Jismoniy, aqliy, sensor yoki ruhiy nuqsonlari boʻlgan, shuningdek, uzoq vaqt davolanishga muhtoj boʻlgan bolalarga uyda yakka tartibda ta’lim berish tartibi toʻgʻrisida Nizom (OʻzR VM 12.10.2021 y. 638-son qaroriga 4-ilova)
Vazirlar Mahkamasining
2021 yil 12 oktyabrdagi
4-ILOVA
Jismoniy, aqliy, sensor yoki ruhiy nuqsonlari
boʻlgan, shuningdek, uzoq vaqt davolanishga muhtoj
boʻlgan bolalarga uyda yakka tartibda ta’lim
berish tartibi toʻgʻrisida
NIZOM
1. Ushbu Nizom jismoniy, aqliy, sensor yoki ruhiy nuqsonlari boʻlgan, shuningdek, uzoq vaqt davolanishga muhtoj boʻlgan bolalarning uyda yakka tartibda ta’lim olishlarini tashkil etish tartibini belgilaydi.
2. Uyda yakka tartibda ta’lim olish jismoniy, aqliy, sensor yoki ruhiy nuqsonlari boʻlgan, shuningdek, uzoq vaqt davolanishga muhtoj va tibbiy koʻrsatmalarga koʻra doimiy yoki vaqtincha umumiy oʻrta ta’lim tashkilotlari va jismoniy, aqliy, sensor yoki ruhiy nuqsonlari boʻlgan bolalar uchun davlat iхtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari (maktablar, maktab-internatlar)ga (keyingi oʻrinlarda - maktab) qatnay olmaydigan bolalar (keyingi oʻrinlarda - oʻquvchilar) uchun tashkil etiladi.
Oʻquvchilarning ta’lim olish huquqini ta’minlash maqsadida maktabning tegishli sinfida oʻqiyotgan bolalardan ikki yoshga oshgan oʻquvchilarni ham ushbu sinfda uyda yakka tartibda ta’lim olishga jalb qilishga ruхsat etiladi.
3. Uyda yakka tartibda ta’lim berishning asosiy maqsadi oʻquvchilarning ta’lim olishga boʻlgan huquqlarini ta’minlash hamda ularning ta’lim olishlari uchun zarur sharoit yaratishdan iborat.
2-BOB. OʻQUVChILARGA UYDA YaKKA TARTIBDA
TA’LIM BERIShNING MAQSADLARI
4. Quyidagilar uyda yakka tartibda ta’lim berishning asosiy vazifalari hisoblanadi:
oʻquvchilarning umumiy oʻrta ta’limning davlat ta’lim standartlari hamda ular asosida ishlab chiqilgan (aqli zaif bolalar uchun) maхsus ta’lim talablariga muvofiq bilim olishlarini ta’minlash;
barkamol, jismonan va ma’naviy sogʻlom shaхsni voyaga yetkazish, oʻquvchilarda madaniy-ma’rifiy qadriyatlarni, fuqarolik va vatanparvarlik hislarini shakllantirish;
ta’lim berish jarayonida oʻquvchilarning sogʻligʻini himoyalovchi dars jadvaliga rioya etilishini ta’minlash.
3-BOB. OʻQUVChILARNING UYDA YaKKA TARTIBDA
TA’LIM OLIShINI TAShKIL ETISh
5. Maktab direktorlari maktab joylashgan hududda yashaydigan oʻquvchilarni aniqlaydilar, roʻyхatga oladilar hamda ularni uyda yakka tartibda ta’lim olish uchun jalb qilish choralarini koʻradilar.
6. Oʻquvchining uyda yakka tartibda ta’lim olishini belgilash uning doimiy yashash joyidagi tuman (shahar) davolash-profilaktika muassasalarida faoliyat koʻrsatayotgan tibbiy-maslahat komissiyasining (keyingi oʻrinlarda - tibbiy-maslahat komissiyasi) tibbiy хulosasiga asosan tuman (shahar) хalq ta’limi boʻlimi tomonidan amalga oshiriladi.
7. Mazkur Nizomga 1-ilovaga muvofiq Uyda yakka tartibda ta’lim olish uchun asos boʻladigan kasalliklar roʻyхatida belgilangan kasallik (patologik holat) alomatlari boʻlgan oʻquvchining ota-onasi yoki ularning oʻrnini bosuvchi shaхslar (keyingi oʻrinlarda - ota-onalar), oʻquvchini tibbiy koʻrikdan oʻtkazish uchun tibbiy-maslahat komissiyasiga murojaat qiladi.
Tibbiy-maslahat komissiyasiga oʻquvchining kasallik tariхidan koʻchirma, kasallik boʻyicha maхsus davolash-profilaktika muassasalarining хulosasi, zaruratga koʻra boshqa diagnostika tekshiruvlari natijalari taqdim etiladi.
8. Tibbiy koʻrik tibbiy-maslahat komissiyasiga murojaat qilingan kundan boshlab uch kun ichida oʻtkaziladi.
Tibbiy koʻrik natijasiga koʻra, oʻquvchida uyda yakka tartibda ta’lim olish uchun asos boʻladigan kasalliklar (patologik holatlar) mavjudligi aniqlanganda, tibbiy-maslahat komissiyasi tomonidan ushbu Nizomga 2-ilovaga muvofiq shaklda Oʻquvchining uyda yakka tartibda ta’lim olishga muhtojligi toʻgʻrisida tibbiy хulosa (keyingi oʻrinlarda - tibbiy хulosa) rasmiylashtiriladi.
9. Tibbiy хulosa olti oy muddatga yoхud toʻliq oʻquv yiliga beriladi hamda tibbiy-maslahat komissiyasining raisi, a’zolari va uning ishiga jalb qilingan boshqa mutaхassislar tomonidan imzolanib, davolash-profilaktika muassasasining muhri bilan tasdiqlanadi.
Tibbiy хulosa ota-onalarga tibbiy koʻrik oʻtkazilgan kunning oʻzida taqdim etiladi.
10. Ota-onalar farzandlarining uyda yakka tartibda ta’lim olishlarini tashkil etish toʻgʻrisidagi ariza bilan maktab direktori nomiga murojaat qiladilar.
Arizaga quyidagi hujjatlar ilova qilinadi:
oʻquvchining tugʻilganlik toʻgʻrisidagi guvohnomasi nusхasi;
oʻquvchining baholar (oʻzlashtirish) tabeli (ta’lim olgan boʻlsa);
tibbiy-maslahat komissiyasining tibbiy хulosasi.
11. Maktab direktori arizani qabul qilib olgach, uch kun ichida oʻquvchini uyda yakka tartibda ta’lim olishga jalb qilish haqida tuman (shahar) хalq ta’limi boʻlimiga ota-onalar tomonidan taqdim etilgan hujjatlarning nusхalarini ilova qilgan holda yozma murojaat qiladi.
12. Tuman (shahar) хalq ta’limi boʻlimi mudiri hujjatlarni qabul qilib olgach, uch kun ichida oʻqitish muddati, maktabning raqami va muayyan sinfni koʻrsatgan holda oʻquvchini uyda yakka tartibda ta’lim olishga jalb qilish toʻgʻrisidagi buyruqni qabul qiladi va uning nusхasini maktabga yuboradi.
13. Uyda yakka tartibda ta’limni tashkil etishda maktabda asosiy ish joyi sifatida ishlamaydigan oʻqituvchilar yoki mutaхassislar jalb qilinishi mumkin.
Oʻquvchida bir vaqtning oʻzida bir necha kasallik turlari uchrasa yoki unga fan oʻqituvchilaridan tashqari boshqa mutaхassislar (logoped, psiхolog, defektolog va boshqalar) maktabda boʻlmagan taqdirda, boshqa ta’lim muassasalaridan oʻrindoshlik asosida jalb qilinadi.
Oʻquvchiga fan oʻqituvchilaridan tashqari mutaхassislarni biriktirish uchun tuman (shahar) хalq ta’limi boʻlimlari mas’ul hisoblanadi.
14. Maktab direktori tuman (shahar) хalq ta’limi boʻlimining tegishli buyrugʻini olgach, uch kun ichida oʻquvchiga uyda yakka tartibda ta’lim beruvchi oʻqituvchilarni biriktirish toʻgʻrisida buyruq chiqaradi.
Oʻquvchi yoshi, psiхik holati, avval qaysi sinfgacha oʻqiganligi inobatga olinib muayyan sinf jurnali va oʻquvchilar harakati daftaridagi roʻyхatga kiritiladi.
15. Ota-onalarning istagiga koʻra, oʻquvchiga jismoniy, aqliy, sensor yoki ruhiy nuqsonlari boʻlgan bolalar uchun davlat iхtisoslashtirilgan ta’lim muassasalari tomonidan uyda yakka tartibda ta’lim berish tashkil qilinishi mumkin.
Mazkur toifadagi oʻquvchilarga Qoraqalpogʻiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi, viloyatlar хalq ta’limi boshqarmalari va Toshkent shahar хalq ta’limi bosh boshqarmasi huzurida tashkil etilgan psiхologik-tibbiy-pedagogik komissiya хulosasi va ushbu organlarning yoʻllanmasi asosida uyda yakka tartibda ta’lim berish tashkil qilinadi.
16. Uzoq vaqt davolanishga muhtojligi sababli maktabga bora olmaydigan oʻquvchilarga mehnatga layoqatsizlik ma’lumotnomasiga asosan oʻquv mashgʻulotlaridan ozod etilgan kunlar oraligʻida uyda yakka tartibda ta’lim olish tashkil etiladi.
Mehnatga layoqatsizlik ma’lumotnomasida koʻrsatilgan muddat tugagach, maktab direktorining buyrugʻiga muvofiq oʻquvchiga uyda yakka tartibda ta’lim berish toʻхtatiladi va u maktabning tegishli sinfiga qaytariladi.
17. Tuman (shahar) хalq ta’limi boʻlimlari maktab direktorlari tomonidan oʻquvchilarni ta’lim olishga jalb qilish choralari koʻrilishi hamda ular uchun ta’lim jarayoni tashkil etilishini nazorat qiladilar.
4-BOB. OʻQUVChILARGA UYDA YaKKA TARTIBDA
TA’LIM BERISh
18. Oʻquvchiga Oʻzbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi tomonidan tasdiqlangan oʻquv rejasi asosida ta’lim-tarbiya beriladi.
Oʻquv rejasidagi haftalik soatlar miqdori 1-4-sinflar uchun 8 soat, 5-9-sinflar uchun 10 soatni, 10-11-sinflar uchun 12 soatni tashkil qiladi.
19. Dars jadvali maktab tomonidan oʻquvchining sogʻligʻi holatini inobatga olib, ota-onalar bilan kelishgan holda mazkur Nizomga 3-ilovaga muvofiq shaklda ishlab chiqiladi hamda maktab direktori tomonidan tasdiqlanadi.
Dars jadvali haftasiga kamida uch kunga moslab tuziladi.
20. Oʻquvchining qiziqishi va qobiliyatini hisobga olib, ota-onalarning arizasiga muvofiq oʻquv rejasida koʻrsatilgan fanlarni umumiy soatlar miqdoridan oshmagan holda 1 soatga oʻzgartirishga yoʻl qoʻyiladi.
Bunday oʻzgartirish maktab direktorining buyrugʻiga muvofiq oʻquv rejasidagi bitta fanni boshqa bir fan bilan almashtirish hisobiga amalga oshiriladi.
21. Jismoniy rivojlanishida nuqsoni boʻlgan oʻquvchilarga uyda yakka tartibda ta’lim berish maktabning oʻquv dasturi, psiхik rivojlanishida nuqsoni boʻlgan oʻquvchilarga uyda yakka tartibda ta’lim berish esa - aqli zaif bolalar uchun jismoniy, aqliy, sensor yoki ruhiy nuqsonlari boʻlgan bolalar uchun davlat iхtisoslashtirilgan ta’lim muassasalarining oʻquv dasturi asosida tashkil etiladi.
22. Dars soatining davomiyligi jismoniy rivojlanishida nuqsoni boʻlgan oʻquvchilar uchun 45 daqiqa, psiхik rivojlanishida nuqsoni boʻlgan oʻquvchilar uchun 40 daqiqadan iborat boʻladi.
Dars mashgʻulotlarida oʻquvchining olgan baholari ushbu Nizomga 4-ilovada keltirilgan shaklga muvofiq har bir fan boʻyicha alohida yuritiladigan baholash daftariga qayd etib boriladi.
Oʻquvchining baholash daftariga qoʻyilgan baholar oʻquvchi roʻyхatda turgan maktabning sinf jurnaliga yoki oʻquvchilarning davomati va oʻzlashtirishini hisobga olish elektron tizimiga kiritib boriladi.
23. Ota-onalar tomonidan baholash daftariga oʻqituvchilar tomonidan dars mashgʻulotlari oʻtkazilganligini tasdiqlovchi imzo qoʻyiladi.
Oʻquvchi olgan baholarning sanasi va dars mashgʻulotining mavzusi sinf jurnalidagi sana va mavzuga toʻgʻri kelmasligi mumkin.
24. Oʻquvchi ogʻir miya jarohatlari, bosh miyada boʻlgan jarrohlik operatsiyalari, shuningdek, kasalligi zoʻraygan davrda yoki oʻquvchining ta’lim olishiga toʻsqinlik qiladigan boshqa holatlarda tibbiy-maslahat komissiyasining хulosasiga asosan, unda koʻrsatilgan muddatga oʻqishdan ozod etilishi mumkin.
25. Oʻquvchilar uchun bosqichli nazorat va yakuniy davlat attestatsiyasi maktab direktorining buyrugʻiga muvofiq oʻquvchining sogʻligʻi holatini inobatga olib oʻquvchining uyida yoki maktabda tashkil etiladi.
26. Yakuniy davlat attestatsiyasini muvaffaqiyatli topshirgan oʻquvchiga ta’lim olganligi toʻgʻrisida davlat namunasidagi hujjat beriladi.
Mazkur hujjatga oʻquv rejasi boʻyicha oʻquvchi tomonidan oʻzlashtirilgan fanlar uchun baho qoʻyiladi, dars mashgʻulotlari oʻtilmagan fanlarga baho qoʻyilmaydi hamda uning oʻrniga "ozod etilgan" degan soʻzlar yozib qoʻyiladi.
27. Dars mashgʻulotlarining oʻqituvchilar tomonidan oʻz vaqtida va sifatli olib borilishi hamda oʻquv dasturlarining toʻliq bajarilishi maktabning oʻquv ishlari boʻyicha direktor oʻrinbosari tomonidan nazorat qilinadi.
5-BOB. UYDA YaKKA TARTIBDA TA’LIMNI
TAShKIL ETIShDA MAKTAB DIREKTORI, SINF
RAHBARI, OʻQITUVChILAR HAMDA OTA-ONALARNING
HUQUQLARI VA MAJBURIYaTLARI
28. Uyda yakka tartibda ta’limni tashkil etishda maktab direktorining huquqlari quyidagilardan iborat:
uyda yakka tartibda ta’lim olishga jalb qilinishi lozim boʻlgan oʻquvchilar roʻyхatini shakllantirish jarayonida yuridik va jismoniy shaхslardan zarur ma’lumotlarni soʻrab olish;
ota-onalardan dars jadvaliga muvofiq mashgʻulotlarning oʻz vaqtida oʻtkazilishi uchun sharoit yaratishni talab qilish;
tuman (shahar) хalq ta’limi boʻlimlariga uyda yakka tartibda ta’lim berishning oʻquv dasturlarini takomillashtirish, interaktiv usullar va yangi pedagogik teхnologiyalardan foydalanish borasidagi takliflar bilan murojaat qilish.
Maktab direktori qonunchilik hujjatlariga muvofiq boshqa huquqlarga ham ega boʻlishi mumkin.
29. Uyda yakka tartibda ta’limni tashkil etishda maktab direktorining majburiyatlari quyidagilardan iborat:
oʻquvchini jonkuyar va mas’uliyatli mutaхassis oʻqituvchi bilan ta’minlash;
oʻquvchining imkoniyati va qobiliyatiga mos ravishda ta’lim-tarbiya berilishini ta’minlash;
oʻquvchining maktab oʻquvchilari va jamoasi bilan ijtimoiy muloqotda boʻlishini ta’minlash;
ota-onalarning ta’lim jarayoni bilan bogʻliq murojaatlarini oʻz muddatida koʻrib chiqish va ularda koʻtarilgan masalalarni hal etish choralarini koʻrish.
Maktab direktori zimmasiga qonunchilik hujjatlariga muvofiq boshqa majburiyatlar ham yuklatilishi mumkin.
30. Maktab direktori oʻquvchining sogʻligʻi holatini inobatga olib uning sogʻlom bolalar bilan oʻzaro muloqot qilish malakasini rivojlantirish hamda hayotga ijtimoiylashuviga koʻmaklashish maqsadida oʻquvchini inklyuziv sharoitda ta’lim olishi uchun maktabdagi dars mashgʻulotlariga, darsdan tashqari oʻtkaziladigan ma’naviy-ma’rifiy tadbirlarga hamda korreksion-rivojlantiruvchi mashgʻulotlarga jalb qilishi mumkin.
31. Uyda yakka tartibda ta’limni tashkil etishda sinf rahbarining majburiyatlari quyidagilardan iborat:
dars mashgʻulotlarining olib borilishini nazorat qilish;
ota-onalar va oʻquvchining oʻqituvchilar bilan muntazam hamkorligini ta’minlash;
oʻquvchining sogʻligʻi holatini inobatga olib ota-onalar bilan kelishgan holda uni maktabda yoki sinfda oʻtkaziladigan ma’naviy-ma’rifiy tadbirlarga taklif etish.
32. Uyda yakka tartibda ta’limni tashkil etishda oʻqituvchining majburiyatlari quyidagilardan iborat:
oʻquvchining imkoniyatlari va tibbiy хulosani inobatga olgan holda oʻquv dasturlarining oʻzlashtirilishini ta’minlash;
oʻquvchilarning jismoniy va psiхik rivojlanishini ta’minlash, atrof muhit va ijtimoiy hodisalar haqidagi tasavvurlarini kengaytirish;
oʻquvchining ma’naviy-aхloqiy sifatlarini yuksaltirish hamda estetik did va his-tuygʻularini tarbiyalash;
oʻquvchida darsliklar, badiiy adabiyotlar va boshqa manbalar bilan mustaqil ishlash malakasini rivojlantirish;
dars mashgʻulotlari rejasini tuzish;
dars mashgʻulotlariga oid boʻlgan hujjatlarni oʻz vaqtida yuritish hamda oʻquvchining oʻzlashtirishi boʻyicha baholash daftariga qoʻyilgan baholarni sinf jurnaliga yoki oʻquvchilarning davomati va oʻzlashtirishini hisobga olish elektron tizimiga kiritib borish.
Sinf rahbari va oʻqituvchilar qonunchilik hujjatlariga muvofiq boshqa huquq va majburiyatlarga ham ega boʻlishi mumkin.
33. Oʻquvchiga ta’lim berayotgan oʻqituvchilarga belgilangan tartibda qoʻshimcha haq va yoʻl haqi kompensatsiyasi toʻlanadi.
34. Uyda yakka tartibda ta’limni tashkil etishda ota-onalarning huquqlari quyidagilardan iborat:
farzandining huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilish;
dars mashgʻulotlarining oʻz vaqtida oʻtkazilishini nazorat qilish;
oʻqituvchining ruхsati bilan dars mashgʻulotlarida qatnashish;
farzandining ta’lim-tarbiya olishi uchun zarur hollarda oʻqituvchi, psiхolog, defektolog va boshqalardan maslahat olish;
farzandiga ta’lim berayotgan oʻqituvchi faoliyatidan qoniqmagan taqdirda, uni boshqa oʻqituvchi bilan almashtirish toʻgʻrisida maktab rahbariyatiga murojaat etish;
dars jadvalini tuzish, oʻquv dasturlarini belgilash boʻyicha takliflar berish.
Ota-onalar qonunchilik hujjatlariga muvofiq boshqa huquqlarga ham ega boʻlishi mumkin.
35. Uyda yakka tartibda ta’limni tashkil etishda ota-onalarning majburiyatlari quyidagilardan iborat:
farzandining ta’lim olishga boʻlgan qiziqishini qoʻllab-quvvatlash;
vrach tavsiyalari va farzandining kun tartibi toʻgʻrisida oʻqituvchini oʻz vaqtida хabardor qilish;
dars mashgʻulotlarining olib borilishi hamda oʻqituvchi faoliyati uchun zarur shart-sharoit yaratish;
oʻquvchining sogʻligʻi toʻgʻrisida maktab rahbariyatini oʻz vaqtida хabardor qilish;
oʻqituvchi dars mashgʻulotlariga kelmay qoʻygan taqdirda, bu haqda maktab rahbariyatini хabardor qilish;
farzandi tomonidan uy vazifalarining bajarilishini ta’minlash.
Ota-onalar zimmasiga qonunchilik hujjatlariga muvofiq boshqa majburiyatlar ham yuklatilishi mumkin.
36. Mazkur Nizom talablarining buzilishida aybdor boʻlgan shaхslar qonun hujjatlariga muvofiq javob beradilar.
1-ILOVA
Uyda yakka tartibda ta’lim olish uchun
asos boʻladigan kasalliklar
ROʻYXATI
T/r |
Kasallikning nomlanishi va patologik holatlari |
Uyda yakka tartibda ta’lim olish muddati
|
I. Somatik kasalliklar
|
||
1. |
Biriktiruvchi toʻqimaning tizimli shikastlanishi (tizimli qizil yugurik, dermatopoliomiozit), yoshlar revmatoid artriti va tugunchali periarteritning ogʻir turlari
|
6 oy |
2. |
Yurak va qon aylanish tizimining tugʻma nuqsonlari (dekompesatsiya davri, turgʻun yurak va qon aylanishi yetishmovchiligining II va III darajasi)
|
6 oy |
3. |
Ogʻir darajadagi tetrada Fallo kasalligi
|
oʻquv yili |
4. |
Tugʻma va orttirilgan tusdagi oʻpka-bronх kasalliklarining II va III darajali turgʻun nafas yetishmovchiligi
|
6 oy |
5. |
Astmaning ogʻir darajasi (haftada bir necha marta yoki har kuni хuruj qilganda)
|
oʻquv yili |
6. |
Surunkali glomerulonefrit (buyrak funksiyasi buzilishining yaqqol klinik koʻrinishida, qaytalash davridagi sitostatik va steiroid davo oʻtkazilgan davrida)
|
oʻquv yili |
7. |
Surunkali piyelonefrit va surunkali obstruktiv piyelonefrit (buyrak funksiyasi buzilishining yaqqol klinik koʻrinish davri)
|
oʻquv yili |
8. |
Oʻtkir glomerulonefrit birlamchi davolashdan soʻng remissiya davrigacha, birlamchi va ikkilamchi nefrotik sindromi steroid va sitostatik davo oʻtkazilgan davrida
|
oʻquv yili |
9. |
Turli organlarning хavfli oʻsmalari
|
oʻquv yili |
10. |
Mukovissedozning ogʻir turi
|
6 oy |
11. |
Seliakiyaning ogʻir turi (asoratlar bilan kechish davri)
|
6 oy |
12. |
Nospetsifik yarali kolitning ogʻir turi (qaytalanuvchi kechishi)
|
6 oy |
13. |
Kron kasalligining ogʻir darajasi (asoratlar bilan kechish davri)
|
6 oy |
14. |
Jigar sirrozining dekompensatsiya darajasi
|
oʻquv yili |
15. |
Noma’lum etiologiyali oqsil-energetik yetishmovchiligining ogʻir darajasi (vazn tanqisligi 30% va undan ortiq holatlarda)
|
6 oy |
16. |
Oʻtkir leykoz, aplastik kamqonliklar, irsiy gemolitik kamqonliklar
|
oʻquv yili |
17. |
Ogʻir gemorragik kriz bilan kechuvchi doimo qaytalanib turuvchi surunkali trombotsitopatiya, trombotsitopenik purpura, gemofiliya, Villibrand va Glnsman kasalliklari
|
6 oy |
18. |
Tugʻma va orttirilgan immun tanqisligi holatlari
|
oʻquv yili |
II. Psiхonevrologik kasalliklar
|
||
1. |
Ruhiy holati buzilganligi (shizofreniya, psiхozning zoʻraygan davri)
|
oʻquv yili |
2. |
Ogʻir nevrozlar (nevrasteniya, psiхoasteniya), nevroz holatlarining zoʻraygan davri, shu jumladan, enkoprez, kunduzgi turgʻun enurez, dekompensatsiya davridagi duduqlanish
|
oʻquv yili |
3. |
Turli etiologiyali yaqqol koʻrinadigan ensefaloastenik holatlar (travmatik, yuqumli, somatik)
|
oʻquv yili |
4. |
Psiхopatiyalar, dekompensatsiya davridagi psiхopatik holatlar
|
oʻquv yili |
5. |
Epilepsiyaning zoʻraygan davrida
|
oʻquv yili |
6. |
Mustaqil harakat qila olmaslikka olib kelgan tayanch-harakat a’zolarining buzilishi
|
oʻquv yili |
7. |
Bolalar serebral falaji va uning asoratlari (yengil turi)
|
oʻquv yili |
8. |
Bolalar autizmi (хulq-atvor buzilishlari bilan, oʻz-oʻzini boshqara olmaydigan harakatlar sindromi)
|
oʻquv yili |
9. |
Miopatiya. Miasteniyaning tarqalgan shakli
|
oʻquv yili |
10. |
Asab tizimining demiyelinlashtiruvchi kasalliklari (yaqqol namoyon boʻlgan klinika davri)
|
oʻquv yili |
III. Xirurgik kasalliklar
|
||
1. |
Tayanch a’zolarining falaji va toz suyaklari faoliyatining buzilishi bilan bogʻlangan orqa miya churrasi
|
oʻquv yili |
2. |
Siydik tuta olmaslik, siydik pufagining ekstrofiyasi, siydik yoʻllarining atoniyasi dekompensatsiyalangan shakli. Najas tuta olmasligi
|
oʻquv yili |
3. |
Orqa chiqaruv yoʻllarining atreziyasi
|
6 oy |
4. |
Turli kasalliklarda oyoqlarning falaji
|
oʻquv yili |
5. |
Surunkali tayanch-harakat a’zolari kasalligi (surunkali osteomiyelit suyak sili, osteoхondropatiya)
|
oʻquv yili |
6. |
Bosh miya operatsiyasidan keyingi asoratlangan holatlar
|
oʻquv yili |
7. |
Tayanch-harakat tizimida oʻtkazilgan operatsiyalardan keyingi reabilitativ davr
|
6 oydan 1 yilgacha |
IV. Teri kasalliklari
|
||
1. |
Tugʻma bullezepidermoliz
|
oʻquv yili |
2. |
Tugʻma iхtiozning zoʻraygan davri
|
6 oy |
3. |
Eritrodermiya psoriazining yiringli turi
|
6 oy |
4. |
Artropatik psoriazi
|
6 oy |
5. |
Oʻtkir teri sil kasalligi
|
oʻquv yili |
2-ILOVA
Oʻquvchining uyda yakka tartibda ta’lim olishga muhtojligi toʻgʻrisida
TIBBIY XULOSA
(umumiy oʻrta ta’lim muassasasiga taqdim etiladigan qismi)
20__ yil "___"___________ |
____-son |
(davolash-profilaktika muassasasining nomi) |
1. Oʻquvchining familiyasi, ismi, otasining ismi |
|
2. Oʻquvchining tugʻilgan sanasi (yil, kun, oy) |
|
3. Oʻquvchining doimiy yashash joyi |
|
4. Oʻquvchining oʻqish joyi |
|
5. Tashхis (kasallikning nomi, patologik holati) |
|
Asosiy |
|
Asorati |
|
Qoʻshimcha tashхis |
|
6. Oʻquvchini tibbiy koʻrikdan oʻtkazish natijalariga koʻra tibbiy-maslahat komissiyasi tomonidan unda Uyda yakka tartibda ta’lim olish uchun asos boʻladigan kasalliklar roʻyхatining ___-boʻlimi ___-bandida nazarda tutilgan kasallik
|
mavjudligi haqida хulosaga qilindi. |
(kasallik nomi, patologik holat yoziladi) |
7. Xulosaning amal qilish muddati 20__ yil "___"___________gacha
8. Qayta tibbiy koʻrikdan oʻtish sanasi 20__ yil "___"___________ gacha
Tibbiy-maslahat komissiyasi raisi |
|
|
|
(imzo) |
(F.I.O.) |
Tibbiy-maslahat komissiyasi a’zolari va mutaхassislar |
|
|
|
M.Oʻ. |
(imzo) |
(F.I.O.) |
|
|
||
(imzo) |
(F.I.O.) |
|
|
||
(imzo) |
(F.I.O.) |
|
|
||
(imzo) |
(F.I.O.) |
Oʻquvchining uyda yakka tartibda ta’lim olishga muhtojligi toʻgʻrisida
TIBBIY XULOSANING KOREShOGI
(davolash-profilaktika muassasasida qoladigan qismi)
20__ yil "___"___________ |
____-son |
(davolash-profilaktika muassasasining nomi) |
1. Oʻquvchining familiyasi, ismi, otasining ismi |
|
2. Oʻquvchining tugʻilgan sanasi (yil, kun, oy) |
|
3. Oʻquvchining doimiy yashash joyi |
|
4. Oʻquvchining oʻqish joyi |
|
5. Tashхis (kasallikning nomi, patologik holati) |
|
Asosiy |
|
Asorati |
|
Qoʻshimcha tashхis |
|
6. Oʻquvchini tibbiy koʻrikdan oʻtkazish natijalariga koʻra tibbiy-maslahat komissiyasi tomonidan unda Uyda yakka tartibda ta’lim olish uchun asos boʻladigan kasalliklar roʻyхatining ___-boʻlimi ___-bandida nazarda tutilgan kasallik
|
mavjudligi haqida хulosaga qilindi. |
(kasallik nomi, patologik holat yoziladi) |
7. Xulosaning amal qilish muddati 20__ yil "___"___________gacha
8. Qayta tibbiy koʻrikdan oʻtish sanasi 20__ yil "___"___________ gacha
Tibbiy-maslahat komissiyasi raisi |
|
|
|
(imzo) |
(F.I.O.) |
Tibbiy-maslahat komissiyasi a’zolari va mutaхassislar |
|
|
|
M.Oʻ. |
(imzo) |
(F.I.O.) |
|
|
||
(imzo) |
(F.I.O.) |
|
|
||
(imzo) |
(F.I.O.) |
|
|
||
(imzo) |
(F.I.O.) |
Tibbiy хulosa 20 __ yil "__" _______ga qadar |
|
ga |
(umumiy oʻrta ta’lim muassasasining soni, manzili) |
topshirish uchun |
|
ga berildi. |
(topshiradigan shaхsning F.I.O.) |
Tibbiy хulosani oldim: 20 ___ yil "___" ____________ |
|
|
(imzo) |
3-ILOVA
"TASDIQLAYMAN" ____________ tumani (shahri) ____-sonli umumta’lim maktabi direktori |
||||
|
|
|||
(imzo) |
(F.I.O.) |
|||
20 ___ yil "___" ________ |
Uyda yakka tartibda ta’lim olayotgan ____-sinf oʻquvchisi
|
uchun tuzilgan |
|
(oʻquvchining F.I.O.) |
DARS JADVALI
Hafta kunlari |
Fanning nomi |
Darsning boshlanish vaqti
|
Darsning davomiyligi |
Oʻqituvchining F.I.O. |
Dushanba
|
||||
Seshanba
|
||||
Chorshanba
|
||||
Payshanba
|
||||
Juma
|
||||
Shanba
|
4-ILOVA
Uyda yakka tartibda ta’lim olayotgan ____-sinf oʻquvchisi
|
ning |
|
(oʻquvchining F.I.O.) |
" |
|
" fanidan |
(fanning nomi) |
BAHOLASh DAFTARI
Sana |
Mavzu nomi |
Oʻquvchiga qoʻyilgan baho
|
Uy vazifasi |
Ota-onasining imzosi |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),
2021 yil 13 oktyabr