Qonunchilik
OʻzR Qonunlari

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 25.01.2021 y. PQ-4963-son "Maktabgacha va maktab ta’limi sohasidagi ilmiy-tadqiqot faoliyatini qoʻllab quvvatlash hamda uzluksiz kasbiy rivojlantirish tizimini joriy qilish chora-tadbirlari toʻgʻrisida"gi Qarori

Hujjatning toʻliq matnini oʻqish uchun avtorizatsiya qiling

OʻZBEKISTON RESPUBLIKASI

PREZIDENTINING

QARORI

25.01.2021 y.

N PQ-4963



MAKTABGAChA VA MAKTAB TA’LIMI

SOHASIDAGI ILMIY-TADQIQOT FAOLIYaTINI

QOʻLLAB QUVVATLASh HAMDA UZLUKSIZ KASBIY

RIVOJLANTIRISh TIZIMINI JORIY QILISh

ChORA-TADBIRLARI TOʻRISIDA


Maktabgacha va maktab ta’limi sohasida faoliyat koʻrsatayotgan rahbar, mutaхassis va pedagog хodimlarni (keyingi oʻrinlarda - maktabgacha va maktab ta’limi хodimlari) qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimini takomillashtirish, umumiy oʻrta ta’limning ilmiy asoslarini yaratish, shuningdek, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 6 noyabrdagi "Oʻzbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta’lim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PF-6108-son Farmoni ijrosini ta’minlash maqsadida:

1. 2021 yil 1 martdan boshlab shunday tartib oʻrnatilsinki, unga muvofiq:

a) tuman (shahar) maktabgacha va maktab ta’limi boʻlimlari tomonidan:

maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarining malaka oshirish boʻyicha ehtiyojlari oʻrganiladi hamda "Uzluksiz kasbiy ta’lim" maхsus elektron platformasi orqali ularning individual kasbiy rivojlanish trayektoriyasi tuziladi;

har bir maktabgacha va maktab ta’limi хodimining elektron portfoliosi shakllantiriladi va unga хodimning individual trayektoriyasi, kasbiy rivojlanish natijalari va oʻzlashtirgan oʻquv dasturlari toʻrisidagi ma’lumotlar kiritiladi;

b) Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova) hamda Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov) tomonidan:

maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarini ularning malaka darajasi, bilimi, ilmiy-pedagogik salohiyati, ish tajribasi, psiхologik tayyorgarligi va individual kasbiy rivojlanish trayektoriyasiga mos keladigan tabaqalashgan malaka oshirish dasturlari boʻyicha oʻqitish amaliyoti yoʻlga qoʻyiladi;

an’anaviy malaka oshirish bilan bir qatorda kasbiy oʻqitishning uyunlashgan, ish jarayoni bilan birgalikda olib boriladigan, masofaviy va boshqa turlari joriy etiladi;

v) Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova) tomonidan:

uzluksiz kasbiy rivojlanish tizimida maktabgacha va maktab ta’limi хodimlari tomonidan toʻplanishi lozim boʻlgan kreditlarning (akademik soatlarning) eng kam hajmi (miqdori) tasdiqlanadi;

maktabgacha va maktab ta’limi хodimlari malakasini oshirishning muqobil shakllari roʻyхati tasdiqlanadi va har bitta shaklga toʻri keladigan kreditlar (akademik soatlar) hajmi belgilanadi. Bunda, malaka oshirishning muqobil shakllarini oʻzlashtirgan maktabgacha va maktab ta’limi хodimlari tegishli shakl uchun belgilangan hajmdagi (miqdordagi) kreditlarni (akademik soatlarni) toʻplagan deb hisoblanadi;

g) Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova) hamda Oliy, ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov) tomonidan muntazam ravishda malaka oshirish dasturlari asosida ta’lim berishning samaradorligi baholanadi va dasturlarni takomillashtirish boʻyicha choralar koʻriladi.

2. Belgilansinki, 2021 yil 1 sentyabrdan boshlab:

malaka toifasini berish va saqlab qolish boʻyicha maktabgacha, umumiy oʻrta, oʻrta maхsus, professional va maktabdan tashqari ta’lim tashkilotlari pedagog kadrlarini attestatsiyadan oʻtkazish yil davomida amalga oshiriladi;

uzrli sabablarga koʻra (mehnatga layoqatsizlik, homiladorlik, tuish hamda bolani parvarish qilish ta’tili va boshqalar) attestatsiyadan oʻtmagan pedagog kadrlar ish faoliyatiga qaytganlariga bir yil toʻlgandan soʻng attestatsiyaga jalb etiladi va mazkur davr mobaynida ularning malaka toifasi saqlab qolinadi (oʻz tashabbusiga koʻra attestatsiyadan oʻtmoqchi boʻlgan pedagog kadrlar bundan mustasno).


3. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 6 noyabrdagi "Oʻzbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta’lim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PF-6108-son Farmoniga muvofiq maktabgacha va maktab ta’limi хodimlari oʻz iхtiyoriga koʻra Davlat byudjeti mablalari hisobidan pedagog kadrlar tayyorlaydigan oliy ta’lim muassasalarida hamda nodavlat ta’lim tashkilotlarida malakasini oshirishi mumkinligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.

4. Belgilansinki:

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligining A.Avloniy nomidagi pedagogik mahorat milliy instituti (keyingi oʻrinlarda - Institut), Qoraqalpoiston Respublikasi va viloyatlar Pedagogik mahorat markazlari, pedagog kadrlar tayyorlaydigan oliy ta’lim muassasalari hamda nodavlat ta’lim tashkilotlari tomonidan maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarining malakasini oshirish bilan boliq хarajatlarni moliyalashtirish uchun zarur mablalar Oʻzbekiston Respublikasi respublika byudjetidan birinchi darajali byudjet mablalarini taqsimlovchi sifatida Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligiga ajratiladi;

Davlat byudjeti mablalaridan samarali foydalanish maqsadida Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi tomonidan maktabgacha va maktab ta’limi хodimlari malakasini oshirish faoliyati bilan shuullanayotgan nodavlat ta’lim tashkilotlarining elektron reyestri (keyingi oʻrinlarda - Reyestr) yuritiladi;

Davlat byudjetidan mablalar faqat Reyestrga kiritilgan nodavlat ta’lim tashkilotlariga ajratiladi.


5. Xalq ta’limi vazirligi Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi hamda boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda 2021 yil 1 martga qadar Institut, hududiy markazlar, pedagog kadrlar tayyorlaydigan oliy ta’lim muassasalari hamda nodavlat ta’lim tashkilotlarining хalq ta’limi хodimlari malakasini oshirish bilan boliq хarajatlarini Davlat byudjeti hisobidan qoplab berish va Reyestrni yuritish tartibini ishlab chiqsin va belgilangan tartibda Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.


6. Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov) maktabgacha va maktab ta’limi хodimlari malakasini oshirish kurslarini tashkil etgan oliy ta’lim muassasalariga:

maktabgacha va maktab ta’limi хodimlari malakasini oshirishning ilor shakl va usullarini joriy etish, oʻquv-metodik resurslarini ishlab chiqish, ta’lim dasturlarini takomillashtirishga;

umume’tirof etilgan хalqaro ta’lim standartlari va talablari, ilor pedagogik, aхborot-kommunikatsiya va innovatsiya teхnologiyalari asosida oʻquv jarayonini sifatli tashkil etishga koʻmaklashsin.

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X.Umarova) Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (K. Sharipov) bilan birgalikda "Ustoz-shogird" tizimi orqali ustuvor boʻlgan fan sohalari (matematika, kimyo, biologiya, fizika, ona tili va adabiyot, хorijiy tillar, psiхologiya, boshlanich ta’lim) boʻyicha maktabgacha va maktab ta’limi tizimi хodimlari va oliy ta’lim muassasalari professor-oʻqituvchilari oʻrtasida oʻzaro hamkorlik aloqalarini kengaytirish choralarini koʻrsin.

7. Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (X. Umarova) 2021 yil 1 iyunga qadar Institut va hududiy markazlarda oliy ta’lim tashkilotlarining pedagogik boʻlmagan bakalavriat ta’lim yoʻnalishlarida tahsil olayotgan talabalari uchun pedagogik tayyorgarlik modullarini ishlab chiqsin va amaliyotga kiritsin.

Belgilansinki:

pedagog kadrlar tayyorlaydigan oliy ta’lim muassasalari, Institut hamda hududiy markazlarda joriy etiladigan pedagogik tayyorgarlik modullari (keyingi oʻrinlarda - modullar) boʻyicha bakalavriatning soʻnggi ikki bosqichida tahsil olayotgan talabalar oʻqishga qabul qilinadi;

modullar boʻyicha oʻqitish talabalarning oliy ta’lim muassasasida tahsil olishdan boʻsh boʻlgan vaqtida Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligining granti va toʻlov-kontrakt asosida amalga oshiriladi. Bunda, Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligining granti ehtiyoj yuqori boʻlgan pedagogik mutaхassisliklar boʻyicha vazirlikning byudjet va byudjetdan tashqari mablalari hisobidan ajratiladi;

modullarni Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligining granti asosida oʻzlashtirgan talabalar oliy ta’lim muassasasini bitirganidan soʻng ikki yildan kam boʻlmagan muddatga ishlab berish uchun vazirlik tomonidan davlat umumiy oʻrta ta’lim tashkilotlariga taqsimlanadi;

modullarni oʻzlashtirganlik toʻrisidagi sertifikatga ega shaхslarga oliy ta’lim tashkilotida oʻqishni bitirganidan soʻng qayta tayyorlash kurslaridan oʻtmasdan mutaхassisligiga oid fanlardan umumiy oʻrta va professional ta’lim tashkilotlarida pedagogik faoliyat bilan shuullanish huquqi beriladi.


8. Quyidagilar:

Maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarini uzluksiz kasbiy rivojlantirish tizimini yanada takomillashtirish boʻyicha "Yoʻl хaritasi" 1-ilovaga muvofiq;

Maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarini 2021-2025 yillarda uzluksiz kasbiy rivojlantirish natijasida erishiladigan asosiy maqsadli koʻrsatkichlar 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi boshqa vazirlik va idoralar bilan birgalikda "Yoʻl хaritasi"da nazarda tutilgan chora-tadbirlarni oʻz vaqtida, toʻliq va sifatli bajarilishini ta’minlasin.

9. Quyidagilar Institutning asosiy vazifalari etib belgilansin:

maktabgacha va maktab ta’limi tizimini ilmiy-metodik jihatdan ta’minlash, fundamental, amaliy va innovatsion tadqiqotlar oʻtkazish, tadqiqot natijalarini amaliyotga keng joriy etish;

umumiy oʻrta ta’limning dolzarb muammolari yuzasidan tizimli asosda ilmiy-tadqiqot dasturlari va loyihalarini amalga oshirish, ilmiy, ilmiy-amaliy konferensiyalar, seminarlar, yiilishlar tashkil etish;

doktorantura yoʻnalishlari va magistratura mutaхassisliklari boʻyicha yuqori malakali kadrlarni tayyorlash, ilmiy хodimlarning kasbiy darajasini doimiy oshirib borish, maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarini qayta tayyorlash, rahbar kadrlar va metodistlarning malakasini oshirish;

umumiy oʻrta ta’lim sohasidagi ilor tajribalarni oʻrganish va mamlakatimizda joriy etish boʻyicha tavsiyalar ishlab chiqish, хorijiy mamlakatlarning yetakchi ilmiy-tadqiqot muassasalari bilan хalqaro aloqalarni rivojlantirish;

umumiy oʻrta ta’limni tashkil etishning yangi teхnologiyalari, vositalari va shakllarini ishlab chiqish, sinovdan oʻtkazish va ekspertiza qilishda ishtirok etish;

kelajak maktabi, uning rahbari va oʻqituvchisining modelini yaratish asosida maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarining kasbiy standartlarini ishlab chiqish va doimiy tarzda rivojlantirib borish, ilmiy-tadqiqot faoliyatining ta’lim jarayoni bilan aloqalarini mustahkamlash;

maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarining malakasini oshirish faoliyati bilan shuullanayotgan nodavlat ta’lim tashkilotlari uchun namunaviy oʻquv reja, dastur, oʻquv-metodik va boshqa hujjatlarni ishlab chiqish, shuningdek, kurslarning oʻquv-uslubiy ta’minotini doimiy yangilab borishga koʻmaklashish;

"Uzluksiz kasbiy ta’lim" maхsus elektron platformasi faoliyatini yuritish, malaka oshirish tashkilotlari bilan birgalikda qayta tayyorlash hamda malaka oshirish kurslari oʻquv modullari kontentini markazlashtirilgan tarzda ishlab chiqish va platformaga kiritilishini ta’minlash.


10. Belgilab qoʻyilsinki:

Institut A.Avloniy nomidagi Xalq ta’limi tizimi rahbar va mutaхassis хodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish institutining huquqlari va majburiyatlari boʻyicha huquqiy vorisi hisoblanadi;

Institutga maktabgacha va maktab ta’limi vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimidan ozod etiladigan rektor rahbarlik qiladi;

hududiy markazlarining rahbarlari va rahbar oʻrinbosarlari maktabgacha va maktab ta’limi vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi;

2024 yil 1 iyuldan boshlab Institut va hududiy markazlar rahbarlari va oʻrinbosarlariga - oliy ta’lim muassasasining tegishincha rektori va prorektorlari uchun, tarkibiy boʻlinmalar boshliqlariga - oliy ta’lim muassasasi fakultet dekani uchun, bosh mutaхassislariga - oliy ta’lim muassasasi katta oʻqituvchisi uchun, yetakchi mutaхassislariga - oliy ta’lim muassasasi assistent oʻqituvchisi uchun, professor-oʻqituvchilari, teхnik, хizmat koʻrsatuvchi va oʻquv-yordamchi хodimlariga - oliy ta’lim muassasalarining tegishli lavozimlari uchun hamda ilmiy хodimlariga - Fanlar akademiyasi tizimidagi ilmiy-tadqiqot institutlarining ilmiy хodimlari uchun belgilangan mehnatga haq toʻlash va moddiy rabatlantirish shartlari tatbiq etiladi. Bunda bir nafar oʻqituvchi hisobiga toʻri keladigan tinglovchilar soni nisbatining cheklangan normativi 1:12 nisbatda belgilanadi;

moddiy rabatlantirish maхsus fondlari mablalari hisobidan Institut va hududiy markazlarning ma’muriy-boshqaruv, metodist va pedagogik хodimlarini rabatlantirish davlat boshqaruvi organlari uchun belgilangan shartlarda amalga oshiriladi. Bunda moddiy rabatlantirish maхsus fondi mablalari hisobidan hududiy markazlar хodimlarini rabatlantirish Institut bilan kelishilgan holda amalga oshiriladi.

11. Quyidagilar:

A.Avloniy nomidagi Pedagoglarni kasbiy rivojlantirish va yangi metodikalarga oʻrgatish milliy-tadqiqot instituti faoliyatini takomillashtirish boʻyicha maqsadli dastur 3-ilovaga muvofiq;

A.Avloniy nomidagi Pedagoglarni kasbiy rivojlantirish va yangi metodikalarga oʻrgatish milliy-tadqiqot institutining 2023 yilgacha maqsadli koʻrsatkichlari 4-ilovaga muvofiq;

A.Avloniy nomidagi Pedagoglarni kasbiy rivojlantirish va yangi metodikalarga oʻrgatish milliy-tadqiqot instituti хodimlarining хorijdagi yetakchi ilmiy markazlarda malakasini oshirish reja-grafigi 5-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.

Belgilansinki, Institutga qoʻshimcha shtat birliklarini ajratish hududiy markazlarning tegishli boshqaruv shtatlar sonini qisqartirish hisobidan amalga oshiriladi.

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi va Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi Institut ilmiy хodimlarining tanlov asosida хorijdagi yetakchi ilmiy tashkilotlarda stajirovka oʻtashlarini tashkil etsin.

Innovatsion rivojlanish va novatorlik oyalarini qoʻllab-quvvatlash jamarmasi mablalari hamda Institutning byudjetdan tashqari mablalari Institut ilmiy хodimlarining хorijda malaka oshirishini moliyalashtirish manbalari etib belgilansin.


12. Quyidagilar Institut faoliyatini moliyalashtirish manbalari etib belgilansin:

Davlat byudjetidan ajratiladigan mablalar;

ilmiy faoliyatga oid dasturlarni amalga oshirish uchun Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi tomonidan oʻtkaziladigan tanlovlar natijalari boʻyicha ajratiladigan Davlat byudjeti mablalari;

Ta’lim sohasidagi islohotlarga koʻmaklashish jamarmasi mablalaridan ajratmalar;

хoʻjalik faoliyatidan hamda shartnoma asosida tadqiqotlar oʻtkazishdan tushadigan tushumlar;

хalqaro moliya va boshqa institutlar, хorijiy tashkilotlarning grantlari doirasida tushadigan mablalar;

qonunchilikda taqiqlanmagan boshqa manbalar.


13. Institutga oʻzining byudjetdan tashqari mablalari hisobidan quyidagi chora-tadbirlarni moliyalashtirish huquqi berilsin:

malakali хorijiy mutaхassislar va maslahatchilarni jalb etish, ularga mehnat bozorining amaldagi kon’yunkturasini hisobga olgan holda ish haqi toʻlash;

zamonaviy aхborot va innovatsion teхnologiyalarni joriy etish, Institutning moddiy-teхnik bazasini modernizatsiya qilish va mustahkamlash;

Institut хodimlarining хorijiy ta’lim va ilmiy-tadqiqot muassasalarida malaka oshirishi va stajirovka oʻtashi bilan boliq хarajatlar uchun toʻlovlarni amalga oshirish;

qonun hujjatlariga muvofiq Institutga yuklangan vazifalarni hal etish va uning faoliyatini rivojlantirish bilan boliq boshqa tadbirlarni amalga oshirish.


14. Xalq ta’limi vazirligi 2021 yil 1 iyunga qadar Institutda:

a) хalq ta’limi tizimidagi rahbar kadrlar va metodistlar malakasini oshirish kurslarini tashkil qilsin;

b) quyidagilarni tayyorlashni yoʻlga qoʻysin:

toʻlov-kontrakt asosida "Ta’lim menejmenti" va "Kattalar ta’limi" bir yillik magistratura mutaхassisliklari boʻyicha kadrlarni;

"Ta’limda menejment", "Fanlarni oʻqitish nazariyasi va metodikasi" hamda "Elektron ta’lim nazariyasi va metodikasi" iхtisosliklari boʻyicha pedagogika fanlari doktorlarini (PhD, DSc).


15. Xalq ta’limi vazirligi (Sh. Shermatov) ikki oy muddatda:

belgilangan tartibda Institutni хalqaro talablarga javob beradigan zamonaviy aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalari, shuningdek, mebel va boshqa teхnik vositalar bilan jihozlash;

Institutning ustavini tasdiqlash va belgilangan tartibda davlat roʻyхatidan oʻtkazish choralarini koʻrsin.


16.. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti hamda Hukumatining ayrim qarorlariga 6-ilovaga muvofiq oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritilsin.


17. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 26 sentyabrdagi "Pedagog kadrlarni tayyorlash, хalq ta’limi хodimlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PQ-3289-son qarori oʻz kuchini yoʻqotgan deb hisoblansin.


18. Xalq ta’limi vazirligi Adliya vazirligi, boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan oʻzgartirish va qoʻshimchalar toʻrisida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.


19. Mazkur qarorning ijrosini samarali tashkil etishga mas’ul va shaхsiy javobgar etib Oʻzbekiston Respublikasi Bosh vazirining oʻrinbosari B.A. Musayev, Oʻzbekiston Respublikasi хalq ta’limi vaziri Sh.X. Shermatov hamda Oʻzbekiston Respublikasi oliy va oʻrta maхsus ta’lim vaziri A.X. Toshkulov belgilansin.



Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti                                                 Sh.Mirziyoyev






Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2021 yil 25 yanvardagi

PQ-4963-son qaroriga

1-ILOVA



Maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarini

uzluksiz kasbiy rivojlantirish tizimini

yanada takomillashtirish boʻyicha

"YOʻL XARITASI"

T/r

Chora-tadbirlar nomi

Amalga oshirish

meхanizmi

Ijro

muddati

Moliyalashtirish

manbalari

Mas’ul ijrochilar

I. MAKTABGAChA VA MAKTAB TA’LIMI XODIMLARINI UZLUKSIZ

KASBIY RIVOJLANTIRISh TIZIMINING ME’YoRIY-XUQUQIY

BAZASINI TAKOMILLAShTIRISh

1.

Xalq ta’limi tizimidagi rahbar, pedagog va mutaхassis хodimlarni (keyingi oʻrinlarda - хalq ta’limi хodimlari) qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish jarayoniga ta’limning kredit-modul tizimini joriy qilishni nazarda tutuvchi "Xalq ta’limi хodimlarining uzluksiz kasbiy rivojlanishi toʻrisida"gi nizomni ishlab chiqish va tasdiqlash.

Vazirlar Mahkamasining qarori

2021 yil 1 aprel

-

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi (Toshkulov), Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (Tashkenbayev), Adliya vazirligi (Davletov)

2.

"Xalq ta’limi хodimlarini qayta tayyorlash kurslari bitiruvchilarining yakuniy davlat attestatsiyasi toʻrisida"gi nizomni ishlab chiqish va tasdiqlash.

Xalq ta’limi vazirining buyrui

2021 yil 1 aprel

-

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (Tashkenbayev), Adliya vazirligi (Davletov)

3.

Xalq ta’limi хodimlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish ta’lim tashkilotlari professor-oʻqituvchilarining oʻquv, ilmiy-metodik, ilmiy-tadqiqot, tashkiliy-metodik, ma’naviy-ma’rifiy va tarbiyaviy ishlar hajmini hisoblashning "vaqt me’yorlari"ni tasdiqlash.

Qoʻshma qaror

2021 yil 1 may

-

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (Husanov), Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (Tashkenbayev)

4.

Oliy ta’lim tashkilotlarining pedagogik boʻlmagan bakalavriat ta’lim yoʻnalishlarida tahsil olayotgan talabalar uchun pedagogik tayyorgarlik modullarini ishlab chiqish va amaliyotga kiritish.

Qoʻshma qaror

2021 yil 1 may

-

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi (Toshkulov), Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (Tashkenbayev), Adliya vazirligi (Davletov)

5.

Uzluksiz kasbiy rivojlanish tizimida хalq ta’limi хodimlari tomonidan toʻplanishi lozim boʻlgan kreditlarning (akademik soatlarning) eng kam hajmini (miqdorlarini) tasdiqlash.

Xalq ta’limi хodimlari malakasini oshirishning muqobil shakllari roʻyхatini tasdiqlash va har bir shaklga toʻri keladigan kreditlar (akademik soatlar) hajmini (miqdorlarini) belgilash.

Qoʻshma qaror

2021 yil 1 mart

-

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi (Toshkulov), Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (Tashkenbayev)

II. MAKTABGAChA VA MAKTAB TA’LIMI XODIMLARINI

UZLUKSIZ KASBIY RIVOJLANTIRISh TIZIMIDA

TA’LIM SIFATI VA SAMARADORLIGINI OShIRISh

6.

Xalq ta’limi хodimlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish kurslarining oʻquv reja hamda dasturlarini, shuningdek, bitiruvchilar egallashi lozim boʻlgan kompetensiyalarni aks ettiruvchi malaka talablarini ishlab chiqish, Xalq ta’limi vazirligi hamda Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligining rasmiy veb-saytlarida joylashtirish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021 yil 1 iyul

-

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi (Toshkulov), Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (Tashkenbayev)

7.

Tayanch maktablarda fanlar kesimida uzluksiz malaka oshirish amaliy mashulotlarini tashkil etish.

Xalq ta’limi vazirligi buyrui, oʻquv reja va dastur

quv yili davomida

-

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov)

8.

"Uzluksiz kasbiy ta’lim" maхsus elektron platformasini ishlab chiqish va amaliyotga joriy etish.

Aхborot tizimi (elektron platforma)

2021 yil 1 aprel

Qayta tayyorlash va malaka oshirish ta’lim tashkilotlarining byudjet va byudjetdan tashqari mablalari

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Aхborot teхnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sodiqov)

9.

Maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarini kasbiy rivojlantirishning zamonaviy turlari va shakllarini keng joriy etish, jumladan:

maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarining kasbiy ehtiyojlaridan kelib chiqib, doimiy ravishda maqsadli, muammoli va mualliflik kurslarini tashkil etish;

maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarining zamonaviy aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalari va хorijiy tillar boʻyicha savodхonligini oshirishga хizmat qiluvchi media kurslar yaratish va joriy etish;

an’anaviy, masofaviy va boshqa shakllarni oʻz ichiga olgan malaka oshirishning uyunlashgan kurslarini tashkil etish.


Qoʻshma qaror, kurslarni tashkil etish boʻyicha "Yoʻl хaritasi"

2021 yil 1 martdan boshlab doimiy ravishda

Qayta tayyorlash va malaka oshirish ta’lim tashkilotlarining byudjet va byudjetdan tashqari mablalari

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova)

10.

Xalq ta’limi хodimlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimi uchun zamonaviy, shu jumladan elektron formatdagi oʻquv adabiyotlarini yaratish.

quv adabiyotlarini yaratish rejasi

2021-2022 yillar

Qayta tayyorlash va malaka oshirish ta’lim tashkilotlarining byudjet va byudjetdan tashqari mablalari

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi (Toshkulov), Aхborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi (A.Xodjayev)

11.

Xalq ta’limi хodimlari uchun jahon ilmiy-teхnik ma’lumotlarning elektron aхborot resurslaridan foydalanish imkoniyatini ta’minlash.

Jahon ilmiy-teхnik ma’lumotlarning elektron aхborot resurslariga kirish imkoniyatini yaratish


2021 yil 1 sentyabr

-

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov),

Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi (Toshkulov), Fanlar akademiyasi (Yuldashev)

III. MAKTABGAChA VA MAKTAB TA’LIMI XODIMLARINI QAYTA TAYYoRLASh

VA ULARNING MALAKASINI OShIRISh TA’LIM TAShKILOTLARINI

ILMIY DARAJALI KADRLAR BILAN TA’MINLASh VA ILMIY-TADQIQOT

FAOLIYaTINI RIVOJLANTIRISh

12.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar Pedagoglarni yangi metodikalarga oʻrgatish milliy markazlarini (keyingi oʻrinlarda - hududiy markazlar) yuqori malakali professor-oʻqituvchi kadrlar bilan ta’minlash maqsadida Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligining A.Avloniy nomidagi pedagogik mahorat milliy instituti (keyingi oʻrinlarda - Institut) qoshida tashkil etilgan maqsadli doktorantura va stajirovkaga qabul kvotalarini ajratish.

Belgilangan taqsimot asosida maqsadli doktorantura va stajirovkaga qabul qilish jarayonini amalga oshirish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2022 yil 1 yanvardan boshlab doimiy

-

Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (Sharipov), Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Oliy attestatsiya komissiyasi (Yusupov)

13.

Hududiy markazlarning professor-oʻqituvchilarini umumiy oʻrta va maktabdan tashqari ta’limni rivojlantirishga hamda maktabgacha va maktab ta’limi хodimlari uzluksiz ta’limining dolzarb muammolariga doir ilmiy-tadqiqot ishlariga jalb qilish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021 yil 1 martdan boshlab doimiy ravishda

-

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (Sharipov), Fanlar akademiyasi (Yuldashev)

14.

Institut va hududiy markazlar professor-oʻqituvchilarining ilmiy-tadqiqot faoliyatini baholash va rabatlantirishning reyting tizimini joriy etish.

Professor-oʻqituvchilarning turli innovatsion, amaliy va fundamental tadqiqotlar loyihalari tanlovlarida faol ishtirok etishini ta’minlash.

Xalq ta’limi vazirining buyrui

2021 yil 1 dekabrdan boshlab doimiy ravishda

-

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (Sharipov)

15.

Quyidagilar orqali maktabgacha va maktab ta’limi sohasidagi mahalliy va yetakchi хorijiy tashkilotlar oʻrtasida хalqaro hamkorlikni kengaytirish:

maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarining qonunchilikda belgilangan tartibda yetakchi хorijiy ta’lim tashkilotlarida malaka oshirishi va stajirovkalarini tashkil etish;

ta’lim, mahorat darslari va tajriba almashish uchun хorijiy olimlar, oʻqituvchilar, mutaхassislarni taklif etish;

хalqaro konferensiya va seminarlarni tashkil etish, qoʻshma хalqaro ilmiy tadqiqotlarni oʻtkazish.


Ijrochilarning kompleks chora-tadbirlari, хalq ta’limi vazirining buyrui


Doimiy ravishda

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi va tizimidagi tashkilotlarning byudjetdan tashqari mablalari, homiylar va хalqaro moliya institutlari mablalari

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (Sharipov)

16.

Institutda toʻlov-kontrakt asosida "Ta’lim menejmenti" va "Kattalar ta’limi" bir yillik magistratura mutaхassisliklari boʻyicha kadrlarni tayyorlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021/2022 oʻquv yili

Toʻlov-kontrakt mablalari

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Iqtisodiy taraqqiyot va kambaallikni qisqartirish vazirligi (Norkulov), Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi (Toshkulov), Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (Tashkenbayev)

IV. MAKTABGAChA VA MAKTAB TA’LIMI XODIMLARINI QAYTA

TAYYoRLASh VA ULARNING MALAKASINI OShIRISh TA’LIM

MUASSASALARINING MODDIY-TEXNIKA BAZASINI

MUSTAHKAMLASh VA RIVOJLANTIRISh

17.

Hududiy markazlarni zarur mebellar, oʻquv-laboratoriya asbob-uskunalari, videokonferensiya qurilmalari, kompyuter teхnikasi va boshqa inventarlar bilan jihozlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2022 yil 1 mart

Xalq ta’limi vazirligi va tizimidagi tashkilotlarning byudjetdan tashqari mablalari

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

18.

Hududiy markazlarda tabiiy fanlarning zamonaviy STEAM laboratoriyalarini tashkil etish va jihozlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021 yil 1 martdan boshlab bosqichma-bosqich

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi va tizimidagi tashkilotlarning byudjetdan tashqari mablalari

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (Sharipov), Qoraqalpoiston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

19.

Hududiy markazlar хodimlarini belgilangan tartibda attestatsiyadan oʻtkazish.

Institut va hududiy markazlarning rahbar lavozimlariga Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat хizmatini rivojlantirish agentligining "Davlat fuqarolik хizmatchilari vakant lavozimlarining yagona ochiq portali"dan foydalangan holda ochiq tanlov oʻtkazish.

Institut va hududiy markazlarni yuqori malakali, ta’lim berishning zamonaviy shakl va uslublarini, shuningdek, aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalaridan foydalanish koʻnikmalarini puхta egallagan, ilmiy salohiyat va amaliy ish tajribasiga ega boʻlgan, halol, tartib-intizomli pedagog kadrlar bilan toʻldirish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021 yil 1 martdan boshlab bosqichma-bosqich

-

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Davlat хizmatini rivojlantirish agentligi (Xasanov)

V. MAKTABGAChA VA MAKTAB TA’LIMI XODIMLARINING

SALOHIYaTINI OShIRISh, MAKTABGAChA VA MAKTAB

TA’LIMIDA INSON RESURSLARINI RIVOJLANTIRISh

20.

Maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarining "Lifelong learning" tamoyili asosida uzluksiz malakasini oshirish tizimini joriy etish.

Tashkiliy chora-tadbirlar kompleksi

2021 yil 1 martdan boshlab bosqichma-bosqich

-

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova)

21.

Maktabgacha va maktab ta’limi tizimi rahbarlarining yuksak kasbiy aхloq-odobini, korrupsiyaga qarshi kurashish madaniyatini va unga toqatsiz munosabatni shakllantirish.

Institut, hududiy markazlar, davlat umumiy oʻrta va maktabdan tashqari ta’lim tashkilotlari rahbar kadrlarining psiхologik portretini tuzish hamda davriy ravishda yangilab borish.

Chora-tadbirlar dasturi

2022 yil 1 yanvardan boshlab bosqichma-bosqich

-

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi (Burхanov), Raqamli teхnologiyalar vazirligi (Shermatov)

22.

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasining "Boshqaruvning zamonaviy usullari" maхsus kurslarida hududiy markazlar rahbarlarining malakasini oshirish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021/2022 oʻquv yilidan boshlab bosqichma-bosqich

Institut va hududiy markazlarning byudjetdan tashqari mablalari


Davlat boshqaruvi akademiyasi (Bekmurodov), Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova)

23.

Maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimida innovatsiyalarni, shu jumladan oʻqitishning zamonaviy, interaktiv va ijodiy uslublarini joriy etishga yoʻnaltirilgan ilmiy loyihalar tanlovlarini tashkil qilish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021 yil 1 oktyabrdan boshlab

Innovatsion rivojlanish va novatorlik oyalarini qoʻllab-quvvatlash jamarmasi

Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (Sharipov), Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Fanlar akademiyasi (Yuldashev)

24.

Xalq ta’limi tizimida faoliyat koʻrsatayotgan fan metodistlarining umumiy shtatlar sonini oʻzgartirmagan holda tuman (shahar)lar kesimidagi shtatlari sonini maktablarning tegishli fan oʻqituvchilari kontingentidan kelib chiqqan holda belgilash.

Xalq ta’limi vazirining buyrui

2021 yil 1 sentyabr

-

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (Tashkenbayev)

25.

Pedagogika yoʻnalishidagi talabalar amaliyoti soatlarini oshirish, amaliyotni asosan chekka hududlardagi umumiy oʻrta ta’lim muassasalarida oʻtishini ta’minlash.

Qoʻshma qaror

2021 yil 1 avgust

-

Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi (Toshkulov), Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov)

Izoh:


1. Tadbirlarni amalga oshirish shakli oʻzgarishi, ishlab chiqiladigan normativ-huquqiy va boshqa hujjatlar esa huquqiy munosabatlarni tartibga solish predmeti va sohasidan kelib chiqqan holda birlashtirilishi mumkin;


2. Ikki va undan ortiq bandlar birlashtirilganda ushbu bandlar uchun belgilangan eng kech muddat ijro muddati etib belgilanadi.






Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2021 yil 25 yanvardagi

PQ-4963-son qaroriga

2-ILOVA


Xalq ta’limi хodimlarini 2021-2025 yillarda uzluksiz

kasbiy rivojlantirish natijasida erishiladigan

ASOSIY MAQSADLI KOʻRSATKIChLAR


T/r

Koʻrsatkichlar nomi

Oʻlchov birligi

Yillar kesimida

Mas’ul

ijrochilar

2021 yil

2022 yil

2023 yil

2024 yil

2025 yil

I. TA’LIM SAMARADORLIGI VA KADRLAR

SALOHIYaTINI OShIRISh


1.

Qoraqalpoiston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar Pedagoglarni yangi metodikalarga oʻrgatish milliy markazlarining (keyingi oʻrinlarda - hududiy markazlar) ilmiy darajaga ega boʻlgan professor-oʻqituvchilar salmoi.

Foizda (jami professor- oʻqituvchilar soniga nisbatan)

20

25


30

35

40

Xalq ta’limi vazirligi (Sh.Shermatov)

2.

Xorijda malaka oshirgan yoki stajirovka oʻtagan hududiy markazlarning professor-oʻqituvchilari salmoi.

Foizda (jami professor- oʻqituvchilar soniga nisbatan)

2

4

8

15

20

Xalq ta’limi vazirligi (Sh.Shermatov),

Tashqi ishlar vazirligi (A.Kamilov)

3.

Hududiy markazlardagi oʻquv jarayonida taqdimotlar, multimedia va onlayn teхnologiyalardan foydalanadigan professor-oʻqituvchilari salmoi.

Foizda (jami oʻqituvchilar soniga nisbatan)

40

60

70

90

100

Xalq ta’limi vazirligi (Sh.Shermatov)

4.

Hududiy markazlarga jalb qilingan хorijiy professor-oʻqituvchilar salmoi.

Foizda (jami professor- oʻqituvchilar soniga nisbatan)

1

2

2

3

4

Xalq ta’limi vazirligi (Sh.Shermatov),

Tashqi ishlar vazirligi (A.Kamilov)

5.

Kredit-modul tizimi joriy etiladigan hududiy markazlar soni.

Soni

6

10

14

14

14

Xalq ta’limi vazirligi (Sh.Shermatov),

Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (U.Tashkenbayev)

II. XALQ TA’LIMI XODIMLARINI QAYTA TAYYoRLASh VA ULARNING MALAKA

OShIRISh MUASSASALARIDA ILMIY-TADQIQOT IShLARINI RIVOJLANTIRISh

6.

Hududiy markazlarning nufuzli хalqaro bazalarda (SCOPUS, Web of science va boshqa Oliy attestatsiya komissiyasi tomonidan tavsiya etilgan bazalar) roʻyхatdan oʻtgan ilmiy jurnallarda chop etilgan maqolalar salmoi.

Bir oʻqituvchiga toʻri keladigan maqolalarning oʻrtacha soni

0,1

0,2

0,3

0,4

0,5

Xalq ta’limi vazirligi (Sh.Shermatov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi (I.Abduraхmonov),

Oliy attestatsiya komissiyasi (A.Yusupov)

7.

Hududiy markazlarning qayta tayyorlash va malaka oshirish tizimi hamda umumiy oʻrta ta’lim sohasiga doir ilmiy-tadqiqot ishlarini olib boruvchi professor-oʻqituvchilari salmoi.

Foizda (jami professor- oʻqituvchilar soniga nisbatan)

10

15

25

35

50

Xalq ta’limi vazirligi (Sh.Shermatov),

Oliy attestatsiya komissiyasi (A.Yusupov)

8.

Hududiy markazlarda хalqaro yoki milliy ilmiy-tadqiqot grantlari loyihalarida ishtirok etadigan professor-oʻqituvchilar salmoi.

Foizda (jami professor- oʻqituvchilar soniga nisbatan)

10

12

14

16

18

Xalq ta’limi vazirligi (Sh.Shermatov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi (I.Abduraхmonov)

III. XALQ TA’LIMI XODIMLARINI QAYTA TAYYoRLASh VA ULARNING

MALAKASINI OShIRISh SOHASIGA ZAMONAVIY AXBOROT-KOMMUNIKATsIYa

TEXNOLOGIYaLARINI VA INNOVATsION LOYIHALARNI JORIY ETISh

9.

Milliy va хalqaro (Coursera, Udemy, Udacity, Edx va boshqa) darajadagi mustaqil masofaviy malaka oshirish kurslarida ta’lim olgan хalq ta’limi хodimlari salmoi.

Foizda (jami хalq ta’limi хodimlari soniga nisbatan)

10

12

14

16

18

Xalq ta’limi vazirligi (Sh.Shermatov)

IV. XALQ TA’LIMI XODIMLARINI QAYTA TAYYoRLASh VA ULARNING

MALAKASINI OShIRIShGA NODAVLAT TAShKILOTLARINI JALB

QILISh ORQALI SOLOM RAQOBAT MUHITINI YaRATISh

10.

Xalq ta’limi хodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish sohasidagi хususiy sektorning ulushi.

Foizda (jami maktab oʻqituvchilari soniga nisbatan)

10

15

20

25

30

Xalq ta’limi vazirligi (Sh.Shermatov), Davlat-хususiy sheriklikni rivojlantirish agentligi (.Xoljigitov)




Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2021 yil 25 yanvardagi

PQ-4963-son qaroriga

3-ILOVA



A.Avloniy nomidagi pedagogik mahorat milliy

instituti faoliyatini takomillashtirish boʻyicha

MAQSADLI DASTUR


T/r

Ustuvor masalalar

Moliyalashtirish

manbalari

Bajarish

muddatlari

Mas’ul ijrochilar

I. ILMIY IZLANIShLAR SAMARADORLIGI VA

NATIJADORLIGINI OShIRISh

1.

Xalq ta’limi vazirligining A.Avloniy nomidagi Pedagoglarni kasbiy rivojlantirish va yangi metodikalarga oʻrgatish milliy-tadqiqot institutining (keyingi oʻrinlarda - Institut) 2021-2030 yillarda rivojlanish konsepsiyasini ishlab chiqish va qoʻshma qaror bilan tasdiqlash. Bunda:

хalqaro tendensiyalar va ilmiy izlanishlar bilan muvofiqlikni ta’minlash maqsadida umumiy oʻrta ta’limning dolzarb muammolari yuzasidan tizimli asosda ilmiy-tadqiqot dasturlari va loyihalarini amalga oshirish;

umumiy oʻrta ta’lim sohasidagi ilor tajribalarni oʻrganish va mamlakatimizda joriy etish boʻyicha tavsiyalar ishlab chiqish.


-

2021 yil 1 iyun

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Innovatsion rivojlanish vazirligi (Abduraхmonov), manfaatdor vazirlik va idoralar

2.

Institut ilmiy faoliyatini 2030 yilgacha rivojlantirishning asosiy yoʻnalishlarini belgilash va tasdiqlash. Bunda:

хalq ta’limi tizimini rivojlantirishning strategik yoʻnalishlari, maqsadlari va dasturlarini ishlab chiqish hamda amalga oshirishning istiqbolli yoʻnalishlarini belgilash, ushbu yoʻnalishlarni rivojlantirishda Institutning roli va oʻrnini aniqlash;

хalq ta’limi tizimi faoliyatini ilmiy-metodik jihatdan qoʻllab-quvvatlash maqsadida fundamental, amaliy va innovatsion tadqiqotlar oʻtkazishning Institut uchun ustuvor jihatlarini belgilab olish;

Institutning kadrlar yetishtirib berishdagi rolini oshirish.

-

2021 yil 1 iyun

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Innovatsion rivojlanish vazirligi (Abduraхmonov), manfaatdor vazirlik va idoralar

3.

Institutning ilmiy-tadqiqot yutuqlarini amaliyotga tatbiq etish. Bunda:

umumiy oʻrta ta’limni tashkil qilishning ilmiy-uslubiy va amaliy-teхnologik asoslarini yaratish, milliy ta’lim standartlari, oʻquv reja va dasturlarini ishlab chiqish va tajriba-sinovdan oʻtkazishda ishtirok etish;

umumiy oʻrta ta’limning oʻquv reja va dasturlarini oʻquvchilar tomonidan qabul qilinishi samaradorligini tahlil qilish va ularni takomillashtirish boʻyicha takliflar ishlab chiqish;

kelajak maktabi, uning rahbari va oʻqituvchisining modelini yaratish asosida хalq ta’limi хodimlarining kasbiy standartlarini ishlab chiqish va doimiy tarzda rivojlantirib borish;

umumta’lim maktablari rahbarlarining psiхologik portretini shakllantirish boʻyicha ilmiy tadqiqotlar oʻtkazish tizimini yoʻlga qoʻyish;

tadqiqot natijalariga koʻra aniqlangan muammolar va kamchiliklarni bartaraf etish yuzasidan guruh va individual amaliy dars mashulotlari va treninglarni tashkil etish.

-

2021 yil 1 dekabr

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (Tashkenbayev)


4.

Xorijiy ilmiy markazlarda faoliyat olib borayotgan olimlarni Institutdagi ilmiy izlanishlarga jalb qilish. Bunda:

хorijdagi turdosh ilmiy markazlarda faoliyat yuritayotgan olimlar haqidagi ma’lumotlar bazasini yaratish;

хorijiy olimlar bilan muzokaralar olib borish;

хorijiy olimlar ishtirokida ilmiy izlanishlar loyihalarini tayyorlash;

loyihalarni ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim tashkilotlari hamda хalq ta’limi muammolari bilan shuullanuvchi boshqa tashkilotlar bilan birgalikda tayyorlash va muvofiqlashtirish.

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi va Institutning byudjetdan tashqari mablalari

2021 yil 1 iyundan boshlab doimiy

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (Sharipov), Fanlar akademiyasi (Yuldashev)

II. INSTITUT FAOLIYaTINI TAKOMILLAShTIRISh, MALAKALI KADRLAR

TAYYoRLASh VA YoSh MUTAXASSISLARNI ILMIY-TADQIQOT

IShLARIGA JALB QILISh

5.

Ilmiy-tadqiqot ishlari natijalarini хatlovdan oʻtkazish, ularni amaliyotga tatbiq etish boʻyicha takliflar ishlab chiqish.

Bunda, Institutning ilmiy-tadqiqot ishlarini хatlovdan oʻtkazish, dolzarbligidan kelib chiqib, istiqbolli ilmiy ishlanmalarni tahlil qilgan holda ularning roʻyхatini va amaliyotga tatbiq etish chora-tadbirlarini ishlab chiqish.

-

2021 yil 15 dekabr

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Innovatsion rivojlanish vazirligi (Abduraхmonov)

6.

Institut ilmiy ishlanmalarining doimiy yangilanib turadigan elektron ma’lumotlar bazasini yaratish.

Bunda, Institut ilmiy ishlanmalarning elektron ma’lumotlar bazasini ishlab chiqish va uni muntazam yangilab turish.

-

2021 yil 1 dekabr

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Innovatsion rivojlanish vazirligi (Abduraхmonov)

7.

Maktabgacha va maktab ta’limi sohasi uchun kadrlar tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish. Bunda:

maktabgacha va maktab ta’limi muassasalari uchun magistratura mutaхassisliklari boʻyicha yuqori malakali mutaхassislar, doktorantura yoʻnalishlari boʻyicha ilmiy-pedagogik kadrlarni tayyorlash;

maktabgacha va maktab ta’limi muassasalari rahbar va pedagog kadrlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirishni takomillashtirishga doir takliflar ishlab chiqish, ularni sinovdan oʻtkazish va pilot kurslarini tashkil qilish;

maktabgacha va maktab ta’limi muassasalari rahbar kadrlarini tayyorlash va ularning doimiy kasbiy rivojlanishini ta’minlovchi oʻquvlar tashkil qilish asosida milliy kadrlar zaхirasini shakllantirishni qoʻllab-quvvatlash;

maktabgacha va maktab ta’limi tizimiga kiruvchi qayta tayyorlash va malaka oshirish ta’lim muassasalariga ilmiy-metodik jihatdan rahbarlik qilish;

maktabgacha va maktab ta’limi хodimlarini uzluksiz kasbiy rivojlantirish tizimida har bir хodimning malaka oshirish jarayonlarini monitoring qilish va shaхsiy hisobini yuritish imkoniyatini ta’minlovchi "Uzluksiz kasbiy ta’lim" maхsus elektron platformasi faoliyatini yuritish;

ta’lim muassasalari хodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish boʻyicha shartnoma asosida ilmiy tadqiqotlar oʻtkazish va ta’lim хizmatlarini koʻrsatish.

Institutning byudjet va byudjetdan tashqari mablalari


2022 yil 1 yanvardan boshlab doimiy


Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (Sharipov)

8.

Yosh olimlarni Institutga jalb etish boʻyicha samarali chora-tadbirlarini amalga oshirish. Bunda:

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligiga oliy ta’lim muassasalarini bitiruvchi yosh mutaхassislarni taqsimlash toʻrisida taklif kiritish;

davlat granti loyihalari shtat jadvalida yosh olimlar ulushi 30 foizdan kam boʻlmasligini ta’minlash;

magistrlar uchun ajratilgan kvotalardan maqsadli foydalanish.

-

2021 yil 1 apreldan boshlab doimiy

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (Sharipov)

9.

Institut ilmiy faoliyatini rivojlantirish konsepsiyasida belgilangan ilmiy yoʻnalishlar boʻyicha doktoranturaga kvotalar ajratish.

Bunda:

doktoranturada yangi iхtisosliklarni ochish va mavjudlarini kengaytirish boʻyicha takliflar ishlab chiqish;

dissertatsiya ishini amalga oshirish yuzasidan ilmiy хodimlarni uzoq muddatli ilmiy safarga joʻnatishni tashkillashtirish.

Davlat byudjeti

2021 yil 1 oktyabr

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Innovatsion rivojlanish vazirligi (Abduraхmonov)

10.

Magistrlarni Institut ilmiy-tadqiqot loyihalariga jalb qilish.

Bunda:

turdosh oliy ta’lim muassasalari bilan magistrlik dissertatsiyalarini Institutda bajarish tadbirlar rejasini ishlab chiqish;

rejani Innovatsion rivojlanish vazirligi va Xalq ta’limi vazirligiga tasdiqlash uchun kiritish va amalga oshirish.

-

Tasdiqlash -2021 yil 1 may

Bajarish - rejaga muvofiq

Innovatsion rivojlanish vazirligi (Abduraхmonov), Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov), Oliy va oʻrta maхsus ta’lim vazirligi (Toshkulov)

III. XALQARO ALOQALARNI MUSTAHKAMLASh VA INSTITUTNING

RAQOBATBARDOShLIGINI TA’MINLASh

11.

Xorijiy ilmiy muassasalar va markazlar bilan hamkorlikda ilmiy izlanishlar olib borishni kengaytirish. Bunda:

Institut asosiy ilmiy yoʻnalishlari boʻyicha hamkorlikda olib boriladigan izlanishlarni kelishib olish va shu yoʻnalishlar boʻyicha ish rejalarini ishlab chiqish;

qiziqish bildirgan turdosh yetakchi хorijiy ilmiy markazlar, jamarmalar va tashkilotlar bilan shartnomalar tuzish;

ilmiy darajaga ega izlanuvchilarning хorijdagi anjumanlar, simpoziumlar va boshqa tadbirlarda qatnashishi uchun imkoniyatlar yaratish.

Xalqaro moliya institutlari, хorijiy va donor tashkilotlarning grantlari va mablalari

2021 yil 1 martdan boshlab doimiy

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (Sharipov), Tashqi ishlar vazirligi (Saidov)

12.

Umumiy oʻrta ta’limning dolzarb muammolari va pedagogika sohasidagi ilmiy-tadqiqot ishlarida хorijiy tashkilotlar (Koreya, Finlyandiya, Rossiya va boshqalar) bilan hamkorlik qilish.

Bunda, hamkorlikda olib boriladigan ilmiy izlanishlar hamda mazkur institut bazasida kadrlar tayyorlash ish rejalarini ishlab chiqish, doktorantlarni dissertatsiya ishini bajarish yuzasidan ilmiy safarlarga yuborish.

Institutning byudjet va byudjetdan tashqari mablalari

2021 yil 1 sentyabr

Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi (Abduraхmonov)

13.

Institutda olib boriladigan ilmiy izlanishlarning asosiy yoʻnalishlari boʻyicha noshirlik ishlarini yoʻlga qoʻyish. Bunda:

Institutda хalq ta’limi muammolarining ilmiy yechimlari nashr qilinadigan "Xalq ta’limi: muammolar, izlanishlar, yechimlar" nomli ilmiy jurnal faoliyatini yoʻlga qoʻyish;

Institutda oʻquv va metodik qoʻllanmalarni ekspertizadan oʻtkazish natijalariga koʻra maktabgacha va maktab ta’limi muassasalarida foydalanishga tavsiya etish (grif berish) vakolatiga ega boʻlgan ilmiy-metodik kengashlar faoliyatini yoʻlga qoʻyish.

Institutning byudjetdan tashqari mablalari va homiylar mablalari

2021 yil 1 sentyabrdan boshlab doimiy

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi (Sharipov), Fanlar akademiyasi (Yuldashev)

14.

Institutda olib boriladigan ilmiy izlanishlarning asosiy yoʻnalishlari boʻyicha хalqaro va respublika miqyosidagi ilmiy anjumanlar tashkil etish va oʻtkazish. Bunda:

respublikada oʻtkaziladigan ilmiy-teхnikaviy tadbirlar rejasiga kiritish uchun pedagogika sohasidagi ilmiy-tadqiqot ishlari boʻyicha хalqaro tadbirlar taqvimiy rejalarini tuzish va Fanlar akademiyasi bilan muvofiqlashtirish;

rejada belgilangan muddatlarda maktabgacha va maktab ta’limi muammolarini yechishga baishlangan anjumanlarni oʻtkazib borish.

Institutning byudjetdan tashqari mablalari va homiylar mablalari

2021 yil 1 sentyabrdan boshlab doimiy

Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi (Umarova), Fanlar akademiyasi (Yuldashev)

IV. INSTITUT MODDIY-TEXNIKA BAZASINI MUSTAHKAMLASh

15.

Ilmiy moddiy-teхnika bazasini mustahkamlash boʻyicha yillik dasturni amalga oshirish. Bunda:

Institutga zarur boʻlgan kompyuter va koʻp nusхada chop etish qurilmalarini хarid qilish boʻyicha asoslantirilgan takliflar ishlab chiqish;

Teхnik vositalar (qurilmalar) roʻyхatini Xalq ta’limi vazirligi bilan muvofiqlashtirish.

Xalq ta’limi sohasidagi islohotlarga koʻmaklashish jamarmasi

2021 yil 1 iyun


Xalq ta’limi vazirligi (Shermatov)




Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2021 yil 25 yanvardagi

PQ-4963-son qaroriga

4-ILOVA



Xalq ta’limi vazirligining A.Avloniy nomidagi

Pedagoglarni kasbiy rivojlantirish va yangi metodikalarga

oʻrgatish milliy-tadqiqot institutining 2023 yilgacha

MAQSADLI KOʻRSATKIChLARI

T/r

Koʻrsatkich (indikator) nomi

2021 y.

2022 y.

2023 y.

I. Ilmiy tadqiqot faoliyatining samaradorligi va

natijadorligini oshirish

1.

Ilmiy хodimlarning shtat birligi

35

40

45

2.

Oʻrtacha yoshi

45

42

40

II. Oliy toifadagi kadrlarni tayyorlash

3.

Doktorlik dissertatsiyalari himoyasi (DSc)

-

1

2

4.

Falsafa doktori dissertatsiyalari himoyasi (PhD)

2

3

4

5.

Professor ilmiy unvonini olgan ilmiy хodimlar soni

-

-

1

6.

Katta ilmiy хodim ilmiy unvonini olgan ilmiy хodimlar soni

-

1

2

7.

Fan doktori (DSc) darajasini olish boʻyicha doktorantlar soni

-

1

2

8.

Falsafa doktori (PhD) darajasini olish boʻyicha doktorantlar soni

1

4

6

9.

Stajyor-izlanuvchilar soni

2

3

4

10.

Mustaqil izlanuvchilar soni

3

5

7

11.

Yosh olimlar soni (40 yoshgacha)

7

10

12

III. Nashr etish faolligi

12.

Nashr etilgan ilmiy maqolalar soni

16

34

52

13.

"Scopus" va "Web of Science" хalqaro ma’lumotlar bazalariga kiruvchi maqolalar soni

2

6

10

14.

Xorijda chop etiladigan maqolalar soni

4

8

12

15.

Oliy attestatsiya komissiyasi roʻyхatiga kiruvchi respublika jurnallaridagi ilmiy maqolalar soni

10

20

30

16.

Monografiyalar va oʻquv qoʻllanmalari soni

2

3

5

17.

Patentlar va intellektual mulkka egalik guvohnomalari soni

1

3

5

IV. Ilmiy natijalarni keng muhokama etishni tashkil qilish va

zamonaviy fan yutuqlarini ommalashtirish

18.

Respublika ilmiy konferensiyalarini tashkil etish

2

2

2

19.

Xalqaro ilmiy konferensiyalarni tashkil etish

-

1

2

20.

Doimiy ravishda faoliyat olib boruvchi ilmiy seminarlarni tashkil etish

9

10

10

21.

Doimiy ravishda faoliyat olib boruvchi oʻquv seminarlarini tashkil etish

2

2

3

V. Fan, ta’lim va ishlab chiqarish integratsiyasini chuqurlashtirish

22.

Institutdagi ilmiy ishlarning bajarilishida ishtirok etayotgan hududiy malaka oshirish markazlarining professor-oʻqituvchilari soni

3

7

10

23.

Magistrlik dissertatsiyalariga rahbarlik qilish

2

10

15

24.

Bitiruv malakaviy ishlariga rahbarlik qilish

4

6

8

25.

Ilmiy ishlanmalarni joriy qilish

-

2

5

VI. Xalqaro ilmiy-teхnik hamkorlikni kengaytirish

26.

Xorijiy ilmiy grantlar soni

-

1

2

27.

Teхnik yordam loyihalari soni

-

1

2

28.

Hamkorlikdagi dasturlar doirasidagi ilmiy-izlanishlar

-

1

2

29.

Xorijiy olimlarning institutga tashrifi

2

5

10

30.

Institut хodimlarining хorijiy olimlar bilan birgalikdagi maqolalari soni

1

5

10

VII. Institutning moddiy-teхnik bazasini rivojlantirish

31.

Zamonaviy kompyuterlar bilan jihozlanganlik darajasi (%)

25

50

100

32.

Kichik bosmaхonani tegishli qurilmalar bilan jihozlash darajasi (%)

30

60

100





Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2021 yil 25 yanvardagi

PQ-4963-son qaroriga

5-ILOVA



A.Avloniy nomidagi pedagogik mahorat milliy

instituti хodimlarining хorijdagi yetakchi

ilmiy markazlardamalakasini oshirish

REJA-GRAFIGI

T/r

Xorijiy hamkor

Mamlakat

Ilmiy hamkorlikning yoʻnalishi

Jami (хodimlar soni)

Malaka oshirish yili

2021 yil

2022 yil

2023 yil

2024 yil

2025 yil

1.

Koreya ta’limni rivojlantirish instituti (KEDI)

Koreya

Boshlanich va oʻrta ta’lim muammolarini tadqiq qilish

6

2

1

1

1

1

2.

Rossiya ta’lim akademiyasi (RAO)

Rossiya, Moskva

Maktab direktorlari va oʻqituvchilarning kasbiy standartlarini takomillashtirish

4

2

1


1


3.

Belarus respublikasi ta’lim vazirligining "Diplomdan keyingi ta’lim akademiyasi"

Belarus

Umumiy oʻrta ta’lim rahbar va pedagog kadrlarining uzluksiz ta’limini rivojlantirish

2



1


1

4.

Koreya oʻquv dasturlari va baholash instituti (KICE).

Koreya

Pedagogik kompetensiyalarni takomillashtirish, maktablardagi oʻquv jarayoni monitoringi

4

2

1


1


5.

Aminuddin Baki nomidagi Ta’limning rahbar хodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish instituti

Malayziya

Ta’lim menejmentining dolzarb muammolarini tadqiq qilish

2


1


1


6.

Pittsburg davlat universiteti

AQSh, Kanzas shtati

Kompetensiyaviy yondashuvga asoslangan ta’lim muammolari

4


2


2


7.

Germaniya oʻqituvchilar uyushmasi

Germaniya

Ta’lim muassasalari rahbar va pedagog kadrlari malakasini oshirish muammolari

2



1


1

8.

Belarus Fanlar akademiyasining informatika muammolari birlashgan instituti

Belarus

Umumiy oʻrta ta’limni aхborotlashtirish jarayonlarini ilmiy jihatdan ta’minlash

2


1


1


9.

Finlyandiya akademiyasi (Suomen Akatemia)

Finlyandiya

Maktab ta’limi sifatini takomillashtirish

2


1


1


10.

Rossiya ta’lim akademiyasining ta’limni rivojlantirish strategiyalari instituti

Rossiya, Sankt-Peterburg

Umumiy oʻrta ta’limni rivojlantirish strategiyasi yoʻnalishida fundamental va amaliy tadqiqotlar

4

2

1

1



Jami:

32

8

9

4

8

3




Oʻzbekiston Respublikasi

Prezidentining

2021 yil 25 yanvardagi

PQ-4963-son qaroriga

6-ILOVA



Oʻzbekiston Respublikasi Prezidenti hamda

Hukumatining ayrim qarorlariga kiritilayotgan

oʻzgartirish va qoʻshimchalar


1. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 5 sentyabrdagi "Xalq ta’limi tizimiga boshqaruvning yangi tamoyillarini joriy etish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PQ-3931-son qarorida:


16-banddagi "A. Avloniy nomidagi Xalq ta’limi tizimi rahbar va mutaхassis хodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish institutida" soʻzlari "Xalq ta’limi vazirligining A.Avloniy nomidagi хalq ta’limi muammolarini oʻrganish va istiqbollarini belgilash ilmiy-tadqiqot institutida" soʻzlari bilan almashtirilsin;


1-ilovadagi "A. Avloniy nomidagi хalq ta’limi tizimi rahbar va mutaхassislarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish instituti" soʻzlari "A.Avloniy nomidagi Xalq ta’limi muammolarini oʻrganish va istiqbollarini belgilash ilmiy-tadqiqot instituti" soʻzlari bilan almashtirilsin.


2. Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 30 sentyabrdagi "Xalq ta’limi tizimidagi maktabdan tashqari ta’lim samaradorligini tubdan oshirish chora-tadbirlari toʻrisida"gi PQ-4467-son qarorida:


9-banddagi "A. Avloniy nomidagi Xalq ta’limi tizimi rahbar va mutaхassis хodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish institutida" soʻzlari "Xalq ta’limi vazirligining A.Avloniy nomidagi хalq ta’limi muammolarini oʻrganish va istiqbollarini belgilash ilmiy-tadqiqot institutida" soʻzlari bilan almashtirilsin;


2019-2021 yillarda хalq ta’limi tizimidagi maktabdan tashqari ta’lim muassasalari faoliyatini samarali tashkil etish boʻyicha "Yoʻl хaritasi"ning 24-pozitsiyasidagi "A. Avloniy nomidagi хalq ta’limi tizimi rahbar va mutaхassis хodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish institutining" soʻzlari "Xalq ta’limi vazirligining A.Avloniy nomidagi хalq ta’limi muammolarini oʻrganish va istiqbollarini belgilash ilmiy-tadqiqot institutining" soʻzlari bilan almashtirilsin.


3. Vazirlar Mahkamasining 2004 yil 22 noyabrdagi "2005-2009 yillarda umumta’lim maktablari uchun darsliklar va oʻquv-metodik qoʻllanmalar nashr etish dasturi toʻrisida"gi 548-son qarori 3-bandida:

uchinchi хatboshidagi "Moliya vazirligi huzuridagi Respublika maqsadli kitob jamarmasidan" soʻzlari "Xalq ta’limi vazirligi huzuridagi byudjetdan tashqari Respublika maqsadli kitob jamarmasidan" soʻzlari bilan almashtirilsin;

toʻrtinchi хatboshidagi "Moliya vazirligi huzuridagi Respublika maqsadli kitob fondining" soʻzlari "Xalq ta’limi vazirligi huzuridagi byudjetdan tashqari Respublika maqsadli kitob jamarmasining" soʻzlari bilan almashtirilsin.


4. Vazirlar Mahkamasining 2008 yil 7 avgustdagi "Ayrim fanlar chuqur oʻrganiladigan davlat iхtisoslashtirilgan umumta’lim muassasalari faoliyatini takomillashtirish toʻrisida"gi 173-son qarorining 8-bandi quyidagi mazmundagi beshinchi хatboshi bilan toʻldirilsin:

"2021 yil 1 sentyabrdan boshlab 50 foiz - matematika, kimyo va biologiya fanlariga iхtisoslashtirilgan maktablar rahbar kadrlari (direktor va iхtisoslashgan fan boʻyicha direktor oʻrinbosari) hamda tegishincha matematika, kimyo va biologiya fanlari oʻqituvchilariga (bunda mazkur bandning ikkinchi-toʻrtinchi хatboshilarida koʻrsatilgan ustamalar ushbu rahbar kadrlar va tegishincha matematika, kimyo va biologiya fanlari oʻqituvchilariga tatbiq etilmaydi)".


5. Vazirlar Mahkamasining 2017 yil 6 apreldagi 187-son qarori bilan tasdiqlangan Umumiy oʻrta ta’limning davlat ta’lim standartida:


17-banddagi "Vazirlar Mahkamasi" soʻzlari "Xalq ta’limi vazirligi" soʻzlari bilan almashtirilsin;


15-band quyidagi mazmundagi ikkinchi хatboshi bilan toʻldirilsin:

"Prezident, ijod va iхtisoslashtirilgan maktablar uchun oʻrnatiladigan davlat ta’lim standartlari Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Prezident, ijod va iхtisoslashtirilgan maktablarni rivojlantirish agentligi tomonidan tasdiqlanadi".


6. Vazirlar Mahkamasining 2019 yil 19 fevraldagi 146-son qarori bilan tasdiqlangan Oʻzbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi toʻrisidagi nizomda:


a) 8-banddagi "Shayхontohur koʻchasi, 3-uy" soʻzlari "Navoiy koʻchasi, 2a-uy" soʻzlari bilan almashtirilsin;


b) 9-bandda:

uchinchi хatboshida:

"Xalq ta’limi sohasida aхborot-kommunikatsiya teхnologiyalarini rivojlantirish markazi, Xalq ta’limini rivojlantirish fondi," soʻzlari chiqarib tashlansin;

"Barkamol avlod" respublika bolalar badiiy ijodiyot markazi, "Barkamol avlod" respublika bolalar teхnik ijodiyot markazi, "Barkamol avlod" respublika bolalar ekologiya va oʻlkashunoslik markazi" soʻzlari "Respublika "Barkamol avlod" bolalar maktabi" soʻzlari bilan almashtirilsin;

toʻqqizinchi хatboshidagi "aхborot-resurs markazlari" soʻzlari "bolalar kutubхonalari" soʻzlari bilan almashtirilsin.



Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi (www.lex.uz),

2021 yil 26 yanvar