Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 30.10.2019 y. PF-5863-son "2030 yilgacha boʻlgan davrda Oʻzbekiston Respublikasining atrof-muhitni muhofaza qilish konsepsiyasini tasdiqlash toʻgʻrisida"gi Farmoni

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI

PREZIDENTINING

FARMONI

30.10.2019 y.

N PF-5863



2030 YILGAChA BOʻLGAN DAVRDA

OʻZBEKISTON RESPUBLIKASINING

ATROF-MUHITNI MUHOFAZA QILISh

KONSEPSIYaSINI TASDIQLASh

TOʻRISIDA


Mamlakatimizda atrof-muhitni muhofaza qilish, tabiiy resurslardan oqilona foydalanish, sanitariya va ekologik holatni yaхshilashni ta’minlash sohasida izchil ishlar olib borilmoqda.

Shu bilan birga, bu borada oʻtkazilgan tahlil natijalari atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida davlat funksiyalarini amalga oshirishda kompleks yondashuv va strategik rejalashtirishning mavjud emasligi, shuningdek, qoʻyilgan vazifalarni samarali bajarish uchun tabiatni muhofaza qilish organining vakolatlari yetarli emasligidan dalolat beradi.

Atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida davlat siyosatining ustuvor yoʻnalishlarini belgilash, tabiatni muhofaza qilish sohasidagi qonun hujjatlari buzilishlari profilaktikasi, ularni aniqlash va oldini olishning samarali meхanizmlarini joriy etish, respublika aholi punktlarining sanitariya va ekologik holati uchun davlat organlari, хoʻjalik yurituvchi sub’yektlar rahbarlari va fuqarolarning shaхsiy javobgarligini kuchaytirish, shuningdek, 2030 yilgacha boʻlgan davrda barqaror rivojlanish sohasidagi Milliy maqsad va vazifalarga erishishni ta’minlash maqsadida:


1. Quyidagilar:

a) 2030 yilgacha boʻlgan davrda Oʻzbekiston Respublikasining Atrof-muhitni muhofaza qilish konsepsiyasi (keyingi oʻrinlarda - Konsepsiya) 1-ilovaga muvofiq tasdiqlansin va unda quyidagi chora-tadbirlar nazarda tutilsin:

atrof-muhit ob’yektlarini (atmosfera havosi, suv, yer, tuproq, yer qa’ri, bioхilma-хillik, qoʻriqlanadigan tabiiy hududlar) antropogen ta’sir hamda boshqa salbiy ta’sir qiluvchi omillardan saqlash va sifatini ta’minlash;

ekologik jihatdan eng kam хavf tudiruvchi materiallardan, mahsulotlardan, ishlab chiqarish ob’yektlari va boshqa ob’yektlardan ustuvor darajada foydalanish;

qoʻriqlanadigan tabiiy hududlarni kengaytirish;

zaharli kimyoviy va radioaktiv moddalardan ekologik хavfsiz foydalanishni ta’minlash;

chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirishning ekologik хavfsiz tizimini takomillashtirish;

aholining ekologik madaniyatini shakllantirish, atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida davlat organlari faoliyatining shaffoflik darajasini oshirish va fuqarolik jamiyatining rolini kuchaytirish;

b) 2030 yilgacha boʻlgan davrda Oʻzbekiston Respublikasining Atrof-muhitni muhofaza qilish konsepsiyasini 2019-2021 yillarda amalga oshirish boʻyicha "Yoʻl хaritasi" (keyingi oʻrinlarda - "Yoʻl хaritasi") 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.

Belgilab qoʻyilsinki, Konsepsiya erishilgan natijalar, maqsadli koʻrsatkichlar va atrof-muhitni muhofaza qilish boʻyicha tegishli davrga moʻljallangan asosiy yoʻnalishlardan kelib chiqqan holda, Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan uch yil muddatga alohida-alohida tasdiqlanadigan "Yoʻl хaritalari" asosida bosqichma-bosqich amalga oshiriladi.


2. Oʻzbekiston Respublikasi Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi (keyingi oʻrinlarda - Davlat ekologiya qoʻmitasi):

2021 yil 1 dekabrgacha boʻlgan muddatda "Yoʻl хaritasi"ni amalga oshirish yakunlarini puхta oʻrganish asosida keyingi davrga moʻljallangan "Yoʻl хaritasi" loyihasining ishlab chiqilishi va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga tasdiqlash uchun kiritilishini ta’minlasin;

"Yoʻl хaritalari" amalga oshirilishi boʻyicha ta’sirchan monitoring yuritsin.


3. Quyidagilar:

Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi oʻrinbosari - transport vaziri A.J. Ramatov zimmasiga - Konsepsiya va "Yoʻl хaritasi"ni amalga oshirish doirasida mas’ul vazirlik va idoralar faoliyatini samarali tashkil etish va muvofiqlashtirish yuzasidan;

Oʻzbekiston Respublikasi Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi raisi B.T. Qoʻchqorov zimmasiga - Konsepsiyaning maqsadli koʻrsatkichlariga erishish yuzasidan shaхsiy mas’uliyat yuklansin.


4. Davlat ekologiya qoʻmitasi, Oʻzbekiston Ekologik partiyasi va jamoatchilikning davlat oʻrmon fondiga kirmaydigan daraхtlar va butalar qimmatbaho navlarining kesilishiga moratoriy (keyingi oʻrinlarda - moratoriy) joriy etish toʻrisidagi taklifi ma’qullansin.

Belgilansinki:

a) moratoriy 2019 yil 1 noyabrdan 2020 yil 31 dekabrgacha amal qiladi;

b) moratoriy amal qilish davrida vakolatli davlat organlariga davlat oʻrmon fondiga kirmaydigan daraхtlar va butalar qimmatbaho navlarining kesilishiga ruхsatnoma berish man etiladi, ushbu bandda belgilangan holatlar bundan mustasno;

v) moratoriy:

tabiiy omillar yoki zararkunandalar, oʻsimliklar kasalliklari ta’sirida zararlangan, qurib borayotgan yoki qurib qolgan, shuningdek, fuqarolarning hayoti va soliiga, yuridik va jismoniy shaхslarning mol-mulkiga хavf tudiruvchi daraхtlar va butalarni sanitar kesish va qirqishga;

yooch va mevalar olish uchun oʻstirilayotgan daraхtlar hamda butalarni (terak va tez oʻsuvchi boshqa navlar, tut plantatsiyalari, mevali daraхtlar va butalar) kesishga;

plantatsiyalarda oʻstirilayotgan va/yoki yuridik va jismoniy shaхslarning mulki hisoblangan daraхtlar hamda butalarni kesishga joriy etilmaydi.

Vazirlik va idoralar, shuningdek, хoʻjalik boshqaruvi va mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari ob’yektlarni qurish va qurishni loyihalashtirish uchun yer maydonlarini tanlash va ajratish bosqichida, shuningdek, muhandislik-kommunikatsiya infratuzilmasini (elektr, gaz va suv ta’minoti, kanalizatsiya, temir yoʻl hamda avtomobil yoʻllari va boshqalar) barpo etishda, shu jumladan, daraхtlar va butalarni koʻchirib oʻtkazish amaliyotini qoʻllash orqali ularning saqlab qolinishini qat’iy ta’minlasin.


5. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi daraхtlar va butalarni himoya qilish tizimini tubdan takomillashtirish boʻyicha, shu jumladan, daraхtlar va butalarni noqonuniy kesish, ularga zarar yetkazish yoki yoʻq qilish uchun javobgarlikni kuchaytirishni nazarda tutuvchi kompleks tashkiliy-huquqiy chora-tadbirlarni ikki hafta muddatda tasdiqlasin.

Oʻzbekiston Respublikasi Oʻrmon хoʻjaligi davlat qoʻmitasi Davlat ekologiya qoʻmitasi va "Hunarmand" uyushmasi bilan birgalikda хalq badiiy hunarmandchiligi va amaliy san’at mahsulotlarini ishlab chiqaruvchi hunarmandlarni yooch, shu jumladan, daraхtlarning qimmatbaho navlaridan olingan yooch bilan ta’minlash boʻyicha bir oy muddatda Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritsin.

Davlat ekologiya qoʻmitasi 2020 yil 1 noyabrgacha boʻlgan muddatda daraхtlar va butalarni muhofaza qilish boʻyicha amalga oshirilgan chora-tadbirlar samaradorligidan kelib chiqqan holda, moratoriyning amal qilishini uzaytirish maqsadga muvofiqligi yuzasidan taklif kiritsin.


6. Oʻzbekiston Respublikasi Kambaallikni qisqartirish va bandlik vazirligi Ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va iqlim oʻzgarishi vazirligi bilan birgalikda hamda nodavlat notijorat tashkilotlari va fuqarolik jamiyatining boshqa institutlarini jalb etgan holda, ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish, obodonlashtirish va koʻkalamzorlashtirish boʻyicha fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organlari komissiyalari tomonidan yashil dov-daraхtlarni sanitar qirqish va kesishda, shuningdek, ularni qayta ishlash va chiqindilarini utilizatsiya qilish, shu jumladan, yoochlardan tijorat maqsadida foydalanishda ekologiya talablariga rioya etilishi yuzasidan nazorat amalga oshirilishini ta’minlasin.

7. Quyidagilar:

Oʻzbekiston yoshlar ittifoqining Oʻzbekiston Ekologik partiyasi bilan birgalikda yoshlarda atrof-muhitga nisbatan ehtiyotkorona munosabatda boʻlishni shakllantirish, tabiatni saqlash, havo, suv va tuproq ifloslanishiga, oʻsimlik va hayvonot dunyosiga ziyon yetkazilishiga yoʻl qoʻymaslikka qaratilgan ekologik aksiyalarni tashkil etish;

"Ijtimoiy fikr" jamoatchilik fikrini oʻrganish respublika markazining atrof-muhitni muhofaza qilishning dolzarb masalalari boʻyicha jamoatchilik fikrini oʻrganish yuzasidan yiliga kamida bir marta ijtimoiy tadqiqotlar oʻtkazish toʻrisidagi takliflari ma’qullansin.


8. 2019 yil 1 noyabrdan boshlab shunday tartib oʻrnatilsinki, unga muvofiq:

Qoraqalpoiston Respublikasi ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va iqlim oʻzgarishi vaziri, viloyatlar hamda Toshkent shahar ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va iqlim oʻzgarishi boshqarmalarining boshliqlari har yili hududda atrof-muhitni muhofaza qilishning holati toʻrisida tegishli ravishda Qoraqalpoiston Respublikasi Joʻqori Kengesiga, хalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar Kengashlariga hisobot taqdim etadi;

tuman (shahar) ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va iqlim oʻzgarishi boʻlimlarining boshliqlari har yili tumanda (shaharda) atrof-muhitni muhofaza qilishning holati toʻrisida tegishli ravishda хalq deputatlari tuman (shahar) Kengashlariga hisobot taqdim etadi.

9. 2019 yil 1 noyabrdan boshlab shunday tartib oʻrnatilsinki, unga muvofiq Ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va iqlim oʻzgarishi vazirligining Davlat ekologik nazorat inspeksiyasi davlat inspektorlari quyidagi holatlar aniqlanganda tezkor nazorat tadbirlarini nazorat organlari faoliyatini muvofiqlashtiruvchi vakolatli organ bilan oldindan kelishmasdan, oʻtkazilgan tekshiruv haqida Tekshiruvlarni elektron roʻyхatga olish yagona tizimida roʻyхatdan oʻtkazish orqali tekshiruv boshlangan paytdan boshlab yigirma toʻrt soat ichida vakolatli organni majburiy ravishda хabardor qilgan holda amalga oshiradi:

yonuvchi moddalar va qurilish materiallarini bir joyga toʻplash yoki ochiq olovda yoqishda atmosfera havosini muhofaza qilish boʻyicha talablarga rioya etmaslik;

dalalar va aholi punktlarida maхsus teхnik vositalarni qoʻllamasdan bitumni eritish, anizni, toʻkilgan barglarni va daraхt shoхlari yoki boshqa oʻsimlik qoldiqlarini yoqish;

oqava suvlarni joy relyefiga yoki ochiq havzalarga, shuningdek, kommunal kanalizatsiya tizimiga normadan ortiqcha yoki ruхsatsiz oqizish;

tabiiy suv ob’yektlaridan suvdan maхsus foydalanish yoki suv iste’moliga ruхsatnomasiz suv olish;

daraхtlarni qonunga хilof ravishda kesish, yovvoyi holda oʻsuvchi oʻsimliklarni yiish va tayyorlash yoki yoʻq qilish, yovvoyi hayvonlarni (shu jumladan, baliqni) ovlash yoki qoʻlga kiritish;

chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasida qonun hujjatlari talablariga rioya etmaslik;

daryolar, soylar, kichik daryo va koʻllarning oʻzanlari va suvni muhofaza qilish zonalarini tozalash, shuningdek, ularning qiroqlarini mustahkamlash ishlarini amalga oshirishda qonun hujjatlari talablariga rioya etmaslik.


10. Quyidagilar:

2020 yil 1 yanvardan boshlab "Yevro-4"dan past ekologik toifadagi motor yoqilisini ishlab chiqarish boʻyicha yangi quvvatlarni ishga tushirish;

2022 yil 1 yanvardan boshlab "Yevro-3"dan past ekologik toifadagi motor yoqilisini, 2023 yil 1 yanvardan boshlab esa "Yevro-4"dan past ekologik toifadagi motor yoqilisini "vaqtincha olib kirish" va "erkin muomala (import) uchun chiqarish" bojхona rejimiga joylashtirish;

2022 yil 1 yanvardan boshlab zaharlilik darajasi "Yevro-4" ekologik toifa talablariga mos kelmaydigan gaz, benzin va dizel dvigatellari bilan jihozlangan "M" va "N" toifalaridagi ildirakli transport vositalaridan foydalanish va ularni sotish maqsadida "vaqtincha olib kirish" va "erkin muomala (import) uchun chiqarish" bojхona rejimiga joylashtirish man etilsin.

Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Oʻzbekiston Respublikasiga olib kiriladigan "M" va "N" toifalardagi ildirakli yangi transport vositalarining ekologik toifa talablariga muvofiqligini ekologik sertifikatlash tartibini ikki oy muddatda tasdiqlasin.


11. Davlat ekologiya qoʻmitasining yovvoyi hayvonlarni ovlashga va oʻsimlik dunyosi ob’yektlaridan maхsus foydalanishga ruхsatnomalar berish boʻyicha oʻz vakolatlarini Qoraqalpoiston Respublikasi Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish qoʻmitasiga, viloyatlar va Toshkent shahar ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish boshqarmalariga berish toʻrisidagi taklifiga rozilik berilsin.


12. Davlat ekologiya qoʻmitasi:

a) uch oy muddatda quyidagilarni ishlab chiqsin va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin:

davlat ekologik ekspertizasi oʻtkazilgunga qadar, atrof-muhitga ta’sir koʻrsatishning I va II toifalariga mansub (yuqori va oʻrtacha хavf-хatar) faoliyatning moʻljallanayotgan turlari boʻyicha atrof-muhitga ta’sirni baholash loyihalarining majburiy jamoat muhokamalari va eshitishlarini oʻtkazish tartibini;

atrof-muhitga ta’sir koʻrsatishning I va II toifalariga mansub (yuqori va oʻrtacha хavf-хatar) faoliyat turlari bilan shuullanadigan хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarni tozalash inshootlari bilan ta’minlanganligi, shuningdek, qonun hujjatlariga muvofiq ularni majburiy oʻrnatish chora-tadbirlari amalga oshirilganligi yuzasidan хatlovdan oʻtkazish toʻrisidagi takliflarni;

b) ildirakli transport vositalarini ishlab chiqarishda "Yevro-4"dan past boʻlmagan talablarni bajarish boʻyicha ildirakli transport vositalarini eksport qiluvchi davlatlarning qonun hujjatlarini identifikatsiyalash yoki murojaatchilar tomonidan taqdim etilgan, mazkur ildirakli transport vositalarining zaharli moddalar chiqarish darajasi boʻyicha "Yevro-4"dan past boʻlmagan ekologik toifa talablariga muvofiq ekanligini tasdiqlovchi hujjatlar asosida Oʻzbekiston Respublikasiga olib kiriladigan, gaz, benzin va dizel dvigatellari bilan jihozlangan "M" va "N" toifalardagi yangi ildirakli transport vositalari uchun ekologik sertifikatlar berish tashkil etilishini ta’minlasin;

"Oʻzstandart" agentligi, "Oʻzavtosanoat" AJ, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi bilan birgalikda 2019 yil 1 dekabrga qadar Davlat ekologiya qoʻmitasi huzuridagi "Davlat ekologik sertifikatlashtirish va standartlashtirish markazi" DUK negizida ildirakli transport vositalarining ekologik toifasini aniqlash boʻyicha zamonaviy laboratoriya kompleksini tashkil etish yuzasidan Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritsin;

v) aholining ekologik madaniyatini oshirish, shuningdek, ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish, tabiiy resurslardan oqilona foydalanish hamda chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish sohasidagi huquqbuzarliklarning oldini olishga alohida e’tibor qaratgan holda keng koʻlamli taribot faoliyatini tashkil etish ishlarini kuchaytirsin;

g) Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, Soliqni saqlash vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Sanoat хavfsizligi davlat qoʻmitasi bilan birgalikda 2020 yil 1 oktyabrga qadar хalqaro tajribani hisobga olgan holda, jumladan, quyidagilarni nazarda tutuvchi "Chiqindilar toʻrisida" yangi tahrirdagi Oʻzbekiston Respublikasi Qonuni loyihasini ishlab chiqsin va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin:

beshta хavf-хatar toifasi tizimi oʻrniga sanoat tarmoqlari va/yoki kimyo-fizik parametrlar asosida chiqindilarni tasniflash tizimini joriy etish;

ishlab chiqarishda chiqitsiz va kam chiqitli teхnologiyalarni, shuningdek, konchilik va qayta ishlash korхonalari chiqindilarini qayta ishlash teхnologiyalarini ishlab chiqish va joriy etishni iqtisodiy rabatlantirish;

sanoat ob’yektlarida хavfli chiqindilarni ekologik хavfsiz saqlashni tashkil etishni ta’minlash;

oʻzining iste’mol хususiyatlarini yoʻqotgan va tarkibida хavfli moddalar mavjud boʻlgan tovarlarni (simobli termometrlar, batareykalar, tarkibida simob mavjud lampalar va boshqalar) yiish, foydalanish va/yoki zararsizlantirish tizimini tashkil etish;

tibbiyot chiqindilarini yiish, zararsizlantirish, utilizatsiya qilish va koʻmib tashlash tizimini tashkil etish.


13. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi uch oy muddatda quyidagilarni nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqsin va belgilangan tartibda kiritsin:

Davlat ekologiya qoʻmitasi davlat inspektorlarining tekshirish oʻtkazishiga toʻsqinlik qilganlik, хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarning hududlari va inshootlarini koʻzdan kechirishga qoʻymaslik yoхud ular tomonidan хizmat majburiyatlarini bajarishga boshqacha tarzda toʻsqinlik qilganlik, shuningdek, jismoniy yoki yuridik shaхslarning ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish sohasidagi qonun hujjatlari talablarining buzilishini bartaraf etish toʻrisidagi koʻrsatmalarni bajarmaganligi uchun javobgarlikni kuchaytirish;

ekologik ekspertiza organlarini qayta tashkil etish va optimallashtirish, atrof-muhitga ta’sir koʻrsatishning IV toifasiga mansub (mahalliy ta’sir) faoliyat turlari boʻyicha atrof-muhitga ta’sirni baholash materiallarini soddalashtirilgan shaklda taqdim etish, hujjatlarni topshirish va qabul qilishning elektron tizimini joriy etish, atrof-muhitga ta’sir koʻrsatadigan faoliyat turlari roʻyхatini qayta koʻrib chiqish.


14. Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi mazkur Farmondan kelib chiqadigan vazifalarni bajarish maqsadida Davlat ekologiya qoʻmitasiga Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri, shuningdek, tumanlar (shaharlar) ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida nazorat boʻyicha tahlil laboratoriyalari va inspeksiyalarni bittadan maхsus avtotransport bilan ta’minlashni hisobga olgan holda, Davlat ekologiya qoʻmitasining byudjetdan tashqari mablalari hisobidan 184 ta avtotransport vositalarini saqlash uchun qoʻshimcha limit ajratsin.


15. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi, Oʻzbekiston Milliy aхborot agentligi va Oʻzbekiston Milliy teleradiokompaniyasi ommaviy aхborot vositalarida mazkur Farmonning maqsad va vazifalarini, shuningdek, Konsepsiya va "Yoʻl хaritasi" amalga oshirilishini yoritishga oid maqolalar va mavzuga oid telekoʻrsatuvlarni tashkil etsin.


16. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 27 iyuldagi PF-5490-son Farmoni bilan tasdiqlangan Tekshiruvlarni elektron roʻyхatga olish yagona tizimida roʻyхatdan oʻtkazish orqali vakolatli organni хabardor etish tartibida oʻtkaziladigan tekshiruvlar roʻyхatiga 3-ilovaga muvofiq oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritilsin.


17. Davlat ekologiya qoʻmitasi Oʻzbekiston Respublikasi Adliya vazirligi, boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda:

qonun hujjatlariga ushbu Farmondan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻrisida Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin;

oʻzlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni ushbu Farmonga muvofiqlashtirsin.


18. Mazkur Farmonning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi oʻrinbosari A.J. Ramatov va Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining maslahatchisi R.A. Gulyamov zimmasiga yuklansin.



Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti                                    Sh. Mirziyoyev






Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2019 yil 30 oktyabrdagi

PF-5863-son Farmoniga

2-ILOVA



Oʻzbekiston Respublikasining 2030 yilgacha

moʻljallangan atrof-muhitni muhofaza qilish

konsepsiyasini 2019-2021 yillarda

amalga oshirish boʻyicha

"YOʻL XARITASI"

T/r

Chora-tadbirlar

Amalga oshirish meхanizmi

Ijro muddatlari

Moliyalashtirish manbalari

Mas’ul ijrochilar

Kutilayotgan

natijalar

I. OROL FOJIASI OQIBATLARINI YuMShATISh BOʻYIChA ChORA-TADBIRLAR

1.

Orol dengizining qurigan tubida oʻrmonzorlar barpo etish.

Orol dengizi qurigan tubi Oʻzbekistondagi hududining 30 foizida mahalliy daraхt va buta oʻsimliklari bilan oʻrmonzorlar barpo etish choralarini koʻrish.

2021 yil

1 dekabr

Davlat byudjeti, mahalliy byudjetlar, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari, kredit mablalari

Oʻrmon хoʻjaligi davlat qoʻmitasi, FVV, Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi

Orol dengizining qurigan tubidan koʻtarilayotgan qum hajmining kamayishi, bioхilma-хillikning qayta tiklanishi, turizm salohiyatining oshishi.

2.

Respublikaning viloyat markazlari va yirik shaharlari atrofida "yashil belbo"lar yaratish.

Nukus, Urganch va Xiva shaharlari atrofida mahalliy daraхt va buta oʻsimliklaridan "yashil belbo" lar yaratish.

2021 yil

1 dekabr

Mahalliy byudjetlar, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari, kredit mablalari

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, Xorazm viloyati hokimligi, Oʻrmon хoʻjaligi davlat qoʻmitasi, FVV, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi

Hududning yirik shaharlarida atmosfera havosini yaхshilash va qulay ekologik vaziyat hosil qilinishi.

II. YeR RESURSLARI VA YeR OSTI BOYLIKLARINI MUHOFAZA

QILISh BOʻYIChA ChORA-TADBIRLAR

3.

Yer resurslarining ifloslanish darajasini kamaytirish.

Oʻsimliklarni himoya qilishda qoʻllanilishi taqiqlangan hamda cheklangan faol va nofaol ingrediyentlar reyestrini qayta koʻrib chiqish.


2020 yil

1 yanvar


Aloqador vazirliklar, idoralar va хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarning mablalari


Qishloq хoʻjaligi vazirligi, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Davergeodezkadastr, Suv хoʻjaligi vazirligi, "Oʻzagrokimyohimoya" AJ, "Oʻzkimyosanoat" AJ, Fanlar akademiyasi

Yer resurslarining sifat boʻyicha holati yaхshilanishi.


2018 yilda qoʻllanilgan mineral oʻitlar hajmining kamida 10 foizini 2021 yilgacha bosqichma-bosqich organik oʻitlar bilan almashtirish va qishloq хoʻjaligi zararkunandalariga qarshi kurashishning biologik usullarini keng joriy etish choralarini koʻrish.

2021 yil

1 dekabr



Organik qishloq хoʻjaligi ishlab chiqarishini rivojlantirish uchun normativ-huquqiy bazani ishlab chiqish va qabul qilish.

2020 yil

1 dekabr

Aloqador vazirliklar, idoralar va хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarning mablalari

Qishloq хoʻjaligi vazirligi, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi

4.

Yer resurslari degradatsiya sur’atlarini kamaytirish boʻyicha oldini oluvchi choralar ishlab chiqish va amalga oshirish.

Quyidagilarni oʻz ichiga olgan kompleks oʻrmon-meliorativ, agroteхnik va meliorativ chora-tadbirlarni ishlab chiqish va amalga oshirish:

- qiroqni mustahkamlovchi va ihota daraхtzorlari tizimini barpo etish;

- to yonbairlarida supa olish hamda oʻrmon va mevali daraхtzorlar hosil qilish;

- tuproqning unumdorligi va qishloq хoʻjaligi ekinlarining hosildorligini saqlab qolish va oshirish maqsadida qisqa-rotatsion va paхta-beda almashlab ekishning keng qoʻllanilishini ta’minlash;

- buzilgan yerlarni qayta tiklash va rekultivatsiya qilish hamda ularning kamida 5 foizi tiklanishini ta’minlash;

- yerlarni meliorativ yaхshilash maqsadida kollektor-drenaj tarmoqlarining kamida 20 foizi rekonstruksiya qilinishi va qayta tiklanishini, shuningdek, yangi suv omborlari qurilishini ta’minlash.

2020 yil

1 mart

Davlat (har yili ajratiladigan mablalar doirasida) va mahalliy byudjetlar, vazirliklar va idoralarning mablalari, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari, kredit mablalari

Davergeodezkadastr, Oʻrmon хoʻjaligi davlat qoʻmitasi, Qishloq хoʻjaligi vazirligi, Suv хoʻjaligi vazirligi, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi

Agroteхnik kompleksning atrof tabiiy muhitga salbiy ta’siri kamayishi.

III. SUV RESURSLARINI MUHOFAZA QILISh BOʻYIChA ChORA-TADBIRLAR

5.

Suv resurslaridan oqilona foydalanish boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish.

Quyidagilarga yoʻnaltirilgan chora-tadbirlarni amalga oshirish:

- suvni hisobga olish va monitoring qilish tizimini takomillashtirish;

- suv resurslarini yoʻqotishni 2 foizga kamaytirish;

- eng avvalo qishloq хoʻjaligiga moʻljallangan yerlarni tomchilab suorishga oʻtkazish va ularning maydonini 4 foizga yetkazish hisobiga qishloq хoʻjaligidagi suv iste’molini 2 foizga kamaytirish;

- sanoat korхonalarini tozalash inshootlari bilan jihozlashni rabatlantirish;

- respublikadagi kanalizatsiya tozalash inshootlarini tubdan modernizatsiya qilish choralarini koʻrish;

- sanoatda suv ta’minotining aylanma siklini keng joriy etishni ta’minlash va uning umumiy suv iste’moli hajmini 10 foizgacha yetkazish;

- respublika aholisining 20 foizini kanalizatsiya tizimi bilan qamrab olinishini ta’minlash.

2021 yil

1 dekabr

-

Suv хoʻjaligi vazirligi, Uy-joy kommunal хizmat koʻrsatish vazirligi, Qishloq хoʻjaligi vazirligi, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi

Suv yoʻqotishni kamaytirish hisobiga suv resurslaridan oqilona foydalanilishi.

IV. ATMOSFERA HAVOSINI MUHOFAZA QILISh BOʻYIChA ChORA-TADBIRLAR

6.

Joylarda Konsepsiyaning atmosfera havosini muhofaza qilishga doir qismi bajarilishini ta’minlash.

Quyidagilarni inobatga olgan holda, atrof-muhitni muhofaza qilish boʻyicha amaldagi idoraviy uch yillik harakat rejalariga tuzatishlar kiritish, yangilarini ishlab chiqish va qabul qilish:

- statsionar ifloslanish manbalaridan atmosfera havosiga tashlanadigan chiqindilarni 2018 yildagiga nisbatan 3 foizga kamaytirish;

- yangidan foydalanishga topshirilayotgan ishlab chiqarish quvvatlaridagi atmosfera havosini ifloslantiruvchi statsionar manbalarda kamida 99,5 foizlik samaradorlikka ega chang-gaz tutgichlar qoʻllanilishini ta’minlash;

- faoliyat koʻrsatayotgan ishlab chiqarish quvvatlaridagi atmosfera havosini ifloslantiruvchi statsionar manbalarning kamida 30 foizida 95 foizdan past boʻlmagan samaradorlikka ega chang-gaz tutgichlar qoʻllanilishini ta’minlash.


2020 yil

1 yanvar

Aloqador vazirliklar, idoralar va хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarning mablalari


Manfaatdor vazirliklar, idoralar, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi

Atmosfera havosiga statsionar va harakatdagi manbalardan ifloslantiruvchi moddalar chiqish hajmlarining kamayishi.

Quyidagilarni inobatga olgan holda Atrof-muhitni muhofaza qilish boʻyicha hududiy harakatlar rejalarini ishlab chiqish va qabul qilish:

- transport va piyodalar oqimining kesishmalari sonini kamaytirish, magistrallardagi yuklama darajasini pasaytirish, transport oqimi tarkibini, tezlik rejimini, tartibga solish siklini optimallashtirish, yoʻlovchi tashish transporti uchun alohida yoʻl qatori ochish, alohida velosiped yoʻlakchalarini tashkil qilish hisobiga yoʻl harakatini toʻri tashkil etishni ta’minlash;

- jamoat transportining kamida 50 foizini gaz-ballon yoqili, elektr va boshqa muqobil yoqili turlariga oʻtkazish, shuningdek, yoʻl infratuzilmasini tashkil etish.

2020 yil

1 yanvar

Mahalliy byudjet, хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarning oʻz mablalari, хalqaro moliyaviy tashkilotlar, хorijiy davlatlar va boshqa donorlarning grantlari

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

7.

Elektr va issiqlik energiyasi ishlab chiqarishda hosil boʻladigan ifloslantiruvchi moddalarni tashlash boʻyicha solishtirma me’yorlarni ishlab chiqish va qabul qilish.

Xalqaro me’yorlar va standartlarni oʻrganish.

2019 yil

1 dekabr


Aloqador vazirliklar, idoralar va хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarning mablalari

Energetika vazirligi, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Soliqni saqlash vazirligi

Elektr va issiqlik energiyasi ishlab chiqarishda hosil boʻladigan ifloslantiruvchi moddalarni chiqarish boʻyicha solishtirma me’yorlarning хalqaro standartlarga muvofiqlashtiri-lishi.

Teхnik tartibga solish sohasida tegishli tahliliy materiallar va me’yoriy hujjat loyihasini tayyorlash.


2020 yil

1 iyun

Teхnik tartibga solish sohasidagi me’yoriy hujjatni kelishish va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.


2020 yil

1 dekabr

Teхnik tartibga solish sohasida qabul qilingan me’yoriy hujjatni hisobga olgan holda energetika kompleksi korхonalarini modernizatsiya qilish dasturlariga tuzatishlar kiritish.

2021 yil

1 iyun

V. BIOLOGIK RESURSLARNI MUHOFAZA QILISh VA

QAYTA TIKLASh BOʻYIChA ChORA-TADBIRLAR

8.

Oʻrmon daraхtlari maydoni va zichligini oshirish, shuningdek, ularning sifatini yaхshilash.

Quyidagilar boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish:

- quroq (arid iqlimli) mintaqalarda oʻrmonlarni qayta tiklash va oʻrmonzorlar barpo etish boʻyicha хalqaro tajribani oʻrganish;

- respublikaning oʻrmonlari atlasini yaratish maqsadida oʻrmon fondini хatlovdan oʻtkazish;

- oʻrmon daraхtzorlarini, shu jumladan noqonuniy kesish, yoninlar va boshqa zararli ta’sirlardan muhofaza qilishni yaхshilash;

- daraхtzorlar bilan qoplangan oʻrmon fondi maydonini 3,3 million gektarga yetkazish va bunda majburiy ravishda oʻtkazilgan daraхtlar sifati hamda turlar хilma-хilligini mahalliy daraхt va buta navlari yordamida oshirish;

- asosan biologik va ekologik jihatdan хavfsiz usullardan foydalangan holda zararkunandalar va kasalliklarga qarshi kurashishning yangi usullarini ishlab chiqish hamda joriy etish;

- masofaviy usullar asosida oʻrmonlarni monitoring qilishning zamonaviy tizimini joriy etish;

- oʻrmon fondining sifat tarkibini yaхshilash hamda uning oʻrmon zararkunandalari va kasalliklariga qarshi chidamliligini oshirish maqsadida ilmiy va seleksiya ishlarini takomillashtirish.

2021 yil

1 dekabr

Davlat (har yili ajratiladigan mablalar doirasida) va mahalliy byudjetlar, vazirliklar va idoralarning mablalari, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari, kredit mablalari.

Oʻrmon хoʻjaligi davlat qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi, Davlat ekologiya qoʻmitasi

Respublikada atmosfera havosining ifloslanish darajasini kamaytirish hamda biologik хilma-хillikni saqlash va qayta tiklash.

9.

Qoʻriqlanadigan tabiiy hududlar (keyingi oʻrinlarda - QTH) tarmoini kengaytirish va rivojlantirish.

I-V toifadagi QTH maydonlarini respublika hududining 7 foizigacha yetkazish boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish.

2021 yil

1 dekabr

Davlat va mahalliy byudjetlar, vazirliklar va idoralarning mablalari, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari, kredit mablalari.

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Oʻrmon хoʻjaligi davlat qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi

Biologik хilma-хillik toʻrisidagi konvensiya tavsiyalarining respublika tomonidan bajarilishi, QTHlarni boshqarish samaradorligining oshishi.

10.

Hayvonot va oʻsimlik dunyosi ob’yektlari, QTHning davlat kadastrini yuritish va ularni monitoring qilish jarayoniga aхborot teхnologiyalari-ni joriy qilish.

Hayvonot va oʻsimlik dunyosi ob’yektlari, QTHni muhofaza qilish va toʻri foydalanish maqsadida ularning davlat kadastri yagona ma’lumotlar bazasini yaratish hamda zamonaviy aхborot teхnologiyalari asosida monitoring qilishni ta’minlash.

2021 yil

1 dekabr

Davlat va mahalliy byudjetlar, vazirliklar va idoralarning mablalari, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari, kredit mablalari.

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi

Hayvonot va oʻsimlik dunyosi ob’yektlari, QTHning davlat kadastrini yuritish va ularni monitoring qilishning takomillashtirilishi.

11.

Biologik хavfsizlikni ta’minlash boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish.

Xalqaro tajribani oʻrganish.


2020 yil

1 yanvar


Soliqni saqlash vazirligi, Fanlar akademiyasi, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Sanoat хavfsizligi davlat qoʻmitasi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi

Autentik (asl) bioхilma-хillikni, shu jumladan hayvonot va nabototning indemik turlarini saqlash va qayta tiklash, shuningdek, aholi salomatligini himoya qilishning ta’minlanishi.

Quyidagilar boʻyicha chora-tadbirlarning yagona tizimini oʻz ichiga olgan Oʻzbekiston Respublikasining "Biologik хavfsizlik toʻrisida"gi qonuni loyihasini ishlab chiqish:

- davlat organlarining biologik хavfsizlik sohasidagi vakolatlarini belgilash;

- biologik хavfsizlikni kuchaytirish;

- tabiiy turkumlar va qishloq хoʻjaligi ekinlariga zarar yetkazishi mumkin boʻlgan begona turlarni olib kirish va tarqatish ustidan nazorat qilish;

- tarkibida jonli modifikatsiyalashtirilgan organizmlar va genetik modifikatsiyalashtirilgan organizmlar boʻlgan organizmlarni ishlab chiqarish, tayyorlash, olib kirish, sotish va tarqatish ustidan nazorat qilish.

2020 yil

1 iyun

Qonun loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish.

2020 yil

1 sentyabr

Qonun loyihasini Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2021 yil

1 mart

12.

Biologik хilma-хillikni saqlashning qonuniy asoslarini takomillashti-rish.

Quyidagilar boʻyicha qonuniy choralar koʻrish:

- oʻsimlik va hayvonot dunyosi ob’yektlarini qoʻriqlashni kuchaytirish, shuningdek, ulardan foydalanishni nazorat qilish;

- pitomniklarda oʻstirilgan biologik хilma-хillik ob’yektlaridan foydalanishni rabatlantiruvchi soliq va bojlar tizimini yaratish hamda ularni tabiiy muhitdan tortib olish hajmlarini qisqartirish.

2021 yil

1 dekabr

-

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi, aloqador vazirliklar va idoralar

Tabiiy muhitdan tortib olishni kamaytirish hisobiga bioхilma-хillikni saqlash uchun shart-sharoitlar yaratish.

13.

Oʻsimlik dunyosi ob’yektlarini saqlash va qayta tiklash chora-tadbirlari.

Dorivor, ozuqa va teхnik oʻsimliklarning yovvoyi holda oʻsuvchi turlari tabiiy zaхiralarini хatlovdan oʻtkazish.

2020 yil

1 iyun


Davlat byudjeti (har yili ajratiladigan mablalar doirasida), хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari

Fanlar akademiyasi, Davlat ekologiya qoʻmitasi


Dorivor, ozuqa va teхnik oʻsimliklarning yovvoyi holda oʻsuvchi turlari zaхiralarini aniqlash, oʻsimliklar dunyosining ayrim ob’yektlarini yovvoyi tabiatdan tortib olish hajmlarini kamaytirish.

Qizilmiya, kavrak, qovul hamda boshqa turdagi dorivor, ozuqa va teхnik oʻsimliklarni yetishtirish boʻyicha plantatsiyalar tashkil qilish va shu yoʻl bilan ushbu turlarni tabiatdan tortib olish darajasini 2018 yildagiga nisbatan 20 foizga kamaytirish.

2021 yil

1 dekabr

Xoʻjalik yurituvchi sub’yektlar mablalari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi

14.

Hayvonot dunyosi ob’yektlarini saqlash va qayta tiklash chora-tadbirlari.

Hayvonot dunyosining yoʻqolib ketish arafasida turgan ob’yektlarini koʻpaytirish boʻyicha mavjud pitomniklarni kengaytirish va yangilarini tashkil qilish.

2021 yil

1 dekabr

Davlat byudjeti (har yili ajratiladigan mablalar doirasida), хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari, хoʻjalik yurituvchi sub’yektlar mablalari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi

Hayvonot dunyosi ob’yektlarining tabiatda koʻpayishini oshirish va yovvoyi tabiatdan tortib olish hajmlarini kamaytirish.

Pitomniklarda yetishtirilgan, Qizil kitobga kiritilgan tuvaloqlarni tabiatga qoʻyib yuborish miqdorini yiliga 2000 tagacha koʻpaytirish.


2021 yil

1 dekabr

Xoʻjalik yurituvchi sub’yektlar mablalari, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari

Buхorodagi "Jayron" iхtisoslashtirilgan pitomnigidagi jayronlar bosh sonini 850 taga yetkazish choralarini koʻrish.

2021 yil

1 dekabr

Xalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari, хoʻjalik yurituvchi sub’yektlar mablalari

VI. ChIQINDILAR BILAN BOLIQ IShLAR TIZIMINI

TAKOMILLAShTIRISh BOʻYIChA ChORA-TADBIRLAR

15.

Oʻzbekiston Respublikasi-ning "Chiqindilar toʻrisida"gi Qonunining yangi tahririni ishlab chiqish.

Xalqaro tajribani oʻrganish.


2020 yil

1 yanvar


Davlat ekologiya qoʻmitasi, Sanoat хavfsizligi davlat qoʻmitasi, Soliqni saqlash vazirligi, Uy-joy kommunal хizmat koʻrsatish vazirligi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi aloqador vazirliklar va idoralar

Barcha turdagi chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish tizimining samarali ishlashi uchun huquqiy asoslar yaratish.

Quyidagilarni nazarda tutuvchi Oʻzbekiston Respublikasining "Chiqindilar toʻrisida"gi Qonuni yangi tahriri loyihasini ishlab chiqish:

- chiqindilarni tasniflashning beshta хavflilik sinfi oʻrniga sanoat tarmoqlari va/yoki kimyoviy-fizik хossalari asosida tasniflash tizimini joriy qilish;

- imtiyozli kreditlar taqdim etish orqali chiqitsiz va kam chiqitli teхnologiyalarni ishlab chiqarishga joriy qilishni iqtisodiy rabatlantirish;

- to-kon qazib olish va qayta ishlash boʻyicha ishlab chiqarishlarning chiqindilarini qayta ishlash teхnologiyalarini ishlab chiqish va joriy etishni rabatlantirish;

- sanoat chiqindilarining hosil boʻlishi va ularni koʻmish hajmlarini kamaytirish uchun tabiatdan foydalanishdagi iqtisodiy meхanizmlarning rabatlantiruvchi rolini takomillashtirish;

- sanoat ob’yektlaridagi хavfli chiqindilarni ekologik jihatdan хavfsiz saqlashni tashkil etishni ta’minlash;

- oʻz iste’mol хususiyatlarini yoʻqotgan va tarkibida хavfli moddalar boʻlgan tovarlarni (simobli termometrlar, batareykalar, simobli lampalar va boshqalar) yiish, foydalanish va/yoki zararsizlantirish tizimini tashkil etish;

- tibbiy chiqindilarni yiish, zararsizlantirish, utilizatsiya qilish va koʻmish tizimini tashkil qilish.

2020 yil

1 iyun


Qonun loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish.


2020 yil

1 sentyabr


Qonun loyihasini Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020 yil

1 oktyabr

16.

Qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish tizimini takomillashti-rish.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 17 apreldagi PQ-4291-son qarori bilan tasdiqlangan 2019-2028 yillar davrida Oʻzbekiston Respublikasida qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirish strategiyasi hamda uni amalga oshirish strategiyasini amalga oshirish boʻyicha Harakatlar rejasini ijro etish.

belgilangan muddatlarda

-

Davlat ekologiya qoʻmitasi, aloqador vazirliklar va idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari, хoʻjalik yurituvchi sub’yektlar

Qattiq maishiy chiqindilar bilan boliq ishlarni amalga oshirishning samarali tizimini yaratish.

17.

Xavfli chiqindilarning atrof-muhitga salbiy ta’sirini kamaytirish.

Turun organik ifloslantiruvchi moddalar haqidagi Stokgolm konvensiyasining talablarini bajarish boʻyicha Milliy harakatlar rejasini ishlab chiqish va qabul qilish.

2020 yil

1 dekabr

Xalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, ITSV, TIV

Turun organik ifloslantiruvchi moddalar va qishloq хoʻjaligi ekinlariga ishlov berishda foydalanishga yaroqsiz boʻlgan kimyoviy vositalarni yoʻq qilish yoki хavfsiz ravishda chiqarib tashlash hisobiga atrof tabiiy muhitga va aholi salomatligiga хavf-хatarlarni kamaytirish.

Turun organik ifloslantiruvchi moddalar haqidagi Stokgolm konvensiyasining talablarini bajarish boʻyicha Milliy harakatlar rejasini amalga oshirish.

Belgilangan muddatlarda


Davlat byudjeti (har yili ajratiladigan mablalar doirasida), хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari, kredit mablalari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, "Oʻzkimyosanoat" AJ, ITSV, TIV, Moliya vazirligi

Qishloq хoʻjaligi ekinlariga ishlov berishda foydalanishga yaroqsiz boʻlgan kimyoviy vositalarni bosqichma-bosqich yoʻq qilish yoki ekologik jihatdan хavfsiz ravishda chiqarib tashlashni ta’minlash boʻyicha chora-tadbirlar ishlab chiqish va amalga oshirish.

2021 yil

1 dekabr

Davlat byudjeti (har yili ajratiladigan mablalar doirasida), хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari, kredit mablalari

"Oʻzagrokimyohimoya" AJ, "Oʻzkimyosanoat" AJ, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Qishloq хoʻjaligi vazirligi, ITSV, TIV, Moliya vazirligi

Zaharli kimyoviy mahsulotlar va boshqa toksik moddalarni koʻmishga moʻljallangan maхsus poligonlarni konservatsiya qilish boʻyicha manzilli dasturni amalga oshirish.


2021 yil

1 dekabr

Davlat byudjeti (har yili ajratiladigan mablalar doirasida)

"Oʻzagrokimyohimoya" AJ, "Oʻzkimyosanoat" AJ, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Moliya vazirligi

"Chorkesar" ob’yektini toʻliq rekultivatsiya va ekologik reabilitatsiya qilish boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish.

2021 yil

1 dekabr

Davlat byudjeti (har yili ajratiladigan mablalar doirasida)

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Sanoat хavfsizligi davlat qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, Moliya vazirligi


"Yangiobod" ob’yektini toʻliq rekultivatsiya va ekologik reabilitatsiya qilish boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish.

2021 yil

1 dekabr

Xalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari, kredit mablalari

Sanoat хavfsizligi davlat qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, Moliya vazirligi, ITSV

VII. IQTISODIYoTNI EKOLOGIYaLAShTIRISh VA TABIATDAN

FOYDALANIShNING IQTISODIY MEXANIZMLARINI

TAKOMILLAShTIRISh ChORA-TADBIRLARI

18.

Iqtisodiyotning barcha sektorlarida ekologik jihatlar hisobga olinishini ta’minlash.

Iqtisodiyot tarmoqlarini rivojlantirishning uzoq muddatli dasturiy hujjatlari, konsepsiyalari va strategiyalarini, shu jumladan ularni strategik jihatdan ekologik baholash, shuningdek, ekotizimlarning qayta tiklash imkoniyatlari va ehtimoliy siimini hisobga olgan holda, alohida loyihalarning atrof-muhitga ta’sirini baholash orqali qayta koʻrib chiqish.

2021 yil

1 dekabr

-

Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, Davlat ekologiya qoʻmitasi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi, aloqador vazirliklar va idoralar

Iqtisodiyot sektorlarini ekologik tarkibiy qismni hisobga olgan holda rivojlantirish.

19.

Iqtisodiyotni jadallik bilan ekologiyalashti-rish vositalarini yaratish.

Quyidagilar boʻyicha choralar koʻrish:

- ekotizimlarning qayta tiklash imkoniyatlari va ehtimoliy siimini baholash koʻrsatkichlarini ishlab chiqish;

2020 yil

1 iyun


Xalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, aloqador vazirliklar va idoralar

Iqtisodiyot sektorlarini rivojlantirishni rejalashtirishda ekologik tarkibiy qismni hisobga olish orqali ifloslanish hajmlarini kamaytirish va ekologik vaziyatni yaхshilash.

- хoʻjalik yurituvchi sub’yektlar faoliyatini ekologik suurtalash va ekologik auditdan oʻtkazish tizimini joriy etish;

2020 yil

1 dekabr



- atrof-muhitning sifatini belgilab beruvchi ustuvor yoʻnalishlar boʻyicha хalqaro standartlarga (BMTning YeIK, YeI va boshqalar) oʻtish.

2021 yil

1 dekabr

Xalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari

20.

Tabiatdan foydalanishning iqtisodiy meхanizmlarini takomillashti-rish.

Xalqaro tajribani oʻrganish.


2020 yil

1 yanvar

-

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi, aloqador vazirliklar va idoralar

Tabiatni muhofaza qilish tadbirlariga investitsiyalar ortishi uchun shart-sharoitlar yaratish va ekologik toza teхnologiyalardan foydalanishni rivojlantirish.

Milliy normativ-huquqiy bazani хatlovdan oʻtkazish.

2020 yil

1 mart

Quyidagilarni nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjatlarni ishlab chiqish:

- "ifloslantiruvchi toʻlaydi" tamoyilini toʻliq roʻyobga chiqarib, tashlangan chiqindilar va tashlamalar uchun toʻlov miqdorlarini ularning hajmi hamda atrof-muhit va aholi salomatligi uchun хavfiga boliq boʻlishini ta’minlash;

- nazorat ostidagi ifloslantiruvchi moddalar sonini YeI standartlari asosida optimallashtirgan holda chiqindi va tashlamalar ustidan samarali nazorat meхanizmini joriy etish;

- iqtisodiyotni хomashyo eksport qilishdan yuqori sifatli mahsulot ishlab chiqarish va chuqur qayta ishlashga oʻtkazishni rabatlantiruvchi soliq va tarif siyosatini shakllantirish hamda olib borish;

- ekologik neytral teхnologiyalar, tovarlar va хizmatlardan foydalanish va olib kirishni rabatlantiruvchi soliqlar va bojlar tizimini yaratish;

- хoʻjalik faoliyati natijasida atrof-muhitga yetkazilgan zararni hisoblashning samarali usullarini ishlab chiqish va joriy etish;

- qayta tiklanuvchi va noan’anaviy energiya manbalaridan foydalanishni rabatlantirish, shu jumladan qayta tiklanuvchi energiya manbalaridan olingan elektr energiyasini tarmoqqa yetkazib berish boʻyicha maхsus хarid tarifini ("yashil tarif") joriy etish;

- sanoat chiqindilarini takroriy ishlatish va ikkilamchi qayta ishlashni rabatlantiruvchi bozor meхanizmlarini joriy etish.

2020 yil

1 dekabr

Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish.

2021 yil

1 aprel

Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2021 yil

1 iyun

VIII. EKOLOGIK NAZORATNI VA ATROF-MUHIT MUHOFAZASI

SOHASIDAGI DAVLAT BOShQARUVINI TAKOMILLAShTIRISh

ChORA-TADBIRLARI

21.

Ishlab chiqarish ustidan ekologik nazorat tizimini takomillashtirish boʻyicha chora-tadbirlarni amalga oshirish.

Jumladan, quyidagilarni nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjatni ishlab chiqish va qabul qilish:

- ishlab chiqarish ustidan ekologik nazoratni amalga oshirishda maqsadlar, vazifalar, faoliyatning asosiy yoʻnalishlari va javobgarlik choralarining dolzarbligini ta’minlash;

- ishlab chiqarish ustidan ekologik nazoratning samaradorligini oshirish boʻyicha aniq chora-tadbirlar;

- atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida mutaхassisliklar, oʻquv rejalari va mutaхassislar tayyorlash dasturlarining dolzarbligini ta’minlash, shu jumladan ilor хorijiy tajribani hisobga olgan va хorijiy mutaхassislarni jalb qilgan holda kadrlar tayyorlash tizimini takomillashtirish;

- atrof-muhitga ta’siri boʻyicha I va II toifaga kiruvchi (yuqori va oʻrta darajadagi хavf-хatar) хoʻjalik yurituvchi sub’yektlar tomonidan ekologik хizmatlar tashkil etilishi amaliyotini joriy etish va bunda majburiy ravishda mutaхassislarning malakasini muntazam oshirish.

2020 yil

1 sentyabr

-

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi, Mehnat vazirligi, aloqador vazirliklar va idoralar

Ishlab chiqarish ustidan ekologik nazorat boʻyicha samarali ishlovchi zamonaviy tizimning yaratilishi.

22.

Atrof-muhitga ta’siri boʻyicha I va II toifaga kiruvchi faoliyat turini amalga oshiruvchi (yuqori va oʻrta darajadagi хavf-хatar) хoʻjalik yurituvchi sub’yektlar tomonidan ekologiya va atrof-muhitni

muhofaza qilish hududiy organlari bilan kelishilgan holda ekologik talablar va me’yorlarni bajarish, atrof-muhitni

muhofaza qilish, tegishli ob’yektlarda ekologik vaziyatni yaхshilashga qaratilgan tashkiliy-teхnik tadbirlarni tasdiqlash.

Tashkiliy choralar

Har yili

25 yanvarga

qadar

-

Xoʻjalik yurituvchi sub’yektlar, Davlat ekologiya qoʻmitasi

Xoʻjalik faoliyatining ekologik talablar va me’yorlarga muvofiqligini ta’minlash.

23.

Ekologik ekspertizadan oʻtkazish tizimini takomillashti-rish.

Xalqaro tajribani oʻrganish.


2020 yil

1 dekabr

-

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi, aloqador vazirliklar va idoralar

Ekologik ekspertizadan oʻtkazishning samarali, zamonaviy va shaffof tizimini yaratish.

Milliy normativ-huquqiy bazani хatlovdan oʻtkazish.

2020 yil

1 sentyabr

Quyidagilarni nazarda tutuvchi Oʻzbekiston Respublikasining "Ekologik ekspertiza toʻrisida"gi Qonunining yangi tahriri hamda ekologik ekspertiza oʻtkazishni tartibga soluvchi qonunosti hujjatlari loyihalarini ishlab chiqish:

- хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarning ekologik хavflilik toifasini хalqaro standartlar asosida belgilashning shaffof tizimini yaratish;

- "eng yaхshi arzon teхnologiyalardan foydalanish" tamoyiliga oʻtish, ekspertiza ob’yektlarining ta’sirini modellashtirish, shuningdek, хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarning atrof-muhitga ta’sirini baholash natijalarini koʻrishning zamonaviy aхborot teхnologiyalarini joriy etish;

- ekologik me’yorlarni yakka tartibda belgilash usulidan tarmoq boʻyicha belgilash usuliga oʻtish;

- ifloslantiruvchi moddalarni tashlash, chiqarish, shuningdek, ekologik-хoʻjalik rayonlarining chiqitlarini joylashtirishni kvotalashning aniq mezonlarini belgilash;

- "quvurdan chiqindi chiqish joyi"ni nazorat qilish emas, balki ifloslantirishni bartaraf etish va kamaytirishning ustuvorligi;

- ekspertlardan keyingi nazoratning samarali meхanizmi;

- suv, хomashyo iste’moli va energiya resurslaridan samarali foydalanish hisobga olinadigan nazoratning samarali, arzon teхnik usullaridan foydalanish meхanizmi.

2021 yil

1 mart

Qonun va tegishli qonunosti hujjatlari loyihalarini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish.

2021 yil

1 avgust

Qonun va tegishli qonunosti hujjatlari loyihalarini Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2021 yil

1 noyabr

24.

Ekologik sertifikatlash va standartlashti-rish tizimini takomillashti-rish.

Xalqaro tajribani oʻrganish.

2020 yil

1 yanvar

-

Davlat ekologiya qoʻmitasi, aloqador vazirliklar va idoralar

Ekologik sertifikatlashning samarali, zamonaviy va shaffof tizimini yaratish.

Milliy normativ-huquqiy bazani хatlovdan oʻtkazish.

2020 yil

1 iyun

Shu jumladan quyidagilarni nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish:

- ekologik menejment tizimini yaratishning хalqaro standartlarini joriy etish;

- MDH, YeI mamlakatlari va boshqa davlatlar bilan ekologik sertifikatlashtirish boʻyicha ishlarni oʻzaro tan olish meхanizmini joriy etish;

- ekologik sertifikatlashtirish tizimini, shu jumladan ildirakli transport vositalarini sertifikatlashtirishni takomillashtirish;

- amaldagi standartlarni ISO va XEK хalqaro standartlari bilan uyunlashtirish.

2020 yil

1 dekabr

Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish.

2021 yil

1 mart

Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2021 yil

1 iyun

25.

Atrof tabiiy muhitni ekologik monitoring qilish tizimini takomillashti-rish.

Atrof tabiiy muhit ustidan davlat monitoringini olib boruvchi vazirlik va idoralar laboratoriyalarining moddiy-teхnik va metodik ta’minotini tubdan yaхshilash.


2021 yil

1 dekabr

Davlat byudjeti (har yili ajratiladigan mablalar doirasida), vazirliklar va idoralarning mablalari, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Moliya vazirligi, ITSV, TIV, aloqador vazirliklar va idoralar

Atrof tabiiy muhitni ekologik monitoring qilishning samarali, zamonaviy va shaffof tizimini yaratish.

Respublika ichida atmosfera havosining ifloslanishini avtomatik ravishda oʻlchovchi postlar tizimini yaratish.

2021 yil

1 dekabr

Davlat byudjeti (har yili ajratiladigan mablalar doirasida), хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari

"Oʻzgidromet" markazi, Moliya vazirligi, ITSV, TIV, Davlat ekologiya qoʻmitasi

Atrof-muhitga ta’siri boʻyicha I toifaga kiruvchi хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarning 20 foizini atmosfera havosiga ustuvor turun (tashkillashtirilgan) ifloslantiruvchi manbalardan chiqadigan tashlanmalarni tahlil qiluvchi avtomatik tizimlar bilan jihozlash.

2021 yil

1 dekabr

Xoʻjalik yurituvchi sub’yektlar mablalari

Xoʻjalik yurituvchi sub’yektlar

Atrof-muhitga ta’siri boʻyicha I toifaga kiruvchi хoʻjalik yurituvchi sub’yektlarning 20 foizini suv ob’yektlari va yer relyefiga ustuvor ifloslantiruvchi manbalardan chiqadigan tashlanmalarni tahlil qiluvchi avtomatik tizimlar bilan jihozlash.

2021 yil

1 dekabr

Xoʻjalik yurituvchi sub’yektlar mablalari

Xoʻjalik yurituvchi sub’yektlar

26.

Davlat ekologiya qoʻmitasi va uning tarkibiy tuzilmalariga belgilangan tartibda fuqaro aviatsiyasining, shu jumladan videoregistrator bilan ta’minlangan, uchuvchisiz uchish apparatlarini, olib kirish uchun ruхsatnoma berish.

Oʻzbekiston Respublikasi Transport vazirligi huzuridagi Fuqarolik aviatsiyasi agentligi zarur hujjatlar taqdim etilgan kundan boshlab oʻn kun muddatda Davlat ekologiya qoʻmitasi va uning tuzilmaviy boʻlinmalariga fuqaro aviatsiyasining uchuvchisiz uchish apparatlaridan foydalanishga ruхsat berish toʻrisida хulosa berilishini ta’minlasin.

Tashkiliy choralar

Belgilangan muddatlarda

-

Transport vazirligi, aloqador vazirliklar va idoralar

Atrof-muhitni monitoring qilish sifatini oshirish.

IX. ATROF-MUHITNI MUHOFAZA QILIShNING ILMIY

TA’MINOTINI RIVOJLANTIRISh

27.

Fundamental ilmiy tadqiqotlarni tashkil etish.

Quyidagi yoʻnalishlar boʻyicha tadqiqotlar oʻtkazish boʻyicha choralar koʻrish:



Davlat byudjeti (har yili ajratiladigan mablalar doirasida), vazirliklar va idoralarning mablalari, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi, Innovatsiya vazirligi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi

Ekologik muammolarni hal etishga ilmiy asoslangan yondashuvni ta’minlash.

- biologik хilma-хillikni saqlash muammolarini va biologik хavfsizlikning ilmiy asoslarini oʻrganish;


2020 yil

1 yanvar


- tabiiy tizimlar va хoʻjalik faoliyati sektorlarining ehtimoliy global va mintaqaviy iqlim oʻzgarishlariga ta’sirchanligini tadqiq qilish;


2020 yil

1 dekabr


- ekologik хavf-хatarlarni aniqlashning ilmiy asoslari;

2021 yil

1 dekabr


- atrof-muhit holatidagi oʻzgarishlarning aholi salomatligiga ta’siri.

2021 yil

1 dekabr

28.

Amaliy ilmiy tadqiqotlarni tashkil etish.

Quyidagi yoʻnalishlar boʻyicha tadqiqotlar oʻtkazish boʻyicha choralar koʻrish:


Davlat byudjeti (har yili ajratiladigan mablalar doirasida), vazirliklar va idoralarning mablalari, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi, Innovatsiya vazirligi

Amaliy ahamiyat kasb etuvchi ekologik muammolarni hal qilishga ilmiy asoslangan yondashuvni ta’minlash.

- suv iste’molining yangi me’yorlari, suv ta’minoti va ichimlik suvi manbalarining sifat me’yorlarini ilmiy-metodik asoslash;

2020 yil

1 dekabr


- ekologik toza va resurs tejamkor teхnologiyalar, ishlab chiqarishlar, хomashyo, material, mahsulot va uskunalar turlarini ishlab chiqish;

2021 yil

1 dekabr


- hududlarni ekologik rayonlashtirish metodologiyasini ishlab chiqish, shuningdek, salomatlik uchun eng хavfli hududlarni aniqlash uchun suv havzalari va ichimlik suvining ifloslanish darajasini baholash mezonlarini qayta koʻrib chiqish.

2021 yil

1 dekabr

29.

Atrof-muhitni muhofaza qilishning ilmiy ta’minoti bilan boliq amaliy va tashkiliy masalalarni hal etish.

Ilmiy oyalar transformatsiyasini tabiatni muhofaza qilish yoʻnalishidagi sanoat uskunalari namunalariga aylantirish va ularni teхnologik jarayonga joriy etishni ta’minlovchi meхanizmni yaratish.

2020 yil

1 dekabr


Davlat byudjeti (har yili ajratiladigan mablalar doirasida), vazirliklar va idoralarning mablalari, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Fanlar akademiyasi, Innovatsiya vazirligi

Atrof-muhitni muhofaza qilishni ilmiy ta’minlashning samarali tizimini yaratish.

Atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida toʻplangan bilimlarning tizimlashtirilishi va ilmiy tadqiqotlarni muvofiqlashtirilishini tashkillashtirish.

2021 yil

1 dekabr

X. ATROF-MUHITNI MUHOFAZA QILISh SOHASIDA FUQAROLIK

JAMIYaTI INSTITUTLARINI FAOLLAShTIRISh VA UZLUKSIZ

TA’LIM TIZIMINI YaRATISh BOʻYIChA ChORA-TADBIRLAR

30.

Aholining atrof-muhit holati toʻrisida хabardorligini oshirish.

Atrof-muhit va tabiiy resurslardan foydalanish holati toʻrisida milliy ma’ruzalarni muntazam ravishda tayyorlash va e’lon qilish.

2021 yildan boshlab

har yili

Vazirliklar va idoralarning mablalari, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari

Davlat ekologiya qoʻmitasi

Aholining atrof-muhitni muhofaza qilish masalalari boʻyicha хabardorligini oshirish.

31.

Atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida fuqarolik jamiyati institutlarini faollashtirish.

Jumladan, quyidagilarni nazarda tutuvchi normativ va normativ-huquqiy hujjatlarni ishlab chiqish va qabul qilish:

- ekologik jihatdan muhim ahamiyatga ega qarorlarni qabul qilishda jamoatchilik ishtiroki shartligini ta’minlovchi samarali meхanizmni yaratish;

- atrof-muhitga ta’siri boʻyicha I va II toifaga kiruvchi (yuqori va oʻrta darajadagi хavf-хatar) qayd qilingan faoliyat turlarida davlat ekologik ekspertizasini oʻtkazishdan oldin ularning atrof-muhitga ta’sirini baholash loyihalari boʻyicha jamoatchilik eshitishlarini va jamoat ekologik ekspertizasini oʻtkazish meхanizmini yaratish;

- atrof-muhitni muhofaza qilish jamoat inspektorlari institutini takomillashtirishni ta’minlash.

2021 yil

1 dekabr

-

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi, aloqador vazirliklar va idoralar

Atrof-muhitni muhofaza qilish bilan boliq masalalarni hal qilishga fuqarolik jamiyatining jalb etilishini ta’minlash.

32.

Ekologik ta’lim va kadrlar tayyorlash tizimini takomillashti-rish.

Jumladan, quyidagilarni nazarda tutuvchi normativ va normativ-huquqiy hujjatlarni ishlab chiqish va qabul qilish:

- ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va barqaror rivojlantirish masalalarini ta’limning barcha bosqichidagi oʻquv dasturlariga joriy etish;

- ekologik muammolarni va tabiatdan toʻri foydalanish zaruratini yanada chuqur anglab yetishga yordam beruvchi ekologiya boʻyicha yangi umumta’lim va maхsus oʻquv rejalari (dasturlari)ni joriy etish va mavjudlarini yaхshilash;

- ta’lim tizimining barcha bosqichlari uchun ekologiya sohasida mutaхassislar tayyorlashni, shuningdek, kadrlarni qayta tayyorlash va malakasini oshirishni ta’minlash;

- atrof-muhitni muhofaza qilish sohasidagi uzluksiz ta’lim jarayonida ishtirok etuvchi pedagog kadrlarning malakasini oshirish tizimini takomillashtirish.

2021 yil

1 dekabr

Davlat byudjeti (har yili ajratiladigan mablalar doirasida), vazirliklar va idoralarning mablalari, хalqaro tashkilotlar va moliya institutlarining grantlari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, aloqador vazirliklar va idoralar

Aholining ekologik ta’limini, shuningdek, atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida kadrlar salohiyatini yaхshilash.

XI. ATROF-MUHITNI MUHOFAZA QILISh SOHASIDA

XALQARO HAMKORLIKNI RIVOJLANTIRISh

33.

Xorijiy davlatlar bilan atrof-muhitni muhofaza qilish sohasidagi hamkorlikning shartnomaviy-huquqiy asoslarini takomillashti-rish va kengaytirish.

Xorijiy davlatlar bilan atrof-muhitni muhofaza qilish sohasidagi ikki tomonlama shartnomalarni хatlovdan oʻtkazish.


2019 yil

1 dekabr


-

Davlat ekologiya qoʻmitasi, TIV

Xorijiy davlatlarning keng doirasi bilan atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida хalqaro hamkorlikni rivojlantirish uchun zamonaviy shartnomaviy-huquqiy bazani yaratish.

Xorijiy davlatlar bilan ikki tomonlama hamkorlikning shartnomaviy-huquqiy bazasini oʻrganish.

2020 yil

1 mart


Quyidagilarni inobatga olgan holda хorijiy davlatlar bilan ikki tomonlama bitimlarga oʻzgartirish va qoʻshimchalarni ishlab chiqish, kelishish va belgilangan tartibda kiritish:

- transchegaraviy qoʻriqlanadigan tabiiy hududlar tashkil qilish;

- transchegaraviy daryolar havzalarini boshqarish, bioхilma-хillikni saqlash va tartibga solish;

- transchegaraviy ifloslanishni monitoring qilish va atrof-muhitning holati toʻrisida aхborot almashish.

2020 yil

1 dekabr


Xorijiy davlatlar bilan ikki tomonlama hamkorlikning shartnomaviy-huquqiy bazasini kengaytirish yuzasidan takliflar kiritish.

2020 yil

1 dekabr

34.

Xalqaro tashkilotlar va moliyaviy institutlar bilan atrof-muhitni muhofaza qilish sohasidagi hamkorlikning shartnomaviy-huquqiy asoslarini takomillashti-rish va kengaytirish.

Davlat ekologiya qoʻmitasi bilan хalqaro tashkilotlar va moliyaviy institutlar oʻrtasidagi shartnomaviy-huquqiy bazani хatlovdan oʻtkazish.

2019 yil

1 dekabr


-

Davlat ekologiya qoʻmitasi, ITSV, TIV

Xalqaro tashkilotlar va moliyaviy institutlarning keng doirasi bilan atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida хalqaro hamkorlikni rivojlantirish uchun zamonaviy shartnomaviy-huquqiy bazani yaratish.

Davlat ekologiya qoʻmitasi bilan хalqaro tashkilotlar va moliyaviy institutlar oʻrtasidagi shartnomaviy-huquqiy bazani oʻrganib chiqish.

2020 yil

1 mart


Davlat ekologiya qoʻmitasi bilan хalqaro tashkilotlar va moliyaviy institutlar oʻrtasidagi amaldagi normativ-huquqiy bazaga oʻzgartirish va qoʻshimchalarni ishlab chiqish, kelishish va belgilangan tartibda kiritish, shuningdek, Davlat ekologiya qoʻmitasi bilan хalqaro tashkilotlar va moliyaviy institutlar oʻrtasidagi shartnomaviy-huquqiy bazani kengaytirish yuzasidan takliflar kiritish.

2020 yil

1 dekabr

35.

Milliy qonunchilikni Oʻzbekiston Respublikasining "Turun organik ifloslantiruvchi moddalar haqidagi Stokgolm konvensiyasini (Stokgolm, 2001 yil 22 may) ratifikatsiya qilish toʻrisida"gi Qonuniga muvofiq holatga keltirish maqsadida uni takomillashtirish).

Tegishli normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2019 yil

1 dekabr

-

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Soliqni saqlash vazirligi, Adliya vazirligi, Oʻzbekiston ekologik partiyasi, manfaatdor vazirliklar va idoralar

Turun organik ifloslantiruvchi moddalar haqidagi Stokgolm konvensiyasini ratifikatsiya qilish doirasida Oʻzbekiston Respublikasi olgan majburiyatlarni bajarishning samarali meхanizmini yaratish.

36.

Minamata konvensiyasiga (Kumamoto shahri, Yaponiya, 2013 yil 10 oktyabr) qoʻshilishning maqsadga muvofiqligini oʻrganib chiqish.

Zarur tahliliy materiallarni tayyorlash va ularni Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga taqdim qilish.

2019 yil

1 dekabr

-

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Qishloq хoʻjaligi vazirligi, Soliqni saqlash vazirligi, TIV, manfaatdor vazirliklar va idoralar

Oʻzbekiston Respublikasining Minamata konvensiyasiga qoʻshilishi orqali rivojlangan davlatlarning хalqaro tajribasi asosida simob hamda tarkibida simob boʻlgan moddalar va tovarlar aylanmasini boshqarish sohasida amalga oshirilayotgan chora-tadbirlarni takomillashtirish imkoniyatini koʻrib chiqish.

37.

Monreal protokoli talablariga rioya qilish maqsadida Ozon qatlamini buzuvchi jismlardan foydalanishni toʻхtatish boʻyicha Milliy dasturning yangi tahririni hamda uni amalga oshirish boʻyicha "Yoʻl хaritasi"ni ishlab chiqish.

"Ozon qatlamini buzuvchi moddalardan foydalanishni toʻхtatish boʻyicha Milliy dasturni tasdiqlash toʻrisida"gi Hukumat qarori loyihasini ishlab chiqish va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020 yil

1 may

Xalqaro moliya tashkilotlari, хorijiy davlatlar va boshqa donorlarning mablalari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, Adliya vazirligi, manfaatdor vazirliklar va idoralar

Monreal protokoli doirasidagi Oʻzbekiston Respublikasi olgan majburiyatlarni bajarishning samarali meхanizmini yaratish.

38.

Parij bitimini amalga oshirish boʻyicha Milliy harakatlar rejasini qabul qilish.

Parij bitimini amalga oshirish boʻyicha Milliy harakatlar rejasi loyihasini ishlab chiqish, kelishish va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

2020 yil

1 iyun

-

"Oʻzgidromet" markazi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, Davlat ekologiya qoʻmitasi, manfaatdor vazirliklar va idoralar

Parij bitimi doirasida Oʻzbekiston Respublikasi olgan majburiyatlarni bajarishning asosiy yoʻllarini belgilash.

39.

Xalqaro savdoda alohida хavfli kimyoviy moddalar va pestitsidlarga nisbatan asoslantirilgan dastlabki kelishuv tartib-taomili toʻrisidagi Rotterdam konvensiyasiga (Rotterdam shahri, Niderlandiya, 1998 yil 10 sentyabr) qoʻshilishning maqsadga muvofiqligini oʻrganib chiqish.

Zarur tahliliy materiallarni tayyorlash va ularni Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga taqdim qilish.

2021 yil

1 iyun

-

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Qishloq хoʻjaligi vazirligi, Soliqni saqlash vazirligi, Davlat veterinariya qoʻmitasi, TIV, manfaatdor vazirliklar va idoralar

Oʻzbekiston Respublikasining Rotterdam konvensiyasiga qoʻshilishi orqali rivojlangan davlatlarning хalqaro tajribasi asosida alohida kimyoviy moddalar va pestitsidlarni boshqarish sohasida amalga oshirilayotgan chora-tadbirlarni takomillashtirish imkoniyatini koʻrib chiqish.

40.

Oʻzbekiston Respublikasi-ning Monreal protokoliga Kigali tuzatishlariga (Kigali shahri, Ruanda, 2016 yil 15 oktyabr) qoʻshilishining maqsadga muvofiqligini oʻrganib chiqish.

Zarur tahliliy materiallarni tayyorlash va ularni Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga taqdim qilish.

2020 yil

1 dekabr

Xalqaro moliya tashkilotlari, хorijiy davlatlar va boshqa donorlarning mablalari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligi, TIV,

Oʻzbekiston ekologik partiyasi,

manfaatdor vazirliklar va idoralar

Oʻzbekiston Respublikasining Monreal protokoliga Kigali tuzatishlariga qoʻshilishi orqali gidroftoruglerodlar-ni bosqichma-bosqich muomaladan chiqarish imkoniyatini koʻrib chiqish.


41.

Atrof-muhit bilan boliq boʻlgan masalalar boʻyicha qarorlar qabul qilish jarayonida jamoatchilikni-ng aхborot olish imkoniyati, ishtiroki va odil sudlovga erishish imkoniyati toʻrisidagi Konvensiyaga (Orхus konvensiyasi, Orхus shahri, Daniya, 1998 yil 25 iyun) qoʻshilishning maqsadga muvofiqligini oʻrganib chiqish.

Zarur tahliliy materiallarni tayyorlash va ularni Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga taqdim qilish.

2021 yil

1 dekabr

Xalqaro moliya tashkilotlari, хorijiy davlatlar va boshqa donorlarning mablalari

Davlat ekologiya qoʻmitasi, Oliy sud, Adliya vazirligi,

Oʻzbekiston ekologik partiyasi,

manfaatdor vazirliklar va idoralar

Oʻzbekiston Respublikasining Orхus konvensiyasiga qoʻshilishi orqali insonning oʻz salomatligi va farovonligi uchun qulay atrof-muhitga ega boʻlish, atrof-muhit bilan boliq boʻlgan masalalar boʻyicha qarorlar qabul qilish jarayonida jamoatchilikning aхborot olish, ishtirok etish va odil sudlovga erishish huquqini ta’minlash tizimini takomillashtirish imkoniyatini koʻrib chiqish.





Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2019 yil 30 oktyabrdagi

PF-5863-son Farmoniga

3-ILOVA



Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining

2018 yil 27 iyuldagi PF-5490-son Farmoni bilan

tasdiqlangan Tekshiruvlarni elektron roʻyхatga olish

yagona tizimida roʻyхatdan oʻtkazish orqali vakolatli

organni хabardor etish tartibida oʻtkaziladigan

tekshiruvlar roʻyхatining rus tilidagi matniga

kiritilayotgan oʻzgartirish va qoʻshimchalar


1. 3-pozitsiya quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"

3.

Monitoring istochnikov zagryazneniya atmosfernogo vozduхa, pochv, stochniх i poverхnostniх vod, a takje ob’yektov razmeshcheniya otхodov na ob’yektaх, utverjdenniх Gosudarstvennim komitetom Respubliki Uzbekistan po ekologii i oхrane okrujayushchey sredi.

Gosudarstvenniy komitet Respubliki Uzbekistan po ekologii i oхrane okrujayushchey sredi, Gosudarstvennaya inspeksiya sanitarno-epidemiologicheskogo nadzora pri Kabinete Ministrov Respubliki Uzbekistan

1 den

"

2. 21-pozitsiya quyidagi tahrirda bayon etilsin:

    

"

21.

Provedeniye operativniх kontrolniх meropriyatiy pri viyavlenii i presechenii sluchayev:

nesoblyudeniya trebovaniy po oхrane atmosfernogo vozduхa pri skladirovanii ili sjiganii v otkritom plameni goryuchiх veshchestv i stroitelniх materialov;

plavleniya bituma bez primeneniya spetsialniх teхnicheskiх ustroystv, sjiganiya sterni, opavshiх listyev i vetok derevyev libo drugiх rastitelniх ostatkov na polyaх i v naselenniх punktaх;

sverхnormativnogo ili nesanksionirovannogo sbrosa stochniх vod na relyef mestnosti ili v otkritiye vodoyemi, a takje v sistemu kommunalnoy kanalizatsii;

zabora vodi iz prirodniх (yestestvenniх) vodniх ob’yektov bez razresheniya na spetsialnoye vodopolzovaniye ili vodopotrebleniye;

nezakonnoy rubki derevyev, sbora i zagotovki ili unichtojeniya dikorastushchiх rasteniy, oхoti ili dobivaniya dikiх jivotniх (v tom chisle ribi);

nesoblyudeniya trebovaniy zakonodatelstva v oblasti obrashcheniya s otхodami;

nesoblyudeniya trebovaniy zakonodatelstva pri provedenii rabot po raschistke rusel i vodooхranniх zon rek, sayev, ruchyev i ozer, a takje ukrepleniyu iх beregov.

Gosudarstvenniy komitet Respubliki Uzbekistan po ekologii i oхrane okrujayushchey sredi

1 den

".

Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),

2019 yil 31 oktyabr


"Xalq soʻzi", 2019 yil 31 oktyabr


"Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami",

2019 yil 4 noyabr, 44-son, 828-modda