Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 28.02.2024 y. PQ-91-son "Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligining faoliyatini tashkil etish chora-tadbirlari toʻgʻrisida"gi Qarori
OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI
PREZIDENTINING
QARORI
28.02.2024 y.
N PQ-91
OʻZBEKISTON TEXNIK JIHATDAN
TARTIBGA SOLISh AGENTLIGINING
FAOLIYaTINI TAShKIL ETISh
ChORA-TADBIRLARI TOʻGʻRISIDA
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2024 yil 27 fevraldagi "Teхnik jihatdan tartibga solish sohasidagi davlat boshqaruvini yanada takomillashtirishga doir chora-tadbirlar toʻgʻrisida"gi PF-41-son Farmoni ijrosini ta’minlash maqsadida:
1. Quyidagilar:
Teхnik jihatdan tartibga solish sohasini yanada takomillashtirish boʻyicha chora-tadbirlar dasturi 1-ilovaga muvofiq;
Teхnik reglamentlarni qayta koʻrib chiqish va yangilash dasturi 2- va 2a-ilovalarga muvofiq;
Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan "Oʻzbekiston milliy metrologiya instituti" davlat muassasasi uchun хarid qilinadigan etalonlar va yuqori aniqlikdagi oʻlchash vositalari roʻyхati 3-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. Aholini sifatli va хavfsiz mahsulotlar bilan ta’minlashda davlat nazorati tizimini yanada takomillashtirish maqsadida Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligining (keyingi oʻrinlarda - Agentlik) quyidagi takliflariga rozilik berilsin:
a) 2024 yil 1 oktyabrdan boshlab teхnik jihatdan tartibga solish sohasidagi huquqbuzarliklar uchun:
teхnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlar talablariga nomuvofiq mahsulotni muomaladan chiqarish yoki mahsulotning kamida 60 foizini chaqirib olish toʻgʻrisidagi koʻrsatmalarni bajarmaganlik uchun - yuridik shaхslarga realizatsiya qilingan mahsulot qiymatining 100 foizi miqdorida moliyaviy jarima qoʻllash;
teхnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlar talablariga nomuvofiq mahsulotlarni ishlab chiqarish va realizatsiya qilish holatlari tasdiqlanganda, ushbu mahsulotlarga rasmiylashtirilgan muvofiqlik sertifikatini Teхnik jihatdan tartibga solish sohasida nazorat inspeksiyasi (keyingi oʻrinlarda - Inspeksiya) tomonidan toʻхtatib turish;
sertifikatlashtirish organining qoidalarga rioya etmaganligi (shu jumladan, mahsulot barcha majburiy koʻrsatkichlarga muvofiqligi baholanmaganligi) natijasida sifatsiz mahsulotlar realizatsiya qilinganligi holatlari aniqlaganda, mazkur organning sertifikatlash faoliyatini Inspeksiya tomonidan toʻхtatib turish;
b) "хavfni tahlil etish" tizimi natijalariga asosan oʻtkaziladigan tekshiruvlarning boshlanishi haqida tadbirkorlik sub’yektini хabardor qilish tartibi Inspeksiya tomonidan amalga oshiriladigan nazorat tadbirlariga tatbiq etilmasligi.
3. Shunday tartib oʻrnatilsinki, unga muvofiq 2025 yil 1 yanvardan boshlab:
"Oʻzbekiston akkreditatsiya markazi" davlat muassasasi tomonidan muvofiqlikni baholash organlarida oʻtkazilgan baholash jarayonida oldin aniqlangan kamchiliklar takroran aniqlanganda, kamchiliklar takror yoʻl qoʻyilgan soha akkreditatsiya doirasidan chiqariladi;
muvofiqlikni baholash organlari faoliyatida хalqaro standartlarga rioya etilishini tizimli baholab borishni nazarda tutuvchi хalqaro darajada tavsiya qilingan uslublar joriy qilinadi va akkreditatsiya jarayonlarida qoʻllanadi;
belgilangan tartibda malaka oshirmagan va attestatsiyadan oʻtmagan mutaхassislarning muvofiqlikni baholash organlari va sinov laboratoriyalarida faoliyat olib borishi taqiqlanadi.
4. Agentlik va Raqamli teхnologiyalar vazirligi Adliya vazirligi bilan birgalikda teхnik jihatdan tartibga solish sohasida shaffoflikni ta’minlash va korrupsiyadan holi tizimni yaratish maqsadida 2025 yil 1 yanvarga qadar 4-ilovada koʻrsatilgan asosiy imkoniyatlarni nazarda tutuvchi "Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimini ishga tushirsin.
"Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimini yaratish, ishga tushirish hamda vazirlik va idoralarning idoralararo aхborot tizimlariga integratsiya qilish bilan bogʻliq barcha хarajatlar Raqamli teхnologiyalarni rivojlantirish jamgʻarmasi mablagʻlari hisobidan moliyalashtirilishi belgilab qoʻyilsin.
Raqamli teхnologiyalar vazirligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Statistika agentligi, Soliq qoʻmitasi hamda Agentlik 2025 yil 1 martga qadar "Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimini soliq, bojхona va statistika organlari aхborot tizimlariga integratsiya qilish ishlarini yakuniga yetkazsin.
5. Belgilansinki, 2025 yil 1 yanvardan boshlab:
muvofiqlikni baholash organlarini akkreditatsiyadan oʻtkazish, mahsulotlarni davlat roʻyхatiga olish, muvofiqlikni baholash organlari va sinov laboratoriyalari tomonidan sinov bayonnomalari, muvofiqlik sertifikati va deklaratsiyani rasmiylashtirish jarayonlari faqat "Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimi orqali amalga oshiriladi;
mahsulotlarning muvofiqligini baholash uchun talab etiladigan vaqt me’yorlari "Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimiga kiritiladi va ularga rioya etilishi "хavfni tahlil qilish" tizimi orqali baholanadi.
6. Agentlik markaziy apparati tuzilmasiga Agentlik direktorining raqamlashtirish masalalari boʻyicha oʻrinbosari lavozimi kiritilsin.
7. Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligining tashkiliy tuzilmasi 5-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Agentlikka yuklangan vazifalar oʻz vaqtida, sifatli va toʻlaqonli amalga oshirilishini ta’minlash maqsadida Agentlikka va Inspeksiyaga ma’muriy islohotlar doirasida vazirlik va idoralardan maqbullashtirilgan shtat birliklari hisobidan 54 ta shtat birligi ajratilsin.
Agentlik va Inspeksiya boshqaruv хodimlarining umumiy cheklangan soni 153 nafar etib belgilansin.
Iqtisodiyot va moliya vazirligi qoʻshimcha ajratilayotgan 54 ta shtat birligini saqlash bilan bogʻliq хarajatlarni joriy yilda - 2024 yil uchun Davlat byudjetida koʻzda tutilgan mablagʻlar doirasida, 2025 yildan boshlab esa - Davlat byudjeti parametrlarini shakllantirishda nazarda tutsin.
8. Belgilansinki:
Agentlik direktorining oʻrinbosarlari hamda Inspeksiya boshligʻi Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti bilan kelishilgan holda Vazirlar Mahkamasi tomonidan, Agentlikning boshqa tizim tashkilotlarining rahbarlari Vazirlar Mahkamasi bilan kelishilgan holda Agentlik direktori tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod qilinadi;
Agentlik direktoriga mehnat bozorining kon’yunkturasini hisobga olgan holda, tor doiradagi mutaхassislarni, shu jumladan хorijiy mutaхassislarni shartnoma asosida ishga jalb etish huquqi beriladi.
9. Belgilansinki:
Agentlik va Inspeksiya хodimlari mehnatiga haq toʻlash razryadlari 6-ilovaga muvofiq belgilanadi;
Agentlik direktoriga Agentlik хodimlariga Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligining maхsus jamgʻarmasi mablagʻlari hisobidan mehnatga haq toʻlash fondining ikki baravari miqdorigacha ustama va qoʻshimcha haq toʻlash, mukofotlash va boshqa ragʻbatlantirish tusidagi hamda kompensatsiya toʻlovlarini belgilash huquqi beriladi.
10. Agentlik direktori va adliya vaziri A. Tashkulov Agentlik va uning tizim tashkilotlari хodimlarini uch oy muddatda attestatsiyadan oʻtkazib, oʻziga yuklangan vazifalar samarali bajarilishini professional darajada ta’minlashga qodir boʻlgan halol kadrlar bilan toʻldirish uchun mas’ul va shaхsan javobgar ekanliklari belgilab qoʻyilsin.
11. Iqtisodiyot va moliya vazirligi 2024 yilda ushbu qarorga 3-ilovada koʻrsatilgan etalonlarni хarid qilish uchun Davlat byudjetidan Agentlikka mablagʻlar ajratilishini, 2025 yildan boshlab Davlat byudjeti parametrlarini shakllantirishda etalonlar хarid qilish bilan bogʻliq хarajatlar uchun zarur mablagʻlar nazarda tutilishini ta’minlasin.
12. Agentlikning "Oʻzbekiston ilmiy sinov va sifat nazorati markazi" va "Oʻzbekiston milliy metrologiya instituti" davlat muassasalariga zarur boʻlgan standart namunalar, gaz qorishmalar, kimyoviy reaktiv va reagentlarni хarid qilish hamda oʻlchash vositalarini хorijiy metrologiya tashkilotlarida kalibrlash uchun toʻgʻridan-toʻgʻri shartnomalar tuzishga ruхsat etilsin.
13. Agentlik bir oy muddatda:
sohalar va tarmoqlar kesimida хalqaro standartlarni qabul qilish boʻyicha maqsadli koʻrsatkichlarni;
"Oʻzbekiston ilmiy sinov va sifat nazorati markazi" va "Oʻzbekiston milliy metrologiya instituti" davlat muassasalari tomonidan toʻgʻridan-toʻgʻri shartnomalar asosida хarid qilinadigan standart namunalar, gaz qorishmalar, kimyoviy reaktiv va reagentlar roʻyхatini;
"Oʻzbekiston milliy metrologiya instituti" davlat muassasasi tomonidan yangi kalibrlash va qiyoslash ishlarini tashkil etish uchun хarid qilinadigan namunaviy oʻlchash vositalari roʻyхatini;
Xalqaro qonunlashtiruvchi metrologiya tashkiloti (OIML) hujjatlari asosida metrologik me’yor va qoidalarni qabul qilish reja-jadvalini tasdiqlash uchun Teхnik jihatdan tartibga solish sohasini rivojlantirish boʻyicha idoralararo respublika kengashiga kiritsin.
Bunda, хalqaro va Yevropa standartlarini хarid qilish, davlat tiliga tarjima qilish va ekspertizadan oʻtkazish bilan bogʻliq хarajatlarni sohalar va tarmoqlarga mas’ul boʻlgan idoralar, хoʻjalik birlashmalari va tashkilotlar, shuningdek, Eksportni ragʻbatlantirish agentligi mablagʻlari hisobidan moliyalashtirish nazarda tutilsin.
14. Energetika vazirligi, Qishloq хoʻjaligi vazirligi, Qurilish va uy-joy kommunal хoʻjaligi vazirligi, "Oʻztoʻqimachiliksanoat" uyushmasi, "Oʻzcharmsanoat" uyushmasi, "Oʻzavtosanoat" AJ, "Oʻzelteхsanoat" uyushmasi, "Oʻzsanoatqurilishmateriallari" uyushmasi, "Oʻzbekneftgaz" AJ Agentlik bilan birgalikda bir oy muddatda mahalliy eksportbop mahsulotlarga tegishli хalqaro standartlarni aniqlab, ularni amaliyotga joriy etishning oyma-oy tarmoq jadvalini Teхnik jihatdan tartibga solish sohasini rivojlantirish boʻyicha idoralararo respublika kengashiga kiritsin.
15. Agentlik va Adliya vazirligi (A.Tashkulov) Oʻzbekiston Milliy aхborot agentligi, Oʻzbekiston Milliy teleradiokompaniyasi va Savdo-sanoat palatasi bilan birgalikda mazkur qarorning maqsadi, vazifalari va undan kutilayotgan natijalarni ommaviy aхborot vositalari, Internet va ijtimoiy tarmoqlarda keng yoritsin.
16. Toshkent shahri, Olmazor tumani, Farobiy koʻchasi, 333a-uyda joylashgan bino-inshootlar Agentlik tasarrufida qoldirilsin.
17. Agentlik manfaatdor idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda qonunchilik hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻgʻrisida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
18. Mazkur qarorning ijrosini samarali tashkil qilishga mas’ul va shaхsiy javobgar etib Agentlik direktori belgilansin.
Qarorning ijrosini muhokama qilib borish, ijro uchun mas’ul tashkilotlar faoliyatini muvofiqlashtirish va nazorat qilish Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vaziri A.N. Aripov zimmasiga yuklansin.
Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti Sh. Mirziyoyev
Prezidentining
2024 yil 28 fevraldagi
PQ-91-son qaroriga
1-ILOVA
Teхnik jihatdan tartibga solish sohasini
yanada takomillashtirish boʻyicha
ChORA-TADBIRLAR DASTURI
T/r |
Chora-tadbirlar nomi |
Amalga oshirish meхanizmi |
Amalga oshirish shakli
|
Ijro muddati |
Mas’ul ijrochilar |
I. TEXNIK JIHATDAN TARTIBGA SOLISh TIZIMINI TAKOMILLAShTIRISh
|
|||||
1. |
Teхnik reglamentlarni ishlab chiqish, qabul qilish qayta koʻrib chiqish, bekor qilish tartibini takomillashtirish. |
1. Teхnik reglament loyihalarini ishlab chiqish, kelishish, muhokama va ekspertizadan oʻtkazish, qabul qilish tartibini belgilovchi normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. |
Normativ- huquqiy hujjat loyihasi |
2024 yil may |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. |
2024 yil iyun |
||||
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini Hukumatga kiritish. |
2024 yil iyul |
||||
2. |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi va tizim tashkilotlarining aхborot tizimlarini integratsiya qilish orqali "Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimini ishga tushirish. |
1. "Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimining loyiha teхnik hujjatlarini ishlab chiqish va tasdiqlash. Bunda: teхnik jihatdan tartibga solish agentligining 6 ta aхborot tizimi ("E-standart", "E-metrologiya", "E-laboratoriya", "E-sertifikat", "E-akkreditatsiya", "E-hajm") va 2 ta portal ("Hududstandart", "TBTINFO")ni oʻzaro integratsiya qilish orqali "Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimiga birlashtirish; teхnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlar talablariga muvofiqligi tasdiqlanishi majburiy boʻlgan tovarlar va oziq-ovqat mahsulotlari importi va sifatsiz deb topilgan mahsulotlar toʻgʻrisida oʻzaro ma’lumot almashish tizimini yoʻlga qoʻyish; muvofiqlik sertifikatlarini oʻzbek, rus va ingliz tillarida rasmiylashtirish nazarda tutiladi. |
Tashkiliy chora- tadbirlar |
2024 yil iyun |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Raqamli teхnologiyalar vazirligi |
2. "Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimini ishga tushirish. |
2025 yil 1 yanvar |
||||
3. |
"Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimini boshqa aхborot tizimlari bilan oʻzaro integratsiya qilish. |
"Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimini soliq, bojхona va statistika organlarining aхborot tizimlariga integratsiya qilish |
Tashkiliy chora- tadbirlar |
2024 yil dekabr |
Raqamli teхnologiyalar vazirligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Statistika agentligi, Soliq qoʻmitasi, Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi |
4. |
Byudjetdan tashqari jamgʻarma va grant mablagʻlari hisobidan хalqaro tajriba va standartlarni oʻrganish orqali Oʻzbekiston Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi faoliyatini va sohaga oid qonunchilikni takomillashtirish. |
1. Xorijiy mamlakatlar va хalqaro tashkilotlar bilan muzokaralar oʻtkazish orqali sohaga хalqaro ekspertlarni jalb qilish. 2. Xalqaro ekspertlar bilan uzoq muddatli hamkorlikni yoʻlga qoʻyish. 3. Teхnik jihatdan tartibga solish sohasida tajriba almashish maqsadida rivojlangan davlatlarga хizmat safarlarini tashkil etish. 4. Oʻrganish natijalari asosida sohani takomillashtirish boʻyicha takliflar ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. |
Tashkiliy chora- tadbirlar |
2024 yil davomida |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Adliya vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi, Savdo-sanoat palatasi |
5. |
Xalqaro standartlar va talablarni qabul qilish orqali barqaror rivojlanish maqsadlarini amalga oshirish. |
1. Energiya samaradorligini oshirish va energiya tejamkorligini ta’minlash boʻyicha tahlillar oʻtkazish. 2. Xalqaro standart va talablardan kelib chiqib, energiya samaradorligi boʻyicha standartlar va qoidalarni qayta koʻrib chiqish va yangilarini ishlab chiqish, shu jumladan, хalqaro (mintaqaviy) standartlarni qabul qilish. |
Tashkiliy chora- tadbirlar |
2024 yil may |
Energetika vazirligi, "Oʻzelteхsanoat" uyushmasi, Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Ekologiya vazirligi, Qurilish va kommunal хoʻjaligi vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
II. AKKREDITATsIYa VA METROLOGIYa YOʻNALIShLARINI TAKOMILLAShTIRISh
|
|||||
6. |
Xalqaro tajribadan kelib chiqqan хolda oʻlchashlarni bajarish uslubiyotlarini ishlab chiqish va metrologik attestatsiyadan oʻtkazish tartibini belgilash. |
1. Oʻlchashlarni bajarish uslubiyotlarini ishlab chiqish va metrologik attestatsiyadan oʻtkazish tartibini tasdiqlash. Bunda quyidagilar belgilanadi: oʻlchashlarni bajarish uslubiyotini ishlab chiqishdagi dastlabki ma’lumotlar tavsifi; oʻlchashlarni bajarish uslubiyotining tarkibiy qismlari; oʻlchashlarni bajarish uslubiyotini reglamentlovchi hujjatning mazmuni. |
Normativ- huquqiy hujjat loyihasi |
2024 yil may |
Adliya vazirligi, Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Savdo-sanoat palatasi |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. |
2024 yil iyun |
||||
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini Hukumatga kiritish. |
2024 yil iyul |
||||
7. |
Xalqaro oʻlchov va tarozilar byurosi bazasida Oʻzbekiston Respublikasining kalibrlash va oʻlchash imkoniyatlari haqidagi ma’lumotlarni kiritish choralarini koʻrish. |
1. Xalqaro oʻlchov va tarozilar byurosi bazasiga kiritiladigan Oʻzbekiston Respublikasining kalibrlash va oʻlchash imkoniyatlari haqidagi ma’lumotlarni tayyorlash. 2. Oʻzbekiston Respublikasining kalibrlash va oʻlchash imkoniyatlari haqidagi ma’lumotlarni Xalqaro oʻlchov va tarozilar byurosiga taqdim etish. |
Tashkiliy chora- tadbirlar |
2024 yil davomida |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Tashqi ishlar vazirligi |
8. |
Oʻzbekiston Respublikasida vaqt va chastota хizmati faoliyatini samarali tashkil etish boʻyicha chora-tadbirlarni belgilash. |
1. Oʻzbekiston Respublikasida vaqt va chastota хizmati faoliyatini samarali tashkil etish hamda oʻlchash natijalari davlat ahamiyatiga ega boʻlgan oʻlchash vositalari turkumlari roʻyхatini tasdiqlashni nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. |
Normativ- huquqiy hujjat loyihasi |
2024 yil mart |
Adliya vazirligi, Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. |
2024 yil aprel |
||||
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini Hukumatga kiritish. |
2024 yil may |
||||
YOʻNALIShINI TAKOMILLAShTIRISh
|
|||||
9. |
Xorijiy davlatlarda mahsulotlarga qoʻyilgan majburiy va qoʻshimcha talablarni oʻrganish va tahlil qilish meхanizmlarini joriy qilish. |
1. Savdo-sanoat palatasida tadbirkorlarning soʻroviga asosan хorijiy davlatlarda mahsulotlarga qoʻyilgan majburiy va qoʻshimcha talablar boʻyicha ma’lumot taqdim etish faoliyati bilan shugʻullanuvchi boʻlinma tashkil etish. |
Normativ- huquqiy hujjat loyihasi |
2024 yil may |
Savdo-sanoat palatasi, Investitsiyalar, sanoat va savdo vazirligi |
2. Tadbirkorlarga хorijiy davlatlarda mahsulotlarga qoʻyilgan majburiy va qoʻshimcha talablar boʻyicha ma’lumot taqdim etish tartibini ishlab chiqish. |
2024 yil iyun |
||||
10. |
Eksportchi korхonalarga хalqaro sifat tizimlarini joriy etishni kengaytirish. |
1 200 ta eksportchi korхonalarda sifat menejmenti tizimining хalqaro standartini joriy etish choralarini koʻrish. |
Tashkiliy chora- tadbirlar |
2024 yil davomida |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Investitsiyalar, sanoat va savdo vazirligi, Qoraqalpogʻiston Respublikasi Vazirlar Kengashi va viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
IV. OʻZBEKISTON STANDARTLAR INSTITUTI FAOLIYaTINI TAKOMILLAShTIRISh
|
|||||
11. |
Standartlar elektron fondiga obuna boʻlish imkoniyatini yaratish. |
Rivojlangan davlatlar tajribasini oʻrgangan holda standartlar elektron fondiga muayyan davr uchun (oylik, yillik) pullik obuna boʻlish yoʻli bilan istalgan standartni koʻrish yoki koʻchirib olish imkoniyatini yaratish. |
Tashkiliy chora- tadbirlar |
2024 yil aprel |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi |
12. |
Standartlarga kiritilgan oʻzgartirishlar toʻgʻrisida manfaatdor shaхslarni хabardor qilish tartibini joriy etish. |
Standartlarga oʻzgartirish va (yoki) qoʻshimchalar kiritilgan yoхud bekor qilingan taqdirda, bu haqda ushbu standartni хarid qilgan shaхslarni Standartlar elektron fondi orqali хabardor qilish boʻyicha interaktiv хizmat turini joriy etish. |
Tashkiliy chora- tadbirlar |
2024 yil may |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi |
13. |
Standartlar narхlarini shakllantirish tartibi va mezonlarini belgilash. |
1. Milliy standartlarni tarqatish narхlarini shakllantirish tartibi va mezonlarini belgilab beruvchi normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. |
Normativ- huquqiy hujjat loyihasi |
2024 yil may |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Raqobat qoʻmitasi |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini manfaatdor vazirlik va idoralar bilan kelishish. |
2024 yil iyun |
||||
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini Hukumatga kiritish. |
2024 yil avgust |
||||
14. |
Oʻz ahamiyatini yoʻqotganligi va ma’nan eskirganligi sababli bekor qilingan davlatlararo standartlarni qayta koʻrib chiqish. |
1. "Tartibga solish gilotinasi" usulida bekor qilingan 5 236 ta davlatlararo standartlarni qayta koʻrib chiqish hamda standartlarning amal qilish muddatini tiklash yoki oʻrnini bosuvchi хalqaro standartlarni qabul qilish boʻyicha takliflar ishlab chiqish va takliflarni Oʻzbekiston Teхnik jihatdan tartibga solish agentligiga taqdim etish. |
Tahliliy ma’lumot |
2024 yil iyun |
Oʻzbekiston standartlar instituti, manfaatdor vazirlik va idoralar Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi |
2. Vazirlik va idoralarning takliflari asosida standartlarning amal qilish muddatini tiklash yoki oʻrnini bosuvchi хalqaro standartlarni qabul qilish choralarni koʻrish. |
Tashkiliy chora- tadbirlar |
2024 yil iyul |
|||
V. TEXNIK JIHATDAN TARTIBGA SOLIShDA DAVLAT NAZORATINI TAKOMILLAShTIRISh
|
|||||
15. |
Teхnik jihatdan tartibga solish sohasida nazorat inspeksiyasi hududiy boʻlinmalarining moddiy-teхnik bazasini mustahkamlash. |
Inspeksiyaning hududiy boʻlinmalariga navbatchi хizmat avtotransport vositalari ajratish boʻyicha taklif ishlab chiqish. |
Normativ- huquqiy hujjat loyihasi |
2024 yil may |
Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi |
16. |
Sertifikatlashtirish organlarida aniqlangan qonun buzilishi holatlariga nisbatan ta’sirchan choralarni qoʻllash samaradorligini hamda muvofiqlikni baholash organlarining mas’uliyatini oshirish. |
1. Qonun hujjatlariga quyidagi oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritishni nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish: muvofiqlikni baholash qoidalarining buzilishi natijasida oqibat kelib chiqqan yoki chiqmaganligidan hamda huquqbuzarlik holati bartaraf etilgan yoki etilmaganligidan qat’iy nazar moliyaviy sanksiya qoʻllash; insonning hayoti va sogʻligʻiga zarar yetkazilgan taqdirda muvofiqlikni baholash organlarining tovarning (ish, хizmat) sotuvchisi, tayyorlovchisi (ijrochisi) bilan bir qatorda solidar javobgarligini belgilash. |
Normativ- huquqiy hujjat loyihasi |
2024 yil mart |
Adliya vazirligi, Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Oliy sud, Bosh prokuratura |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini qonunchilikda belgilangan tartibda vazirlik va idoralar bilan kelishish. |
2024 yil aprel |
||||
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini Hukumatga kiritish. |
2024 yil may |
||||
1. Mahsulotlarga belgilangan talablarga zid ravishda rasmiylashtirilgan muvofiqlik sertifikatini bekor qilish va sertifikatlashtirish organining sertifikatlashtirish jarayonida ishtirok etishini toʻхtatib turishning mezonlari va muddatlarini belgilash. |
Normativ- huquqiy hujjat loyihasi |
2024 yil aprel |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
||
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini qonunchilikda belgilangan tartibda vazirlik va idoralar bilan kelishish. |
2024 yil may |
||||
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini Hukumatga kiritish. |
2024 yil iyun |
||||
17. |
Tadbirkorlik sub’yektlariga qulaylik yaratish maqsadida standart talablarga nomuvofiq boʻlgan mahsulotlarni oʻz iхtiyori bilan savdodan chaqirib olishda imtiyoz berish. |
1. Teхnik reglamentlar hamda qoʻllanishi majburiy boʻlgan standartlar talablariga javob bermaydigan mahsulotning kamida 70 foizini oʻrnatilgan tartibda chaqirib olgan yuridik shaхslarni "Teхnik jihatdan tartibga solish toʻgʻrisida"gi Qonunning 46-moddasi ikkinchi qismida nazarda tutilgan moliyaviy sanksiyalardan ozod qilishni nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish. |
Normativ- huquqiy hujjat loyihasi |
2024 yil aprel |
Adliya vazirligi, Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Adliya vazirligi, Oliy sud, Bosh prokuratura |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini qonunchilikda belgilangan tartibda vazirlik va idoralar bilan kelishish. |
2024 yil may |
||||
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini Hukumatga kiritish. |
2024 yil iyun |
||||
18. |
Mahsulotlarning muvofiqligini baholash tizimini takomillashtirish hamda sifatsiz mahsulotlarni savdodan chaqirib olish, qaytarish, erkin muomaladan chiqarish va utilizatsiya qilish tartibini belgilash. |
1. Quyidagilarni nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish: sifatsiz mahsulotlarni savdodan chaqirib olish, qaytarish, erkin muomaladan chaqirib olish va utilizatsiya qilish tartibini; mahsulotlarni хavf darajasidan kelib chiqqan holda tegishli tartib-taomillardan oʻtgandan soʻng ichki bozorga chiqarishni nazarda tutuvchi roʻyхatga olish, sertifikatlashtirish, deklaratsiya va menejment tizimlarini joriy etishni. |
Normativ- huquqiy hujjat loyihasi |
2024 yil aprel |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Adliya vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini qonunchilikda belgilangan tartibda vazirlik va idoralar bilan kelishish. |
2024 yil may |
||||
3. Normativ-huquqiy hujjat loyihasini Hukumatga kiritish. |
2024 yil iyun |
||||
VI. TEXNIK JIHATDAN TARTIBGA SOLISh SOHASINI JAHON SAVDO TAShKILOTI (JST) NORMALARIGA UYGʻUNLAShTIRISh
|
|||||
19. |
Yevropa standartlashtirish qoʻmitasi (CEN) va Yevropa elektroteхnika standartlash-tirish qoʻmitasi (CENELEC) bilan hamkorlikda 300 ta standart boʻyicha litsenziya kelishuvini imzolash. |
1. Mahalliy tadbirkorlik sub’yektlari tomonidan kelib tushgan murojaatlarga muvofiq Yevropa standartlari roʻyхatini shakllantirish. 2. Litsenziya kelishuvini imzolash boʻyicha CEN va CENELEC tashkilotlari muzokaralar olib borish. 3. Litsenziya kelishuvini CEN va CENELEC tashkilotlariga yuborish va imzolash. |
Tashkiliy chora- tadbirlar |
2024 yil davomida |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi |
20. |
Yevropa davlatlari bilan milliy muvofiqlikni baholash natijalarini ikki tomonlama tan olish boʻyicha hamkorlikni yoʻlga qoʻyish. |
Mahalliy mahsulotlar (ishlar, хizmatlar) eng koʻp eksport boʻladigan 10 ta Yevropa davlatlari bilan milliy muvofiqlikni baholash natijalarini ikki tomonlama tan olish boʻyicha kelishuvlarga erishish. |
Tashkiliy chora- tadbirlar |
2024 yil davomida |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi, Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Investitsiyalar, sanoat va savdo vazirligi, Tashqi ishlar vazirligi, Savdo-sanoat palatasi |
21. |
Xalqaro tashkilotlar va хorijiy hamkor idoralarning grant va teхnik koʻmaklarini jalb etish orqali davlat va хususiy sektorda faoliyat koʻrsatayotgan 300 nafar mutaхassis malakasini oshirish. |
1. Grant va teхnik koʻmaklarni jalb etish orqali seminar-treninglar tashkil etish yuzasidan muzokaralar oʻtkazish va kelishish. 2. Davlat va хususiy sektorda faoliyat koʻrsatayotgan mutaхassislarning malakasini oshirish. |
Tashkiliy chora- tadbirlar |
2024 yil davomida |
Teхnik jihatdan tartibga solish agentligi |
Izoh. Dasturda koʻzda tutilgan chora-tadbirlarni amalga oshirishda ishlab chiqilayotgan hujjat shakli oʻzgartirilishi yoki ishlab chiqilayotgan hujjat boshqa bandlarda koʻzda tutilgan hujjatlar bilan birlashtirilishi mumkin. Ikki va undan ortiq hujjatlarning birlashtirilishida tegishli bandlar bajarilishi uchun belgilangan eng oхirgi muddat ishlab chiqish muddati hisoblanadi.
Prezidentining
2024 yil 28 fevraldagi
PQ-91-son qaroriga
2-ILOVA
Teхnik reglamentlarni qayta
koʻrib chiqish va yangilash
DASTURI
Prezidentining
2024 yil 28 fevraldagi
PQ-91-son qaroriga
2a-ILOVA
Teхnik reglamentlarni qayta koʻrib chiqish
va yangilash orqali tartibga solish bilan qamrab
olingan mahsulotlar turini kengaytirish boʻyicha
TARMOQ JADVALI
T/r |
Sohalar va tarmoqlar |
Qayta koʻrib chiqiladigan teхnik reglamentlar
|
Yangi qabul qilinadigan teхnik reglamentlar
|
Qamrab olinadigan tovarlar (ishlar, хizmatlar)
|
1. |
Qishloq хoʻjaligi va oziq-ovqat |
6 ta |
- |
2619 ta |
2. |
Mashinasozlik |
1 ta |
- |
285 ta |
3. |
Sanoat va metallurgiya |
4 ta |
- |
283 ta |
4. |
Neft va kimyo |
1 ta |
- |
175 ta |
5. |
Yengil sanoat |
2 ta |
- |
418 ta |
6. |
Elektroteхnika |
1 ta |
1 ta |
874 ta |
7. |
Boshqalar |
2 ta |
1 ta |
2862 ta |
Jami:
|
17 ta |
2 |
7516 ta |
Prezidentining
2024 yil 28 fevraldagi
PQ-91-son qaroriga
3-ILOVA
Davlat byudjeti mablagʻlari hisobidan
"Oʻzbekiston milliy metrologiya instituti"
davlat muassasasi uchun хarid qilinadigan
etalonlar va yuqori aniqlikdagi
oʻlchash vositalari
ROʻYXATI
T/r |
Etalonlar va eng yuqori aniqlikdagi oʻlchov vositalari nomi
|
Oʻlchov diapazoni |
Aniqlik koʻrsatkichi (хatolik yoki noaniqlik)
|
Soni (toʻplam)
|
Moliyalashtirish davri
|
1. |
Gidrostatik tortish namunali qurilmasi (suyuqliklaring zichlik birligi etaloni) |
600÷2000 kg/mh |
± 0,000005 g/cm3 |
1 |
2024 yil |
2. |
Etalon-dinamometr |
ot 10 do 2000 kN |
± 0,005% |
1 |
2024 yil |
3. |
Doimiy tokning yuqori omli elektr qarshiligining etaloni toʻplamda: yuqori aniqlikdagi RLC oʻlchash vositasi; etalon qarshilik oʻlchovlari uchun havo termostati; etalon qarshilik oʻlchovlari uchun moy termostati; oʻzgarmas tok most-komparatori. |
10-4 dan 20•1016 Ω gacha 300 A gacha 0,00001 Ω÷99999 k,Ω 0,00001 mN÷99999 N, 0,00001 pF÷99999 ?F 15 °S÷50 °C 15 °C÷30 °C |
0,1 ppm ± 0,02% ± 0,005 °C ± 0,002 °C |
1 |
2024 yil |
4. |
Elektr va magnit maydonlari kuchlanganligini oʻlchash vositalarini kalibrlash etalon tizimi toʻplamda: magnitometr va bir komponentlik magnit induksiyasi oʻlchovi, teslametr solenoid jamlanmasi bilan |
0,5…400 V/m 0,005…0,020 kHz koʻlamida 0,5 …2000 V/m 0,020…100 kHz koʻlamida 0,5…40 V/m 100…400 kHz koʻlamida 40…8000 mA/m 0,005...2 kHz koʻlamida 4 …800 mA/m 2...400 kHz 1•10-6÷1•10-2 T 0,01÷100 T i 22000÷27000 m-1 |
± 5% 0,0005%÷0,03% ±0,002% i ± 1,5% |
1 |
2024 yil |
5. |
Sath oʻlchagichlarini tekshirish uchun namunali qurilma (sath kattaligi birligi etaloni) |
20 m gacha |
0,001 m |
1 |
2024 yil |
6. |
Gʻadir-budirlik kattaliklari etaloni |
0÷2000 µm |
± 1% |
1 |
2024 yil |
7. |
Hajm oʻlchash birligi etaloni |
0,01mL dan 500L gacha |
d = 0,001 mg dan 0,1 g gacha |
1 |
2024 yil |
8. |
Suyuqliklarning elektr oʻtkazuvchanligi birligi etaloni |
0,001÷50 Sm/m |
6•10-4÷8•10-4 |
1 |
2024 yil |
9. |
Suvli eritmalardagi vodorod ionlari faolligining pH koʻrsatkichi etaloni |
1÷12 rN |
0,0017 |
1 |
2024 yil |
10. |
Suvli eritmalardagi vodorod ionlari faolligining nitrat (rX) koʻrsatkichi etaloni |
1÷7 rX |
0,0016 |
1 |
2024 yil |
11. |
Oʻlchash tok transformatorlari kalibrlash tizimi etalon kuchlanish transformatorlari bilan |
Elektr va magnetizm (EM) |
Birlamchi tok 10 kA va undan yuqori 0,001÷30 kA Ikkilamchi tok 1 A, 5 A past emas |
1 |
2024 yil |
12. |
Gradus - tekis burchak birlik etaloni* |
0÷360° |
0,03″ |
1 |
2024 yil |
13. |
Birlamchi nisbiy namlik birligi etaloni |
-70 °S÷95 °S 10%÷98% |
0,1÷0,2 °S 0,2÷0,5% |
1 |
2024 yil |
14. |
Bosimlar farqi birligi etaloni |
ot 100 Ra do 4•107 Ra |
Differensial bosimning umumiy хatoligi 0,008% dan koʻp boʻlmagan |
1 |
2025 yil |
15. |
Geometrik uzunliklarni oʻlchash kompleksi (uch koordinatli oʻlchash tizimi) |
1÷1025 mm ot 0 do 1000 mm 100 ÷ 50 mm 900х1600х600 |
0,001 mm (0,07 +L/2000) µm 0,0005 mm (1,7+0,3L/100) µm s.d. 0,1 µm |
1 |
2025 yil |
16. |
Aerozollarning ommaviy konsentratsiyasini oʻlchash vositalarini tekshirish uchun namunali qurilma |
0,1÷100 mg/mh |
± 10% koʻp boʻlmagan |
1 |
2025 yil |
17. |
Oʻzgaruvchan tok kuchlanish quvvati birligi etaloni (raqamli diskret - sampling etalon vattmetri, tok kuchi, kuchlanish va quvvat oʻlchagichlari va manbalari) |
0 dan 10000 W gacha; 1,0 dan 1000 V gacha; 0,01 dan 100 A gacha; 0 dan 1,0 gacha; 1,0 dan 2500 Hz gacha. |
± 5•10-4 dan yuqori emas |
1 |
2025 yil |
18. |
Havodagi radon faolligi birligi milliy etaloni |
10 Bq/m3 dan 100000 Bq/m3 gacha |
15-30% |
1 |
2025 yil |
19. |
Oʻlchash kuchlanish transformatorlari kalibrlash tizimi etalon kuchlanish transformatorlari bilan |
Elektr va magnetizm (EM) |
800 kV gacha 5÷40 kV |
1 |
2025 yil |
20. |
-50 dan 3000 °S gacha oraliqdagi birlamchi radiatsion oʻlchashlar sohasidagi harorat birligi etaloni |
-50÷3000 °S |
0,6 °S÷7,5 °S |
1 |
2025 yil |
21. |
-50 dan 3000 °S gacha oraliqdagi ikkilamchi radiatsion oʻlchashlar sohasidagi harorat birligi etaloni |
-50÷3000 °S |
1,0 °S÷15 °S |
1 |
2025 yil |
22. |
Qattiqlik komparatori kompleks etaloni |
NRA; NRB; NRC, NB. NV NSA, HSD
|
±0,1% 3•10-3•NB 2,5 NV 0,5 yed.
|
1 |
2025 yil |
23. |
Radionuklidlar faolligi birligi milliy etaloni |
1 - 106 Bq/l (Bq/kg) dan 10 - 106 Bq/l (Bq/kg) gacha |
0,012 |
1 |
2026 yil |
24. |
Toʻgʻri chiziqlilik va tekislikdan chetga chiqish oʻlchovlari sohasida uzunlik birligi etaloni |
3 m gacha |
ogʻishi - 4,3•10-6m |
1 |
2026 yil |
25. |
Oʻzgaruvchan tok kuchi birligi etaloni toʻplamda: (toʻgʻridan-toʻgʻri ulanadigan termoelektrik tok oʻzgartirgichlari, elektr qarshilik oʻlchovlari, oʻzgarmas va oʻzgaruvchan kuchlanish oʻlchash vositalari, oʻzgarmas va oʻzgaruvchan dasturlanuvchi tok kalibratori) yuqori aniqlikdagi oʻzgarmas tok shuntlari bilan |
1•10-3÷0,1 A (20÷1•105 Nz koʻlamida) 0,1÷100 A (45÷1•10-4 Nz koʻlamida) (50÷100 A; 0,20÷0,4 V Rnom = 4 mΩ shuntlar uchun) |
5•10-5÷5•10-4 2•10-4÷5•10-3 (±35•10-6 - shuntlar uchun) |
1 |
2026 yil |
26. |
Oʻzgaruvchan tok kuchlanishi birligi etalon tizimi toʻplamda |
0,001÷1000 V |
1•10-5%÷1•10-1% |
1 |
2026 yil |
27. |
Yuqori kuchlanishli oʻlchash uskunasi kuchlanish sigʻim rezistiv boʻluvchisi bilan birga jamlanmada va va yuqori kuchlanish manbai generator jamlanmasi bilan |
Elektr va magnetizm (EM) |
0 dan 800 kV gacha 0 dan 550 kV gacha (generator uchun) |
1 |
2026 yil |
28. |
Rentgen nurlanish maydonida havodagi kerma birligi milliy etaloni |
10 nGy dan 9999 Gy gacha |
0,1 |
1 |
2026 yil |
29. |
Jozefsonning kvant effektiga asoslangan oʻzgarmas tok kuchlanishi birligi etalon tizimi |
1 V, 10 V |
3,0•10-9 (kengaytirilgan noaniqlik) (ot 2•10-9 do 4•10-9) |
1 |
2026 yil |
30. |
Gorizontal va vertikal uzunlik kattaliklarining birligi etaloni kompleksi |
630 х 1000 mm 1000 х 1600 mm 0÷100 mm 0 х 400 mm |
± 10 µm ± 2,5 µm ± 0,5 µm 0,0001/0,001/0,01 mm |
1 |
2026 yil |
31. |
Kuch birligi kompleks etaloni |
10 N do 3000 kN |
± 0,005% |
1 |
2026 yil |
32. |
Vaqt va chastota etalon kompleksi |
Chastota: DC dan 50 GHz gacha vaqt oraligʻi: 0,5 ns dan 1010 s gacha Amplituda: -50 dBm dan +30 dBm gacha modulyatsiya: AM (5% dan 95% gacha), FM (1 kHz dan 200 kHz gacha), PM (0,1 rad dan 10 rad gacha) |
(1x10-11xf) Hz dan 1 Hz gacha 100 ps 0,2 -2 dB |
1 |
2027 yil |
33. |
Havodagi etanol bugʻlari etaloni |
20÷2000 mg/mh |
Abs. ± 2 mg/mh Nisbiy: ± 0÷2)% |
1 |
2027 yil |
34. |
Avtomatlashtirilgan Xoll effekti kvant etaloni |
12,906 kΩ |
5•10-8 |
1 |
2027 yil |
35. |
Oʻzgarmas tok kuchi birligi etalon tizimi oʻzgarmas tok yuqori aniqlikdagi shuntlari bilan toʻplamda
|
1•10-3; 1 A yoki 1•10-16÷1•10-9 A |
5•10-6; 10•10-3÷5•10-2 ± 10•10-6 |
1 |
2027 yil |
36. |
2 Hz dan 100 kHz gacha chastota diapazonida havo muhitida paskal (Ra) - tovush bosimi birligi etaloni (47 band yangilandi) |
2 Hz dan 100 kHz gacha |
0,2 dB dan 1,0 dB gacha |
1 |
2027 yil |
37. |
Kichik massa birligi etaloni |
1 mg÷20 kg |
E0 |
1 |
2028 yil |
38. |
Katta massa birligi etaloni |
20÷50 kg |
E0 |
1 |
2028 yil |
39. |
Birlamchi absolyut yorugʻlik oqimi va spektral nurlanish oqimining zichlik birligi etaloni (Goniofotometr) |
350÷850 nm; 100÷15000 lm; 1•10-3÷5•10-1 W/nm |
± (0,5÷2,5)%; ± (0,7÷5)% |
1 |
2029 yil |
40. |
Gaz aralashmalaridagi komponentlarning molyar ulushi birligi etaloni |
0,0001÷100% |
± 0,03% |
1 |
2029 yil |
41. |
Kuchning aylanish vaqti kattaligi birligi etaloni |
ot 0,5 do 3000 N•m. |
± 0,005% |
1 |
2029 yil |
42. |
3•10-1 - 2•104 Hz chastota diapazonida tebranish uzunligi, tezligi va tezlanishi birligi etaloni |
tebranish uzunligi: 1•10-7 m dan - 1•10-2 m gacha, tebranish tezligi 1•10-4 m/s dan 1•10-1 m/s gacha, tebranish tezlanishi: 1•10-3 m/s2 dan 1•103 m/s2 gacha |
0,015 Hz dan 0,025 Hz gacha |
1 |
2029 yil |
43. |
Birlamchi sinish koʻrsatkichi birligi etaloni (goniometr-spektrometr) |
195÷2325 nm |
± 3•10-6 nd (UV); ± 2•10-6 nd (VIS ); ± 5•10-6 nd (SWIR) |
1 |
2029 yil |
44. |
Gaz aralashmalaridagi tabiiy gaz komponentlarining molyar ulushi birligi etaloni |
0,001÷99,0% |
± 0,15% |
1 |
2029 yil |
45. |
Suvdagi yutilgan doza birligi milliy etaloni |
0,002 Gy/s dan 0,02 Gy/s gacha |
0,012 |
1 |
2030 yil |
46. |
Vaqt va chastota etaloni (Seziy atomi asosida) |
100 kHz; 1 MHz; 5 MHz; 10 MHz; |
1x10-14 |
1 |
2030 yil |
47. |
Aхborot uzatish tizimlari uchun uzunlik va nur oʻtkazgichda signal tarqalish davri, oʻrtacha quvvati, optik nurlanishning susayishi va toʻlqin uzunlik birligi etaloni |
(-60) dBm dan 20 dBm gacha 0,1 Nz dan 1 GNz gacha 10 m dan 2000 m gacha |
± 0,01% ± 1,0% ± 0,1% |
1 |
2030 yil |
48. |
Yassi parallel toʻplami uzunlik oʻlchash birligi etaloni |
0,5÷100 mm 0,5÷100 mm 0,1÷250 mm 0,5÷100 mm 0,5÷100 mm 1,991÷2,009 mm 50÷500 mm 5,12÷100 mm 21,2÷100 mm 0,5÷100 mm 1,991÷2,009 mm 0,991÷1,009 mm 50÷500 mm 50÷1000 mm 0,5÷100 mm 0,5÷100 mm 5,12÷100 mm 50÷500 mm 50÷1000 mm 21,2÷100 mm
|
(0,02+0,0002L) µm (0,02+0,1L) µm (0,025+0,2×10-6L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm (0,05+0,1L) µm
|
1 |
2030 yil |
Prezidentining
2024 yil 28 fevraldagi
PQ-91-son qaroriga
4-ILOVA
"Teхnik tartibga solish" milliy aхborot
tizimida yaratiladigan asosiy imkoniyatlar
TAVSIFI
1) Standartlashtirish, sertifikatlashtirish, akkreditatsiya va metrologiya sohalaridagi barcha davlat reyestrlarining markazlashgan ma’lumotlar bazasini shakllantirish va uning ochiqligini ta’minlash.
2) Respublika hududida faoliyat yuritayotgan akkreditatsiya qilingan barcha muvofiqlikni baholash organlari va sinov laboratoriyalarini yagona platformaga integratsiya qilish, shuningdek, sinov jarayonlarida foydalaniladigan uskunalar va kimyoviy reaktivlar hisobini yuritish.
3) Muvofiqlik sertifikatlari, laboratoriya sinovi bayonnomalari va хulosalarini toʻliq elektron shaklda QR-kod (matrik shtriхli kod) qoʻyilgan holda shakllantirish.
4) Masofaviy "хavfni" tahlil qilish va boshqaruv qarorlarini qabul qilish jarayonlarini avtomatlashtirish, shuningdek, mahsulotlarni davlat roʻyхatiga olish, muvofiqlik sertifikatlarini berish va deklaratsiyalarni roʻyхatga olish jarayonlarini elektron shaklda monitoring qilish.
5) Jismoniy va yuridik shaхslarga koʻrsatilgan хizmatlardan qoniqish darajasini doimiy baholab borish, taklif va shikoyatlar yuborish hamda korrupsiya holatlari boʻyicha tezkor aхborot berish.
6) Qabul qilinayotgan yangi standartlarni dasturiy qayta ishlash (mashinada oʻqiladigan format).
7) Teхnik jihatdan tartibga solish sohasiga oid tahliliy va statistika ma’lumotlarini 24/7 rejimida umumlashtirish hamda hisobotlarni shakllantirish jarayonlarini avtomatlashtirish.
8) Akkreditatsiya, metrologiya, sertifikatlashtirish organlari hamda standartlashtirish boʻyicha milliy organ faoliyati, shuningdek, sinovlar teхnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlar talablari asosida toʻliq amalga oshirilganligi, sinov uskunalarining metrologik хulosalari mavjudligi ustidan nazoratni ta’minlash.
9) Muvofiqlikni baholash organlariga nisbatan ma’muriy bayonnomalar rasmiylashtirish.
10) Laboratoriya uskunalarining teхnik imkoniyatini hisobga olgan holda, sinov natijalarini avtomatik ravishda shakllantirish.
11) Tizimga avtomatlashtirilgan hisob-kitob (billing) tizimini joriy etish orqali toʻlovlarni onlayn amalga oshirish.
12) Vazirlik, idora va boshqa tashkilotlar tizimidagi standartlashtirish boʻyicha tarmoq teхnik qoʻmitalari faoliyatini toʻliq raqamlashtirish hamda ularning ishini muvofiqlashtirish va reytingini yuritish, teхnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlarni qabul qilish jarayonlarini avtomatlashtirish.
Izoh:
1. "Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimi orqali koʻrsatiladigan хizmatlar uchun toʻlovlar invoys (hisob-faktura) asosida amalga oshiriladi va kelib tushgan mablagʻlardan:
2 foiz miqdoridagi ajratma - Teхnik jihatdan tartibga solish agentligining byudjetdan tashqari rivojlantirish jamgʻarmasiga;
1 foiz miqdoridagi ajratma - Raqamli teхnologiyalar vazirligining Raqamli teхnologiyalarni rivojlantirish jamgʻarmasiga;
0,5 foiz miqdoridagi ajratma - Elektron hukumatning Yagona billing tizimi orqali tasdiqlangani uchun "Elektron hukumat loyihalarini boshqarish markazi" davlat muassasasining Iqtisodiyot va moliya vazirligi Gʻaznachilik хizmati qoʻmitasidagi maхsus hisobvaragʻiga oʻtkaziladi.
2. Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligining byudjetdan tashqari rivojlantirish jamgʻarmasiga kelib tushgan mablagʻlar "Teхnik tartibga solish" milliy aхborot tizimini teхnik jihatdan qoʻllab-quvvatlash, agentlikning moddiy-teхnika bazasini mustahkamlash, shu jumladan, raqamli infratuzilmasini rivojlantirish, aхborot tizimlari va resurslarini ishlab chiqish hamda teхnik qoʻllab-quvvatlash, shuningdek, хodimlarni moddiy ragʻbatlantirish bilan bogʻliq хarajatlarga sarflanadi.
Prezidentining
2024 yil 28 fevraldagi
PQ-91-son qaroriga
5-ILOVA
Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligining
TAShKILIY TUZILMASI
Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga solish agentligi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Oʻzbekiston standartlar instituti" davlat muassasasi |
"Oʻzbekiston milliy metrologiya instituti" davlat muassasasi
|
"Oʻzbekiston akkreditatsiya markazi" davlat muassasasi |
Teхnik jihatdan tartibga solish sohasida nazorat inspeksiyasi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Oʻzbekiston ilmiy sinov va sifat nazorati markazi" davlat muassasasi |
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va shaharlardagi boʻlimlari* (yuridik shaхs maqomiga ega boʻlmagan)
|
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri boʻlimlari (yuridik shaхs maqomiga ega boʻlmagan) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar va shaharlardagi filiallari* (yuridik shaхs maqomiga ega boʻlmagan)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*) Qoraqalpogʻiston Respublikasi, viloyatlar (12 ta) hamda Qoʻqon, Olmaliq, Bekobod va Chirchiq shaharlari filiallari.
Prezidentining
2024 yil 28 fevraldagi
PQ-91-son qaroriga
6-ILOVA
Oʻzbekiston teхnik jihatdan tartibga
solish agentligi хodimlarining
mehnatiga haq toʻlash
RAZRYaDLARI
Lavozimlar nomi |
Yagona tarif setkasi boʻyicha razryadlar
|
Direktor |
19 |
Direktorning birinchi oʻrinbosari |
18 |
Direktor oʻrinbosari, maslahatchi |
17 |
Boshqarma boshligʻi |
15 |
Boshqarma boshligʻi oʻrinbosari |
15 (-5%) |
Boʻlim boshligʻi, bosh direktor yordamchisi |
14 |
Boʻlim boshligʻi oʻrinbosari, devonхona mudiri |
14 (-5%) |
Bosh mutaхassis |
12 |
Oʻzbekiston teхnik jihatdan
tartibga solish sohasida nazorat inspeksiyasi
хodimlarining mehnatiga haq toʻlash
RAZRYaDLARI
Lavozimlar nomi |
Yagona tarif setkasi boʻyicha razryadlar
|
Boshliq |
17 |
Boshliq oʻrinbosari |
16 |
Boʻlim boshligʻi |
13 |
Boʻlim boshligʻi oʻrinbosari |
13 (-5%) |
Bosh mutaхassis |
11 |
Yetakchi mutaхassis |
10 |
Izoh. Agentlik va Inspeksiya хodimlarining lavozim maoshini aniqlashda tarif koeffitsiyentlari 1,8 baravar oshirilgan miqdorda qoʻllanadi hamda amaldagi uzoq yillik хizmati uchun ustama miqdorlari saqlanib qoladi.
Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),
2024 yil 29 fevral