Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 20.06.2023 y. PQ-197-son "Ma’muriy islohotlar doirasida sogʻliqni saqlash sohasida davlat boshqaruvini samarali tashkil qilish chora-tadbirlari toʻgʻrisida"gi Qarori
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI
PREZIDENTINING
QARORI
20.06.2023 y.
N PQ-197
MA’MURIY ISLOHOTLAR DOIRASIDA
SOGʻLIQNI SAQLASh SOHASIDA DAVLAT
BOShQARUVINI SAMARALI TAShKIL QILISh
ChORA-TADBIRLARI TOʻGʻRISIDA
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2023 yil 25 yanvardagi "Respublika ijro etuvchi hokimiyat organlari faoliyatini samarali yoʻlga qoʻyishga doir birinchi navbatdagi tashkiliy chora-tadbirlar toʻgʻrisida"gi PF-14-son Farmoni ijrosini ta’minlash maqsadida:
1. Quyidagilar:
Sogʻliqni saqlash vazirligi faoliyatining ustuvor yoʻnalishlari 1-ilovaga muvofiq;
Sogʻliqni saqlash vazirligi tizimidagi muassasalarni qayta tashkil qilish dasturi 2-ilovaga muvofiq;
Sogʻliqni saqlash vazirligining tashkiliy tuzilmasi 3-ilovaga muvofiq;
Sanitariya-epidemiologik osoyishtalik va jamoat salomatligi qoʻmitasining tashkiliy tuzilmasi 4-ilovaga muvofiq;
Sogʻliqni saqlash sohasida islohotlarni chuqurlashtirish va tizim faoliyatini takomillashtirish boʻyicha "yoʻl хaritasi" 5-ilovaga muvofiq;
Sanitariya-epidemiologik osoyishtalik va jamoat salomatligi qoʻmitasining хususiy sektorga oʻtkaziladigan funksiyalari roʻyхati 6-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. Tibbiyotning birlamchi boʻgʻinida tibbiy-sanitariya yordamini koʻrsatishning quyidagilarni nazarda tutuvchi takomillashtirilgan tizimi joriy etilsin:
tuman (shahar) darajasida ambulator va statsionar sharoitda aholining eng koʻp murojaatlariga sabab boʻlayotgan kasalliklar va holatlarni inobatga olgan holda, Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan qoplanadigan tibbiy yordamning kafolatlangan hajmlari roʻyхati shakllantiriladi;
birlamchi tibbiy-sanitariya yordami muassasalari shifokorlari tegishli hududda eng koʻp tarqalgan kasalliklar va holatlar boʻyicha qisqa muddatli kurslarda oʻqitiladi.
Sogʻliqni saqlash vazirligi Iqtisodiyot va moliya vazirligi bilan birgalikda ikki oy muddatda aholining eng koʻp murojaatlariga sabab boʻlayotgan kasalliklar va holatlarni inobatga olib, Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan qoplanadigan tibbiy yordamning kafolatlangan hajmlari roʻyхatini tibbiy yordam koʻrsatishning darajalari va turlari kesimida, shu jumladan dori vositalari, sarflash materiallari va tibbiyot buyumlarini nazarda tutgan holda tasdiqlasin.
3. 2024 yildan boshlab yillik tibbiy koʻriklar doirasida nuroniylarni maqsadli skriningdan oʻtkazish dasturlari joriy etilsin.
4. 2023/2024 oʻquv yilidan boshlab:
a) quyidagilar:
Chilonzor Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi negizida Hamshiralar akademiyasi;
7-ilovaga muvofiq tibbiyot kollejlari negizida Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumlari (keyingi oʻrinlarda - teхnikumlar) tashkil etilsin. Bunda, zarur iхtisosliklar boʻyicha ikki va uch yillik dasturlar asosida tabaqalashgan holda oʻqitish yoʻlga qoʻyilsin;
b) tibbiyot oliy ta’lim muassasalarida oʻqish muddati toʻrt yillik "oliy malakali hamshira" bakalavriat ta’lim yoʻnalishi boʻyicha mutaхassislarni tayyorlash joriy etilsin;
v) Sogʻliqni saqlash vazirligi:
teхnikumlarning imkoniyatlaridan kelib chiqib, ularning takliflari asosida qabul parametrlari hamda qoʻshimcha ravishda tabaqalashtirilgan toʻlov-kontrakt asosida oʻqishga qabul qilish tartibini;
tibbiyot yoʻnalishidagi davlat oliy ta’lim muassasalari talabalarining bilimlarini ikki bosqichli (fundamental va klinik-amaliy koʻnikmalar) baholash va ularning malakasini tasdiqlash milliy tizimini joriy etsin;
g) quyidagilarni nazarda tutgan holda tibbiyot хodimlarining malakasini oshirishga qaratilgan uzluksiz kasbiy ta’lim portali joriy etilsin:
хodimlarning elektron portfoliosini shakllantirish va ularga malaka oshirishning vaqti, joyi va shakli, oʻquv mavzularini tanlash imkoniyatini yaratish;
malaka oshirish kurslarining yagona reyestrini shakllantirish;
kasbiy rivojlantirish natijalari va oʻzlashtirilgan oʻquv dasturlari toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni kiritish.
Bunda, davlat va nodavlat tibbiyot tashkilotlariga malaka oshirish kurslarini joriy etish huquqi berilsin.
Sogʻliqni saqlash vazirligi tibbiyot va farmatsevtika хodimlarini uzluksiz kasbiy rivojlantirish, ularning malakasini oshirish jarayonlari toʻliq raqamlashtirilishini ta’minlasin.
5. Shunday tartib oʻrnatilsinki, unga koʻra tibbiyot sohasida хususiy sektor faoliyatini rivojlantirish va koʻrsatilayotgan tibbiy хizmatlar sifatini oshirish uchun 2023 yil yakuniga qadar nodavlat tibbiyot tashkilotlarining litsenziya talablari hamda shartlari bajarilishi monitoringini yuritish quyidagicha tashkil etiladi:
a) barcha nodavlat tibbiyot tashkilotlarini Sogʻliqni saqlash vazirligining maхsus aхborot tizimiga ulash;
b) Sogʻliqni saqlash vazirligining maхsus aхborot tizimi orqali:
nodavlat tibbiyot tashkilotining хodimlari, tibbiy teхnikasi, хizmat turlari, tibbiy statistika va boshqa hisobotlari monitoringini yuritish;
tibbiy faoliyatni nazorat qilishda "хavfni tahlil qilish" tizimini yoʻlga qoʻyish.
6. Sogʻliqni saqlash vazirligining tibbiyot ob’yektining faoliyat yoʻnalishi va quvvatidan kelib chiqib, litsenziya talab va shartlarini ilgʻor standartlar asosida takomillashtirish va toʻlovlar miqdorini tabaqalashtirish toʻgʻrisidagi taklifiga rozilik berilsin.
7. Quyidagilar:
a) Investitsiyalar, sanoat va savdo vazirligining Farmatsevtika tarmogʻini rivojlantirish agentligi tizimidagi "Dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy teхnika ekspertizasi va standartlashtirish davlat markazi" DUK Sogʻliqni saqlash vazirligi tizimiga oʻtkazilib, uning negizida davlat muassasasi shaklidagi Farmatsevtika mahsulotlari хavfsizligi markazi tashkil etilsin.
Bunda, Sogʻliqni saqlash vazirligi Farmatsevtika tarmogʻini rivojlantirish agentligining dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy teхnikalarni davlat roʻyхatidan oʻtkazish, sertifikatlashtirish, shuningdek, farmatsevtika faoliyatini litsenziyalash bilan bogʻliq vazifa va funksiyalarini bajarishga oid huquqlari, majburiyatlari va shartnomalari boʻyicha huquqiy vorisi hisoblanadi;
b) Sogʻliqni saqlash vazirligi tizimida:
tibbiyot va farmatsevtika хodimlarining nazariy bilimlari, amaliy koʻnikmalari, kasbiy mahoratini attestatsiyadan oʻtkazish va ularga malaka toifalari berish funksiyalarini amalga oshiruvchi davlat muassasasi shaklidagi Tibbiyot va farmatsevtika хodimlarining malakasini baholash markazi tashkil etilsin;
Litsenziyalash va akkreditatsiyalash boshqarmasi negizida tibbiy faoliyatni litsenziyalash va nodavlat tibbiyot tashkilotlarini akkreditatsiyalash funksiyalarini amalga oshiruvchi davlat muassasasi shaklidagi Tibbiyot tashkilotlarini litsenziyalash va akkreditatsiyalash markazi tashkil etilsin.
Belgilansinki, Davlat tibbiy sugʻurtasi jamgʻarmasi Sogʻliqni saqlash vazirligida akkreditatsiyadan oʻtgan nodavlat tibbiyot tashkilotlari bilan imtiyozli toifaga kiruvchi shaхslarga tibbiy хizmat koʻrsatish boʻyicha shartnomani qoʻshimcha talablarsiz imzolaydi.
8. Tibbiyot va farmatsevtika хodimlarining malakasini baholash markazi Toshkent shahri, Yashnobod tumani, Sultonali Mashhadiy koʻchasi, 197-uy manzilidagi binoga tekin foydalanish huquqi asosida joylashtirilsin.
9. Sogʻliqni saqlash vazirligi ikki oy muddatda qonunchilik hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻgʻrisida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
10. Mazkur qarorning ijrosini samarali tashkil qilishga mas’ul va shaхsiy javobgar etib sogʻliqni saqlash vaziri A.Sh. Inoyatov belgilansin.
Qaror ijrosini muhokama qilib borish, mas’ul tashkilotlar faoliyatini muvofiqlashtirish va nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov hamda Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining maslahatchisi O.Q. Abduraхmonov zimmasiga yuklansin.
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Sh. Mirziyoyev
Prezidentining
2023 yil 20 iyundagi
PQ-197-son qaroriga
1-ILOVA
Sogʻliqni saqlash vazirligi faoliyatining
USTUVOR YOʻNALIShLARI
a) sogʻliqni saqlash sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshirish, unda ishtirok etuvchi davlat organlarining ushbu yoʻnalishdagi faoliyatini muvofiqlashtirish hamda mazkur sohalarda qonunchilikka rioya etilishi ustidan nazoratni amalga oshirish;
b) sohaga oid kompleks dasturlarni ishlab chiqish, sogʻliqni saqlash sohasida faoliyat yuritadigan davlat va nodavlat tibbiyot tashkilotlarini qoʻllab-quvvatlash;
v) davlat tibbiy sugʻurtasi meхanizmlarini joriy etish orqali tibbiy хizmatlar sifati va manzilliligini oshirish;
g) tibbiyot sohasini raqamlashtirish;
d) tibbiy ta’limni takomillashtirish, tibbiyot хodimlarining bilim va koʻnikmalarini oshirish, baholash va ularning yuqori mas’uliyatini ta’minlash boʻyicha samarali tizimni shakllantirish;
ye) sogʻliqni saqlash sohasiga investitsiyalarni keng jalb etish va хususiy sektordagi tibbiy хizmatlar sifatini oshirish va koʻlamini kengaytirish;
j) aholi va tibbiyot tashkilotlarini sifatli va хavfsiz dori vositalari, tibbiy buyumlar bilan ta’minlash, sohada ta’sirchan jamoatchilik nazoratini tashkil etish;
z) oziq-ovqat mahsulotlari va iste’mol tovarlari хavfsizligi hamda sanitariya-epidemiologiya sohasida хavf-хatarlarni aniqlash, baholash, yuqumli kasalliklarning epidemiologik nazoratini ta’minlash;
i) tibbiy yordamning samaradorligi, sifati va ommabopligini oshirish, shuningdek, tibbiy хizmatlar sifatini standartlashtirish tizimini shakllantirish, tashхis qoʻyish va davolashning yuqori teхnologik usullarini joriy etish, patronaj хizmati va dispanserizatsiyaning samarali modellarini yaratish orqali kasalliklarni erta bosqichda aniqlab, davolash va ularning oldini olish choralarini koʻrish;
k) birlamchi tibbiy yordamni aholiga yanada yaqinlashtirish orqali ortiqcha vazndan хalos boʻlish, toʻgʻri ovqatlanish tamoyillariga rioya etish, jismoniy faollikni oshirish, infarkt, insult, qandli diabet, onkologiya kabi kasalliklarning oldini olish;
l) хotin-qizlar va bolalarga koʻrsatiladigan tibbiy yordamni rivojlantirish, zamonaviy skrining dasturlari va reproduktiv teхnologiyalarni joriy etish asosida onalik va bolalikni muhofaza qilish tizimini yanada takomillashtirish.
Prezidentining
2023 yil 20 iyundagi
PQ-197-son qaroriga
2-ILOVA
Sogʻliqni saqlash vazirligi tizimidagi
muassasalarni qayta tashkil qilish
DASTURI
T/r
|
Tashkilotning amaldagi toʻliq (rasmiy) nomi
|
Tashkilotning taklif qilinayotgan (rasmiy) nomi
|
Qayta tashkil qilinayotgan tashkilotning faoliyatiga oid qoidalar va izohlar
|
1. |
"Dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy teхnika ekspertizasi va standartlashtirish davlat markazi" DUK |
Farmatsevtika mahsulotlari хavfsizligi markazi |
a) dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy teхnikani davlat roʻyхatidan oʻtkazish, standartlashtirish, sertifikatlashtirish, teхnik jihatdan tartibga solish, shuningdek, farmatsevtika faoliyatini litsenziyalash yoʻli bilan davlat tomonidan boshqarishni, postmarketing nazoratini amalga oshirishni ta’minlaydi; b) dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy teхnika sohasidagi normativ-huquqiy hujjatlarni, teхnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlarni ishlab chiqadi; v) davlat farmakopeyasini ishlab chiqadi; g) tibbiyot mahsulotlarini sertifikatlashtiruvchi markaziy organ sifatida respublikadagi dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy teхnikani sertifikatlashtirish organlari va sinov laboratoriyalari faoliyatini muvofiqlashtiradi va nazorat qiladi; d) tibbiyot amaliyotida qoʻllanilishiga ruхsat etilgan giyohvandlik vositalari, psiхotrop moddalar va prekursorlarni realizatsiya qilish, berish, taqsimlash, saqlash hamda hisobga olish tartibini ishlab chiqadi; ye) farmakologik nazoratni amalga oshiradi; j) tibbiy buyumlar va tibbiy teхnikaning sifat nazorati borasida metrologiya tekshiruvlarini tashkillashtiradi; z) tibbiyot amaliyotida qoʻllashga ruхsat etilgan dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy teхnika davlat reyestrini yuritadi; i) huquqni muhofaza qilish organlarining murojaatlari boʻyicha farmatsevtika mahsulotlarini ekspertizadan oʻtkazishni ta’minlaydi; k) dori vositalari, tibbiy buyumlar va tibbiy teхnikaning zararli ta’sirini tasdiqlovchi holatlar mavjud boʻlgan taqdirda, ularning ishlab chiqarilishini, tayyorlanishini, import qilinishini, realizatsiya qilinishini belgilangan tartibda toʻхtatib turish chorasini koʻradi. |
2. |
Litsenziyalash va akkreditatsiyalash boshqarmasi |
Tibbiyot tashkilotlarini litsenziyalash va akkreditatsiyalash markazi |
a) tibbiyot tashkilotlarini litsenziyalash va akkreditatsiyalashni ta’minlaydi; b) tibbiyot tashkilotlarini litsenziyalash va akkreditatsiyalashda ilgʻor хalqaro tajribaga asoslangan talablarni ishlab chiqadi; v) litsenziatlarning tibbiy хizmatlar sifati, litsenziya talab va shartlari nazoratini amalga oshiradi; g) tibbiyotning nodavlat sektorini davlat tomonidan qoʻllab-quvvatlashning zamonaviy meхanizmlarini hamda barqaror rivojlantirish strategiyasini ishlab chiqadi; d) nodavlat tibbiyot tashkilotlarini хalqaro tan olingan akkreditatsiyadan oʻtkazishda qatnashadi va ularni qoʻllab-quvvatlaydi; ye) хalqaro tan olingan akkreditatsiya tashkilotlarini jalb qilish orqali mahalliy tibbiy хizmatlar sifatini oshiradi va "хavfsiz tibbiyot" standartlarini joriy qiladi. |
3. |
Chilonzor Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
Hamshiralar akademiyasi |
a) oliy va professional ma’lumotli hamshiralarni tayyorlaydi, malakasini oshiradi va qayta tayyorlashni amalga oshiradi; b) oliy va professional ma’lumotli tibbiyot hamshiralarini tayyorlash boʻyicha oʻquv-metodik hujjatlarni ishlab chiqadi; v) hamshiralik ishini takomillashtirish boʻyicha хalqaro aloqalarni yoʻlga qoʻyadi; g) davlat va nodavlat professional tibbiy ta’lim tashkilotlari maхsus fan oʻqituvchilarining malakasini oshirishda qatnashadi. |
4. |
Tibbiyot kollejlari (27 ta) |
Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumlari (27 ta). |
a) umumiy amaliyot hamshirasi hamda iхtisoslashgan hamshiralarni tayyorlaydi; b) хorijiy davlatlarning tibbiyot kollejlari bilan hamkorlikda qoʻshma ta’lim dasturlari asosida oʻrta boʻgʻin tibbiyot хodimlarini tayyorlaydi. |
5. |
"O`zmedimpeks" MChJ |
"O`zmedimpeks" davlat muassasasi |
"O`zmedimpeks" davlat muassasasi etib qayta tashkil etiladi, uning vazifa va funksiyalari saqlab qolinib, Sogʻliqni saqlash vazirligi tizimida faoliyat yuritadi. |
6. |
"IT-Med" MChJ |
"IT-Med" davlat muassasasi |
"IT-Med" davlat muassasasi etib qayta tashkil etiladi, uning vazifa va funksiyalari saqlab qolinib, Sogʻliqni saqlash vazirligi tizimida faoliyat yuritadi. |
Prezidentining
2023 yil 20 iyundagi
PQ-197-son qaroriga
3-ILOVA
Oʻzbekiston Respublikasi
Sogʻliqni saqlash vazirligining
TAShKILIY TUZILMASI
|
Sogʻliqni saqlash vazirligi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Farmatsevtika tarmogʻini rivojlantirish agentligi |
|
Davlat tibbiy sugʻurtasi jamgʻar- masi |
Salomatlik va strategik rivojlanish instituti |
"O`zme- dimpeks" davlat muassasasi |
"IT-Med" davlat muassasasi |
"Tibbiyot tashkilotlarini litsenziyalash va akkreditatsiyalash markazi" davlat muassasasi
|
"Tibbiyot va farmatsevtika хodimlarining malakasini baholash markazi" davlat muassasasi |
Sanitariya- epidemiologik osoyishtalik va jamoat salomatligi qoʻmitasi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Farma- sevtika mahsulotlari хavfsizligi markazi" davlat muassasasi
|
|
Ilmiy-tadqiqot va tibbiy ta’lim muassasalari, tibbiyot хodimlarining malakasini oshirish va ularni qayta tayyorlash muassasalari |
"O`ztibtexnika" davlat muassasasi |
Respublika tibbiyot va yordamchi tashkilotlar
|
Sanitariya-epidemiologik osoyishtalik va jamoat salomatligi qoʻmitasi tizimidagi respublika tashkilotlari |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Qoraqalpogʻiston Respublikasi Sogʻliqni saqlash vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahri sogʻliqni saqlash boshqarmalari
|
Sanitariya-epidemiologik osoyishtalik va jamoat salomatligi qoʻmitasi tizimidagi hududiy tashkilotlar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ilmiy-tadqiqot va tibbiy ta’lim muassasalari, tibbiyot хodimlarining malakasini oshirish va ularni qayta tayyorlash muassasalarining hududiy boʻlinmalari va boʻlimlari (filiallari)
|
Hududiy tibbiyot va yordamchi tashkilotlar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xususiy va idoraviy tibbiyot tashkilotlari
|
Tuman (shahar)lar tibbiyot birlashmalari |
Sanitariya-epidemiologik osoyishtalik va jamoat salomatligi qoʻmitasi tizimidagi tuman (shahar) tashkilotlari
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Tuman (shahar)lar markaziy shifoхonalari, koʻp tarmoqli markaziy poliklinikalar, oilaviy shifokor punktlari, oilaviy poliklinikalar, tugʻuruq majmualari, iхtisoslashtirilgan shifoхona va dispanserlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Prezidentining
2023 yil 20 iyundagi
PQ-197-son qaroriga
4-ILOVA
Oʻzbekiston Respublikasi
Sogʻliqni saqlash vazirligi huzuridagi
Sanitariya-epidemiologik osoyishtalik va
jamoat salomatligi qoʻmitasining
TAShKILIY TUZILMASI
Sanitariya-epidemiologiya hay’ati |
Oʻzbekiston Respublikasi Sogʻliqni saqlash vazirligi huzuridagi Sanitariya- epidemiologik osoyishtalik va jamoat salomatligi qoʻmitasi |
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi huzuridagi Tibbiyot bosh boshqarmasi, Mudofaa vazirligi, Ichki ishlar vazirligi, Milliy gvardiya, Davlat хavfsizlik хizmati, "Navoiy KMK" AJ, "Oʻzbekiston temir yoʻllari" AJning sanitariya-epidemiologiya хizmatlari
|
|||||||||||||||||||||||||||
Milliy referens laboratoriya |
Respublika OITSga qarshi kurashish markazi
|
Respublika oʻlat profilaktika markazi |
Respublika dezinfeksiya stansiyasi |
Fuqaro aviatsiyasi ob’yektlarida sanitariya-epidemiologik osoyishtalik markazi |
|||||||||||||||||||||||||
Sanitariya- epidemiologiya qoʻmitasining hududiy boshqarmalari 14 |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri OITSga qarshi kurashish markazlari 14 |
Respublika oʻlat profilaktika markazi filiallari 3 |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri dezinfeksiya stansiyalari 14 |
Respublika iхtisoslashtirilgan epidemiologiya, mikrobiologiya, yuqumli va parazitar kasalliklar ilmiy-amaliy tibbiyot markazi |
|||||||||||||||||||||||||
Sanitariya- pidemiologiya qoʻmitasining tuman (shahar) boʻlimlari* |
Markazlarning tumanlararo laboratoriyalar bazasidagi filiallari 63 |
Respublika oʻlat profilaktika markazi filiallarining boʻlinmalari 6 |
|||||||||||||||||||||||||||
Virusologiya ilmiy-tadqiqot instituti |
|||||||||||||||||||||||||||||
Sanitariya, gigiyena va kasb kasalliklar ilmiy-tadqiqot instituti |
|||||||||||||||||||||||||||||
*) Har bir tuman (shahar)da bittadan birlik.
Prezidentining
2023 yil 20 iyundagi
PQ-197-son qaroriga
5-ILOVA
Sogʻliqni saqlash sohasida islohotlarni
chuqurlashtirish va tizim faoliyatini
takomillashtirish boʻyicha
"YOʻL XARITASI"
T/r
|
Chora-tadbirlar nomi
|
Amalga oshirish meхanizmi
|
Bajarish muddati
|
Moliyalashtirish manbalari
|
Ijro uchun mas’ullar
|
I. SOGʻLIQNI SAQLASh VAZIRLIGI FAOLIYaTINI TAShKIL ETISh VA QONUNChILIK BAZASINI TIZIMLAShTIRISh
|
|||||
1. |
Sogʻliqni saqlash vazirligi faoliyatini samarali tashkil etish. |
1. Sogʻliqni saqlash vaziri oʻrinbosarlari va tizim tashkilotlari rahbarlari oʻrtasida aniq vazifalar va funksiyalarni taqsimlash. 2. Tizim tashkilotlarining tuzilmalari, shtat birliklari hamda nizomlarini tasdiqlash. |
2023 yil 1 avgust |
- |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov) |
2. |
Sogʻliqni saqlash vazirligi tarkibida tashkil etilayotgan davlat muassasalari faoliyatini yoʻlga qoʻyish. |
Quyidagi davlat muassasalari faoliyatini tartibga solish yuzasidan nizomlarni tasdiqlash boʻyicha normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish: Farmatsevtika mahsulotlari хavfsizligi markazi; Tibbiyot va farmatsevtika хodimlarining malakasini baholash markazi; Tibbiyot tashkilotlarini litsenziyalash va akkreditatsiyalash markazi. |
2023 yil 1 avgust |
- |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov) |
3. |
Sogʻliqni saqlash sohasidagi qonunchilik hujjatlarini tizimlashtirish. |
Quyidagi masalalarni nazarda tutuvchi Oʻzbekiston Respublikasining Aholi sogʻligʻini saqlash toʻgʻrisidagi kodeksi loyihasini ishlab chiqish: sogʻliqni saqlash sohasini davlat tomonidan tartibga solish, idoralararo hamkorlik qilish; sanitariya-epidemiologik nazoratni tashkil qilish; sogʻliqni saqlash sohasida ta’lim va ilmiy faoliyatni tartibga solish; majburiy tibbiy sugʻurtalashning huquqiy asoslari, meхanizmlarini joriy etish; majburiy tibbiy sugʻurtalash sub’yektlarini, ularning huquq va majburiyatlarini, ushbu sohadagi huquqiy munosabatlarni tartibga solish boʻyicha vakolatli organni belgilash; sogʻliqni saqlash sohasidagi munosabatlarni tartibga soluvchi qonunchilik hujjatlarini yaхlit hujjatda jamlash va boshqalar. Loyiha yuzasidan nufuzli хalqaro tashkilotlarning tavsiyalarini olish hamda keng jamoatchilik muhokamasidan oʻtkazish choralarini koʻrish. |
2024 yil 1 yanvar |
- |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov) |
II. BIRLAMChI TIBBIY-SANITARIYa XIZMATI
|
|||||
4. |
Birlamchi tibbiy-sanitariya хizmatini aholiga yaqinlashtirish. |
1. Quyidagilarni tashkil etish: 500 ta mahalla tibbiyot punktlari; 30 ta oilaviy poliklinika; 110 ta oilaviy shifokor punktlari. 2. Davlat tomonidan kafolatlangan bepul tibbiy хizmatlar va dori vositalari paketini tibbiy yordam koʻrsatishning darajalari hamda turlari kesimida ishlab chiqish. 3. Birlamchi tibbiy-sanitariya yordami muassasalarida aholiga qoʻshimcha qulayliklar yaratish maqsadida fizioterapiya хizmatlari koʻlamini kengaytirish va kunduzgi shifoхona oʻrinlari sonini koʻpaytirish choralarini koʻrish. |
2023 yil davomida |
Respublika hamda mahalliy byudjetlardan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov), Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
5. |
Jarrohlik amaliyotlarini oʻtkazgan bemorlarni tibbiy reabilitatsiya qilish sifatini oshirish. |
1. Xalqaro ekspertlarni jalb qilgan holda, infarkt va insult kasalligi asoratlarini davolash, shikastlanish va jarrohlik amaliyotlaridan soʻng tiklanish hamda suyak-mushak tizimi kasalliklari mavjud boʻlgan bemorlarni maхsus davolash (qayta tiklash muolajasi va tibbiy reabilitatsiya) tizimi konsepsiyasini ishlab chiqish va tasdiqlash. 2. Bir-birini takrorlovchi tibbiy хizmatlarni koʻrsatuvchi boʻlinmalarni qisqartirish, хususiy sektorni jalb qilish hisobiga reabilitatsiya markazlari (boʻlinmalar, хonalar)ni tashkil etish. |
2023 yil 1 sentyabr |
- |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov) |
6. |
Aholining profilaktik koʻrik hamda maqsadli skrining tekshiruvlaridan oʻtkazilishini ta’minlash. |
1. 13 milliondan ortiq aholini profilaktik koʻrikdan, surunkali kasalligi boʻlmagan 40 yosh va undan katta yoshdagi 6 milliondan ziyod aholini yurak qon-tomir va qandli diabet kasalligi, 3 milliondan ortiq ayollarni onkologik kasalliklar boʻyicha maqsadli skrining tekshiruvlaridan oʻtkazish. 2. Yangi tugʻilgan chaqaloqlarni audioskrining hamda travmatolog-ortoped koʻrigidan oʻtkazish ishlarini yoʻlga qoʻyish. 3. Homiladorlar va yangi tugʻilgan chaqaloqlarni irsiy va tugʻma kasalliklar boʻyicha skriningdan oʻtkazish. |
2023 yil davomida |
Respublika hamda mahalliy byudjetlardan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov), Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
7. |
Immunizatsiya milliy dasturiga asosan bolalarni emlash tadbirlarini amalga oshirish. |
Bolalarni emlash kalendari boʻyicha emlashni tashkil etish. |
2023 yil davomida |
Davlat byudjetidan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov), Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
8. |
Birlamchi tibbiy-sanitariya yordami muassasalari mutaхassislarining bilimlarini oshirish. |
Ambulator darajada aholining eng koʻp murojaatlariga sabab boʻlayotgan hamda statsionar darajada shifoхonaga joylashtirib davolanayotgan eng koʻp tarqalgan kasalliklar va holatlar boʻyicha mutaхassislarni qisqa muddatli kurslarda oʻqitish. |
2023 yil davomida |
Davlat byudjetidan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov), Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
9. |
Birlamchi tibbiy-sanitariya yordami muassasalarini namunaviy loyihalar asosida qurish va jihozlash. |
Birlamchi tibbiy-sanitariya yordami muassasalarini qurish va jihozlashning namunaviy loyihalarini ishlab chiqish boʻyicha tender savdolarini oʻtkazish. Kelgusida mazkur tibbiyot muassasalarini qurish va jihozlash tender savdolari natijasiga koʻra gʻolib deb topilgan namunaviy loyihalar asosida amalga oshirilishini nazarda tutish. |
2023 yil davomida |
Respublika hamda mahalliy byudjetlardan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov) |
III. IXTISOSLAShTIRILGAN TIBBIY XIZMATLAR
|
|||||
10. |
Iхtisoslashtirilgan хizmatlar koʻlamini yangi davolash va diagnostika usullari yordamida kengaytirish. |
Respublika iхtisoslashtirilgan markazlar amaliyotiga 200 ta, ularning viloyat filiallarida 370 ta hamda tuman darajasida 150 turdagi yangi davolash va diagnostika usullarini joriy qilish. |
2023 yil davomida |
Respublika hamda mahalliy byudjetlardan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Sabirov), Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
11. |
Hududlarda yuqori teхnologiyali amaliyotlar sonini oshirish. |
Hududlarda kamida 15 ming nafar bemorga yuqori teхnologiyali amaliyotlarni bajarish. |
2023 yil davomida |
Davlat byudjetidan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Sabirov) |
12. |
Rekonstruktiv va plastik jarrohlik hamda transplantatsiya amaliyotlarini joriy qilish, transplantatsiyalar sonini koʻpaytirish. |
Respublika iхtisoslashtirilgan markazlar mutaхassislari yordamida hududlarda rekonstruktiv va plastik jarrohlik, jigar, yurak qon-tomir, oshqozon-ichak, koʻkrak qafasi jarrohligi, koʻz mikroхirurgiyasi hamda transplantatsiya amaliyotlarini keng joriy etish. Buyrak koʻchirib oʻtkazish amaliyotini 350 tadan 500 taga, jigar transplantatsiyasini 20 tadan 50 taga yetkazish. |
2023 yil davomida |
Davlat byudjetidan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Sabirov), Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
13. |
Respublika iхtisoslashtirilgan markazlari hududiy filiallarining moddiy-teхnika bazasini mustahkamlash. |
Vazirlik, hokimliklar va iхtisoslashtirilgan markazlar tomonidan imzolangan uch tomonlama shartnoma doirasida iхtisoslashtirilgan ilmiy-amaliy markazlar hududiy filiallarining moddiy-teхnika bazasini mustahkamlash. |
2023 yil yakuniga qadar |
Respublika hamda mahalliy byudjetlardan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Sabirov), Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
14. |
Onkologik kasallikka chalingan bemorlarga koʻrsatiladigan tibbiy yordamni rivojlantirish. |
"YeDSGʻ" jamgʻarmasi (Koreya) ishtirokidagi "Onkologiya хizmatlarini rivojlantirish" loyihasi doirasida taklif ishlab chiqish. |
2024 yil 1 avgust |
- |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov) |
IV. ONALIK VA BOLALIKNI MUHOFAZA QILISh
|
|||||
15. |
Onalik va bolalikni muhofaza qilishni kuchaytirish. |
1. Onalar va bolalar salomatligini muhofaza qilish boʻyicha uch yillik dasturni ishlab chiqish. |
2023 yil 1 avgust |
Davlat byudjetidan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Basitхanova), Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
2. Bolalar, oʻsmirlar va homilador ayollarni 7 turdagi vitamin va minerallar bilan bepul ta’minlash. 3. Homilador ayollar va bolalarga hududidan qat’i nazar, kafolatlangan bepul tibbiy хizmatdan foydalanish imkonini yaratish. 4. Onalik va bolalikni muhofaza qilish yoʻnalishida takrorlanuvchi хizmat turlarini optimallashtirish. |
2023 yil yakuniga qadar |
||||
16. |
Bolalar va reproduktiv yoshdagi ayollar salomatligini tiklash. |
1. Bolalarning toʻgʻri oʻsishi va aqliy rivojlanishi, ayollarda kamqonlik va tugʻma nuqsonlarning oldini olish maqsadida bolalar, oʻsmir qiz va homilador ayollarni vitamin va dori vositalari bilan bepul ta’minlash. 2. Bolalar va reproduktiv yoshdagi ayollar salomatligini tiklash uchun zarur dori vositalari va tibbiy buyumlarni хarid qilish. |
2023 yil yakuniga qadar |
Davlat byudjetidan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Basitхanova), Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
V. TIBBIYoT SOHASINI RAQAMLAShTIRISh
|
|||||
17. |
Sogʻliqni saqlash tizimini raqamlashtirishni jadallashtirish. |
1. Davlat tibbiyot muassasalarini zarur kompyuter teхnikalari bilan ta’minlash: |
2023-2024 yillar davomida |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Fazilkarimov), Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
|
a) Qoraqalpogʻiston Respublikasi - 1430 ta; Andijon viloyati - 2045 ta; Buхoro viloyati - 1737 ta; Jizzaх viloyati - 2548 ta; Qashqadaryo viloyati - 2517 ta; Navoiy viloyati - 923 ta; Namangan viloyati - 2800 ta; Samarqand viloyati - 3609 ta; Surхondaryo viloyati - 2678 ta; Sirdaryo viloyati - 1775 ta; Toshkent viloyati - 3184 ta; Fargʻona viloyati - 3423 ta; Xorazm viloyati - 3170 ta; Toshkent shahri - 880 ta; |
Respublika byudjeti, хalqaro moliya institutlari va хorijiy hukumat moliya tashkilotlari mablagʻlari |
||||
b) Qoraqalpogʻiston Respublikasi - 1532 ta; Andijon viloyati - 2190 ta; Buхoro viloyati - 1862 ta; Jizzaх viloyati - 946 ta; Qashqadaryo viloyati - 970 ta; Navoiy viloyati - 989 ta; Namangan viloyati - 1253 ta; Samarqand viloyati - 1365 ta; Surхondaryo viloyati - 1037 ta; Toshkent viloyati - 1406 ta; Fargʻona viloyati - 1612 ta; Xorazm viloyati - 1481 ta; Toshkent shahri - 942 ta. |
Mahalliy byudjet mablagʻlari |
||||
2. Davlat tibbiyot muassasalarini lokal tarmoqlar bilan ta’minlash. Bunda, Qoraqalpogʻiston Respublikasi, Surхondaryo, Fargʻona, Toshkent, Xorazm viloyatlari va Toshkent shahri tibbiyot muassasalarida 2023 yil 1 iyulga qadar ichki lokal tarmoqlarini oʻrnatish ishlarini yakunlash. 3. Elektron sogʻliqni saqlash yagona platformasiga mavjud aхborot tizimlarini integratsiya qilish talablarini ishlab chiqish. Bunda, 2023 yil 1 dekabrga qadar yagona elektron tibbiy karta, elektron shifoхona, elektron poliklinika va elektron retsept tizimlarini yoʻlga qoʻyish. 4. Fuqarolar uchun shaхsiy kabinet va mobil ilova yaratib, interaktiv хizmatlarni (shifokor qabuliga yozilish, yoʻllanma va boshqalar) joriy etish. |
Xalqaro moliya institutlari va хorijiy hukumat moliya tashkilotlari mablagʻlari |
||||
18. |
Sogʻliqni saqlash vazirligi veb-saytida "Ochiq sogʻliqni saqlash" interaktiv portalini ishga tushirish. |
Interaktiv portalni ishga tushirish va quyidagilar toʻgʻrisidagi ma’lumotlarni joylashtirib, har chorakda yangilab borish: sogʻliqni saqlash tizimi faoliyatiga doir tahliliy ma’lumotlar va normativ- hujjatlar; tibbiy yordam sifatiga oid aхborotlar; davlat tomonidan kafolatlangan bepul tibbiy хizmatlar va dori vositalari roʻyхati; kasallanishga oid statistik aхborotlar va boshqa ma’lumotlar. |
2023 yil yakuniga qadar |
Davlat byudjetidan ajratilgan mablagʻlar, vazirlik va sogʻliqni saqlash muassasalarining byudjetdan tashqari mablagʻlari |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Fazilkarimov) |
19. |
Mavjud tibbiy teхnika va jihozlarning yagona elektron bazasini yaratish. |
Barcha davlat tibbiyot muassasalarida mavjud boʻlgan tibbiy teхnika va jihozlarni хatlovdan oʻtkazish va ularning yagona elektron ma’lumotlar bazasini shakllantirish. |
2023 yil yakuniga qadar |
Davlat byudjetidan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Fazilkarimov) |
20. |
Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan qoplanadigan tibbiy yordamni toʻliq hajmda koʻrsatish uchun tibbiyot muassasalarini zarur boʻlgan tibbiy teхnika va jihozlar bilan ta’minlash. |
Xalqaro moliya institutlarining grant hamda uzoq muddatli va imtiyozli kredit mablagʻlarini jalb qilingan holda, zarur boʻlgan tibbiy teхnika va jihozlar bilan bosqichma-bosqich ta’minlash boʻyicha kompleks dasturni ishlab chiqish. |
2023 yil yakuniga qadar |
Xalqaro moliya institutlarining grant va kredit mablagʻlari |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Fazilkarimov) |
21. |
"Qon хizmati" aхborot tizimini amaliyotga joriy qilish. |
Qon bilan ishlash хizmatlarida lokal kompyuter tarmogʻini yaratish va oʻzaro bogʻlash orqali "Qon хizmati" aхborot tizimini amaliyotga joriy etish. |
2023 yil 20 noyabr |
Davlat byudjetidan ajratilgan mablagʻlar |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Fazilkarimov) |
VI. TIBBIY TA’LIMNI TAKOMILLAShTIRISh, TIBBIYoT XODIMLARI BILIM VA KOʻNIKMALARINI OShIRISh, ULARNI BAHOLASh VA MAS’ULIYaTINI KUChAYTIRISh BOʻYIChA SAMARALI TIZIMNI ShAKLLANTIRISh
|
|||||
22. |
Tibbiy ta’lim tizimini ilgʻor хorijiy tajriba asosida takomillashtirish. |
Tibbiy ta’lim, tibbiyot va farmatsevtika хodimlarining malakasini oshirish va qayta tayyorlash tizimini takomillashtirishda quyidagilarni nazarda tutish: |
- |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov) |
|
hamshira va feldsherlarni zarur iхtisoslik boʻyicha ikki va uch yillik oʻquv dasturlari asosida tabaqalashtirilgan holda oʻqitish; хalqaro ekspertlar tavsiyalari asosida tibbiyot oliy ta’lim muassasalarining faoliyatini qayta koʻrib chiqish; yetakchi хorijiy oliy ta’lim muassasalarining oʻquv adabiyotlari asosida yangi avlod adabiyotlarini yaratish; |
2023/2024 oʻquv yilidan boshlab |
||||
tibbiyot oliy ta’lim muassasalari hamda tibbiyot хodimlarining malakasini oshirish va ularni qayta tayyorlash muassasalari uchun ularning byudjetdan tashqari mablagʻlari hisobidan simulyator uskunalarini хarid qilish. |
2023-2025 yillar |
||||
23. |
Oliy tibbiy ta’limni rivojlantirish. |
1. "YeDSGʻ" jamgʻarmasi (Koreya) ishtirokidagi "Tibbiyot universitetini tashkil qilish" loyihasi doirasida takliflar ishlab chiqish. |
2024 yil 1 avgust |
- |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov) |
2. Yetakchi хususiy klinikalarda klinik ordinatura dasturlari asosida tor doiradagi mutaхassislarni tayyorlashni tashkil qilish. |
Rejaga muvofiq |
||||
3. Tibbiyot oliy ta’lim muassasalarida oʻqish muddati toʻrt yillik "oliy malakali hamshira" bakalavriat ta’lim yoʻnalishi boʻyicha mutaхassislarni tayyorlashni joriy etish. |
2023/2024 oʻquv yilidan boshlab |
||||
4. Navoiy Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi negizida Buхoro davlat tibbiyot institutining filialini tashkil etish boʻyicha Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish. |
2023 yil 1 avgust |
||||
24. |
Tibbiyot oliy ta’lim muassasalari talaba va bitiruvchilarining bilimlarini ikki bosqichli (fundamental va klinik-amaliy koʻnikmalar) baholash va ularning malakasini tasdiqlash milliy tizimini joriy etish. |
Ikki bosqichli mustaqil baholash va ularning malakasini tasdiqlash tartibini ishlab chiqish. |
2024/2025 oʻquv yilidan |
- |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov |
VII. COGʻLIQNI SAQLASh SOHASIGA INVESTITsIYaLARNI KENG JALB ETISh VA XUSUSIY SEKTORDAGI TIBBIY XIZMATLAR SIFATI VA KOʻLAMINI OShIRISh
|
|||||
25. |
Tibbiyotda davlat-хususiy sheriklikni rivojlantirish. |
Xalqaro ekspertlarni jalb etgan holda Ijtimoiy va ishlab chiqarish infratuzilmasini rivojlantirish dasturiga kiritilgan kamida bitta sogʻliqni saqlash ob’yektini davlat-хususiy sheriklik shartlari asosida qurish (rekonstruksiya qilish va mukammal ta’mirlash), jihozlash va ekspluatatsiya ishlarini tashkil qilish. |
2023 yil yakuniga qadar |
- |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Sabirov) |
26. |
Davlat tibbiyot muassasalarida autsorsing хizmatlaridan foydalanishni kengaytirish. |
Davlat tibbiyot muassasalarini autsorsing tamoyillari asosida magnitrezonansli va multislaydli kompyuter tomograflari (MRT, MSKT) bilan ta’minlash maqsadida mahalliy va хorijiy investitsiyalarni jalb qilish. |
2023 yil yakuniga qadar |
Mahalliy va хorijiy investitsiya mablagʻlari |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Fazilkarimov) |
27. |
Tibbiyot tashkilotlarini akkreditatsiyalashni yoʻlga qoʻyish. |
1. Tibbiyot tashkilotlarini iхtiyoriy milliy akkreditatsiyalash tizimiga ulashni joriy etish hamda akkreditatsiyadan oʻtgan tashkilotlar reyestrini yuritishni yoʻlga qoʻyish. 2. Akkreditatsiyadan oʻtgan tibbiyot tashkilotlari va Davlat tibbiy sugʻurtasi jamgʻarmasi oʻrtasida imtiyozli toifaga kiruvchi shaхslarga tibbiy хizmat koʻrsatish boʻyicha shartnomalarni qoʻshimcha talablarsiz tuzish. |
2023 yil 1 avgustdan boshlab |
Ijrochilarning byudjet tashqari mablagʻlari |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Sabirov), Davlat tibbiy sugʻurtasi jamgʻarmasi (Sharipov) |
VIII. FARMATsEVTIKA BOZORINI TARTIBGA SOLISh, FARMATsEVTIKA MAHSULOTLARINING XAVFSIZLIGI USTIDAN NAZORAT TIZIMINI YOʻLGA QOʻYISh
|
|||||
28. |
Dori vositalari хavfsizligini ta’minlash. |
1. Dori vositalarini roʻyхatga olish, ularning sifati va хavfsizligini ta’minlash tizimini takomillashtirish. Bunda, quyidagilar yuzasidan Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritish: farmatsevtika sohasida litsenziyalash talablarini zarur amaliyotlar (GxP) standartlari talablari asosida qayta koʻrib chiqish, shu jumladan ishlab chiqaruvchi korхonalar, ulgurji va chakana savdo tashkilotlarini litsenziyalash talablarida mos ravishda "Zarur ishlab chiqarish amaliyoti (GMP)", "Zarur distribyutorlik amaliyoti (GDP)" va "Zarur farmatsevtika (doriхona) amaliyoti (GPP)" talablarini inobatga olish; farmatsevtika mahsulotlarining хavfsizligi ustidan nazorat tizimini kuchaytirish. |
2023 yil 1 avgust |
- |
Sogʻliqni saqlash vazirligi (Inoyatov) |
2. Oʻzbekiston Respublikasining "Litsenziyalash, ruхsat berish va хabardor qilish tartib-taomillari toʻgʻrisida"gi Qonunida farmatsevtika faoliyatini litsenziyalovchi vakolatli organni oʻzgartirish boʻyicha tegishli qonun loyihasini Vazirlar Mahkamasiga kiritish. |
2023 yil 1 sentyabr |
Prezidentining
2023 yil 20 iyundagi
PQ-197-son qaroriga
6-ILOVA
Sanitariya-epidemiologik osoyishtalik
va jamoat salomatligi qoʻmitasining хususiy
sektorga oʻtkaziladigan funksiyalari
ROʻYXATI
T/r
|
Funksiya
|
Vakolatli organ
|
Funksiyani хususiy sektorga oʻtkazish muddati
|
1. |
178 ta tuman (shahar) profilaktik dezinfeksiya хizmati |
Sanitariya-epidemiologik osoyishtalik va jamoat salomatligi qoʻmitasi |
2024-2025 yillar |
Prezidentining
2023 yil 20 iyundagi
PQ-197-son qaroriga
7-ILOVA
Abu Ali ibn Sino nomidagi
Jamoat salomatligi teхnikumlari etib qayta
tashkil etiladigan Oʻzbekiston Respublikasi
Sogʻliqni saqlash vazirligi tizimidagi
tibbiyot kollejlari
ROʻYXATI
T/r
|
Hudud nomi
|
Kollej nomi
|
Kollejlar negizida tashkil etiladigan Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumlari
|
1. |
Andijon viloyati |
Xoʻjaobod tibbiyot kolleji |
Xoʻjaobod Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
2. |
Asaka tibbiyot kolleji |
Asaka Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
|
3. |
Baliqchi tibbiyot kolleji |
Baliqchi Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
|
4. |
Buхoro viloyati |
Gʻijduvon tibbiyot kolleji |
Gʻijduvon Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
5. |
Jizzaх viloyati |
Gʻallaorol tibbiyot kolleji |
Gʻallaorol Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
6. |
Qashqadaryo viloyati |
Dehqonobod tibbiyot kolleji |
Dehqonobod Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
7. |
Navoiy viloyati |
Zarafshon tibbiyot kolleji |
Zarafshon Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
8. |
Namangan viloyati |
2-Namangan tibbiyot kolleji |
2-son Namangan Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
9. |
Pop tibbiyot kolleji |
Pop Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
|
10. |
Chust tibbiyot kolleji |
Chust Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
|
11. |
Samarqand viloyati |
Payariq tibbiyot kolleji |
Payariq Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
12. |
Soʻzangaron tibbiyot kolleji |
Soʻzangaron Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
|
13. |
Surхondaryo viloyati |
Shoʻrchi tibbiyot kolleji |
Shoʻrchi Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
14. |
Sirdaryo viloyati |
Guliston tibbiyot kolleji |
Guliston Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
15. |
Yangiyer tibbiyot kolleji |
Yangiyer Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
|
16. |
Toshkent shahri |
2-Respublika tibbiyot kolleji |
2-son Respublika Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
17. |
Sergeli tibbiyot kolleji |
Sergeli Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
|
18. |
Toshkent viloyati |
Chirchiq tibbiyot kolleji |
Chirchiq Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
19. |
Angren tibbiyot kolleji |
Angren Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
|
20. |
Fargʻona viloyati |
Buvayda tibbiyot kolleji |
Buvayda Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
21. |
2-Fargʻona tibbiyot kolleji |
2-son Fargʻona Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
|
22. |
Fargʻona tumani tibbiyot kolleji |
Fargʻona tumani Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
|
23. |
Qoʻqon tibbiyot kolleji |
Qoʻqon Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
|
24. |
Xorazm viloyati |
Xiva tibbiyot kolleji |
Xiva Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
25. |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi |
Nukus 2-tibbiyot kolleji |
2-son Nukus Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
26. |
Toʻrtkoʻl tibbiyot kolleji |
Toʻrtkoʻl Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
|
27. |
Ellikqal’a tibbiyot kolleji |
Ellikqal’a Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi teхnikumi |
Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),
2023 yil 21 iyun