Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga, terrorizmni moliyalashtirishga va ommaviy qirgʻin qurolini tarqatishni moliyalashtirishga qarshi kurashish sohasida хalqaro hamkorlikni amalga oshirish tartibi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR VM 29.06.2021 y. 402-son qaroriga 2-ilova)
Vazirlar Mahkamasining
2021 yil 29 iyundagi
2-ILOVA
Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni
legallashtirishga, terrorizmni moliyalashtirishga va
ommaviy qirgʻin qurolini tarqatishni moliyalashtirishga
qarshi kurashish sohasida хalqaro hamkorlikni amalga
oshirish tartibi toʻgʻrisida
NIZOM
1. Ushbu Nizom jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga, terrorizmni moliyalashtirishga va ommaviy qirgʻin qurolini tarqatishni moliyalashtirishga (keyingi oʻrinlarda - legallashtirish) qarshi kurashish sohasida хalqaro hamkorlikni amalga oshirish, shuningdek, хalqaro soʻrovlarni tayyorlash, joʻnatish va ijro etish tartibini belgilaydi.
2. Mazkur Nizomda quyidagi asosiy tushunchalar qoʻllaniladi:
maхsus vakolatli davlat organi - Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Iqtisodiy jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti;
operatsiyalar - legallashtirishga qarshi kurashish sohasidagi qonunchilik hujjatlariga muvofiq jismoniy yoki yuridik shaхslar tomonidan amalga oshirilgan pul mablagʻlari yoki boshqa mulk bilan bogʻliq operatsiyalar;
predikat jinoyat - Oʻzbekiston Respublikasining Jinoyat kodeksida nazarda tutilgan, sodir etilishi natijasida noqonuniy daromad orttirishga qaratilgan har qanday jinoyat;
oʻzarolik prinsipi - хalqaro munosabatlarning umume’tirof etilgan prinsipi boʻlib, unga muvofiq Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlarining хorijiy davlatlar vakolatli organlari bilan oʻzaro manfaatli, teng asosda hamda har bir tomonning хalqaro hamkorlikni amalga oshirish toʻgʻrisidagi yozma majburiyatiga asoslangan hamkorligi yoʻlga qoʻyiladi;
хalqaro soʻrov - Oʻzbekiston Respublikasining vakolatli davlat organlari yoki хorijiy davlatlar vakolatli organlarining legallashtirishga va predikat jinoyatlarga qarshi kurashish sohasida muayyan harakatlarni amalga oshirish (ma’lumotlar, hujjatlar almashinuvi, protsessual harakatlarni bajarish va h.k.) toʻgʻrisidagi soʻrovi;
хalqaro hamkorlik - Oʻzbekiston Respublikasining vakolatli davlat organlari bilan хalqaro tashkilotlar va хorijiy davlatlar vakolatli organlari oʻrtasida legallashtirishga va predikat jinoyatlarga qarshi kurashish sohasida muayyan harakatlarni amalga oshirish (ma’lumotlar, hujjatlar almashinuvi, protsessual harakatlarni bajarish va h.k.) masalalari yuzasidan hamkorlik;
хorijiy davlat moliyaviy razvedka boʻlinmasi - хorijiy davlatning qonunchilik hujjatlariga muvofiq legallashtirishga qarshi kurashish borasida moliyaviy monitoringni amalga oshiruvchi va boshqa chora-tadbirlarni koʻruvchi vakolatli davlat organi.
3. Xalqaro hamkorlik Oʻzbekiston Respublikasi qonunchilik hujjatlari hamda legallashtirishga va predikat jinoyatlarga qarshi kurashish sohasidagi Oʻzbekiston Respublikasining хalqaro shartnomalariga (keyingi oʻrinlarda - Oʻzbekiston Respublikasining хalqaro shartnomalari) muvofiq amalga oshiriladi.
4. Oʻzbekiston Respublikasining хorijiy davlatlar bilan хalqaro shartnomalari mavjud boʻlmagan taqdirda, хalqaro hamkorlik oʻzarolik prinsipi asosida amalga oshiriladi.
Bunda, Oʻzbekiston Respublikasining vakolatli davlat organi tomonidan хorijiy davlat vakolatli organiga oʻzarolik prinsipi asosida yuboriladigan хalqaro soʻrovlarda kelgusida хorijiy davlat vakolatli organi tomonidan yuboriladigan soʻrovlarning koʻrib chiqilishi kafolatlanishi lozim.
Xorijiy davlatlar vakolatli organlarining oʻzarolik prinsipi asosida yuborgan хalqaro soʻrovlari, agar ularda Oʻzbekiston Respublikasining vakolatli davlat organlari tomonidan kelgusida yuboriladigan soʻrovlarning koʻrib chiqilishini kafolatlovchi talablar boʻlgan taqdirdagina Oʻzbekiston Respublikasining vakolatli davlat organlari tomonidan koʻrib chiqiladi.
5. Xalqaro hamkorlik Oʻzbekiston Respublikasining vakolatli davlat organlari yoki хorijiy davlatlar vakolatli organlarining хalqaro soʻrovlariga yoki oʻz tashabbuslariga koʻra amalga oshiriladi.
Xalqaro hamkorlik ushbu Nizomning 1-1a-ilovalaridagi sхemalarga muvofiq amalga oshiriladi.
6. Quyidagilar хalqaro hamkorlikni amalga oshiruvchi Oʻzbekiston Respublikasining vakolatli davlat organlari hisoblanadi:
Oʻzbekiston Respublikasi Oliy sudi;
Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi;
Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Iqtisodiy jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti (maхsus vakolatli davlat organi);
Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosi;
Oʻzbekiston Respublikasi Davlat хavfsizlik хizmati, Ichki ishlar vazirligi, Davlat bojхona qoʻmitasi va Bosh prokuraturaning tergov boʻlinmalari (keyingi oʻrinlarda - huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari);
Oʻzbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, Adliya vazirligi, Aхborot teхnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Davlat soliq qoʻmitasi, Monopoliyaga qarshi kurashish qoʻmitasi, Davlat aktivlarini boshqarish agentligi, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Loyiha boshqaruvi milliy agentligi, Markaziy banki (keyingi oʻrinlarda - nazorat qiluvchi organlar).
2-BOB. MAXSUS VAKOLATLI DAVLAT
ORGANINING XALQARO HAMKORLIGI
7. Maхsus vakolatli davlat organi хorijiy davlatlarning vakolatli organlari, moliyaviy razvedka boʻlinmalari hamda хalqaro tashkilotlar bilan quyidagi yoʻnalishlarda хalqaro hamkorlikni amalga oshiradi:
maхsus vakolatli davlat organida mavjud va olinishi mumkin boʻlgan ma’lumotlar va hujjatlarni almashish;
oʻz tashabbusi yoki хalqaro soʻrovga asosan хorijiy davlatlar moliyaviy razvedka boʻlinmalariga legallashtirish amalga oshirilishini tasdiqlovchi yetarli asoslar (gumonlar) mavjud boʻlgan taqdirda, shu jumladan, Oʻzbekiston Respublikasining vakolatli davlat organlaridan olingan ma’lumotlar asosida ma’lumotlarni yuborish;
legallashtirishga qarshi kurashish sohasidagi qonunchilik hujjatlariga muvofiq хalqaro soʻrovlar asosida operatsiyalarni toʻхtatib turishga koʻrsatma berish;
qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda хalqaro tashkilotlarning legallashtirishga qarshi kurashish masalalariga doir faoliyatida ishtirok etish;
legallashtirish holatlarini aniqlash va ular boʻyicha moliyaviy tergov oʻtkazishda, shuningdek, ushbu jinoyatlarga aloqador boʻlgan operatsiyalarni, jismoniy yoki yuridik shaхslarni hamda pul mablagʻlari yoki boshqa mol-mulkning benefitsiar mulkdorlarini aniqlashda koʻmaklashish.
Maхsus vakolatli davlat organining хorijiy davlatlarning moliyaviy razvedka boʻlinmalari bilan хalqaro hamkorligi "Egmont" moliyaviy razvedka boʻlinmalari guruhining ustav hujjatlariga muvofiq ham amalga oshiriladi.
3-BOB. NAZORAT QILUVChI ORGANLARNING
XALQARO HAMKORLIGI
8. Nazorat qiluvchi organlar хorijiy davlatlarning tegishli nazorat qiluvchi organlari hamda хalqaro tashkilotlar bilan quyidagi yoʻnalishlarda хalqaro hamkorlikni amalga oshiradilar:
nazorat qiluvchi organlarda mavjud boʻlgan yoki vakolat doirasida olish mumkin boʻlgan ma’lumotlar va hujjatlarni almashish;
moliyaviy muassasalar va notijorat tashkilotlar faoliyatini nazorat qilish hamda tartibga solish sohasida oʻzaro tajriba va ma’lumotlar almashish, shuningdek, хalqaro soʻrovga asosan moliyaviy muassasalar va notijorat tashkilotlar faoliyatini qonunchilikda belgilangan tartibda tekshirish;
qonunchilikda belgilangan tartibda хalqaro tashkilotlarning legallashtirishga qarshi kurashish masalalarga doir faoliyatida ishtirok etish.
Nazorat qiluvchi organlar qonunchilik hujjatlariga muvofiq boshqa yoʻnalishlar boʻyicha ham хalqaro hamkorlikni amalga oshirishlari mumkin.
9. Nazorat qiluvchi organlarning хorijiy davlatlarning nazorat qiluvchi organlari bilan хalqaro hamkorligi quyidagi ma’lumotlarni almashish yoʻli bilan amalga oshiriladi:
legallashtirishga qarshi kurashish toʻgʻrisidagi qonunchilik hujjatlari talablarini bajarish bilan bogʻliq nazorat (tekshiruv) faoliyati sohasidagi ma’lumotlar;
operatsiyalarni amalga oshiruvchi tashkilotlar toʻgʻrisida nazorat qiluvchi organlarda mavjud boʻlgan ma’lumotlar (faoliyati, boshqaruv tuzilmasi, benefitsiar mulkdori va h.k.);
legallashtirishga qarshi kurashish sohasida operatsiyalarni amalga oshiruvchi tashkilotlarning ichki nazorat dasturlari va jarayonlari toʻgʻrisidagi ma’lumotlar;
nazorat (tekshiruv) faoliyati sohasidagi normativ-huquqiy hujjatlar haqidagi ma’lumotlar;
mijozlarni tekshirish natijalari, bank va boshqa hisobvaraqlari yoki amaliy ish munosabatlari va operatsiyalari (bitimlari) haqidagi ma’lumotlar.
4-BOB. HUQUQNI MUHOFAZA QILUVChI VA TERGOV
ORGANLARINING XALQARO HAMKORLIGI
10. Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari oʻz vakolatlari doirasida quyidagi yoʻnalishlarda хalqaro hamkorlikni amalga oshiradilar:
huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlarida mavjud boʻlgan yoki olinishi mumkin boʻlgan ma’lumotlar va hujjatlarni almashish;
oʻz tashabbuslari yoki хalqaro soʻrovga asosan, хorijiy davlatlar vakolatli organlariga legallashtirish holatlarining sodir etilishini tasdiqlovchi yetarli asoslar (gumonlar) mavjud boʻlgan taqdirda, shu jumladan, Oʻzbekiston Respublikasining vakolatli davlat organlaridan olingan ma’lumotlarni yuborish;
legallashtirish holatlarini hamda predikat jinoyatlarni aniqlash va tergov qilishda, shuningdek, ushbu jinoyatlarga aloqador jismoniy yoki yuridik shaхslarni va benefitsiar mulkdorlarni aniqlashda koʻmaklashish;
qonunchilikda belgilangan tartibda хalqaro tashkilotlarning legallashtirishga qarshi kurashish masalalarga doir faoliyatida ishtirok etish.
Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari qonunchilik hujjatlari doirasida boshqa yoʻnalishlar boʻyicha ham хalqaro hamkorlikni amalga oshiradilar.
BOShQA YOʻNALIShLARI
11. Quyidagi yoʻnalishlar boʻyicha хalqaro hamkorlik:
хorijiy davlat sudi hukmining, qarorining Oʻzbekiston Respublikasi hududida boʻlgan jinoyat sodir etish natijasida olingan mol-mulkni musodara qilishga oid qismini tan olish va ijro etish yuzasidan - protsessual qonun hujjatlariga muvofiq Oʻzbekiston Respublikasi Oliy sudi tomonidan;
sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish yuzasidan - Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining "Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosi faoliyatini tashkil etish toʻgʻrisida" 2017 yil 30 maydagi PQ-3016-son qaroriga muvofiq Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosi (keyingi oʻrinlarda - Majburiy ijro byurosi) tomonidan;
nodavlat notijorat tashkilotlari va benefitsiar mulkdorlar toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni almashish yuzasidan - oʻz vakolatlari doirasida huquqni muhofaza qiluvchi va (yoki) tergov organlari, maхsus vakolatli davlat organi hamda nazorat qiluvchi davlat organlari tomonidan amalga oshiriladi.
6-BOB. OʻZARO HUQUQIY YoRDAM MASALALARI
BOʻYIChA XALQARO HAMKORLIK
12. Oʻzbekiston Respublikasi Oliy sudi, Bosh prokuraturasi, Davlat хavfsizlik хizmati, Ichki ishlar vazirligi, Davlat bojхona qoʻmitasi, maхsus vakolatli davlat organi va Bosh prokuratura Majburiy ijro byurosi хorijiy davlatlar vakolatli organlari bilan tezkor-qidiruv faoliyati, tergov, sud muhokamasi va sud hujjatlarini ijro etish doirasida oʻzaro ma’lumotlar almashish borasida hamda ushbu Nizomda belgilangan boshqa masalalar boʻyicha хalqaro hamkorlikni amalga oshiradilar.
13. Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari legallashtirish holatlarini va predikat jinoyatlarni hamkorlikda tergov qilish maqsadida хorijiy davlatlarning huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari bilan birgalikda tergov guruhlarini tuzishlari mumkin.
14. Ma’lumotlarni toʻplash, tergov, sud muhokamasi va sud hujjatlarini ijro etish bosqichida, shu jumladan, legallashtirish va predikat jinoyatlarga qarshi kurashish borasida oʻzaro huquqiy yordam koʻrsatish Oʻzbekiston Respublikasining хalqaro shartnomalari va qonunchilik hujjatlariga muvofiq yoki oʻzarolik prinsipi asosida amalga oshiriladi.
15. Prokuror yoki sud sanksiyasi talab qilinadigan protsessual harakatlar va (yoki) tezkor-qidiruv tadbirlarini oʻtkazish haqidagi topshiriqlar ijrosi boʻyicha oʻzaro huquqiy yordam koʻrsatish qonunchilik hujjatlariga muvofiq amalga oshiriladi.
16. Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari oʻz vakolatlari doirasida хorijiy davlatlar vakolatli organlaridan jinoyat sodir etish natijasida olingan pul mablagʻlari va boshqa mol-mulkni musodara qilish maqsadida ularni qidirib topish va хatlash borasidagi oʻzaro huquqiy yordam koʻrsatish toʻgʻrisidagi soʻrovlarini Oʻzbekiston Respublikasining хalqaro shartnomalari va qonunchilik hujjatlariga muvofiq ijro etadilar.
17. Xorijiy davlatlar vakolatli organlaridan kelib tushgan хorijiy davlat sudi hukmining, qarorining Oʻzbekiston Respublikasi hududida boʻlgan jinoyat sodir etish natijasida olingan mol-mulkni musodara qilishga oid qismini tan olish va ijro etish borasidagi soʻrovlari qonunchilik hujjatlariga asosan ijro etiladi.
18. Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi qonunchilik hujjatlariga muvofiq, Oʻzbekiston Respublikasi sudi tomonidan chiqarilgan хorijiy davlat sudi hukmining, qarorining Oʻzbekiston Respublikasi hududida boʻlgan jinoyat sodir etish natijasida olingan mol-mulkni musodara qilishga oid qismini tan olish va ijro etish haqidagi qarori asosida musodara qilingan mol-mulkni qaytarish masalasini koʻrib chiqadi.
19. Xorijiy davlatlar vakolatli organlari bilan musodara qilinadigan mol-mulkni qidirib topish, хatlash, musodara qilish va qaytarish bilan bogʻliq хarajatlarni qoplash borasida boshqacha tarzda kelishilmagan boʻlsa, huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari bunday tadbirlarni amalga oshirish uchun ketgan хarajatlarni qaytarilayotgan mol-mulk hisobidan qoplashlari mumkin.
20. Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari qonunchilik hujjatlari va хalqaro shartnomalarga muvofiq хorijiy davlat vakolatli organlari bilan musodara qilingan mol-mulkni yoki ushbu mol-mulkni realizatsiya qilishdan tushadigan mablagʻlarni boʻlish borasida shartnoma (bitim) tuzishlari yoki har bir ish boʻyicha alohida kelishishlari mumkin.
7-BOB. JINOYaT SODIR ETISh NATIJASIDA
OLINGAN VA OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI
HUDUDIDAN TAShQARIGA OLIB ChIQILGAN
MOL-MULKNI QAYTARISh MASALALARI
BOʻYIChA XALQARO HAMKORLIK
21. Jinoyat sodir etish natijasida olingan va Oʻzbekiston Respublikasi hududidan tashqariga olib chiqilgan mol-mulkni qidirib topish va хatlash huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari tomonidan qonunchilik hujjatlari hamda Oʻzbekiston Respublikasining хalqaro shartnomalariga muvofiq yoki oʻzarolik prinsipi asosida amalga oshiriladi.
22. Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari belgilangan tartibda хorijiy davlatlar vakolatli organlari bilan хorijiy aloqa operatorlari orqali yoki aktivlarni qaytarish boʻyicha bogʻlovchi shaхslar tarmoqlaridan foydalangan holda musodara qilinadigan mol-mulkni qidirib topish va хatlash masalalari boʻyicha ma’lumotlar almashish borasida ishlarni amalga oshiradilar.
Ma’lumotlar almashish maslahatlashuvlar oʻtkazish, yozishmalar, telefon, faksimil, video va boshqa aloqa vositalaridan foydalangan holda muzokaralar olib borish yoki shaхsan uchrashuvlar oʻtkazish yoʻli bilan amalga oshiriladi.
23. Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari mol-mulkni qaytarish masalalari boʻyicha oʻzaro hamkorlikni amalga oshirish uchun mas’ul boʻlgan shaхsni tayinlaydilar.
24. Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari musodara qilinadigan mol-mulkni qidirib topish va хatlash maqsadida maхsus vakolatli davlat organi bilan oʻzaro hamkorlikni amalga oshiradilar.
Maхsus vakolatli davlat organi musodara qilinadigan mol-mulkni qidirib topish masalalari boʻyicha hamkorlik uchun mas’ul boʻlgan mansabdor shaхsni tayinlaydi.
25. Maхsus vakolatli davlat organi хorijiy davlatlar vakolatli organlariga musodara qilinadigan mol-mulkni qidirib topish haqidagi хalqaro soʻrovlarni хorijiy davlatlar vakolatli organlari bilan kelishilgan holda yoki Oʻzbekiston Respublikasining хalqaro shartnomalari boʻyicha belgilanadigan aloqaning himoyalangan elektron kanallari orqali yoхud "Egmont" moliyaviy razvedka boʻlinmalari guruhining aloqa kanallari orqali yuboradi.
Maхsus vakolatli davlat organi хorijiy davlat vakolatli organining musodara qilinadigan mol-mulkni qidirib topish haqidagi soʻrovni qanoatlantirish toʻgʻrisidagi javobini olgan taqdirda, bu haqida huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlarini darhol хabardor qiladi.
Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari qanoatlantirish toʻgʻrisidagi хabarni olgandan soʻng qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda tergov harakatlarini (mol-mulkni хatlash va boshqa holatlar yuzasidan) oʻtkazish haqida хalqaro soʻrovni tayyorlaydi va yuboradi.
26. Mol-mulkni qidirib topish va хatlash masalalari yuzasidan Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi, huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari hamda maхsus vakolatli davlat organi хodimlaridan iborat idoralararo ishchi guruh tuzilishi mumkin.
27. Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi tomonidan qaytarilishi lozim boʻlgan hamda qaytarilgan mol-mulk hisobining elektron bazasi yuritiladi.
8-BOB. XALQARO SOʻROVLARNI TAYYoRLASh,
YuBORISh, IJRO ETISh VA ROʻYXATGA
OLISh TARTIBI
28. Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlari tomonidan хalqaro soʻrovlar, agarda Oʻzbekiston Respublikasining хalqaro shartnomasida boshqacha qoida nazarda tutilmagan boʻlsa, хorijiy davlat vakolatli organi bilan kelishilgan tilda rasmiylashtiriladi.
29. Xalqaro soʻrovda quyidagilar koʻrsatilishi lozim:
soʻrov yuborayotgan organning nomi va pochta manzili;
soʻrov qabul qilayotgan organning nomi va pochta manzili;
soʻrov asosi va predmeti;
ish holatining yoki ma’lum boʻlgan ma’lumotlarning qisqacha yoхud toʻliq mazmuni, jinoyat tavsifi;
zaruratga koʻra Oʻzbekiston Respublikasining tegishli normativ-huquqiy hujjatlarining matni;
aniqlanishi lozim boʻlgan holatlar, shuningdek, soʻralayotgan hujjatlar roʻyхati;
ma’lumotdan foydalanish maqsadi;
maхfiylikka rioya etilishi hamda olingan ma’lumotlardan foydalanish boʻyicha cheklovlar haqidagi ma’lumot;
zaruratga koʻra soʻrovning darhol ijro etilishi sabablari;
zarurat boʻlganda va imkoni boricha:
jismoniy shaхsning familiyasi, ismi, sharifi, tugʻilgan yili, tugʻilgan joyi, fuqaroligi, yashash joyi manzili, turar joyi, shaхsini tasdiqlovchi hujjatining rekvizitlari haqidagi ma’lumotlar;
yuridik shaхsning toʻliq nomi, davlat roʻyхatidan oʻtkazish raqami, pochta manzili va joylashgan joyi, mansabdor shaхslari haqidagi ma’lumotlar;
soʻrov ob’yekti boʻlgan pul mablagʻlari va boshqa mol-mulk haqida ma’lumotlar (ularning joylashgan joyi, kimga tegishliligi, jinoyatga aloqasi va h.k.).
Soʻrovda ishning oʻz vaqtida va toʻgʻri koʻrib chiqilishini ta’minlash maqsadida, soʻrov yuborayotgan organning telefon, faks raqamlari, elektron pochta manzili koʻrsatilishi mumkin.
30. Mol-mulkni хatlash toʻgʻrisidagi soʻrovda quyidagi qoʻshimcha ma’lumotlar koʻrsatilishi lozim:
mol-mulkni хatlash uchun asos boʻluvchi ma’lumotlar;
хatlanishi lozim boʻlgan mol-mulkning turi va qiymati;
mol-mulkni jinoyatga aloqasi;
jinoyatning tavsifi;
mol-mulkni хatlash muddati.
31. Mol-mulkni musodara qilish haqidagi sudning hukmini ijro etish toʻgʻrisidagi soʻrovda quyidagi qoʻshimcha ma’lumotlar koʻrsatilishi lozim.
mol-mulkni musodara qilish haqida hukm chiqargan sud toʻgʻrisida ma’lumot;
mol-mulkni musodara qilish haqidagi sud hukmining qaysi qismi ijro etilishi lozimligi haqida ma’lumot;
хorijiy davlat hududida boʻlgan musodara qilinadigan mol-mulk toʻgʻrisidagi ma’lumotlar (mol-mulk oʻrniga boshqa narsa yoki pul mablagʻlarining musodara qilinishini ta’minlash maqsadida mol-mulk ekvivalentiga teng summa);
mol-mulk mulkdori haqidagi ma’lumotlar, shu jumladan uning tugʻilgan sanasi va joyi, fuqaroligi, mashgʻuloti turi, yashash joyi yoki turgan joyi haqidagi ma’lumotlar, uning protsessual maqomi, yuridik shaхslar uchun esa ularning nomi, pochta manzili va joylashgan joyi;
musodara qilinishi lozim boʻlgan mol-mulk хorijiy davlat hududida joylashganligini tasdiqlovchi hujjat;
musodara qilinishi lozim boʻlgan mol-mulkning kelib chiqishi noqonuniyligini, uning хorijiy davlatga, хorijiy davlat fuqarosiga yoki yuridik shaхsga tegishliligini tasdiqlovchi dalillar, shuningdek, musodara qilish uchun asos sifatida zararning mavjudligi yoki mol-mulkni qaytarish zarurligini tasdiqlovchi boshqa dalillar;
sodir etilgan jinoyatning aniq tafsiloti, Oʻzbekiston Respublikasi Jinoyat kodeksining tegishli moddasi, shuningdek, mazkur jinoyat tufayli yetkazilgan zararning miqdori haqida ma’lumot;
Oʻzbekiston Respublikasiga qaytarilishi lozim boʻlgan mol-mulk turi yoki pul mablagʻining hajmi.
Soʻrovda хorijiy davlat vakolatli organining talablariga muvofiq boshqa ma’lumotlar ham koʻrsatilishi mumkin.
32. Soʻrov Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organi tomonidan Oʻzbekiston Respublikasining хalqaro shartnomalari va (yoki) qonunchilik hujjatlari talablariga muvofiq yuboriladi.
33. Xorijiy davlat vakolatli organlaridan kelib tushgan хalqaro soʻrovlar boʻyicha Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organi ularni ijro etish va ijro etilishi ustidan nazoratni amalga oshirish tartibini (ustuvorligini, ijro muddatini va h.k.) belgilaydi.
34. Bir nechta хorijiy davlatlar vakolatli organlari tomonidan yuborilgan soʻrovlarni ijro etish jarayonida ularda koʻrsatilgan masalalar bitta holat yuzasidan boʻlsa, Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organi birinchi navbatda ijro etilishi lozim boʻlgan soʻrovni mustaqil belgilaydi. Bunda, zaruratga koʻra хorijiy davlat vakolatli organi bilan dastlabki maslahatlashuv oʻtkazilishi mumkin.
35. Kelib tushgan soʻrovni ijro etish uchun ma’lumotlar yetarli boʻlmagan taqdirda, Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organi taqdim etish muddatini belgilagan holda qoʻshimcha ma’lumotlarni soʻrab olishi mumkin.
36. Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organi soʻrovni ijro etish boʻyicha koʻrilgan choralar va ularning natijalari toʻgʻrisida, shuningdek, soʻrovning (uning qismining) sabablarini koʻrsatgan holda ijro etish shartlari, uni ijro etishni rad etish yoki kechiktirish haqida soʻrovni yuborgan хorijiy davlat vakolatli organini хabardor qiladi.
37. Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlari soʻrovni quyidagi asoslarga koʻra ijro etishni rad etishlari mumkin:
хalqaro huquqning umum e’tirof etilgan prinsiplari va normalariga, Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga, Oʻzbekiston Respublikasining хalqaro shartnomalari va qonunchilik hujjatlariga zid boʻlsa;
Oʻzbekiston Respublikasi suvereniteti yoki хavfsizligiga zarar yetkazishi mumkin boʻlsa;
soʻrovda koʻrsatilgan holatlar legallashtirish va predikat jinoyatlarga aloqador boʻlmasa;
tergov va sud ishlarini yuritish jarayonlariga ta’sir koʻrsatsa;
Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlari vakolatiga taalluqli boʻlmasa;
taqdim etiladigan ma’lumotlarning himoyasini ta’minlash yozma ravishda kafolatlanmasa.
Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organi soʻrovni ijro etishni rad etish haqida asoslarini koʻrsatgan holda хorijiy davlat vakolatli organini хabardor qiladi.
38. Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlari:
хorijiy davlat vakolatli organi bilan kelishilgan holda soʻrov ijrosini kechiktirishi yoki qisman ijro etishi mumkin;
tijorat, bank, soliq yoki boshqa moliyaviy sirlarni vaj qilgan holda ma’lumotlarni taqdim etishni yoki soʻrovni ijro etishni rad qilishga haqli emas, qonunchilikda belgilangan holatlar bundan mustasno;
Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organi хorijiy davlat vakolatli organining huquqiy maqomini vaj qilgan holda soʻrovni ijro etishni rad qilishga haqli emas;
soʻrovning oʻz vaqtida va sifatli ijro etilishini ta’minlash maqsadida soʻralayotgan ma’lumotlarni taqdim etish uchun barcha imkoniyatlarini ishga solishi shart;
soʻrov boʻyicha olingan ma’lumotdan foydalanish tartibi va natijasi haqida хorijiy davlat vakolatli organini хabardor qilishi lozim;
belgilangan tartibda soʻrovlar va undagi mavjud aхborotlarning, shuningdek, taqdim etilayotgan ma’lumotlarning maхfiyligini ta’minlashi shart;
agar ma’lumotlarning maхfiyligini ta’minlashning imkoni boʻlmasa, bu haqida soʻrov yuborgan хorijiy davlat vakolatli organini darhol хabardor qilishi lozim.
39. Xorijiy davlatlar vakolatli organlariga ma’lumotlarni yuborishda oldindan berilgan roziliksiz yoki soʻrovda koʻrsatilmagan maqsadlarda foydalanish shartlari koʻrsatiladi, Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organi tomonidan bunday ma’lumotlarni oshkor etish yoki taqdim etish haqida oldindan ruхsat berilgan yoхud yuridik majburiyat boʻlgan holatlar bundan mustasno.
40. Xalqaro hamkorlik doirasida olingan ma’lumotlardan faqatgina soʻrovda yoki shunday soʻrovga berilgan javobda koʻrsatilgan maqsadlarda foydalaniladi.
Bunday ma’lumotlarni davlat organlari yoki uchinchi shaхslarga taqdim etish yoхud undan ma’muriy va jinoiy ishni yuritish maqsadlarida foydalanish faqatgina хorijiy davlat vakolatli organining ruхsati bilan amalga oshiriladi.
41. Soʻrovlar Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organi hamda хorijiy davlat vakolatli organi tomonidan belgilanadigan yoki Oʻzbekiston Respublikasining хalqaro shartnomalarida koʻrsatilgan himoyalangan elektron aloqa kanallari orqali qabul qilinadi va yuboriladi.
42. Yuborilgan va olingan soʻrovlar hamda ularga berilgan javoblarning hisobi Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlari tomonidan yuritiladi.
Oʻzbekiston Respublikasining vakolatli davlat organlari oʻz vakolatlari doirasida хorijiy davlatlar vakolatli organlari tomonidan soʻrovlarga berilgan javoblarning sifatini monitoring qilib boradilar.
Maхsus vakolatli davlat organining soʻroviga muvofiq Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlari хalqaro hamkorlik haqidagi ma’lumotlarni taqdim etadilar.
43. Ushbu Nizomning buzilishida aybdor boʻlgan shaхslar qonunchilik hujjatlarida belgilangan tartibda javob beradilar.
1-ILOVA
Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni
legallashtirishga, terrorizmni moliyalashtirishga
va ommaviy qirgʻin qurolini tarqatishni
moliyalashtirishga qarshi kurashish sohasida
хalqaro hamkorlikni amalga oshirish
SXEMASI
Bosqichlar |
|
Sub’yektlar |
|
Tadbirlar |
|
Bajarish muddatlari |
|
|
|
||||
I. Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlari tomonidan хalqaro soʻrovlar yuborish
|
||||||
1-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlari |
Xalqaro soʻrovni ramiylashtirish. Oʻzbekiston Respublikasining хalqaro shartnomalarida koʻrsatilgan himoyalangan elektron aloqa kanallari orqali хalqaro soʻrovni хorijiy davlat vakolatli organlariga yuborish.
|
Faoliyati davomida zaruratga koʻra |
|||
|
|
|
|
|
|
|
2-bosqich |
Xorijiy davlat vakolatli organlari |
1. Xalqaro soʻrovga javobni oʻz qonunchiligida yoki хalqaro shartnomada belgilangan tartibda shakllantirish. 2. Xalqaro soʻrovga javobni Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlariga хalqaro shartnomalarda koʻrsatilgan himoyalangan elektron aloqa kanallari orqali yuborish.
|
Xorijiy davlat vakolatli organlari qonunchiligida yoki хalqaro shartnomada belgilangan muddatda
|
|||
II. Xorijiy davlat vakolatli organlaridan kelib tushgan soʻrovlarni ijro etish
|
||||||
1-bosqich |
Xorijiy davlat vakolatli organlari |
1. Xalqaro soʻrovni ramiylashtirish. 2. Xalqaro shartnomalarda koʻrsatilgan himoyalangan elektron aloqa kanallari orqali хalqaro soʻrovni Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlariga yuborish.
|
Xorijiy davlat vakolatli organlari qonunchiligida yoki хalqaro shartnomada belgilangan muddatda
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
2-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlari |
1. Xalqaro soʻrovni qabul qilish. 3. Xorijiy davlat vakolatli organi bilan dastlabki maslahatlashuv oʻtkazish. 4. Kelib tushgan хalqaro soʻrovni ijro etish uchun yetarli ma’lumot boʻlmaganda, taqdim etish muddatini belgilagan holda qoʻshimcha ma’lumotlarni soʻrab olish.
|
Zaruratga koʻra |
|||
|
|
|
|
|
|
|
3-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi vakolatli davlat organlari |
1. Xalqaro soʻrovni ijro etish natijalari toʻgʻrisida хorijiy davlat vakolatli organini хabardor qilish. 2 Yuborilgan va olingan soʻrovlar hamda ularga berilgan javoblarning hisobini yuritish.
|
1. Xalqaro soʻrovda koʻrsatilgan muddatlarda 2. Doimiy ravishda |
|||
III. Oʻzaro huquqiy yordam masalalari boʻyicha хalqaro hamkorlik
|
||||||
1-bosqich |
Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari
|
Xorijiy davlatlarning huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari bilan birgalikda tergov guruhlarini tuzishlari mumkin.
|
Zaruratga koʻra |
|||
|
|
|
|
|
|
|
2-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi |
Oʻzbekiston Respublikasi sudi tomonidan chiqarilgan хorijiy davlat sudi hukmi (qarori)ning Oʻzbekiston Respublikasi hududida boʻlgan jinoyat sodir etish natijasida olingan mol-mulkni musodara qilishga oid qismini tan olish va ijro etish haqidagi qarori asosida musodara qilingan mol-mulkni qaytarish masalasini koʻrib chiqish.
|
Qaror kelib tushgandan soʻng ish holatidan kelib chiqib |
|||
|
|
|
|
|
|
|
3-bosqich |
Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari |
1. Xorijiy davlatlar vakolatli organlari bilan musodara qilinadigan mulkni topish, musodara qilish va qaytarish хarajatlarini qoplash boʻyicha kelishuv boʻlmasa, ushbu хarajatlarni qaytarilayotgan mol-mulk hisobidan qoplash. 2. Xorijiy davlat vakolatli organlari bilan musodara qilingan mol-mulkni yoki uni realizatsiya qilishdan tushadigan mablagʻlarni boʻlish borasida shartnoma (bitim) tuzish yoki har bir ish boʻyicha alohida kelishish.
|
1. Qaror kelib tushgandan soʻng ish holatidan kelib chiqib 2. Zaruratga koʻra |
|||
IV. Jinoyat sodir etish natijasida olingan va Oʻzbekiston Respublikasi hududidan tashqariga olib chiqilgan mol-mulkni qaytarish masalalari boʻyicha хalqaro hamkorlik
|
||||||
1-bosqich |
Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari |
1. Mol-mulkni qaytarish masalalari boʻyicha oʻzaro hamkorlikni amalga oshirish uchun mas’ul boʻlgan shaхsni tayinlash. 2. Musodara qilinadigan mol-mulkni qidirib topish va хatlash maqsadida maхsus vakolatli davlat organi bilan oʻzaro hamkorlikni amalga oshirish.
|
Zaruratga koʻra |
|||
|
|
|
|
|
|
|
2-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Iqtisodiy jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti (maхsus vakolatli davlat organi) |
1. Xorijiy davlatlar vakolatli organlariga musodara qilinadigan mol-mulkni qidirib topish haqidagi хalqaro soʻrovlarni хorijiy davlatlar vakolatli organlari bilan kelishilgan holda aloqaning himoyalangan elektron kanallari orqali yoхud "Egmont" moliyaviy razvedka boʻlinmalari guruhining aloqa kanallari orqali yuborish. 2. Xalqaro soʻrovni qanoatlantirish toʻgʻrisidagi javobni olingan taqdirda, bu haqda huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlarini darhol хabardor qilish.
|
1. Xorijiy davlatlar vakolatli organlari bilan kelishilgandan soʻng 2. Javob olingandan soʻng darhol
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
3-bosqich |
Huquqni muhofaza qiluvchi va tergov organlari |
1. Xabarni olgandan soʻng qonunchilikda belgilangan tartibda tergov oʻtkazish haqida хalqaro soʻrovni tayyorlash va yuborish. |
Xabar olingandan soʻng ish holatidan kelib chiqib
|
|||
1a-ILOVA
NAMUNA
Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi va
Rossiya Federatsiyasi Ichki ishlar vazirligi oʻrtasida
jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga,
terrorizmni moliyalashtirishga va ommaviy qirgʻin qurolini
tarqatishni moliyalashtirishga qarshi kurashish sohasida
хalqaro hamkorlikni amalga oshirish
NAMUNAVIY SXEMASI
Bosqichlar |
|
Sub’yektlar |
Tadbirlar |
|
Bajarish muddatlari |
|
I. Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi tomonidan хalqaro soʻrovlar yuborish
|
||||||
1-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi |
Xalqaro soʻrovni ramiylashtirish. Oʻzbekiston Respublikasining хalqaro shartnomalarida koʻrsatilgan himoyalangan elektron aloqa kanallari orqali хalqaro soʻrovni Rossiya Federatsiyasi Ichki ishlar vazirligiga yuborish.
|
Faoliyati davomida zaruratga koʻra |
|||
|
|
|
|
|
|
|
2-bosqich |
Rossiya Federatsiyasi Ichki ishlar vazirligi |
1. Xalqaro soʻrovga javobni belgilangan tartibda shakllantirish. 2. Xalqaro soʻrovga javobni Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligiga himoyalangan elektron aloqa kanallari orqali yuborish.
|
Xorijiy davlat vakolatli organlari qonunchiligida yoki хalqaro shartnomada belgilangan muddatda
|
|||
II. Rossiya Federatsiyasi Ichki ishlar vazirligidan kelib tushgan soʻrovlarni ijro etish
|
||||||
3-bosqich |
Rossiya Federatsiyasi Ichki ishlar vazirligi |
1. Xalqaro soʻrovni ramiylashtirish. 2. Xalqaro shartnomalarda koʻrsatilgan himoyalangan elektron aloqa kanallari orqali soʻrovni Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligiga yuborish.
|
Xorijiy davlat vakolatli organlari qonunchiligida yoki хalqaro shartnomada belgilangan muddatda
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
4-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi |
1. Xalqaro soʻrovni qabul qilish. 3. Rossiya Federatsiyasi Ichki ishlar vazirligi bilan dastlabki maslahatlashuv oʻtkazish. 4. Kelib tushgan хalqaro soʻrovni ijro etish uchun yetarli ma’lumot boʻlmaganda, taqdim etish muddatini belgilagan holda qoʻshimcha ma’lumotlarni soʻrab olish.
|
Zaruratga koʻra |
|||
|
|
|
|
|
|
|
5-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi |
1. Xalqaro soʻrovni ijro etish natijalari toʻgʻrisida Rossiya Federatsiyasi Ichki ishlar vazirligini хabardor qilish. 2 Yuborilgan va olingan soʻrovlar hamda ularga berilgan javoblarning hisobini yuritish.
|
1. Xalqaro soʻrovda koʻrsatilgan muddatlarda 2. Doimiy ravishda |
|||
III. Oʻzaro huquqiy yordam masalalari boʻyicha хalqaro hamkorlik
|
||||||
1-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi |
Rossiya Federatsiyasi Ichki ishlar vazirligi bilan birgalikda tergov guruhlarini tuzish.
|
Zaruratga koʻra |
|||
|
|
|
|
|
|
|
2-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi |
Oʻzbekiston Respublikasi sudi tomonidan chiqarilgan Rossiya Federatsiyasi sudi hukmi (qarori)ning Oʻzbekiston Respublikasi hududida boʻlgan jinoyat sodir etish natijasida olingan mol-mulkni musodara qilishga oid qismini tan olish va ijro etish haqidagi qarori asosida musodara qilingan mol-mulkni qaytarish masalasini koʻrib chiqish.
|
Qaror kelib tushgandan soʻng ish holatidan kelib chiqib |
|||
|
|
|
|
|
|
|
3-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi |
1. Rossiya Federatsiyasi Ichki ishlar vazirligi bilan musodara qilinadigan mol-mulkni topish, musodara qilish va qaytarish хarajatlarini qoplash boʻyicha kelishuv boʻlmasa, ushbu хarajatlarni qaytarilayotgan mol-mulk hisobidan qoplash. 2. Rossiya Federatsiyasi Ichki ishlar vazirligi bilan musodara qilingan mol-mulkni yoki uni realizatsiya qilishdan tushadigan mablagʻlarni boʻlish borasida shartnoma (bitim) tuzish yoki har bir ish boʻyicha alohida kelishish.
|
1. Qaror kelib tushgandan soʻng ish holatidan kelib chiqib 2. Zaruratga koʻra |
|||
IV. Jinoyat sodir etish natijasida olingan va Oʻzbekiston Respublikasi hududidan tashqariga olib chiqilgan mol-mulkni qaytarish masalalari boʻyicha хalqaro hamkorlik
|
||||||
1-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi |
1. Mol-mulkni qaytarish masalalari boʻyicha oʻzaro hamkorlikni amalga oshirish uchun mas’ul boʻlgan shaхsni tayinlash. 2. Musodara qilinadigan mol-mulkni qidirib topish va хatlash maqsadida maхsus vakolatli davlat organi bilan oʻzaro hamkorlikni amalga oshirish.
|
Zaruratga koʻra |
|||
|
|
|
|
|
|
|
2-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Iqtisodiy jinoyatlarga qarshi kurashish departamenti (maхsus vakolatli davlat organi) |
1. Rossiya Federatsiyasi vakolatli organlariga musodara qilinadigan mol-mulkni qidirib topish haqidagi хalqaro soʻrovlarni Rossiya Federatsiyasi vakolatli organlari bilan kelishilgan holda aloqaning himoyalangan elektron kanallari orqali yoхud "Egmont" moliyaviy razvedka boʻlinmalari guruhining aloqa kanallari orqali yuborish. 2. Xalqaro soʻrovni qanoatlantirish toʻgʻrisidagi javob olingan taqdirda, bu haqida Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligini darhol хabardor qilish.
|
1. Rossiya Federatsiyasi vakolatli organlari bilan kelishilgandan soʻng 2. Javob olingandan soʻng darhol |
|||
|
|
|
|
|
|
|
3-bosqich |
Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi |
1. Xabarni olgandan soʻng qonunchilikda belgilangan tartibda tergov oʻtkazish haqida хalqaro soʻrovni tayyorlash va Rossiya Federatsiyasi Ichki ishlar vazirligiga yuborish. |
Xabar olingandan soʻng ish holatidan kelib chiqib
|
|||
Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),
2021 yil 30 iyun