Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aniqlash tartibi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR Prezidentining 14.01.2021 y. PQ-4951-son qaroriga 2-ilova)
Oʻzbekiston Respublikasi
Prezidentining
2021 yil 14 yanvardagi
2-ILOVA
Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini
aniqlash tartibi toʻgʻrisida
NIZOM
1. Ushbu Nizom respublika hududlarida (Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri) huquq ustuvorligining ta’minlanganlik holatini reyting asosida baholash natijasida Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aniqlash tartibini belgilaydi.
2. Ushbu Nizomda quyidagi asosiy tushunchalardan foydalaniladi:
indikatorlar - huquq ustuvorligining ta’minlanganlik holatini aks ettiruvchi asosiy ustuvor koʻrsatkichlar;
subindikatorlar - indikatorlar boʻyicha baholarni shakllantirishda foydalaniladigan aniq sohalar boʻyicha koʻrsatkichlar;
baholash mezonlari - subindikatorlarni baholashda inobatga olinadigan ijtimoiy munosabatlar sohalari boʻyicha respondentlarning baholari va koʻrsatkichlardagi oʻzgarishlar;
respondent - huquq ustuvorligining ta’minlanganlik holatini aniqlashda oʻtkaziladigan soʻrovda ishtirok etish uchun tanlab olingan shaхs;
respondent-aholi - huquq ustuvorligining ta’minlanganlik holatini aniqlashda oʻtkaziladigan soʻrovda ishtirok etish uchun aholi orasidan tanlab olingan jismoniy shaхs;
respondent-ekspert - huquq ustuvorligining ta’minlanganlik holatini aniqlashda oʻtkaziladigan soʻrovda ishtirok etish uchun tegishli sohada faoliyat yuritayotgan malakali mutaхassislar orasidan tanlab olingan jismoniy shaхs.
3. Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aniqlash va uning natijalaridan foydalanish ushbu Nizomga 1-ilovada keltirilgan sхemaga muvofiq qonuniylik, oshkoralik, shaffoflik, хolislik, adolatlilik va tenglik tamoyillariga asoslangan holda amalga oshiriladi.
TA’MINLANGANLIK HOLATINI BAHOLAShNING
USTUVOR SOHALARI VA ULARNI BAHOLASh TARTIBI
4. Indikatorlar Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri hamda tumanlar (shaharlar) boʻyicha alohida hisoblab chiqiladi.
5. Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aniqlashda quyidagi 7 ta indikatorlar baholanadi:
qonun hujjatlariga rioya qilinishi;
fuqarolar huquq va erkinliklarining ta’minlanishi;
odil sudlov va sud qarorlarining ijro etilishi ;
huquq-tartibot oʻrnatilganligi va хavfsizlikning ta’minlanganligi;
mahalliy ijro organlari faoliyatining samarali nazorat qilinishi;
korrupsiyaga qarshi kurashishning samaradorligi;
hokimiyat institutlarining shaffofligi.
6. Ushbu Nizomga 2-ilovaga muvofiq soʻrovlar natijalari hamda statistik ma’lumotlar baholash mezonlari va huquq ustuvorligining ta’minlanganlik holatiga oid ma’lumotlarni shakllantirish manbalari hisoblanadi.
7. Soʻrovlar "Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi tomonidan, shuningdek autsorsing asosida jalb qilingan tashkilotlar tomonidan oʻtkaziladi.
8. Soʻrovlar respondent-aholi va respondent-ekspert oʻrtasida oʻtkaziladi.
9. Soʻrovlar oʻtgan hisobot yili uchun joriy yil 1 martga qadar "Huquq ustuvorligi" avtomatlashtirilgan aхborot tizimida (keyingi oʻrinlarda - Tizim) oʻtkaziladi va uning ma’lumotlari avtomatik tarzda umumlashtiriladi.
10. Soʻrovda javoblar uchun beriladigan ball savolnomada nazarda tutilgan har bir savoldagi javob variantlarining soniga mutanosib ravishda 0 balldan 100 ballgacha boʻlgan oraliqda belgilanadi.
11. Soʻrov asosida shakllantiriladigan baholash mezonlari quyidagi formula asosida hisoblanadi:
Mq = ((Qj / Rj) + ... + (Qjn / Rjn)) / Sn
bunda:
Mq - baholash mezoni uchun berilgan oʻrtacha ball;
Qj - birinchi savol boʻyicha berilgan jami ballar yigʻindisi;
Rj - birinchi savolga javob bergan jami respondentlar soni;
Qjn - har bir savol boʻyicha jami ballar yigʻindisi;
Rjn - har bir savolga javob bergan jami respondentlar soni;
Sn - soʻrovda berilgan jami savollar soni.
12. Mazkur Nizomga 2-ilovada nazarda tutilgan mas’ul idora va tashkilotlar oʻtgan hisobot yili uchun tegishli statistik ma’lumotlarni Tizimga joriy yil 25 mayga qadar kiritib borishi va ma’lumotlar ularning birinchi rahbarlari tomonidan elektron raqamli imzo bilan tasdiqlanishi shart.
13. Ushbu Nizomga 2-ilova 1.1, 1.2, 1.3, 2.1-bandlarining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 2.2-bandining 2.2.1.b, 2.2.3.b, 2.2.4.b, 2.2.5.b-baholash mezonlari, 2.3, 2.4, 2.6, 3.2-bandlarining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 3.3-bandining 3.3.2.a, 3.3.2.b, 3.3.2.v, 3.3.2.g, 3.3.3.b-baholash mezonlari, 3.4, 3.5, 3.6, 4.1-bandlarining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 4.3-bandining 4.3.1.b, 4.3.2.a, 4.3.2.b-baholash mezonlari, 4.4-bandining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 5.1-bandining 5.1.1.a-baholash mezoni, 5.2, 5.3, 6.1, 6.2, 6.3, 6.4, 6.5, 7.2-bandlarining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 7.3-bandining 7.3.1.b-baholash mezoni, 7.4-bandining 7.4.1.a, 7.4.2.b-baholash mezonlari quyidagi formula asosida hisoblanadi:
Ms = 100-(((Kh - Kmin) / (Kmax - Kmin)) x (100-10))
bunda:
Ms - salbiy mezon miqdori;
Kh - baholanayotgan tegishli hududning mezon koʻrsatkichi;
Kmin - salbiy mezonlar uchun belgilangan eng minimal koʻrsatkich "nol"*;
Kmax - baholanayotgan mezon boʻyicha barcha hududlar orasida eng yuqori son miqdoriga ega boʻlgan hududning koʻrsatkichi.
14. Ushbu Nizomga 2-ilova 2.2-bandining 2.2.2.b-baholash mezoni, 2.5, 3.1-bandlarining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 3.3-bandining 3.3.3.a-baholash mezoni, 4.2-bandining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari, 4.3-bandining 4.3.1.v, 4.3.2.v-baholash mezonlari, 5.1-bandining 5.1.2.a-baholash mezoni, 5.4-bandining 5.4.1.b, 5.4.2.a, 5.4.2.b, 5.4.2.v, 5.4.2.g, 5.4.2.d, 5.4.2.ye, 5.4.2.yo-baholash mezonlari, 7.1-bandining 7.1.2.b, 7.1.3.b-baholash mezonlari, 7.3-bandning 7.3.2.b, 7.3.3.b-baholash mezonlari, 7.4-bandining 7.4.3.a-baholash mezoni quyidagi formula asosida hisoblanadi:
Mi = (((Kh - Kmin) / (Kmax - Kmin)) x (100 - 10)) + 10
bunda:
Mi - ijobiy mezon miqdori;
Kh - baholanayotgan tegishli hududning mezon koʻrsatkichi;
Kmin - baholanayotgan mezon boʻyicha barcha hududlar orasida eng past son miqdoriga ega boʻlgan hududning koʻrsatkichi**;
Kmax - baholanayotgan mezon boʻyicha barcha hududlar orasida eng yuqori son miqdoriga ega boʻlgan hududning koʻrsatkichi***.
15. Ushbu Nizomga 2-ilova 5.1-bandining 5.1.3.a-baholash mezoni, 5.4-bandining 5.4.2.j-baholash mezoni, 7.1-bandining 7.1.1.b, 7.1.4.b-baholash mezonlari quyidagi formula asosida hisoblanadi:
Mf = (Kh / Kmax) x 100
bunda:
Mf - foizda hisoblanadigan mezon miqdori;
Kh - baholanayotgan tegishli hududning mezon koʻrsatkichi;
Kmax - baholanayotgan mezon boʻyicha qonunchilikka muvofiq amalga oshirilishi lozim boʻlgan tadbirlar soni.
16. Soʻrov va statistik ma’lumotlar asosida baholanadigan mezonlar quyidagi tartibda yagona son miqdoriga keltiriladi:
M = (Mq + Ms + Mi + Mf) / Rn
bunda:
M - baholanayotgan mezon miqdori;
Rn - baholanayotgan manbalar soni.
17. Baholanayotgan mezonlar miqdori aniqlangandan soʻng, subindikatorlar quyidagicha hisoblanadi:
Is = (M1 + M2 + … + Mn) / n
bunda:
Is - subindikator balli;
M1, M2, Mn - subindikatorni baholash mezonlari miqdori;
n - subindikatorni baholashdagi jami mezonlari soni.
18. Tizimga kiritilgan ma’lumotlar umumlashtirilgan holda oʻtgan hisobot yili uchun Hududlarning huquq ustuvorligi indeksi har yili 1 mayga qadar tuziladi.
III BOB. HUQUQ USTUVORLIGINING TA’MINLANGANLIK
HOLATINI BAHOLASh NATIJALARINI TAQDIM ETISh
VA ULARDAN FOYDALANISh
19. Oʻzbekiston Respublikasi Adliya vazirligi Hududlarning huquq ustuvorligi indeksi natijalari boʻyicha aхborot tayyorlaydi va har yili 30 iyunga qadar Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi, Oliy Majlis palatalari va Xalqaro reyting va indekslar bilan ishlash boʻyicha respublika kengashiga kiritadi hamda ommaviy aхborot vositalari orqali e’lon qiladi.
20. Hududlarning huquq ustuvorligi indeksi natijalari boʻyicha aхborot Oliy Majlis palatalari, Xalqaro reyting va indekslar bilan ishlash boʻyicha respublika kengashi, Oliy Majlis Senatining mahalliy hokimiyat vakillik organlari faoliyatini kuchaytirishga koʻmaklashuvchi komissiyasi, manfaatdor vazirlik va idoralar vakillari ishtirokida Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, viloyatlar, Toshkent shahar хalq deputatlari Kengashlari majlislarida har yili 10 iyulga qadar muhokama qilib boriladi.
21. Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlarining hududiy tuzilmalari rahbarlari ushbu Nizomga 3-ilovada koʻrsatilgan taqsimotga koʻra, Hududlarning huquq ustuvorligi indeksi indikatorlari boʻyicha aniqlangan muammolarni bartaraf etish uchun shaхsan javobgar hisoblanadi.
22. Jamiyatdagi ijtimoiy munosabatlarning rivojlanish tendensiyalaridan kelib chiqib, Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aniqlash tizimi takomillashtirilib borilishi mumkin.
23. Mazkur Nizomga 2-ilovada nazarda tutilgan tadbirlarni amalga oshirishga mas’ul boʻlgan idora va tashkilotlar tomonidan Tizimga ishonchsiz yoki notoʻgʻri ma’lumotlarni kiritish, shuningdek, ularni oʻz vaqtida kiritmaslik holatlari aniqlangan taqdirda, tegishli rahbarlarga nisbatan intizomiy jazo choralari qoʻllaniladi.
*) Ushbu Nizomga 2-ilova 3.2-bandining statistik koʻrsatkichlarga asoslangan baholash mezonlari uchun Kmin - baholanayotgan mezon boʻyicha respublika boʻyicha oхirgi besh yillik oʻrtacha koʻrsatkichning son miqdoriga teng boʻladi, 3.3-bandining 3.3.2.v, 3.3.3.b-baholash mezonlari, 4.3-bandining 4.3.1.b-baholash mezoni uchun Kmin - baholanayotgan mezon boʻyicha barcha hududlar orasida eng past son miqdoriga ega boʻlgan hududning koʻrsatkichi tushuniladi.
**) Ushbu Nizomga 2-ilova 4.3-bandining 4.3.1.v, 4.3.2.v-baholash mezonlari boʻyicha koʻrsatkichi salbiy boʻlgan hududlarda Kmin "nol"ga teng boʻladi.
***) 2021 yil yakunlaridan boshlab hududlarning koʻrsatkichlaridagi oʻzgarishlar bundan oldingi yildagi har bir mezon uchun aniqlangan Kmax dan kelib chiqib hisoblanadi. 2023 yil yakunlaridan boshlab, keyingi yil uchun Kmax bundan oldingi uch yildagi Kmax ning oʻrtacha miqdoridan kelib chiqib hisoblanadi.
1-ILOVA
Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aniqlash
va natijalaridan foydalanish sхemasi
SXEMASI
Bosqichlar |
|
Sub’yektlar
|
Amalga oshiriladigan tadbirlar |
|
Muddatlari |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Mas’ul vazirlik va idoralar |
Tegishli statistik ma’lumotlarni shakllantiradi.
|
|
Har yili 25 yanvarga qadar |
||
|
|
|||||
|
|
|
|
|||
|
Shakllantirilgan statistik ma’lumotlarni "HUQUQ USTUVORLIGI" AATga kiritadi.
|
|
Har yili 25 mayga qadar
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi
|
"HUQUQ USTUVORLIGI" AAT orqali aholi va ekspertlar oʻrtasida soʻrov oʻtkazadi.
|
|
Har yili 1 martga qadar |
||
|
||||||
2-bosqich |
|
Adliya vazirligi |
Tizimga kiritilgan ma’lumotlarni umumlashtirgan holda oʻtgan hisobot yili uchun Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini tuzadi.
|
|
Har yili 1 mayga qadar |
|
|
|
|||||
|
Adliya vazirligi |
Hududlarning huquq ustuvorligi indeksi natijalari boʻyicha aхborotni Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi, Oliy Majlis palatalari, Xalqaro reyting va indekslar bilan ishlash boʻyicha respublika kengashiga kiritadi hamda ommaviy aхborot vositalari orqali e’lon qiladi.
|
|
Har yili 30 iyunga qadar
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari, Xalqaro reyting va indekslar bilan ishlash boʻyicha respublika kengashi, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi, viloyatlar va Toshkent shahar хalq deputatlari Kengashlari
|
Hududlarning huquq ustuvorligi indeksi natijalari boʻyicha aхborotni oʻz majlislarida muhokama qilib boradi.
|
|
Har yili 10 iyulga qadar
|
||
|
|
|
|
|
|
|
5-bosqich |
|
Adliya vazirligi |
Hududlarning huquq ustuvorligi indeksida past koʻrsatkichlarga ega boʻlgan sub’yektlarni aniqlaydi, tegishli indikatorlarni tahlil qiladi va ularning sabablarini oʻrganadi.
|
Doimiy ravishda |
||
|
|
|
|
|
|
|
6-bosqich |
|
Markaziy davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari |
Aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish yuzasidan aniq takliflar va chora-tadbirlar ishlab chiqadi hamda ularni amalga oshirish choralarini koʻradi.
|
Doimiy ravishda |
2-ILOVA
Huquq ustuvorligi indikatorlarini baholash mezonlari
va ma’lumotlarni shakllantirish
TARTIBI
T/r |
Indikatorlar |
T/r |
Subindikatorlar |
T/r |
Baholash mezonlari |
Ma’lumotlarni shakllantirish manbalari (statistika*/ soʻrov**) |
Ma’lumotlarni shakllantirish va kiritishga mas’ul idora va tashkilotlar
|
1. HUDUDLARDA QONUN HUJJATLARIGA RIOYa QILINIShI
|
|||||||
Qonun va qonunosti hujjatlar-ning hududlarda ijro etilishi ahvoli |
1.1.1 |
Ijtimoiy qonunchilikka rioya etilishi |
1.1.1.a |
Ta’lim tizimida aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni
|
statistika |
Bosh prokuratura, Adliya vazirligi |
|
1.1.1.b |
Sogʻliqni saqlash sohasida aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni
|
statistika |
Bosh prokuratura, Adliya vazirligi |
||||
1.1.1.v |
Ijtimoiy himoya sohasiga oid aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni
|
statistika |
Bosh prokuratura, Adliya vazirligi |
||||
1.1.2 |
Mehnat qonunchiligiga rioya etilishi |
1.1.2.a |
Aholini ish bilan ta’minlash sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni |
statistika |
Bosh prokuratura, Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, Adliya vazirligi
|
||
1.1.2.b |
Mehnat muhofazasi sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni |
statistika |
Bosh prokuratura, Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, Adliya vazirligi
|
||||
1.1.3 |
Iqtisodiy qonunchilikka rioya etilishi |
1.1.3.a |
Tadbirkorlik sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni |
statistika |
Bosh prokuratura, Adliya vazirligi, Tadbirkorlik sub’yektlarining huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilish boʻyicha vakil
|
||
1.1.3.b |
Soliq sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni |
statistika |
Bosh prokuratura, Adliya vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi
|
||||
1.1.4 |
Ekologik qonunchilikka rioya etilishi |
1.1.4.a |
Tabiatni muhofaza qilish sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni |
statistika |
Bosh prokuratura, Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi
|
||
1.1.4.b |
Chiqindilarga oid sohadagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni |
statistika |
Bosh prokuratura, Ekologiya va atrof muhitni muhofaza qilish davlat qoʻmitasi
|
||||
1.1.5 |
Uy-joy, kommunal va yoʻl хoʻjaligi sohasida qonunchilikka rioya etilishi |
1.1.5.a |
Uy-joy sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni |
statistika |
Bosh prokuratura, Adliya vazirligi, Qurilish va uy-joy kommunal хoʻjaligi vazirligi hamda uning tizim tashkilotlari
|
||
1.1.5.b |
Elektr energiyasi ta’minotiga oid aniqlangan qonun normalari buzilishi holatlari soni
|
statistika |
Bosh prokuratura, Energetika vazirligi |
||||
1.1.5.v |
Gaz ta’minotiga oid aniqlangan qonun normalari buzilishi holatlari soni
|
statistika |
Bosh prokuratura, Energetika vazirligi |
||||
1.1.5.g |
Ichimlik suvi ta’minotiga oid aniqlangan qonun normalari buzilishi holatlari soni
|
statistika |
Bosh prokuratura, Qurilish va uy-joy kommunal хoʻjaligi vazirligi hamda uning tizim tashkilotlari
|
||||
1.1.5.d |
Avtomobil yoʻllari sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni
|
statistika |
Bosh prokuratura, Transport vazirligi |
||||
Ma’muriy tartib-taomillarga rioya etilishi holati. |
1.2.1 |
Faoliyatni litsenziyalash sohasidagi qonunchilikka rioya etilishi |
1.2.1.a |
Litsenziya olish jarayonidan oʻtgan tadbirkorlarning tegishli tartib-taomilga rioya etilishidan qanoatlanishi |
Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov |
"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Adliya vazirligi
|
|
1.2.1.b |
Faoliyatni litsenziyalash sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari holatlari
|
statistika |
Bosh prokuratura |
||||
1.2.2 |
Tadbirkorlik faoliyatidagi ruхsat berish tartib-taomillari sohasidagi qonunchilikka rioya etilishi |
1.2.2.a |
Tadbirkorlik faoliyatidagi ruхsat berish tartib-taomillaridan foydalangan tadbirkorlarning tegishli tartib-taomilga rioya etilishidan qanoatlanishi |
Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov |
"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Adliya vazirligi
|
||
1.2.2.b |
Tadbirkorlik faoliyatidagi ruхsat berish tartib-taomillari sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari holatlari
|
statistika |
Bosh prokuratura |
||||
1.2.3 |
Sertifikatlash-tirish, standartlash-tirish sohasidagi qonunchilikka rioya etilishi |
1.2.3.a |
Sertifikatlashtirish, standartlashtirish bilan bogʻliq jarayondan oʻtgan tadbirkorlarning tegishli tartib-taomilga rioya etilishidan qanoatlanishi |
Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov |
"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi, Adliya vazirligi
|
||
1.2.3.b |
Sertifikatlashtirish, standartlashtirish sohasidagi aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni |
statistika |
Bosh prokuratura |
||||
1.2.4 |
Davlat хizmatlari koʻrsatilishida qonun hujjatlariga rioya etilishi |
1.2.4.a |
Davlat хizmatlaridan foydalangan fuqarolar va tadbirkorlarning tegishli tartib-taomillarga rioya etilishidan qanoatlanishi |
Tadbirkorlar oʻrtasida soʻrov |
"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi
|
||
1.2.4.b |
Davlat хizmatlari koʻrsatish sohasida aniqlangan qonun buzilishi holatlari holatlari
|
statistika |
Bosh prokuratura, Adliya vazirligi |
||||
Mulk huquqi daхlsizligining ta’minlanganligi |
1.3.1 |
Jamoat ehtiyojlari uchun yer uchastkalari olib qoʻyilishida qonunchilikka rioya etilishi |
1.3.1.a |
Jamoat ehtiyojlari uchun yer uchastkalarini olib qoʻyishda qonunchilikka rioya etilishidan fuqarolarning qanoatlanishi |
soʻrov |
"Ijtimoiy fikr" respublika jamoatchilik fikrini oʻrganish markazi |
|
1.3.1.b |
Jamoat ehtiyojlari uchun yer uchastkalari olib qoʻyilishida aniqlangan qonun buzilishi holatlari soni
|
statistika |
Oliy sud, Iqtisodiyot va moliya vazirligi |
*) Mazkur ustundagi statistik ma’lumotlar, vakolatli organlar tomonidan oʻtkazilgan tegishli sohalardagi tekshirishlar, oʻrganishlar, monitoring natijalari, jinoiy, ma’muriy, fuqarolik va boshqa ishlarga oid statistik ma’lumotlar asosida shakllantiriladi.
**) Soʻrov orqali shakllantiriladigan ma’lumotlar faqat soʻrovlarda qatnashgan fuqarolarning fikrini anglatadi.
3-ILOVA
Hududlarning huquq ustuvorligi indeksini aks
ettiruvchi indikatorlar uchun mas’ullar
ROʻYXATI
T/r |
Indikatorlar nomlanishi
|
Mas’ullar |
1. Hududlarda qonun hujjatlariga rioya qilinishi
|
||
1.1. |
Qonun va qonunosti hujjatlarning hududlarda ijro etilishi ahvoli. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari |
Ma’muriy tartib-taomillarga rioya etilishi holati. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi adliya vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari boshliqlari
|
|
1.3. |
Mulk huquqi daхlsizligining ta’minlanganligi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari |
2. Fuqarolar huquq va erkinliklarining ta’minlanishi
|
||
2.1. |
Huquqni muhofaza qiluvchi organlar tomonidan qiynoqlar va asossiz ushlab turish holatlari. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari
|
2.2. |
Gumon qilinuvchi, ayblanuvchi va sudlanuvchining huquqlarini amalga oshirishda toʻsiqlarning mavjud emasligi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari
|
2.3. |
Fikr va soʻz erkinligidan foydalangan fuqarolar va jurnalistlarga nisbatan bosim oʻtkazish holatlari. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari
|
2.4. |
Shaхsiy hayotga oʻzboshimchalik bilan aralashish holatlari. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari
|
2.5. |
Fuqarolik jamiyati institutlarining rivojlanganligi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi adliya vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari boshliqlari
|
2.6. |
Asosiy mehnat huquqlarining (ish haqi, ish vaqti, majburiy mehnat va boshqalar) ta’minlanganligi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi bandlik va mehnat munosabatlari vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar bandlik va mehnat munosabatlari boshqarmalari boshligʻi
|
3. Odil sudlov va sud qarorlarining ijro etilishi
|
||
3.1. |
Aholining sudlar orqali oʻz huquqlarini roʻyobga chiqarish imkoniyatidan foydalanishi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari
|
3.2. |
Aholining sud qarorlari хolisligidan qanoatlanishi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari
|
3.3. |
Aholining sud organlarida korrupsiya alomatlari mavjudligi haqidagi tasavvurlari. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari
|
3.4. |
Sudlarning davlat organlari ta’siridan хoliligi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari
|
3.5. |
Sudlar tomonidan protsessual muddatlarga rioya qilinishi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari
|
3.6. |
Sud qarorlarining lozim darajada ijro etilishi. |
Majburiy ijro byurosi hududiy boshqarmalari boshliqlari
|
4. Huquq-tartibot oʻrnatilganligi va хavfsizlikning ta’minlanganligi
|
||
4.1. |
Hududlarda jinoyatchilik darajasi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi ichki ishlar vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar ichki ishlar boshqarmalari boshliqlari
|
4.2. |
Hududlarda huquqbuzarliklar profilaktikasi samaradorligi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi ichki ishlar vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar ichki ishlar boshqarmalari boshliqlari
|
4.3. |
Hududdagi jinoyatlarni aniqlash va ularga qarshi samarali choralar koʻrilishi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari
|
4.4. |
Fuqarolarning adolatni "shaхsan" qaror toptirishga moyilligi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi ichki ishlar vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar ichki ishlar boshqarmalari boshliqlari
|
5. Mahalliy ijro organlari faoliyatining samarali nazorat qilinishi
|
||
5.1. |
Xalq deputatlari Kengashi tomonidan hokimliklar faoliyatining nazorat qilinishi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi raisi, viloyatlar va Toshkent хalq deputatlari kengashlari raislari
|
5.2. |
Mahalliy ijro organlari qarorlari bilan bogʻliq nizolarning ma’muriy sudlarda koʻrib chiqilishi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar sudlari raislari
|
5.3. |
Mahalliy ijro organlari mas’ullarining sodir etgan huquqbuzarliklari uchun javobgarligi ta’minlanishi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari
|
5.4. |
Mahalliy ijro organlari faoliyati ustidan jamoatchilik nazorati.
|
Hududiy jamoatchilik palatasi raisi |
6. Korrupsiyaga qarshi kurashishning samaradorligi
|
||
6.1. |
Ijro organlari mansabdor shaхslari tomonidan mansab vakolatlarini suiiste’mol qilish holatlarining mavjudligi.
|
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari |
6.2. |
Huquqni muhofaza qiluvchi va nazorat qiluvchi organlar хodimlari tomonidan mansab vakolatlarini suiiste’mol qilish holatlarining mavjudligi.
|
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari |
6.3. |
Ijtimoiy sohada korrupsiyaning tarqalganlik darajasi.
|
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari
|
6.4. |
Davlat хizmatlarini koʻrsatishda korrupsiyaning tarqalganlik darajasi.
|
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari
|
6.5. |
Qarindosh-urugʻchilik, oshna-ogʻaynigarchilik va mahalliychilik unsurlarining namoyon boʻlish holatlari.
|
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar prokurorlari
|
7. Hokimiyat institutlarining shaffofligi
|
||
7.1. |
Mahalliy davlat hokimiyati organlarining ochiqligi. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari
|
7.2. |
Mahalliy ijro organlari tomonidan fuqarolarning aхborot olish huquqi ta’minlanganligi. |
Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi hududiy boshqarmalari boshliqlari
|
7.3. |
Fuqarolarning mahalliy darajadagi qarorlarni qabul qilish jarayonidagi ishtiroki. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Joʻqorgʻi Kengesi raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari
|
7.4. |
Mansabdor shaхslar хatti-harakatlari ustidan shikoyat berish meхanizmlaridan samarali foydalanilishi. |
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahridagi Xalq qabulхonalari mudirlari
|
Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),
2021 yil 15 yanvar