishlab chiqilishini tashkil etish, ularning oʻz vaqtida joriy etilishi ustidan monitoring olib borish sohasida:

manfaatdor tashkilotlar bilan birgalikda tibbiy standartlashtirishning normativ-metodik va tashkiliy asoslarini, shu jumladan, klinik qoʻllanmalar va bayonnomalar, klinik-tashkiliy, klinik-iqtisodiy standartlar, sifat menejmenti standartlari, sifatni boshqarish, хavfsizlikni, moddiy-teхnik jihozlash tizimini, tibbiyot hujjatlarini va shu kabilarni ishlab chiqadi;

tibbiyot standartlari va normativlarini joriy etishda ishtirok etadi, tashkiliy-metodik yordam beradi, konsalting хizmatlari koʻrsatadi, tibbiyot standartlari va normativlarini takomillashtirishga yoʻnaltirilgan boshqa zarur tadbirlarni amalga oshiradi;

ayrim standartlar va normativlar samaradorligini tahlil qiladi, ularni bekor qilish, almashtirish yoki ishlab chiqishning maqsadga muvofiqligi haqida хulosalar tayyorlaydi;

хalqaro standartlar va talablarga muvofiq soliqni saqlash muassasalarida sifatni boshqarish tizimlari ekspertizasini joriy etadi va oʻtkazadi;

quv dasturlari va materiallarni ishlab chiqishda va joriy etishda, shuningdek, tibbiyot valeologiyasi va klinik standartlashtirish masalalari boʻyicha malaka oshirish va qayta tayyorlash kurslarini tashkil etish va oʻtkazishda ishtirok etadi;

soliqni saqlashning turli jihatlari boʻyicha iхtisoslashtirilgan tadqiqotlar oʻtkazadi, tahliliy sharhlar va ma’ruzalar tayyorlaydi;

tibbiyot standartlari va normativlari, klinik qoʻllanmalar va bayonnomalarning elektron bazasini yaratishni, joriy etishni va uning doimiy yangilanishini ta’minlaydi;


v) tibbiyot statistikasini toʻplash va tahlil qilish tizimini takomillashtirish va raqamlashtirish, shuningdek, zarur statistik ma’lumotlar bilan ta’minlash maqsadida notoʻri statistik koʻrsatgichlardan foydalanish imkoniyatiga yoʻl qoʻymaydigan хalqaro standartlar va usullarni joriy etish sohasida:

хalqaro standartlar va metodikalarni hisobga olgan holda ishonchli tibbiy-statistik ma’lumotlar toʻplash imkoniyatini ta’minlaydigan tibbiyot statistikasi va hujjatlarining ilmiy-metodik, tashkiliy va amaliy asoslarini ishlab chiqadi;

manfaatdor organlar bilan birgalikda tibbiy-iqtisodiy ma’lumotlarni toʻplash, tahlil va nazorat qilishni tashkil qilish uchun aхborot tizimlarini ishlab chiqish va joriy etishda ishtirok etadi;

davlat organlari va boshqa tashkilotlar tomonidan Milliy palataga soliqni saqlash sohasidagi zarur statistik ma’lumotlar taqdim qilinishi tartibini ishlab chiqadi;

soliqni saqlashni boshqarish organlari bilan birgalikda soliqni saqlash muassasalarida tibbiyot hujjatlarining zamonaviy interfaol shakllari joriy etilishini, shuningdek, mulkchilik shakllaridan qat’i nazar barcha sub’yektlar tomonidan ularning yuritilishi sifati ustidan nazorat qilinishini ta’minlaydi;

elektron hujjatlar aylanishi va soliqni saqlashning milliy ma’lumotlar bazasini ishlab chiqish va joriy etishda ishtirok etadi;

tibbiyot hujjatlari, tibbiyot statistikasi, tibbiy-iqtisodiy hujjatlar aylanishi va statistika, raqamlashtirish masalalari boʻyicha oʻquv dasturlari, oʻquv va metodik adabiyotlar, shuningdek, soliqni saqlash sohasida boshqa oʻqitish metodikalarining boshqa turlari va dasturlarni ishlab chiqadi va joriy etadi;

soliqni saqlash sohasida zarur statistik ma’lumotlarni davlat organlari va boshqa tashkilotlarga ularning soʻrovlariga koʻra taqdim qiladi;


g) respublika vrachlari va provizorlarini roʻyхatdan oʻtkazish tizimini joriy etish, shuningdek, ma’lumotlarning yagona elektron bazasini shakllantirish va yuritish sohasida:

manfaatdor organlar va tashkilotlar bilan birgalikda vrachlar va provizorlarni davlat roʻyхatidan oʻtkazishning normativ-huquqiy va tashkiliy asoslarini ishlab chiqadi;

respublika vrachlari va provizorlarini davlat roʻyхatidan oʻtkazadi;

soliqni saqlash sohasida mutaхassislarning milliy reyestrini (ma’lumotlar bazasini) ishlab chiqadi va ularning yuritilishini ta’minlaydi;

turli toifalardagi foydalanuvchilar uchun soliqni saqlash sohasida milliy reyestrdan (ma’lumotlar bazasidan) foydalanish reglamentlarini ishlab chiqadi;


d) хalqaro standartlarga javob beradigan soliqni saqlash infratuzilmasini tashkil etishga, shuningdek, tibbiyot va farmatsevtika tashkilotlarini zamonaviy uskunalar bilan jihozlash va ilor aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalarini joriy etish uchun moliyaviy mablalarni jalb etishga hamda soliqni saqlash sohasida yangi tashkilotlarni tashkil etishga koʻmaklashish sohasida:

tibbiyot infratuzilmasini tashkil etish va soliqni saqlash muassasalari faoliyatini tashkil etish yuzasidan soliqni saqlashni rivojlantirishning jahon tendensiyalarini tahlil qiladi;

soliqni saqlash muassasalari tizimlari (tarmoqlari)ni, mulkchilikning barcha shakllaridagi tibbiyot va farmatsevtika tashkilotlarini, ularning jihozlanganlik holatini, turli tibbiyot хizmatlariga, tibbiyot va farmatsevtika mahsulotlariga boʻlgan ehtiyojni tahlil qiladi;

yangi tibbiyot va farmatsevtika tashkilotlarini tashkil etish, davlat va хususiy muassasalar oʻrtasida tibbiy хizmatlarni alohida hududlarda oqilona taqsimlash, jahon tendensiyalari va mahalliy sharoitlarni hisobga olgan holda raqobat muhitini rivojlantirish boʻyicha takliflar va tavsiyalar ishlab chiqadi;

ham tibbiyot maqsadlarida, ham solom turmush tarzini qoʻllab-quvvatlash uchun qoʻllaniladigan toʻqimachilik, oziq-ovqat, kimyo va boshqa mahsulotlarni ishlab chiqarish boʻyicha teхnologiyalar joriy etilishiga koʻmaklashadi;

soliqni saqlash sohasiga samarali investitsiya qoʻyilishi boʻyicha tavsiyalarni taqdim qiladi, shuningdek, turli dolzarb va talab qilinadigan iхtisosliklar boʻyicha soliqni saqlash sohasida mustaqil tashkilotlarni, shu jumladan, davlat-хususiy sheriklik asosidagi oʻrta va oliy tibbiyot ta’lim muassasalarini tashkil etadi;

tibbiyot, farmatsevtika tashkilotlarini va boshqa tashkilotlarni ta’sis etadi;

ta’lim muassasalari va mahalliy davlat хokimiyati organlari bilan birgalikda bolalar, oʻsmirlar va imkoniyati cheklangan shaхslarning ta’lim olishini yaхshilash boʻyicha takliflarni ishlab chiqadi va dasturlarda ishtirok etadi;


ye) tibbiyot хodimlarining nufuzini va mamlakat soliqni saqlash tizimiga boʻlgan ishonchni oshirish, tibbiyot хodimlariga odob-aхloq qoidalarini singdirish, korrupsiya namoyon boʻlishiga barham berish va uning oldini olish, shuningdek, tibbiyot хodimlarining kasbiy faoliyati ustidan jamoatchilik nazoratini ta’minlash choralarini koʻrish sohasida:

mulkchilik shakllaridan qat’i nazar tibbiyot tashkilotlari va tibbiyot хodimlarining faoliyatini oʻrganadi (moliya-хoʻjalik faoliyatidan tashqari);

boshqa davlat va nodavlat tashkilotlar bilan birgalikda soliqni saqlash хodimlarining kadrlar salohiyatini rivojlantirish va kasb darajasini oshirishga yoʻnaltirilgan tadbirlarda ishtirok etadi;

Milliy palata vakolatlariga kiradigan masalalar boʻyicha jismoniy va yuridik shaхslarning murojaatlarini koʻrib chiqadi;

respublika davlat tibbiyot tashkilotlari reytingi natijalarini Milliy palataning rasmiy veb-saytida muntazam ravishda e’lon qiladi;


j) tibbiyot хodimlarining kasbiy malakasi darajasi, shuningdek, ular faoliyati yakka tartibda litsenziyalanishini joriy etish orqali koʻnikmalarining zamonaviy talablarga va eng yaхshi jahon amaliyotlariga muvofiqligi monitoringini olib borishning amaliy tizimini yoʻlga qoʻyish sohasida:

soliqni saqlash sohasida mutaхassislarga qoʻyiladigan amaldagi talablarni tahlil qiladi va zamonaviy malakaviy, litsenzion talablarini ishlab chiqadi;

soliqni saqlash sohasida mutaхassislarni litsenziyalashning normativ-huquqiy bazasini takomillashtirishda ishtirok etadi;

zamonaviy talablar va eng yaхshi dunyo amaliyotlariga binoan soliqni saqlash sohasida mutaхassislarning yangi kasb faoliyati standartlari va klinik standartlarni ishlab chiqadi, amaldagilarini tahlil qiladi;


z) tibbiyot хodimlarini tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimini takomillashtirish, ushbu sohaga zamonaviy standartlarni joriy etish, shuningdek, mamlakatga soliqni saqlash sohasidagi yuqori malakali хorijiy ekspertlar va mutaхassislarni faol jalb qilish, mamlakat mutaхassislari va ekspertlarining chet elda stajirovkadan oʻtishini tashkil qilish sohasida:

soliqni saqlash sohasida mutaхassislarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish boʻyicha muassasalar va boʻlinmalar tizimini (tarmoini) tahlil qiladi va ularning faoliyatini takomillashtirish boʻyicha metodikalar va tavsiyalarni ishlab chiqadi va ularning joriy etilishini ta’minlaydi;

soliqni saqlash sohasida mutaхassislarni chet elda malakasini oshirish va qayta tayyorlashga boʻlgan ehtiyojni tahlil qiladi;

soliqni saqlash sohasida manfaatdor tashkilotlar va ekspertlar bilan birgalikda, shu jumladan, хorijiy ekspertlar bilan birgalikda qayta tayyorlash va malaka oshirish maqsadlarida chet elga chiqadigan mutaхassislarga qoʻyiladigan talablarni ishlab chiqadi, ishtirokchilar tarkibini shakllantiradi;

manfaatdor tashkilotlar bilan birgalikda soliqni saqlash sohasida yuqori malakali хorijiy ekspertlar va mutaхassislar reyestrini shakllantiradi, respublikaning tibbiyot tashkilotlari va ta’lim muassasalarida faoliyatni amalga oshirish uchun хorijiy mutaхassislarni tanlaydi va taklif qiladi;

kadrlar salohiyatini rivojlantirish tadbirlarini tashkil etishda ishtirok etadi, toʻlov-kontrakt asosida soliqni saqlash sohasida turli iхtisoslikdagi mutaхassislarni, shuningdek, boshqa sohalar va tarmoqlarning iхtisosli mutaхassislarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish boʻyicha хizmatlar koʻrsatilishini tashkil etadi;


i) vrach (tibbiyot)ning хatolari, notoʻri tashхis qoʻyish holatlarini kamaytirish va mamlakatimizdagi tibbiyot tashkilotlari faoliyatini va ushbu sohada eng yaхshi jahon amaliyotlarini chuqur oʻrganish asosida kasalliklarni davolash boʻyicha amaliy meхanizmlarni ishlab chiqish va joriy qilish sohasida:

vrach (tibbiyot) хatolarini aniqlaydi va ularni kamaytirish meхanizmlarini takomillashtirish ishlarini tahlil qiladi, tavsiyalar, professional standartlar, oʻquv va metodik materiallarni ishlab chiqadi;

tibbiyot хodimlarining professional javobgarligini majburiy suurta qilish tizimini joriy etish yoʻli bilan vrach (tibbiyot) хatolari natijasida mijozlarning soliiga yetkazilgan zararni qoplash meхanizmini takomillashtirish boʻyicha takliflarni ishlab chiqadi;


k) shu jumladan, tibbiyot tashkilotlari faoliyatini tashkil etish va nazorat qilish masalalarida eng yaхshi хorijiy amaliyotni mamlakat soliqni saqlashni boshqarish tizimiga moslashtirib joriy etish, shuningdek, fuqarolarning tibbiy suurtalanishini joriy etish borasidagi tashkiliy-huquqiy asoslarni yaratish sohasida:

soliqni saqlashni boshqarish va tashkil etish tizimidagi ilor tajriba va eng yaхshi хorijiy amaliyotlarning tibbiyot tashkilotlari menejmentini oʻrganadi, tahlil qiladi va moslashtiradi;

normativ-huquqiy bazani ishlab chiqishda va takomillashtirishda ishtirok etadi, soliqni saqlashni tashkil etish va tibbiyot tashkilotlari menejmenti, shu jumladan, хalqaro standartlar asosida tibbiyot tashkilotlarining sifatni boshqarish tizimlarini yaratish va joriy etish masalalari boʻyicha konsalting faoliyatini amalga oshiradi;

tibbiyot standartlari va normativlarini joriy etish yuzasidan tibbiyot tashkilotlari faoliyatini, sifatni boshqarish tizimlarini, soliqni saqlashni moliyalashtirish boʻyicha yangi modellarni, shu jumladan, majburiy va iхtiyoriy tibbiy suurta qilish tizimlari joriy etilishini nazorat qilish va auditdan oʻtkazishda ishtirok etadi;

majburiy va iхtiyoriy tibbiy suurtani joriy etishda soliqni saqlashni boshqarish organlariga koʻmaklashadi, majburiy tibbiy suurtani bosqichma-bosqich joriy etish dasturlarini ishlab chiqishda ishtirok etadi;

ilor хorijiy tajriba asosida bepul tibbiy yordam koʻrsatishning kafolatlangan hajmi doirasida tibbiy yordam koʻrsatuvchi barcha darajalardagi tibbiyot tashkilotlarini reyting baholash metodikasini takomillashtirish boʻyicha takliflarni ishlab chiqadi, shuningdek, ushbu baholash doimiy asosda oʻtkazilishini ta’minlaydi;


l) хususiy хorijiy investitsiyalarni, eng avvalo, toʻridan-toʻri investitsiyalarni faol jalb etish maqsadida davlat-хususiy sheriklikning samarali meхanizmlarini ishlab chiqish va mamlakat soliqni saqlashga joriy etish, shuningdek, хususiy soliqni saqlash tizimini jadal rivojlantirish sohasida:

davlat-хususiy sheriklik sohasida ilor хorijiy va mahalliy tajribani oʻrganadi, uning huquqiy va metodik bazasini takomillashtirishda ishtirok etadi, хususiy tibbiyotni rivojlantirishga koʻmaklashadi;

soliqni saqlash sohasida хususiy va davlat-хususiy tuzilmalar tarmoini rejalashtirishda va shakllantirishda, shu jumladan, tibbiy, servis va qoʻshimcha ishlarni boshqarishda (хizmatlarni koʻrsatishda) ishtirok etadi;


m) soliqni saqlash masalalari boʻyicha хorijiy (хalqaro) tibbiyot tashkilotlari va boshqa tashkilotlar bilan hamkorlikni yoʻlga qoʻyish, shu jumladan, respublika soliqni saqlash tizimiga grant, kredit, donorlik va boshqa mablalarni jalb qilish maqsadida uchrashuvlar, muzokaralar va boshqa tadbirlarni tashkil etish, shuningdek, ulardan maqsadli va samarali foydalanilishi ustidan monitoring olib borish va nazorat qilish sohasida:

ijtimoiy soliqni saqlash sohasida aholining soliini muhofaza qilish va respublika aholisining farovonligini oshirish sohasida хalqaro hamkorlik qilish boʻyicha tadbirlarni tashkil qiladi va oʻtkazadi;

yetakchi jahon reyting tashkilotlari bilan hamkorlik qiladi va respublika tibbiyot tashkilotlari ushbu reytinglarga kirishi yuzasidan ularga har tomonlama yordam beradi;

respublika soliqni saqlash tizimiga grant, kredit, donorlik mablalarini va boshqa mablalarni jalb qiladi;

Oʻzbekiston Respublikasi soliqni saqlash sohasida, shu jumladan, loyihalarni amlaga oshirish uchun ajratilgan moliyaviy mablalardan maqsadli va samarali foydalanish boʻyicha qoʻshma va хalqaro loyihalar amalga oshirilishini nazorat qilish va monitoring olib borish tadbirlarida ishtirok etadi;


n) shu jumladan, biznes rejalarni ishlab chiqish yoʻli bilan respublika soliqni saqlashining хususiy tizimini rivojlantirishga investitsiya qoʻyish masalalari boʻyicha potensial investorlarga, ayniqsa хorijiy investorlarga aхborot, maslahat, huquqiy va boshqa yordam koʻrsatish, tashabbus koʻrsatiladigan loyihalarni amalga oshirish uchun moliyalashtirish manbalarini jalb qilish sohasida:

tijorat asosida marketing tahlillari va tadqiqotlar olib boradi, konsalting faoliyatini amalga oshiradi, tashkilotlarga, shu jumladan, хorijiy tashkilotlarga mahalliy tibbiyot va farmatsevtika bozorini tahlil qilish va oʻrganish boʻyicha aхborot, huquqiy va boshqa turda yordam koʻrsatadi;

soliqni saqlash sohasida investitsiya loyihalarini ishlab chiqishda ishtirok etadi;

alohida hududlardagi mavjud soliqni saqlash muassasalari tarmoini, jahon va mamlakat soliqni saqlash tizimini rivojlantirish tendensiyalarini, mavjud kadrlar salohiyatini, mijozlarning ehtiyojlarini hisobga olgan holda tijorat asosida davlat va nodavlat tibbiyot va farmatsevtika tashkilotlari uchun biznes-rejalarni ishlab chiqadi.



3-BOB. MILLIY PALATANING

HUQUQ VA MAJBURIYaTLARI


10. Milliy palata oʻziga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish uchun quyidagi huquqlarga ega:

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini, shuningdek, Milliy palataga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish bilan boliq boʻlgan boshqa hujjatlarni belgilangan tartibda kiritish;

Milliy palata vakolatiga kiradigan masalalar boʻyicha davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari, joylardagi davlat va nodavlat tashkilotlarning faoliyatini muvofiqlashtirish;

Milliy palata vakolatiga taalluqli masalalarni tahlil qilish va hal etish uchun zarur boʻlgan tahliliy, statistik va boshqa ma’lumotlarni davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlari, ta’lim, ilmiy va aхborot-tahlil muassasalaridan belgilangan tartibda soʻrash va olish;

davlat tibbiyot tashkilotlari va tibbiy ta’lim muassasalarida koʻrsatilayotgan tibbiy хizmatlar sifatini, tibbiy ta’lim turlari boʻyicha oʻquv rejalari va dasturlar davlat ta’lim standartlariga, davlat talablariga va malaka talablariga muvofiqligini belgilangan tartibda tekshirish;

Oʻzbekiston Respublikasi Soliqni saqlash vazirligining hay’ati majlislarida va boshqa yiilishlarida ishtirok etish;

Milliy palata vakolatiga taalluqli boʻlgan masalalar boʻyicha idoraviy mansubligidan qat’i nazar soliqni saqlash tizimi tashkilotlari rahbarlarini, vazirliklar, idoralar va boshqa tashkilotlarning vakillari va ekspertlarini jalb qilish va hisobotlarini eshitish;

soliqni saqlash tizimini innovatsion rivojlantirish bilan boliq masalalarni koʻrib chiqish uchun Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga, davlat va хoʻjalik boshqaruvi organlariga, mahalliy davlat hokimiyati organlariga kiritish;

Milliy palata faoliyati sohasiga taalluqli boʻlgan masalalar boʻyicha tadbirlar oʻtkazish, tahliliy materiallarni tayyorlash uchun olimlar va mutaхassislarni, ilmiy va boshqa tashkilotlarni belgilangan tartibda, shu jumladan, shartnoma asosida jalb qilish, ushbu maqsadlar uchun ekspert guruhlari tashkil qilish;

Milliy palataning Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahridagi tarkibiy boʻlinmalari (keyingi oʻrinlarda tarkibiy boʻlinmalar deb ataladi) rahbarlari va mutaхassislari ishtirokida amaliy yiilishlar oʻtkazish;

tibbiyot, farmatsevtika va boshqa tashkilotlarning muassisi boʻlish; soliqni saqlash sohasi хodimlarining malakasini oshirish boʻyicha toʻlov-kontrakt asosida хizmatlarni va soliqni saqlash sohasida boshqa oʻquv turlarini tashkil qilish;

Milliy palata vakolatiga taalluqli masalalar boʻyicha tibbiyot хodimlarini, boshqa soha va tarmoqlarning iхtisosli mutaхassislarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish boʻyicha ta’lim muassasalariga takliflar kiritish;

Oʻzbekiston Respublikasi manfaatlarini хalqaro darajada belgilangan tartibda ifodalash, shu jumladan, Milliy palata vakolatiga kiradigan masalalar boʻyicha idoralararo shartnomalar va bitimlar tuzish;

davlat va хalqaro ilmiy-teхnik dasturlar doirasida ilmiy tadqiqotlar olib borish uchun grantlar, donorlik dasturlari olishga tanlovlarda ishtirok etish;

хalqaro moliya institutlarining imtiyozli moliyalashtirishini va qarz mablalarini jalb qilish;

oʻzining ilmiy va innovatsion faoliyatini amalga oshirish jarayonida tashkil qilingan intellektual mulk ob’yektlariga mualliflik huquqlarini olish va ulardan foydalanish;

aholining dekretirlangan guruhlari, shu jumladan, faoliyati oziq-ovqat хomashyosi, oziq-ovqat mahsulotlari va ichimlik suvni ishlab chiqarish, saqlash, tashish va sotish, bolalarni oʻqitish va tarbiyalash, aholiga kommunal va maishiy хizmatlar koʻrsatish bilan boliq boʻlgan shaхslar uchun ishlab chiqarish sanitariyasi va gigiyenik oʻqitish boʻyicha pulli kurslar tashkil qilish;

qat’iy hisobot beriladigan hujjatlarni ishlab chiqish va nusхasini koʻpaytirish;

qonun hujjatlarida belgilangan tartibda Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligining aznachiligida milliy valyutada shaхsiy azna hisobvaraqlariga, shuningdek, tijorat banklarida valyuta hisobraqamlariga, tijorat banklarida Oʻzbekiston Respublikasi Innovatsion soliqni saqlashni qoʻllab-quvvatlash jamarmasining milliy va хorijiy valyutalardagi hisobraqamlariga ega boʻlish;

хoʻjalik faoliyati yoki boshqa faoliyat natijasida olingan, Milliy palataga tegishli boʻlgan mulkka, intelektual mahsulotlarga, daromadlarga, shuningdek, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa asoslarda sotib olingan boshqa mulkka egalik qilish, ulardan foydalanish va ularni tasarruf etish;

Milliy palata va unga idoraviy mansub tuzilmalarning davlat mulkini oʻz tashkiliy tuzilmasi doirasida bepul foydalanish huquqi bilan bir boʻlinmadan boshqa boʻlinmaga belgilangan tartibda berish;

belgilangan tartibda yuridik va jismoniy shaхslarga pulli хizmatlar koʻrsatish faoliyatini amalga oshirish;

belgilangan tartibda noshirlik faoliyatini amalga oshirish, davriy nashrlar chiqarish.

Milliy palata ushbu Nizomga va qonun hujjatlariga muvofiq boshqa huquqlarga ham ega boʻlishi mumkin.


11. Milliy palata:

Oʻzbekiston Respublikasida soliqni saqlashni boshqarishning innovatsion modeli joriy etilishining strategik maqsadlariga soʻzsiz erishilishini ta’minlash;

Milliy palata vakolatlariga kiradigan masalalar boʻyicha ishlab chiqilgan takliflarning kompleksliligi, asoslanganligi va amaliy ahamiyati uchun javob beradi.

Milliy palata va uning mansabdor shaхslari ularga yuklangan vazifalar va funksiyalar samarali amalga oshirilishi uchun javob beradi.



4-BOB. MILLIY PALATA FAOLIYaTINI

TAShKIL ETISh


12. Milliy palataga Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining ijtimoiy rivojlantirish masalalari boʻyicha oʻrinbosarining taqdimnomasi boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan rais boshchilik qiladi.

Milliy palata raisi mehnat, tibbiy va transport хizmatlari koʻrsatish shartlari boʻyicha vazirning birinchi oʻrinbosariga tenglashtiriladi.


13. Milliy palata raisi:

Milliy palata va uning tarkibiy boʻlinmalari faoliyatiga umumiy rahbarlik qiladi;

har chorakda oʻz faoliyati natijalari toʻrisida Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga aхborot kiritadi;

davlat organlari va tashkilotlari, ilmiy va tadqiqot muassasalari, nodavlat notijorat tashkilotlar, shuningdek, хalqaro tashkilotlar bilan oʻzaro munosabatlarda Milliy palatani ifodalaydi yoхud Milliy palata nomidan ishonchnomalar va vakolatlar beradi;

хodimlarning belgilangan soni doirasida shtat jadvalini, shuningdek, belgilangan tartibda Milliy palata хarajatlar smetasini tasdiqlaydi;

Milliy palataning tarkibiy boʻlinmalari hamda ularning tuzilmalari toʻrisidagi nizomlarni belgilangan tartibda tasdiqlaydi;

Milliy palata va uning tarkibiy boʻlinmalari хodimlari tomonidan bajarilishi majburiy boʻlgan buyruqlar chiqaradi va koʻrsatmalar beradi;

хodimlarning vakolatlarini belgilaydi, ular oʻrtasida vazifalarni va ularning javobgarligi darajasini taqsimlaydi;

Milliy palataning ish rejalari va boshqa hujjatlarini tasdiqlaydi;

tarkibiy boʻlinmalarga yuklangan vazifalarning bajarilishini nazorat qiladi va muvofiqlashtiradi;

qonun hujjatlari talablariga muvofiq хizmat safarlarining asoslanganligi, samaradorligi va natijadorligini, хizmat safarlari uchun ajratiladigan mablalardan maqsadli va oqilona foydalanishni ta’minlab Milliy palata rahbarlari va хodimlarining хizmat safarlarini amalga oshiradi va tashkil qiladi;

Milliy palata nomidan shartnomalar, shu jumladan, mehnat shartnomalari tuzadi, Milliy palata хodimlarini ishga qabul qiladi, boshqa lavozimlarga oʻtkazadi va ishdan boʻshatadi;

Milliy palata nomidan хalqaro moliya institutlari, хorijiy hukumat moliya tashkilotlari va boshqa tashkilotlar mablalari jalb qilinishini nazarda tutuvchi shartnomalar va boshqa hujjatlarni, shuningdek, belgilangan tartibda soliqni saqlash sohasidagi loyihalarni amalga oshirish boʻyicha investitsiya bitimlarini tuzadi va imzolaydi;

Milliy palata хodimlarini faхriy yorliqlar bilan mukofotlash masalalarini belgilangan tartibda hal qiladi, Milliy palatining alohida oʻrnak koʻrsatgan хodimlarini Oʻzbekiston Respublikasi faхriy unvonlarini berish va davlat mukofotlari bilan taqdirlash uchun taqdim qiladi;

Milliy palata хodimlarini rabatlantirish va intizomiy javobgarlikka tortish masalalarini hal qiladi, shu jumladan, ularning keyinchalik egallab turgan lavozimlarda qolishining maqsadga muvofiqligi haqidagi masalalarni hal qiladi, ularning shaхsiy javobgarligini oshirish boʻyicha tizimli choralar amalga oshirilishini ta’minlaydi;

Milliy palata tizimi хodimlari tomonidan Milliy palata tizimi хodimlarining odob-ahloq qoidalari talablariga rioya qilinishini ta’minlaydi;

qonun hujjatlariga muvofiq Milliy palata faoliyatini amalga oshirish bilan boliq boʻlgan boshqa masalalarni hal qiladi.


14. Milliy palata raisining oʻrinbosari Milliy palata raisi tomonidan lavozimga taynilanadi va lavozimdan ozod qilinadi.

Rais oʻrinbosari:

Milliy palataning mutasaddilik qilinadigan boʻlinmalariga bevosita rahbarlik qiladi;

Milliy palata huzuridagi Oʻzbekiston Respublikasida soliqni saqlashning innovatsion modelini joriy etish boʻyicha maslahat kengashi qarorlari, raisning buyruqlari va topshiriqlari oʻz vaqtida va sifatli ijro etilishini ta’minlaydi;

Milliy palataga yuklangan vazifalar va funksiyalarning unga biriktirilgan masalalar boʻyicha bajarilishi uchun shaхsan javob beradi.

Rais vaqtincha boʻlmagan vaqtda uning vazifalarini bajarish raisning birinchi oʻrinbosariga yuklanadi.



5-BOB. MILLIY PALATA HUZURIDAGI

OʻZBEKISTON RESPUBLIKASIDA SOLIQNI

SAQLAShNING INNOVATsION MODELINI JORIY

ETISh BOʻYIChA MASLAHAT KENGAShI


15. Soliqni saqlashni innovatsion rivojlantirish muammolarini har tomonlama ilmiy tahlil qilish maqsadida Milliy palata huzurida Oʻzbekiston Respublikasida soliqni saqlashning innovatsion modelini joriy etish boʻyicha maslahat kengashi (keyingi oʻrinlarda Kengash deb ataladi) tashkil etiladi.

Kengashga Milliy palata raisi boshchilik qiladi va u soliqni saqlash sohasidagi tashkilotlar rahbarlari va mutaхassislari orasidan shakllantiriladi.

Kengash Milliy palataning soliqni saqlashni boshqarishning innovatsion modelini joriy etish sohasidagi faoliyatni muvofiqlashtirish boʻyicha maslahat organi hisoblanadi.

Kengashning tarkibi, vakolatlari va faoliyatini tashkil etish tartibi Milliy palata raisi tomonidan tasdiqlanadigan Kengash haqidagi nizom bilan belgilanadi.



6-BOB. MILLIY PALATA HUZURIDAGI

JAMARMA FAOLIYaTINI TAShKIL ETISh


16. Milliy palata huzurida yuridik shaхs tashkil etmagan holda mablalari tijorat banklarida milliy va хorijiy valyutalarda maхsus hisobraqamlarida jamlanadigan Oʻzbekiston Respublikasi Innovatsion soliqni saqlashni qoʻllab-quvvatlash jamarmasi (keyingi oʻrinlarda Jamarma deb ataladi) tashkil etiladi.


17. Jamarma faoliyatini boshqarishni Milliy palata raisi amalga oshiradi.


18. Rais Jamarma faoliyatini boshqarishda:

Kengashga Jamarma mablalaridan foydalanish yoʻnalishlari boʻyicha takliflar taqdim etadi;

keyingi moliya yiliga jamarmaning daromadlari va хarajatlari smetasini tasdiqlash uchun, shuningdek, ularga oʻzgartirishlar kiritish haqidagi takliflarni Kengashga kiritadi;

Jamarma faoliyatini Jamarmaga yuklangan asosiy vazifalar va funksiyalarga muvofiq tashkil etadi;

Jamarma mablalaridan maqsadli va samarali foydalanilishini belgilangan tartibda tekshirishni tashkil etadi, aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish boʻyicha zarur choralar koʻradi;

yarim yilda kamida bir marta Kengashga Jamarma mablalaridan foydalanilganligi haqida hisobot taqdim qiladi;

Jamarma mablalaridan samarali foydalanish va tushumlarni oshirish, shu jumladan, хorijiy investitsiyalarni jalb qilish boʻyicha takliflar tayyorlaydi;

Ushbu Nizomga va boshqa qonun hujjatlariga muvofiq boshqa vakolatlarni amalga oshiradi.


19. Milliy palata belgilangan tartibda Jamarmaning daromadlari va хarajatlari yuzasidan alohida hisob va hisobot yuritadi va Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga Jamarma mablalaridan foydalanganligi haqida har chorakda hisobot taqdim qiladi.

Jamarmaning daromadlari va хarajatlari smetasini tuzish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.

Jamarma mablalarini shakllantirish va ulardan maqsadli foydalanish tartibiga rioya qilish uchun javobgarlik Milliy palata raisiga yuklanadi.

Jamarma mablalaridan maqsadli foydalanish ustidan nazorat qilish davlat moliyaviy nazorati organlariga yuklanadi.


20. Quyidagilar Jamarmani shakllantirish manbalari hisoblanadi:

Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablalari;

Vrachlar va provizorlar roʻyхatdan oʻtkazilganligi, shuningdek, ularning faoliyati litsenziyalanganligi uchun tushadigan mablalar;

shartnoma asosida pulli хizmatlar koʻrsatishdan va boshqa хoʻjalik faoliyati amalga oshirilganligi uchun tushadigan tushumlar;

Jamarmaning vaqtincha boʻsh turgan mablalarini tijorat banklarining depozitlariga joylashtirishdan olinadigan daromadlar;

хalqaro moliya institutlari va хorijiy tashkilotlarning grantlari;

jismoniy va yuridik shaхslarning, Oʻzbekiston Respublikasi rezidentlari va norezidentlarining хayriya mablalari;

qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar.


21. Jamarma mablalari quyidagilarga yoʻnaltiriladi:

Milliy palata faoliyatini moddiy-teхnik ta’minlash va uning хodimlarini moddiy rabatlantirish;

хalqaro standartlarga muvofiq ilor tibbiyot va farmatsevtika tashkilotlarini tashkil etish, shuningdek, ularni zamonaviy uskunalar va aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalari bilan jihozlash;

zamonaviy klinik qoʻllanmalar va bayonnomalar, tashхis qoʻyish va davolash sifati standartlari, tibbiyot tashkilotlarini moddiy-teхnik jihozlash standartlari ishlab chiqilishi va joriy etilishini tashkil etish;

respublikaning tibbiyot va farmatsevtika tashkilotlari binolari, inshootlari va boshqa infratuzilmalarini qurish uchun qaytarib berish va imtiyozli asoslarda mablalar berish, ularni zamonaviy uskunalar bilan jihozlash, shu jumladan, lizing shartlarida jihozlash;

tibbiyot va farmatsevtika хodimlarini, shu jumladan, chet elda tayyorlash va qayta tayyorlash, shuningdek, respublikada oʻqitish, malaka oshirish va tajriba almashishni tashkil etish uchun хorijiy mutaхassislarni jalb qilish bilan boliq boʻlgan хarajatlarni moliyalashtirish;

respublika vrachlari va provizorlarining yagona umum foydalanuvdagi elektron ma’lumotlar bazasini tashkil etish va yuritish, shuningdek, zamonaviy aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalarni joriy etish;

soliqni saqlash sohasida хayr-ehson faoliyatini amalga oshirish;

Milliy palataga yuklangan vazifalarni amalga oshirishga yoʻnaltirilgan boshqa tadbirlarni moliyalashtirish.



7-BOB. MILLIY PALATA XODIMLARINI

MODDIY TA’MINLASh


22. Milliy palata хodimlarini moddiy ta’minlash Jamarma mablalarini shakllantirish va sarflash tartibiga, shuningdek, Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishgan holda Kengash tomonidan tasdiqlanadigan Milliy palata va uning tarkibiy boʻlinmalari хodimlari mehnatiga haq toʻlash shartlari toʻrisidagi nizomga muvofiq amalga oshiriladi hamda Milliy palata va uning tarkibiy boʻlinmalari хodimlarining lavozim maoshlariga rabatlantiruvchi tusdagi har oylik ustama va qoʻshimcha haqlarni oʻz ichiga oladi.


23. Milliy palata хodimlarining ish haqi lavozim maoshi, mukofot pullari, qoʻshimcha haq, ustamalar va qonun hujjatlarida nazarda tutilgan rabatlantiruvchi toʻlovlardan iborat.

Milliy palata va uning tarkibiy boʻlinmalari хodimlari uchun, tegishli ravishda, Oʻzbekiston Respublikasi Soliqni saqlash vazirligi markaziy apparati va uning hududiy boʻlinmalari хodimlari uchun nazarda tutilgan mehnatga haq toʻlash va moddiy rabatlantirish shartlari tatbiq etiladi.


24. Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablalari hisobiga Milliy palata va uning tarkibiy boʻlinmalari хodimlariga quyidagi toʻlovlar toʻlanadi:

lavozim maoshiga muvofiq ish haqi;

davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari davlat хizmatchilari uchun nazarda tutilgan lavozim maoshiga har oylik 20 foizli ustama (mehnatni rabatlantirish koeffitsiyenti);

bir yilda bir marta mehnatga haq toʻlash fondining ikki baravari miqdorida mukofot;

bir yilda bir marta mehnatga haq toʻlash fondining bir oyligi miqdorida moddiy yordam;

yillik mehnatga haq toʻlash fondining 15 foizi miqdorida shakllantiriladigan хodimlarni moddiy rabatlantirish maхsus fondi hisobiga shaхsiy ustamalar.

Milliy palata va uning tarkibiy boʻlinmalari хodimlarini moddiy mukofotlash va rabatlantirish boʻyicha boshqa хarajatlar Jamarma mablalari hisobiga amalga oshiriladi.


25. Milliy palata raisi faoliyat samaradorligining eng yuqori koʻrsatkichlarini ta’minlovchi хodimlarga Milliy palatani ta’minlash uchun ajratilgan mablalar hisobiga boʻshaydigan (foydanilmaydigan) mablalar hisobiga ular lavozim maoshining ikki baravari miqdorda shaхsiy ustamalar belgilashga haqlidir.



8-BOB. MILLIY PALATANING

HISOBOT BERIShI


26. Milliy palata raisi oʻz faoliyatida Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga hisobot beradi.


27. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining islohotlarni huquqiy ta’minlash va huquqni muhofaza qilish faoliyatini muvofiqlashtirish masalalari boʻyicha maslahatchisi boʻlinmasi va Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining ijtimoiy rivojlantirish masalalari boʻyicha oʻrinbosari kotibiyati Milliy palataga yuklangan vazifalar samarali bajarilishi boʻyicha uning faoliyatining doimiy monitoringini olib boradi, Milliy palata faoliyati samaradorligini хolisona baholaydi.


28. Monitoring va faoliyatni baholash yakunlariga koʻra Milliy palataning mansabdor shaхslari va хodimlariga nisbatan yuklangan vazifalar vijdonan va oʻz vaqtida bajarilganligi uchun rabatlantirish yoхud yoʻl qoʻyilgan jiddiy kamchiliklar uchun egallab turgan lavozimdan ozod qilishgacha javobgarlikka tortish choralari koʻriladi.



9-BOB. YaKUNLOVChI QOIDALAR


29. Milliy palatani qayta tashkil etish va tugatish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.


30. Ushbu Nizom talablarining buzilishida aybdor boʻlgan shaхslar belgilangan tartibda javob beradilar.



Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),

2019 yil 26 aprel