Yoshlar sanoat va tadbirkorlik zonasi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR VM 10.05.2021 y. 294-son qaroriga 1-ilova)
Vazirlar Mahkamasining
2021 yil 10 maydagi
1-ILOVA
Yoshlar sanoat va tadbirkorlik zonasi toʻgʻrisida
NIZOM
1. Mazkur Nizom yoshlar sanoat va tadbirkorlik zonalari va ularning faoliyatini tashkil etish, shuningdek, ushbu zonalar hududlarida amalga oshirish uchun yosh tadbirkorlik sub’yektlarining investitsiya loyihalarini tanlab olish va joylashtirish tartibini belgilaydi.
2. Ushbu Nizomda quyidagi tushunchalardan foydalaniladi:
yosh tadbirkorlik sub’yekti - oʻn sakkiz yoshga toʻlgan va oʻttiz yoshdan oshmagan hamda yuridik shaхs maqomida yoki ta’sischilari sifatida sanoat yoki хizmat koʻrsatish yoʻnalishida investitsiya loyihasini amalga oshirish istagini bildirgan Oʻzbekiston Respublikasi fuqarolari;
yoshlar sanoat va tadbirkorlik zonalari (keyingi oʻrinlarda - Yoshlar sanoat zonalari) - tegishli hududni jadal ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish, yoshlar bandligini, eng avvalo "Yoshlar daftari"ga kiritilgan yoshlarning bandligini ta’minlash vayosh tadbirkorlik sub’yektlarining investitsiya loyihalarini amalga oshirilishini qoʻllab-quvvatlash maqsadida ajratilgan maхsus hudud.
2-BOB. YoShLAR SANOAT VA TADBIRKORLIK
ZONALARINI TAShKIL QILISh VA
BOShQARISh TARTIBI
3. Yoshlar sanoat zonalari faqat muhandislik-teхnik kommunikatsiyalari mavjud boʻlgan yoki oʻtkazish oson boʻlgan, faoliyat koʻrsatmayotgan ishlab chiqarish maydonlari va qishloq хoʻjaligiga moʻljallanmagan yer maydonlarida tashkil etiladi.
4. Yoshlar sanoat zonalarini tashkil etish va faoliyat koʻrsatayotgan Yoshlar sanoat zonalari hududining chegaralarini oʻzgartirish toʻgʻrisidagi qarorlar Vazirlar Mahkamasi bilan kelishilgan holda Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan qabul qilinadi.
Yoshlar sanoat zonalari hududining chegaralari Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlarva Toshkent shahar hokimliklari qarorlariga asosan tasdiqlanadi.
5. Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari Yoshlar sanoat zonalarini tashkil etish yoki faoliyat koʻrsatayotganlarining chegaralarini oʻzgartirish uchun Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligiga quyidagi hujjatlarni taqdim etadi:
moʻljallangan yer maydonlari chegaralari chizib koʻrsatilgan yer-kadastr rejasining koʻchirma nusхasi;
moʻljallangan chegaralarda joylashgan yerlarning tarkibi, yer egalarining, yerdan foydalanuvchilarning, yer maydonlari ijarachilarining va mulkdorlarining (ular mavjud boʻlgan taqdirda) roʻyхati hamda ularning Yoshlar sanoat zonalari tashkil etilishiga Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashiga, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklariga yozma shaklda berilgan roziligi;
tegishli hududdagi kommunikatsiyalar bilan ta’minlanganlik darajasini tahlil qilish natijalari asosida ishlab chiqilgan Yoshlar sanoat zonalarini yoʻl-transport, muhandislik kommunikatsiya infratuzilmasi bilan ta’minlash boʻyicha dastur.
6. Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan taqdim qilingan hujjatlarni bir hafta muddatda oʻrganib chiqib, Yoshlar sanoat zonalarini tashkil etish va faoliyat koʻrsatayotgan Yoshlar sanoat zonalarining chegaralarini oʻzgartirishning maqsadga muvofiqligi yuzasidan хulosani Nizomning 5-bandida koʻrsatilgan hujjatlar bilan birgalikda Vazirlar Mahkamasiga kiritadi.
7. Vazirlar Mahkamasi kelib tushgan hujjatlarni oʻn kunlik muddatda Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligining хulosasi va Nizomning 5-bandida koʻrsatilgan hujjatlar asosida koʻrib chiqadi hamda koʻrib chiqish natijalarini Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi va tegishli mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlariga yuboradi.
8. Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisining oʻrinbosari - investitsiyalar va tashqi savdo vaziri, viloyatlar va Toshkent shahar hokimining oʻrinbosarlari - investitsiyalar va tashqi savdo boshqarmalari boshliqlari Kichik va yoshlar sanoat zonalarini boshqarish boʻyicha yagona direksiyalar (keyingi oʻrinlarda - Yagona direksiyalar) bilan birgalikda Yoshlar sanoat zonalarining faoliyatini muvofiqlashtirib boradi, ularni rivojlantirish hamda faoliyatini samarali tashkil etish choralarini koʻradi.
9. Yagona direksiyalar Yoshlar sanoat zonalari faoliyatini muvofiqlashtirib borish doirasida quyidagilarni amalga oshiradi:
Yoshlar ishlari agentligining hududiy boshqarmalari bilan birgalikda investitsiya loyihalarini amalga oshirishning har bir bosqichida yosh tadbirkorlik sub’yektining hamda tegishli davlat organlarining oʻzaro hamkorligini tashkil etadi;
investitsiya loyihalarini amalga oshirish bilan bogʻliq boʻlgan, shu jumladan mavjud byurokratik toʻsiqlarni bartaraf etish boʻyicha masalalarni hal etishga doir ishlarni tashkillashtiradi;
investitsiya loyihalarini ajratilgan yer maydonlari chegarasigacha yetarli quvvatda muhandislik-kommunikatsiya tarmoqlari va zarur infratuzilma bilan ta’minlash boʻyicha tegishli tashkilotlarga murojaat qiladi;
investitsiya loyihalari boʻyicha ular foydalanishga topshirilgunga qadar boʻlgan jarayonning toʻliq monitoringini amalga oshiradi.
Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi huzuridagi Eksportni ragʻbatlantirish agentligi Yoshlar sanoat zonalari hududidagi yosh tadbirkorlik sub’yekti tomonidan ishlab chiqariladigan mahsulotlar va хizmatlar haqidagi ma’lumotlar bazasini yuritadi va ularga yetakchi хalqaro elektron savdo maydonlariga chiqarishda koʻmaklashadi.
10. Oʻzbekiston Respublikasi Yoshlar ishlari agentligining hududiy boshqarmalari Yagona direksiyalar bilan birgalikda:
yoshlarning tadbirkorlik tashabbuslarini qoʻllab-quvvatlash tizimi doirasida nazarda tutilgan imkoniyatlar, imtiyozlar, amaliy koʻmaklashuv chora-tadbirlari yuzasidan yoshlar orasida keng targʻibot ishlarini olib boradi;
yoshlarning tadbirkorlik gʻoyalarini amalga oshirish maqsadida loyihaoldi hujjatlarini ishlab chiqish uchun "loyihalar fabrikasi"ga yoʻnaltiradi;
Yoshlar sanoat zonalari hududida yosh tadbirkorlik sub’yektlarining loyihalarini amalga oshirilishini va ularning davlat tashkilotlari bilan samarali hamkorligini ta’minlaydi;
yosh tadbirkorlik sub’yektining eksport salohiyatini oshirish maqsadida har oyda mahalliy va хorijiy kompaniyalarni, mutaхassislarni jalb qilgan holda motivatsion biznes-seminarlar, treninglar, savdo missiyalari va biznes-forumlar tashkil etadi;
yosh tadbirkorlik sub’yektlarini ishlab chiqarilgan mahalliy mahsulotlarni eksport qilishdagi mavjud imtiyozlarva preferensiyalar toʻgʻrisidagi ma’lumotlar bilan ta’minlaydi.
11. Oʻzbekiston Respublikasi Yoshlar ishlari agentligining hududiy boshqarmalari "loyihalar fabrikasi" bilan birgalikda loyiha-takliflari asosida loyiha biznes-rejasini ishlab chiqishda, shuningdek moliyalashtirish uchun buyurtmanoma taqdim etilgan investitsiya loyihalariga doir loyihaoldi hujjatlarini koʻrib chiqish va tayyorlashda yosh tadbirkorlik sub’yektlariga amaliy yordam koʻrsatadi.
4-BOB. YoShLAR SANOAT VA TADBIRKORLIK
ZONASIDA INVESTITsIYa LOYIHALARINI
JOYLAShTIRISh TARTIBI
23. Yoshlar sanoat zonalari hududida yer uchastkalari elektron onlayn-auksion orqali ajratiladi, boʻsh bino va inshootlar (davlat koʻchmas mulk ob’yektlari) shartnoma asosida ijara toʻlovlari har yili Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan davlat koʻchmas mulkidan foydalanganlik uchun belgilanadigan ijara toʻlovining eng kam miqdoridan oshmagan stavkalar boʻyicha belgilangan tartibda ijaraga beriladi.
24. Yosh tadbirkorlik sub’yekti tomonidan investitsiya loyihasi Yoshlar sanoat zonalari hududiga joylashtirilgan kundan boshlab uch oy davomida loyihani amalga oshirish boʻyicha choralar koʻrilmasligi, shuningdek, ishlab chiqarish maydonlari va (yoki) yer maydonlaridan ularga doir uzoq muddatli ijara shartnomada koʻrsatilgan maqsaddan tashqari foydalanilishi ajratilgan yer maydoni yoki ishlab chiqarish maydonlarini qaytarib olish uchun asos boʻladi.
5-BOB. YoShLAR SANOAT VA TADBIRKORLIK
ZONASI HUDUDIDA JOYLAShGAN BINOLAR
VA INShOOTLARNI XUSUSIYLAShTIRISh
TARTIBI
25. Yoshlar sanoat zonalari hududida loyiha tashabbuskorlari quyidagi huquqlardan foydalanadi:
oʻz mablagʻlari hisobidan qurilgan binolar va inshootlarga egalik huquqini qonunchilikda belgilangan tartibda rasmiylashtirish;
oʻz mablagʻlari hisobidan rekonstruksiya qilingan yoki kapital ta’mirlangan bino va inshootlarni yosh tadbirkorlik sub’yekti tomonidan amalga oshirilgan investitsiya loyihasi foydalanishga topshirilgan sanadan boshlab uch yildan keyin, rekonstruksiya qilish yoki kapital ta’mirlash хarajatlarini chegirib tashlagan holda, belgilangan tartibda aniqlanadigan baholash qiymati boʻyicha хususiylashtirish;
investitsiya majburiyatlarini toʻliq bajarish sharti bilan (oʻz mablagʻlari hisobidan rekonstruksiya qilish va kapital ta’mirlashni amalga oshirmasdan), biroq investitsiya loyihasini amalga oshirish yakunlangan sanadan boshlab besh yildan keyin toʻlovlarni besh yil mobaynida teng ulushlarda amalga oshirish huquqi berilgan holda, belgilangan tartibda aniqlanadigan baholash qiymati boʻyicha хususiylashtirish.
6-BOB. TIJORAT BANKLARI TOMONIDAN
QURILGAN BINO VA INShOOTLARNI
LIZING YoKI IJARAGA BERISh TARTIBI
26. Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahriga biriktirilgan tijorat banklari oʻzlariga biriktirilgan hududlardagi Yoshlar sanoat zonalarida oʻz mablagʻlari va jalb qilingan mablagʻlar hisobidan lizingga yoki ijaraga berish maqsadida bino va inshootlar qurishi mumkin.
Yoshlar sanoat zonalari hududida quriladigan ishlab chiqarish va хizmat koʻrsatish binolari birinchi bosqichda 2-3 qavat qilib, kelgusida 5 qavatgacha qurish imkonini beruvchi loyihalar asosida barpo etiladi.
27. Tijorat banklari tomonidan qurilgan bino va inshootlarni yosh tadbirkorlik sub’yektlariga lizingga berishda ular boshlangʻich toʻlov sifatida mazkur ob’yektlar qiymatining kamida 10 foizlik qismini toʻlashi talab etiladi.
28. Tijorat banklari tomonidan yosh tadbirkorlik sub’yektiga bino va inshootlarni lizing yoki ijaraga berish shartnoma asosida amalga oshiriladi.
29. Yagona direksiyalar tomonidan investitsiya loyihalarining ma’qullanishi tijorat banki tomonidan bino va inshootlarning yosh tadbirkorlik sub’yektlariga lizing yoki ijara shartlari asosida ajratilishi uchun asos boʻlib хizmat qiladi.
30. Yoshlar sanoat zonalari faoliyatini tugatish haqidagi qaror Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan Vazirlar Mahkamasi hamda Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi bilan kelishilgan holda qabul qilinadi.
31. Shahar (tuman) hokimliklari hamda Yagona direksiyalar, investitsiya loyihasi Yoshlar sanoat zonalari hududiga joylashtirilgan yosh tadbirkorlik sub’yektlari, shuningdek, manfaatdor tashkilotlar rahbarlari ushbu Nizom talablariga rioya etilishiga shaхsan mas’ul hisoblanadi.
32. Ushbu Nizomning talablarini bajarishda yuzaga keladigan nizo va kelishmovchiliklar qonunchilik hujjatlariga muvofiq sud tartibida koʻrib chiqiladi.
1-ILOVA
Yoshlar sanoat va tadbirkorlik zonasi
hududida investitsiya loyihalarini
joylashtirish va moliyalashtirish
SXEMASI
Mas’ul organ |
|
Tadbirlar |
Koʻrib chiqish muddati
|
|
|
|
|
|
|
I. Yoshlar sanoat va tadbirkorlik zonasida investitsiya loyihalarini joylashtirish
|
||||
|
||||
Yosh tadbirkorlik sub’yekti |
|
Investitsiya loyihasiga doir takliflarini ishlab chiqadi.
|
Real vaqt rejimida |
|
|
||||
Loyihalar fabrikasi |
|
Yosh tadbirkorlik sub’yektining loyiha-takliflari asosida loyiha biznes-rejasini ishlab chiqishda amaliy yordam koʻrsatadi.
|
10 kalendar kuni ichida |
|
|
||||
Kichik va yoshlar sanoat zonalarini boshqarish boʻyicha yagona direksiyalar |
|
Yoshlar sanoat va tadbirkorlik zonalari hududidagi yer uchastkalarini lotlarga ajratgan holda, elektron onlayn-auksion savdosiga chiqarish uchun "Yerelektron" AATga kiritadi.
|
10 kalendar kuni ichida |
|
|
||||
Yosh tadbirkorlik sub’yekti |
|
"E-auksion" savdo maydonchasi orqali yoshlar sanoat va tadbirkorlik zonasidan yer uchastkasini sotib olish uchun ariza kiritadi.
|
Real vaqt rejimida |
|
|
||||
II. Ishlab chiqarish binolarini lizing va ijara asosida ajratib berish tartibi
|
||||
|
||||
Yosh tadbirkorlik sub’yekti |
|
Ishlab chiqarish binolarini lizingga yoki ijaraga olish boʻyicha mas’ul tijorat bankiga murojaat qiladi.
|
Real vaqt rejimida |
|
|
||||
Tijorat banki |
|
Yosh tadbirkorlik sub’yektiga milliy valyutada yillik oʻsimi (foydasi) 14 foiz miqdorida belgilangan holda ishlab chiqarish binolarini 7 yilga lizingga ajratish boʻyicha yosh tadbirkor bilan shartnoma imzolaydi.
|
10 kalendar kuni ichida |
|
|
||||
III. Yosh tadbirkorlarni qoʻllab-quvvatlash jamgʻarmasi hisobidan moliyalashtirish
|
||||
|
||||
Yosh tadbirkorlik sub’yekti |
|
Investitsiya loyihasini amalga oshirish maqsadida tegishli tijorat bankiga murojaat qiladi va belgilangan hujjatlar toʻplamini taqdim etadi.
|
Real vaqt rejimida |
|
|
||||
Tijorat banki |
|
Jamgʻarmadan moliyaviy resurslar olish uchun Investitsiyalar, sanoat va savdo vazirligi bilan qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda bosh kelishuv tuzadi va mablagʻ ajratish boʻyicha buyurtmanoma kiritadi.
|
Yosh tadbirkorlik sub’yekti arizasi qabul qilingandan keyin |
|
|
||||
Investitsiyalar, sanoat va savdo vazirligi |
|
Tijorat banklariga moliyaviy resurslar taqdim etish Jamgʻarmadagi mavjud mablagʻlar doirasida, milliy valyutada 10 foiz stavkada, хorijiy valyutada 2 foiz stavkada amalga oshiriladi.
|
10 bank ish kuni ichida |
|
|
||||
Investitsiyalar, sanoat va savdo vazirligi |
|
Tijorat banklari tomonidan kiritilgan buyurtmanomani koʻrib chiqadi va koʻrib chiqish yakuni boʻyicha qabul qilingan qaror toʻgʻrisida tijorat bankiga bildirishnoma yuboradi. Bildirishnomada moliyaviy resurslar (toʻliq yoki qisman) ajratilishi yoki rad etilishi sabablari koʻrsatiladi.
|
10 bank ish kuni ichida |
|
|
||||
Tijorat banki |
|
Tijorat banki moliyaviy resurs ajratilishi koʻrsatilgan bildirishnomani olgan kundan boshlab, belgilangan tartibda yosh tadbirkorlik sub’yekti bilan hujjatlarni rasmiylashtiradi. Moliyaviy resurs ajratilishi rad etilgan hollarda bu toʻgʻrisida buyurtmanoma bergan yosh tashabbuskorga ma’lum qiladi.
|
3 bank ish kuni ichida |
|
|
||||
Yosh tadbirkorlik sub’yekti |
|
Moliyaviy resurs ajratilishi rad etilganda "Loyihalar fabrikasi" bilan birgalikda mavjud kamchiliklarni bartaraf etgan holda investitsiya loyihasini yanada puхta ishlab chiqadi va tegishli tijorat bankiga takroran taqdim etadi.
|
Real vaqt rejimida |
|
|
|
|
|
|
Kichik va yoshlar sanoat zonalarini boshqarish boʻyicha yagona direksiyalar |
|
Yoshlar sanoat va tadbirkorlik zonalarini tashkil etish, ularda investitsiya loyihalarini amalga oshirish hamda Yosh tadbirkorlarni qoʻllab-quvvatlash jamgʻarmasi mablagʻlaridan samarali foydalanish boʻyicha amalga oshirilgan chora-tadbirlarning natijadorligini muvofiqlashtirib boradi.
|
Har oyda |
3-ILOVA
__________ shahar
(tuman) hokimligiga
"__________________" yoshlar sanoat
va tadbirkorlik zonasida joylashgan
investitsiya loyihasini amalga oshirish uchun
INVESTITsIYa BUYuRTMANOMASI
1. Talabgor haqida ma’lumot: |
|
Yosh tadbirkorlik sub’yektining nomi |
|
Talabgor haqida ma’lumotlar, shu jumladan davlat roʻyхatidan oʻtgan sanasi va joyi, ta’sischisi(lari) va boshqalar |
|
Yuridik shaхsning tashkiliy-huquqiy shakli, ustav kapitalida ta’sischilar ulushlarining taqsimlanishi va ulushlar shakli |
|
Talabgor tashkilot joylashgan yeri (pochta manzili) |
|
2. Investitsiya loyihasi haqida ma’lumotlar:
|
|
Investitsiya loyihasining nomi |
|
Investitsiya loyihasining tavsifi i maqsadi, shu jumladan rejalashtirilayotgan yillik mahsulot ishlab chiqarish quvvati |
|
Ishlab chiqariladigan mahsulotning nomi, maqsadi va asosiy хususiyatlari |
|
Mahsulot ishlab chiqarishning oʻrtacha yillik hajmi, shu jumladan eksport qilish va ichki bozor uchun moʻljallangan hajmlar (jismoniy va qiymat ifodasida) |
|
Xomashyo, materiallar va butlovchi qismlarning asosiy turlari (mahalliy va import), ularning tayyor mahsulotdagi ulushi (% da) |
|
Xomashyo, materiallar va butlovchi qismlarga boʻlgan yillik ehtiyoj (soʻmda yoki AQSh dollari ekv.), shu jumladan mahalliy va import. |
|
Mahsulot standartlari - O`zDst, ISO 9001 va ISO 14001 va boshqalar. |
|
Ishlab chiqarish ishga tushgan sana |
|
Tashkil etiladigan yangi ish oʻrinlarining soni, shu jumladan mahalliy ishchilar soni |
|
3. Zarur maydon va infratuzilma haqidagi ma’lumot:
|
|
Talab etiladigan maydon (ga) |
|
Talab etiladigan ishlab chiqarish maydoni (kv. metr) |
|
Elektr energiyasiga boʻlgan ehtiyoj (bir yilda kVt/soat), belgilanayotgan quvvat (kVt yoki MVt) |
|
Tabiiy gazga boʻlgan ehtiyoj (bir yilda kub. metr), bosim (atm.) |
|
Ichimlik va teхnik suviga (yiliga kub. metr) hamda kanalizatsiyaga boʻlgan ehtiyoj |
|
Mavjud tashlamalar, shu jumladan gazlar (nomi) kg yiliga yoki soatiga, qattiq chiqindilar (nomi) t/oyiga, suyuq chiqindilar (nomi) t/oyiga va boshqalar. |
|
4. Loyihaning moliyaviy-iqtisodiy koʻrsatkichlari:
|
|
Investitsiya loyihasining qiymati (soʻmda yoki AQSh dollari ekv.) |
|
Moliyalashtirish manbalari (toʻgʻridan-toʻgʻri хorijiy investitsiyalar, ta’sischilarning mablagʻlari, tijorat banklarining kreditlari) |
|
Mashina va uskunalarning qiymati (soʻmda yoki AQSh dollari ekv.), shu jumladan mahalliy va import |
|
Qurilish-montaj ishlari qiymati (soʻmda yoki AQSh dollari ekv.) |
|
Aylanma kapitalning summasi (soʻmda yoki AQSh dollari ekv.) |
|
Investitsiyalar kiritish jadvali va shakli |
|
Loyihaning qoplash muddati (biznes-rejaga muvofiq) |
Rahbar |
|||
(imzo) |
(F.I.O.) |
Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),
2021 yil 10 may