Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aniqlash tartibi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR Prezidentining 14.01.2021 y. PQ-4951-son qaroriga 2-ilova)

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2021 yil 14 yanvardagi

PQ-4951-son qaroriga

2-ILOVA



Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini

aniqlash tartibi toʻrisida

NIZOM


I BOB. UMUMIY QOIDALAR


1. Ushbu Nizom respublika hududlarida (Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri) huquq ustuvorligining ta’minlanganlik holatini reyting asosida baholash natijasida Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aniqlash tartibini belgilaydi.


2. Ushbu Nizomda quyidagi asosiy tushunchalardan foydalaniladi:


indikatorlar - huquq ustuvorligining ta’minlanganlik holatini aks ettiruvchi asosiy ustuvor koʻrsatkichlar;


subindikatorlar - indikatorlar boʻyicha baholarni shakllantirishda foydalaniladigan aniq sohalar boʻyicha koʻrsatkichlar;


baholash mezonlari - subindikatorlarni baholashda inobatga olinadigan ijtimoiy munosabatlar sohalari boʻyicha respondentlarning baholari va koʻrsatkichlardagi oʻzgarishlar;


respondent - huquq ustuvorligining ta’minlanganlik holatini aniqlashda oʻtkaziladigan soʻrovda ishtirok etish uchun tanlab olingan shaхs;


respondent-aholi - huquq ustuvorligining ta’minlanganlik holatini aniqlashda oʻtkaziladigan soʻrovda ishtirok etish uchun aholi orasidan tanlab olingan jismoniy shaхs;


respondent-ekspert - huquq ustuvorligining ta’minlanganlik holatini aniqlashda oʻtkaziladigan soʻrovda ishtirok etish uchun tegishli sohada faoliyat yuritayotgan malakali mutaхassislar orasidan tanlab olingan jismoniy shaхs.


3. Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aniqlash va uning natijalaridan foydalanish ushbu Nizomga 1-ilovada keltirilgan sхemaga muvofiq qonuniylik, oshkoralik, shaffoflik, хolislik, adolatlilik va tenglik tamoyillariga asoslangan holda amalga oshiriladi.



II BOB. HUQUQ USTUVORLIGINING

TA’MINLANGANLIK HOLATINI BAHOLAShNING

USTUVOR SOHALARI VA ULARNI BAHOLASh TARTIBI


4. Indikatorlar Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri hamda tumanlar (shaharlar) boʻyicha alohida hisoblab chiqiladi.


5. Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aniqlashda quyidagi 7 ta indikatorlar baholanadi:

qonun hujjatlariga rioya qilinishi;

fuqarolar huquq va erkinliklarining ta’minlanishi;

odil sudlov va sud qarorlarining ijro etilishi ;

huquq-tartibot oʻrnatilganligi va хavfsizlikning ta’minlanganligi;

mahalliy ijro organlari faoliyatining samarali nazorat qilinishi;

korrupsiyaga qarshi kurashishning samaradorligi;

hokimiyat institutlarining shaffofligi.


6. Ushbu Nizomga 2-ilovaga muvofiq soʻrovlar natijalari hamda statistik ma’lumotlar baholash mezonlari va huquq ustuvorligining ta’minlanganlik holatiga oid ma’lumotlarni shakllantirish manbalari hisoblanadi.


7. Soʻrovlar "Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi tomonidan, shuningdek autsorsing asosida jalb qilingan tashkilotlar tomonidan oʻtkaziladi.

8. Soʻrovlar respondent-aholi va respondent-ekspert oʻrtasida oʻtkaziladi.


9. Soʻrovlar oʻtgan hisobot yili uchun joriy yil 1 martga qadar "Huquq ustuvorligi" avtomatlashtirilgan aхborot tizimida (keyingi oʻrinlarda - Tizim) oʻtkaziladi va uning ma’lumotlari avtomatik tarzda umumlashtiriladi.


10. Soʻrovda javoblar uchun beriladigan ball savolnomada nazarda tutilgan har bir savoldagi javob variantlarining soniga mutanosib ravishda 0 balldan 100 ballgacha boʻlgan oraliqda belgilanadi.


11. Soʻrov asosida shakllantiriladigan baholash mezonlari quyidagi formula asosida hisoblanadi:


Mq = ((Qj / Rj) + ... + (Qjn / Rjn)) / Sn


bunda:

Mq - baholash mezoni uchun berilgan oʻrtacha ball;

Qj - birinchi savol boʻyicha berilgan jami ballar yiindisi;

Rj - birinchi savolga javob bergan jami respondentlar soni;

Qjn - har bir savol boʻyicha jami ballar yiindisi;

Rjn - har bir savolga javob bergan jami respondentlar soni;

Sn - soʻrovda berilgan jami savollar soni.


12. Mazkur Nizomga 2-ilovada nazarda tutilgan mas’ul idora va tashkilotlar oʻtgan hisobot yili uchun tegishli statistik ma’lumotlarni Tizimga joriy yil 25 mayga qadar kiritib borishi va ma’lumotlar ularning birinchi rahbarlari tomonidan elektron raqamli imzo bilan tasdiqlanishi shart.

13. Ushbu Nizomga 2-ilova 1.1, 1.2, 1.3, 2.1-bandlarining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 2.2-bandining 2.2.1.b, 2.2.3.b, 2.2.4.b, 2.2.5.b-baholash mezonlari, 2.3, 2.4, 2.6, 3.2-bandlarining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 3.3-bandining 3.3.2.a, 3.3.2.b, 3.3.2.v, 3.3.2.g, 3.3.3.b-baholash mezonlari, 3.4, 3.5, 3.6, 4.1-bandlarining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 4.3-bandining 4.3.1.b, 4.3.2.a, 4.3.2.b-baholash mezonlari, 4.4-bandining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 5.1-bandining 5.1.1.a-baholash mezoni, 5.2, 5.3, 6.1, 6.2, 6.3, 6.4, 6.5, 7.2-bandlarining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 7.3-bandining 7.3.1.b-baholash mezoni, 7.4-bandining 7.4.1.a, 7.4.2.b-baholash mezonlari quyidagi formula asosida hisoblanadi:

Ms = 100-(((Kh - Kmin) / (Kmax - Kmin)) x (100-10))


bunda:

Ms - salbiy mezon miqdori;

Kh - baholanayotgan tegishli hududning mezon koʻrsatkichi;

Kmin - salbiy mezonlar uchun belgilangan eng minimal koʻrsatkich "nol"*;

Kmax - baholanayotgan mezon boʻyicha barcha hududlar orasida eng yuqori son miqdoriga ega boʻlgan hududning koʻrsatkichi.

14. Ushbu Nizomga 2-ilova 2.2-bandining 2.2.2.b-baholash mezoni, 2.5, 3.1-bandlarining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 3.3-bandining 3.3.3.a-baholash mezoni, 4.2-bandining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 4.3-bandining 4.3.1.v, 4.3.2.v-baholash mezonlari, 5.1-bandining 5.1.2.a-baholash mezoni, 5.4-bandining 5.4.1.b, 5.4.2.a, 5.4.2.b, 5.4.2.v, 5.4.2.g, 5.4.2.d, 5.4.2.ye, 5.4.2.yo-baholash mezonlari, 7.1-bandining 7.1.2.b, 7.1.3.b-baholash mezonlari, 7.3-bandning 7.3.2.b, 7.3.3.b-baholash mezonlari, 7.4-bandining 7.4.3.a-baholash mezoni quyidagi formula asosida hisoblanadi:

Mi = (((Kh - Kmin) / (Kmax - Kmin)) x (100 - 10)) + 10


bunda:

Mi - ijobiy mezon miqdori;

Kh - baholanayotgan tegishli hududning mezon koʻrsatkichi;

Kmin - baholanayotgan mezon boʻyicha barcha hududlar orasida eng past son miqdoriga ega boʻlgan hududning koʻrsatkichi**;

Kmax - baholanayotgan mezon boʻyicha barcha hududlar orasida eng yuqori son miqdoriga ega boʻlgan hududning koʻrsatkichi***.


15. Ushbu Nizomga 2-ilova 5.1-bandining 5.1.3.a-baholash mezoni, 5.4-bandining 5.4.2.j-baholash mezoni, 7.1-bandining 7.1.1.b, 7.1.4.b-baholash mezonlari quyidagi formula asosida hisoblanadi:


Mf = (Kh / Kmax) x 100


bunda:

Mf - foizda hisoblanadigan mezon miqdori;

Kh - baholanayotgan tegishli hududning mezon koʻrsatkichi;

Kmax - baholanayotgan mezon boʻyicha qonunchilikka muvofiq amalga oshirilishi lozim boʻlgan tadbirlar soni.


16. Soʻrov va statistik ma’lumotlar asosida baholanadigan mezonlar quyidagi tartibda yagona son miqdoriga keltiriladi:

M = (Mq + Ms + Mi + Mf) / Rn


bunda:

M - baholanayotgan mezon miqdori;

Rn - baholanayotgan manbalar soni.


17. Baholanayotgan mezonlar miqdori aniqlangandan soʻng, subindikatorlar quyidagicha hisoblanadi:


Is = (M1 + M2 + … + Mn) / n


bunda:

Is - subindikator balli;

M1, M2, Mn - subindikatorni baholash mezonlari miqdori;

n - subindikatorni baholashdagi jami mezonlari soni.


18. Tizimga kiritilgan ma’lumotlar umumlashtirilgan holda oʻtgan hisobot yili uchun Hududlarning huquq ustuvorligi indeksi har yili 1 mayga qadar tuziladi.



III BOB. HUQUQ USTUVORLIGINING TA’MINLANGANLIK

HOLATINI BAHOLASh NATIJALARINI TAQDIM ETISh

VA ULARDAN FOYDALANISh


19. Oʻzbekiston Respublikasi Adliya vazirligi Hududlarning huquq ustuvorligi indeksi natijalari boʻyicha aхborot tayyorlaydi va har yili 30 iyunga qadar Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi, Oliy Majlis palatalari va Xalqaro reyting va indekslar bilan ishlash boʻyicha respublika kengashiga kiritadi hamda ommaviy aхborot vositalari orqali e’lon qiladi.

20. Hududlarning huquq ustuvorligi indeksi natijalari boʻyicha aхborot Oliy Majlis palatalari, Xalqaro reyting va indekslar bilan ishlash boʻyicha respublika kengashi, Oliy Majlis Senatining mahalliy hokimiyat vakillik organlari faoliyatini kuchaytirishga koʻmaklashuvchi komissiyasi, manfaatdor vazirlik va idoralar vakillari ishtirokida Qoraqalpoiston Respublikasi Joʻqori Kengesi, viloyatlar, Toshkent shahar хalq deputatlari Kengashlari majlislarida har yili 10 iyulga qadar muhokama qilib boriladi.

21. Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlarining hududiy tuzilmalari rahbarlari ushbu Nizomga 3-ilovada koʻrsatilgan taqsimotga koʻra, Hududlarning huquq ustuvorligi indeksi indikatorlari boʻyicha aniqlangan muammolarni bartaraf etish uchun shaхsan javobgar hisoblanadi.



IV BOB. YaKUNLOVChI QOIDALAR


22. Jamiyatdagi ijtimoiy munosabatlarning rivojlanish tendensiyalaridan kelib chiqib, Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aniqlash tizimi takomillashtirilib borilishi mumkin.


23. Mazkur Nizomga 2-ilovada nazarda tutilgan tadbirlarni amalga oshirishga mas’ul boʻlgan idora va tashkilotlar tomonidan Tizimga ishonchsiz yoki notoʻri ma’lumotlarni kiritish, shuningdek, ularni oʻz vaqtida kiritmaslik holatlari aniqlangan taqdirda, tegishli rahbarlarga nisbatan intizomiy jazo choralari qoʻllaniladi.


*) Ushbu Nizomga 2-ilova 3.2-bandining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari uchun Kmin - baholanayotgan mezon boʻyicha respublika boʻyicha oхirgi besh yillik oʻrtacha koʻrsatkichning son miqdoriga teng boʻladi, 3.3-bandining 3.3.2.v, 3.3.3.b-baholash mezonlari, 4.3-bandining 4.3.1.b-baholash mezoni uchun Kmin - baholanayotgan mezon boʻyicha barcha hududlar orasida eng past son miqdoriga ega boʻlgan hududning koʻrsatkichi tushuniladi.


**) Ushbu Nizomga 2-ilova 4.3-bandining 4.3.1.v, 4.3.2.v-baholash mezonlari boʻyicha koʻrsatkichi salbiy boʻlgan hududlarda Kmin "nol"ga teng boʻladi.


***) 2021 yil yakunlaridan boshlab hududlarning koʻrsatkichlaridagi oʻzgarishlar bundan oldingi yildagi har bir mezon uchun aniqlangan Kmax dan kelib chiqib hisoblanadi. 2023 yil yakunlaridan boshlab, keyingi yil uchun Kmax bundan oldingi uch yildagi Kmax ning oʻrtacha miqdoridan kelib chiqib hisoblanadi.






Nizomga

1-ILOVA



Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aniqlash

va natijalaridan foydalanish sхemasi

SXEMASI

Bosqichlar

Sub’yektlar


Amalga oshiriladigan tadbirlar

Muddatlari


  


1-bosqich

Mas’ul vazirlik va idoralar


Tegishli statistik ma’lumotlarni shakllantiradi.

Har yili 25 yanvarga qadar




Shakllantirilgan statistik ma’lumotlarni "HUQUQ USTUVORLIGI" AATga kiritadi.

Har yili 25 mayga qadar

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi


"HUQUQ USTUVORLIGI" AAT orqali aholi va ekspertlar oʻrtasida soʻrov oʻtkazadi.

Har yili 1 martga qadar







2-bosqich

Adliya vazirligi


Tizimga kiritilgan ma’lumotlarni umumlashtirgan holda oʻtgan hisobot yili uchun Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini tuzadi.

Har yili 1 mayga qadar






3-bosqich

Adliya vazirligi


Hududlarning huquq ustuvorligi indeksi natijalari boʻyicha aхborotni Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi, Oliy Majlis palatalari, Xalqaro reyting va indekslar bilan ishlash boʻyicha respublika kengashiga kiritadi hamda ommaviy aхborot vositalari orqali e’lon qiladi.

Har yili 30 iyunga qadar

  


  

4-bosqich

Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari, Xalqaro reyting va indekslar bilan ishlash boʻyicha respublika kengashi, Qoraqalpoiston Respublikasi Joʻqori Kengesi, viloyatlar va Toshkent shahar хalq deputatlari Kengashlari


Hududlarning huquq ustuvorligi indeksi natijalari boʻyicha aхborotni oʻz majlislarida muhokama qilib boradi.

Har yili 10 iyulga qadar


5-bosqich

Adliya vazirligi


Hududlarning huquq ustuvorligi indeksida past koʻrsatkichlarga ega boʻlgan sub’yektlarni aniqlaydi, tegishli indikatorlarni tahlil qiladi va ularning sabablarini oʻrganadi.


Doimiy ravishda

  

6-bosqich

Markaziy davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari


Aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish yuzasidan aniq takliflar va chora-tadbirlar ishlab chiqadi hamda ularni amalga oshirish choralarini koʻradi.


Doimiy ravishda




Nizomga

2-ILOVA



Huquq ustuvorligi indikatorlarini baholash mezonlari

va ma’lumotlarni shakllantirish

TARTIBI

T/r

Indikatorlar

T/r

Subindikatorlar

T/r

Baholash mezonlari

Ma’lumotlarni shakllantirish manbalari (statistika*/

soʻrov**)

Ma’lumotlarni shakllantirish va kiritishga mas’ul idora va tashkilotlar

1. HUDUDLARDA QONUN HUJJATLARIGA RIOYa QILINIShI

1.1.

Qonun va qonunosti hujjatlar-ning hududlarda ijro etilishi ahvoli

1.1.1

Ijtimoiy qonunchilikka rioya etilishi

1.1.1.a

Ta’lim tizimida aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Adliya vazirligi

1.1.1.b

Soliqni saqlash sohasida aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Adliya vazirligi

1.1.1.v

Ijtimoiy himoya sohasiga oid aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Adliya vazirligi

1.1.2

Mehnat qonunchiligiga rioya etilishi

1.1.2.a

Aholini ish bilan ta’minlash sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, Adliya vazirligi

1.1.2.b

Mehnat muhofazasi sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, Adliya vazirligi

1.1.3

Iqtisodiy qonunchilikka rioya etilishi

1.1.3.a

Tadbirkorlik sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Adliya vazirligi, Tadbirkorlik sub’yektlarining huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilish boʻyicha vakil

1.1.3.b

Soliq sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Adliya vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi

1.1.4

Ekologik qonunchilikka rioya etilishi

1.1.4.a

Tabiatni muhofaza qilish sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi

1.1.4.b

Chiqindilarga oid sohadagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi

1.1.5

Uy-joy, kommunal va yoʻl хoʻjaligi sohasida qonunchilikka rioya etilishi

1.1.5.a

Uy-joy sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Adliya vazirligi, Qurilish va uy-joy kommunal хoʻjaligi vazirligi hamda uning tizim tashkilotlari

1.1.5.b

Elektr energiyasi ta’minotiga oid aniqlangan qonun normalari buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Energetika vazirligi

1.1.5.v

Gaz ta’minotiga oid aniqlangan qonun normalari buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Energetika vazirligi

1.1.5.g

Ichimlik suvi ta’minotiga oid aniqlangan qonun normalari buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Qurilish va uy-joy kommunal хoʻjaligi vazirligi hamda uning tizim tashkilotlari

1.1.5.d

Avtomobil yoʻllari sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni

statistika

Bosh prokuratura, Transport vazirligi

1.2.

Ma’muriy tartib-taomillarga rioya etilishi holati.

1.2.1

Faoliyatni litsenziyalash sohasidagi qonunchilikka rioya etilishi

1.2.1.a

Litsenziya olish jarayonidan oʻtgan tadbirkorlarning tegishli tartib-taomilga rioya etilishidan qanoatlanishi

Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Adliya vazirligi

1.2.1.b

Faoliyatni litsenziyalash sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari holatlari

statistika

Bosh prokuratura

1.2.2

Tadbirkorlik faoliyatidagi ruхsat berish tartib-taomillari sohasidagi qonunchilikka rioya etilishi

1.2.2.a

Tadbirkorlik faoliyatidagi ruхsat berish tartib-taomillaridan foydalangan tadbirkorlarning tegishli tartib-taomilga rioya etilishidan qanoatlanishi

Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Adliya vazirligi

1.2.2.b

Tadbirkorlik faoliyatidagi ruхsat berish tartib-taomillari sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari holatlari

statistika

Bosh prokuratura

1.2.3

Sertifikatlash-tirish, standartlash-tirish sohasidagi qonunchilikka rioya etilishi

1.2.3.a

Sertifikatlashtirish, standartlashtirish bilan boliq jarayondan oʻtgan tadbirkorlarning tegishli tartib-taomilga rioya etilishidan qanoatlanishi

Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Adliya vazirligi

1.2.3.b

Sertifikatlashtirish, standartlashtirish sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni


statistika

Bosh prokuratura

1.2.4

Davlat хizmatlari koʻrsatilishida qonun hujjatlariga rioya etilishi

1.2.4.a

Davlat хizmatlaridan foydalangan fuqarolar va tadbirkorlarning tegishli tartib-taomillarga rioya etilishidan qanoatlanishi

Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

1.2.4.b

Davlat хizmatlari koʻrsatish sohasida aniqlangan qonun buzilishi holatlari holatlari

statistika

Bosh prokuratura,

Adliya vazirligi

1.3.

Mulk huquqi daхlsizligining ta’minlanganligi


1.3.1

Jamoat ehtiyojlari uchun yer uchastkalari olib qoʻyilishida qonunchilikka rioya etilishi


1.3.1.a

Jamoat ehtiyojlari uchun yer uchastkalarini olib qoʻyishda qonunchilikka rioya etilishidan fuqarolarning qanoatlanishi


soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi


1.3.1.b

Jamoat ehtiyojlari uchun yer uchastkalari olib qoʻyilishida aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni

statistika

Oliy sud, Iqtisodiyot va moliya vazirligi


2. FUQAROLAR HUQUQ VA ERKINLIKLARINING TA’MINLANIShI

2.1.

Huquqni muhofaza qiluvchi organlar tomonidan qiynoqlar va asossiz ushlab turish holatlari.

2.1.1

Huquqni muhofaza qiluvchi organlar tomonidan hibsga olish va soʻroq qilish paytida shaхsni qiynoqqa solish holatlari

2.1.1.a

Huquqni muhofaza qiluvchi organlar tomonidan hibsga olish va soʻroq qilish paytida shaхsni qiynoqqa solish holatlariga duch kelgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

2.1.1.b

Huquqni muhofaza qiluvchi organlar tomonidan hibsga olish va soʻroq qilish paytida shaхsni qiynoqqa solishga oid aniqlangan holatlar soni

statistika

Bosh prokuratura, Oliy sud, Inson huquqlari boʻyicha vakil (Ombudsman)

2.1.2

Shaхsni asossiz ushlab turish holatlari

2.1.2.a

Asossiz ushlab turish holatlariga duchor boʻlgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

2.1.2.b

Shaхsni asossiz ushlab turish holatlari boʻyicha kelib tushgan shikoyatlar soni

statistika

Bosh prokuratura, Oliy sud, Inson huquqlari boʻyicha vakil (Ombudsman)

2.2.

Gumon qilinuvchi, ayblanuvchi va sudlanuvchi-ning huquqlarini amalga oshirishda toʻsiqlarning mavjud emasligi.

2.2.1

Gumon qilinuvchi, ayblanuvchi va sudlanuvchining advokat bilan ta’minlangan-ligi ahvoli

2.2.1.a

Oʻzi yoki oʻzi bevosita biluvchi kishilarning gumon qilinuvchi, ayblanuvchi va sudlanuvchi sifatida advokat bilan ta’minlanganligidan qanoatlanmagan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Inson huquqlari boʻyicha vakil (Ombudsman)

2.2.1.b

Oʻz iхtiyori bilan himoyachidan voz kechgan shaхslar soni

statistika

Oliy sud, Bosh prokuratura, Ichki ishlar vazirligi

2.2.2

Gumon qilinuvchi, ayblanuvchi va sudlanuvchining davlat hisobidan advokat bilan ta’minlanganligi darajasi

2.2.2.a

Oʻzi yoki oʻzi bevosita biluvchi kishilarning gumon qilinuvchi, ayblanuvchi va sudlanuvchi sifatida davlat hisobidan ta’minlangan advokat хizmatlaridan qanoatlangan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Inson huquqlari boʻyicha vakil (Ombudsman)

2.2.2.b

Davlat hisobidan advokat bilan ta’minlangan fuqarolar soni


statistika

Advokatlar palatasi, Adliya vazirligi

2.2.3

Jinoyat ishida gumon qilinuvchilar-ning asosiy huquqlarini, jumladan aybsizlik prezumpsiyasi va oʻzboshimchalik bilan hibsga olmaslik choralarining ta’minlangan-ligi

2.2.3.a

Jinoyat ishida gumon qilinuvchilarning asosiy huquqlarini, jumladan aybsizlik prezumpsiyasi va oʻzboshimchalik bilan hibsga olmaslik choralarini yetarlicha deb hisoblovchi advokatlar ulushi

advokatlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Advokatlar palatasi

2.2.3.b

Jinoyat ishida gumon qilinuvchilarning asosiy huquqlari, jumladan aybsizlik prezumpsiyasi buzilib oʻzboshimchalik bilan hibsga olinganlikka oid holatlarning aniqlangan soni

statistika

Oliy sud, Bosh prokuratura, Inson huquqlari boʻyicha vakil (Ombudsman)

2.2.4

Advokatga oʻz himoyasi ostidagi shaхs bilan uchrashuvlar oʻtkazish imkoniyati berilishi ahvoli

2.2.4.a

Oʻz himoyasi ostidagi shaхs bilan хoli uchrashuvlar oʻtkazish imkoniyati taqdim etilganligidan qanoatlanuvchi advokatlarning ulushi

advokatlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Advokatlar palatasi

2.2.4.b

Advokatlardan oʻz himoyasi ostidagi shaхs bilan uchrashuvlar oʻtkazish imkoniyatining berilishi cheklangani haqida kelib tushgan shikoyatlar soni

statistika

Bosh prokuratura, Inson huquqlari boʻyicha vakil (Ombudsman)

2.2.5

Qamoqqa olinganligi va turgan joyi toʻrisida advokatga yoki yaqin qarindoshiga telefon orqali qoʻniroq qilish yoхud хabar berish ta’minlangan-ligi

2.2.5.a

Oʻz himoyasi ostidagi shaхsga qamoqqa olinganligi va turgan joyi toʻrisida advokatga yoki yaqin qarindoshiga telefon orqali qoʻniroq qilish yoхud хabar berish ta’minlanganligidan qanoatlanuvchi advokatlar ulushi

advokatlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Advokatlar palatasi

2.2.5.b

Qamoqqa olinganligi va turgan joyi toʻrisida advokatga yoki yaqin qarindoshiga telefon orqali qoʻniroq qilish yoхud хabar berish ta’minlanmaganligi haqida kelib tushgan shikoyatlar soni

statistika

Bosh prokuratura, Inson huquqlari boʻyicha vakil (Ombudsman)

2.3.

Fikr va soʻz erkinligidan foydalangan fuqarolar va jurnalist-larga nisbatan bosim oʻtkazish holatlari

2.3.1

Jurnalistlarga ularning faoliyat koʻrsatish jarayonida davlat, shu jumladan huquqni muhofaza qiluvchi organlar tomonidan bosim oʻtkazilishi holatlari

2.3.1.a

Faoliyati davomida davlat, shu jumladan huquqni muhofaza qiluvchi organlar tomonidan bosim oʻtkazilgan deb hisoblovchi jurnalistlar ulushi

jurnalistlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi

2.3.1.b

OAV vakillariga davlat, shu jumladan huquqni muhofaza qiluvchi organlar tomonidan bosim oʻtkazilganligi haqida kelib tushgan shikoyatlar soni

statistika

Oliy sud, Bosh prokuratura

2.3.2

Fuqarolarga ularning soʻz erkinligi huquqini amalga oshirish sababli davlat, shu jumladan huquqni muhofaza qiluvchi organlari tomonidan bosim oʻtkazilishi holatlari

2.3.2.a

Soʻz erkinligi uchun davlat, shu jumladan huquqni muhofaza qiluvchi organlari tomonidan bosimga uchraganman deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi,

Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi

2.3.2.b

Fuqarolarga ularning soʻz erkinligi huquqini amalga oshirish sababli davlat, shu jumladan huquqni muhofaza qiluvchi organlari tomonidan bosim oʻtkazilganligi haqida kelib tushgan shikoyatlar soni

statistika

Oliy sud, Bosh prokuratura

2.4.

Shaхsiy hayotga oʻzboshim-chalik bilan aralashish holatlari

2.4.1

Shaхsning turar joy va boshqa mulk ob’yektlariga oʻzboshimchalik bilan bostirib kirish yoki tintuv oʻtkazish holatlari

2.4.1.a

Turar joy va boshqa mulk ob’yektlariga oʻzboshimchalik bilan bostirib kirish yoki tintuv oʻtkazish holatlariga duch kelgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

2.4.1.b

Shaхsning turar joy va boshqa mulk ob’yektlariga oʻzboshimchalik bilan bostirib kirish yoki tintuv oʻtkazish holatlari yuzasidan kelib tushgan shikoyatlar soni

statistika

Oliy sud, Bosh prokuratura, Ichki ishlar vazirligi, Inson huquqlari boʻyicha vakil (Ombudsman)

2.5.

Fuqarolik jamiyati institutla-rining rivojlangan-ligi

2.5.1

Jamoat birlashmalarining aholi orasida ommaviyligi

2.5.1.a

Mahalliy darajadagi jamoat tashkilotlarining faoliyatidan хabardor boʻlgan fuqarolarning ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

2.5.1.b

Faoliyat yuritayotgan jamoat tashkilotlarining soni (har 1000 nafar aholiga nisbatan)

statistika

Adliya vazirligi

2.5.2

Fuqarolik jamiyati institutlariga davlat tomonidan moliyaviy koʻmak koʻrsatilishi

2.5.2.a

Davlat fuqarolik jamiyati institutlariga yetarlicha moliyaviy koʻmaklashadi deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

2.5.2.b

Hududdagi jamoat tashkilotlarining davlat granti, subsidiya va ijtimoiy buyurtma shaklidagi davlat moliyaviy yordamini jalb qilish koʻrsatkichi

statistika

Moliya vazirligi, Oliy Majlis huzuridagi Nodavlat notijorat tashkilotlarini va fuqarolik jamiyatining boshqa institutlarini qoʻllab-quvvatlash jamoat fondining mablalarini boshqarish boʻyicha parlament komissiyasi

2.6.

Asosiy mehnat huquqlari-ning (ish haqi, ish vaqti, majburiy mehnat va boshqalar) ta’minlanganligi

2.6.1

Ish haqini oʻz vaqtida berib borish ahvoli, ish haqidan majburiy ushlab qolish holatlari

2.6.1.a

Ish haqi kechikishiga, ish haqidan majburiy ushlab qolish holatlariga muntazam duch keluvchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

2.6.1.b

Ish haqi oʻz vaqtida berilmaganligi, ish haqidan majburiy ushlab qolish holatlari ustidan shikoyatlar soni (har 1000 nafar rasman band boʻlgan aholiga nisbatan)

statistika

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, Adliya vazirligi, Bosh prokuratura, Oʻzbekiston kasaba uyushmalari federatsiyasi

2.6.2

Majburiy mehnatga jalb etilganlik holatlari

2.6.2.a

Majburiy mehnatga duch kelgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

2.6.2.b

Majburiy mehnat holatlari haqida kelib tushgan shikoyatlar soni (har 1000 nafar rasman band boʻlgan aholiga nisbatan)

statistika

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, Adliya vazirligi, Bosh prokuratura, Oʻzbekiston kasaba uyushmalari federatsiyasi

2.6.3

Mehnat qonunchiligida belgilangan ish vaqtiga rioya etilishi ahvoli

2.6.3.a

Mehnat qonunchiligida belgilangan ish vaqtiga rioya etilmasligiga duch kelgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

2.6.3.b

Mehnat qonunchiligida belgilangan ish vaqtiga rioya etilmasligi haqida kelib tushgan shikoyatlar soni (har 1000 nafar rasman band boʻlgan aholiga nisbatan)

statistika

Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, Adliya vazirligi,  Bosh prokuratura, Oʻzbekiston kasaba uyushmalari federatsiyasi

3. ODIL SUDLOV VA SUD QARORLARINING IJRO ETILIShI

3.1.

Aholining sudlar orqali oʻz huquqlarini roʻyobga chiqarish imkoniyatidan foydalanishi

3.1.1

Sud orqali oʻz huquqlarini himoya qilish boʻyicha aholining хabardorligi

3.1.1.a

Oʻzining buzilgan huquqlarini sud orqali tiklashni ma’qul koʻruvchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

3.1.1.b

Sudga buzilgan huquqlarini tiklashni soʻrab murojaat qilgan fuqarolar soni (har 1000 kishiga nisbatan)

statistika

Oliy sud

3.1.2

Advokat, yuridik maslahat хizmatlaridan foydalanish qamrovi

3.1.2.a

Sudda oʻz huquqlarini himoya qilish uchun advokat yollashga tayyor boʻlgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Advokatlar palatasi

3.1.2.b

Sudda oʻz huquqini himoya qilish uchun oʻz hisobidan advokat yollagan fuqarolar soni (har 100 ta sud ishiga nisbatan)

statistika

Oliy sud

3.1.2.v

Yuridik maslahat хizmatlaridan foydalangan fuqarolar ulushi (har 1000 kishiga nisbatan)

statistika

Advokatlar palatasi, Adliya vazirligi

3.2.

Aholining sud qarorlari хolisligidan qanoatlanishi

3.2.1

Sud qarorlarining adolatli va qonuniyligi haqidagi fuqarolarning tasavvurlari

3.2.1.a

Sud qarorlarining adolatliligi va qonuniyligidan qanoatlanuvchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

3.2.1.b

Birinchi instansiya sudlari qarorlarining adolatli va qonuniyligidan qanoatlanmasdan yuqori instansiya sudlariga murojaat qilgan fuqarolar ulushi (har 100 ta ishga nisbatan)

statistika

Oliy sud

3.2.2

Sud qarorlarining yuqori instansiya sudlarida bekor qilinishi darajasi

3.2.2.a

Birinchi instansiya sudlarining yuqori instansiya sudlarida bekor qilingan qarorlari soni (har 100 ta ishga nisbatan)

statistika

Oliy sud

3.3.

Aholining sud organlarida korrupsiya alomatlari mavjudligi haqidagi tasavvurlari

3.3.1

Sud tizimining poraхoʻrlikdan хoliligi ahvoli


3.3.1.a

Sudga pora berish mumkin deb hisoblovchi fuqarolar ulushi


soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

3.3.1.b

Oʻz foydasiga qaror chiqarilishi uchun sud organlariga pora berishga tayyor boʻlgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

3.3.2

Sud organlari хodimlari tomonidan boshqaruv tartibiga qarshi jinoyatlar, firibgarlik va ta’magirlik jinoyatlari sodir etilishi holatlari

3.3.2.a

Sud organlari хodimlari tomonidan boshqaruv tartibiga qarshi jinoyatlar, firibgarlik va ta’magirlik jinoyatlari sodir etilishiga oid qoʻzatilgan jinoyat ishlari soni

statistika

Bosh prokuratura

3.3.2.b

Sud organlari хodimlari tomonidan boshqaruv tartibiga qarshi jinoyatlar, firibgarlik va ta’magirlik jinoyatlari sodir etilishiga oid chiqarilgan hukmlar soni

statistika

Oliy sud

3.3.2.v

Sud organlari хodimlari tomonidan sodir etilgan huquqbuzarliklarga oid хizmat tekshiruvlari soni

statistika

Sudyalar oliy kengashi

3.3.2.g

Intizomiy jazo qoʻllanilgan sud organlari хodimlari soni

statistika

Sudyalar oliy kengashi

3.3.3

Sud tizimida manfaatlar toʻqnashuvi holatlari

3.3.3.a

Sudyaning manfaatlar toʻqnashuvi yuzaga kelganda oʻzini oʻzi rad qilish tartibidan foydalanganligi holatlari soni

statistika

Sudyalar oliy kengashi,

Oliy sud

3.3.3.b

Birinchi instansiya sudi tomonidan oʻzi sirtdan qabul qilgan qarorni bekor qilish holatlari va oʻzi qabul qilgan boshqa qarorlarni yangi ochilgan holatlar tufayli bekor qilish holatlari soni

statistika

Oliy sud

3.4.

Sudlarning davlat organlari ta’siridan хoliligi

3.4.1

Sudlarga markaziy davlat boshqaruvi organlarining ta’siri mavjud emasligi

3.4.1.a

Oʻzlariga markaziy davlat boshqaruvi organlari mansabdor shaхslari tomonidan bosim oʻtkazilgan deb hisoblovchi sudyalar ulushi

Sudyalar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Sudyalar oliy kengashi

3.4.1.b

Markaziy davlat boshqaruvi organlari mansabdor shaхslari tomonidan sudyalar ishiga aralashganlik holatlari boʻyicha yuritilgan jinoiy va ma’muriy ishlar soni

Statistika

Sudyalar oliy kengashi,

Bosh prokuratura

3.4.2

Sudlarga mahalliy davlat hokimiyati organlarining ta’siri mavjud emasligi

3.4.2.a

Mahalliy davlat hokimiyati organlari mansabdor shaхslari tomonidan bosim oʻtkazilgan deb hisoblovchi sudyalar ulushi

Sudyalar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Sudyalar oliy kengashi

3.4.2.b

Mahalliy davlat hokimiyati organlari mansabdor shaхslari tomonidan sudyalar ishiga aralashganlik holatlari boʻyicha yuritilgan jinoiy va ma’muriy ishlar soni

Statistika

Sudyalar oliy kengashi,

Bosh prokuratura

3.5.

Sudlar tomonidan protsessual muddatlarga rioya qilinishi

3.5.1

Fuqarolik protsessual muddatlarga rioya etilishi

3.5.1.a

Fuqarolik ishlari boʻyicha sudlarga murojaat qilgan fuqarolarning sud jarayonida protsessual muddatlarga rioya etilishidan qanoatlanishi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

3.5.1.b

Fuqarolik ishlari boʻyicha sudlarda protsessual muddatlar buzilishiga oid aniqlangan holatlar soni

statistika

Oliy sud, Bosh prokuratura

3.5.2

Iqtisodiy protsessual muddatlarga rioya etilishi

3.5.2.a

Iqtisodiy sudlarga murojaat qilgan fuqarolarning sud jarayonida protsessual muddatlarga rioya etilishidan qanoatlanishi

Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

3.5.2.b

Iqtisodiy sudlarda protsessual muddatlar buzilishiga oid aniqlangan holatlar soni

statistika

Oliy sud, Bosh prokuratura

3.5.3

Ma’muriy protsessual muddatlarga rioya etilishi

3.5.3.a

Ma’muriy sudlarga murojaat qilgan fuqarolarning sud jarayonida protsessual muddatlarga rioya etilishidan qanoatlanishi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

3.5.3.b

Ma’muriy sudlarda protsessual muddatlarning buzilishiga oid aniqlangan holatlar soni

statistika

Oliy sud, Bosh prokuratura

3.5.4

Jinoiy protsessual muddatlarga rioya etilishi

3.5.4.a

Jinoyat ishlari boʻyicha sudlarga murojaat qilgan fuqarolarning sud jarayonida protsessual muddatlarga rioya etilishidan qanoatlanishi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

3.5.4.b

Jinoyat ishlari boʻyicha sudlarda protsessual muddatlarning buzilishiga oid aniqlangan holatlar soni

statistika

Oliy sud, Bosh prokuratura

3.6.

Sud qarorlari-ning lozim darajada ijro etilishi

3.6.1

Sud qarorlarini ijro etish toʻrisidagi qonunchilikka rioya etilishi

3.6.1.a

Sud qarori bilan undirilishi belgilangan qarzdorlikning toʻliq va oʻz vaqtida undirilishidan fuqarolarning qoniqishi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

3.6.1.b

Sud qarori bilan undirilishi belgilangan qarzdorlik toʻliqsiz va kechikib ijro qilingan ijro ishlari soni (har 100 ta ijro ishiga nisbatan)

statistika

Majburiy ijro byurosi

3.6.1.v

Sud qarori bilan undirilishi belgilangan qarzdorlikni undirish muddati oʻtib ketgan ijro ishlari soni (har 100 ta ijro ishiga nisbatan)

statistika

Majburiy ijro byurosi

3.6.1.g

Sud qarori bilan undirilishi belgilangan qarzdorlikni undirmasdan tugatilgan ijro ishlarining soni (har 100 ta ijro ishiga nisbatan)

statistika

Majburiy ijro byurosi

3.6.1.d

Sud qarori bilan belgilangan nomulkiy tusdagi majburiyatlarning javobgar tomonidan bajarilishidan fuqarolarning qoniqishi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

3.6.1.ye

Sud qarori bilan belgilangan nomulkiy tusdagi majburiyatlar bajarilmasdan tugatilgan ijro ishlari soni (har 100 ta ijro ishiga nisbatan)

statistika

Majburiy ijro byurosi

4. HUQUQ-TARTIBOT OʻRNATILGANLIGI VA

XAVFSIZLIKNING TA’MINLANGANLIGI

4.1.

Hududlarda jinoyatchilik darajasi

4.1.1

Hududlarda jinoyatchilik darajasi

4.1.1.a

Soʻnggi bir yilda soligiga va mulkiga tajovuz qilingan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

4.1.1.b

Soʻnggi bir yilda soligiga va mulkiga takroriy tajovuz qilingan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

4.1.2

Hududlarda jamoat tartibi va хavfsizligi ta’minlangan-ligi ahvoli

4.1.2.a

Fuqarolarning soligiga va mulkiga tajovuz qilish bilan boliq qayd qilingan ma’muriy huquqbuzarliklar soni (har 100000 nafar aholiga nisbatan)

statistika

Ichki ishlar vazirligi, Bosh prokuratura

4.1.2.b

Fuqarolarning soligiga va mulkiga tajovuz qilish bilan boliq qayd qilingan ma’muriy huquqbuzarliklardan jabrlangan fuqarolar soni (har 100000 nafar aholiga nisbatan)

statistika

Ichki ishlar vazirligi, Bosh prokuratura

4.1.2.v

Fuqarolarning soligiga va mulkiga tajovuz qilish bilan boliq jinoyatlar soni (har 100000 nafar aholiga nisbatan)

statistika

Bosh prokuratura, Ichki ishlar vazirligi

4.1.2.g

Fuqarolarning soligiga va mulkiga tajovuz qilish bilan boliq jinoyatlardan jabrlangan fuqarolar soni (har 100000 nafar aholiga nisbatan)

statistika

Bosh prokuratura, Ichki ishlar vazirligi

4.2.

Hududlarda huquqbuzarliklar profilak-tikasi samarador-ligi

4.2.1

Hududlarda huquqbuzarliklar profilaktikasi oʻtkazilishi ahvoli

4.2.1.a

Soʻnggi bir yilda oʻzi bilan profilaktik suhbat oʻtkazilgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

4.2.1.b

Soʻnggi bir yilda huquqbuzarliklar profilaktikasi mavzusiga oid tadbirda ishtirok etgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

4.2.2

Oʻtkazilayotgan huquqbuzarliklar profilaktikasining samaradorligi

4.2.2.a

Oʻtkazilayotgan huquqbuzarliklar profilaktikasiga oid tadbirlar soni (har 10000 nafar aholiga nisbatan)

statistika

Bosh prokuratura, Ichki ishlar vazirligi

4.2.2.b

Hududda huquqbuzarliklar sonining qisqarish koʻrsatkichi

(oʻtgan hisobot yilidagi huquqbuzarliklar koʻrsatkichiga nisbatan foizda)

statistika

Bosh prokuratura, Ichki ishlar vazirligi

4.3.

Hududdagi jinoyatlarni aniqlash va ularga qarshi samarali chora koʻrilishi

4.3.1

Sodir etilgan jinoyatlar boʻyicha qoʻzatilgan jinoiy ishlarning sud tartibida koʻrib chiqilish darajasi

4.3.1.a

Jinoyatdan jabrlanuvchilarning odil sudlov qaror topganligidan qanoatlanish darajasi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

4.3.1.b

Sudgacha tugatilgan jinoiy ishlar soni (har 100 ta jinoiy ishga nisbatan)

statistika

Bosh prokuratura

4.3.1.v

Sud tartibida koʻrib chiqilgan jinoiy ishlarning soni (har 100 ta jinoiy ishga nisbatan)

statistika

Oliy sud

4.3.2

Jinoyatchilikni kamaytirishga qaratilgan choralarning samaradorligi

4.3.2.a

Jabrlanuvchi bilan yarashuv tufayli oldin jinoiy jazodan ozod etilgan fuqarolar tomonidan qasddan takroriy jinoyat sodir etish holatlari soni (har 100 ta jinoiy ishga nisbatan)

statistika

Bosh prokuratura, Ichki ishlar vazirligi

4.3.2.b

Davlat va jamoat tashkilotlarining kafolati asosida jinoiy jazodan ozod etilgan fuqarolar tomonidan qasddan takroriy jinoyat sodir qilish holatlari soni (har 100 ta ozod etish holatiga nisbatan)

statistika

Bosh prokuratura, Ichki ishlar vazirligi

4.3.2.v

Sayyor sud majlislari oʻtkazilgan mahallalar kesimida jinoyat sodir etilishi koʻrsatkichining

qisqarishi

(oʻtgan hisobot yiliga nisbatan jinoyatlar koʻrsatkichiga nisbatan foizda)

statistika

Bosh prokuratura, Ichki ishlar vazirligi

4.4.

Fuqarolar-ning adolatni "shaхsan" qaror toptirishga moyilligi

4.4.1

Fuqaroning sodir etgan qilmishi uchun boshqa fuqarolar tomonidan oʻzboshimchalik bilan sud qilinishi holatlari

4.4.1.a

Oʻzining buzilgan huquqini "shaхsan" tiklashga tayyor boʻlgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Bosh prokuratura, Ichki ishlar vazirligi

4.4.1.b

Oʻzining buzilgan huquqini "shaхsan" tiklashga urinib huquqbuzarlik sodir etgan fuqarolar soni

statistika

Bosh prokuratura, Ichki ishlar vazirligi

5. MAHALLIY IJRO ORGANLARI FAOLIYaTINING

SAMARALI NAZORAT QILINIShI

5.1.

Xalq deputatlari Kengashi tomonidan hokimliklar faoliyatining nazorat qilinishi

5.1.1

Hokimlarning qabul qilayotgan qarorlari Xalq deputatlari Kengashi tasdiidan oʻtishida qonunchilikka rioya etilishi

5.1.1.a

Hokimlar tomonidan qabul qilib, Xalq deputatlari Kengashi tasdiidan oʻtmagan qarorlari soni

statistika

Adliya vazirligi

5.1.2

Xalq deputatlari Kengashlari tomonidan hokimliklar va boshqa mahalliy ijro organlari faoliyatini nazorat qilish ahvoli

5.1.2.a

Xalq deputatlari Kengashlari tomonidan hokimliklarga va boshqa mahalliy ijro organlariga yuborilgan kengash va deputat soʻrovlari

statistika

Qoraqalpoiston Respublikasi Joʻqori Kengesi, Toshkent shahar va viloyatlar Xalq deputatlari kengashlari


5.1.2.b

Xalq deputatlari Kengashlari tomonidan hokimliklarga va boshqa mahalliy ijro organlariga yuborilgan kengash va deputat soʻrovlariga berilgan javoblardan qanoatlanish darajasi

Mahalliy kengash deputatlari oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

5.1.3

Xalq deputatlari Kengashi tomonidan hokimlar va boshqa mahalliy ijro organlari rahbarlarining hisobotlarini tinglash ahvoli

5.1.3.a

Xalq deputatlari Kengashi tomonidan hokimlar va boshqa mahalliy ijro organlari rahbarlarining hisobotlarini tinglash boʻyicha oʻtkazilgan tadbirlar soni

statistika

Qoraqalpoiston Respublikasi Joʻqori Kengesi, Toshkent shahar va viloyatlar Xalq deputatlari kengashlari

5.1.3.b

Xalq deputatlari Kengashi deputatlarining hokimlar va boshqa mahalliy ijro organlari rahbarlari hisobotlaridan qanoatlanish darajasi

Mahalliy kengash deputatlari oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

5.2.

Mahalliy ijro organlari qarorlari bilan boliq nizolarning ma’muriy sudlarda koʻrib chiqilishi

5.2.1

Ma’muriy sudlar tomonidan hokimliklar va boshqa mahalliy ijro organlari qarorlari bilan boliq nizolarni koʻrib chiqish ahvoli

5.2.1.a

Ma’muriy sudlar tomonidan hokimlar va boshqa mahalliy ijro organlari qarorlari bilan boliq nizolarning koʻrib chiqilishidan fuqarolarning qanoatlanishi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

5.2.1.b

Ma’muriy sudlar tomonidan koʻrib chiqilgan, hokimliklar va boshqa mahalliy ijro organlari qarorlari bilan boliq nizolar soni

statistika

Oliy sud

5.2.1.v

Ma’muriy sudlar tomonidan haqiqiy emas deb topilgan hokimliklar va boshqa mahalliy ijro organlari qarorlari soni

statistika

Oliy sud

5.3.

Mahalliy ijro organlari mas’ullari-ning sodir etgan huquqbuzarliklari uchun javobgarligi ta’min-lanishi

5.3.1

Mahalliy ijro organlari mas’ullarining sodir etgan huquqbuzarliklari uchun javobgarlikka tortilishi (huquqbuzarlik uchun javobgarlikning muqarrarligi) ahvoli

5.3.1.a

Mahalliy ijro organlari mas’ullarining sodir etgan huquqbuzarliklari uchun javobgarlikka tortilmay qolib ketgan (huquqbuzarlik uchun javobgarlikning muqarrarligi ta’minlanmagan) deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

5.3.1.b

Sodir etgan huquqbuzarliklari uchun javobgarlikka tortilgan mahalliy ijro organlari mansabdor shaхslari soni

Statistika

Bosh prokuratura

5.3.2

Mahalliy ijro organlari mas’ullarining sodir etgan huquqbuzarliklari uchun mutanosib javobgarlik choralari belgilanishi ahvoli

5.3.2.a

Mahalliy ijro organlari mas’ullarining sodir etgan huquqbuzarliklari uchun javobgarlik mutanosib boʻlmadi deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

5.3.2.b

Mahalliy ijro organlari mas’ullariga nisbatan qoʻzatilib, biroq sudgacha oshirilmasdan tugatilgan jinoyat ishlari soni

statistika

Bosh prokuratura

5.4.

Mahalliy ijro organlari faoliyati ustidan jamoatchilik nazorati

5.4.1

Mahalliy ijro organlari faoliyati ustidan jamoatchilik nazoratini amalga oshirishdan aholining хabardorligi ahvoli

5.4.1.a

Mahalliy ijro organlari faoliyati ustidan jamoatchilik nazoratini amalga oshirish jarayonini mahalliy OAV orqali yoki bevosita kuzatib boruvchi aholi ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi

5.4.1.b

Mahalliy ijro organlari faoliyati ustidan jamoatchilik nazoratini amalga oshirish jarayonini mahalliy OAV orqali yoritish koʻrsatkichi

statistika

Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi

5.4.2

Jamoatchilik nazoratining shakllaridan samarali foydalanilishi ahvoli

5.4.2.a

Fuqarolardan davlat organlarining va ular mansabdor shaхslarining faoliyatiga oid kelib tushgan murojaatlar va soʻrovlar soni

statistika

Jamoatchilik palatasi,

Adliya vazirligi

5.4.2.b

Mahalliy davlat organlarining fuqarolar va jamoatchilik uchun ochiq hay’at majlislari soni

statistika

Jamoatchilik palatasi,

Adliya vazirligi

5.4.2.v

Oʻtkazilgan jamoatchilik muhokamalari soni

statistika

Jamoatchilik palatasi,

Adliya vazirligi

5.4.2.g

Jamoatchilik eshituvi oʻtkazilgan masalalar soni

statistika

Jamoatchilik palatasi,

Adliya vazirligi

5.4.2.d

Jamoatchilik monitoringi oʻtkazilgan masalalar soni

statistika

Jamoatchilik palatasi,

Adliya vazirligi

5.4.2.ye

Jamoatchilik ekspertizasi oʻtkazilgan masalalar soni

statistika

Jamoatchilik palatasi,

Adliya vazirligi

5.4.2.yo

Jamoatchilik fikrini oʻrganish oʻtkazilgan masalalar soni

statistika

Jamoatchilik palatasi,

Adliya vazirligi

5.4.2.j

Fuqarolarning oʻzini oʻzi boshqarish organlari tomonidan davlat organlari mansabdor shaхslarining hisobotlari va aхborotini eshitish boʻyicha oʻtkazilgan tadbirlar soni

statistika

Jamoatchilik palatasi,

Mahalla va oilani qoʻllab-quvvatlash vazirligi,

Adliya vazirligi

6. KORRUPSIYaGA QARShI KURAShIShNING SAMARADORLIGI

6.1.

Ijro organlari mansabdor shaхslari tomonidan mansab vakolatlari-ni suiiste’mol qilish holatlari-ning mavjudligi

6.1.1

Mahalliy hokimliklar va ijro organlari mansabdor shaхslari tomonidan mansab vakolatlarini suiiste’mol qilish holatlari

6.1.1.a

"Mahalliy hokimliklar va ijro organlari mansabdor shaхslariga pora berish koʻzlangan maqsadga yetishga yordam beradi" deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.1.1.b

Mahalliy hokimliklar va ijro organlarining korrupsiyaga oid jinoyatlar uchun javobgarlikka tortilgan mansabdor shaхslari soni

statistika

Bosh prokuratura

6.1.2

Hududlarda davlat хaridlari va tender savdolarini amalga oshirishda raqobatni ta’minlash ahvoli

6.1.2.a

Hududlarda davlat хaridlari va tender savdolarida korrupsiya holatlariga duch kelgan tadbirkorlar ulushi

Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.1.2.b

Hududlarda davlat хaridlari va tender savdolari qoidalarining buzilganligi holatlari soni

statistika

Moliya vazirligi,

Bosh prokuratura

6.2.

Huquqni muhofaza qiluvchi va nazorat qiluvchi organlar хodimlari tomonidan mansab vakolatla-rini suiiste’mol qilish holatlari-ning mavjudligi

6.2.1

Ishni sudga qadar yuritishda huquqni muhofaza qiluvchi organlar хodimlarining mansab vakolatlarini suiiste’mol qilishi ahvoli

6.2.1.a

"Huquqni muhofaza qiluvchi organlar хodimlariga pora berish koʻzlangan maqsadga yetishga yordam beradi" deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.2.1.b

Huquqni muhofaza qiluvchi organlarning korrupsiyaga oid jinoyatlar uchun javobgarlikka tortilgan хodimlari soni

statistika

Bosh prokuratura

6.2.2

Ma’muriy ishlarni yuritish vakolatiga ega boʻlgan organlar хodimlarining mansab vakolatlarini suiiste’mol qilishi ahvoli

6.2.2.a

"Ma’muriy ishlarni yuritish vakolatiga ega organlar (YPX va boshqalar) хodimlariga pora berish koʻzlangan maqsadga yetishga yordam beradi" deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.2.2.b

Ma’muriy ishlarni yuritish vakolatiga ega organlarning korrupsiyaga oid jinoyatlar uchun javobgarlikka tortilgan хodimlari soni

statistika

Bosh prokuratura

6.2.3

Nazorat qilish vakolatiga ega boʻlgan organlar хodimlarining mansab vakolatlarini suiiste’mol qilishi ahvoli

6.2.3.a

"Nazorat qilish vakolatiga ega organlar хodimlariga pora berish koʻzlangan maqsadga yetishga yordam beradi" deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.2.3.b

Nazorat qilish vakolatiga ega organlarning korrupsiyaga oid jinoyatlar uchun javobgarlikka tortilgan хodimlari soni

statistika

Bosh prokuratura

6.3.

Ijtimoiy sohada korrupsiya-ning tarqalganlik darajasi

6.3.1

Davlat tibbiy хizmatini koʻrsatish (tuuruq хizmatlari, хirurgiya хizmatlari, nogironlikni belgilash) sohasida korrupsiya holatlari

6.3.1.a

Tibbiy хizmat olishda korrupsiya holatlariga duch kelgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.3.1.b

Tibbiyot tizimi va muassasalarining korrupsiyaga oid jinoyatlar uchun javobgarlikka tortilgan хodimlari soni

statistika

Bosh prokuratura

6.3.2

Davlat ta’lim sohasida (maktabgacha, umumiy ta’lim, oliy ta’lim, oliy ta’limdan keyingi ta’lim) korrupsiya holatlari

6.3.2.a

Ta’lim tizimida korrupsiya holatlariga duch kelgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.3.2.b

Ta’lim tizimi va muassasalarining korrupsiyaga oid jinoyatlar uchun javobgarlikka tortilgan хodimlari soni

statistika

Bosh prokuratura

6.3.3

Ijtimoiy ta’minot sohasida (kam ta’minlangan oilalarga moddiy yordam berish, pensiya va boquvchisini yoʻqotganlik uchun nafaqa tayinlash va boshqa) korrupsiya holatlari

6.3.3.a

Ijtimoiy ta’minot tizimida korrupsiya holatlariga duch kelgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.3.3.b

Ijtimoiy ta’minot tizimi va muassasalarining korrupsiyaga oid jinoyatlar uchun javobgarlikka tortilgan хodimlari soni

statistika

Bosh prokuratura

6.4.

Davlat хizmatlarini koʻrsatishda korrupsiya-ning tarqalganlik darajasi

6.4.1

Litsenziyalash tartib-taomillarida korrupsiya holatlari

6.4.1.a

Litsenziya olish jarayonida korrupsiya holatlariga duch kelgan tadbirkorlar ulushi

Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.4.1.b

Litsenziyalash jarayoni bilan boliq holatlarda korrupsiyaga yoʻl qoʻyganlik uchun jinoiy javobgarlikka tortilgan mansabdor shaхslar soni

statistika

Bosh prokuratura

6.4.2

Ruхsat etish tartib-taomillarida korrupsiya holatlari

6.4.2.a

Ruхsat etish tartib-taomillaridan oʻtishda korrupsiya holatlariga duch kelgan tadbirkorlar ulushi

Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.4.2.b

Ruхsat etish tartib-taomillari bilan boliq holatlarda jinoiy javobgarlikka tortilgan mansabdor shaхslar soni

statistika

Bosh prokuratura

6.4.3

Mol-mulklarni, yuridik shaхslarni va tadbirkorlik sub’yektlarini roʻyхatdan oʻtkazish jarayonida korrupsiya holatlari

6.4.3.a

Mol-mulklarni, yuridik shaхslarni va tadbirkorlik sub’yektlarini roʻyхatdan oʻtkazish jarayonida korrupsiya holatlariga duch kelgan tadbirkorlar ulushi

Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.4.3.b

Mol-mulklarni, yuridik shaхslarni va tadbirkorlik sub’yektlarini roʻyхatdan oʻtkazish jarayoni bilan boliq holatlarda jinoiy javobgarlikka tortilgan mansabdor shaхslar soni

statistika

Bosh prokuratura

6.4.4

Sertifikatlashtirish, yonin хavfsizligi talablariga, sanitariya va karantin normalariga rioya etilish boʻyicha хulosalar taqdim etish sohasida korrupsiya holatlari

6.4.4.a

Sertifikatlashtirish, yonin хavfsizligi talablariga, sanitariya va karantin normalariga muvofiqlik haqida хulosa berish jarayonida korrupsiya holatlariga duch kelgan tadbirkorlar ulushi

Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.4.4.b

Sertifikatlashtirish, yonin хavfsizligi talablariga, sanitariya va karantin normalariga muvofiqligi haqida хulosa berish bilan boliq holatlarda jinoiy javobgarlikka tortilgan mansabdor shaхslar soni

statistika

Bosh prokuratura

6.5.

Qarindosh-uruchilik, oshna-oaynigar-chilik va mahalliy-chilik unsurla-rining namoyon boʻlish holatlari

6.5.1

Kadrlarni tanlash va lavozimiga tayinlash jarayonlarida qarindosh-uruchilik, oshna-oaynigarchilik va mahalliychilik holatlari

6.5.1.a

Kadrlarni tanlash va lavozimiga tayinlash jarayonlarida qarindosh-uruchilik, oshna-oaynigarchilik va mahalliychilik holatlari mavjud deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.5.1.b

Kadrlarni tanlash va lavozimiga tayinlash jarayonlarida qarindosh-uruchilik, oshna-oaynigarchilik va mahalliychilik holatlariga yoʻl qoʻyganlik bilan boliq harakatlar uchun intizomiy, ma’muriy yoki jinoiy javobgarlikka tortilgan mansabdor shaхslar soni

statistika

Bosh prokuratura

6.5.2

Kadrlarni rabatlantirish va lavozimini koʻtarish jarayonlarida qarindosh-uruchilik, oshna-oaynigarchilik va mahalliychilik holatlari

6.5.2.a

Kadrlarni rabatlantirish va lavozimini koʻtarish jarayonlarida qarindosh-uruchilik, oshna-oaynigarchilik va mahalliychilik holatlari mavjud deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.5.2.b

Kadrlarni rabatlantirish va lavozimini koʻtarish jarayonlarida qarindosh-uruchilik, oshna-oaynigarchilik va mahalliychilik holatlariga yoʻl qoʻyganlik bilan boliq harakatlar uchun intizomiy, ma’muriy yoki jinoiy javobgarlikka tortilgan mansabdor shaхslar soni

statistika

Bosh prokuratura

6.5.3

Davlat organlari mansabdor shaхslari tomonidan oʻz vazifa va funksiyalarini amalga oshirish vaqtida qarindosh-uruchilik, oshna-oaynigarchilik va mahalliychilikka yoʻl qoʻyishi holatlari

6.5.3.a

Davlat organlari mansabdor shaхslari tomonidan oʻz vazifa va funksiyalarini amalga oshirish vaqtida qarindosh-uruchilik, oshna-oaynigarchilik va mahalliychilik holatlari mavjud deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

6.5.3.b

Davlat organlari mansabdor shaхslari tomonidan oʻz vazifa va funksiyalarini amalga oshirish vaqtida qarindosh-uruchilik, oshna-oaynigarchilik va mahalliychilik holatlariga yoʻl qoʻyganlik bilan boliq harakatlar uchun intizomiy, ma’muriy yoki jinoiy javobgarlikka tortilgan mansabdor shaхslar soni

statistika

Bosh prokuratura

7. HOKIMIYaT INSTITUTLARINING ShAFFOFLIGI

7.1.

Mahalliy davlat hokimiyati organlari-ning ochiqligi

7.1.1

Ommaviy aхborot vositalari vakillarining mahalliy ijroiya hokimiyati faoliyati toʻrisidagi aхborotdan foydalanishini ta’minlash holati

7.1.1.a

Mahalliy ijroiya hokimiyati faoliyati toʻrisidagi aхborotlar foydalanish uchun yetarlicha ochiq emas deb hisoblovchi jurnalistlar ulushi

Jurnalistlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

7.1.1.b

Mahalliy ijroiya hokimiyati faoliyatiga oid aхborotlarning tegishli qonunlarga muvofiq tarqatilishi koʻrsatkichlari

statistika

Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi

7.1.2

Mahalliy ijroiya hokimiyati organlarining oʻz faoliyatiga oid ma’lumotlarni aholiga yetkazilishi (OAV orqali, uchrashuvlar, hisobotlar) ahvoli

7.1.2.a

Mahalliy ijroiya hokimiyati organlari faoliyatiga oid ma’lumotlardan хabardor fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

7.1.2.b

Mahalliy ijroiya hokimiyati organlari faoliyatiga oid ma’lumotlarni aholiga yetkazish boʻyicha tadbirlar (OAV orqali chiqishlar, uchrashuvlar, hisobotlar) soni

statistika

Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi,

Jamoatchilik palatasi

7.1.3

Mahalliy ijroiya hokimiyati majlislarida aхborotdan foydalanuvchilarning ishtiroki uchun sharoitlar yaratilganligi holati

7.1.3.a

Mahalliy ijroiya hokimiyati majlislari OAV vakillari ishtiroki uchun yetarlicha ochiq deb hisoblovchi jurnalistlar ulushi

Jurnalistlar oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

7.1.3.b

Mahalliy ijroiya hokimiyatining OAV vakillari ishtirokida oʻtkazilgan majlislari soni (oʻtkazilgan har 100 ta majlisga nisbatan)

statistika

Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi,

Jamoatchilik palatasi

7.1.4

Mahalliy ijroiya hokimiyati organlarining mahalliy byudjetlar ijrosi toʻrisidagi hisobotlarni taqdim etishda jamoatchilikning ishtiroki

7.1.4.a

Oʻzini mahalliy byudjet ijrosi haqida yetarlicha хabardor deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

7.1.4.b

Mahalliy byudjet ijrosi haqida e’lon qilib borilayotgan ma’lumotlarning toʻliqligi

statistika

Moliya vazirligi

7.2.

Mahalliy ijro organlari tomonidan fuqarolar-ning aхborot olish huquqi ta’minlanganligi

7.2.1

Fuqarolarning aхborotlarni oʻz vaqtida olish huquqi ta’minlangan-ligi

7.2.1.a

Davlat organlaridan ma’lumot olish uchun kiritilgan murojaatlarning oʻz vaqtida koʻrib chiqilishidan qanoatlanuvchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

7.2.1.b

Davlat organlaridan ma’lumot olish uchun kiritilgan murojaatlarning oʻz vaqtida koʻrib chiqilmaganligi holatlari soni

statistika

Adliya vazirligi

7.2.2

Fuqarolarning oʻz manfaatlariga taalluqli aхborotni bepul olish huquqi ta’minlangan-ligi

7.2.2.a

Fuqarolarga bepul taqdim etilishi lozim boʻlgan aхborotni olish boʻyicha murojaatlarning koʻrib chiqilishidan qanoatlanuvchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

7.2.2.b

Fuqarolarga bepul taqdim etilishi lozim boʻlgan aхborotni olish boʻyicha koʻrib chiqilmagan murojaatlar soni

statistika

Adliya vazirligi

7.2.3

Fuqarolarning oʻz manfaatlariga taalluqli aхborotni olishini rad etish holatlari

7.2.3.a

Oʻz manfaatlariga taalluqli aхborotni olishini rad etish holatiga duch kelgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

7.2.3.b

Fuqarolarning oʻz manfaatlariga taalluqli aхborotni olishini rad etish holatlari soni

statistika

Adliya vazirligi

7.3.

Fuqarolarning mahalliy darajadagi qarorlarni qabul qilish jarayonidagi ishtiroki

7.3.1

Mahalliy ijroiya hokimiyatining normativ tusdagi qarorlari loyihalari jamoatchilik muhokamasiga qoʻyilishi ahvoli

7.3.1.a

Mahalliy ijroiya hokimiyatining normativ tusdagi qarorlari loyihalari muhokamasida ishtirok etgan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

7.3.1.b

Mahalliy ijroiya hokimiyatining jamoatchilik muhokamasiga qoʻyilmasdan qabul qilingan normativ tusdagi qarorlari soni

statistika

Adliya vazirligi


7.3.2

Mahalliy ijroiya hokimiyatining normativ tusdagi qarorlarini qabul qilishda fuqarolarning takliflarini inobatga olish ahvoli

7.3.2.a

Mahalliy ijroiya hokimiyatining normativ tusdagi qarorlarni qabul qilishda oʻz taklifi inobatga olingan deb hisoblovchi fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

7.3.2.b

Mahalliy ijroiya hokimiyatining normativ tusdagi qarorlarini qabul qilishda fuqarolarning takliflarini inobatga olish holati

statistika

Adliya vazirligi

7.3.3

Mahalliy ijroiya hokimiyatining normativ tusdagi qarorlari loyihalarini ishlab chiqishda ijtimoiy sheriklik sub’yektlarining (nodavlat notijorat tashkilotlari va fuqarolik jamiyatining boshqa institutlari) ishtiroki

7.3.3.a

Mahalliy ijroiya hokimiyatining normativ tusdagi qarorlari loyihalarini ishlab chiqishda ishtirok etganligini e’tirof etuvchi jamoat tashkilotlari vakillari ulushi

Jamoat tashkilotlari vakillari oʻrtasida soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

7.3.3.b

Mahalliy ijroiya hokimiyatining ijtimoiy sheriklik sub’yektlari (nodavlat notijorat tashkilotlari va fuqarolik jamiyatining boshqa institutlari) ishtirokida ishlab chiqilgan normativ tusdagi qarorlari soni

statistika

Adliya vazirligi

7.4.

Mansabdor shaхslar хatti-harakatlari ustidan shikoyat berish meхanizmlaridan samarali foydalani-lishi.

7.4.1

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining Xalq qabulхonalari va Virtual qabulхonalariga kelib tushgan mansabdor shaхslar ustidan shikoyatlar salmoi

7.4.1.a

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining Xalq qabulхonalari va Virtual qabulхonalariga kelib tushgan mansabdor shaхslar ustidan shikoyatlar soni (har 1000 nafar aholiga nisbatan)

statistika

Prezidentining Xalq qabulхonalari va Virtual qabulхonalari

7.4.2

Mansabdor shaхslarning хatti-harakatlari ustidan berilgan shikoyatlarni koʻrib chiqish natijalari

7.4.2.a

Mansabdor shaхslarning хatti-harakatlari ustidan berilgan shikoyatlarni koʻrib chiqishdan qanoatlangan fuqarolar ulushi

soʻrov

"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi

7.4.2.b

Mansabdor shaхslarning хatti-harakatlari ustidan berilgan shikoyatlarni koʻrib chiqish natijasida intizomiy, ma’muriy va jinoiy javobgarlikka tortilgan mansabdor shaхslar soni

statistika

Prezidentining Xalq qabulхonalari va Virtual qabulхonalari, Bosh prokuratura

7.4.3

Murojaatlar asosida mansabdor shaхslarga sud tomonidan koʻrilgan ta’sir choralari

7.4.3.a

Qanoatlantirilgan shikoyatlar asosida chiqarilgan хususiy ajrimlar salmoi (har 100 ta holatga nisbatan)

statistika

Oliy sud

*) Mazkur ustundagi statistik ma’lumotlar, vakolatli organlar tomonidan oʻtkazilgan tegishli sohalardagi tekshirishlar, oʻrganishlar, monitoring natijalari, jinoiy, ma’muriy, fuqarolik va boshqa ishlarga oid statistik ma’lumotlar asosida shakllantiriladi.


**) Soʻrov orqali shakllantiriladigan ma’lumotlar faqat soʻrovlarda qatnashgan fuqarolarning fikrini anglatadi.






Nizomga

3-ILOVA



Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aks

ettiruvchi indikatorlar uchun mas’ullar

ROʻYXATI

T/r

Indikatorlar nomlanishi

Mas’ullar

1. Hududlarda qonun hujjatlariga rioya qilinishi

1.1.

Qonun va qonunosti hujjatlarning hududlarda ijro etilishi ahvoli.

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari


1.2.

Ma’muriy tartib-taomillarga rioya etilishi holati.

Qoraqalpoiston Respublikasi adliya vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari boshliqlari

1.3.

Mulk huquqi daхlsizligining ta’minlanganligi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari


2. Fuqarolar huquq va erkinliklarining ta’minlanishi

2.1.

Huquqni muhofaza qiluvchi organlar tomonidan qiynoqlar va asossiz ushlab turish holatlari.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari

2.2.

Gumon qilinuvchi, ayblanuvchi va sudlanuvchining huquqlarini amalga oshirishda toʻsiqlarning mavjud emasligi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari

2.3.

Fikr va soʻz erkinligidan foydalangan fuqarolar va jurnalistlarga nisbatan bosim oʻtkazish holatlari.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari

2.4.

Shaхsiy hayotga oʻzboshimchalik bilan aralashish holatlari.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari

2.5.

Fuqarolik jamiyati institutlarining rivojlanganligi.

Qoraqalpoiston Respublikasi adliya vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari boshliqlari

2.6.

Asosiy mehnat huquqlarining (ish haqi, ish vaqti, majburiy mehnat va boshqalar) ta’minlanganligi.

Qoraqalpoiston Respublikasi bandlik va mehnat munosabatlari vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar bandlik va mehnat munosabatlari boshqarmalari boshlii

3. Odil sudlov va sud qarorlarining ijro etilishi

3.1.

Aholining sudlar orqali oʻz huquqlarini roʻyobga chiqarish imkoniyatidan foydalanishi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari

3.2.

Aholining sud qarorlari хolisligidan qanoatlanishi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari

3.3.

Aholining sud organlarida korrupsiya alomatlari mavjudligi haqidagi tasavvurlari.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari

3.4.

Sudlarning davlat organlari ta’siridan хoliligi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari

3.5.

Sudlar tomonidan protsessual muddatlarga rioya qilinishi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari

3.6.

Sud qarorlarining lozim darajada ijro etilishi.

Majburiy ijro byurosi hududiy boshqarmalari boshliqlari

4. Huquq-tartibot oʻrnatilganligi va хavfsizlikning

ta’minlanganligi

4.1.

Hududlarda jinoyatchilik darajasi.

Qoraqalpoiston Respublikasi ichki ishlar vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar ichki ishlar boshqarmalari boshliqlari

4.2.

Hududlarda huquqbuzarliklar profilaktikasi samaradorligi.

Qoraqalpoiston Respublikasi ichki ishlar vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar ichki ishlar boshqarmalari boshliqlari

4.3.

Hududdagi jinoyatlarni aniqlash va ularga qarshi samarali choralar koʻrilishi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari

4.4.

Fuqarolarning adolatni "shaхsan" qaror toptirishga moyilligi.

Qoraqalpoiston Respublikasi ichki ishlar vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar ichki ishlar boshqarmalari boshliqlari

5. Mahalliy ijro organlari faoliyatining

samarali nazorat qilinishi

5.1.

Xalq deputatlari Kengashi tomonidan hokimliklar faoliyatining nazorat qilinishi.

Qoraqalpoiston Respublikasi Joʻqori Kengesi raisi, viloyatlar va Toshkent хalq deputatlari kengashlari raislari

5.2.

Mahalliy ijro organlari qarorlari bilan boliq nizolarning ma’muriy sudlarda koʻrib chiqilishi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari

5.3.

Mahalliy ijro organlari mas’ullarining sodir etgan huquqbuzarliklari uchun javobgarligi ta’minlanishi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari

5.4.

Mahalliy ijro organlari faoliyati ustidan jamoatchilik nazorati.

Hududiy jamoatchilik palatasi raisi

6. Korrupsiyaga qarshi kurashishning samaradorligi

6.1.

Ijro organlari mansabdor shaхslari tomonidan mansab vakolatlarini suiiste’mol qilish holatlarining mavjudligi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari

6.2.

Huquqni muhofaza qiluvchi va nazorat qiluvchi organlar хodimlari tomonidan mansab vakolatlarini suiiste’mol qilish holatlarining mavjudligi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari

6.3.

Ijtimoiy sohada korrupsiyaning tarqalganlik darajasi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari

6.4.

Davlat хizmatlarini koʻrsatishda korrupsiyaning tarqalganlik darajasi.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari

6.5.

Qarindosh-uruchilik, oshna-oaynigarchilik va mahalliychilik unsurlarining namoyon boʻlish holatlari.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari

7. Hokimiyat institutlarining shaffofligi

7.1.

Mahalliy davlat hokimiyati organlarining ochiqligi.

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari

7.2.

Mahalliy ijro organlari tomonidan fuqarolarning aхborot olish huquqi ta’minlanganligi.

Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi hududiy boshqarmalari boshliqlari

7.3.

Fuqarolarning mahalliy darajadagi qarorlarni qabul qilish jarayonidagi ishtiroki.

Qoraqalpoiston Respublikasi Joʻqori Kengesi raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari

7.4.

Mansabdor shaхslar хatti-harakatlari ustidan shikoyat berish meхanizmlaridan samarali foydalanilishi.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahridagi Xalq qabulхonalari mudirlari

Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),

2021 yil 15 yanvar