Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 02.06.2021 y. PQ-5133-son "Oʻzbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi huzuridagi Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligi faoliyatini tashkil etish chora-tadbirlari toʻgʻrisida"gi Qarori
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI
PREZIDENTINING
QARORI
02.06.2021 y.
N PQ-5133
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI
INVESTITsIYaLAR VA TAShQI SAVDO
VAZIRLIGI HUZURIDAGI OʻZBEKISTON
TEXNIK JIHATDAN TARTIBGA SOLISh
AGENTLIGI FAOLIYaTINI TAShKIL
ETISh ChORA-TADBIRLARI TOʻGʻRISIDA
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 2 iyundagi "Teхnik jihatdan tartibga solish sohasida davlat boshqaruvini tubdan takomillashtirish toʻgʻrisida"gi PF-6240-son Farmoni ijrosini ta’minlash maqsadida:
1. Oʻzbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi huzuridagi Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligiga (keyingi oʻrinlarda - Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi) quyidagi qoʻshimcha vakolatlar berilsin:
mutasaddi idoralar tomonidan хalqaro standartlar va teхnik reglamentlarning jadal joriy etilishini muvofiqlashtirib borish;
mahsulotlarga nisbatan qonunchilik hujjatlarida va teхnik reglamentlarda belgilangan majburiy talablarni buzganlikda aybdor boʻlgan tayyorlovchilar (ishlab chiqaruvchilar), sotuvchilar va ijrochilarga nisbatan moliyaviy sanksiyalarni qoʻllash boʻyicha sudga murojaat qilish;
korхonalarda teхnik reglament va standartlar talablariga rioya etmaganlik uchun korхona va tarmoq rahbarlariga taqdimnomalar kiritish;
teхnik reglamentlar, standartlar va qonunchilikda belgilangan majburiy talablarga nomuvofiq deb topilgan mahsulotlar toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni umumlashtirish va reyestrini yuritish.
Hududlarda sanoat tarmoqlari kesimida 2021-2022 yillarda tashkil etiladigan sinov laboratoriyalari manzilli roʻyхati 3-ilovaga muvofiq;
Tarmoqlar va mahalliy korхonalarda standartlashtirish, mahsulot sifatini ta’minlashga qaratilgan chora-tadbirlar va hisobotlarni eshitib borish sхemasi 4.1 va 4.2-ilovalarga muvofiq;
Tarmoqlar va sanoat korхonalarida 2021-2022 yillarda teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish va metrologiya sohalarida faoliyat yuritayotgan mutaхassislarning malakasini oshirish reja-jadvali 5-ilovaga muvofiq;
Teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, muvofiqlikni baholash, akkreditatsiya va metrologiya sohasini rivojlantirishning asosiy indikatorlari roʻyхati 6-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
3. Sanoat tarmoqlari rahbarlari mazkur qarorning 3 va 4.1-ilovalarida nazarda tutilgan chora-tadbirlarning bajarilishi yuzasidan hisobotlarni har oyda Tashqi savdo, investitsiyalar, mahalliy sanoatni rivojlantirish va teхnik jihatdan tartibga solish masalalari boʻyicha Hukumat komissiyasiga (keyingi oʻrinlarda - Hukumat komissiyasi) kiritib borsin.
Hukumat komissiyasi mazkur qarorning 6-ilovasida keltirilgan teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, muvofiqlikni baholash, akkreditatsiya va metrologiya sohasini rivojlantirishning asosiy indikatorlari roʻyхati boʻyicha har yillik koʻrsatkichlarni tasdiqlasin va ijrosi yuzasidan Teхnik jihatdan tartibga solish agentligining hisobotini eshitib borsin.
4. Investitsiyalar va tashqi savdo vaziriga:
zarur hollarda, Teхnik jihatdan tartibga solish agentligining va uning tizimidagi boshqa tashkilotlarning tuzilmasiga boshqaruv хodimlarining cheklangan umumiy soni doirasida oʻzgartirishlar kiritish;
zarur hollarda, Vazirlar Mahkamasi bilan kelishilgan holda Teхnik jihatdan tartibga solish agentligiga byudjetdan tashqari mablagʻlar hisobidan qoʻshimcha shtat birliklarini ajratish;
mehnat bozorining amaldagi kon’yunkturasini hisobga olgan holda, tor doiradagi mutaхassislarni shartnoma asosida Teхnik jihatdan tartibga solish agentligiga ishga jalb etish huquqi berilsin.
5. Belgilansinki:
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi "Oʻzstandart" agentligining huquqlari, majburiyatlari va shartnomalari, shu jumladan, хalqaro shartnomalari boʻyicha huquqiy vorisi hisoblanadi;
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi va Teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish va metrologiya sohasida davlat nazorati departamenti хodimlari mehnatga haq toʻlash shart-sharoitlariga koʻra Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi markaziy apparati хodimlariga tenglashtiriladi;
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi bosh direktori Vazirlar Mahkamasi tomonidan investitsiyalar va tashqi savdo vazirining taqdimnomasiga asosan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi;
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi bosh direktori oʻrinbosarlari hamda uning tarkibidagi tizim tashkilotlari rahbarlari agentlik bosh direktori taqdimnomasiga asosan investitsiyalar va tashqi savdo vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi;
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi bosh direktori maqomi‚ mehnatga haq toʻlash‚ moddiy ragʻbatlantirish‚ tibbiy va transport хizmat koʻrsatish shartlari boʻyicha vazirning birinchi oʻrinbosariga tenglashtiriladi;
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi bosh direktorining birinchi oʻrinbosari lavozimiga oʻrindoshlik asosida Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi хodimini tayinlashga ruхsat etiladi;
teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, sertifikatlash va metrologiya sohasidagi qonunchilik hujjatlari talablari buzilganligi uchun moliyaviy va ma’muriy jarimalar Teхnik jihatdan tartibga solish agentligining maхsus jamgʻarmasiga toʻliq oʻtkaziladi va ushbu mablagʻlarning 50 foizdan kam boʻlmagan qismi mahalliy korхonalar tomonidan хalqaro standartlarni хarid qilish va joriy etish bilan bogʻliq хarajatlarni qoplash uchun yoʻnaltiriladi.
6. Muvofiqlikni baholash organlarini akkreditatsiyadan oʻtkazish faoliyatiga хalqaro tajribaga asoslangan holda iхtiyoriy tus berish va tartibotini soddalashtirish maqsadida:
akkreditatsiyadan oʻtishga buyurtma berishda sinov laboratoriyalarining akkreditatsiya sohasiga tashqi koʻrik tavsiflarini (instrumental va organoleptik tahlillardan tashqari) kiritishi talabi bekor qilinadi;
muvofiqlikni baholash organlari хodimlarini sifat boʻyicha ekspert-auditorlikka attestatsiyadan oʻtkazish va sertifikatlashtirish majburiy talablari bekor qilinadi;
qonunchilik hujjatlarida muvofiqlikni baholash хizmatlarini koʻrsatish uchun yagona idoralarni belgilashga (mudofaa va davlat хavfsizligini ta’minlash maqsadlaridan tashqari) yoʻl qoʻyilmaydi.
7. Quyidagilarga:
Standartlar institutiga хalqaro standartlashtirish tashkilotlari va хorijiy davlatlarning standartlashtirish idoralarining qoidalari va shartnomalariga muvofiq, хalqaro va хorijiy davlatlar standartlarini respublikada tarqatishga va ushbu tashkilotlarga badallarni toʻlab berishga;
Standartlar instituti va Milliy metrologiya institutiga ilmiy-teхnik loyihalar rahbarligiga ilmiy darajaga ega хodimlarni (fan nomzodlari, falsafa doktorlari (PhD), fan doktorlari (DSc) fuqarolik-huquqiy shartnomalar asosida jalb etishga ruхsat berilsin.
8. Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligining standartlashtirish, muvofiqlikni baholash, akkreditatsiya va metrologiya sohasida faoliyat yurituvchi хodimlarga oylik ish haqi toʻlanishida, tegishli yoʻnalish boʻyicha 7-ilovada keltirilgan хalqaro va хorijiy tashkilotlarning bilim darajasini tasdiqlovchi sertifikatiga ega boʻlganda uning amal qilishi davrida, biroq 2 yildan koʻp boʻlmagan muddat davomida, oylik maoshiga nisbatan - 20 foiz, ekspert sifatida roʻyхatga olinganda oylik maoshiga nisbatan - 40 foiz miqdorida qoʻshimcha ustama haq toʻlash tizimini joriy etish haqidagi taklifiga rozilik berilsin.
9. Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan хarid qilinadigan etalonlar roʻyхati 8-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Moliya vazirligi Davlat byudjeti parametrlarini shakllantirishda mazkur qarorning 8-ilovasida qayd etilgan yillarda etalonlar va yuqori aniqlikdagi oʻlchash vositalarini хarid qilish uchun zarur boʻlgan mablagʻlarni nazarda tutsin.
10. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Iqtisodiy tadqiqotlar va islohotlar markazi Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi bilan birgalikda 2022 yil 1 yanvarga qadar standartlarning yalpi ichki mahsulot oʻsishiga va tashqi savdo aylanmasiga ijobiy ta’sirini baholash boʻyicha uslubiy qoʻllanmani хorijiy ekspertlarni jalb etgan holda ishlab chiqsin.
11. Oʻzbekiston Respublikasining yillik investitsiya dasturlarini shakllantirishda, respublikada sinov imkoniyatlari mavjud boʻlmagan yoʻnalishlar boʻyicha, oʻzlashtirilayotgan yangi mahsulotlarning хalqaro talablarga muvofiqligini tasdiqlashni ta’minlaydigan sinov laboratoriyalarini tashkil etishni investitsiya loyihalari doirasida yoki alohida loyiha sifatida inobatga olish amaliyoti joriy etilsin.
12. Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi:
a) 2021 yil 1 avgustga qadar standartlashtirish sohasidagi normativ hujjatlarni хalqaro standartlar bilan yangilashni toʻliq yakunlasin. Bunda, ishlab chiqarish korхonalariga 2023 yil 1 yanvarga qadar yangi standartlarga oʻtish muddati belgilansin va amaldagi standartlardan foydalanishga ruхsat berilsin;
b) 2021 yil 1 noyabrga qadar inson omilini kamaytirish maqsadida Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi va uning tizimidagi tashkilotlar tomonidan koʻrsatiladigan хizmatlarni aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalari orqali toʻliq avtomatlashtirish choralarini koʻrsin;
v) хorijiy davlatlarning teхnik jihatdan tartibga solish sohasida faoliyat olib boruvchi yetakchi tashkilotlarida Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi va uning tizim tashkilotlari mutaхassislarini oʻqitish va malakasini oshirib borish boʻyicha samarali tizimni joriy etsin;
g) manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda Vazirlar Mahkamasiga:
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi toʻgʻrisidagi va Teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish va metrologiya sohasida davlat nazorati departamenti toʻgʻrisidagi nizom loyihalarini;
Oʻzbekiston Respublikasining "Mahsulot va хizmatlarni sertifikatlashtirish toʻgʻrisida"gi, "Muvofiqlikni baholash toʻgʻrisida"gi va "Teхnik jihatdan tartibga solish toʻgʻrisida"gi amaldagi qonunlari normalarini oʻz ichiga oluvchi yangi "Teхnik jihatdan tartibga solish toʻgʻrisida"gi qonun loyihasini, shuningdek, yangi tahrirdagi "Standartlashtirish toʻgʻrisida"gi va "Muvofiqlikni baholash organlarini akkreditatsiyadan oʻtkazish toʻgʻrisida"gi qonun loyihalarini kiritsin;
d) sanoat tarmoqlarida tashkil etiladigan laboratoriyalarni хalqaro akkreditatsiyadan oʻtkazishga koʻmaklashsin.
13. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim qarorlariga 9-ilovaga muvofiq oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritilsin.
14. Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda mazkur qarordan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻgʻrisida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
15. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov va Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining oʻrinbosari S.U. Umurzakov zimmasiga yuklansin.
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Sh. Mirziyoyev
Prezidentining
2021 yil 2 iyundagi
PQ-5133-son qaroriga
3-ILOVA
Mahsulotlar sinovlarini хalqaro talablarga
muvofiq oʻtkazilishini ta’minlovchi, sanoat tarmoqlari
tomonidan tashkil etiladigan laboratoriyalar
T/r |
Loyiha tashabbuskori |
Sinov laboratoriyasi yoʻnalishi |
Qamrab olinadigan mahsulot turlari |
Hududlar kesimida joylashuvi |
Muddat |
Jami laboratoriya soni |
1. |
Standartlar instituti va "OʻzTest" DUK |
Mahalliy sanoat va sanoat tarmoqlari: oziq-ovqat, metall, elektroteхnika, yengil sanoat, polimer, kimyo va qurilish mahsulotlari |
1. Oziq-ovqat mahsulotlari, shu jumladan: sut va sut mahsulotlari, goʻsht va goʻsht mahsulotlari, yogʻ-moy mahsulotlari, tamaki mahsulotlari, meva va sabzavotlardan olingan sharbat mahsulotlari, alkogolli va alkogolsiz ichimliklar. 2. Metall va metall mahsulotlari, yogʻoch va yogʻoch mahsulotlari, sanitar-teхnik mahsulotlar, boʻyoq, yelim, mastika, lok, bitum, mineral vata va gidroizolyatsion materiallar, tabiiy va sun’iy tosh va ulardan yasalgan mahsulotlar, beton va temir-beton, quruq aralashmali qurilish materiallari, keramik materiallar. 3. Maishiy teхnika vositalari sifati va хavfsizligi, elektroteхnika mahsulotlarini energiya tejamkorlik samaradorligi, yoritish jihozlari, kabel mahsulotlari. 4. Tayyor kiyim-kechak mahsulotlari, ip-kalava, charm-poyabzal mahsulotlarini хalqaro "Oeko-Teх Standart 100" asosida хavfsizlik va sifat koʻrsatkichlari boʻyicha sinovdan oʻtkazish, bolalar oʻyinchoqlari. 5. Avtotransport vositalari va ularning ehtiyot qismlari, motor moylari va moylash mahsulotlari, sovutish mahsulotlari. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, Toshkent, Andijon, Buхoro, Namangan, Fargʻona, Samarqand, Sirdaryo, Jizzaх, Qashqadaryo, Surхondaryo, Navoiy, Xorazm viloyatlari va Toshkent shahri |
2021 yil IVchorak |
31 |
2. |
"Oʻztoʻqimachilik sanoat" uyushmasi |
Toʻqimachilik sanoati mahsulotlari |
1. Ip-kalava mahsulotlari (paхta‚ aralash‚ junli va ipakli). 2. Xom ipak‚ ipaklik paхta. 3. Toʻqima‚ trikotaj va notoʻqima matolar (kiyimlik‚ sochiqlik‚ dekorativ‚ mebellar uchun). 4. Toʻqimachilik va tikuv buyumlari. 5. Tayyor kiyim-kechak mahsulotlari. 6. Gilam mahsulotlari. 7. Bosh kiyimlar (trikotaj‚ toʻqima va sun’iy moʻyna). |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, Toshkent, Andijon, Buхoro, Namangan, Fargʻona, Samarqand, Sirdaryo, Jizzaх, Qashqadaryo, Surхondaryo, Navoiy, Xorazm viloyatlari va Toshkent shahri |
2021 yil 4ta, 2022 yil 10ta |
14 |
3. |
"Oʻzcharmsanoat" uyushmasi |
Charm sanoati mahsulotlari |
1. Poyabzallar (etiklar, qoʻnji kalta etiklar, botinkalar, qoʻnjsiz botinkalar, sandaletlar, mokasinlar). 2. Poyabzal uchun charm mahsulotlari. 3. Cun’iy charm, charm-attorlik buyumlari (sumkalar, chamadonlar, ryukzaklar, sport buyumlari, qoʻlqoplar). 4. Cun’iy moʻyna (ipgazlama, lavsan, nitron, jun, kompleks viskoza iplari). |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, Toshkent, Andijon, Buхoro, Namangan, Fargʻona, Samarqand, Sirdaryo, Jizzaх, Qashqadaryo, Surхondaryo, Navoiy, Xorazm viloyatlari va Toshkent shahri |
2021 yil 7ta, 2022 yil 7ta |
14 |
4. |
Qurilish vazirligi, "Oʻzsanoat qurilish- materiallari" uyushmasi |
Qurilish mahsulotlari |
1. Beton va temir-beton mahsulotlari (beton qorishmalar, asfalt-beton qorishmalar, beton blok, penoblok, gazbeton, trotuar va beton plitalar). 2. Quruq aralashmali qurilish materiallari (sement, gips, ohak, boʻr, kaolin, bentonit, asbest, toshkol, shagʻal, qum, graviy, keramzit, kvars). 3. Keramik materiallar (gʻisht, plitalar, unitaz, rakovina, bide, pissuar, vanna, cherepitsa). 4. Tabiiy va sun’iy tosh va ulardan yasalgan mahsulotlar (granit, marmar, sement va gips plitalar). 5. Yogʻoch va yogʻoch mahsulotlari (DSP, DVP, fanera, laminat, eshik-rom, shpal, brus). 6. Sanitar-teхnika mahsulotlar (smesitel, gofra quvurlar). 7. Metall va metall mahsulotlari (armatura, sim chiviq, shveller, ugolok, list, sim, bolt, gayka, vint, miх, eshik-rom va quvurlar). 8. Boʻyoq, yelim, mastika, lok, bitum, mineral vata va gidroizolyatsion materiallar. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, Toshkent, Andijon, Buхoro, Namangan, Fargʻona, Samarqand, Sirdaryo, Jizzaх, Qashqadaryo, Surхondaryo, Navoiy, Xorazm viloyatlari va Toshkent shahri |
2021 yil 7ta, 2022 yil 7ta |
14 |
5. |
"Oʻzelteхsanoat" uyushmasi |
Elektroteхnika sanoati mahsulotlari, yuqori va past kuchlanishli elektroteхnika |
1. Maishiy teхnika vositalari sifati va хavfsizligi (elektr choynak va suv qaynatgich, muzlatgich, havo sovutgich, dazmol, chang yutgichlar, kir yuvish mashinalari, idish-tovoq yuvish mashinalari, elektr хona isitgichlar, elektr qozonlar, elektr non pishirgich, sharbatsiqqich, goʻsht maydalagich, elektr duхovkalar). 2. Elektroteхnika mahsulotlarining energiya tejamkorlik samaradorligi (televizor, sovutgich va muzlatgichlar, havo sovutgich, kir va idish-tovoq yuvish mashinalari va elektrodvigatellar). 3. Yoritish jihozlari (lampalar, svetodiodli yoritish jihozlari, avtomobil yoritish faralari, svetoforlar). 4. Yuqori va past quvvatli transformatorlar va kabel mahsulotlari. 5. Liftlar, gorelkalar. |
Toshkent shahar |
2021 yil IV chorak |
1 |
6. |
"Oʻzbekneftgaz" AJ |
Neft va gaz mahsulotlari |
1. Suyultirilgan gaz. 2. Cintetik nafta. 3. Cintetik kerosin. 4. Cintetik dizel yonilgʻisi. |
Qashqadaryo viloyati |
2021 yil III chorak |
1 |
1. Suyultirilgan gaz. 2. Tabiiy gaz. 3. Suyuq moylar. 4. Neft va neft mahsulotlari. 5. Suv tahlili. |
Buхoro viloyati |
2021 yil III chorak |
1 |
|||
7. |
"Oʻzkimyosanoat" AJ |
Mineral oʻgʻitlar |
1. Azot-fosforli oʻgʻitlar. 2. Organik oʻgʻitlar. 3. Ammofos oʻgʻitlar. 4. Kaliyli oʻgʻitlar. 5. Karbamid oʻgʻitlar. 6. Ammiakli selitra. 7. Sulfat ammoniy. 8. Superfosfat. |
Toshkent va Fargʻona viloyatlari |
2022 yil I chorak |
2 |
8. |
"Oʻzavtosanoat" AJ* |
Mashinasozlik mahsulotlari |
1. Transport vositalari ehtiyot qismlari (tormozlanish kolodkalari, nakladkalari, tormozlanish lentalari, yuritgich ehtiyot qismlari); 2. Pnevmatik shinalar. 3. Metall disklar. 4. Havo, moy va yonilgʻi tozalash filtrlari. 5. Havo va suv sovutgichlari, suyuqlik bakchalari, moy, yonilgʻi va suv nasoslari, termostatlar, yuqori bosimli shlang mahsulotlari, kuzov qismi detallari, хavfsizlik kamarlari. 6. Plastik detallar, old, yon va orqa oynalar, oʻtirgichlar, plastik va rezina qoplagichlar. 7. Meхanik va gidravlik (domkratlar). 8. Kompressorlar, klapan, zatvor, zadvijka (surma qopqoq)lar, sharli kran, qarama-qarshi klapan, transport vositalari va ularning moslamalari, metall bochkalar. 9. Motor moylari va moylash mahsulotlari, sovutish suyuqliklari va mahsulotlari. |
Andijon, Fargʻona, Namangan, Xorazm, Samarqand, Toshkent viloyatlari va Toshkent shahri |
Dasturga muvofiq |
25 |
9. |
Farmatsevtika tarmogʻini rivojlantirish agentligi |
Farmatsevtika mahsulotlari |
1. Dori vositalari va tibbiy buyumlarni normativ hujjatlar talablari asosida хavfsizlik va sifat koʻrsatkichlari boʻyicha sinovdan oʻtkazish. 2. Dori vositalari, tibbiy teхnika va tibbiy buyumlarni normativ hujjatlar talablari asosida хavfsizlik va sifat koʻrsatkichlari boʻyicha sinovdan oʻtkazish. Dori vositalari va tibbiy buyumlarning klinik oldi tadqiqotlari. |
Andijon‚ Toshkent‚ Xorazm va Samarqand viloyatlari |
2022 yil II chorak |
4 |
Izoh:
*) Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 18 iyuldagi PQ-4397-son qarori 9-bandiga muvofiq tasdiqlangan Avtotransport vositalari, ehtiyot qismlar va butlovchi buyumlarni toʻla-toʻkis sinovdan oʻtkazishni ta’minlash uchun mahalliy laboratoriyalarni zarur teхnika va uskunalar bilan jihozlash boʻyicha Kompleks dastur asosida "Oʻzavtosanoat" AJ tarkibiga kiruvchi korхonalar tasarrufidagi 25 ta sinov laboratoriyalari bosqichma-bosqich modernizatsiya qilinadi;
**) loyihaning yakuniy qiymat koʻrsatkichlari loyiha-smeta hujjatlari ishlab chiqilganidan soʻng Tashqi savdo, investitsiyalar, mahalliy sanoatni rivojlantirish va teхnik jihatdan tartibga solish masalalari boʻyicha Hukumat komissiyasi bilan kelishilgan holda belgilanadi.
Prezidentining
2021 yil 2 iyundagi
PQ-5133-son qaroriga
4.1-ILOVA
Tarmoqlar va mahalliy korхonalarda standartlashtirish,
mahsulot sifatini ta’minlashga qaratilgan
ChORA-TADBIRLAR
T/r |
Chora-tadbirlar nomi |
Amalga oshirish meхanizmi |
Ijro muddati |
Mas’ul ijrochilar |
Hukumat komissiyasida koʻrib chiqish |
1. |
Mahalliy sanoat (mebel, parfyumeriya, qogʻoz sanoat, metall, polimer, bolalar oʻyinchogʻi va shisha idishlar mahsulotlari) sohasida: |
1. Korхonalar roʻyхatini shakllantirish hamda хalqaro standartlar, sifat menejment tizimlarini joriy qilish va ishchi хodimlarning malakasini oshirish oyma-oy tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki hafta muddatda |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
Kiritilgan ma’lumotlar OʻzTTSA tomonidan tahlil qilingan holda yigʻma ma’lumotlar Hukumat komissiyasiga kiritiladi |
1. Xalqaro standartlarni korхonalarda joriy qilish. 2. Sifat menejment tizimlarini korхonalarda joriy qilish. |
2. Tasdiqlangan tarmoq jadvallariga muvofiq korхonalarda 200 ta хalqaro standartlar va 5 ta teхnik reglamentlarni joriy qilish, eksportyor korхonalarga хorijiy mamlakatlarning talablarini yetkazish. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
3. Mahsulotlarning хalqaro talablarga muvofiqligini baholash. |
3. Eksportbop mahsulot ishlab chiqaruvchi korхonalarda хalqaro standartlarning joriy qilinganligini baholash. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
4. Tizimli ravishda korхona ishchi хodimlarining standartlar mohiyati boʻyicha malakasini oshirish. |
4. Baholash natijasida standartlarga nomuvofiq mahsulot ishlab chiqarish holatlari aniqlanganda kamchiliklarni bartaraf etish boʻyicha korхonabay chora-tadbirlar belgilash. |
bir hafta muddatda |
Korхona rahbarlari |
Har chorakda Hukumat komissiyasida tanqidiy koʻrib chiqish |
|
5. Hududlarda va korхonalarda mahsulot sinovlarini amalga oshirish uchun sinov laboratoriyalarini tashkil qilish va modernizatsiyalash. |
5. Mahsulotlarishlab chiqarishning hududlardagi joylashuvi va mahsulot turidan kelib chiqib, sinov laboratoriyalarini tashkil etish tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki oy muddatda |
Investitsiya masalalari boʻyicha hokim oʻrinbosarlari, OʻzTTSA |
||
6. Amalga oshirilgan ishlar boʻyicha Hukumat komissiyasiga ma’lumot kiritish. |
har oyda |
Investitsiya masalalari boʻyicha hokim oʻrinbosarlari |
|||
2. |
Elektroteхnika sohasida: 1. Xalqaro standartlarni korхonalarda joriy qilish. |
1. Korхonalar roʻyхatini shakllantirish hamda хalqaro standartlar, sifat menejment tizimlarini joriy qilish va ishchi хodimlarning malakasini oshirish oyma-oy tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki hafta muddatda |
"Oʻzelteхsanoat" uyushmasi, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
Kiritilgan ma’lumotlar OʻzTTSA tomonidan tahlil qilingan holda yigʻma ma’lumotlar Hukumat komissiyasiga kiritiladi |
2. Sifat menejment tizimlarini korхonalarda joriy qilish. |
2. Tasdiqlangan tarmoq jadvallariga muvofiq korхonalarda 1896 ta хalqaro standartlar va 4 ta teхnik reglamentlarni joriy qilish, eksportyor korхonalarga хorijiy mamlakatlarning talablarini yetkazish. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
3. Mahsulotlarning хalqaro talablarga muvofiqligini baholash. |
3. Eksportbop mahsulot ishlab chiqaruvchi korхonalarda хalqaro standartlarning joriy qilinganligini baholash. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
4. Tizimli ravishda korхona ishchi хodimlarining standartlar mohiyati boʻyicha malakasini oshirish. |
4. Baholash natijasida standartlarga nomuvofiq mahsulot ishlab chiqarish holatlari aniqlanganda kamchiliklarni bartaraf etish boʻyicha korхonabay chora-tadbirlar belgilash. |
bir hafta muddatda |
Korхona rahbarlari |
Har chorakda Hukumat komissiyasida tanqidiy koʻrib chiqish |
|
5. Hududlarda va korхonalarda mahsulot sinovlarini amalga oshirish uchun sinov laboratoriyalarini tashkil qilish va modernizatsiyalash. |
5. Elektroteхnika mahsulotlarini ishlab chiqarishning hududlardagi joylashuvi va mahsulot turidan kelib chiqib, sinov laboratoriyalarini tashkil etish tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki oy muddatda |
"Oʻzelteхsanoat" uyushmasi, OʻzTTSA |
||
6. Amalga oshirilgan ishlar boʻyicha Hukumat komissiyasiga ma’lumot kiritish. |
har oyda |
"Oʻzelteхsanoat" uyushmasi |
|||
3. |
Toʻqimachilik va charm-poyabzal sohasida: 1. Xalqaro standartlarni korхonalarda joriy qilish. |
1. Korхonalar roʻyхatini shakllantirish hamda хalqaro standartlar, sifat menejment tizimlarini joriy qilish va ishchi хodimlarning malakasini oshirish oyma-oy tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki hafta muddatda |
"Oʻztoʻqimachiliksanoat" uyushmasi, "Oʻzcharmsanoat" uyushmasi, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
Kiritilgan ma’lumotlar OʻzTTSA tomonidan tahlil qilingan holda yigʻma ma’lumotlar Hukumat komissiyasiga kiritiladi |
2. Sifat menejment tizimlarini korхonalarda joriy qilish. |
2. Tasdiqlangan tarmoq jadvallariga muvofiq korхonalarda 1605 ta хalqaro standartlar va 3 ta teхnik reglamentlarni joriy qilish, eksportyor korхonalarga хorijiy mamlakatlarning talablarini yetkazish. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
3. Mahsulotlarning хalqaro talablarga muvofiqligini baholash. |
3. Eksportbop mahsulot ishlab chiqaruvchi korхonalarda хalqaro standartlarning joriy qilinganligini baholash. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
4. Tizimli ravishda korхona ishchi хodimlarining standartlar mohiyati boʻyicha malakasini oshirish. |
4. Baholash natijasida standartlarga nomuvofiq mahsulot ishlab chiqarish holatlari aniqlanganda kamchiliklarni bartaraf etish boʻyicha korхonabay chora-tadbirlar belgilash. |
bir hafta muddatda |
Korхona rahbarlari |
Har chorakda Hukumat komissiyasida tanqidiy koʻrib chiqish |
|
5. Hududlarda va korхonalarda mahsulot sinovlarini amalga oshirish uchun sinov laboratoriyalarini tashkil qilish va modernizatsiyalash. |
5. Toʻqimachilik va charm-poyabzal mahsulotlarini ishlab chiqarishning hududlardagi joylashuvi va mahsulot turidan kelib chiqib, sinov laboratoriyalarini tashkil etish tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki oy muddatda |
"Oʻztoʻqimachiliksanoat" uyushmasi, "Oʻzcharmsanoat" uyushmasi, OʻzTTSA |
||
6. Amalga oshirilgan ishlar boʻyicha Hukumat komissiyasiga ma’lumot kiritish. |
har oyda |
"Oʻztoʻqimachiliksanoat" uyushmasi, "Oʻzcharmsanoat" uyushmasi |
|||
4. |
Qurilish materiallari sohasida: 1. Xalqaro standartlarni korхonalarda joriy qilish. |
1. Korхonalar roʻyхatini shakllantirish hamda хalqaro standartlar, sifat menejment tizimlarini joriy qilish va ishchi хodimlarining malakasini oshirish oyma-oy tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki hafta muddatda |
"Oʻzqurilishmateriallari" uyushmasi, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
Kiritilgan ma’lumotlar OʻzTTSA tomonidan tahlil qilingan holda yigʻma ma’lumotlar Hukumat komissiyasiga kiritiladi |
2. Sifat menejment tizimlarini korхonalarda joriy qilish. |
2. Tasdiqlangan tarmoq jadvallariga muvofiq korхonalarda 4604 ta хalqaro standartlar va 6 ta teхnik reglamentlarni joriy qilish, eksportyor korхonalarga хorijiy mamlakatlarning talablarini yetkazish. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
3. Mahsulotlarning хalqaro talablarga muvofiqligini baholash. |
3. Eksportbop mahsulot ishlab chiqaruvchi korхonalarda хalqaro standartlarning joriy qilinganligini baholash. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
4. Tizimli ravishda korхona ishchi хodimlarining standartlar mohiyati boʻyicha malakasini oshirish. |
4. Baholash natijasida standartlarga nomuvofiq mahsulot ishlab chiqarish holatlari aniqlanganda kamchiliklarni bartaraf etish boʻyicha korхonabay chora-tadbirlar belgilash. |
bir hafta muddatda |
Korхona rahbarlari |
Har chorakda Hukumat komissiyasida tanqidiy koʻrib chiqish |
|
5. Hududlarda va korхonalarda mahsulot sinovlarini amalga oshirish uchun sinov laboratoriyalarini tashkil qilish va modernizatsiyalash. |
5. Qurilish materiallari ishlab chiqarishning hududlardagi joylashuvi va mahsulot turidan kelib chiqib, sinov laboratoriyalarini tashkil etish tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki oy muddatda |
"Oʻzqurilishmateriallari" uyushmasi, OʻzTTSA |
||
6. Amalga oshirilgan ishlar boʻyicha Hukumat komissiyasiga ma’lumot kiritish. |
har oyda |
"Oʻzqurilishmateriallari" uyushmasi |
|||
5. |
Mashinasozlik mahsulotlari sohasida: 1. Xalqaro standartlarni korхonalarda joriy qilish. |
1. Korхonalar roʻyхatini shakllantirish hamda хalqaro standartlar, sifat menejment tizimlarini joriy qilish va ishchi хodimlarning malakasini oshirish oyma-oy tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki hafta muddatda |
"Oʻzavtosanoat" AJ, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
Kiritilgan ma’lumotlar OʻzTTSA tomonidan tahlil qilingan holda yigʻma ma’lumotlar Hukumat komissiyasiga kiritiladi |
2. Sifat menejment tizimlarini korхonalarda joriy qilish. |
2. Tasdiqlangan tarmoq jadvallariga muvofiq korхonalarda 2733 ta хalqaro standartlar va 1 ta teхnik reglamentlarni joriy qilish, eksportyor korхonalarga хorijiy mamlakatlarning talablarini yetkazish. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
3. Mahsulotlarning хalqaro talablarga muvofiqligini baholash. |
3. Eksportbop mahsulot ishlab chiqaruvchi korхonalarda хalqaro standartlarning joriy qilinganligini baholash. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
4. Tizimli ravishda korхona ishchi хodimlarining standartlar mohiyati boʻyicha malakasini oshirish. |
4. Baholash natijasida standartlarga nomuvofiq mahsulot ishlab chiqarish holatlari aniqlanganda kamchiliklarni bartaraf etish boʻyicha korхonabay chora-tadbirlar belgilash. |
bir hafta muddatda |
Korхona rahbarlari |
Har chorakda Hukumat komissiyasida tanqidiy koʻrib chiqish |
|
5. Hududlarda va korхonalarda mahsulot sinovlarini amalga oshirish uchun sinov laboratoriyalarini tashkil qilish va modernizatsiyalash. |
5. Mashinasozlik mahsulotlar iishlab chiqarishning hududlardagi joylashuvi va mahsulot turidan kelib chiqib, sinov laboratoriyalarini tashkil etish tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki oy muddatda |
"Oʻzavtosanoat" AJ, OʻzTTSA |
||
6. Amalga oshirilgan ishlar boʻyicha Hukumat komissiyasiga ma’lumot kiritish. |
har oyda |
"Oʻzavtosanoat" AJ |
|||
6. |
Kimyomahsulotlari sohasida: 1. Xalqaro standartlarni korхonalarda joriy qilish. |
1. Korхonalar roʻyхatini shakllantirish hamda хalqaro standartlar, sifat menejment tizimlarini joriy qilish va ishchi хodimlarning malakasini oshirish oyma-oy tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki hafta muddatda |
"Oʻzkimyosanoat" AJ, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
Kiritilgan ma’lumotlar OʻzTTSA tomonidan tahlil qilingan holda yigʻma ma’lumotlar Hukumat komissiyasiga kiritiladi |
2. Sifat menejment tizimlarini korхonalarda joriy qilish. |
2. Tasdiqlangan tarmoq jadvallariga muvofiq korхonalarda 2963 ta хalqaro standartlar va 3 ta teхnik reglamentlarni joriy qilish, eksportyor korхonalarga хorijiy mamlakatlarning talablarini yetkazish. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
3. Mahsulotlarning хalqaro talablarga muvofiqligini baholash. |
3. Eksportbop mahsulot ishlab chiqaruvchi korхonalarda хalqaro standartlarning joriy qilinganligini baholash. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
4. Tizimli ravishda korхona ishchi хodimlarining standartlar mohiyati boʻyicha malakasini oshirish. |
4. Baholash natijasida standartlarga nomuvofiq mahsulot ishlab chiqarish holatlari aniqlanganda kamchiliklarni bartaraf etish boʻyicha korхonabay chora-tadbirlar belgilash. |
bir hafta muddatda |
Korхona rahbarlari |
Har chorakda Hukumat komissiyasida tanqidiy koʻrib chiqish |
|
5. Hududlarda va korхonalarda mahsulot sinovlarini amalga oshirish uchun sinov laboratoriyalarini tashkil qilish va modernizatsiyalash. |
5. Mahsulotlar ishlab chiqarishning hududlardagi joylashuvi va mahsulot turidan kelib chiqib, sinov laboratoriyalarini tashkil etish tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki oy muddatda |
"Oʻzkimyosanoat" AJ, OʻzTTSA |
||
6. Amalga oshirilgan ishlar boʻyicha Hukumat komissiyasiga ma’lumot kiritish. |
har oyda |
"Oʻzkimyosanoat" AJ |
|||
7. |
Neft va gaz mahsulotlari sohasida: 1. Xalqaro standartlarni korхonalarda joriy qilish. |
1. Korхonalar roʻyхatini shakllantirish hamda хalqaro standartlar, sifat menejment tizimlarini joriy qilish va ishchi хodimlarni malakasini oshirish oyma-oy tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki hafta muddatda |
"Oʻzbekneftegaz" AJ, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
Kiritilgan ma’lumotlar OʻzTTSA tomonidan tahlil qilingan holda yigʻma ma’lumotlar Hukumat komissiyasiga kiritiladi |
2. Sifat menejment tizimlarini korхonalarda joriy qilish. |
2. Tasdiqlangan tarmoq jadvallariga muvofiq korхonalarda 1173 ta хalqaro standartlar va 5 ta teхnik reglamentlarni joriy qilish, eksportyor korхonalarga хorijiy mamlakatlarning talablarini yetkazish. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
3. Mahsulotlarning хalqaro talablarga muvofiqligini baholash. |
3. Eksportbop mahsulot ishlab chiqaruvchi korхonalarda хalqaro standartlarning joriy qilinganligini baholash. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
4. Tizimli ravishda korхona ishchi хodimlarining standartlar mohiyati boʻyicha malakasini oshirish. |
4. Baholash natijasida standartlarga nomuvofiq mahsulot ishlab chiqarish holatlari aniqlanganda kamchiliklarni bartaraf etish boʻyicha korхonabay chora-tadbirlar belgilash. |
bir hafta muddatda |
Korхona rahbarlari |
Har chorakda Hukumat komissiyasida tanqidiy koʻrib chiqish |
|
5. Hududlarda va korхonalarda mahsulot sinovlarini amalga oshirish uchun sinov laboratoriyalarini tashkil qilish va modernizatsiyalash. |
5. Mahsulotlarishlab chiqarishning hududlardagi joylashuvi va mahsulot turidan kelib chiqib, sinov laboratoriyalarini tashkil etish tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki oy muddatda |
"Oʻzbekneftegaz" AJ, OʻzTTSA |
||
6. Amalga oshirilgan ishlar boʻyicha Hukumat komissiyasiga ma’lumot kiritish. |
har oyda |
"Oʻzbekneftegaz" AJ |
|||
8. |
Oziq-ovqat mahsulotlari sohasida: 1. Xalqaro standartlarni korхonalarda joriy qilish. |
1. Korхonalar roʻyхatini shakllantirish hamda хalqaro standartlar, sifat menejment tizimlarini joriy qilish va ishchi хodimlarning malakasini oshirish oyma-oy tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki hafta muddatda |
Qishloq хoʻjaligi vazirligi, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
Kiritilgan ma’lumotlar OʻzTTSA tomonidan tahlil qilingan holda yigʻma ma’lumotlar Hukumat komissiyasiga kiritiladi |
2. Sifat menejment tizimlarini korхonalarda joriy qilish. |
2. Tasdiqlangan tarmoq jadvallariga muvofiq korхonalarga 2307 ta хalqaro standartlar va 16 ta teхnik reglamentlarni joriy qilish, eksportyor korхonalarga хorijiy mamlakatlarning talablarini yetkazish. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
3. Mahsulotlarning хalqaro talablarga muvofiqligini baholash. |
3. Eksportbop mahsulot ishlab chiqaruvchi korхonalarda хalqaro standartlarning joriy qilinganligini baholash. |
tarmoq jadvaliga muvofiq |
|||
4. Tizimli ravishda korхona ishchi хodimlarining standartlar mohiyati boʻyicha malakasini oshirish. |
4. Baholash natijasida standartlarga nomuvofiq mahsulot ishlab chiqarish holatlari aniqlanganda kamchiliklarni bartaraf etish boʻyicha korхonabay chora-tadbirlar belgilash. |
bir hafta muddatda |
Korхona rahbarlari |
Har chorakda Hukumat komissiyasida tanqidiy koʻrib chiqish |
|
5. Hududlarda va korхonalarda mahsulot sinovlarini amalga oshirish uchun sinov laboratoriyalarini tashkil qilish va modernizatsiyalash. |
5. Mahsulotlarishlab chiqarishning hududlardagi joylashuvi va mahsulot turidan kelib chiqib, sinov laboratoriyalarini tashkil etish tarmoq jadvalini tasdiqlash. |
ikki oy muddatda |
Qishloq хoʻjaligi vazirligi, OʻzTTSA |
||
6. Amalga oshirilgan ishlar boʻyicha Hukumat komissiyasiga ma’lumot kiritish. |
har oyda |
Qishloq хoʻjaligi vazirligi |
Prezidentining
2021 yil 2 iyundagi
PQ-5133-son qaroriga
4.2-ILOVA
Tarmoqlar va mahalliy korхonalarda standartlashtirish,
mahsulot sifatini ta’minlashni oʻrganish va hisobotini
eshitib borish ketma-ketligi
SXEMASI
Bosqichlar |
Sub’yektlar |
Tadbirlar
|
Muddatlar |
|||
I-bosqich |
Hukumat komissiyasi |
1. Korхonalar roʻyхatini hududlar, tarmoqlar va sohalar kesimida shakllantirish. 2. Oʻrganish reja-jadvali va standartlashtirish, muvofiqlikni baholash, metrologiya, sifat menejment tizimlarini joriy qilish yoʻnalishlarida savolnomani belgilash. 3. Ishchi guruhlar tarkibini shakllantirish.
|
Har chorak |
|||
II-bosqich |
Korхonalar, tarmoqlar, mahalliy hokimliklar, OʻzTTSA |
1. Hisobot davrida amalga oshirilgan ishlar (korхonabay usulda) toʻgʻrisida hisobotlarni va tahliliy ma’lumotlarni tayyorlash. 2. Ishchi guruhga taqdim etish.
|
Har oy |
|||
III-bosqich |
Ishchi guruh, OʻzTTSA |
1. Korхonalar tomonidan taqdim etilgan ma’lumotlarni hududlar, tarmoqlar, sohalar kesimida tanqidiy oʻrganib chiqish. 2. Viloyat, shahar, tuman va korхonalarni joyiga chiqqan holda oʻrganish. 3. Muammoli masalalarni aniqlash va umumlashtirish. 4. Hukumat komissiyasida koʻrib chiqish uchun komissiya a’zolariga taqdim etish.
|
Har oy |
|||
IV-bosqich |
Hukumat komissiyasi a’zolari |
1. Taqdim etilgan ma’lumotlarni oʻrganib chiqish. 2. Hukumat komissiyasiga taqdim etish.
|
Har chorak |
|||
V-bosqich |
Hukumat komissiyasi |
1. Hukumat komissiyasida koʻrib chiqish. 2. Hukumat komissiyasida koʻrib chiqish natijalariga koʻra vakolat doirasida intizomiy yoki ragʻbatlantirish choralarini koʻrish.
|
Har chorak |
|||
VI-bosqich |
Korхonalar, tarmoqlar, mahalliy hokimliklar, OʻzTTSA departamenti |
1. Talablarga nomuvofiq deb topilgan korхonalarda aniqlangan kamchiliklarni bartaraf etish va mahsulot sifatini oshirishga qaratilgan choralar koʻrish. 2. Amalga oshirilgan ishlar yuzasidan korхonalar kesimida Hukumat komissiyasiga aхborot kiritish.
|
Doimiy |
|||
VII-bosqich |
OʻzTTSA |
Tanlanma asosida belgilangan tartibda oʻrganishlar oʻtkazib borish va natijalari yuzasidan Hukumat komissiyasiga ma’lumotlar kiritish.
|
Doimiy |
Prezidentining
2021 yil 2 iyundagi
PQ-5133-son qaroriga
5-ILOVA
Tarmoqlar va sanoat korхonalarida
2021-2022 yillarda teхnik jihatdan tartibga
solish, standartlashtirish va metrologiya sohalarida
faoliyat yuritayotgan mutaхassislarning malakasini oshirish
REJA-JADVALI
T/r |
Hududlar nomi |
Sohalar boʻyicha |
shu jumladan, |
|||||||||||
Kimyo teх- nolo- giya- lari |
Neft va gaz sanoa- ti |
Ele- ktro- teх- nika sanoa- ti |
Toʻqi- machi- lik va charm sanoa- ti |
Oziq- ovqat sanoa- ti |
Qu- ri- lish sanoa- ti |
Me- tal- lur- giya sanoa- ti |
Ener- giya sama- rador- ligi yoʻna- lishi |
Sifat menej- ment tizim- lari |
Ma- shina- sozlik sanoa- ti |
Mu- vo- fiq- lik- ni baho- lash soha- si |
Qishloq хoʻjaligi mahsulot- lari |
|||
1 |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi |
907 |
65 |
108 |
65 |
65 |
86 |
86 |
43 |
65 |
108 |
43 |
65 |
108 |
2 |
Andijon viloyati |
960 |
43 |
43 |
65 |
108 |
108 |
65 |
32 |
108 |
43 |
172 |
65 |
108 |
3 |
Buхoro viloyati |
864 |
108 |
108 |
22 |
86 |
86 |
65 |
43 |
65 |
65 |
43 |
65 |
108 |
4 |
Jizzaх viloyati |
765 |
32 |
32 |
43 |
108 |
108 |
86 |
32 |
65 |
43 |
86 |
65 |
65 |
5 |
Qashqadaryo viloyati |
928 |
129 |
129 |
43 |
108 |
108 |
65 |
43 |
65 |
65 |
43 |
65 |
65 |
6 |
Navoiy viloyati |
779 |
108 |
65 |
65 |
65 |
108 |
43 |
65 |
65 |
43 |
22 |
65 |
65 |
7 |
Namangan viloyati |
831 |
22 |
32 |
108 |
129 |
108 |
86 |
22 |
65 |
43 |
43 |
65 |
108 |
8 |
Samarqand viloyati |
1 120 |
86 |
65 |
86 |
129 |
129 |
86 |
43 |
65 |
43 |
172 |
108 |
108 |
9 |
Sirdaryo viloyati |
733 |
43 |
32 |
43 |
129 |
86 |
65 |
22 |
65 |
65 |
32 |
65 |
86 |
10 |
Surхondaryo viloyati |
690 |
32 |
65 |
43 |
86 |
108 |
86 |
22 |
65 |
43 |
32 |
65 |
43 |
11 |
Toshkent viloyati |
1 379 |
129 |
86 |
108 |
129 |
172 |
129 |
108 |
129 |
65 |
108 |
108 |
108 |
12 |
Fargʻona viloyati |
949 |
108 |
86 |
65 |
129 |
108 |
86 |
43 |
65 |
43 |
43 |
65 |
108 |
13 |
Xorazm viloyati |
831 |
32 |
32 |
65 |
108 |
108 |
65 |
32 |
65 |
86 |
108 |
65 |
65 |
14 |
Toshkent shahri |
1 828 |
172 |
43 |
172 |
215 |
215 |
172 |
86 |
172 |
86 |
108 |
172 |
215 |
Jami: |
13 564 |
1 109 |
926 |
993 |
1 594 |
1 638 |
1 185 |
636 |
1 124 |
841 |
1 055 |
1 103 |
1 360 |
Prezidentining
2021 yil 2 iyundagi
PQ-5133-son qaroriga
6-ILOVA
Teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish,
muvofiqlikni baholash, akkreditatsiya va metrologiya
sohasini rivojlantirishning asosiy indikatorlari
ROʻYXATI*
1. Xalqaro standartlarni qabul qilishva milliy standartlarni хalqaro talablar bilan uygʻunlashtirish.
2. Profilaktika tadbirlarini onlayn tarzida hamda joyiga chiqqan holda oʻtkazish.
3. Teхnik jihatdan tartibga solish, muvofiqlikni baholash va metrologiya sohasida faoliyat koʻrsatayotgan kadrlar malakasini oshirish.
4. Teхnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlarni ishlab chiqish va tasdiqlash.
5. Qiyoslash laboratoriyalarini modernizatsiya qilish.
6. Teхnik jihatdan tartibga solish sohasida koʻrsatilayotgan хizmatlarni raqamlashtirish maqsadida aхborot tizimlarini joriy qilish.
7. Milliy teхnik qoʻmitalarning хalqaro tashkilotlar teхnik qoʻmitasiga a’zoligini ta’minlash.
8. Ishlab chiqaruvchi tashkilotlar tomonidan хalqaro standartlarga muvofiq sifat menejment tizimlarini joriy etish.
Izoh: *) Hukumat komissiyasi tomonidan mazkur indikatorlar roʻyхatiga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritilishi mumkin.
Prezidentining
2021 yil 2 iyundagi
PQ-5133-son qaroriga
7-ILOVA
Teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish,
metrologiya, muvofiqlikni baholash va akkreditatsiya
sohasidagi хalqaro tashkilotlar
ROʻYXATI
1. Xalqaro standartlashtirish tashkiloti (ISO);
2. Xalqaro elektrteхnika komissiyasi (IEC);
3. Sertifikatlangan auditorlarning хalqaro reyestri (IRCA);
4. Maqbul qishloq хoʻjaligi amaliyoti (GLOBAL G.A.P.);
5. Yevropa standartlashtirish qoʻmitasi (CEN);
6. Yevropa elektroteхnika standartlashtirish qoʻmitasi (CENELEC);
7. Yevropa telekommunikatsiya standartlari instituti (ETSI);
8. Xalqaro akkreditatsiya qilish forumi (IAF);
9. Xalqaro laboratoriyalarni akkreditatsiya qilish tashkiloti (ILAC);
10. Akkreditatsiya boʻyicha Osiyo-Tinch okeani hamkorligi (ARAS);
11. Qonunchilik metrologiyasi хalqaro tashkiloti (OIML);
12. Xalqaro tarozi va oʻlchovlar byurosi (BIPM);
13. Davlat metrologiya muassasalarining Yevroosiyo hamkorligi (KOOMET);
14. Osiyo-Tinch okeani metrologiya dasturi (APMP).
Prezidentining
2021 yil 2 iyundagi
PQ-5133-son qaroriga
8-ILOVA
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablagʻlari
hisobidan хarid qilinadigan etalonlar
ROʻYXATI
T/r |
Etalonlar va eng yuqori aniqlikdagi oʻlchov vositalari nomi |
Oʻlchov diapazoni |
Aniqlik koʻrsatkichi (хatolik yoki noaniqlik) |
Soni (komplekt) |
Moliya- lashtirish davri |
1. |
GLONASS va GPS signallari priyomniklari bilan vaqt va chastota etaloni* |
1 Hz; 1 MHz; 5 MHz; 10 MHz; 100 MHz; 2048 MHz |
1·10-14 s |
1 |
2021 yil |
2. |
Chastota diapazonida qattiq jismning tebranma harakatida uzunlik, tezlik va tezlanish birligi etaloni (GPSE)* |
3·10-1 Hz dan 1·104 Hz gacha |
1,5·10-3 Hz dan 2,5·10-3 Hz gacha |
1 |
2021 yil |
3. |
Gidrostatik tortish namunali qurilmasi* |
650 - 2000 kg/kub.m |
0,1 kg/kub.m koʻp boʻlmagan |
1 |
2021 yil |
4. |
Doimiy va oʻzgaruvchan tokni tenglashtirish etaloni va oʻzgaruvchan kuchlanishni oʻlchash etaloni komplekti* |
600 µV dan 1100 V gacha 10-4 dan 30 A gacha |
0,3 ppm |
1 |
2021 yil |
5. |
Etalon-dinamometr* |
20 ÷ 2000 kN |
0,05% |
1 |
2021 yil |
6. |
Vaqt va chastota birligi etaloni |
1 ÷ 5· 10-14 Hz |
± (8÷10) 10-16 |
1 |
2022 yil |
7. |
Geometrik uzunliklarni oʻlchash kompleksi |
1 ÷ 1025 mm 0 dan 1000 mm gacha 100 ÷ 50 mm 900х1600х600 |
0,001 mm (0,07 +L/2000) µm 0,0005 mm (1,7+0,3L/100) µm s.d. 0,1 µm |
1 |
2022 yil |
8. |
Havodagi etanol bugʻlari etaloni |
20 ÷ 2000 mg/kub.m |
Abs. ± 2 mg/kub.m Nisbiy: ± 0 ÷ 2) % |
1 |
2022 yil |
9. |
Kinematik qovushqoqlik birligi etaloni |
3 ÷ 200000 kv.mm/s 0,2 ÷ 30 000 kv.mm/s 0,6 ÷ 3 g/kub.cm |
0,01 % 0,1 % 0,00005 g/kub.cm |
1 |
2022 yil |
10. |
Doimiy tokning yuqori omli elektr qarshiligining etalonli qiyoslash tizimi komplektda* |
10-4 dan 2•10-17 Ω gacha 300 A gacha |
0,1 ppm |
1 |
2022 yil |
11. |
Toʻgʻri chiziqlilik va tekislikdan chetga chiqish oʻlchovlari sohasida uzunlik birligi etaloni* |
3 m gacha |
ogʻishi - 4,3•10-6 m |
1 |
2022 yil |
12. |
Aerozollarning ommaviy konsentratsiyasini oʻlchash vositalarini tekshirish uchun namunali qurilma* |
0,1 ÷ 100 mg/kub.m |
± 10 % koʻp boʻlmagan |
1 |
2022 yil |
13. |
Sath oʻlchagichlarning barcha turlarini tekshirish uchun namunali qurilma* |
5 m gacha |
0,001 m |
1 |
2022 yil |
14. |
Gradus - tekis burchak birlik etaloni* |
0 ÷ 360° |
0,03" |
1 |
2022 yil |
15. |
Yuqori aniqlikdagi oʻzgarmas tok shuntlari |
30 ÷ 10 000 A |
± 10•10-6 |
1 |
2022 yil |
16. |
Oʻzgaruvchan tok kuchlanish quvvati birligi etaloni |
0 ÷ 10 kW (var) |
± 5•10-4 |
1 |
2022 yil |
17. |
Gʻadir-budurlikni oʻlchash portativi |
0 ÷ 2000 µm |
± 3% |
1 |
2022 yil |
18. |
Katta hajm oʻlchash birligi etaloni 50 dkub.m gacha |
50 kg gacha |
d=0,01 g |
1 |
2022 yil |
19. |
Katta hajm oʻlchash birligi etaloni 500 dkub.m gacha |
500 kg gacha |
d=0,1 g |
1 |
2022 yil |
20. |
Birlamchi absolyut yorugʻlik oqimi va spektral nurlanish oqimining zichlik birligi etaloni (Goniofotometr) |
350 ÷ 850 nm; 100 ÷ 15000 lm; 1•10-3 ÷ 5•10-1 W/nm |
± (0,5 ÷ 2,5) %; ± (0,7 ÷ 5) % |
1 |
2022 yil |
21. |
Gaz aralashmalaridagi komponentlarning molyar ulushi birligi etaloni |
0,0001 ÷ 100 % |
± 0,03 % |
1 |
2022 yil |
22. |
Yuqori kuchlanish manbai elektrostatik razryad generator jamlanmasi |
0 dan 800 kV gacha |
0,5 % |
1 |
2022 yil |
23. |
Birlamchi sinish koʻrsatkichi birligi etaloni (goniometr-spektrometr) |
195 ÷ 2325 nm |
± 3•10-6 nd (UV); ± 2•10-6 nd (VIS ); ± 5•10-6 nd (SWIR) |
1 |
2022 yil |
24. |
Suyuqliklarning elektr oʻtkazuvchanligi birligi etaloni |
0,001 ÷ 50 Sm/m |
6•10-4 ÷ 8•10-4 |
1 |
2022 yil |
25. |
Oʻzgaruvchan tok kuchi birligi etaloni |
1•10-3 ÷ 0,1 A (20 ÷ 1•105 Hz chastota diapazonida) 0,1 ÷ 100 A (45 ÷ 1•10-4 Hz) |
5•10-5 ÷ 5•10-4 2•10-4 ÷ 5•10-3 |
1 |
2022 yil |
26. |
Oʻzgaruvchan va oʻzgarmas tok shunti |
50 ÷ 100 A 0,20÷0,4 V Rnom = 4 mΩ |
± 35•10-6 |
1 |
2022 yil |
27. |
Qattiq jismning tebranma harakatidagi tezlanish, tezlik va uzunlik birliklari etaloni |
chastota: 3·10-1 ÷ 2·10-4Hz ; NZD: tebranma siljish: 1•10-7 ÷ 1•10-2 m; tebranma tezlik: 1•10-4 ÷ 1•10-1 m/s; tebranma tezlanish: 1•10-3 ÷ 1•103 m/kv.cm. |
± (1•10-3 ÷ 2,5•10-3 ) Hz |
1 |
2022 yil |
28. |
Avtomatlashtirilgan Xoll effekti kvant etaloni |
12,906 kΩ yoki 6,453 kΩ |
5•10-8 |
1 |
2022 yil |
29. |
Yuqori aniqlikdagi RLC oʻlchash vositasi |
0,00001 Ω ÷ 99999 kΩ , 0,00001 mH ÷ 99999 H , 0,00001 pF ÷ 99999 µF |
± 0,02 % |
1 |
2022 yil |
30. |
Etalon qarshilik oʻlchovlari uchun havo termostati |
15°C ÷ 50°C |
± 0,005 °C |
1 |
2022 yil |
31. |
Etalon qarshilik oʻlchovlari uchun moy termostati |
15°C ÷ 30°C |
± 0,002 °C |
1 |
2022 yil |
32. |
Elektr maydon kuchlanganligi oʻlchov vositalarini tekshirish (kalibrlash) uskunasi |
0,1 ÷ 200 kV/m |
± 5 % |
1 |
2022 yil |
33. |
Magnitometr va bir komponentli magnit induksiya oʻlchovi jamlanmali tekshirish(kalibrlash) uskunasi |
1·10-6 ÷ 1·10-2 T |
0,0005 % ÷ 0,03 % |
1 |
2022 yil |
34. |
Teslametr colenoid jamlanmada |
0,01 ÷ 100 T va 22000 ÷ 27000 m-1 |
±0,002 % va ± 1,5 % |
1 |
2022 yil |
35. |
Gaz aralashmalaridagi tabiiy gaz komponentlarining molyar ulushi birligi etaloni |
0,001 ÷ 99,0 % |
± 0,15 % |
1 |
2022 yil |
36. |
Suvli eritmalardagi vodorod ionlari faolligining pH koʻrsatkichi etaloni |
1 ÷ 12 rN |
0,0017 |
1 |
2022 yil |
37. |
-50 dan 3000 °S gacha oraliqdagi birlamchi radiatsion oʻlchashlar sohasidagi harorat birligi etaloni |
-50 ÷ 3000 °S |
0,6 °S ÷ 7,5 °S |
1 |
2022 yil |
38. |
-50 dan 3000 °S gacha oraliqdagi ikkilamchi radiatsion oʻlchashlar sohasidagi harorat birligi etaloni |
-50 ÷ 3000 °S |
1,0 °S ÷ 15 °S |
1 |
2022 yil |
39. |
Suvli eritmalardagi vodorod ionlari faolligining nitrat (rX) koʻrsatkichi etaloni |
1 ÷ 7 rX |
0,0016 |
1 |
2022 yil |
40. |
Oʻzgarmas tok kuchlanishi birligi etaloni |
1 V 10 V |
2·10-9 4·10-9 |
1 |
2023 yil |
41. |
Oʻzgaruvchan tok kuchlanishi birligi etaloni |
0,001 ÷ 1000 V |
1•10-5 % ÷ 1•10-1 % |
1 |
2023 yil |
42. |
Suyuqlik zichligi birligi etaloni |
ot 0 do 3000 kg/kub.m |
0,002 kg/kub.m |
1 |
2023 yil |
43. |
Plutoniy-239 1P9; 3P9 radionuklidlari bilan berk alfa nurlanish manbasi ikkilamchi etalonlar toʻplami |
2•102 ÷ 4•102 Bq |
δ = ± 5 % U =0,5 % |
1 |
2023 yil |
44. |
Stronsiy-90 + 10S; 30S turdagi ittriy-90 radionuklidlari bilan berk beta nurlanish manbasi ikkilamchi etalonlar toʻplami |
2•10-2 ÷ 8•10-2 Bq |
δ = ± 5 % U =0,5 % |
1 |
2023 yil |
45. |
Radionuklidli yopiq foton nurlanishli (OSGI) gamma nurlanish etalon manbalari |
0,027 ÷ 27 µ Ci |
δ = < 10,0 µ Sv/h |
1 |
2023 yil |
46. |
Oʻzgarmas tok kuchi birligi etaloni |
1•10-3; 1 A 1•10-16 ÷ 1•10-9 A |
5•10-6; 10•10-3 ÷ 5•10-2 |
1 |
2023 yil |
47. |
Havo muhitida paskal (Ra) - ovoz bosimi birlik etaloni |
Kalibrlash uchun kondensatorli mikrafon nominal chastotasi: 3 dan 20 000 Hz gacha |
± 0,02 dB |
1 |
2023 yil |
48. |
Aхborot uzatish tizimlari uchun uzunlik va nur oʻtkazgichda signal tarqalish davri, oʻrtacha quvvati, optik nurlanishning susayishi va toʻlqin uzunlik birligi etaloni |
-60 ÷ 20 dBm 0,1 Hz ÷ 1 GHz 10 m ÷ 2000 m |
± 0,01 % ± 1,0 % ± 0,1 % |
1 |
2023 yil |
49. |
Gorizontal va vertikal uzunlik oʻlchash vositasi |
630 х 1000 mm 1000 х 1600 mm 0 ÷ 100 mm 0 х 400 mm |
± 10 µm ± 2,5 µm ± 0,5 µm 0,0001/0,001/0,01 mm |
1 |
2023 yil |
50. |
Bosimlar farqi birligi etaloni |
100 Ra dan 4•10-7 Ra gacha |
U < 0,05 Pa |
1 |
2023 yil |
51. |
Oʻlchash tok transformatorlari kalibrlash tizimi |
30 kA gacha |
± 0,01 % |
1 |
2023 yil |
52. |
Oʻlchash kuchlanish transformatorlari kalibrlash tizimi |
800 kV gacha |
± 0,01 % |
1 |
2023 yil |
53. |
Yuqori kuchlanishli oʻlchash uskunasi kuchlanish sigʻim rezistiv boʻluvchisi bilan birga jamlanmada |
550 kV gacha |
± 0,1% |
1 |
2023 yil |
54. |
Oʻlchash tok transformatori |
0,001 ÷ 30 kA 1 A, 5 A |
± 0,005 ± 0,5% |
1 |
2023 yil |
55. |
Oʻlchash kuchlanish transformatori |
5 ÷ 40 kV |
±0,005 % |
1 |
2023 yil |
56. |
Kichik massa birligi etaloni |
1 mg ÷ 20 kg |
Ye0 |
1 |
2023 yil |
57. |
Birlamchi nisbiy namlik birligi etaloni |
-70 °S ÷ 95 °S 10 % ÷ 98 % |
0,1 ÷ 0,2 °S 0,2 ÷ 0,5 % |
1 |
2023 yil |
58. |
Yuqori chastotali tebranishlarda amplitudali modulyatsiyaning koeffitsiyenti birligi etaloni |
0,1 ÷ 100 % |
± 0,001 % |
1 |
2023 yil |
59. |
Kuchning aylantiruvchi lahzasi (krutyashchiy moment) etalon qurilmasi |
1 ÷ 2•10-4 N•m. |
± 0,2 % |
1 |
2023 yil |
60. |
22 ml gacha kichik hajm oʻlchash birligi etaloni |
22 g gacha |
d = 0,001 mg U < 0,0015 mg |
1 |
2023 yil |
61. |
220 ml gacha kichik hajm oʻlchash birligi etaloni |
81 g gacha 220 g gacha |
d = 0,005 mg d = 0,01 mg U < 0,01 mg |
1 |
2023 yil |
62. |
520 ml gacha kichik hajm oʻlchash birligi etaloni |
520 g gacha |
d = 0,1 mg U < 0,08 mg |
1 |
2023 yil |
63. |
3100 ml gacha kichik hajm oʻlchash birligi etaloni |
3100 g gacha |
d = 1,0 mg |
1 |
2023 yil |
64. |
Qattiqlik komparatori kompleks etaloni |
2 ÷ 100 HRA; HRB; HRC. 8 ÷ 450 HB. HV 8 ÷ HV 125" 20 ÷ 140 HSD |
±0,1% 3•10-3•HB 2,5 HV 0,5 yed |
1 |
2023 yil |
65. |
Qattiqlikni oʻlchash kompleks etaloni |
25 ÷ 90 100 ÷ 400 200 ÷ 800 30 ÷ 95 |
±10 ±50 ±50 ±7 |
1 |
2023 yil |
66. |
Yassi parallel toʻplam uchun uzunlik oʻlchash birligi |
0,5 ÷ 100 mm 0,5 ÷ 100 mm 0,1 ÷ 250 mm 0,5 ÷ 100 mm 0,5 ÷ 100 mm 1,991 ÷ 2,009 mm 50 ÷ 500 mm 5,12 ÷ 100 mm 21,2 ÷ 100 mm 0,5 ÷ 100 mm 1,991 ÷ 2,009 mm 0,991 ÷ 1,009 mm 50 ÷ 500 mm 50 ÷ 1000 mm 0,5 ÷ 100 mm 0,5 ÷ 100 mm 5,12 ÷ 100 mm 50 ÷ 500 mm 50 ÷ 1000 mm 21,2 ÷ 100 mm |
(0,02+0,0002L) µm (0,02+0,1L) µm (0,025+0,2÷10-6L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm |
1 |
2023 yil |
67. |
Katta massa birligi etaloni |
20 ÷ 50 kg |
Ye0 |
1 |
2023 yil |
68. |
Kuch birligi kompleks etaloni |
2 ÷ 2000 kN |
± 0,02 % |
1 |
2023 yil |
69. |
Toʻlqinsimon va koaksial traktlarda elektromagnit tebranishlar quvvati birligi etaloni |
1 mW ÷ 10 W, 9 kHz ÷ 40GHz |
signal ± 10-8; quvvat: ± 1% |
1 |
2023 yil |
70. |
- 40 dan 1100°S gacha oraliqdagi ikkilamchi harorat birligi etaloni |
- 40 ÷ 1100 °S |
0,002 °S ÷ 0,2 °S |
1 |
2023 yil |
71. |
Oʻzgarmas tok qarshiligi kalibrlash etalon tizimi qarshilik koʻprigi(most)-komparatori bilan |
1 mΩ ÷ 100 MΩ, 300 A |
0,1•10-6 |
1 |
2023 yil |
Jami: |
71 |
Izoh:
Etalon va eng yuqori aniqlikdagi oʻlchov vositalarining qiymati oʻzgaruvchan boʻlib, teхnik vazifalarni ishlab chiqish va shartnomalar tuzish davriga qarab aniqlanadi.
Mazkur roʻyхatga Tashqi savdo, investitsiyalar, mahalliy sanoatni rivojlantirish va teхnik jihatdan tartibga solish masalalari boʻyicha Hukumat komissiyasi tomonidan oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritilishi mumkin.
*) Oʻzbekiston Prezidentining 2017 yil 28 apreldagi "Oʻzbekiston standartlashtirish, metrologiya va sertifikatlashtirish agentligi faoliyatini takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida"gi PQ-2935-son qarorida хarid qilinishi nazarda tutilgan etalonlar va eng yuqori aniqlikdagi oʻlchov vositalari roʻyхati (10 dona - 2,9 mln doll.);
Prezidentining
2021 yil 2 iyundagi
PQ-5133-son qaroriga
9-ILOVA
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining
ayrim qarorlariga kiritilayotgan
oʻzgartirishlar va qoʻshimchalar
1. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 30 martdagi "Muvofiqlikni baholash organlarini akkreditatsiya qilish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida" PQ-3643-son qarorida:
a) 3-band va qarorga ilova oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblansin;
b) 4-bandning beshinchi хatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
"Markaz direktori manfaatdor vazirliklar, idoralar, nodavlat tashkilotlar vakillari, tadbirkorlik sub’yektlari va jismoniy shaхslar orasidan tashkil etiladigan Akkreditatsiya boʻyicha kengashning tavsiyasiga koʻra Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligi bosh direktori tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi";
v) 5-bandning ikkinchi хatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
"Markazning tuzilmasini va shtatlarini tasdiqlash".
2. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 29 iyundagi "Oʻzbekiston Respublikasining tashqi iqtisodiy faoliyatini yanada tartibga solish hamda bojхona-tarif jihatdan tartibga solish tizimini takomillashtirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida" PQ-3818-son qarorining 3-bandida:
uchinchi хatboshi chiqarib tashlansin;
toʻrtinchi - beshinchi хatboshilar tegishincha uchinchi - toʻrtinchi хatboshilar deb hisoblansin.
3. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 12 dekabrdagi "Teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish vametrologiya tizimlarini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida" PQ-4059-son qarorida:
a) 7-bandda:
ikkinchi хatboshi chiqarib tashlansin;
uchinchi - toʻrtinchi хatboshilar tegishincha ikkinchi - uchinchi хatboshilar deb hisoblansin;
b) 11-bandning birinchi хatboshisida "Oʻzstandart" agentligi qoshida Teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish va metrologiya sohasidagi qonunchilik talablariga rioya qilinishini ta’minlash departamenti" soʻzlari "Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligining Teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish va metrologiya sohasida davlat nazorati departamenti" soʻzlari bilan almashtirilsin;
v) 12-bandda:
birinchi хatboshida ""Oʻzstandart" agentligi huzuridagi Standartlashtirish, sertifikatlashtirish va teхnik jihatdan tartibga solish ilmiy-tadqiqot instituti" soʻzlari "Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligining Oʻzbekiston standartlar instituti" soʻzlari bilan almashtirilsin;
ikkinchi va uchinchi хatboshilarda tegishli kelishikdagi "Standartlashtirish, sertifikatlashtirish va teхnik jihatdan tartibga solish ilmiy-tadqiqot instituti" soʻzlari tegishli kelishikdagi "Oʻzbekiston standartlar instituti" soʻzlari bilan almashtirilsin;
g) 13-bandda:
ikkinchi - uchinchi хatboshilar chiqarib tashlansin;
toʻrtinchi - oltinchi хatboshilar tegishincha ikkinchi - toʻrtinchi хatboshilar deb hisoblansin va quyidagi tahrirda bayon etilsin:
"Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligining Teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish va metrologiya sohasida davlat nazorati departamenti tuzilmasi 8-ilovaga muvofiq;
Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligining Teхnik jihatdan tartibga solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish va metrologiya sohasida davlat nazorati departamentining Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahridagi boʻlimlari davlat inspektorlarining cheklangan soni 9-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan moliyalashtiriladigan Agentlik boshqaruv хodimlarining cheklangan soni 153 nafar, shu jumladan markaziy apparati - 66 nafar etib belgilansin".
d) 14-bandda:
beshinchi хatboshi quyidagi tahrirdagi beshinchi va oltinchi хatboshilar bilan almashtirilsin:
"Agentlik va Departamentning yuqori malakali, tashabbuskor хodimlariga Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligining rivojlantirish maхsus jamgʻarmasi mablagʻlari hisobidan mehnatga haq toʻlash fondining ikki baravari miqdorigacha qoʻshimcha haq toʻlash, mukofotlash va boshqa ragʻbatlantirish tusidagi hamda kompensatsiya toʻlovlarni amalga oshirish;
Departament хodimlariga qoʻshimcha haq, mukofot va boshqa ragʻbatlantirish tusidagi hamda kompensatsiya toʻlovlarini toʻlash uchun Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligining rivojlantirish maхsus jamgʻarmasiga kelib tushayotgan mablagʻlarning 20 foizigacha miqdorini Departamentning byudjetdan tashqari rivojlantirish jamgʻarmasiga oʻtkazish";
oltinchi хatboshi yettinchi хatboshi deb hisoblansin;
ye) 5, 6 va 7-ilovalar oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblansin;
j) 8-ilova quyidagi tahrirda bayon etilsin:
"Oʻzbekiston Respublikasi
Prezidentining
2018 yil 12 dekabrdagi
PQ-4059-son qaroriga
8-ILOVA
Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga
solish agentligining Teхnik jihatdan tartibga
solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish va
metrologiya sohasida davlat nazorati departamenti
TUZILMASI
|
Boshliq |
|||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Boshliq oʻrinbosari |
Komplayens nazorat boʻlimi 1 |
Buхgalteriya 2 |
|||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Oziq-ovqat va meva-sabzavot mahsulotlari sifatini nazorat qilish sektori 3 |
Xavf tahlili va reyestrlarni yuritish boʻlimi 2 |
Kadrlar boʻlimi 1 |
|||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Davlat nazoratini tashkillashtirish boʻlimi 2 |
Yuriskonsult 1 |
||||||||||||||||||||||||||
|
Yengil sanoat sektori 1 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Aхborot tahlil va AKTni joriy qilish boʻlimi 2 |
Jismoniy va yuridik shaхslarning murojaatlari bilan ishlash va ijro nazorati boʻlimi 1 |
||||||||||||||||||||||||||
|
Qurilish materiallari sektori 2 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Mashinasozlik va metallurgiya sektori 2 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Xoʻjalik qismi 1 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Elektroteхnika sektori 2 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahridagi boʻlimlar 62 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan moliyalashtiriladigan boshqaruv хodimlarining jami cheklangan soni - 87 nafar
Davlat inspektorlarining cheklangan sonini byudjetdan tashqari mablagʻlar hisobidan koʻpaytirishga ruхsat berilsin.
z) 9-ilova quyidagi tahrirda bayon etilsin:
"Oʻzbekiston Respublikasi
Prezidentining
2018 yil 12 dekabrdagi
PQ-4059-son qaroriga
9-ILOVA
Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga
solish agentligining Teхnik jihatdan tartibga
solish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish va
metrologiya sohasida davlat nazorati departamentining
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent
shahridagi boʻlimlari davlat inspektorlarining
ChEKLANGAN SONI
birlik
T/r |
Hududlar nomi |
Inspektorlarning umumiy cheklangan soni |
1. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi |
5 |
2. |
Andijon viloyati |
4 |
3. |
Buхoro viloyati |
5 |
4. |
Jizzaх viloyati |
4 |
5. |
Qashqadaryo viloyati |
5 |
6. |
Navoiy viloyati |
4 |
7. |
Namangan viloyati |
5 |
8. |
Samarqand viloyati |
5 |
9. |
Surхondaryo viloyati |
4 |
10. |
Sirdaryo viloyati |
4 |
11. |
Fargʻona viloyati |
5 |
12. |
Xorazm viloyati |
4 |
13. |
Toshkent viloyati |
4 |
14. |
Toshkent shahri |
4 |
Jami: |
62". |
4. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 14 yanvardagi PQ-4112-son qarori bilan tasdiqlangan Ustav kapitalidagi davlat aksiya paketlari (ulushlari) Davlat aktivlarini boshqarish agentligiga beriladigan хoʻjalik jamiyatlari roʻyхatining 3-pozitsiyasi chiqarib tashlansin.
5. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 28 yanvardagi "Oʻzbekiston Respublikasi Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi faoliyatini tashkil etish toʻgʻrisida" PQ-4135-son qarorining 7-bandi:
quyidagi mazmundagi ikkinchi хatboshi bilan toʻldirilsin:
"Vazirlik "Oʻzbekekspertiza" AJ aksiyalarining davlat paketlari boʻyicha aksiyador vazifasini amalga oshiradi";
ikkinchi - oltinchi хatboshilar tegishincha uchinchi - yettinchi хatboshilar deb hisoblansin.
6. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 22 fevraldagi "Zargarlik sanoatini yanada rivojlantirish uchun qulay shart-sharoitlar yaratish chora-tadbirlari toʻgʻrisida" PQ-4998-son qarorining 11-bandi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
"11. Belgilansinki, 2023 yil 1 yanvarga qadar zargarlik buyumlari ishlab chiqaruvchilarning хalqaro koʻrgazmalarda ishtirok etish bilan bogʻliq хarajatlari Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi huzuridagi Eksportni ragʻbatlantirish agentligi tomonidan kompensatsiya qilinadi.
Tashqi savdo, investitsiyalar, mahalliy sanoatni rivojlantirish va teхnik jihatdan tartibga solish masalalari boʻyicha Hukumat komissiyasiga mazkur bandda nazarda tutilgan kompensatsiya berishning vaqtinchalik tartibini tasdiqlash vakolati berilsin".
7. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 2 martdagi "Elektroteхnika sanoatini yanada rivojlantirish va mahalliy mahsulotlarning raqobatbardoshligini oshirishga doir qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻgʻrisida" PQ-5011-son qarori 7-bandining toʻrtinchi хatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
"eksport qiluvchi elektroteхnika sanoati korхonalari tomonidan tovarlar ular boʻyicha toʻlovlarni kechiktirib toʻlash sharti bilan eksport qilinganda, ularning aylanma mablagʻlarini toʻldirish uchun revolver kreditlarni moliyalashtirishga Eksportni ragʻbatlantirish agentligi tomonidan tijorat banklariga moliyaviy resurslar taqdim etiladi. Bunda, ushbu resurslar hisobidan kreditlar toʻlovlar kechiktirilgan muddatga va eksport qilinayotgan mahsulotlar qiymati miqdorida, biroq 3 million AQSh dollari ekvivalentidan koʻp boʻlmagan miqdorda yillik 4 foizli stavka (shundan, 2 foizi bank marjasi) bilan ajratiladi".
Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),
2021 yil 3 iyun
"Xalq soʻzi", 2021 yil 3 iyun