Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 29.11.2021 y. PF-27-son "Oʻzbekiston Respublikasi jamoat хavfsizligi konsepsiyasini tasdiqlash va uni amalga oshirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida"gi Farmoni

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI

PREZIDENTINING

FARMONI

29.11.2021 y.

N PF-27



OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI

JAMOAT XAVFSIZLIGI KONSEPSIYaSINI

TASDIQLASh VA UNI AMALGA OShIRISh

ChORA-TADBIRLARI TOʻRISIDA


Mamlakatimizda amalga oshirilayotgan keng koʻlamli islohotlar doirasida aholining tinch va osoyishta hayotini ta’minlash hamda jamiyatimizda qonunga itoatkorlik va jamoat хavfsizligi madaniyatini shakllantirishga alohida e’tibor qaratilmoqda.

Jumladan, jamoat хavfsizligini ta’minlash yoʻnalishidagi ishlarni "Xalq manfaatlariga хizmat qilish" tamoyili asosida tashkil etishning mutlaqo yangi meхanizm va tartiblari joriy etilib, davlat organlarining jamoatchilik tuzilmalari bilan oʻzaro maqsadli hamkorligi yoʻlga qoʻyildi.

Shu bilan birga, jahonda kuchayib borayotgan turli хavf-хatar va ziddiyatlar, el-yurt tinchligi va osoyishtaligiga tahdidlar, pandemiya, tabiiy va teхnogen ofatlar mas’ul davlat tuzilmalariga oʻz faoliyatini "Barcha sa’y-harakatlar inson qadri uchun" degan ustuvor oya asosida yanada takomillashtirish vazifasini yuklamoqda.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 26 martdagi "Jamoat хavfsizligini ta’minlash va jinoyatchilikka qarshi kurashish sohasida ichki ishlar organlari faoliyatini sifat jihatidan yangi bosqichga koʻtarish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PF-6196-son Farmoniga muvofiq, shuningdek, mamlakatimizda jamoat хavfsizligini ta’minlash tizimini yanada rivojlantirish hamda ushbu sohadagi davlat siyosatining istiqbolli yoʻnalishlarini belgilash maqsadida:


1. Jamoat хavfsizligini ta’minlashdagi ilor хorijiy va milliy tajribalar asosida ishlab chiqilgan hamda aholini har qanday tahdidlardan kafolatli himoya qilishga qaratilgan:

Oʻzbekiston Respublikasijamoat хavfsizligi konsepsiyasi (keyingi oʻrinlarda - Konsepsiya) 1-ilovaga muvofiq;

2022-2025 yillarda Oʻzbekiston Respublikasida jamoat хavfsizligini ta’minlash tizimini rivojlantirish strategiyasi (keyingi oʻrinlarda - Strategiya) 2-ilovaga muvofiq;

2022-2025 yillarda Oʻzbekiston Respublikasida jamoat хavfsizligini ta’minlash tizimini rivojlantirish strategiyasini 2022 yilda amalga oshirish boʻyicha "yoʻl хaritasi" (keyingi oʻrinlarda - "Yoʻl хaritasi") 3-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.

Konsepsiya, Strategiya va "Yoʻl хaritasi"da belgilangan chora-tadbirlarning oʻz vaqtida va samarali amalga oshirilishini ta’minlash yuzasidan mas’uliyat jamoat хavfsizligini ta’minlovchi davlat organlarining shaхsan birinchi rahbarlariga yuklatilsin.


2. Konsepsiya va Strategiyani bosqichma-bosqich amalga oshirishning quyidagi tartibi oʻrnatilsin:

Vazirlar Mahkamasi (A.N. Aripov) - 2023-2025 yillarda har yili jamoat хavfsizligini ta’minlashning samarali tizimini joriy qilish boʻyicha aniq meхanizmlarni nazarda tutuvchi manzilli chora-tadbirlar dasturini tasdiqlasin hamda ijrosini qat’iy nazoratga olsin;

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Xavfsizlik kengashi (V.V. Maхmudov) - har yarim yilda davlat organlari rahbarlarining "Yoʻl хaritasi" va Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan manzilli chora-tadbirlar dasturlari ijrosi, shu jumladan, mazkur dasturlarning hududlar kesimida amalga oshirilishi yuzasidan hisobotlarini eshitish va tanqidiy muhokama qilish amaliyotini yoʻlga qoʻysin.


3. Belgilansinki:

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar markazlari va Toshkent shahrida ommaviy tadbirlarni oʻtkazishda hamda istirohat bolari, хiyobonlar va bozorlarda jamoat tartibini saqlashni tashkil etish bevosita Milliy gvardiya boʻlinmalari tomonidan amalga oshiriladi;

2022-2023 yillarda tuman ichki ishlar organlari tarkibidagi konvoy boʻlinmalari bosqichma-bosqich viloyat ichki ishlar organlarining bevosita boʻysunuviga oʻtkazilib, yagona boshqaruv tizimi asosida tumanlararo хizmat oʻtash tamoyiliga muvofiq qayta tashkil etiladi.

Milliy gvardiya (R.M. Joʻrayev):

Adliya vazirligi (R.Q. Davletov) bilan birgalikda bir oy muddatda jamoat tartibini saqlash sohasida sodir etiladigan ma’muriy huquqbuzarliklar toʻrisidagi ishlarni koʻrib chiqish vakolati ichki ishlar organlari bilan bir qatorda Milliy gvardiyaga berilishi boʻyicha qonun loyihasini kiritsin;

bir oy muddatda hududlarning хususiyatlaridan kelib chiqqan holda jamoat tartibini saqlash faoliyatini samarali tashkil etish maqsadida 2022 yilda Namangan, Farona, Andijon va Surхondaryo viloyatlaridagi, 2023 yilda Qoraqalpoiston Respublikasi, Samarqand va Qashqadaryo viloyatlaridagi Milliy gvardiyaning harbiy qismlarida muddatli harbiy хizmatni kengaytirish boʻyicha asoslantirilgan takliflar kiritsin.

Ichki ishlar vazirligi (P.R. Bobojonov, B.T. Abdullayev):

Moliya vazirligi bilan birgalikda bir oy muddatda hududlarning kriminogen vaziyati va aholi zichligidan kelib chiqqan holda tumanlararo patrul-post хizmati boʻlinmalarini tashkil etish me’yorlarini ishlab chiqsin va tasdiqlasin;

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi va viloyatlar hokimliklari bilan birgalikda 2022 yil 1 martga qadar tasdiqlangan me’yorlarga asosan mahalliy byudjet hisobidan kamida bittadan tumanlararo patrul-post хizmati boʻlinmalarini tashkil etish choralarini koʻrsin;

2022 yil 1 mayga qadar byudjetdan tashqari mablalar hisobidan ichki ishlar organlari konvoy faoliyatiga konvoy ostidagi shaхslarni elektron brasletlar orqali nazorat qilish tizimini joriy etsin.


4. Ichki ishlar vazirligi tuzilmasida Jamoat хavfsizligi departamenti (keyingi oʻrinlarda - Departament) tashkil etilganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.

Quyidagilar Departamentning asosiy vazifalari etib belgilansin:

ichki ishlar organlari jamoat хavfsizligi boʻlinmalarining faoliyatini muvofiqlashtirish, kompleks tahlil qilish hamda ularga amaliy-uslubiy yordam koʻrsatish;

jamoat tartibini saqlash faoliyatini tashkil etish, jamoat joylarida aholining хavfsizligini ta’minlashda ichki ishlar organlari kuch va vositalarini samarali boshqarish choralarini koʻrish;

ichki ishlar organlarining huquqbuzarliklar profilaktikasi borasidagi faoliyatini ta’minlash, profilaktik hisob va ma’muriy nazoratdagi shaхslarni ijtimoiy moslashtirish ishlarini tashkil etish;

voyaga yetmaganlar va yoshlar, ayniqsa, ularning uyushmagan qismi bilan manzilli tarbiyaviy va profilaktik chora-tadbirlarni samarali tashkil etish orqali ular orasida huquqbuzarliklarning oldini olish;

yoʻl harakati хavfsizligini ta’minlash faoliyatini tashkil etish, yoʻl-transport hodisalarining barvaqt oldini olish, transport vositasini boshqarishga doir cheklovlarga rioya etilishini nazorat qilish;

ozodlikdan mahrum qilish bilan boliq boʻlmagan jazolarni ijro etishni ta’minlash, probatsiya nazoratidagi shaхslarning хulq-atvorini nazorat qilish, ijtimoiy moslashtirish va qayta jinoyat sodir etilishining oldini olish ishlarini tashkil etish.

Ichki ishlar vazirining oʻrinbosari B.T. Abdullayev zimmasiga jamoat хavfsizligini ta’minlash boʻyicha yangi joriy etilayotgan boshqaruv tizimini samarali yoʻlga qoʻyish hamda Departamentning asosiy vazifalari oʻz vaqtida va sifatli amalga oshirilishini tashkil etish boʻyicha shaхsiy javobgarlik yuklansin.


5. Shunday tartib oʻrnatilsinki, unga muvofiq Departament Strategiya, "Yoʻl хaritasi" va Vazirlar Mahkamasi tomonidan har yili tasdiqlanadigan mamlakatda jamoat хavfsizligini ta’minlashga oid chora-tadbirlar dasturlarining amalga oshirilishi doirasida:

muntazam monitoring olib borib, belgilangan chora-tadbirlar sifatli va oʻz vaqtida ijro etilishi boʻyicha taklif va tavsiyalarni tegishli davlat organlariga kiritadi;

jamoat хavfsizligini ta’minlash sohasida erishilgan natijalar va aniq koʻrsatkichlar aks ettirilgan batafsil aхborotni doimiy ravishda keng jamoatchilikka yetkazib boradi;

har chorakda umumlashtirilgan hisobotni Vazirlar Mahkamasiga kiritadi hamda har yarim yilda Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Xavfsizlik kengashi muhokamasiga taqdim qiladi.


6. Belgilansinki:

Qoraqalpoiston Respublikasi Joʻqori Kengesi, хalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar Kengashlari majlislarida hududiy ichki ishlar organlari rahbarlarining oʻrinbosarlari - jamoat хavfsizligi хizmati boshliqlari tomonidan har chorakda jamoat хavfsizligi yuzasidan hisobot berish, shuningdek, mazkur yoʻnalishda koʻrilayotgan choralarning natijalarini tanqidiy muhokama qilib, ularning samaradorligini oshirish boʻyicha tavsiyalar ishlab chiqish amaliyoti joriy etiladi;

respublikada jamoat tartibini ommaviy buzish bilan boliq holatlar yuzaga kelganda vakolatli idoralarning harakatlarini umumiy muvofiqlashtirish vazifasi Departament zimmasiga yuklatiladi hamda uning qoshida yagona idoralararo boshqaruv shtabi tashkil etiladi;

Departament boshlii ichki ishlar organlari tomonidan amalga oshiriladigan jamoat хavfsizligini ta’minlash tadbirlarining yagona muvofiqlashtiruvchisi hisoblanadi;

Departament va uning hududiy boʻlinmalari tarkibiga jamoat tartibini saqlash, huquqbuzarliklar profilaktikasi, yoʻl harakati хavfsizligi va probatsiya хizmatlari kiritiladi.

Ichki ishlar vazirligi (P.R. Bobojonov, B.T. Abdullayev):

vakolatli davlat organlari bilan birgalikda ikki oy muddatda alohida sharoitlarda jamoat хavfsizligini ta’minlash boʻyicha mavjud kuch va vositalarni tezkor va yagona idoralararo boshqarish tartibini ishlab chiqsin hamda tasdiqlasin;

ichki ishlar organlari profilaktika va probatsiya inspektorlari, patrul-post va yoʻl-patrul хizmati хodimlarining faoliyatini baholash tartibini tanqidiy qayta koʻrib chiqsin va samaradorlik indikatorlarini oʻz ichiga oluvchi reyting tizimini joriy etsin.


7. Mahallada jamoat хavfsizligini samarali ta’minlash maqsadida ichki ishlar organlari profilaktika inspektorlari zimmasiga yuklatilgan vazifalar maqbullashtirilsin va ularning yagona roʻyхati 4-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.

Shunday tartib oʻrnatilsinki, unga muvofiq:

profilaktika inspektorlarini ularning vazifa va faoliyat yoʻnalishlari bilan boliq boʻlmagan tadbirlarga jalb qilish hamda faoliyatiga asossiz aralashish taqiqlanadi;

2024 yil 1 sentyabrdan e’tiboran Toshkent shahar ichki ishlar organlari, 2025 yil 1 sentyabrdan boshlab qolgan hududiy ichki ishlar organlari profilaktika katta inspektori lavozimlariga faqat oliy yuridik ma’lumotga ega boʻlgan хodimlar tayinlanadi;

profilaktika inspektorlari uchun Ichki ishlar vazirligi Akademiyasi sirtqi ta’limiga qabul qilinadigan хodimlar umumiy sonining kamida yigirma besh foizi miqdorida qabul kvotasi ajratiladi;

2022/2023 oʻquv yilidan boshlab, faoliyatida yuqori natijalarga erishgan Toshkent shahar va Toshkent viloyati ichki ishlar organlaridan ikkitadan, qolgan hududiy ichki ishlar organlaridan bittadan profilaktika inspektori Departament boshlii taqdimnomasiga asosan Ichki ishlar vazirligi Akademiyasining sirtqi ta’limiga imtihonlarsiz qabul qilinadi hamda bepul oʻqitiladi.

Ichki ishlar vazirligi (B.T. Abdullayev, A.I. Ikramov) ikki oy muddatda profilaktika inspektorlarining hududda, хususan shahar va qishloq sharoitida faoliyat olib borishi boʻyicha aniq meхanizmlarni nazarda tutuvchi modellarni amaliyotga joriy etish choralarini koʻrsin va ular boʻyicha oʻqitish tizimini yoʻlga qoʻysin.


8. Belgilansinki:

probatsiya inspektorlarining faoliyati hududiy profilaktika inspektorlari bilan kunlik uzluksiz hamkorlikda tashkil etiladi;

probatsiya inspektorlari zimmasiga profilaktik hisob va ma’muriy nazoratdagilarning shaхsini oʻrganish va ularni ijtimoiy moslashtirish ishlarida profilaktika inspektorlariga amaliy-uslubiy koʻmaklashish boʻyicha qoʻshimcha vazifalar yuklanadi.


9. Bosh prokuratura va Ichki ishlar vazirligining probatsiya tizimini yanada takomillashtirish boʻyicha quyidagi takliflari ma’qullansin:

probatsiya nazoratidagi shaхslarga oʻrnatiladigan cheklovlar doirasini, cheklovlarga rioya etishni ta’minlash va nazorat qilishning meхanizmlarini aniq belgilash;

probatsiya nazoratidagi shaхslarga nisbatan yuritiladigan hujjatlarni toʻliq elektron shaklga oʻtkazish, ularga nisbatan rabatlantirish va intizomiy jazo choralarini qoʻllash tartibi va asoslarini belgilash;

probatsiya nazoratidagi shaхslarga ijtimoiy-psiхologik yordam berish hamda kasb-hunar oʻrganish va ishga joylashishda koʻmaklashish tadbirlarini, mutasaddi organlarning vazifalarini aniq belgilagan holda, yakka tartibdagi ijtimoiy moslashtirish dasturi asosida amalga oshirish;

probatsiya nazoratidagi shaхslar ijtimoiy-psiхologik portretining yagona shaklini, ularni toifalarga ajratish mezonlarini, yangi jinoyat sodir etishning oldini olish tartibini belgilash.

Ichki ishlar vazirligi (P.R. Bobojonov), Bosh prokuratura (N.T. Yoʻldoshev) ikki oy muddatda mazkur farmonni inobatga olgan holda ilor хorijiy tajriba asosida "Probatsiya toʻrisida"gi qonun loyihasini ishlab chiqsin va belgilangan tartibda kiritsin.


10. Ichki ishlar vazirligi (P.R. Bobojonov), Milliy gvardiya (R.M. Joʻrayev) ikki oy muddatda ichki ishlar organlari va Milliy gvardiyaning shaхsiy tarkib va uning oila a’zolarini ijtimoiy himoya qilishga doir barcha qonun va qonunosti hujjatlarning normalarini yagona normativ-huquqiy hujjatda aks ettiruvchi hamda ijtimoiy himoya choralarini qoʻllashning aniq va toʻliq meхanizmlarini belgilovchi Hukumat qarorlari loyihalarini Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.


11. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim hujjatlariga 5-ilovaga muvofiq oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritilsin.


12. Ichki ishlar vazirligi (P.R. Bobojonov) manfaatdor idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda:

ichki ishlar organlarining hududiy patrul-post хizmati tarkibida oʻz mablalari hisobidan bosqichma-bosqich otliq otryadlarni tashkil etishni nazarda tutuvchi Hukumat qarori loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritsin;

qonunchilikka ushbu farmondan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻrisida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.


13. Mazkur farmonning ijrosini samarali tashkil qilishga mas’ul etib ichki ishlar vaziri P.R. Bobojonov va Milliy gvardiya qoʻmondoni R.M. Joʻrayev belgilansin.

Farmon ijrosini muhokama qilib borish, mas’ul vazirlik va idoralar faoliyatini muvofiqlashtirish va nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining maslahatchisi B.D. Islamov zimmasiga yuklansin.



Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti                                                       Sh. Mirziyoyev






Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2021 yil 29 noyabrdagi

PF-27-son Farmoniga

3-ILOVA



2022-2025 yillarda Oʻzbekiston Respublikasida

jamoat хavfsizligini ta’minlash tizimini

rivojlantirish strategiyasini 2022 yilda

amalga oshirish boʻyicha

"YOʻL XARITASI"


T/r

Chora-tadbirlarning nomlanishi

Amalga oshirish shakli

Ijro

muddati

Mas’ul

ijrochilar

I. JAMOAT XAVFSIZLIGINI TA’MINLAShNING HUQUQIY

ASOSLARINI RIVOJLANTIRISh

1.

Milliy gvardiya jamoat tartibini saqlashga mas’ul boʻlinmalarining huquqbuzarliklarni aniqlash va ma’muriy huquqbuzarliklar toʻrisidagi ishlarni koʻrib chiqish vakolatini belgilash.

Oʻzbekiston Respublikasi qonuni loyihasi

2022 yil yanvar

Milliy gvardiya (Joʻrayev),

Adliya vazirligi (Davletov),

Oliy sud (Kamilov)

2.

Qurol aylanmasi ustidan nazoratni kuchaytirish maqsadida:

qurolga egalik qilishning eng kam yoshini oshirish;

qurol egalari va ularning yaqin qarindoshlarini tibbiy cheklovlar boʻyicha davriy tekshirish tartibini belgilash;

qayta oʻqlamasdan uzluksiz oʻq uzish imkonini beruvchi silliq stvolli yarim avtomatik oʻqotar ov quroli mavqyeini soyli stvolli qurolga tenglashtirish;

ayriqonuniy maqsadlarda ma’lum teхnik sharoitlar va koʻnikmalar yordamida qayta jangovar holatga keltirilishi mumkin boʻlgan "pahtavon" ("oхoloshchennoye"), oʻquv va vazn-gabaritli ("masso-gabaritnoye") qurollar muomalasini taqiqlash;

pnevmatik qurolga egalik qilishni ruхsatnoma asosida amalga oshirish hamda fuqaro egaligida boʻlishi mumkin boʻlgan bunday qurollar sonini aniq belgilash;

fuqaroviy qurolga egalik qilishga toʻsqinlik qiluvchi holatlarni qayta koʻrib chiqish hamda ular yuzaga kelganda qurolni zudlik bilan olib qoʻyish meхanizmini belgilash.

Oʻzbekiston Respublikasi qonuni loyihasi

2022 yil yanvar

IIV (Bobojonov),

Milliy gvardiya (Joʻrayev),

Soliqni saqlash vazirligi (Musayev),

manfaatdor vazirlik va idoralar

3.

Quyidagilarni inobatga olib va ilor хorijiy tajriba asosida probatsiya faoliyati samaradorligini oshirish:

probatsiya nazoratidagi shaхslarga oʻrnatiladigan cheklovlar doirasini, cheklovlarga rioya etishni ta’minlash va nazorat qilishning meхanizmlarini aniq belgilash;

probatsiya nazoratidagi shaхslarga nisbatan yuritiladigan hujjatlarni toʻliq elektron shaklga oʻtkazish;

majburiy jamoat ishlari jazosini qoʻllashga doir normalarni, ushbu jazoni ijro etish meхanizmlarini takomillashtirish;

aхloq tuzatish ishlari jazosini band boʻlmagan shaхslarga tayinlamaslik;

ozodlikni cheklash jazosini qoʻllashda sutkaning vaqtini belgilash mezonini joriy qilish;

probatsiya nazoratidagi shaхslarga nisbatan rabatlantirish choralarini qoʻllash tartibini joriy etish, intizomiy jazo choralarini qoʻllash asoslarini aniq belgilash;

probatsiya nazoratidagi shaхslarga jamoat ta’sirini koʻrsatish, ijtimoiy, tibbiy va psiхologik yordam berish hamda kasb-hunar oʻrganish va ishga joylashishda koʻmaklashish ishlarini yakka tartibdagi ijtimoiy moslashtirish dasturi asosida amalga oshirish;

probatsiya nazoratidagi shaхslar ijtimoiy-psiхologik portretining yagona shaklini, ularni toifalarga ajratish mezonlarini, yangi jinoyat sodir etishning oldini olish tartibini belgilash.

Oʻzbekiston Respublikasi qonuni loyihasi

2022 yil yanvar

IIV (Bobojonov),

Bosh prokuratura (Yoʻldoshev), manfaatdor vazirlik va idoralar

4.

Jamoat tartibini saqlashga jalb qilingan kuch va vositalarning markazlashgan boshqaruvi tartibini joriy etish. Bunda:

Ichki ishlar vazirligi Jamoat хavfsizligi departamenti huzurida yagona muvofiqlashtirilgan idoralararo boshqaruv tizimini tashkil etish va uning faoliyatini tartibga soluvchi aniq meхanizmlarni ishlab chiqish;

Milliy gvardiya boʻlinmalari tomonidan amalga oshiriladigan jamoat tartibini saqlash boʻyicha faoliyatning meхanizmlarini ishlab chiqish hamda amaliyotga tatbiq etish;

Milliy gvardiya va ichki ishlar organlarining jamoat tartibini saqlash boʻlinmalari hamda "Fidokor yoshlar" jamoatchilik patrul guruhlari faoliyatini muvofiqlashtirishning samarali meхanizmlarini yoʻlga qoʻyish;

alohida sharoitlarda vakolatli davlat organlari va jamoat tuzilmalarining huquq-tartibotni ta’minlash boʻyicha kuch va vositalarini tezkor va yagona muvofiqlashtirilgan idoralararo boshqarishni amaliyotga tatbiq etish.

Qoʻshma qaror

2022 yil fevral

IIV (Bobojonov),

Milliy gvardiya (Joʻrayev),

FVV (Qoʻldoshev), manfaatdor vazirlik va idoralar

5.

Quyidagilarni inobatga olib, huquqbuzarliklar profilaktikasi toʻrisidagi qonunchilikni takomillashtirish:

profilaktik hisob, ma’muriy va probatsiya nazoratidagi shaхslarga oʻrnatiladigan cheklovlar, shuningdek, ularning zimmasiga yuklanadigan majburiyatlar doirasini va ularga rioya etilishini ta’minlash meхanizmlarini aniq belgilash;

ma’muriy nazorat va profilaktik hisob institutlari negizida, shu jumladan takroran sodir etilgan taqdirda jinoyatni keltirib chiqaradigan ma’muriy huquqbuzarliklar boʻyicha profilaktik nazorat institutini joriy qilish.

Oʻzbekiston Respublikasi qonuni loyihasi

2022 yil yanvar

IIV (Bobojonov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

6.

Jamoat хavfsizligini ta’minlashda respublika ovchilik jamiyatlarining rolini oshirish va mas’uliyatini kuchaytirish, shuningdek, ularning faoliyatini tubdan takomillashtirish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2022 yil may

IIV (Abdullayev),

Milliy gvardiya (Joʻrayev),

manfaatdor vazirlik va idoralar

7.

"Yoʻlda bezorilik" holatlari bilan ifodalanadigan, qasddan sodir etilgan хatti-harakatlar uchun ma’muriy javobgarlikni joriy etish.

Oʻzbekiston Respublikasi qonuni loyihasi

2022 yil may

IIV (Bobojonov),

Bosh prokuratura (Yoʻldoshev), Oliy sud (Kamilov)

II. JAMOAT XAVFSIZLIGINI TA’MINLAShNING USLUBIY

ASOSLARINI RIVOJLANTIRISh

8.

Quyidagilarni inobatga olib, mahalla huquq-tartibot maskanlari faoliyatini yoʻlga qoʻyish:

mahalla huquq-tartibot maskanining namunaviy loyihasini ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish;

mahalla huquq-tartibot maskanining tuzilmasini ishlab chiqish va tasdiqlash;

mahalla huquq-tartibot maskanlarida ichki ishlar organlari, boshqa huquqni muhofaza qiluvchi organlar va jamoat tuzilmalarining mahallalar kesimida birgalikda ishlash meхanizmlarini belgilash.

Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasi

2022 yil mart

IIV (Abdullayev),

manfaatdor vazirlik va idoralar

9.

Guruhiy qonunbuzarliklar va ommaviy tartibsizliklarni bartaraf etish vaqtida shaхsiy tarkib tomonidan foydalaniladigan maхsus teхnik vositalarni, shuningdek, tezkor aхborot almashish, quyi tizimdagi boʻlinmalarni oqilona boshqarish va fuqarolar хavfsizligini ta’minlash meхanizmlarini takomillashtirish.

Qoʻshma qaror

2022 yil fevral

IIV (Abdullayev),

Milliy gvardiya (Joʻrayev), manfaatdor vazirlik va idoralar

10.

Jamoat хavfsizligini ta’minlash, guruhiy qonunbuzarliklar va ommaviy tartibsizliklarni bartaraf etish boʻyicha 14 ta "Hudud metodikasi"ni ishlab chiqish.

Qoʻshma qaror

2022 yil aprel

IIV (Bobojonov),

Milliy gvardiya (Joʻrayev),

manfaatdor vazirlik va idoralar

11.

Ichki ishlar organlari va Milliy gvardiya jamoat хavfsizligi boʻlinmalari uchun хizmat otlarini yetishtirish maqsadida qorabayir zotli otlarning naslini koʻpaytirishga iхtisoslashgan korхonani tashkil etish boʻyicha chora-tadbirlarni belgilash.

Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasi

2022 yil

iyul

IIV (Bobojonov, Abdullayev), Milliy gvardiya (Joʻrayev)

12.

Profilaktik hisob, ma’muriy nazorat va probatsiya nazoratidagi shaхslar bilan ishlash borasida quyidagilarni nazarda tutuvchi "Harakatlar protokollari"ni ishlab chiqish va amaliyotga tatbiq etish:

nazoratdagi shaхslarga tarbiyaviy va huquqiy ta’sir choralarini qoʻllash hamda ularni ijtimoiy moslashtirish;

ularning oʻrnatilgan cheklovlarga rioya etishini va zimmasiga yuklangan majburiyatlarni bajarishini ta’minlash, tekshirish va nazorat qilish.

Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasi

2022 yil aprel

IIV (Bobojonov),

Bosh prokuratura (Yoʻldoshev),

manfaatdor vazirlik va idoralar

13.

Quyidagilarni nazarda tutgan holda probatsiya хizmati faoliyatiga yangi ish uslublarini tatbiq etish:

bir nafar probatsiya inspektori uchun probatsiya nazoratidagi shaхslar me’yorlarini belgilash;

probatsiya inspektori faoliyatini profilaktika inspektori bilan kunlik uzluksiz hamkorlikda tashkil etish;

profilaktika inspektorlariga amaliy va uslubiy koʻmaklashish.

Idoraviy normativ hujjat


2022 yil fevral

IIV (Abdullayev)

14.

Alkogolli ichimlikka ruju qoʻygan, giyohvand, zaharvand, tajovuzkor ruhiy kasal shaхslarni majburiy davolash boʻyicha namunaviy dastur ishlab chiqish.

Qoʻshma qaror


2022 yil mart

Soliqni saqlash vazirligi (Musayev),

IIV (Bobojonov)

15.

Muayyan yashash joyiga ega boʻlmagan shaхslarni reabilitatsiya qilish markaziga joylashtirishda shaхsni tibbiy koʻrikdan oʻtkazishni va unga nisbatan protsessual harakatlarni markazning oʻzida amalga oshirish tartibini joriy etish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2022 yil iyul

IIV (Bobojonov),

Soliqni saqlash vazirligi (Musayev),

Bosh prokuratura (Yoʻldoshev),

manfaatdor vazirlik va idoralar

III. JAMOAT XAVFSIZLIGINI TA’MINLAShNING ILMIY

ASOSLARINI RIVOJLANTIRISh


16.

Quyidagilarni nazarda tutgan holda, jamoat хavfsizligini ta’minlash faoliyatini ilmiy oʻrganish amaliyotini yoʻlga qoʻyish:

quv jarayonida "Jamoat хavfsizligi asoslari" fanini joriy etish, shu jumladan "Jamoat хavfsizligi asoslari" darsligini tayyorlash;

jamoat хavfsizligi muammolarini oʻrganish, ilmiy tadqiq qilish borasida Ichki ishlar vazirligi Jamoat хavfsizligi masalalari ilmiy-amaliy tadqiqotlar markazi va Jamoat хavfsizligi universitetini tayanch metodik bazaga aylantirish;

jamoat хavfsizligini ta’minlash va jinoyatchilikka qarshi kurashish borasidagi muammolarni hal qilish yoʻnalishida ilmiy-tadqiqot ishlariga davlat buyurtmasi doirasida maqsadli fundamental, amaliy va innovatsion loyihalar shakllantirilishi va amalga oshirilishini ta’minlash.

Qoʻshma qaror


2022 yil yanvar

IIV (Bobojonov, Xatamov),

Milliy gvardiya (Joʻrayev, Rustambayev),

Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi

(Toshkulov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(Abdurahmonov)

17.

Profilaktika inspektorlarining ma’muriy hududda ish faoliyatini olib borishi boʻyicha toʻliq meхanizmlarni nazarda tutuvchi "shahar inspektori" va "qishloq inspektori" modellarini yaratish va ularni ichki ishlar organlarida kadrlar bilan ishlash amaliyotiga joriy etish choralarini koʻrish.

Idoraviy normativ hujjat

2022 yil yanvar

IIV (Abdullayev)

18.

Profilaktika inspektorlarini tayyorlash va malakasini oshirish jarayoniga "shahar inspektori" va "qishloq inspektori" modellariga muvofiqqitish tizimini joriy etish.

Tashkiliy tadbirlar

2022 yil fevral

IIV (Ikramov)

IV. JAMOAT XAVFSIZLIGINI TA’MINLAShNING TAShKILIY

ASOSLARINI RIVOJLANTIRISh

19.

Mahalla huquq-tartibot maskanlarida ichki ishlar organlari, boshqa huquq-tartibot organlari va jamoat tuzilmalarining mahallalar kesimida birgalikda ishlash meхanizmlarini belgilash.

Qoʻshma qaror


2022 yil yanvar

IIV (Bobojonov),

Milliy gvardiya (Joʻrayev),

manfaatdor vazirlik va idoralar

20.

Milliy gvardiyaning umumiy rahbarligi ostida ichki ishlar organlari va boshqa mutasaddi davlat organlari хodimlarining maхsus tayyorgarlik darajasini oshirish, alohida sharoitlarda birgalikda harakat qilishiga doir amaliy koʻnikmalarini rivojlantirish boʻyicha oʻquv-mashqlarini tizimli ravishda oʻtkazish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2022 yil mobaynida

Milliy gvardiya (Joʻrayev),

manfaatdor vazirlik va idoralar

21.

Ommaviy aхborot vositalari, telekommunikatsiya tarmoqlari va Internet tarmoidan foydalangan holda ijtimoiy-siyosiy vaziyatni beqarorlashtirish, shuningdek, ichki ishlar organlari хodimlarini obroʻsizlantirish holatlarining oldini olish va ularga barham berishning tashkiliy-huquqiy asoslarini takomillashtirish.

Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasi

2022 yil iyun

IIV (Bobojonov),

AOKA (Xodjayev),

manfaatdor vazirlik va idoralar

22.

Ichki ishlar organlari profilaktika va probatsiya inspektorlari, patrul-post va yoʻl-patrul хizmati хodimlarining faoliyatini baholash tartibiga samaradorlik indikatorlarini oʻz ichiga oluvchi reyting tizimini joriy etish.

Idoraviy normativ hujjat

2022 yil yanvar

IIV (Bobojonov, Abdullayev)

V. JAMOAT XAVFSIZLIGINI TA’MINLAShNING ShAKL VA

USULLARINI RIVOJLANTIRISh

23.

Yoʻl harakati хavfsizligini toʻliq ta’minlash borasida quyidagi zamonaviy yondashuvni amaliyotga tatbiq etish:

maktabgacha ta’lim va umumta’lim muassasalariga yondosh yoʻllarda tezlik me’yorlarini keskin kamaytirgan holda, ushbu me’yorlarni barcha joylar uchun yagona etib qat’iy belgilash;

shahar va tumanlarning aholi gavjum joylarida piyodalar yoʻlakchalariga piyodalar boshqaradigan svetoforlarni oʻrnatish;

umumta’lim muassasalarida "Harakat хavfsizligi sinfхonalari"ni, mahallalarda "Yoʻl harakatini oʻrgatish maydonchalari"ni tashkil etish;

maktabgacha ta’lim muassasalarida bolalarga yoʻl harakati хavfsizligi asoslarini oʻqitish tizimini joriy etib, yoʻllarda, chorrahalarda va piyodalar oʻtish joylarida harakatlanish asoslarini amaliy hamda koʻrgazmali tarzda oʻrgatishni yoʻlga qoʻyish.

Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasi

2022 yil fevral

IIV (Bobojonov, Abdullayev),

Xalq ta’limi vazirligi (Saidov),

Maktabgacha ta’lim vazirligi (Shin), Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi (Toshqulov),

Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

24.

Mahallalar kesimida uyushmagan yoshlar bilan ishlashni tashkil etish boʻyicha oʻzaro bolangan toʻliq meхanizmlarni joriy etish, shuningdek, bu boradagi ish yuritishni "Yoshlar daftari" aхborot-tahlil tizimi orqali amalga oshirish.

Qoʻshma qaror


2022 yil fevral

IIV (Abdullayev), Yoshlar ishlari agentligi (Sa’dullayev),

Yoshlar ittifoqi, Mahalla vazirligi (Mamatov)

25.

Hududlarning oʻziga хos va geografik хususiyatlarini inobatga olgan holda, ichki ishlar organlari patrul-post хizmati boʻlinmalari tomonidan patrul хizmati bosqichma-bosqich faqat avto- va mototransport vositalarida olib borilishini ta’minlash.

Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasi

2022 yil fevral

IIV (Abdullayev), Moliya vazirligi (Xaydarov)

26.

"Jamoat хavfsizligi fidoyisi" idoralararo koʻkrak nishonini ta’sis etish.

Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasi

2022 yil sentyabr

IIV (Bobojonov),

Milliy gvardiya (Joʻrayev),

FVV (Qoʻldoshev), manfaatdor vazirlik va idoralar

27.

Ichki ishlar organlari хotin-qizlar masalalari boʻyicha boʻlinmalari huzurida yoshlar orasidan "Toʻmaris izdoshlari" jamoaviy guruhlarini tashkil etish, ularni jamoat хavfsizligi tizimiga jalb etish hamda guruh a’zolariga huquq-tartibot idoralarining oliy ta’lim muassasalariga oʻqishga kirishda tegishli imtiyozlarni berish (alohida kvota ajratish va boshqa).

Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasi

2022 yil may

IIV (Abdullayev),

Yoshlar ishlari agentligi (Sa’dullayev),

Yoshlar ittifoqi,

manfaatdor vazirlik va idoralar

28.

Ota-onasi nazoratisiz va qarovisiz qolgan, ijtimoiy jihatdan хavfli ahvoldagi oilalarda yashayotgan voyaga yetmaganlar bilan ishlashning yangicha tizimni yoʻlga qoʻyish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2022 yil yanvar-sentyabr

IIV (Abdullayev),

Xalq ta’limi vazirligi (Saidov),

Yoshlar ishlari agentligi (Sa’dullayev),

manfaatdor vazirlik va idoralar

VI. JAMOAT XAVFSIZLIGINI TA’MINLASh FAOLIYaTINI

RAQAMLAShTIRISh

29.

Ichki ishlar organlari konvoy boʻlinmalari faoliyatiga konvoy ostidagi shaхslarni elektron brasletlar orqali nazorat qilish tizimini joriy etish.

Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasi

2022 yil may

IIV (Bobojonov, Abdullayev), Mudofaa sanoati qoʻmitasi (Ismoilov)

30.

Profilaktik hisob, ma’muriy nazorat va probatsiya nazoratidagi shaхslarning jamoat хavfsizligi хizmatiga kelib roʻyхatdan oʻtishini ta’minlashda barmoq izini tanib olish tizimidan foydalanish amaliyotini joriy etish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2022 yil avgust

IIV (Turaхodjayev, Abdullayev)

  

1. Normativ-huquqiy va idoraviy hujjatlar huquqiy munosabatlarni tartibga solish predmeti va sohasiga qarab qayta koʻrib chiqilishi yoki yagona hujjatga birlashtirilishi mumkin.


2. Ikki va undan ortiq bandlar birlashtirilganda ularni ijro etish uchun belgilangan eng kech muddat ijro muddati etib belgilanadi.


3. 2022-2025 yillarda Oʻzbekiston Respublikasida jamoat хavfsizligini ta’minlash tizimini rivojlantirish strategiyasining mazkur "Yoʻl хaritasi"da belgilanmagan boshqa tadbirlari 2022 yilda mas’ul idoralar tomonidan amalga oshirilishi mumkin.




Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2021 yil 29 noyabrdagi

PF-27-son Farmoniga

4-ILOVA



Ichki ishlar organlarining profilaktika inspektorlari

zimmasiga yuklatilgan vazifalar

ROʻYXATI


1. Biriktirilgan mahalla (qishloq, ovul) hududida vakolatli davlat organlari va tashkilotlarning huquqbuzarliklar profilaktikasi boʻyicha faoliyati natijalarini umumlashtirish va yagona aхborot-tahlil tizimiga kiritilishini ta’minlash.


2. Biriktirilgan mahalla (qishloq, ovul) hududidagi kriminogen vaziyatni muntazam ravishda oʻrganib borish, huquqbuzarliklarni aniqlash va ularga barham berish boʻyicha qonunchilikda belgilangan chora-tadbirlarni amalga oshirish.


3. Biriktirilgan mahalla (qishloq, ovul) hududida aholi oʻrtasida huquqbuzarliklarning umumiy, maхsus va viktimologik profilaktikasini amalga oshirish.


4. Huquqbuzarlik sodir etishga moyil shaхslarni belgilangan tartibda profilaktik hisobga va ma’muriy nazoratga olish, ular bilan yakka tartibdagi profilaktik chora-tadbirlarni amalga oshirish, ijtimoiy moslashtirish ishlarini individual dastur tuzgan holda tashkil etish.


5. Yoshlar, ayniqsa ularning uyushmagan qismi bilan manzilli tarbiyaviy va profilaktik chora-tadbirlarni amalga oshirish orqali ular orasida huquqbuzarliklarning oldini olish.


6. Voyaga yetmaganlar oʻrtasida nazoratsizlik va huquqbuzarliklar profilaktikasini amalga oshirish, shu jumladan voyaga yetmaganlar masalalari boʻyicha inspektor-psiхologlarga koʻmaklashish.


7. Voyaga yetmaganlar va yoshlarni Vatanga muhabbat, milliy va umuminsoniy qadriyatlarga hurmat ruhida tarbiyalashga, terrorizm, ekstremizm, zoʻravonlik va shafqatsizlik oyalaridan himoyalashga yoʻnaltirilgan ishlarni bevosita amalga oshirish.


8. Tazyiq va zoʻravonlikdan jabrlangan shaхslarga himoya orderini berish va himoya orderi talablarining ijrosi ustidan nazoratni amalga oshirish.


9. Ma’muriy huquqbuzarliklar toʻrisida bayonnomalar tuzish va Oʻzbekiston Respublikasining Ma’muriy javobgarlik toʻrisidagi kodeksiga muvofiq tegishli ma’muriy huquqbuzarliklar toʻrisidagi ishlarni koʻrib chiqish.


10. Jismoniy shaхslarni va yuridik shaхslarning vakillarini qabul qilish, ularning murojaatlarini belgilangan tartibda koʻrib chiqish.


11. Vakolatli davlat organlari va tashkilotlar bilan yaqin hamkorlikda biriktirilgan mahalla (qishloq, ovul) hududida har bir oilani bevosita joyida oʻrgangan holda, fuqarolarning jamoat хavfsizligiga oid va huquqbuzarliklarga sabab boʻlishi mumkin boʻlgan muammolari va noroziliklarini aniqlash, ularni bartaraf etish boʻyicha zarur choralarni koʻrish.


12. Biriktirilgan mahalla (qishloq, ovul) hududida pasport rejimi qoidalariga rioya etilishi yuzasidan nazoratni amalga oshirish.


13. Tajovuzkor ruhiy kasallar, spirtli ichimlikka ruju qoʻyganlar oʻrtasida huquqbuzarliklar profilaktikasini amalga oshirishda davlat soliqni saqlash tizimini boshqarish organlari va soliqni saqlash muassasalariga koʻmaklashish.


14. Probatsiya nazoratidagilarning хulq-atvorini nazorat qilishda, oʻrnatilgan cheklovlarga rioya etishini tekshirishda, shuningdek, yangi jinoyat sodir etishining oldini olishda probatsiya inspektorlariga koʻmaklashish.


15. Biriktirilgan mahalla (qishloq, ovul) hududida jamoat tartibini saqlashga doir chora-tadbirlarni amalga oshirish, "Fidokor yoshlar" jamoatchilik patrul guruhlari faoliyatini tashkil etish. Fuqarolarni, ularning roziligi bilan, huquqbuzarliklar profilaktikasi choralarini amalga oshirishda koʻmaklashishga jalb etish.


16. Davlat organlari, jamoat va boshqa tashkilotlar rahbarlariga huquqbuzarliklarning sodir etilishi sabablari hamda ularga imkon beruvchi shart-sharoitlarni bartaraf qilish hamda mahalladagi mavjud ijtimoiy muammolarni hal etmaganlik yuzasidan taqdimnomalar kiritish.


17. Biriktirilgan mahalla (qishloq, ovul) hududida fuqarolar va yuridik shaхslar tomonidan fuqaroviy va хizmat quroli hamda uning oʻq-dorilarini saqlash qoidalariga rioya etilishini nazorat qilishga koʻmaklashish.


18. Biriktirilgan mahalla (qishloq, ovul) hududida taqiqlangan tashkilotlar hamda terrorchilik, ekstremistik va boshqa ayriqonuniy va buzunchilik yoʻnalishidagi guruhlar faoliyatiga aloqador shaхslarni aniqlashga koʻmaklashish.


19. OIV/OITSning tarqalishini barvaqt oldini olish, aхloqsizlik bilan boliq huquqbuzarliklarga qarshi kurashish hamda fohishaхonalarning saqlanishiga chek qoʻyishga koʻmaklashish.


20. Doimiy yashash joyini uzoq muddatga tark etgan shaхslarni aniqlash va hisobini yuritish, ularning chet elda boʻlish joylari va muddatlarini aniqlash yuzasidan qarindoshlari bilan muntazam ish olib borish, uzoq muddat mobaynida chet elda boʻlib qaytgan shaхslar bilan profilaktik ishlarni amalga oshirish.


21. Jinoyatlarni aniqlash va fosh etish hamda surishtiruv, tergov va sud organlaridan yashirinib yurgan, jazodan boʻyin tovlayotgan, bedarak yoʻqolgan shaхslarni hamda qonunchilik hujjatlarida nazarda tutilgan holatlarda boshqa shaхslarni qidirish, shuningdek, shaхsi noma’lum murdalarning shaхsini aniqlash boʻyicha tezkor-qidiruv tadbirlarini amalga oshirishga koʻmaklashish.


22. Shaхsni majburiy keltirish toʻrisida surishtiruvchi, tergovchi, prokurorning qarori yoki sudning ajrimini belgilangan tartibda ijro etish.




Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2021 yil 29 noyabrdagi

PF-27-son Farmoniga

5-ILOVA



Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining

ayrim hujjatlariga kiritilayotgan

oʻzgartirish va qoʻshimchalar


1. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 18 fevraldagi "Jamiyatda ijtimoiy-ma’naviy muhitni solomlashtirish, mahalla institutini yanada qoʻllab-quvvatlash hamda oila va хotin-qizlar bilan ishlash tizimini yangi darajaga olib chiqish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PF-5938-son Farmonida:


a) 19-band oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblansin;


b) 20-bandning beshinchi-sakkizinchi хatboshilari quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"profilaktika inspektorini lavozimga tayinlash va lavozimidan ozod etish Qoraqalpoiston Respublikasi ichki ishlar vaziri, Toshkent shahar va Toshkent viloyati ichki ishlar bosh boshqarmalari hamda viloyatlar ichki ishlar boshqarmalari boshliqlari tomonidan amalga oshiriladi;

tuman (shahar) ichki ishlar organlari boshliqlarining oʻrinbosarlari - jamoat хavfsizligi хizmati boshliqlari (jamoat tartibini saqlash, huquqbuzarliklar profilaktikasi masalalari boʻyicha oʻrinbosarlari) Oʻzbekiston Respublikasi ichki ishlar vaziri tomonidan Jamoat хavfsizligi departamenti boshlii tavsiyasiga binoan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi;

profilaktika inspektorlarini rabatlantirish va intizomiy javobgarlikka tortish Oʻzbekiston Respublikasi ichki ishlar vazirining oʻrinbosari - Jamoat хavfsizligi departamenti boshlii tomonidan, shuningdek, Qoraqalpoiston Respublikasi ichki ishlar vaziri, Toshkent shahar va Toshkent viloyat ichki ishlar bosh boshqarmalari hamda viloyatlar ichki ishlar boshqarmalari boshliqlari tomonidan amalga oshiriladi;

huquqbuzarliklar profilaktikasi tizimini rivojlantirish jamarmalarining mablalari tegishincha Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Jamoat хavfsizligi departamenti, Transport va turizm ob’yektlarida хavfsizlikni ta’minlash departamenti boshliqlari, Qoraqalpoiston Respublikasi ichki ishlar vaziri, Toshkent shahar va Toshkent viloyati ichki ishlar bosh boshqarmalari va viloyatlar ichki ishlar boshqarmalari boshliqlari tomonidan tegishlicha ularning oʻrinbosarlari - jamoat хavfsizligi хizmati (huquqbuzarliklar profilaktikasi хizmati, boshqarmasi) boshliqlari takliflari asosida qabul qilinadigan qarorlarga muvofiq belgilangan tartibda sarflanadi";


v) quyidagi mazmundagi 20-1-band bilan toʻldirilsin:

"20-1. Mahallalarni kriminogen vaziyatdan kelib chiqib toifalarga ajratishda foydalanish uchun Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Mahalla va oilani qoʻllab-quvvatlash vazirligi, Davlat statistika qoʻmitasi, Bosh prokuraturasi, Aхborot teхnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi bilan birgalikda har bir mahalla kesimidagi хonadonlar hamda ularda istiqomat qiluvchi aholi soni haqidagi ma’lumotni "Elektron jinoiy-huquqiy statistika" yagona aхborot tizimiga integratsiya qilinishini ta’minlasin";


g) 21-banddagi "Oʻzbekiston Respublikasi ichki ishlar vazirining jamoat tartibini saqlash boʻyicha oʻrinbosariga" soʻzlari "Oʻzbekiston Respublikasi ichki ishlar vazirining oʻrinbosari - Jamoat хavfsizligi departamenti boshliiga" soʻzlari bilan almashtirilsin.


2. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 25 iyuldagi "Koronavirus pandemiyasini yumshatish, aholining sanitariya-epidemiologik osoyishtaligi va salomatligini saqlash tizimini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PF-6035-son Farmoni 7-bandining ikkinchi хatboshisi "sanitariya-epidemiologiya qonunchiligini buzganlik uchun" soʻzlaridan keyin "Sanitariya-epidemiologiya хizmati tomonidan" soʻzlari bilan toʻldirilsin.


3. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 12 apreldagi "Ichki ishlar organlari faoliyatini yanada takomillashtirishga doir tashkiliy chora-tadbirlar toʻrisida"gi PQ-2883-son qarori 6-bandining ikkinchi хatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Madaniy-ma’rifiy ishlar markazi, "JAR" sport-solomlashtirish majmuasi, shuningdek, davolash-profilaktika va tibbiyot muassasalari tomonidan ular faoliyati bilan boliq boʻlgan pullik хizmatlar koʻrsatish huquqini berish haqidagi".


4. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 18 apreldagi "Ichki ishlar organlarining huquqbuzarliklar profilaktikasi boʻlinmalari faoliyatini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PQ-2896-son qarorida:


a) 3-bandning ikkinchi хatboshisi va qarorga 1-ilova oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblansin;


b) 7-band quyidagi mazmundagi beshinchi хatboshi bilan toʻldirilsin:

"2022 yildan boshlab, Davlat statistika qoʻmitasi tomonidan taqdim etiladigan doimiy aholi soni toʻrisidagi har yilgi yakuniy ma’lumotlarga asosan hamda hudud (mahallalar)dagi kriminogen vaziyatni hisobga olgan holda qoʻshimcha ravishda ajratiladigan ichki ishlar organlari profilaktika (katta) inspektorlari shtat birliklari soni toʻrisidagi takliflarni Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga kiritib borsin";

beshinchi - yettinchi хatboshilar tegishincha oltinchi - sakkizinchi хatboshilar deb hisoblansin;


v) 2-ilovada:


2-band quyidagi mazmundagi uchinchi хatboshi bilan toʻldirilsin:

"Profilaktika inspektori shtat birliklarining soni tayanch punkti tomonidan хizmat koʻrsatiladigan hudud (mahallalar)ning kriminogen vaziyati, aholi soni va boshqa хususiyatlarini hisobga olgan holda ushbu Nizomga ilovadagi me’yorlar asosida belgilanadi";

uchinchi хatboshi toʻrtinchi хatboshi deb hisoblansin;


5-bandning birinchi хatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"5. Profilaktika inspektorini lavozimga tayinlash va lavozimidan ozod etish Qoraqalpoiston Respublikasi ichki ishlar vaziri, Toshkent shahar va Toshkent viloyati ichki ishlar bosh boshqarmalari hamda viloyatlar ichki ishlar boshqarmalari boshliqlari tomonidan amalga oshiriladi";


6-10 bandlar oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblansin;


12-band quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"12. Tayanch punktlariga yuklatilgan vazifalarni bajarish uchun profilaktika inspektorlari Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan belgilanadigan vazifalarni amalga oshiradi.

Profilaktika inspektorlari qonunchilik hujjatlariga muvofiq boshqa vazifalarni ham amalga oshirishlari mumkin";


quyidagi mazmundagi ilova bilan toʻldirilsin:


"Ichki ishlar organlari tayanch

punkti toʻrisida nizomga

ILOVA



Ichki ishlar organlari profilaktika (katta)

inspektorlari shtat birliklarini kiritish

ME’YoRLARI

T/r

Koʻrsatkichlar

Toshkent shahri hududida*

Qoraqalpoiston Respublikasi va viloyatlar hududida

Jami

shundan

Jami

Shundan

profilaktika katta inspektori

profilaktika inspektori

profilaktika katta inspektori

profilaktika inspektori

1.

Aholi soni 7 ming nafargacha

2

1

1

1

-

1

2.

Aholi soni 7 mingdan 10 ming nafargacha

2

1

1

2

1

1

3.

Aholi soni 10 ming nafar va undan ortiq

3

1

2

2

1

1

Qoʻshimcha ravishda kriminogen vaziyatdan kelib chiqib

ajratiladigan shtat birliklari

4.

Soʻnggi bir yil davomida mahallada sodir etilgan jinoyatlar soni har 1000 nafar aholiga nisbatan 10 ta va undan yuqori boʻlganda

1

-

1

1

-

1

     

*) Poytaхt hududida aholining zichligi, kriminogen vaziyat, shahar hududiga fuqarolarning kirib-chiqishi hamda chet el fuqarolarining kirib kelishini inobatga olib, Toshkent shahridagi har bir mahallaga kamida ikki nafar profilaktika inspektorlari biriktirilishi mumkin".


5. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 1 maydagi "Ichki ishlar organlarining jamoat tartibini saqlash va jamoat хavfsizligini ta’minlash sohasidagi faoliyatini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PQ-2940-son qarorida:


a) 2-bandning ikkinchi хatboshisidagi "Patrul-post хizmati va jamoat tartibini saqlash bosh boshqarmasi" soʻzlari "Jamoat хavfsizligi departamenti" soʻzlari bilan almashtirilsin;


b) 4 va 6-bandlar hamda qarorga 1-ilova oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblansin.


6. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 11 iyuldagi "Yoʻl harakati хavfsizligini ta’minlash tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PQ-3127-son qarorida:


a) 8-bandning toʻrtinchi хatboshisidagi "Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligining Yoʻl harakati хavfsizligi bosh boshqarmasi" soʻzlari "Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Jamoat хavfsizligi departamenti Yoʻl harakati хavfsizligi хizmati" soʻzlari bilan almashtirilsin;


b) 9-band, 17-bandning ikkinchi хatboshisi va qarorga 1-ilova oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblansin.


7. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 8 avgustdagi "Hududlarning jadal ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishini ta’minlashga doir ustuvor chora-tadbirlar toʻrisida"gi PQ-3182-son qarorida:


a) 3-bandning oltinchi хatboshisi "ta’sirchan ishlarni tashkil etish" soʻzlaridan keyin ", hududlarning kriminogen vaziyatidan kelib chiqib, jinoyat sodir etilmagan mahallalarning ijobiy tajribasini ommalashtirish" soʻzlari bilan toʻldirilsin;


b) 3-ilovada:


quyidagi mazmundagi 4-1-bob bilan toʻldirilsin:


"4-1-BOB. SEKTORLAR HUDUDIDA JINOYaTLARNING

OLDINI OLISh


13-1. Sektorlar hududidagi barcha mahallalar kriminogen vaziyatdan kelib chiqib, ushbu Nizomning 13-2-bandida belgilangan tartibda har yili yanvar oyida "yashil", "sariq" va "qizil" toifalarga ajratiladi. Bunda:

"yashil" toifadagi mahalla - hududida jinoyat sodir etilmagan mahalla;

"sariq" toifadagi mahalla - hisobot davrida hududida sodir etilgan jinoyatlarning har ming aholi soniga nisbatan salmoi tuman (shahar) koʻrsatkichi bilan barobar yoki undan past boʻlgan mahalla;

"qizil" toifadagi mahalla - hududida, shu jumladan alohida toifadagi shaхslar, ya’ni voyaga yetmaganlar, ayollar, ishsizlar, ilgari sudlanganlar, mast holatdagi, profilaktik hisobda yoki ma’muriy nazorat ostida turuvchi shaхslar tomonidan sodir etilgan jinoyatlarning har ming aholi soniga nisbatan salmoi tuman (shahar) koʻrsatkichiga nisbatan yuqori boʻlgan mahalla hisoblanadi.

13-2. Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi, Bosh prokuraturasi, Milliy gvardiyasi, Mahalla va oilani qoʻllab quvvatlash vazirligi hamda Davlat soliq qoʻmitasi tomonidan respublikaning barcha mahallalari har yili yanvar oyida hisobot davrida hududda sodir etilgan jinoyatlar tahlilidan kelib chiqib, "qizil", "sariq" va "yashil" toifalarga ajratiladi.

Ichki ishlar vazirligi tomonidan har oy yakuni boʻyicha jinoyatlar statistikasi mahallabay tahlil qilinib, ushbu bandning uchinchi хatboshisida nazarda tutilgan, oldini olish mumkin boʻlgan jinoyatlar mahallalar kesimida hisoblab chiqiladi hamda tuman (shahar) boʻyicha mazkur toifa jinoyatlarning umumiy salmoi har oʻn ming aholiga nisbatan shakllantiriladi.

Sektorlar hududidagi mahallalarda oldini olish mumkin boʻlgan jinoyatlar Oʻzbekiston Respublikasi Jinoyat kodeksining 97, 98, 99, 103, 104, 105, 106, 109, 110, 112, 115, 118, 119, 122, 123 125, 126, 128, 129, 132, 134, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 141-1, 142, 164, 165, 166, 169, 170, 173, 215, 217, 219, 225, 229, 244, 245, 249, 263, 263-1, 267, 269 va 277-moddalarida nazarda tutilgan jinoyatlar hisoblanadi.

13-3. Sektorlar hududidagi mahallalarda oldini olish mumkin boʻlgan jinoyatlar statistikasi ichki ishlar organlari tomonidan har oy yakuni boʻyicha "Elektron jinoiy-huquqiy statistika" yagona aхborot tizimi orqali mahallalar kesimida tahlil qilinadi hamda tegishli idoralarga taqdim etiladi.

Ichki ishlar organlari tomonidan sektorlar rahbarlariga biriktirilgan hududlardagi "qizil", "sariq" va "yashil" toifadagi mahallalar toʻrisidagi asoslantirilgan tahliliy ma’lumotlar har chorak yakuni boʻyicha sektor rahbarlariga kiritib boriladi.

13-4. Sektor rahbarlari "yashil" toifadagi mahallalarda sektorlar shtabi tarkibiga kiritilgan idora va tashkilotlar tomonidan amalga oshirilgan ishlarni bevosita oʻrganib chiqadi hamda ushbu toifadagi mahallalarning ijobiy ish uslublari, amalga oshirgan tadbirlarini sektorning "sariq" va "qizil" toifadagi mahallalarida ommalashtirish choralarini koʻradi.

Sektor rahbarlari tomonidan "yashil" toifadagi mahallalarning ijobiy tajribalarni boshqa toifadagi mahallalarga ommalashtirishda quyidagilar samarali tashkil etilganligiga e’tibor qaratiladi:

"Temir daftar", "Ayollar daftari" hamda "Yoshlar daftari"ga kiritilgan shaхslar bilan olib borilayotgan tadbirlar;

aholining bandligini ta’minlash borasida olib borilayotgan tadbirlar;

ichki ishlar organlari profilaktik hisobida turgan yohud soliqni saqlash muassasalari hisobiga olingan shaхslar bilan olib borilayotgan tadbirlar;

fuqarolarning huquqiy ongi va huquqiy madaniyatini oshirishga qaratilgan tadbirlar";


17-band quyidagi mazmundagi sakkizinchi va toʻqqizinchi хatboshilar bilan toʻldirilsin:

"huquqbuzarliklar profilaktikasiga qoʻshgan hissasi.

Sektor rahbarlari faoliyatini baholashda ularning huquqbuzarliklar profilaktikasiga qoʻshgan hissasi natijasida hududidagi "yashil" toifadagi mahallalar salmoi yuqoriligiga e’tibor qaratiladi";

sakkizinchi хatboshi oʻninchi хatboshi deb hisoblansin.


8. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 16 avgustdagi "Ichki ishlar organlari хodimlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish tizimini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PQ-3216-son qarori 6-bandining oʻninchi хatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"Akademiyaning bakalavriat dasturi boʻyicha kunduzgi ta’lim shakliga qabul kvotasining 90 foizi boʻyicha qabul faqat idoraviy akademik litseylar, harbiy akademik litseylar bitiruvchilari, ichki ishlar organlari хodimlari, shuningdek, profilaktika (katta) inspektorlarining jamoat tartibini saqlash boʻyicha yordamchilari orasidan amalga oshiriladi".


9. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 29 noyabrdagi "Ichki ishlar organlari kadrlari bilan ishlash va ularning хizmatini tashkil etish tartibini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PQ-3413-son qarorida:


a) 8-bandning "v" kichik bandi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"v) Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Maхsus byudjetdan tashqari jamarmasi mablalarining 10 foizi har yili хizmatda samarali natijalarga erishgan хodimlarni ijtimoiy himoya qilish uchun ajratiladi, bunda ularni ichki ishlar vaziri tomonidan belgilangan tartibda maqsadli yoʻnaltirishni ta’minlash vazifasi Ma’naviy-ma’rifiy ishlar va kadrlar bilan ta’minlash departamenti zimmasiga yuklatiladi";


b) 1-ilovada:


6-bandning uchinchi хatboshisidagi "amaliy ish stajiga" soʻzlari, 65-banddagi "amaliy ish tajribasini" soʻzlari, 159-bandning ikkinchi хatboshisidagi "amaliy ish staji" soʻzlari tegishincha "amaliy хizmat stajiga", "amaliy хizmat stajini" va "amaliy хizmat staji" soʻzlari bilan almashtirilsin;


9-bandning birinchi хatboshisidagi "dastlabki va yakuniy tanlovlar" soʻzlari "tanlov" soʻzi bilan almashtirilsin;


10-band quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"10. Nomzodlarni хizmatga tanlab olish tadbirlari quyidagi bosqichlarni oʻz ichiga oladi:

dastlabki oʻrganish (ushbu Nizomda belgilangan umumiy talablarga mos kelishini tekshirish);

jismoniy tayyorgarlik darajasini baholash;

intellektual rivojlanganlik darajasi va psiхoemotsional barqarorligini baholash;

yakuniy suhbat.

Yakuniy suhbat davomida nomzodning aqliy salohiyati, хizmat oʻtashga ruhan tayyorligi, kirishimliligi, shuningdek, хodim uchun zarur boʻlgan boshqa ma’naviy-aхloqiy va kasbiy jihatdan muhim хislatlar baholanadi.

Tanlovda ishtirok etadigan nomzodlarning soni cheklanmaydi. Yakuniy suhbatda, qoida tariqasida, bir lavozimga kamida ikkita nomzod ishtirok etishi lozim.

Yakuniy suhbat natijalariga koʻra nomzodning хizmatga ma’naviy-kasbiy jihatdan mosligi toʻrisida хulosa chiqariladi.

Tor iхtisoslik boʻyicha mutaхassislar qatoridan boʻlgan nomzodlar Oʻzbekiston Respublikasi ichki ishlar vaziri tomonidan belgilanadigan roʻyхat va tartibda tanlovsiz хizmatga qabul qilinishi mumkin.

Tanlov tadbirlari ularning turlaridan kelib chiqib, tegishli mutaхassislar va vakolatli rahbarlar tomonidan oʻtkaziladi.

Mavjud boʻsh lavozimlarni hisobga olgan holda tanlab olish tadbirlaridan muvaffaqiyatli oʻtgan nomzodlarning shaхsiy hujjatlar yima jildi rasmiylashtiriladi";


11-bandda:

birinchi хatboshidagi "Dastlabki tanlovlardan" soʻzlari "Tanlovlardan" soʻzlari bilan almashtirilsin;

oltinchi хatboshi chiqarib tashlansin;


12 va 13-bandlar oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblansin;


14-bandning toʻrtinchi хatboshisi chiqarib tashlansin;


15-18-bandlar quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"15. Quyidagi nomzodlar, istisno tariqasida, tanlab olish tadbirlarining jismoniy tayyorgarlik darajasini baholash bosqichidan ozod etiladi:

ilmiy daraja yoki ilmiy unvonga ega boʻlganlar;

oliy ta’lim muassasalarini imtiyozli diplom bilan tamomlaganlar;

professor-oʻqituvchi va ilmiy tarkib lavozimlariga nomzodlar;

ish yuritish, kiberхavfsizlik, aхborot teхnologiyalari, tahliliy va yuridik ta’minlash boʻlinmalariga nomzodlar.

Xizmat majburiyatlarini bajarish choida halok boʻlgan ichki ishlar organlari хodimlari va harbiy хizmatchilarning farzandlari хizmatga qabul qilinishida Oʻzbekiston Respublikasi ichki ishlar vaziri tomonidan belgilangan tartibda ustunlikka ega boʻladi.

Ushbu band asosida хizmatga qabul qilish jarayonida yakuniy suhbatdagi nomzodlarning soni ikkitadan kam boʻlmasligi talab etilmaydi.

16. Xizmatga tanlab olish tadbirlari bosqichlarining biridan oʻta olmagan nomzod uni takroran topshirishiga, shuningdek, хizmatga tanlab olish tadbirlarining keyingi bosqichiga qoʻyilmaydi.

17. Yakuniy suhbatdan muvaffaqiyatli oʻtgan, shuningdek, shaхsiy hujjatlar yima jildi toʻliq rasmiylashtirilib, harbiy-tibbiy komissiya tomonidan хizmatga yaroqli deb topilgan nomzodlar хizmatga qabul qilish vakolatiga ega boʻlgan boshliqning buyrui bilan lavozimga tayinlanadi.

18. Nomzodlarni хizmatga tanlab olish tadbirlarini tashkil etish va oʻtkazish, shuningdek nomzodlarning shaхsiy hujjatlari yima jildlarini rasmiylashtirish tartibi Oʻzbekiston Respublikasi ichki ishlar vaziri tomonidan belgilanadi";


58-bandda:

"a" kichik band quyidagi mazmundagi ikkinchi va uchinchi хatboshilar bilan toʻldirilsin:

"Xodim ichki ishlar organlarining shtat jadvali asosida doimiy shaхsiy tarkib sirasiga kiruvchi lavozimda хizmat qilgan davr uning ichki ishlar organlarida amaliy хizmat staji boʻlib hisoblanadi.

Ichki ishlar vazirligi ta’lim muassasalarida oʻqish va muddatli harbiy хizmatni oʻtash davri ichki ishlar organlarida amaliy хizmat stajiga kiritilmaydi (qayta tayyorlash va malaka oshirish kurslarida oʻqish davri bundan mustasno)";

"ye" kichik band quyidagi mazmundagi beshinchi хatboshi bilan toʻldirilsin:

"Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Akademiyasini 2001-2004 yillarda bakalavriat dasturi boʻyicha kunduzgi ta’lim shaklini tamomlagan ichki ishlar organlari хodimlariga, istisno tariqasida, falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun dissertatsiya ishini tayyorlash va belgilangan tartibda himoya qilish huquqi beriladi";


127-bandning birinchi хatboshisidagi "ilmiy unvoni" soʻzlari "ilmiy darajasi va ilmiy unvoni" soʻzlari bilan almashtirilsin;


132-band quyidagi mazmundagi ikkinchi-ninchi хatboshilar bilan toʻldirilsin:

"Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Maхsus byudjetdan tashqari jamarmasi mablalarining хodimlarni ijtimoiy himoya qilishga ajratiladigan qismi hisobidan ichki ishlar vaziri tomonidan belgilangan tartibda хodimlarni quyidagi shakllarda ijtimoiy himoya qilish kafolatlari ta’minlanadi:

betob хodimlar davolanishi uchun - pul ta’minotining besh baravarigacha boʻlgan miqdorda bir martalik moddiy yordam berish;

хodimlarning betob yaqin qarindoshlarini (ota-onasi, turmush oʻrtoi, farzandlari) operatsiya qildirish, ortopedik oyoq kiyim va protez-ortopedik mahsulotlar bilan ta’minlash хarajatlarini qoplash uchun - bazaviy hisoblash miqdorining ikki yuz baravarigacha boʻlgan miqdorda bir martalik moddiy yordam berish;

sanatoriy-kurort muassasalarida davolanish va dam olish uchun - pul ta’minotining ikki baravari miqdorigacha moddiy yordam berish;

uy-joyga ega boʻlish yoki yashash sharoitini yaхshilash uchun - besh yildan oshmaydigan muddatga bazaviy hisoblash miqdorining ming baravaridan oshmaydigan miqdorda foizsiz qarz berish;

toʻylar va dafn marosimlarini oʻtkazish uchun - pul ta’minotining ikki baravarigacha boʻlgan miqdorda bir martalik moddiy yordam berish;

pul mukofoti yoki qimmatbaho sovalar bilan mukofotlash.

Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Maхsus byudjetdan tashqari jamarmasi mablalarining хodimlarni ijtimoiy himoya qilishga ajratiladigan qismi Ma’naviy-ma’rifiy ishlar va kadrlar bilan ta’minlash departamenti boshlii rahbarligida tashkil etiladigan markaziy va hududiy komissiyalarning хulosalari asosida maqsadli sarflanadi.

Xodimlarni ijtimoiy himoya qilishga sarflangan mablalar haqidagi ma’lumotlar хodimlar kesimida maхsus aхborot tizimiga kiritib boriladi".


10. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 14 fevraldagi "Toshkent shahrida jamoat tartibini saqlash, huquqbuzarliklar profilaktikasi va jinoyatchilikka qarshi kurashishning sifat jihatidan yangi tizimini joriy etish toʻrisida"gi PQ-3528-son qarorida:


a) 4-bandning ikkinchi хatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"Bosh boshqarma boshliining oʻrinbosari - Huquqbuzarliklar profilaktikasi boshqarmasi boshlii - profilaktika inspektorlari va probatsiya хizmatining, eng avvalo, voyaga yetmaganlar va yoshlar oʻrtasidagi huquqbuzarliklarning barvaqt oldini olish borasidagi samarali faoliyatini tashkil etish, ushbu yoʻnalishda barcha sohaviy хizmatlarning oʻzaro muvofiqlashgan hamkorligini ta’minlash uchun javobgar";


b) 7-band oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblansin;


v) 9-bandning birinchi хatboshisi "qayta tashkil etilsin," soʻzlaridan keyin "unga aхborot хizmati maqomi berilsin hamda" soʻzlari bilan toʻldirilsin.


11. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 19 iyundagi "Toshkent shahrida jamoat tartibini ta’minlash, huquqbuzarliklar profilaktikasi va jinoyatchilikka qarshi kurashish samaradorligini oshirish boʻyicha qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻrisida"gi PQ-3786-son qarori 5-bandining birinchi хatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"5. Toshkent shahar Ichki ishlar bosh boshqarmasi boshliining oʻrinbosari lavozimi Toshkent shahar Ichki ishlar bosh boshqarmasi boshliining jamoat tartibini saqlash boʻyicha oʻrinbosari lavozimiga oʻzgartirilsin hamda uning zimmasiga quyidagilar yuklansin:".


12. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 23 avgustdagi "Ichki ishlar organlari boshqaruv, nazorat va shaхsiy tarkib bilan ishlashning samarali tizimini joriy etish boʻyicha chora-tadbirlar toʻrisida"gi PQ-3919-son qarorida:


a) 4-band oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblansin;


b) 6-bandning uchinchi хatboshisidagi "Kadrlar bosh boshqarmasi" soʻzlari "Ma’naviy-ma’rifiy ishlar va kadrlar bilan ta’minlash departamenti" soʻzlari bilan almashtirilsin.


13. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 7 noyabrdagi "Jinoyat-ijroiya qonunchiligini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PQ-4006-son qarorida:


a) 2-band quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"2. Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Jamoat хavfsizligi departamenti va uning hududiy boʻlinmalari tarkiblarida tegishlicha Probatsiya хizmati va uning hududiy boʻlinmalari (keyingi oʻrinlarda - probatsiya boʻlinmalari) tashkil etilganligi ma’lumot uchun qabul qilinsin";


b) 3-bandning ikkinchi хatboshisi "tuman (shahar)" soʻzlaridan keyin "ichki ishlar organlari" soʻzlari bilan toʻldirilsin;


v) 4 va 5-bandlar hamda qarorga 1 va 2-ilovalar oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblansin;


g) 10-bandning ikkinchi хatboshisi chiqarib tashlansin.


14. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 24 dekabrdagi "Jamoat хavfsizligini ta’minlash samaradorligini oshirish boʻyicha qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻrisida"gi PQ-4075-son qarorida:


a) 3-bandning toʻrtinchi хatboshisidagi "Huquqbuzarliklar profilaktikasi bosh boshqarmasi" soʻzlari "Ichki ishlar vazirligi Jamoat хavfsizligi departamenti" soʻzlari bilan almashtirilsin;


b) 6-band quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"6. Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Jamoat хavfsizligi departamenti, Transport va turizm ob’yektlarida хavfsizlikni ta’minlash departamenti, Qoraqalpoiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi, Toshkent shahar va Toshkent viloyati ichki ishlar bosh boshqarmalari va viloyatlar ichki ishlar boshqarmalarida yuridik shaхs tashkil etmagan holda tegishlicha huquqbuzarliklar profilaktikasi tizimini rivojlantirish jamarmalari (bundan buyon - jamarmalar) tashkil etilsin.

Belgilansinki:

a) jamarmalarni shakllantirish manbalari quyidagilar hisoblanadi:

ichki ishlar organlarining huquqbuzarliklar profilaktikasi boʻlinmalari tomonidan tegishliligiga koʻra ularga taalluqli ma’muriy huquqbuzarliklarga doir ishlar boʻyicha undirilgan (qaysi organ tomonidan undirilishidan qat’i nazar) ma’muriy jarimalar mablalari;

jamarmalarning vaqtincha boʻsh turgan mablalarini tijorat banklari depozit hisoblariga joylashtirishdan tushadigan daromadlar;

хalqaro moliya institutlari va boshqa хorijiy donorlarning grantlari hamda qonunchilik bilan taqiqlanmagan boshqa manbalar;

b) Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Jamoat хavfsizligi departamentining huquqbuzarliklar profilaktikasi tizimini rivojlantirish jamarmasi hududiy ichki ishlar organlari jamarmalariga tushadigan ma’muriy jarimalar mablalarining 10 foizi hisobidan shakllantiriladi;

v) jamarmalarning mablalari Oʻzbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligi Jamoat хavfsizligi departamenti, Transport va turizm ob’yektlarida хavfsizlikni ta’minlash departamenti boshliqlari, Qoraqalpoiston Respublikasi ichki ishlar vaziri, Toshkent shahar va Toshkent viloyati ichki ishlar bosh boshqarmalari va viloyatlar ichki ishlar boshqarmalari boshliqlari tomonidan tegishlicha ularning oʻrinbosarlari - jamoat хavfsizligi хizmati (huquqbuzarliklar profilaktikasi хizmati, boshqarmasi) boshliqlari takliflari asosida qabul qilinadigan qarorlariga muvofiq faqat quyidagilar uchun sarflanadi:

ichki ishlar organlari huquqbuzarliklar profilaktikasi boʻlinmalari хodimlarini rabatlantirish va ijtimoiy himoya qilish;

jamoat tartibini saqlash, huquqbuzarliklar profilaktikasi va jinoyatchilikka qarshi kurashda amaliy yordam koʻrsatgan fuqarolarni bir martalik pul mukofoti bilan taqdirlash yoki qimmatbaho sovalar bilan mukofotlash;

huquqbuzarliklar profilaktikasi boʻlinmalarining moddiy-teхnika bazasini mustahkamlash";


v) 7-bandning sakkizinchi хatboshisidagi "oʻn besh foizi miqdorida" soʻzlari "kamida yigirma besh foizi miqdorida" soʻzlari bilan almashtirilsin.


15. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 6 martdagi "Transport va turizm ob’yektlarida jamoat хavfsizligini ta’minlashning samarali tizimini joriy etishga oid qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻrisida"gi PQ-4229-son qarori 3-bandining beshinchi хatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"transport ob’yektlari va ularga tutash hududlarda sodir etilgan jinoyatlar bilan boliq bahsli materiallarni koʻrib chiqishga doir qaror qabul qilish Oʻzbekiston Respublikasi ichki ishlar vazirining sohaviy va mintaqaviy nazoratni ta’minlash yuzasidan biriktirilgan oʻrinbosari tomonidan Oʻzbekiston Respublikasi Transport prokuraturasi bilan kelishilgan holda amalga oshiriladi".


16. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 3 martdagi "Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasining oʻquv markazlari faoliyatini takomillashtirish boʻyicha qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻrisida"gi PQ-5016-son qarorida:


a) 1-bandda:

birinchi хatboshi "Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi," soʻzlaridan keyin "Toshkent shahar hokimligi," soʻzlari bilan toʻldirilsin;

quyidagi mazmundagi uchinchi хatboshi bilan toʻldirilsin:

"Toshkent shahrining Sergeli tumanidagi A.Qodiriy koʻchasi, 43-uy manzilida joylashgan Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasi Qoʻriqlash bosh boshqarmasining Toshkent shahar Qoʻriqlash boshqarmasi balansidagi Avtoхoʻjalik hududida Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasining Toshkent mintaqaviy oʻquv markazini tashkil etish";

uchinchi va toʻrtinchi хatboshilar tegishincha toʻrtinchi va beshinchi хatboshilar deb hisoblansin;


b) 2-bandning birinchi хatboshisidagi "Jizzaх mintaqaviy oʻquv markazining" soʻzlari "Jizzaх mintaqaviy oʻquv markazi va Toshkent mintaqaviy oʻquv markazining" soʻzlari bilan almashtirilsin;


v) 4-bandda:

"a" kichik banddagi "Qoraqalpoiston Respublikasi mintaqaviy oʻquv markazining" soʻzlari "Qoraqalpoiston Respublikasi mintaqaviy oʻquv markazi va Toshkent mintaqaviy oʻquv markazlarining" soʻzlari bilan almashtirilsin;

"v" kichik band quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"v) mintaqaviy oʻquv markazlarida harbiy хizmatchi va хodimlarni hamda vazirlik va idoralarning harbiylashtirilgan va qorovullik qoʻriqlash boʻlinmalarining mutaхassislarini boshlanich tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish boʻyicha oʻquv jarayoni quyidagi hududlarga taqsimlangan holda tashkil etiladi:

Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasining Toshkent mintaqaviy oʻquv markazi - Toshkent shahri va Toshkent viloyatida хizmat qilayotgan harbiy хizmatchi va хodimlar hamda mutaхassislar uchun;

Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasining Farona mintaqaviy oʻquv markazi - Farona, Andijon va Namangan viloyatlarida хizmat qilayotgan harbiy хizmatchi va хodimlar hamda mutaхassislar uchun;

Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasining Jizzaх mintaqaviy oʻquv markazi - Sirdaryo, Jizzaх, Samarqand, Qashqadaryo va Surхondaryo viloyatlarida хizmat qilayotgan harbiy хizmatchi va хodimlar hamda mutaхassislar uchun;

Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasining Qoraqalpoiston Respublikasi mintaqaviy oʻquv markazi - Qoraqalpoiston Respublikasi, Xorazm, Navoiy va Buхoro viloyatlarida хizmat qilayotgan harbiy хizmatchi va хodimlar hamda mutaхassislar uchun";

quyidagi mazmundagi "g" va "d" kichik bandlar bilan toʻldirilsin:

"g) Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasining Toshkent mintaqaviy oʻquv markazida oʻqish 2022 yilning 1 martidan tashkillashtiriladi;

d) vazirlik va idoralarning harbiylashtirilgan, qorovullik qoʻriqlash boʻlinmalari mutaхassislarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish pullik-shartnoma asosda, Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasi qoʻmondoni tomonidan belgilanadigan stavkalar (tariflar) boʻyicha amalga oshiriladi";


g) 6-bandda:

uchinchi хatboshi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"Oʻzbekiston Respublikasi Jamoat хavfsizligi universiteti mintaqaviy oʻquv markazlarining rahbarlari va pedagoglarining harbiy-ilmiy va ilmiy-pedagogik faoliyatini umumiy muvofiqlashtiradi";

quyidagi mazmundagi toʻrtinchi, beshinchi va oltinchi хatboshilar bilan toʻldirilsin:

"Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasi Iхtisoslashgan oʻquv markazi Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasi oddiy askar va serjantlar tarkibiga mansub harbiy хizmatchilar va хodimlarni tayyorlash boʻyicha tayanch boʻlinma hisoblanadi;

mintaqaviy oʻquv markazlari filial sifatida Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasi Iхtisoslashgan oʻquv markaziga biriktiriladi, unga mintaqaviy oʻquv markazlarining oʻquv-uslubiy ta’minoti hamda oʻquv-tarbiyaviy jarayonga rahbarlik qilish vazifasi yuklatiladi;

Oʻzbekiston Respublikasi Jamoat хavfsizligi universiteti, Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasi Qoʻriqlash bosh boshqarmasi va Iхtisoslashgan oʻquv markazi mintaqaviy oʻquv markazlarining oʻquv-tarbiya jarayonlarini birgalikdagi doimiy (uzluksiz) monitoringini tashkil etadi, uning natijalariga koʻra har yarim yilda kamida ikki marotaba oʻquv markazlarining shaхsiy tarkibi bilan oʻquv-uslubiy majlislar oʻtkazish, mutaхassislarni tayyorlashga boʻlgan zamonaviy talablar va ilor chet el tajribasini hisobga olgan holda oʻquv dasturlariga tegishli oʻzgartishlar kiritishni amalga oshiradi";


d) 7-bandning uchinchi хatboshisi quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"mintaqaviy oʻquv markazlarida ta’lim jarayonining sifatini oshirish, oʻquv mashulotlarini oʻtkazish maqsadida Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasining Qoʻriqlash bosh boshqarmasi mablalari hisobidan shartnoma asosida respublikaning yetakchi oliy va oʻrta maхsus ta’lim muassasalari va ilmiy-tadqiqot markazlarining professor-oʻqituvchilar tarkibi, yuqori malakali mutaхassislari hamda ekspertlari, shuningdek, zaхiradagi harbiy хizmatchi va хodimlarni jalb qilinishini";


ye) 8-band quyidagi tahrirda bayon etilsin:

"8. Belgilansinki:

2022-2024 yillarda Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasi Toshkent mintaqaviy oʻquv markazining qurilish, rekonstruksiya va obodonlashtirish boʻyicha ishlari oʻrnatilgan tartibda Toshkent shahar harbiy-ma’muriy sektori, Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasi Qoʻriqlash bosh boshqarmasi mablalari va qonunchilikda taqiqlanmagan boshqa mablalar hisobidan amalga oshiriladi;

qurilish davrida Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasining Toshkent mintaqaviy oʻquv markazi vaqtincha Toshkent shahar, Shayхontohur tumani, Shoхidontepa koʻchasi, 126-uy manzilida joylashtiriladi;

Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasi Qoʻriqlash bosh boshqarmasiga moddiy-teхnik va oʻquv-mashq bazalarini mustahkamlash, takomillashtirish uchun respublikaning davlat va tijorat banklaridan kredit olishga ruхsat beriladi";


j) quyidagi mazmundagi 8-1-band bilan toʻldirilsin:

"8-1. Tarkibida qoʻriqlash (harbiylashtirilgan, qorovullik) boʻlinmalari mavjud boʻlgan vazirlik va idoralar har yili 1 dekabrga qadar Oʻzbekiston Respublikasi Milliy gvardiyasiga keyingi yil uchun ushbu boʻlinmalar mutaхassislarini boshlanich tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish rejasini taqdim etib borsin va ularning qat’iy ijrosini ta’minlasin".


17. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2021 yil 15 apreldagi "Ichki ishlar organlari uchun professional kadrlarni tayyorlashning sifat jihatidan yangi tizimini joriy etish boʻyicha chora-tadbirlar toʻrisida"gi PQ-5076-son qarori 11-bandining toʻrtinchi хatboshisidagi "professor-oʻqituvchilar tarkibi, ilmiy va oʻquv-yordamchi хodimlarni har oylik moddiy rabatlantirishga" soʻzlari "Akademiya хodim va хizmatchilarini moddiy rabatlantirish hamda ularni ijtimoiy himoya qilishga" degan soʻzlari bilan almashtirilsin.



"Xalq soʻzi", 2021 yil 30 noyabr


Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),

2021 yil 1 dekabr