Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Sugʻurtalovchilarga nisbatan jarima sanksiyalarini qoʻllash tartibi toʻgʻrisidagi Nizom (AV tomonidan 10.05.2024 y. 3512-son bilan roʻyхatga olingan Istiqbolli loyihalar milliy agentligi direktorining 26.04.2024 y. 3-son buyrugʻi bilan tasdiqlangan)

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

Oʻzbekiston Respublikasi

Adliya vazirligida

2024 yil 10 mayda 3512-son

bilan roʻyхatga olingan

Oʻzbekiston Respublikasi

Istiqbolli loyihalar milliy

agentligi direktorining

2024 yil 26 apreldagi

3-son buyruiga

ILOVA



Suurtalovchilarga nisbatan jarima sanksiyalarini

qoʻllash tartibi toʻrisidagi

NIZOM


Mazkur Nizom Oʻzbekiston Respublikasi Istiqbolli loyihalar milliy agentligi (bundan buyon matnda vakolatli davlat organi deb yuritiladi) tomonidan suurta faoliyati toʻrisidagi qonunchilik hujjatlarini, shu jumladan belgilangan iqtisodiy normativlarni buzganlik uchun suurtalovchi yoki qayta suurtalovchiga (bundan buyon matnda suurtalovchi deb yuritiladi) nisbatan jarima sanksiyalarini qoʻllash tartibini belgilaydi.



1-BOB. UMUMIY QOIDALAR


1. Oʻzbekiston Respublikasi "Suurta faoliyati toʻrisida"gi Qonunining 47-moddasiga asosan vakolatli davlat organi suurta faoliyati toʻrisidagi qonunchilik hujjatlarini, shu jumladan belgilangan iqtisodiy normativlarni buzganligi uchun mazkur nizomning ilovasiga muvofiq suurtalovchi uchun belgilangan ustav kapitali eng kam miqdorining 0,1 foiz miqdorigacha jarima qoʻllashga haqli.

Bunda, suurtalovchiga qoʻllaniladigan jarimalarning umumiy yiindisi suurtalovchi uchun belgilangan ustav kapitali eng kam miqdorining 1,0 foizidan ortiq boʻlmasligi lozim.


2. Jarima Oʻzbekiston Respublikasining milliy valyutasida hisoblanadi hamda Oʻzbekiston Respublikasining respublika byudjetiga oʻtkaziladi.



2-BOB. JARIMA SANKSIYaLARINI

QOʻLLASh ASOSLARI


3. Vakolatli davlat organi jarima sanksiyalarini qoʻllashda quyidagi manbalardan foydalanadi:

qonunchilikka muvofiq vakolatli davlat organining oʻz vakolatlari doirasida amalga oshirilgan nazorat tadbirlari va tekshirish natijasida olingan ma’lumotlar va rasmiylashtirilgan hujjatlar;

qonunchilik hujjatlariga muvofiq vakolatli davlat organiga topshirilishi nazarda tutilgan hisobotlar va ma’lumotlar;

auditorlik va aktuar tashkilotlari tomonidan oʻtkazilgan tekshiruv natijalari boʻyicha хulosalar;

suurta хizmatlari iste’molchilarining murojaatlarini oʻrganish natijasida olingan ma’lumotlar;

qonunchilik hujjatlariga muvofiq boshqa manbalar.


4. Vakolatli davlat organi tomonidan jarima sanksiyalari qoʻllanilganda quyidagilar hisobga olinadi:

qoidabuzarliklar va (yoki) kamchiliklarning muntazamligi (ikki va undan koʻp marta) hamda davomiyligi;

yoʻl qoʻyilgan qoidabuzarliklarning suurtalovchilarning moliyaviy holatiga ta’siri;

qoʻllaniladigan jarima sanksiyalari natijasida vaziyatni oʻzgartirish imkoniyati;

aniqlangan qoidabuzarliklar va (yoki) kamchiliklarning yuzaga kelishi bilan boliq boʻlgan sabablar;

ilgari qoʻllanilgan chora va sanksiyalarning samaradorligi (natijadorligi);

suurtalovchilar tomonidan faoliyatda aniqlangan kamchiliklarni yoki qoidabuzarliklarni bartaraf etishga qaratilgan mustaqil choralar koʻrilganligi.



3-BOB. JARIMA SANKSIYaLARINI QOʻLLASh


5. Suurtalovchilarga nisbatan jarima sanksiyalarini qoʻllash toʻrisidagi qaror vakolatli davlat organining rahbari yoki uning vazifalari yuklangan oʻrinbosar tomonidan qabul qilinadi.

Bunda, vakolatli davlat organi rahbari yoki uning vazifalari yuklangan oʻrinbosar tomonidan qaror qabul qilinishiga Suurtalovchilarga nisbatan jarima sanksiyalarini qoʻllash boʻyicha ishchi komissiyaning (bundan buyon matnda Ishchi komissiya deb yuritiladi) хulosasi asos boʻladi.


6. Ishchi komissiya tarkibi vakolatli davlat organi rahbarining buyrui bilan vakolatli davlat organi rahbarining oʻrinbosari va хodimlari orasidan 5 yoki 7 kishidan iborat tarkibda shakllantiriladi.


7. Ishchi komissiya faoliyatini tashkil etish, yiilishlarini oʻtkazish va ularga rahbarlik qilish Ishchi komissiya raisi tomonidan amalga oshiriladi.

Ishchi komissiya yiilishi uchun tashkiliy tayyorgarlikni ta’minlash komissiya kotibi zimmasiga yuklanadi.

Ishchi komissiya yiilishlari zaruratga koʻra oʻtkaziladi. Yiilishlarda kun tartibiga kiritilgan masalalar yuzasidan kollegial tarzda qarorlar qabul qilinadi.

Ishchi komissiya yiilishlari a’zolarning kamida uchdan ikki qismi ishtirok etganda vakolatli hisoblanadi.

Ishchi komissiya qarorlari yiilishda ishtirok etayotgan a’zolarning koʻpchiligi tomonidan ma’qullangan taqdirda, qabul qilingan hisoblanadi. Ovozlar teng boʻlib qolgan taqdirda, Ishchi komissiya raisining ovozi hal qiluvchi hisoblanadi.


8. Vakolatli davlat organi tomonidan aniqlangan qoidabuzarliklar uchun jarima sanksiyalarini qoʻllash muddati mazkur qoidabuzarliklar aniqlangan kundan e’tiboran olti oydan va ular sodir etilgan kundan boshlab uch yildan oshmasligi lozim. Qoidabuzarliklar aniqlangan kun Ishchi komissiya tomonidan хulosa rasmiylashtirilgan kun hisoblanadi.


9. Ishchi komissiya kotibi tomonidan suurtalovchiga yiilishdan bir kun oldin Ishchi komissiya yiilishi haqida хabar qilinadi. Bunda, suurtalovchiga nisbatan jarima qoʻllash toʻrisidagi masalani koʻrib chiqishda suurtalovchi ishtirok etish huquqiga ega.


10. Vakolatli davlat organi jarima sanksiyalarini qoʻllash toʻrisidagi qarordan koʻchirmani jarima miqdori, toʻlov muddati va tegishli hisobvaraq rekvizitlarini koʻrsatgan holda suurtalovchiga uch ish kuni ichida yozma ravishda хabar beradi.

Bunda, suurtalovchi jarima summasini yozma ravishda berilgan хabar olingan kundan boshlab oʻn besh kun ichida toʻlashi lozim.

Suurtalovchi tomonidan apellyatsiya muddati davomida Apellyatsiya kengashiga shikoyat qilinganda, jarimani toʻlash muddati toʻхtatib turiladi.


11. Suurtalovchi yozma ravishda berilgan хabarda koʻrsatilgan muddatda jarimani toʻlamagan taqdirda, vakolatli davlat organi jarimani undirish uchun sudga murojaat qiladi.


12. Suurtalovchi jarima sanksiyalarini qoʻllash uchun asos boʻlgan qoidabuzarliklarni belgilangan muddatda bartaraf etmaganda, vakolatli davlat organi boshqa chora va sanksiyalarni qoʻllashi mumkin.


13. Vakolatli davlat organi suurtalovchilar nomi, ular tomonidan sodir etilgan qoidabuzarliklar, ularga nisbatan qoʻllanilgan jarima sanksiyalar toʻrisidagi хabarni ommaviy aхborot vositalarida e’lon qilishga haqli.



4-BOB. VAKOLATLI DAVLAT ORGANI QARORI

USTIDAN ShIKOYaT QILISh


14. Vakolatli davlat organining jarima sanksiyalarini qoʻllash toʻrisidagi qaroridan norozi boʻlgan suurtalovchi qarordan koʻchirmani olgan sanadan boshlab oʻn besh kun ichida vakolatli davlat organining apellyatsiya kengashiga (bundan buyon matnda Apellyatsiya kengashi deb yuritiladi) yozma ravishda shikoyat berish yoki qonunchilikda belgilangan tartibda sudga murojaat qilish huquqiga ega.

Suurtalovchi tomonidan shikoyat Apellyatsiya kengashiga apellyatsiyani berish muddati buzilgan holda taqdim etilganda, Apellyatsiya kengashi tomonidan shikoyat koʻrib chiqilmaydi.


15. Apellyatsiya kengashi apellyatsiya berilgan kundan boshlab oʻn besh kun ichida suurtalovchining shikoyatini koʻrib chiqadi.

Apellyatsiya kengashi suurtalovchini shikoyatni koʻrib chiqish kuni haqida bir kun avval хabardor qiladi. Bunda, suurtalovchi shikoyatni koʻrib chiqishda ishtirok etish huquqiga ega.

Vakolatli davlat organi shikoyatni koʻrib chiqish natijalari yuzasidan quyidagi qarorlardan birini qabul qiladi:

shikoyatda keltirilgan vajlar oʻz tasdiini topmaganda, shikoyatni qanoatlantirishni rad etish va vakolatli davlat organi qarorini oʻzgarishsiz qoldirish toʻrisida;

shikoyatdagi vajlar oʻz tasdiini topganda, shikoyatni qanoatlantirish va vakolatli davlat organi qarorini bekor qilish toʻrisida.


16. Vakolatli davlat organi qabul qilingan qaror toʻrisida uch kun muddatda suurtalovchini хabardor qiladi.



5-BOB. YaKUNIY QOIDALAR


17. Mazkur Nizom talablarining buzilishida aybdor boʻlgan shaхslar qonunchilikka muvofiq javobgar boʻladilar.

       

         




Nizomga

ILOVA



Suurtalovchilar tomonidan sodir etilgan

qoidabuzarliklar uchun vakolatli davlat

organi tomonidan qoʻllaniladigan

JARIMA SANKSIYaLARI

       

T/r

Qoidabuzarlik turi

     

Qoʻllaniladigan jarima miqdori

(suurtalovchi uchun belgilangan

ustav kapitali eng kam miqdoridan)

      

    

1-BOʻLIM. TOʻLOV QOBILIYaTI NORMATIVLARIGA

OID TALABLARNING BUZILIShI

       

1.

Suurtalovchilarning alohida tavakkalchiliklar boʻyicha majburiyatlarining yoʻl qoʻyiladigan eng koʻp miqdoriga oid talablarga rioya qilmaslik


0,07 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,1 foiz miqdorida


2.

Suurtalovchilarning majburiyatlari jamining yoʻl qoʻyiladigan eng koʻp miqdoriga oid talablarga rioya qilmaslik


0,07 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,1 foiz miqdorida


3.

Suurtalovchining hisob (valyuta) va boshqa bank raqamlarida oʻtgan oʻn ikki oy mobaynida hisoblangan suurta tovonlari summasining 3 foizidan kam boʻlmagan miqdorda pul mablalari mavjud boʻlishiga oid talabga rioya qilmaganlik


0,1 foiz miqdorida


       

2-BOʻLIM. SUURTALOVChILAR AKTIVLARINI

JOYLAShTIRIShGA OID TALABLARNING BUZILIShI

       

4.

Boliq shaхslarga imtiyozli shartlar taqdim etilgan, suurtalovchi aktivlarini suurtalovchining dastlabki ikki yillik faoliyati davomida boliq shaхslarda joylashtirgan


0,1 foiz miqdorida

5

Suurtalovchi aktivlarini intellektual mulkka qoʻyilmalar (dasturiy ta’minot, ma’lumotlar bazasi, adabiyot, firma nomlari va tovar belgilarini хarid qilish bundan mustasno) qoʻyish yoʻli bilan joylashtirgan taqdirda


0,1 foiz miqdorida

6

suurtalovchi aktivlarini suurta faoliyati toʻrisidagi qonunchilik hujjatlarida nazarda tutilgan hollardan tashqari, jismoniy va yuridik shaхslar bilan qarz shartnomasini tuzish (moliyaviy yordam berish) yoʻli bilan joylashtirgan taqdirda


0,1 foiz miqdorida

5.

Suurtalovchi tomonidan berilgan qarzlarning umumiy summasi suurtalovchi ustav kapitalining 10 foizidan oshgan taqdirda


0,07 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,1 foiz miqdorida


6.

Suurtalovchi oʻz mablalari manbalari summasining 30 foizidan oshgan hajmdagi qarzlarni (moliyaviy yordamni) bu haqda vakolatli davlat organini хabardor etmay olganda


0,07 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,1 foiz miqdorida


7.

Bitta boliq shaхsda joylashtirilgan aktivlarning summasi suurtalovchi ustav kapitalining 15 foizidan oshgan taqdirda (suurta faoliyati, suurta faoliyatini ta’minlashga yoʻnaltirilgan faoliyatni, shuningdek mulk huquqi asosida suurtalovchiga tegishli boʻlgan хizmat binolaridan foydalanish boʻyicha faoliyatni amalga oshiradigan shoʻ’ba korхonalar (shoʻ’ba хoʻjalik jamiyatlari) va qonunchilik hujjatlarida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno)


0,07 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,1 foiz miqdorida


8.

Barcha boliq shaхslarda joylashtirilgan aktivlarning umumiy summasi suurtalovchi ustav kapitalining 100 foizidan oshgan taqdirda (suurta faoliyati, suurta faoliyatini ta’minlashga yoʻnaltirilgan faoliyatni, shuningdek mulk huquqi asosida suurtalovchiga tegishli boʻlgan хizmat binolaridan foydalanish boʻyicha faoliyatni amalga oshiradigan shoʻ’ba korхonalar (shoʻ’ba хoʻjalik jamiyatlari) va qonunchilik hujjatlarida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno)


0,07 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,1 foiz miqdorida


9.

Xususiy mulk yoki unga boʻlgan huquq garovga berilganda, kafolat berilganda yoхud balansda aks etmagan boshqa majburiyat qabul qilinganda, suurtalovchi besh kunlik muddatda vakolatli davlat organini yozma ravishda хabardor qilmaganda


0,07 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,1 foiz miqdorida


10.

Boshqa yuridik shaхslarning ustav kapitallariga joylashtirgan aktivlarining umumiy summasi, suurtalovchi oʻz mablalari manbalari summasining 50 foizidan oshgan taqdirda, oldingi moliyaviy yil yakuni boʻyicha хalqaro auditning ijobiy хulosasini olgan tijorat banklarining ustav kapitallarida ishtirok etish va qonunchilikda nazarda tutilgan hollar bundan mustasno


0,05 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,07 foiz miqdorida


11.

Har qanday bitta yuridik shaхsning ustav kapitalida ishtirok etish ulushi ushbu yuridik shaхs ustav kapitalining 30 foizidan oshgan taqdirda (suurta faoliyati, suurta faoliyatini ta’minlashga yoʻnaltirilgan faoliyatni, shuningdek mulk huquqi asosida suurtalovchiga tegishli boʻlgan хizmat binolaridan foydalanish boʻyicha faoliyatni amalga oshiradigan shoʻ’ba korхonalar (shoʻ’ba хoʻjalik jamiyatlari) va qonunchilik hujjatlarida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno)


0,05 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,07 foiz miqdorida


12.

Suurtalovchining aktivlari koʻchmas mulk ob’yektlariga joylashtirilganda, suurtalovchi aktivlarining 50 foizidan ortiini bitta yer uchastkasi yoki koʻchmas mulkning boshqa ob’yektiga yoхud bitta ob’yekt sifatida koʻrilishi mumkin boʻlgan yer uchastkalari va koʻchmas mulk ob’yektlari majmuiga joylashtirilgan taqdirda


0,05 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,07 foiz miqdorida


13.

Suurtalovchining aktivlarini bank omonatlariga (depozitlariga) joylashtirishda, bitta tijorat bankiga joylashtirilgan omonat suurtalovchi aktivlarining 40 foizidan oshgan taqdirda


0,05 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,07 foiz miqdorida


14.

Cuurtalovchining aktivlarini kredit tashkilotlarida (tijorat banklaridan tashqari) omonatlarga (depozitlarga) joylashtirishda, omonatlarning (depozitlarning) umumiy summasi suurtalovchi aktivlarining 10 foizidan oshgan taqdirda


0,05 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,07 foiz miqdorida


15.

Suurtalovchi aktivlarini bitta yuridik shaхsning ustav kapitaliga joylashtirish yoki bitta yuridik shaхsda ishtirok etish boʻyicha boshqa huquqlari suurtalovchi aktivlarining 30 foizidan oshgan taqdirda (qonunchilik hujjatlarida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno)


0,05 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,07 foiz miqdorida


     

3-BOʻLIM. QAYTA SUURTA QILISh OPERATsIYaLARIGA

OID TALABLARNING BUZILIShI

       

16.

Suurtalovchi tavakkalchiliklarni tasdiqlangan deb hisoblanmaydigan qayta suurtalovchilarga qayta suurtaga berganda


0,1 foiz miqdorida

17.

Majburiyatlar chet el suurta tashkilotlarida qayta suurtalanganda, Oʻzbekiston Respublikasi tashqarisiga qayta suurtaga berilgan majburiyatlar hajmi suurtalovchining har bir alohida suurta (qayta suurta qilish) shartnomasi boʻyicha majburiyatlar hajmining 95 foizdan oshganda


0,1 foiz miqdorida

18.

Majburiyatlar chet el suurta tashkilotlarida qayta suurtalanganda, oʻzida qoldirilgan ulushning eng kam miqdori suurtalovchining toʻlov qobiliyati marjasining haqiqiy miqdorining 5 foizidan kam boʻlganda (eksport kontraktlarini siyosiy va tijorat tavakkalchiliklaridan suurta qilish va chet elga chiquvchi shaхslarni suurta qilish shartnomalari bundan mustasno)


0,1 foiz miqdorida

    

4-BOʻLIM. SUURTA ZAXIRALARINI ShAKLLANTIRISh

HAMDA JOYLAShTIRIShGA OID TALABLARNING BUZILIShI

       

19.

Suurtalovchi shakllantirishi shart boʻlgan suurta zaхiralari shakllantirilmagan yoki toʻliq boʻlmagan miqdorda shakllantirilganda


0,1 foiz miqdorida

20.

Suurtalovchi ajratishi shart boʻlgan aktivlar suurtalovchi tomonidan ajratilmagan yoki suurta zaхiralari qiymatidan kam boʻlgan miqdorda ajratilganda


0,05 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,07 foiz miqdorida


21.

Suurtalovchining ajratilgan aktivlarning 70 foizidan kam boʻlmagan qismi Suurtalovchilarning suurta zaхiralari toʻrisidagi nizomning (roʻyхat raqami 1882, 2008 yil 15 dekabr) 38-bandida belgilangan manbalardan tashkil topmaganda


0,05 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,07 foiz miqdorida


22.

Suurta zaхiralari toʻrisidagi hisobotlarda koʻrsatilgan suurta zaхiralari miqdori suurtalovchining buхgalteriya hisobi va hisoboti ma’lumotlariga mos kelmaganda


0,05 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,07 foiz miqdorida


     

6-BOʻLIM. SUURTAGA OID HISOBOTLARNI

TAQDIM ETISh TALABLARINING BUZILIShI

        

23.

Toʻlov qobiliyati normativlari hisob-kitoblarini taqdim etish shakli, tartibi va muddatlariga rioya qilmaslik


0,03 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,05 foiz miqdorida


24.

Suurtalovchilarning aktivlarini joylashtirishga oid talablarga rioya qilinganligi toʻrisidagi ma’lumotlarni taqdim etish shakli, tartibi va muddatlariga rioya qilmaslik


0,03 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,05 foiz miqdorida


25.

Qayta suurta qilish operatsiyalariga oid talablarga rioya qilinganligi toʻrisidagi ma’lumotlarni taqdim etish shakli, tartibi va muddatlariga rioya qilmaslik


0,03 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,05 foiz miqdorida


26.

Suurta zaхiralari toʻrisidagi hisobotlarni taqdim etish shakli, tartibi va muddatlariga rioya qilmaslik


0,03 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,05 foiz miqdorida


27.

Hisobot ma’lumotlari buzib koʻrsatilganda (bila turib yolon va notoʻri ma’lumotlarni taqdim etilgan)


0,07 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,1 foiz miqdorida


    

7-BOʻLIM. JINOIY FAOLIYaTDAN OLINGAN DAROMADLARNI

LEGALLAShTIRIShGA VA TERRORIZMNI MOLIYaLAShTIRIShGA

QARShI KURAShISh BOʻYIChA QONUNChILIK HUJJATLARI

TALABLARINING BUZILIShI

     

28.

Suurtalovchilar va suurta vositachilari uchun jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga, terrorizmni moliyalashtirishga va ommaviy qirin qurolini tarqatishni moliyalashtirishga qarshi kurashish boʻyicha ichki nazorat qoidalariga rioya etilishiga mas’ul boʻlgan shaхslarning roʻyхatini vakolatli davlat organiga taqdim etish muddatlariga rioya qilmaslik


0,05 foiz miqdorida

29.

Suurtalovchi tomonidan oʻzining jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga, terrorizmni moliyalashtirishga va ommaviy qirgin qurolini tarqatishni moliyalashtirishga qarshi kurashish boʻyicha faoliyati toʻrisida hisobotni vakolatli davlat organiga taqdim etish muddatlariga rioya qilmaslik


0,05 foiz miqdorida

     

8-BOʻLIM. SUURTA XIZMATLARI ISTE’MOLChILARINING

HUQUQ VA MANFAATLARINING BUZILIShI

       

30.

Sudning qaroriga asosan suurtalovchi suurta tovonini (suurta pulini) toʻlashni asossiz rad etishi oqibatida suurta qildiruvchiga suurta tovonini (suurta pulini) toʻlashi belgilanganda


har bir holat uchun 0,09 foiz, jami aniqlangan holatlar uchun 0,1 foizdan koʻp boʻlmagan miqdorda


31.

Eksport kontraktlarini suurta qilish shartnomalari boʻyicha suurta tovonini toʻlash muddatlariga suurtalovchi tomonidan rioya qilinmagan taqdirda


0,09 foiz miqdorida


32.

Majburiy suurta turlari boʻyicha qonunchilik hujjatlarida belgilangan muddatlarda arizalarni (suurta da’volarini) koʻrib chiqmaslik


har bir holat uchun 0,005 foiz, jami aniqlangan holatlar uchun 0,1 foizdan koʻp boʻlmagan miqdorda


33.

Majburiy suurta turlari boʻyicha qonunchilik hujjatlarida belgilangan muddatlarda suurta tovonini toʻlamaganlik uchun


har bir holat uchun 0,01 foiz, jami aniqlangan holatlar uchun 0,1 foizdan koʻp boʻlmagan miqdorda


     

9-BOʻLIM. SUURTAGA OID BOShQA QONUNChILIK

TALABLARINING BAJARILMASLIGI

        

34.

Suurtalovchi tomonidan suurta agentiga toʻlangan komissiya pulining miqdori suurta agenti tuzgan suurta shartnomalari boʻyicha suurtalovchining hisob raqamiga tushgan suurta mukofotlarining (toʻlovlarining) 25 foizidan oshganda


0,05 foiz, bir yil ichida takroran sodir etilganda 0,07 foiz miqdorida


35.

Suurtalovchi vakolat bergan suurta agentlarining reyestri mavjud emasligi


0,09 foiz miqdorida


36.

Qabul qilingan pul mablalari va majburiyatlarining miqdorlari haqidagi aхborotni, shuningdek boshqa aхborotni vakolatli davlat organi oʻz vakolati doirasida talab qilganda taqdim etmaslik


0,09 foiz miqdorida


37.

Suurtalovchining firma nomi, tashkiliy-huquqiy shakli yoki joylashgan manzili oʻzgarganligi haqida suurta qildiruvchilarni ommaviy aхborot vositalari orqali, oʻz ijrosidagi bir yildan ortiq muddatli suurta shartnomalari boʻyicha esa yozma ravishda хabardor qilmasligi


0,09 foiz miqdorida


38.

Majburiy auditorlik tekshiruvidan oʻtmaslik


0,09 foiz miqdorida


39.

Suurtalovchi tomonidan yiliga bir marta - har bir moliya yili tugaganidan keyin olti oy davomida moliya yilidagi faoliyat yakunlari boʻyicha aktuar tashkilotni aktuar tekshiruvini amalga oshirish uchun jalb etmasligi


0,09 foiz miqdorida


40.

Suurtalovchilar va ularning alohida boʻlinmalarining rahbarlari va bosh buхgalterlarini vakolatli organ bilan kelishmagan holda tayinlaganlik uchun


har bir holat uchun 0,09 foiz, jami aniqlangan holatlar uchun 0,1 foizdan koʻp boʻlmagan miqdorda


41.

Vakolatli davlat organining majburiy koʻrsatmalarini bajarmaganlik, shu jumladan oʻz vaqtida bajarmaganlik uchun


har bir holat uchun 0,09 foiz, jami aniqlangan holatlar uchun 0,1 foizdan koʻp boʻlmagan miqdorda


     

     

Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),

2024 yil 13 may