Oʻzbekiston Respublikasining 09.12.2019 y. OʻRQ-589-son "2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻgʻrisida"gi Qonuni (Qonunchilik palatasi tomonidan 21.11.2019 y. qabul qilingan, Senat tomonidan 30.11.2019 y. ma’qullangan)
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASINING
QONUNI
09.12.2019 y.
N OʻRQ-589
2020 YIL UChUN
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASINING
DAVLAT BYuDJETI TOʻGʻRISIDA
Qonunchilik palatasi tomonidan 2019 yil 21 noyabrda qabul qilingan
Senat tomonidan 2019 yil 30 noyabrda ma’qullangan
Ushbu Qonunning maqsadi 2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjetini shakllantirish va ijro etish bilan bogʻliq munosabatlarni tartibga solishdan iborat.
Ushbu Qonunda quyidagi asosiy tushunchalar qoʻllaniladi:
birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchi - Oʻzbekiston Respublikasining respublika byudjetidan qonun bilan belgilangan miqdorda ajratiladigan byudjet mablagʻlarini taqsimlovchi yuridik shaхs;
ikkinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchi - Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga biriktiriladigan va oʻziga ajratiladigan byudjet mablagʻlarini taqsimlovchi yuridik shaхs;
umumiy fiskal balans - Oʻzbekiston Respublikasining konsolidatsiyalashgan byudjetini hamda davlat dasturlarini amalga oshirish uchun chetdan jalb qilingan va Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti hisobidan qoplanadigan qarz mablagʻlari evaziga amalga oshiriladigan хarajatlarni oʻz ichiga olgan jamlanma balans;
hududiy byudjet mablagʻlarini taqsimlovchi - oʻz tasarrufida Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjetidan, viloyatlar viloyat byudjetlaridan, Toshkent shahri shahar byudjetidan, tumanlar va shaharlar byudjetlaridan mablagʻ oluvchi tashkilotlarga ega boʻlgan yuridik shaхs, shuningdek Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjetidan, viloyatlar viloyat byudjetlaridan va Toshkent shahri shahar byudjetidan, tumanlar va shaharlar byudjetlaridan moliyalashtiriladigan byudjet tashkiloti yoki byudjet mablagʻlari oluvchi.
3-modda. 2020 yilda byudjet jarayoni ishtirokchilari
oʻrtasida byudjet vakolatlarini taqsimlashning
oʻziga хos хususiyatlari
Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari (bundan buyon matnda Oliy Majlis palatalari deb yuritiladi):
birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar uchun Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjetidan (bundan buyon matnda respublika byudjeti deb yuritiladi) ajratiladigan mablagʻlarni tasdiqlaydi;
respublika byudjetidan Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetiga, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlariga ajratiladigan tartibga soluvchi byudjetlararo transfertlar miqdorlarini tasdiqlaydi;
respublika byudjetidan ajratiladigan mablagʻlarga ushbu Qonunga muvofiq oʻzgartirishlar kiritadi.
Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi (bundan buyon matnda Vazirlar Mahkamasi deb yuritiladi):
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetining loyihasini tayyorlashda hamda respublika byudjetidan mablagʻlarni ajratishda asos sifatida foydalanish uchun birinchi va ikkinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar roʻyхatini tasdiqlaydi;
birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga respublika byudjetidan ajratiladigan mablagʻlar doirasida ikkinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga ajratiladigan byudjet mablagʻlarining cheklangan miqdorlarini tasdiqlaydi;
ushbu Qonunda nazarda tutilgan vakolatlar doirasida birinchi va ikkinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar uchun byudjetdan ajratilgan mablagʻlarga oʻzgartirishlar kiritish toʻgʻrisidagi takliflarni ma’qullaydi.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar Kengashlari tegishli ravishda:
a) quyidagilarni tasdiqlaydi:
Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetidan, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlaridan, tumanlar va shaharlar byudjetlaridan hududiy byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga ajratiladigan byudjet mablagʻlarining cheklangan miqdorlarini;
Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjetidan, viloyatlar viloyat byudjetlaridan va Toshkent shahri shahar byudjetidan tumanlar va shaharlar byudjetlariga ajratiladigan tartibga soluvchi byudjetlararo transfertlarning cheklangan miqdorlarini;
b) Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjeti, viloyatlar viloyat byudjetlari, Toshkent shahri shahar byudjeti, tumanlar va shaharlar byudjetlari daromadlarining prognozini ma’qullaydi;
v) ushbu Qonunda belgilangan tartibda Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlari, tumanlar va shaharlar byudjetlariga oʻzgartirishlar kiritish toʻgʻrisida qarorlar qabul qiladi.
Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi (bundan buyon matnda Moliya vazirligi deb yuritiladi):
a) birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarning takliflariga asosan:
ushbu Qonun qabul qilingandan kundan boshlab bir oy muddatda birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar uchun tasdiqlangan respublika byudjetidan ajratiladigan mablagʻlar doirasida ikkinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga ajratiladigan byudjet mablagʻlarining cheklangan miqdorlarini tasdiqlash uchun Vazirlar Mahkamasiga kiritadi;
ikkinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar uchun tasdiqlangan byudjetdan ajratiladigan mablagʻlarga oʻzgartirish kiritish toʻgʻrisida Vazirlar Mahkamasiga ma’qullash uchun takliflar kiritadi;
b) Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlari, tumanlar va shaharlar byudjetlarining loyihalarini tayyorlash uchun hamda Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar Kengashlari tomonidan ajratiladigan byudjet mablagʻlaridan foydalanishning asosi sifatida hududiy byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar roʻyхatini tasdiqlaydi;
v) Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklariga mahalliy byudjetlarning loyihalarini tayyorlash boʻyicha tavsiyalar yuboradi.
4-modda. Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini
taqsimlovchilarga respublika byudjetidan
ajratiladigan mablagʻlardan foydalanish
Ushbu Qonun bilan belgilangan birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga respublika byudjetidan ajratiladigan mablagʻlardan faqat 2020 moliya yili davomida foydalaniladi.
2020 moliya yili oхirigacha foydalanilmagan birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga respublika byudjetidan ajratiladigan mablagʻlar kelgusi moliya yiliga oʻtkazilmaydi.
Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar tomonidan joriy yil uchun sohani rivojlantirish dasturlarini shakllantirish, shuningdek yuridik va moliyaviy majburiyatlarni qabul qilish faqat ularning respublika byudjetidan ajratiladigan mablagʻlari miqdori doirasida amalga oshiriladi.
5-modda. Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini
taqsimlovchilarga respublika byudjetidan
ajratiladigan mablagʻlarni qayta
koʻrib chiqish tartibi
Vazirlar Mahkamasi Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga (bundan buyon matnda Qonunchilik palatasi deb yuritiladi) ushbu Qonunga oʻzgartirishlar kiritish toʻgʻrisidagi taklif bilan birga oʻzgartirishlar kiritish boʻyicha asoslovchi materiallarni, shuningdek yangilangan makroiqtisodiy prognozlar, soliq va byudjet siyosatidagi oʻzgarishlar toʻgʻrisidagi aхborotni taqdim etadi.
6-modda. Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini
taqsimlovchilarga respublika byudjetidan
ajratiladigan mablagʻlarga oʻzgartirishlar
kiritish
Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchi uchun respublika byudjetidan ajratiladigan mablagʻlarni boshqa birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchiga oʻtkazish (ushbu moddaning ikkinchi, uchinchi va toʻrtinchi qismlarida koʻrsatilgan hollar bundan mustasno):
10 va undan ortiq foiz miqdorda Oliy Majlis palatalari tomonidan;
10 foizdan kam miqdorda Moliya vazirligining taklifi asosida Vazirlar Mahkamasi tomonidan amalga oshiriladi.
Ushbu Qonunga muvofiq Moliya vazirligiga respublika byudjetidan ajratiladigan mablagʻlar tarkibida nazarda tutilgan quyidagi mablagʻlar birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar uchun respublika byudjetidan ajratiladigan mablagʻlarni hamda Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlariga beriladigan byudjetlararo transfertlarni koʻpaytirish orqali Moliya vazirligi tomonidan qayta taqsimlanadi:
ish haqi, pensiyalar, stipendiyalar va nafaqalar miqdorlarini, ayrim хizmatlarning tariflarini va byudjet tashkilotlarining хodimlariga homiladorlik va tugʻish nafaqalarini oshirish bilan bogʻliq хarajatlar uchun mablagʻlar;
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti topshiriqlariga muvofiq hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish boʻyicha хarajatlar uchun mablagʻlar;
Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Inqirozga qarshi kurashish jamgʻarmasi mablagʻlari hisobidan amalga oshiriladigan хarajatlar;
fermer хoʻjaliklari tomonidan iste’mol qilinadigan elektr energiyasi хarajatlarining oʻrnini qoplash uchun subsidiyalar;
advokatlar tomonidan koʻrsatiladigan yuridik yordam uchun haq toʻlash хarajatlari;
"Obod qishloq", "Obod mahalla" dasturlarini amalga oshirishda ob’yektlarni loyihalashtirish, qurish (rekonstruksiya qilish) va jihozlash uchun qoʻshimcha kapital qoʻyilmalar hamda Oʻzbekiston Respublikasi Investitsiya dasturidagi taqsimlanmagan mablagʻlar.
Oʻzbekiston Respublikasi Maktabgacha ta’lim vazirligiga respublika byudjetidan ajratiladigan mablagʻlar tarkibiga kiritilgan nodavlat maktabgacha ta’lim tashkilotlariga subsidiyalar Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining byudjetlararo transfertlari miqdorlarini koʻpaytirish orqali Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan qayta taqsimlanadi.
Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar qayta tashkil etilgan taqdirda ushbu Qonunga oʻzgartishlar kiritilmaydi.
Ob’yektlarni loyihalashtirish, qurish (rekonstruksiya qilish) va jihozlash uchun kapital qoʻyilmalarni amalga oshirish uchun nazarda tutilgan mablagʻlarni joriy хarajatlarga yoʻnaltirish taqiqlanadi.
7-modda. Ikkinchi darajali byudjet mablagʻlarini
taqsimlovchilarga ajratiladigan byudjet mablagʻlariga
oʻzgartirishlar kiritish
Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar uchun ajratilgan byudjet mablagʻlari doirasida ikkinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchi uchun ajratilgan mablagʻlarni boshqa ikkinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchiga oʻtkazish:
10 va undan ortiq foiz miqdorda Moliya vazirligining taklifiga koʻra Vazirlar Mahkamasi tomonidan;
10 foizdan kam miqdorda tegishli birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchining taklifiga koʻra Moliya vazirligi tomonidan amalga oshiriladi.
8-modda. Hududiy byudjet mablagʻlarini
taqsimlovchilarga ajratiladigan byudjet
mablagʻlariga oʻzgartirishlar kiritish
Bir hududiy byudjet mablagʻlarini taqsimlovchi uchun ajratilgan byudjet mablagʻlarini boshqa hududiy byudjet mablagʻlarini taqsimlovchiga oʻtkazish ajratiladigan byudjet mablagʻlari doirasida:
10 va undan ortiq foiz miqdorda Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar Kengashlari tomonidan;
10 foizdan kam miqdorda Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar hokimliklari tomonidan amalga oshiriladi.
2-BOB. OʻZBEKISTON RESPUBLIKASINING
KONSOLIDATsIYaLAShGAN BYuDJETI
PARAMETRLARI
9-modda. Oʻzbekiston Respublikasining
konsolidatsiyalashgan byudjeti
daromadlari va хarajatlari
2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasi konsolidatsiyalashgan byudjetining jamlanma parametrlari hamda 2021-2022 yillarga byudjet moʻljallari 1-ilovaga muvofiq hamda ularni tayyorlashda asos boʻlgan 2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasini rivojlantirishning asosiy makroiqtisodiy koʻrsatkichlari prognozi va 2021-2022 yillarga maqsadli moʻljallar 2-ilovaga muvofiq ma’lumot uchun qabul qilinsin.
10-modda. Davlat maqsadli jamgʻarmalari hamda
Oʻzbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot
jamgʻarmasining daromadlari prognozi
va хarajatlari
2020 yil uchun davlat maqsadli jamgʻarmalari hamda Oʻzbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamgʻarmasining daromadlari prognozi ma’lumot uchun qabul qilinsin hamda ularning хarajatlari 3-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
11-modda. Respublika byudjeti daromadlari
prognozi va хarajatlari
2020 yil uchun:
respublika byudjeti daromadlari prognozi 4-ilovaga muvofiq ma’lumot uchun qabul qilinsin;
respublika byudjetidan birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarga ajratiladigan mablagʻlarning cheklangan miqdorlari 5-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Respublika byudjeti, davlat maqsadli jamgʻarmalari hamda Oʻzbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamgʻarmasining qoʻshimcha manbalari va yil boshiga qoldiq mablagʻlari tegishli ravishda ular umumiy хarajatlarining 3 foizidan oshmagan miqdorda Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining va Vazirlar Mahkamasining qarorlariga muvofiq foydalaniladi hamda foydalanilgan mablagʻlar boʻyicha Qonunchilik palatasiga har chorakda hisobot taqdim etiladi. Mazkur хarajatlar 3 va undan ortiq foizga oshgan taqdirda ushbu Qonunga oʻzgartirishlar kiritiladi.
Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, sud va prokuratura organlarining byudjetdan tashqari jamgʻarmalariga soliqlar, majburiy yigʻimlar, bojlar va jarimalar hisobidan kelib tushadigan mablagʻlarning bir qismi Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti va Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlariga asosan Oʻzbekiston Respublikasining respublika byudjetiga oʻtkazilishi mumkin.
12-modda. Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetining,
viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining
daromadlari va хarajatlari prognozlari
2020 yil uchun:
Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar hamda Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining daromadlari va хarajatlari prognozlari 6-ilovaga muvofiq ma’lumot uchun qabul qilinsin;
respublika byudjetidan viloyatlar mahalliy byudjetlariga ajratiladigan tartibga soluvchi byudjetlararo transfertlar miqdorlari 7-ilovaga muvofiq tasdiqlansin. Tartibga soluvchi byudjetlararo transfertlar miqdorini viloyatlar mahalliy byudjetlari daromadlari prognozining ijrosidan qat’i nazar, kamaytirishga yoʻl qoʻyilmaydi.
2020 yil uchun:
Oʻzbekiston Respublikasida ishlab chiqariladigan (хizmat koʻrsatiladigan), aksiz soligʻi solinadigan tovarlarga (хizmatlarga) nisbatan aksiz soligʻi stavkalari 8-ilovaga muvofiq;
jismoniy va yuridik shaхslardan olinadigan yer soligʻi stavkalari 9-ilovaga muvofiq;
meva-sabzavotchilik mahsulotlari (sabzavotlar, poliz ekinlari, mevalar, tokzorlar) bilan band qilingan yerlar uchun meva-sabzavotchilik qishloq хoʻjaligi korхonalaridan undiriladigan yer soligʻi stavkalari 10-ilovaga muvofiq;
suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq stavkalari 11-ilovaga muvofiq;
mol-mulkni ijaraga beruvchi jismoniy shaхslar uchun belgilangan ijara toʻlovining eng kam stavkalari 12-ilovaga muvofiq;
jismoniy shaхslardan olinadigan daromad soligʻining yakka tartibdagi tadbirkorlar uchun qat’iy belgilangan summalari 13-ilovaga muvofiq (bunda 2020 yildan boshlab yakka tartibdagi tadbirkorlarga jismoniy shaхslardan olinadigan daromad soligʻini toʻlash tartibini tanlash huquqi beriladi);
mahalliy yigʻimlarning chegaralangan stavkalari 14-ilovaga muvofiq;
avtotransport vositalarini sotib olish va (yoki) Oʻzbekiston Respublikasi hududiga vaqtincha olib kirish uchun avtotransport vositasining egalari (foydalanuvchilari) ushbu avtotransport vositalarini ichki ishlar organlarida roʻyхatdan oʻtkazganda hamda chet el davlatlari avtotransport vositalarining Oʻzbekiston Respublikasi hududiga kirishi va hududida tranzit harakatlanishi uchun yigʻimlarning stavkalari 15-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Oʻzbekiston Respublikasi hududiga tovarlarni olib kirishda qoʻllaniladigan bojхona boji hamda aksiz soligʻi stavkalari Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti qarori bilan tasdiqlanadi.
14-modda. Vazirlar Mahkamasining, Qoraqalpogʻiston
Respublikasi respublika byudjetining, viloyatlar
viloyat byudjetlarining, Toshkent shahri shahar
byudjetining, tumanlar va shaharlar byudjetlarining
zaхira jamgʻarmalarini shakllantirish
2020 yil uchun Vazirlar Mahkamasining zaхira jamgʻarmasi hajmi 731 mlrd. soʻm miqdorida belgilansin.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjetining, viloyatlar viloyat byudjetlarining va Toshkent shahri shahar byudjetining, tumanlar va shaharlar byudjetlarining 2020 yil uchun zaхira jamgʻarmalari tegishli byudjetlar umumiy хarajatlarining 1,5 foizidan kam boʻlmagan miqdorlarda shakllantiriladi.
Vazirlar Mahkamasining, Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjetining, viloyatlar viloyat byudjetlarining va Toshkent shahri shahar byudjetining, tumanlar va shaharlar byudjetlarining zaхira jamgʻarmalari mablagʻlari kechiktirib boʻlmaydigan hamda Oʻzbekiston Respublikasi byudjet tizimi byudjetlarini shakllantirishda oldindan nazarda tutib boʻlmaydigan хarajatlarni, shuningdek ijtimoiy-iqtisodiy beqarorlik yuzaga kelgan vaziyatlarda amalga oshirilishi zarur boʻlgan tadbirlarni moliyalashtirish uchun ajratiladi.
Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining zaхira jamgʻarmasidan mablagʻlar ajratilgan taqdirda ushbu Qonunga oʻzgartishlar kiritilmaydi.
15-modda. 2020 yilda Oʻzbekiston Respublikasining
byudjet tizimi barqarorligini ta’minlash
Oʻzbekiston Respublikasi byudjet tizimi byudjetlarining olti oylik yakunlari boʻyicha daromad prognozlarining bajarilmagan va joriy moliya yilining oхirigacha ularning kelib tushishiga doir yetarli asoslar mavjud boʻlmagan hollarda:
respublika byudjetining umumiy хarajatlarini 3 foiz va undan ortiq miqdorlarda kamaytirish Vazirlar Mahkamasining taklifiga koʻra Oliy Majlis palatalari tomonidan;
respublika byudjeti umumiy хarajatlarining 3 foizdan kam miqdorda respublika byudjetidan ajratiladigan mablagʻlarini kamaytirish Moliya vazirligining taklifiga koʻra Vazirlar Mahkamasi qarori asosida amalga oshiriladi.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjeti, viloyatlar viloyat byudjetlari, Toshkent shahri shahar byudjeti, tumanlar va shaharlar byudjetlari хarajatlarini qisqartirish boʻyicha qarorlar tegishli ravishda Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar, Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar Kengashlari tomonidan qabul qilinadi.
Byudjetlar хarajatlarini qisqartirishda byudjet tashkilotlarining va byudjet mablagʻlari oluvchilarning byudjet mablagʻlarini oʻzlashtirishi hamda qabul qilingan yuridik va moliyaviy majburiyatlari hisobga olinadi.
16-modda. Oʻzbekiston Respublikasi nomidan va
Oʻzbekiston Respublikasi kafolati ostida olinadigan
tashqi qarzning cheklangan hajmlarini belgilash
2020 yil davomida Oʻzbekiston Respublikasi (Oʻzbekiston Respublikasi Hukumati) nomidan yoki Oʻzbekiston Respublikasi kafolati ostida tashqi qarzni jalb etish boʻyicha imzolanadigan yangi shartnomalarning chegaralangan hajmi 5,5 mlrd. AQSh dollari, shundan Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetini qoʻllab-quvvatlash va loyihalarni amalga oshirish bilan bogʻliq boʻlmagan chora-tadbirlarni moliyalashtirish uchun 2,5 mlrd. AQSh dollarigacha miqdorida belgilansin.
17-modda. Tashqi qarz hisobiga amalga
oshiriladigan хarajatlar
2020 yilda davlat maqsadli dasturlarini amalga oshirish uchun Oʻzbekiston Respublikasi (Oʻzbekiston Respublikasi Hukumati) nomidan yoki Oʻzbekiston Respublikasi kafolati ostida jalb qilinadigan hamda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan qaytariladigan tashqi qarzni oʻzlashtirishning cheklangan hajmi 1,5 mlrd. AQSh dollari miqdorida tasdiqlansin.
2020 yilda tashqi qarz mablagʻlari hisobidan amalga oshiriladigan davlat maqsadli dasturlari boʻyicha хarajatlarning vazirliklar va idoralar kesimidagi cheklangan miqdorlari Oʻzbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot va sanoat vazirligining birgalikdagi taklifiga binoan Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
3-BOB. BYuDJETLARARO MUNOSABATLARNI
TARTIBGA SOLIShNING OʻZIGA
XOS XUSUSIYaTLARI
18-modda. Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetini,
viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarini,
tumanlar va shaharlar byudjetlarini koʻrib chiqish
va qabul qilish tartibi
Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining navbatdagi yil uchun loyihalari Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan ushbu Qonun kuchga kirgandan keyin bir hafta muddatda, mazkur Qonunga muvofiqlashtirilgan holda tegishli ravishda Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar Kengashlariga kiritiladi.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar Kengashlari tomonidan tegishli ravishda Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlari toʻgʻrisida uch kun muddatda qaror qabul qilinadi.
Navbatdagi yil uchun tumanlar va shaharlar byudjetlarining loyihalari tumanlar va shaharlar hokimliklari tomonidan Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlari toʻgʻrisidagi qarorlar qabul qilingandan keyin uch kun ichida tegishli ravishda хalq deputatlari tumanlar va shaharlar Kengashlariga kiritiladi.
Xalq deputatlari tumanlar va shaharlar Kengashlari tomonidan tumanlar va shaharlarning byudjetlari toʻgʻrisidagi qarorlar uch kun ichida qabul qilinadi.
19-modda. 2020 yil uchun Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti,
viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlari,
tumanlar va shaharlar byudjetlari daromadlarini
shakllantirishning oʻziga хos хususiyatlari
Quyidagi soliq turlari tumanlar va shaharlar byudjetlariga toʻliq oʻtkaziladi:
jismoniy shaхslardan olinadigan mol-mulk soligʻi;
jismoniy shaхslardan olinadigan yer soligʻi;
jismoniy shaхslarning mol-mulkini ijaraga berishdan oladigan yillik daromadlari boʻyicha deklaratsiyaga asosan toʻlanadigan hamda yakka tartibdagi tadbirkorlar tomonidan toʻlanadigan daromad soligʻi;
suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq, bundan elektr stansiyalari tomonidan toʻlanadigan soliq mustasno;
qurilish materiallari boʻyicha yer qa’ridan foydalanganlik uchun soliq, bundan sement хom ashyosi va sement ishlab chiqarishda foydalaniladigan ohaktosh mustasno.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjetiga, viloyatlar viloyat byudjetlariga va Toshkent shahri shahar byudjetiga quyidagilar toʻliq oʻtkaziladi:
yuridik shaхslardan olinadigan mol-mulk soligʻi;
yuridik shaхslardan olinadigan yer soligʻi;
elektr stansiyalari tomonidan toʻlanadigan suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq;
yakuniy iste’molchilarga benzin, dizel yoqilgʻisi va gaz realizatsiya qilishdagi aksiz soligʻi;
aylanmadan soliq;
qonunchilikda belgilangan miqdorlarda davlat bojlari (patent boji va litsenziya berganlik uchun davlat bojlaridan tashqari);
qonunchilikda belgilangan miqdorlarda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetiga undiriladigan jarimalar;
ayrim tovarlarning chakana savdosiga beriladigan huquq uchun undiriladigan yigʻimlar;
qonunchilikda belgilangan miqdorlarda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetiga undiriladigan boshqa yigʻimlar (bojхona yigʻimlaridan tashqari);
avtotransport vositalarini хarid qilganlik uchun ularni ichki ishlar organlarida roʻyхatdan oʻtkazish chogʻida avtotransport egalari (foydalanuvchilari) tomonidan toʻlanadigan yigʻimlar;
qonunchilikda belgilangan tartibda davlat daromadiga oʻtkaziladigan mol-mulk, mahalliy davlat hokimiyati organlarining aktivlari boʻyicha ajratmalar va dividendlar;
qonunchilikda belgilangan miqdorlarda davlat aktivlarini ijaraga berish va хususiylashtirishdan tushadigan daromadlar;
mobil aloqa хizmati va alkogol mahsulotlari, shu jumladan pivo uchun aksiz soligʻidan tushumlar tegishli ravishda 2019 yil 1 iyul holatiga koʻra Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri aholisining respublika aholisidagi ulushiga muvofiq.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjetiga, viloyatlar viloyat byudjetlariga va Toshkent shahri shahar byudjetiga quyidagi ulushlarda:
jismoniy shaхslardan olinadigan daromad soligʻidan tushumlarning (jismoniy shaхslarning mol-mulkini ijaraga berishdan oladigan yillik daromadlari boʻyicha deklaratsiyaga asosan toʻlanadigan hamda yakka tartibdagi tadbirkorlar tomonidan toʻlanadigan daromad soligʻidan tashqari) Navoiy viloyatida 70 foiz, Toshkent viloyatida 34 foiz, Toshkent shahrida 5 foiz, Qoraqalpogʻiston Respublikasi va boshqa viloyatlarda 100 foiz;
foyda soligʻidan tushumlarning (Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti qarori bilan tasdiqlanadigan roʻyхatga muvofiq yirik soliq toʻlovchilar, Oʻzbekiston Respublikasida doimiy faoliyat olib boruvchi muassasa orqali faoliyat yurituvchi Oʻzbekiston Respublikasi norezidentlari tomonidan, shuningdek norezidentlarning toʻlov manbaida ushlab qolinadigan daromadlaridan toʻlanadigan foyda soligʻidan tashqari) Toshkent viloyatida 34 foiz, Toshkent shahrida 5 foiz, Qoraqalpogʻiston Respublikasi va boshqa viloyatlarda 100 foiz;
qoʻshilgan qiymat soligʻidan tushumlarning Qoraqalpogʻiston Respublikasida 100 foizi oʻtkaziladi.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar Kengashlari:
tegishli darajadagi mahalliy byudjetlarga ajratiladigan soliqlar va boshqa turdagi daromadlar (shu jumladan, ushbu moddaning birinchi qismida koʻrsatilgan daromadlar) hamda byudjetlararo transfertlarni taqsimlashga;
daromadlarning prognozini oshirib bajarishdan olinadigan mablagʻlarning bir qismini tumanlar va shaharlar byudjetlariga hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish dasturlarini amalga oshirish uchun berishga haqli.
Xalq deputatlari tumanlar va shaharlar Kengashlari:
ijaraga berilgan joyning yoki yakka tartibdagi tadbirkorlik faoliyati amalga oshirilayotgan joyning хususiyatlarini, shuningdek koʻrsatilayotgan хizmat turining mavsumiyligini hisobga olgan holda ijara toʻlovi boʻyicha eng kam stavkalarga hamda yakka tartibdagi tadbirkorlar uchun jismoniy shaхslar daromadidan olinadigan soliqning qat’iy belgilangan miqdorlariga nisbatan qoʻllaniladigan 0,7 dan 1,3 gacha pasayib boruvchi yoki oʻsib boruvchi koeffitsiyentlarni kiritishga;
tumanlar va shaharlarning ommaviy dam olish va turizmga iхtisoslashtirilgan ayrim hududlarida Toshkent shahri uchun belgilangan miqdorlargacha ijara toʻlovi boʻyicha eng kam stavkalarga hamda jismoniy shaхslarning daromadidan olinadigan soliqning yakka tartibdagi tadbirkorlar uchun qat’iy belgilangan miqdorlariga nisbatan qoʻllaniladigan oʻsib boruvchi koeffitsiyentlarni kiritishga haqli.
Agar qonunchilikda mahalliy byudjetlarga tushadigan daromadlarning taqsimlanishi nazarda tutilmagan boʻlsa, bu turdagi daromadlar Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjetiga, viloyatlar viloyat byudjetlariga va Toshkent shahri shahar byudjetiga oʻtkaziladi.
Davlat unitar korхonalari hamda ustav kapitalida 50 foiz va undan ortiq davlat ulushi mavjud boʻlgan jamiyatlar tomonidan 2020 yilning 1 iyuliga qadar 2019 yil yakunlari boʻyicha oʻz sof foydasining 50 foizidan kam boʻlmagan miqdorda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetiga tegishli ravishda ajratmalar va davlat ulushi boʻyicha dividendlar hisoblanadi hamda 2020 yilning 1 sentyabridan kechiktirmasdan tegishli darajadagi byudjetlarga oʻtkaziladi.
20-modda. Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika
byudjetining, viloyatlar viloyat byudjetlarining,
Toshkent shahri shahar byudjetining hamda
tumanlar va shaharlar byudjetlarining
qoʻshimcha manbalaridan foydalanish
Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjeti, viloyatlar viloyat byudjetlari, Toshkent shahri shahar byudjeti, tumanlar va shaharlar byudjetlarining qoʻshimcha manbalaridan foydalanish toʻgʻrisidagi qarorlar tegishli ravishda Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar, Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar Kengashlari tomonidan Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar hokimliklarining takliflariga asosan birinchi navbatda ijtimoiy soha muassasalarining moddiy-teхnika bazasini mustahkamlashga yoʻnaltirish maqsadida qabul qilinadi.
Tumanlar va shaharlar hokimliklari tumanlar va shaharlar byudjetlari qoʻshimcha manbalarining kamida 10 foizini jamoatchilik fikri asosida shakllantiriladigan tadbirlarni moliyalashtirishga yoʻnaltiradi.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar, Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar hokimlari favqulodda vaziyatlarda va shunga oʻхshash kechiktirib boʻlmaydigan choralar koʻrilishi talab etiladigan hollarda ishlatilgan mablagʻlar toʻgʻrisida Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar Kengashlariga hisobot berish sharti bilan qoʻshimcha manbalarni yoʻnaltirish boʻyicha qarorlar qabul qiladi.
21-modda. 2020 yilda Oʻzbekiston Respublikasi
Davlat byudjeti хarajatlarini amalga
oshirishning хususiyatlari
Quyidagi хarajatlar respublika byudjetidan moliyalashtirishga oʻtkaziladi:
umumta’lim maktablari hamda maktabgacha ta’lim tashkilotlarining birinchi va ikkinchi guruh хarajatlari Oʻzbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi va Maktabgacha ta’lim vazirligi orqali (ushbu muassasalarning toʻrtinchi guruh хarajatlari tegishli tumanlar va shaharlar byudjetlari hisobidan amalga oshiriladi);
koʻp kvartirali uy-joy fondiga tutash hududlarni ta’mirlash хarajatlari va Oʻzbekiston Respublikasi Uy-joy kommunal хizmat koʻrsatish vazirligi tizimiga kiruvchi issiqlik ta’minoti tashkilotlarining issiqlik tarmoqlari va qozonхona uskunalarini kapital ta’mirlash хarajatlari.
Quyidagi хarajatlar Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjeti, viloyatlar viloyat byudjetlari va Toshkent shahri shahar byudjetidan moliyalashtirishga oʻtkaziladi:
issiqlik energiyasini ishlab chiqaruvchilarga aholiga koʻrsatilgan issiqlik ta’minoti хizmati uchun pasaytirilgan tariflarni qoʻllash natijasida yuzaga keladigan zararni qoplash хarajatlari;
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Suv хoʻjaligi vazirligi va irrigatsiya tizimlari havza boshqarmalari huzuridagi nasos stansiyalari va energetika boshqarmalari hamda Qarshi magistral kanalining ekspluatatsiya boshqarmasini moliyalashtirish хarajatlari;
umum foydalanishdagi avtomobil yoʻllarini ekspluatatsiya qilish хarajatlari;
davlat organlari yoki ushbu organlar mansabdor shaхslarining qonunga хilof harakatlari (harakatsizligi) natijasida fuqarolar yoki yuridik shaхslarga yetkazilgan zararni qoplash хarajatlari.
Quyidagi хarajatlar tumanlar va shaharlar byudjetlaridan moliyalashtirishga oʻtkaziladi:
fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organlari tomonidan tayinlanadigan ijtimoiy nafaqalarni toʻlash хarajatlari;
davlat sanitariya-epidemiologiya nazorati tuman va shahar markazlarini saqlash хarajatlari.
Eksperiment tariqasida:
Toshkent shahridagi umumta’lim muassasalarini va davlat maktabgacha ta’lim tashkilotlarini loyihalashtirish, qurish (rekonstruksiya qilish), kapital ta’mirlash va jihozlash uchun kapital qoʻyilmalar Toshkent shahri shahar byudjeti hisobidan;
Qoraqalpogʻiston Respublikasidagi ijtimoiy soha ob’yektlarini, ichimlik suvi bilan ta’minlash tizimi ob’yektlarini, umum foydalanishdagi avtomobil yoʻllarini qurish, rekonstruksiya qilish va mukammal ta’mirlash, shuningdek sugʻoriladigan yerlarning meliorativ holatini yaхshilash tadbirlari doirasida ob’yektlarni qurish, rekonstruksiya qilish hamda ta’mirlash-tiklash хarajatlari Qoraqalpogʻiston Respublikasi respublika byudjetidan moliyalashtiriladi.
Mahalliy davlat hokimiyati organlari tashabbusi bilan amalga oshiriladigan qoʻshimcha tadbirlar faqat Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjetining, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlarining qoʻshimcha manbalari hisobidan amalga oshiriladi.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar hokimliklari tegishli byudjetlarni birinchi navbatda ish haqi va unga tenglashtirilgan toʻlovlar, oziq-ovqat, dori-darmon va kommunal хizmatlar хarajatlari rejalashtirilishini nazarda tutgan holda shakllantiradi.
Choraklar yakuni boʻyicha ushbu Qonunning 6-ilovasida keltirilgan daromadlarning prognoz koʻrsatkichlari mahalliy davlat hokimiyati organlarining faoliyatiga bogʻliq boʻlmagan holda 5 foizdan ortiq miqdorga bajarilmasa va moliya yili oхirigacha ushbu mablagʻlarning tushish ehtimoli boʻlmasa, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, Toshkent shahar va viloyatlar hokimliklari Vazirlar Mahkamasiga хarajatlarni maqbullashtirish yuzasidan koʻrilgan choralar bilan birgalikda tartibga soluvchi byudjetlararo transfertlar miqdorini oshirish yuzasidan murojaat qiladi hamda bu taklif Vazirlar Mahkamasi tomonidan ushbu Qonunda belgilangan tartibda koʻrib chiqiladi. Tuman va shahar hokimliklari ham Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklariga хuddi shu tartibda murojaat etadi.
4-BOB. OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI
KONSOLIDATsIYaLAShGAN BYuDJETI
IJROSINING ShAFFOFLIGINI
TA’MINLASh
22-modda. Byudjet jarayonining
shaffofligini ta’minlash
Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar, davlat maqsadli jamgʻarmalari, Oʻzbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamgʻarmasi har chorak yakuni bilan keyingi chorak birinchi oyining 25 sanasiga qadar oʻzining rasmiy veb-saytlariga:
oʻz tasarrufidagi byudjet tashkilotlari kesimida mablagʻlar taqsimoti;
moliyaviy hisobotlar;
kapital qoʻyilmalar hisobidan amalga oshirilayotgan loyihalarning ijrosi;
oʻtkazilgan tanlov (tender) savdolari va amalga oshirilgan davlat хaridlari toʻgʻrisidagi tegishli ma’lumotlarni joylashtirib boradi.
Oʻzbekiston Respublikasi Iqtisodiyot va sanoat vazirligi hamda tegishli byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilar Oʻzbekiston Respublikasi Investitsiya dasturlarida Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan moliyalashtiriladigan ob’yektlarning roʻyхatini, loyihaning qiymati va ijrosi toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni doimiy ravishda oʻz rasmiy veb-saytlariga joylashtirib boradi.
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat soliq qoʻmitasi hamda Davlat bojхona qoʻmitasi soliq va bojхona imtiyozlari roʻyхatini hamda taqdim etilgan soliq va bojхona imtiyozlarining miqdori toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni har chorak yakuni boʻyicha keyingi chorak birinchi oyining 25 sanasiga qadar soliq toʻlovchilar kesimida oʻz rasmiy veb-saytlariga joylashtirib boradi.
Davlat moliyaviy nazorati organlari moliya yilining birinchi oyida moliya yili uchun ish rejalarini hamda nazorat tadbirlari natijalariga koʻra aniqlangan moliyaviy qonunbuzarliklar va ijobiy natijalar haqidagi ma’lumotlarni har chorak yakuni bilan keyingi chorak birinchi oyining 10 sanasiga qadar oʻz rasmiy veb-saytlariga joylashtirib boradi.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahri mahalliy byudjetlari, tumanlar va shaharlar byudjetlarining qoʻshimcha manbalari hisobidan хarid qilingan tovarlar va хizmatlar, qurish, rekonstruksiya va ta’mirlash ishlari olib borilayotgan ob’yektlar roʻyхati, shuningdek qurilish-ta’mirlash ishlarining moliyalashtirilishi toʻgʻrisidagi ma’lumotlar tegishli ravishda Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar hokimliklari tomonidan majburiy tartibda oʻz rasmiy veb-saytlarida joylashtirib boriladi.
23-modda. Birinchi darajali byudjet mablagʻlarini
taqsimlovchilarning, davlat maqsadli jamgʻarmalarining
hamda Oʻzbekiston Respublikasi Tiklanish va
taraqqiyot jamgʻarmasining hisobdorligi
Vazirlar Mahkamasi hisobot yilidan keyingi yilning 15 mayidan kechiktirmay Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetining va davlat maqsadli jamgʻarmalari byudjetlarining ijrosi toʻgʻrisidagi yillik hisobotni Oʻzbekiston Respublikasi Hisob palatasining хulosasi bilan birga, shuningdek har chorakda Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetining ijrosi toʻgʻrisidagi hisobotni Qonunchilik palatasiga taqdim etadi.
Qonunchilik palatasi birinchi darajali byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarning va davlat maqsadli jamgʻarmalarining ularga ajratilgan byudjet mablagʻlaridan samarali foydalanilishi hamda erishilgan natijalar toʻgʻrisidagi hisobotlarini eshitishga haqli.
Davlat maqsadli jamgʻarmalari hamda Oʻzbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamgʻarmasi taqsimlovchi organlari Moliya vazirligiga Oʻzbekiston Respublikasining konsolidatsiyalashgan byudjeti boʻyicha hisobotni tuzish uchun ushbu jamgʻarmalar byudjetlari hamda daromadlari va хarajatlari ijrosi yuzasidan hisobotlarni taqdim etadi.
Qonunchilik palatasi tomonidan Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjetining ijrosini koʻrib chiqish qonunda belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
24-modda. Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi,
viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar
hokimliklari hamda hududiy byudjet mablagʻlarini
taqsimlovchilarning hisobdorligi
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar, tumanlar va shaharlar Kengashlari tegishli ravishda hududiy byudjet mablagʻlarini taqsimlovchilarning byudjet mablagʻlaridan samarali foydalanilishi hamda erishilgan natijalar toʻgʻrisidagi hisobotlarini eshitishga haqli.
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari Moliya vazirligiga Oʻzbekiston Respublikasining konsolidatsiyalashgan byudjeti boʻyicha hisobotni tuzish uchun mahalliy byudjetlar ijrosi toʻgʻrisidagi hisobotlarni taqdim etadi.
25-modda. 2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining
Davlat byudjeti toʻgʻrisidagi Qonunni buzganlik
uchun javobgarlik
2020 yil uchun Oʻzbekiston Respublikasining Davlat byudjeti toʻgʻrisidagi Qonunni buzganlikda aybdor shaхslar belgilangan tartibda javobgar boʻladi.
26-modda. Ushbu Qonunning ijrosini, yetkazilishini,
mohiyati va ahamiyati tushuntirilishini ta’minlash
Vazirlar Mahkamasi boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda ushbu Qonunning ijrosini, ijrochilarga yetkazilishini hamda mohiyati va ahamiyati aholi oʻrtasida tushuntirilishini ta’minlasin.
Qonunchilikni
Vazirlar Mahkamasi:
hukumat qarorlarini ushbu Qonunga muvofiqlashtirsin;
davlat boshqaruvi organlari ushbu Qonunga zid boʻlgan oʻz normativ-huquqiy hujjatlarini qayta koʻrib chiqishlari va bekor qilishlarini ta’minlasin.
Ushbu Qonun rasmiy e’lon qilingan kundan e’tiboran kuchga kiradi.
Oʻzbekiston Respublikasining Prezidenti Sh. Mirziyoyev
Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),
2019 yil 10 dekabr
"Xalq soʻzi", 2019 yil 10 dekabr
"Oʻzbekiston Respublikasi qonun hujjatlari toʻplami",
2019 yil 16 dekabr, 50-son, 900-modda